Black Mirror I i II - przypomnienie fabuły

Awatar użytkownika
DonTomasino
Posty: 11
Rejestracja: 08 grudnia 2012, 09:01
Podziękował(a): 1 raz
Płeć: Mężczyzna

Black Mirror I i II - przypomnienie fabuły

Postautor: DonTomasino » 14 grudnia 2014, 09:12

Hej Przygodomaniacy!
Czy buszując po zakamarkach internetów nie natrafiliście na jakiś w miarę dokładny zarys fabuły pierwszej i drugiej części BM? Chciałbym w końcu zabrać się za część trzecią, a przyznam, że od skończenia dwójki minęły 4 lata, nie wspominając o jedynce. Niby kumam kto z kim i dlaczego, ale jednak czuję, że sporo się zatarło.

Awatar użytkownika
Urszula
Administrator
Posty: 9873
Rejestracja: 31 grudnia 2011, 12:05
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował(a): 103 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 119 razy
Płeć: Kobieta

Re: Black Mirror I i II - przypomnienie fabuły

Postautor: Urszula » 14 grudnia 2014, 09:24

Wstawię wywiad, który kiedyś dla nas przetłumaczył Boogeyman. Być może to troszkę pomoże
WYWIAD:

Adventure-Treff: Czy możesz nam powiedzieć coś o sobie i jaka jest twoja rola w Future Games?

Martin Malík: Nazywam się Martin Malik, jestem współzałożycielem oraz prezesem firmy Future Games (wywtórnia gier komputerowych, mieszcząca się w Czechach – przyp. tłumacz).

Black Mirror

A-T: Black Mirror wypuszczono ostatnio w Niemczech (i wielu innych krajach – przyp. tłumacz). Jesteś, jak do tej pory, zadowolony z sukcesu waszej gry?

M.M.: Owszem, jesteśmy całkowicie zadowoleni z ogólnoświatowych wyników. Co do tych niemieckich, będziemy musieli jeszcze troszkę zaczekać, ale staramy się być optymistyczni (znamy już wstępne wyniki nadchodzące z Niemiec, ale jeszcze za wcześnie, by w tym momencie cokolwiek ujawniać).

SPOLIERY – DLASZA CZĘŚĆ WYWIADU ZAWIERA DYSKUSJĘ NA TEMAT WĄTKÓW GRY (NIE GRAŁEŚ, NIE CZYTAJ)

A-T: Pomimo, iż większość graczy bardzo polubiła Black Mirror, to wielu z nich rozczarowało zakończenie gry. Zakończenie to zostało z góry zaplanowane, czy może zostaliście zmuszeni szybko zakończyć produkcję gry?

M.M.: Zakończenie jest takie, jakie być powinno. Może tylko ostatnia animacja, gdzie Samuel przełamuje klątwę, powinna być bardziej zrozumiała. Ale w ten sposób zakończenie pozostawia wiele przestrzeni dla wyobraźni, która jest tu ważna. Daje ono przy okazji dobre rozwiązanie, gdybyśmy zostali zmuszeni do szybkiego zakończenia prac nad grą.

A-T: Zakończenie daje też wiele otwartych pytań. Czy macie w planach wydanie Black Mirror 2? A może to pytanie dotyczy jakiegoś mrocznego sekretu? Możecie nam co nieco zdradzić?

M.M.: Nie uważamy akurat, że pozostało tam wiele otwartych kwestii. Albo czy mógłbyś być bardziej konkretny? Samuel zdołał zniszczyć klątwę swego rodu – a poprzez ciężar i piętno ciążące na jego sumieniu – uczynił to, co musiał. W tej chwili nie mamy w planach Black Mirror 2, ponieważ pracujemy ostatnio nad inną przygodówką: Nibiru – Wysłannik bogów (wydany w 2005 roku – przyp. tłumacz). Być może powrócimy później do historii Black Mirror, po skończeniu Nibiru, ale to tylko czas pokaże. (Oficjalnie wiadomo już jednak, że Black Mirror 2 znajduje się w planie wydawniczym 2009 roku, lecz tym razem za produkcję odpowiedzialna jest niemiecka firma Cranberry Productions – przyp. tłumacz).


A-T: Zatem, na przykład: Jak zginął William (dziadek Samuela, który zginął na początku gry, poprzez wypadnięcie przez okno, pisząc do niego list – przyp. tłumacz), skoro Samuela nie było wtedy w mieście?

M.M.: Samuel nie zabił Williama. Wysilicie nieco wyobraźnie. Przebudzona klątwa posiada potężną moc...

A-T: Dlaczego zginął Vic (mały urwis, bawiący się często obok tawerny w miasteczku, zginął rozszarpany na kamiennym ołtarzu w lesie – przyp. tłumacz), skoro nie miał nic wspólnego z rodziną Gordonów, ani z całą sprawą?

M.M.: Klątwa kieruje poczynaniami Samuela. Ale ofiarą może być każdy, niekoniecznie muszą występować rodzinne więzy między Samuelem, a ofiarą.

A-T: Co naprawdę wydarzyło się w kopalni? (Samuel znalazł się w niej w rozdziale II, odnajdując zwłoki inżynieria oraz jego dziennik, gdzie wspomina on o wypadkach i domniemanym duchu – przyp. tłumacz).

M.M.: Wszystko jest opisane w pamiętniku martwego inżyniera, ale pytasz chyba, co było powodem. Mechaniczna usterka, a może rodzaj jakieś tajemniczej mocy (o której jeden z górników miał zwidy)? Musisz sam sobie na to odpowiedzieć, gdyż bez tego gra straci na swojej atrakcyjności, zgodzisz się ze mną?

A-T: W jaki sposób Samuel zdołał sprawić, by z ciała zniknęła cała krew? (Spotkało to ogrodnika Henry’ego, w którego ciele nie znaleziono przy sekcji chociażby kropli krwi, co jest nieprawdopodobne z anatomicznego punktu widzenia – przyp. tłumacz).

M.M.: A jak w filmie Egzorcysta (głośny horror Williama Friedkina z 1973 roku – przyp. tłumacz) ciało zdołało lewitować nad łóżkiem?

KONIEC SPOILERÓW

A-T: Dla wersji niemieckiej gry, zmieniliście kilka aspektów w rozgrywce fabuły, jak m. in. wyjście z kopalni (w tym miejscu konieczne było właściwe wykorzystanie przedmiotu, gdyż w przeciwny razie, groziło to śmiercią i powtarzaniem czynności – przyp. tłumacz), czy czas wykonywania czynności. Był to warunek projektu, waszego niemieckiego wydawcy, czy może zła reakcja graczy na tę część gry?

M.M.: Głownie był to po prostu logiczny ruch po wielu reakcjach od naszych graczy. „Głos graczy” zawsze był dla nas ważny (mówię tu o naszych starych grach wydanych w Czechach, a teraz w Słowacji) i staraliśmy się, na ile to możliwe, uzyskać to, czego pragną gracze...

A-T: W przyszłości Black Mirror zostanie również wydany w innych krajach?

M.M.: Kraje, jakie dotychczas doczekały się premiery gry, to: Francja, USA, Kanada, Meksyk, Hiszpania, Benelux, Rosja (i wszystkie dawne republiki ZSRR), Dania, Finlandia, Norwegia, Szwecja, Czechy, Słowacja, Wielka Brytania oraz Niemcy, Austria i Szwajcaria. Niedługo nastanie premiera w: Grecji, Izraelu, Polsce (od 2005, dzięki OniGames/City Interactive – przyp. tłumacz), Węgrzech i innych obszarach.

A-T: Jak myślisz, dlaczego akurat we Wschodniej Europie wypuszcza się tak wiele przygodówek?

M.M.: Głównie dlatego, iż gatunek ten był bardzo popularny we Wschodniej Europie i tam też wciąż posiada spory potencjał.

A-T : I pytanie, które po prostu trzeba zadać: myślisz, że LucasArts (słynny twórca gier przygodowych w latach 90’ XX w. – przyp. tłumacz) miało rację? Dlaczego tworzycie gry przygodowe, skoro inne gatunki gier zwiastują większe zyski?

M.M.: Nie opieramy się tylko na haśle: „dostajesz dużo, zdobądź jeszcze więcej”. W naszym przypadku wybór był prosty. Wszyscy my, w Future Games, uwielbiamy gry przygodowe i myślę, że jeśli twoi partnerzy naprawdę lubią swoją pracę, to są w stanie wnieść naprawdę sporo do projektu. I okazuje się, że wynik końcowy jest nawet lepszy! Z drugiej strony, gatunek gier przygodowych zdecydowanie potrzebuje ‘powiewu świeżości’, czego staramy się dokonywać w naszych projektach, np. w NIBIRU, w którym za sprawą nowego silnika, będziemy mogli wprowadzić więcej elementów do naszych gier. Żyjemy w szaleńczych i nerwowych czasach, gdzie gracze preferują gry szybkie i pełne akcji. Chcemy wzbogacić je jakimiś nowymi i niezwykłymi pomysłami. Lecz teraz, mówię już o dalszej przyszłości...

A-T: Dziękujemy bardzo za czas poświęcony na ten wywiad. Życzymy wam sukcesu do waszych gier i nadziei, że ujrzymy jak najwięcej wspaniałych gier od Future Games.

M.M.: My także dziękujemy i życzymy waszym czytelnikom wielu cudownych gier (nie tylko od nas...). Dzięki.

Wywiad przeprowadził w 2004 roku: Jan 'DasJan' Schneider
Strona z wywiadem: http://www.adventure-treff.de/artikel/i ... 1&lang=eng
Tłumaczenie: BoogeyMan

P.S: HAPPY BRITHDAY
___________________________________________________________________________________________________
Moje gry
Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Dawstwa Szpiku - KRS 0000202597 - przekaż 1% podatku

kontakt w sprawach PrzygodoManii: urszula(at)przygodomania(kropka)pl

Awatar użytkownika
DonTomasino
Posty: 11
Rejestracja: 08 grudnia 2012, 09:01
Podziękował(a): 1 raz
Płeć: Mężczyzna

Re: Black Mirror I i II - przypomnienie fabuły

Postautor: DonTomasino » 14 grudnia 2014, 10:18

Super, niezły początek.
Kurka, chętnie zagrałbym w obie jeszcze raz, ale czasu tak mało.
Teksty mogą być po angielsku.


Wróć do „Black Mirror - seria gier”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość