1954 - Alcatraz - solucja, poradnik

Awatar użytkownika
Urszula
Administrator
Posty: 9391
Rejestracja: 31 grudnia 2011, 12:05
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował(a): 84 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 109 razy
Płeć: Kobieta

1954 - Alcatraz - solucja, poradnik

Postautor: Urszula » 02 marca 2015, 23:39

Solucja w pdf

Wszelkie prawa autorskie do Solucji są moją własnością.
Kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody jest zabronione!
Urszula



Obrazek


Wstęp
Ekwipunek znajduje się po lewej stronie, wywołuje się go przy pomocy kółka myszy. Możesz zapisać grę w dowolnym miejscu, nie ma ograniczenia liczby zapisów. Grę możesz uruchomić w sepii lub w normalnych kolorach. Na każdym aktywnym miejscu używaj PPM, żeby go dokładnie zbadać i zebrać o nim potrzebne informacje.

Joe

Więzienie
  • Sprawdź aktywne miejsca.
  • Przeszukaj skrytkę pod umywalką, zabierzesz szklany nóż.

Obrazek

  • Na wiszącej półce po lewej znajdziesz pigułki przeciwbólowe.
  • Użyj noża na pryczy, znajdziesz w papierosie pieniądze.
  • Połącz ostrze z rączką w ekwipunku, naprawisz nóż.
  • Wyjdź z celi.
  • Porozmawiaj z Hankiem na temat ucieczki.
  • Kliknij na pozostałych więźniów.
  • Na stołówce porozmawiaj z więźniami.
  • Kliknij na swój talerz, zabierzesz naleśnik.
  • Kliknij po lewej stronie, dzwonek zakończy posiłek.
  • Masz spotkanie z żoną, porozmawiaj na wszystkie tematy.
  • Kiedy strażnik zwróci ci uwagę, kliknij na sąsiada po lewej, by odwrócił uwagę strażnika.
  • Porozmawiaj na wszystkie tematy, powiedz o ucieczce.
  • Możesz powiedzieć prawdę lub skłamać na temat łupu.
  • Po skończonej rozmowie przejmujesz kontrolę nad Christine.

Christine

Mieszkanie
  • Po pogawędce z gangsterami skieruj się w lewo, dojdziesz do swojego mieszkania.
  • Na korytarzu przeczytaj ogłoszenie koło drzwi, obejrzyj wejście do toalety oraz drzwi do własnego mieszkania.
  • Wejdź do własnego pokoju.
  • Kliknij na dowolny przedmiot, a w pokoju będzie porządek.
  • Bohaterka automatycznie kliknie na globus i znajdzie kartkę, przeczytaj ją w ekwipunku.
  • Przeszukaj teraz cały pokój.

Obrazek

  • Z wiszących ubrań zabierzesz pudełko zapałek.
  • Z szuflady pod globusem zabierz spinkę.
  • Sprawdź nuty leżące na fortepianie (nazwane klawiszami), zabierz zapis nutowy utworu jazzowego.
  • Zabierz płytę, która znajduje się u dołu ekranu, po prawej.
  • Kliknij na żyrandol, a zdobędziesz „końcówkę valo” - inhalator.
  • Wyjdź przez okno na schody przeciwpożarowe i porozmawiaj z gościem.

Obrazek

  • Zabierz puszkę piwa.
  • Sprawdź skrzynkę z kwiatkami, znajdziesz matrycę do banknotów.
  • Kliknij na poduszki i sąsiada po drugiej stronie.
  • Wejdź po schodach na dach, sprawdź aktywne miejsca i wróć do pokoju.
  • Wyjdź drzwiami, na mapie wybierz Caffe Napoli.

Caffe Napoli
  • Kawiarnia jest nieczynna, zerwij notkę informacyjną policji.
  • Zagadaj do siedzącego po lewej gościa.
  • Użyj na kłódce spinki – otworzysz ją.
  • Gdy wejdziesz do środka, zagadaj mężczyznę, zjawi się inspektor i zostaniesz aresztowany.

Posterunek policji
  • Pogadaj z detektywem i skieruj się do drzwi.
  • Gdy zaproponuje wspólny posiłek, wyraź zgodę.
  • Pogadaj z detektywem i wyjdź z restauracji.
  • Wybierz na mapie restaurację obok twojego mieszkania.

Restauracja
  • Sprawdź pomieszczenie na dole i udaj się schodami po prawej na górne piętro.
  • Porozmawiaj z kobietą leżącą w łóżku, musisz jej przynieść zupę.

Obrazek

  • Zanim wyjdziesz z pokoju, sprawdź szufladę w komodzie, znajdziesz tylną część matrycy.
  • Połącz od razu obie części w ekwipunku.
  • Zabierz z łóżka, w którym leży koleżanka, kolejną spinkę.
  • Zbadaj pozostałe aktywne punkty w pokoju i idź do kuchni.

Obrazek

  • Zabierz chochelkę i użyj jej na garnku obok.
  • Zanieś zupę koleżance – musisz ją przyprawić zimową dynią.
  • Zejdź do sali restauracyjnej i sprawdź menu, w ekwipunku pojawi się symbol „zimowej dyni”.
  • Wróć do kuchni i użyj symbolu z przyprawą na szafce z przyprawami.
  • Zdobytą przyprawę wrzuć do zupy i daj koleżance.
  • Porozmawiaj z nią na wszystkie tematy.
  • Daj kobiecie matryce do robienia pieniędzy i idź do opery.

Opera
  • Użyj na kłódce spinki i wejdź do środka.
  • Przejdź w prawo do garderoby.

Obrazek

  • Pogadaj z mężczyzną tam przebywającym.
  • Sprawdź aktywne miejsca i zabierz ze skrzynki z kosmetykami spinkę.
  • Kliknij na radio stojące koło peruk, ale zabrać go nie możesz.
  • Jeszcze raz porozmawiaj z mężczyzną – udowodnij, że jesteś bitnikiem.

Caffe Napoli
  • Wróć do kawiarni i porozmawiaj z obu mężczyznami.
  • Zabierz ze stołu rękopis sztuki Evana Camfielda.

Opera
  • Wróć do opery i daj rękopis Xiaowenowi.
  • Pokaż jeszcze zapis nutowy zabrany z domu.
  • Zabierz radio i wróć do Viv.
  • Oddaj radio, a dostaniesz klucz, nowy adres i informacje.

1310 Grand
  • Idź na 1310 Grand i zapukaj – strzały skutecznie cię wypłoszą.

Mieszkanie
  • Idź do swojego mieszkania.
  • Wejdź schodami przeciwpożarowymi na dach.
  • Przejdź po deskach na drugi dach, trafisz do sąsiada piszącego na maszynie.

1310 Grand
  • Po dłuższej pogawędce koleś opuści broń i będzie można spokojnie porozmawiać.
  • Po rozmowie przeszukaj dokładnie całe pomieszczenie.

Obrazek

  • Z półki zabierz książkę - tom IX.
  • Z ziemi zabierz kartki.
  • Kliknij na lodówkę - musisz znać hasło.
  • Przełącz się teraz na Joego.

Joe
  • Trafiłeś do izolatki.
  • Kliknij na drzwi i porozmawiaj z klawiszem.
  • Obróć się i kliknij na równo rozłożone dziurki w ścianie, przez które wpada światło.
  • Porozmawiaj z osobą tam przebywającą na wszystkie tematy, do twojego ekwipunku trafi plan ucieczki.
  • Jeszcze raz przejdź do drzwi i zawołaj strażnika.
  • Przełącz się na Christine.

Christine
  • Opuść mieszkanie i idź do Caffe Napoli.
  • Daj Sutterowi inhalator, następnie porozmawiaj na wszystkie tematy.
  • Dostaniesz od niego miłosny wiersz i poznasz jego kłopoty sercowe.

Park
  • Udaj się do parku i kliknij na chłopaka siedzącego na ławce.
  • Za twoimi plecami znów pojawi się detektyw.

Obrazek

  • Kliknij na krzaki po lewej stronie ławki, na pijaka siedzącego pod drzewem, a potem na glinę.
  • Gdy odejdzie, porozmawiaj z chłopakiem siedzącym na ławce, a potem oddaj wiersz.
  • Kliknij na pijaczka pod drzewem – strasznie bełkocze.
  • Daj pijaczkowi piwo i ponownie zagadaj.
  • Przejdź do kościoła, ale brama jest zamknięta.
  • Udaj się do klubu Mickeya – bramkarz nie wpuści cię do środka.
  • Przejdź na tył klubu i otwórz drzwi spinką.
  • W garderobie porozmawiaj z Syreną.
  • Zabierz różę z bukietu po lewej stronie ekranu.
  • Wróć do parku, porozmawiaj z Mattem, a potem daj mu różę.
  • Udaj się do Caffe Napoli.

Caffe Napoli
  • Porozmawiaj z Sutterem, dowiesz się o pamiętniku.
  • Musisz iść do księgarni.

Księgarnia
  • Porozmawiaj z księgarką i daj jej kartki zabrane z pokoju sąsiada mieszkającego naprzeciwko.
  • Ponownie porozmawiaj z księgarką, otrzymasz pamiętnik z kluczem w środku.
  • Trafisz do kawiarni.
  • Porozmawiaj z Bernadette - trafisz do jej pracowni.

Pracownia Bernadette
  • Porozmawiaj z nią na wszystkie tematy.
  • Kliknij na ulotkę leżącą na łóżku.
  • Trafisz do galerii.

Galeria
  • Porozmawiaj z właścicielem na wszystkie tematy.
  • Po zabraniu klucza opuść galerię.
  • Oddaj gangsterom jeden z kluczy i idź do klubu Mickeya.

Klub Mickeya
  • Podejdź do bramkarza i pokaż pudełko zapałek, zostaniesz wpuszczona do środka.
  • Porozmawiaj z Masonem, dostaniesz formularz.
  • Podejdź do kobiety po lewej i pogadaj z nią – dostaniesz kombinację do sejfu.
  • Idź do garderoby i kliknij kartką z kodem na Syrenie.
  • Wróć do sali i porozmawiaj z Mickeyem.
  • Przejdź do jego biura i porozmawiaj, kończąc rozmowę spróbuj przypieczętować to uściskiem dłoni.
  • Kliknij na aktywne miejsca w biurze, szczególnie zwróć uwagę na maskę na biurku, leki za plecami oraz sprzęt do sprzątania pod biurkiem i ponownie porozmawiaj.


Obrazek

  • Pojawi się opcja o infekcji, co spowoduje opuszczenie biura przez Mickeya.
  • Sprawdź dokumenty na biurku.
  • Kliknij kombinacją szyfru na kasie pancernej, zdobędziesz troszkę przedmiotów.
  • Połącz obie księgi rachunkowe i kliknij nimi na telefon.
  • Kliknij na drzwi, wrócisz do sali głównej.
  • Daj kliszę Bee i przejdź do garderoby.
  • Oddaj umowę znajdującej się w środku Syrenie.
  • Opuść klub i wróć do kościoła.

Kościół
  • Otwórz bramę kościoła przy pomocy spinki.
  • Porozmawiaj z pastorem na wszystkie tematy.
  • Z ławki po prawej zabierz starą Biblię.
  • Użyj zdjęcia na pastorze.
  • Ponownie z nim porozmawiaj.
  • Po rozmowie idź do Caffe Napoli.

Caffe Napoli
  • Przeszukaj torebkę Bernardette, a zdobędziesz kolejną spinkę.
  • Teraz idź do Viv.
  • Daj formularz oraz list od naczelnika, a formularz zostanie podpisany.
  • Zanieś formularz do Masona w klubie Mickeya.
  • Automatycznie zostaniesz przeniesiony do więzienia.

Joe
  • Podejdź do Hanka i porozmawiaj.
  • Daj mu kasę i tabletki i ponownie porozmawiaj.

Obrazek

  • Po rozmowie zaczepi cię koleś po lewej, dostaniesz od niego kartę biblioteczną.
  • Podejdź do więźnia stojącego przy murze, Brunona.
  • Daj mu naleśnika i pogadaj, dowiesz się o kanałach.
  • Opuść spacerniak i przy bramce pogadaj z dwoma strażnikami.

Pralnia
  • Trafiłeś do pralni.
  • Po lewej znajdziesz wieszak, drugi jest w koszu z bielizną, gdzie zabierzesz także prześcieradło.

Obrazek

  • Z ziemi po lewej zabierz sznurówkę.
  • Połącz dwa wieszaki i użyj na zepsutej maszynie, zdobędziesz staniczek.
  • Powiedz strażnikowi, że naprawiłeś maszynę.
  • Przy pomocy mapy przenieś się do warsztatu.

Warsztat
  • Przejdź na lewo i zabierz oliwiarkę ze stołu.

Obrazek

  • Idź w dół ekranu i zabierz gazetę dla mechaników.
  • Podejdź do Brunona i z nim pogadaj.
  • Użyj na maszynie stojącej przed Brunonem francuskiego klucza oraz sznurówki umoczonej w oliwiarce.
  • Zamelduj naprawianie maszyny i przy pomocy mapy przenieś się do elektrowni.

Elektrownia
  • Podejdź do maszyny stojącej pod oknem i zabierz żarówkę.

Obrazek

  • Przejdź w dół ekranu i ze skrzynki na narzędzia zabierz: kabel elektryczny, szczotkę, pasek klinowy oraz wewnętrzną część koła.
  • Podejdź do panelu kontrolnego i kliknij na niego.
  • Użyj na panelu kabla, nadal nie działa.
  • Przejdź do generatora i zabierz z szafeczki dwie zębatki.
  • Brakuje ci części do naprawy maszyny, idź do kaplicy.

Kaplica
  • Porozmawiaj z pastorem i automatycznie wręczysz kartkę dla Christine.

Obrazek

  • Zaglądnij do starego głośnika i zabierz ze środka obręcz.
  • Użyj na projektorze żarówki.
  • Zaglądnij do szuflady biurka i zabierz komiks porno.
  • Komiks daj Hankowi - dostaniesz linę.
  • Przejdź na lewą stronę biurka i zabierz z gniazdka jajko.
  • Wróć do warsztatu.

Warsztat
  • Podejdź do maszyny Brunona i użyj na niej szczotki.
  • Połącz obręcz z wewnętrzną częścią koła.
  • Wróć do elektrowni.

Elektrownia
  • Podejdź do generatora i użyj na nim: drewnianego koła zębatego, potem obręczy i na koniec paska klinowego.
  • Podejdź do panelu i kliknij na niego.
  • Podejdź do strażnika i zamelduj wykonanie zadania.
  • Trafisz do domu Masona.

Dom Masona

  • Kliknij na adapter, automatycznie naprawisz go i zabierzesz żurnal.

Obrazek

  • Kliknij na telewizor i poproś o instrukcję.
  • Gdy strażnik wyjdzie z pokoju możesz przez chwilę porozmawiać z panią domu.
  • Kliknij instrukcją na telewizor, potrzebujesz lampy elektronowej.
  • Powiedz o lampie strażnikowi, ponownie opuści pokój i ponownie będziesz mógł porozmawiać z panią domu.
  • Użyj lamp na instrukcji, by poznać tę właściwą.
  • Użyj odpowiedniej lampy na telewizorze, potrzeba jeszcze folii aluminiowej.
  • Folię dostaniesz od żony strażnika, kliknij nią na telewizor.
  • Wyjdziesz na zewnątrz, musisz naprawić jeszcze telefon.
  • Kliknij na telefon, zdobędziesz monetę.
  • Sprawdź skrzynkę z bezpiecznikami po lewej stronie budki.
  • Użyj na przetartych przewodach drutu z ekwipunku.
  • Na telefonie użyj folii aluminiowej.
  • Przy pomocy mapy wróć do pralni.

Pralnia
  • Podejdź do kobiety, której naprawiałeś maszynę, i z nią porozmawiaj na wszystkie tematy.
  • Daj dziewczynie biustonosz, a potem znalezione żurnale, dostaniesz kamizelkę nożoodporną.
  • Udaj się do elektrowni, do więźnia, który ci groził.


Elektrownia
  • Przejdź w miejsce obok generatora i stocz walkę.
  • W zależności, czy przeciwnik zasłania głowę czy brzuch, uderzaj w odpowiednie miejsce.
  • Po walce trafisz do więziennego szpitala.

Szpital
  • Porozmawiaj z doktorem - trafisz do celi chorych.
  • Kliknij na parapet i zabierz gwóźdź.
  • Kliknij na żarówkę, łóżko i okno.
  • Użyj gwoździa na zamku w drzwiach.
  • Wyjdź z celi i wejdź na korytarzu do pierwszych drzwi po lewej.
  • Z kubła na śmieci zabierz poplamioną krwią koszulkę.

Obrazek

  • Weź krzesło i użyj go na podnośniku przy wezgłowiu łóżka, zdobędziesz lewarek.
  • Połącz lewarek z korbą w ekwipunku.
  • Wyjdź z sali i przejdź do drzwi ostatnich po prawej.
  • Zabierz ręczniki.
  • Z apteczki zabierz płyn do czyszczenia.
  • Zabierz buteleczkę kwasu solnego.
  • Z szafki z bezpiecznikami zabierz TK421.
  • Przejdź do pomieszczenia pierwszego po lewej.
  • Daj facetowi siedzącemu w celi jajko.
  • Spróbuj użyć na drzwiach gwoździa.
  • Wróć do swojej celi i użyj przycisku koło drzwi po prawej, trafisz do kaplicy.
  • Porozmawiaj z księdzem i daj mu kartę biblioteczną.
  • Wróć do celi.
  • Przełącz się na Christine.

Christine

Kościół
  • Idź do kościoła i porozmawiaj z pastorem, a dostaniesz kartę biblioteczną oraz kartę od Joego.
  • Sprawdź obie rzeczy w ekwipunku.
  • Przejdź do księgarni.

Księgarnia
  • Pokaż księgarce kartę - książka znajduje się po prawej stronie na dole ekranu.

Obrazek

  • Książki zabrać nie możesz.
  • Daj księgarce książkę zabraną z pokoju sąsiada, będziesz mogła zabrać książkę, której potrzebuje Joe.

Kościół
  • Wróć do kościoła i oddaj pastorowi książkę.
  • Przełącz się na Joego.

Joe

  • Ponownie wezwij strażnika alarmem po prawej.
  • Porozmawiaj z pastorem, dostaniesz księgę o chorobach ptaków.
  • Ponownie wróć do celi.
  • Przełącz się na Christine.

Christine

  • Porozmawiaj z pastorem na temat książki i szyfru.
  • Idź do restauracji Viv.
  • Porozmawiaj z nią, a potem daj jej płyty z jazzem.
  • Potrzebujesz atramentu oraz zdjęć.
  • Idź do Caffe Napoli.
  • Porozmawiaj z Bernardette - dostaniesz atrament.
  • Udaj się na posterunek policji.
  • Zanim zaczniesz rozmawiać, spójrz na teczkę akt Joego leżącą na stole.
  • Porozmawiaj z detektywem i zapytaj o akta sprawy, zabierzesz starą fotografię.
  • Mając zdjęcie i atrament, udaj się do Viv.
  • Daj jej potrzebne przedmioty.
  • Musisz jeszcze dać jej puste blankiety, które znajdują się w dolnej szufladzie komody.
  • Po chwili dostaniesz dwa paszporty.
  • Udaj się jeszcze do sąsiada i tajemniczej lodówki.
  • Kliknij na lodówkę, na pytanie o hasło powiedz „Przygotuj się na Meksyk”.
  • Na otwartej lodówce użyj klucza B, reszta zostanie wykonane automatycznie.

Joe

  • Ponownie otwórz drzwi przy pomocy gwoździa.
  • Przejdź do „Ptasznika” i wręcz mu książkę.
  • Użyj na kratach gwoździa i wejdź do środka.
  • Porozmawiaj z „Ptasznikiem”.
  • Kliknij na łóżko - zdobędziesz kolejne prześcieradło.
  • Połącz wszystkie liny w ekwipunku.
  • Zmieszaj płyn czyszczący z kawasem solnym.
  • Wróć na korytarz i zabierz worek na śmieci.
  • Połącz worek na śmieci z zakrwawioną koszulą.
  • Tak przygotowaną kukłę ułóż na łóżku we własnej celi.
  • Wróć do celi „Ptasznika” i użyj na oknie lewarka.
  • Trafisz na dach.

Dach
  • Użyj na strażniku kwasu solnego zmieszanego z płynem czyszczącym.
  • Kliknij na zejście do podziemia.

Kanały
  • Kliknij na drzwi, bohater rozwali je solidnym kopniakiem.
  • Wejdź do kanałów.
  • Kliknij na czerwony zawór po prawej, urwie się.

Obrazek

  • Troszkę głębiej leży kawał deski, użyj jej na rurze powyżej.
  • Idź do przodu tunelem.
  • Gdy spotkasz się z jednym z więźniów, załatw go kamieniem, zabierz rurę.
  • Wdrap się po linie na górę.
  • Jesteś na początku tunelu, użyj rury na ścianie po prawej.
  • Przeszukaj pomieszczenie - znajdziesz taśmę, której użyj na drabinie.
  • Wzmocnij drabinę rurą i wejdź na górę.
  • Kliknij na strażnika, zepchniesz go z klifu.
  • Idź do budki telefonicznej.
  • Użyj monety, utknęła.
  • Otwórz panel kontrolny po lewej i kliknij na niego.
  • Użyj na panelu kontrolnym obrączki.

Christine
  • Po rozmowie telefonicznej porozmawiaj z Bernadette.
  • Na komodzie wisi torebka Syreny, zabierz klucz od łodzi.
  • Opuść pomieszczenie.

Joe
  • Wróć do jaskini i skocz do wody.

Christine
  • Pogadaj z obu facetami, a gdy zaczną do siebie mierzyć, kliknij na kubeł.
  • Zabierz torbę i wskocz na jacht.
  • Gdy spotkasz Joego, zadecyduj po rozmowie, czy chcesz popłynąć wraz z nim czy osobno.

Koniec
___________________________________________________________________________________________________
Moje gry
Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Dawstwa Szpiku - KRS 0000202597 - przekaż 1% podatku

kontakt w sprawach PrzygodoManii: urszula(at)przygodomania(kropka)pl

Wróć do „1954 - Alcatraz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość