1953: KGB unleashed - solucja, poradnik

Awatar użytkownika
adventurka
Administrator
Posty: 1733
Rejestracja: 16 lutego 2012, 00:23
Lokalizacja: Słupsk
Podziękował(a): 77 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 33 razy
Płeć: Kobieta

1953: KGB unleashed - solucja, poradnik

Postautor: adventurka » 11 listopada 2013, 22:32

Solucja z obrazkami w pliku pdf

1953: KGB UNLEASHED – PORADNIK DO GRY

SPIS CZĘŚCI PORADNIKA

BLOK ENERGETYCZNY
KORYTARZ
SALA KONFERENCYJNA – BLOK ENERGETYCZNY
GABINET
SYSTEM WENTYLACYJNY
ANTIDOTUM
SZEPTY ZMARŁYCH
BIURO
NIŻSZY POZIOM
BLOK ENERGETYCZNY


BLOK ENERGETYCZNY
Świadomość odzyskujesz w pomieszczeniu służbowym. Jeśli chcesz, obejrzyj swoją przepustkę:
  • PPM wywołaj ikony
  • LPM kliknij ikonę „Dokumenty” (lewy górny róg ekranu)
  • z „Listy dokumentów” wybierz „Przepustkę”
  • nazywasz się Gleb Iwanowicz Nikołajew; jesteś elektrykiem wezwanym do naprawy jakichś urządzeń
  • zamknij zbliżenia, klikając na obrzeżu ekranu kursorem wyłącznika z czerwono-żółtym środkiem
Obróć się w lewo. Z regału weź palnik i opuść pomieszczenie.

W pomieszczeniu z generatorem podejdź do urządzenia na wprost drzwi. W jego pobliżu poszukaj na podłodze zamrożonych kabli. Wyświetl zbliżenie tego miejsca. Na kablach użyj kilkakrotnie palnika. Wróć pod drzwi pomieszczenia służbowego i obejrzyj podłogę wokół. Otwórz klapę w podłodze. W skrzynce z bezpiecznikami kliknij przełączniki przy tabliczkach: 2,5V i 8,5V oraz 7V. (Z tabliczki znamionowej na przedniej ścianie generatora wynika, ze potrzebuje on napięcia 18V. Włączenie wskazanych oporników daje tę sumę.)

Obrazek

Wróć do generatora. Wyświetl zbliżenie przedniej ściany. Wciśnij na niej prostokątny przycisk – włączysz zasilanie i oświetlisz pomieszczenie.

Z podłogi pod pancernymi drzwiami podnieś szlifierkę. Podejdź do drzwi. Użyj szlifierki na pomarańczowym kontakcie po prawej stronie drzwi, a następnie dwukrotnie na drążku pośrodku drzwi – przejście w głąb bunkra jest otwarte.

Od momentu oświetlenia bloku energetycznego możesz w nim obejrzeć trzy dokumenty (nie są obowiązkowe):
  • w pomieszczeniu z generatorem: instrukcja bezpieczeństwa (na ścianie przy drzwiach do pomieszczenia służbowego)
  • w pomieszczeniu służbowym: opis stanowiska pracy (na ścianie nad biurkiem) oraz magazyn „Radiotechnika” (na biurku)
KORYTARZ
W korytarzu zabierz perforowaną kartę (na skrzyniach w pobliżu regału). Możesz również wziąć dokument – fakturę (z regału) i obejrzeć tablicę informacyjną (przy wejściu do sali konferencyjnej). Nie są to czynności obowiązkowe, ale dają wskazówki do rozwiązania zagadek.

Wejdź do sali konferencyjnej.

SALA KONFERENCYJNA – BLOK ENERGETYCZNY
W sali konferencyjnej warto przyjrzeć się kilku miejscom i dokumentom (nie są obowiązkowe – niektóre zawierają podpowiedzi do zagadek):
  • na podłodze dokument – magazyn „Krokodyl”
  • na dnie szafy dokument – grafik pracy
  • na biurku stojący kalendarz, dokument – książka „Umysł nad materią” oraz plik dokumentów
W sali konferencyjnej obejrzyj stojące w kącie radio. W zbliżeniu:
  1. wciśnij guzik „przetworzony”
  2. wciśnij guzik 568-476
  3. gałką po prawej ustaw wskaźnik na stację Nowosybirsk – otworzysz ukryte w szafie przejście do gabinetu
Obrazek

Skąd się wzięło rozwiązanie?
W sali konferencyjnej przyjrzyj się stojącemu na stole projektorowi. Na zbliżeniu urządzenia zabierz klucz do szafki w pomieszczeniu służbowym.

Obrazek

Wróć do pomieszczenia z generatorem, a stamtąd do znanego z początku gry pomieszczenia służbowego. W kantorku wyświetl zbliżenie szafki (wisi na ścianie przy drzwiach). Zabierz z niej latarkę bez baterii, taśmę izolacyjną i obcęgi.

Wróć do sali konferencyjnej.

GABINET
W sali konferencyjnej otwórz szafę. Jeśli radio zostało właściwie ustawione (568-476 / Nowosybirsk), tajne przejście do gabinetu jest otwarte.

W gabinecie warto przeczytać kilka nieobowiązkowych dokumentów, które rzucają światło na fabułę lub są wskazówkami do rozwiązania zagadek:
  • na okrągłym stoliku – książka „Bojowe środki chemiczne”
  • na kanapie – plik akt personalnych, notatka z laboratorium i raport o pomieszczeniu TX-2
  • na biurku – raport wyników deszyfryzacji oraz notatka służbowa
W gabinecie odszukaj cztery papierośnice z kolorowymi pasami:
  • niebieska papierośnica w przeszklonej biblioteczce naprzeciwko wejścia; tu zwróć też uwagę na kolejność kolorów na grzbietach czterech książek na półce z papierośnicą
  • granatowa papierośnica na okrągłym stoliku
  • czerwona papierośnica na szafce z popiersiem Stalina
  • zielona papierośnica na biurku
W gabinecie wyświetl zbliżenie blatu biurka. Na specjalnej podstawce umieść cztery papierośnice, licząc od lewej: czerwoną spod popiersia Stalina, granatową z okrągłego stolika, zieloną z biurka i niebieską z biblioteczki – w ten sposób włączysz dopływ prądu do zamka sejfu w ścianie gabinetu. (Kolejność papierośnic wskazują kolorowe paski na grzbietach czterech książek w biblioteczce.)

Obrazek

Prześledź drogę kabla elektrycznego, biegnącego po ścianie, od sejfu ku podłodze. Wyświetl miejsce przy listwie podłogowej, gdzie kabel jest uszkodzony.

Obrazek

W zbliżeniu użyj na uszkodzonym kablu obcęgów, a potem taśmy izolacyjnej. Wyświetl zbliżenie drzwiczek sejfu. Wciśnij przyciski z numerami 2790 (kod podany w pliku dokumentów z sali konferencyjnej). Pociągnij za rączkę sejfu. W otwartym sejfie:
  • przestaw czarny przełącznik tak, by lampka przy nim się zapaliła – odblokujesz drzwi do laboratorium
  • jeśli chcesz, przeczytaj dokumenty: raport o wydajności badań i list z podziękowaniem
Opuść gabinet.

SYSTEM WENTYLACYJNY
Na korytarzu idź do drzwi w jego bocznej odnodze (przy pancernych drzwiach do bloku energetycznego). Jeśli przełącznik w sejfie w gabinecie został przestawiony, drzwi do części laboratoryjnej bunkra są otwarte. Na dole powietrze zostało skażone i oddychanie nim grozi utratą przytomności. Trzeba będzie się albo pospieszyć, albo wykonać zadanie na raty i czasem wyjść na korytarz dla zaczerpnięcia oddechu. (Utrata przytomności nie jest groźna - bohater odzyskuje świadomość w pomieszczeniu służbowym, jednak bez strat w inwentarzu i wykonanych czynnościach.)

Otwórz drzwi. Zejdź po schodach. U ich podnóża obróć się w prawo. Z regału zabierz topór.

Obrazek

Obróć się o 180 stopni i otwórz drzwi do laboratorium. Tuż za progiem obróć się w lewo – zobaczysz zamkniętą skrzynię. Otwórz ją:
    1. kilka razy kliknij toporem na kłódce
    2 – 3. kliknij zatrzaski po lewej i prawej stronie kłódki
    4. kliknij wieko skrzyni
Obrazek

Z środka zabierz uchwyt do klapy do kanału wentylacyjnego. Szybko wyjdź na korytarz.

Na korytarzu idź w kierunku zamurowanego przejścia. Jeśli nie masz w inwentarzu perforowanej karty, zabierz ją po drodze (leży na skrzyni naprzeciwko drzwi do gabinetu kierownika sektora). Przed zamurowanym przejściem obróć się w lewo. Wyświetl zbliżenie klapy systemu wentylacyjnego. W zbliżeniu użyj na klapie uchwytu z laboratorium. Kliknij uchwyt – wejdziesz do pomieszczenia kontrolnego systemu wentylacyjnego.

W pomieszczeniu kontrolnym systemu wentylacyjnego obróć się twarzą do wejścia/wyjścia (czerwonej klapy):
  • użyj wewnętrznego telefonu – jest tu podpowiedź do późniejszej zagadki
  • kliknij kolisty zawór obok czerwonej klapy – uruchomisz pocztę pneumatyczną
Obrazek

Wróć na korytarz, przejdź do sali konferencyjnej i przez szafę do gabinetu. W gabinecie idź w róg pomieszczenia, gdzie jest wylot kanału poczty pneumatycznej. Z blatu szafki pod rurą urządzenia weź slajd.

Wychodząc z gabinetu, koniecznie spójrz przez wewnętrzne okno na położone poniżej laboratorium – bohater musi zauważyć znak 71V na rurze wentylacyjnej.

W sali konferencyjnej wyświetl zbliżenie projektora. Użyj na nim slajdu z poczty pneumatycznej. Gdy na ekranie pod ścianą pojawi się obraz, podejdź do biurka. Jeśli nie masz ołówka, weź go z blatu biurka. Obróć się do ekranu z wyświetlonym slajdem. W zbliżeniu użyj na ekranie (w prawej górnej ćwiartce) perforowanej karty, a następnie ołówka – zdobędziesz schemat sterowania urządzeniami wentylacyjnymi.

Wyjdź na korytarz, tam otwórz klapę do systemu wentylacyjnego i wejdź do pomieszczenia kontrolnego wentylacji. Tuż po wejściu skręć w lewo – poszukaj skrzynki z napisem KLI-6.

Otwórz skrzynkę z napisem KLI-6. Użyj na niej schematu sporządzonego w sali konferencyjnej. Ustaw przełączniki:
  1. gałkę z lewej na ID-3
  2. gałkę pośrodku na ID-4
  3. gałkę po prawej na 71 V
  4. dźwignię ED-1 opuść w dół (położenie pozostałych dźwigni jest obojętne)
Obrazek

Wyjdź ze zbliżenia skrzynki KLI-6 i obróć się o 180 stopni. Wyświetl zbliżenie skrzynki KLI-6 POCHŁANIACZ. Opuść dużą dźwignię z pozycji „zamknięte” na pozycję „otwarte”.
Skąd się wzięło rozwiązanie?
Użyj wewnętrznego telefonu na ścianie pomieszczenia kontrolnego – znów uruchomisz pocztę pneumatyczną.

Jeśli chcesz, idź przez szafę do gabinetu. Z blatu szafki pod rurą poczty pneumatycznej weź dokument – zawiadomienie o paszporcie (nie jest obowiązkowe).

ANTIDOTUM
W korytarzu weź z regału dokument – fakturę, jeśli jeszcze nie masz (nie jest obowiązkowy – to podpowiedź do zagadki). Użyj drzwi do części laboratoryjnej. Zejdź po schodach i wejdź do laboratorium.

W laboratorium podejdź do biurka pod ścianą naprzeciwko wejścia. Otwórz metalową kasetkę stojącą na blacie. Z środka weź wskaźniki różnych bojowych środków chemicznych. Po wyświetleniu zbliżenia kasetki zobaczysz również, że pod półką ukryły się baterie do latarki – weź je.

Obróć się o 180 stopni. Ze stojącego pośrodku laboratorium biurka weź strzykawkę. Wróć pod drzwi, którymi wchodzi się do laboratorium, i spójrz pod nogi. Na podłodze leży butla z resztkami środka bojowego, przyczyna skażenia powietrza w pomieszczeniu. Wyświetl jej zbliżenie. Na szyjce butli użyj wskaźników z kasetki – zabarwi się wskaźnik sarinu.

Podejdź do stołu w pobliżu wejścia do pokoju zabiegowego. Wyświetl zbliżenie tacy z lekarstwami. Użyj strzykawki na buteleczce z napisem 110 ml – bohater zażyje antidotum i poczuje się lepiej.
Skąd się wzięło rozwiązanie?
W laboratorium możesz pozbierać dokumenty (nie są obowiązkowe, ale objaśniają fabułę i są podpowiedziami do zagadek):
  • blat obok drzwi do pokoju zabiegowego – raport medyczny o badanych i raport o eksperymentach
  • podłoga przy drzwiach do pokoju zabiegowego – raport z sekcji zwłok
  • podłoga przy środkowym biurku – zapis przesłuchania 10.12
  • blat biurka pośrodku laboratorium – sygnalizator akustyczny
  • blat biurka przy wyjściu z laboratorium – raport z miejsca zdarzenia

SZEPTY ZMARŁYCH
Jeśli latarka nie świeci, idź do laboratorium. Wyświetl zbliżenie metalowej kasetki, w której były wskaźniki chemicznych środków bojowych. Baterie leżą w pobliżu kasetki pod półeczką.

Obrazek

Na podeście schodów w części laboratoryjnej użyj zapalonej latarki na ciemnym korytarzu. Na dole otwórz drzwi na wprost schodów – znajdziesz się w pomieszczeniu strzelnicy. W środku możesz podnieść z podłogi dokument – księgę magazynową amunicji. Podejdź do stolika po lewej. Ze stolika podnieś plik dokumentów. Przekartkuj go – znajdziesz klucze do szafki w gabinecie i do pokoju zabiegowego w laboratorium. Opuść strzelnicę.

Wyjdź na korytarz. Idź do sali konferencyjnej, a stamtąd przez szafę do gabinetu. W gabinecie użyj kluczy ze strzelnicy na szafce pod pocztą pneumatyczną. Z wnętrza szafki zabierz czystą taśmę magnetofonową. Przeczytaj dokumenty (nieobowiązkowe): raport z badań akustycznych, plan spotkania oraz tajny raport. Wychodząc z gabinetu, zabierz z okrągłego stolika magnetofon.

Idź do laboratorium. Podejdź do drzwi pokoju zabiegowego. Użyj na nich kluczy ze strzelnicy. W pokoju zabiegowym znajdziesz kilka dokumentów (nieobowiązkowe, ale interesujące):
  • pod blatem szafki – reklamówka gry planszowej
  • na szafce - zapis przesłuchania 05.02, załącznik do protokołu, notatka laboratoryjna
  • na podłodze – protokół sądowo-medyczny
W pokoju zabiegowym wejdź w głąb pomieszczenia. Spod blatu szafki weź mikrofon.

Obrazek

Wyświetl zbliżenie rejestratora akustycznego (srebrna skrzynka na blacie szafki). Wyreguluj i włącz urządzenie. Ustaw:
  1. gałkę „zakres” na 3
  2. wskaźnik „strojenie” na 1400
  3. przełącznik „nadawanie” na
  4. przełącznik „wyjście” na 2
  5. pokrętło „sygnał” na skrajny znak po prawej
  6. dźwignię „zasilanie” na
Obrazek

Skąd się wzięło rozwiązanie?
Zejdź do pomieszczenia strzelnicy. Na strzelnicy poszukaj na ścianie po prawej skrzynki wysokiego napięcia. Otwórz skrzynkę i przestaw włącznik – podniesiesz klapę w podłodze strzelnicy. Obróć się do tyłu i zejdź do dziury.

W dziurze użyj na zielonej skrzyni magnetofonu. Na nim w odpowiednich miejscach czystej taśmy i mikrofonu. Kliknij przełącznik – po chwili do inwentarza automatycznie trafi nagrana taśma.

Wróć do pokoju zabiegowego (wejście z laboratorium). W pokoju zabiegowym wyświetl zbliżenie magnetofonu na blacie szafki. Użyj na nim nagranej taśmy i kliknij włącznik.

BIURO
W biurze możesz zapoznać się z kilkoma dokumentami:
  • na regale – pocztówka (podpowiedź do zagadki)
  • na podłodze w pobliżu regału – raport nt. Czarnogoriewa
  • na krześle – plik raportów z sekcji zwłok
  • na podłodze w pobliżu krzesła – raport oraz rozkaz 2053
Przejdź do sąsiedniego pomieszczenia (hermetyczne drzwi w kącie). Znajdziesz się w ciemnym pomieszczeniu, które jest korytarzem przed strzelnicą, choć wygląda nieco inaczej. Stąd zabierz topór (nad głową ciała mężczyzny na podłodze).

Obrazek

Po powrocie do biura weź z wieka skrzyni maskę przeciwgazową. Topora użyj kilkakrotnie na popękanej ścianie. Przez dziurę w ścianie wyjdź na korytarz.

NIŻSZY POZIOM
Na korytarzu niższego poziomu podnieś z ziemi dokumenty: raport oraz rozporządzenie dot. placówki. Na drzwiach naprzeciwko dziury w ścianie użyj maski przeciwgazowej (jeśli nie działa, najpierw wyjdź ze zbliżenia drzwi).

W łaźni obejdź wzdłuż ściany kałuże rtęci. W ostatnim boksie wyświetl zbliżenie kurków prysznica. Oba kurki przekręć w lewo (przeciwnie do ruchu wskazówek zegara):
  • kurek po lewej 3x
  • kurek po prawej 6x
Obrazek

Skąd się wzięło rozwiązanie?
Wyświetl zbliżenie posadzki w boksie. Z podłogi podnieś szklane oko – kamerę, która wypadła z sitka prysznica.

Wyjdź z łaźni na korytarz. Poszukaj drzwi ze szparą na dole. Mniej więcej w tym miejscu użyj na nich szklanego oka. Gdy zobaczysz, co jest po drugiej stronie, kliknij na wejściu do TX2 – wrócisz na korytarz. Teraz otwórz drzwi, pod którymi stoisz – znajdziesz się w pomieszczeniu specjalnym.

BLOK ENERGETYCZNY
W pomieszczeniu specjalnym TX-2 wyświetl zbliżenie stołu:
  • przeczytaj dokumenty: ostatnie rozporządzenie oraz akta G.N. Czernogoriewa
  • weź żeton do metra
  • włącz magnetofon
Opuść pomieszczenie. Na korytarzu podejdź pod drzwi łaźni. Użyj na nich maski przeciwgazowej. Idź w kierunku tunelu metra.


KONIEC
Kontakt w sprawach forum: adventurka[at]przygodomania.pl

Wróć do „1953: KGB unleashed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość