Eleusis - ocena użytkownika

Co myślisz o grze?

10. Idealna pod każdym względem
0
Brak głosów
9. Prawie doskonała
0
Brak głosów
8. Świetna z małymi niedociągnięciami
0
Brak głosów
7. Dobra, ale czegoś jej brakuje
2
25%
6. Mogłaby być troszkę lepsza
1
13%
5. Niczym specjalnym się nie wyróżnia
2
25%
4. Więcej wad niż zalet
2
25%
3. Mogło być jeszcze gorzej
1
13%
2. Kiepska, to mało powiedziane
0
Brak głosów
1. Szkoda pieniędzy i zachodu
0
Brak głosów
 
Liczba głosów: 8

Awatar użytkownika
Urszula
Administrator
Posty: 9490
Rejestracja: 31 grudnia 2011, 12:05
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował(a): 87 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 109 razy
Płeć: Kobieta

Eleusis - ocena użytkownika

Postautor: Urszula » 14 października 2013, 21:30

Obrazek

Mile widziane uzasadnienie oceny

Awatar użytkownika
vaapku
Administrator
Posty: 883
Rejestracja: 04 stycznia 2012, 08:56
Lokalizacja: Resovia
Podziękował(a): 17 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 9 razy
Płeć: Kobieta

Re: Eleusis - ocena użytkowników

Postautor: vaapku » 25 października 2013, 09:28

Miałam nadzieję na dobrą zabawę, tym bardziej, że od początku spodobał mi się klimat gry. Niestety, im dalej, tym bardziej byłam rozczarowana. Mogę biegać po miliardzie miejsc, nawet jeśli się przy tym gubię (a gubiłam się straszliwie), ale jeśli 60% zabawy polega na zbieraniu pierdyliarda kluczy i szukaniu drzwi, do których te klucze pasują, to specjalnie ubawiona się nie czuję. Jak dla mnie - za mało gry w grze.
Pohasałam sobie po miasteczku i okolicach, było to nawet przyjemne, ale to troszkę mało, żeby grę wysoko ocenić. 5/10
Tego jeszcze nie grali.
vaapku(at)przygodomania(kropa)pl

Awatar użytkownika
Adam_OK
Moderator
Posty: 2435
Rejestracja: 24 lutego 2013, 10:28
Lokalizacja: Ząbki koło Warszawy
Podziękował(a): 33 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 31 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Eleusis - ocena użytkowników

Postautor: Adam_OK » 20 listopada 2013, 21:38

Właśnie skończyłem. Klimat grozy jest (szczególnie, jeśli ktoś zaznaczy opcję "zagrożenie ze strony NPC"), odpowiednia grafika też. Zagadek nieprzedmiotowych praktycznie brak, muzyki w samej grze też nie za wiele (choć dźwięki są obecne). Beznadziejna mapa - nie dość, że znajdujemy ją późno (po ok. 1/3 gry) to jeszcze ani nie można za jej pomocą przemieszczać się z miejsca na miejsce, ani nie jest czytelna (bo jest dość mała) ani nie ma na niej nazw obiektów, gdzie można iść, kropki oznaczającej położenie gracza czy strzałki pokazującej w którym kierunku się idzie. Do tego gra jest dość krótka, choć całkiem przyjemna (szczególnie, jak się wyłączy w/w opcję o NPC-ach) - trochę klimatem przypominała mi Barrow Hill. Sterowanie z klawiatury wygodne, polonizacja całkiem udana, a wśród minusów dam jeszcze brak sejwa w dowolnym momencie. Generalnie dam 7/10, trochę na zachętę dla twórców.
Czasem trzeba się cofnąć, aby móc pójść dalej.
Moja lista gier ukończonych
W sprawach forum i www piszcie: adam_ok(at)przygodomania.pl

Awatar użytkownika
Urszula
Administrator
Posty: 9490
Rejestracja: 31 grudnia 2011, 12:05
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował(a): 87 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 109 razy
Płeć: Kobieta

Re: Eleusis - ocena użytkowników

Postautor: Urszula » 13 marca 2014, 20:52

Początek gry i moje pierwsze wrażenie, mamy powtórkę z Barrow Hill. Droga do miasteczka i kluczenie, konieczność oświetlania drogi, to znów Barrow Hill. Odkrywanie historii z dokumentów, powtórzę kolejny raz to Barrow Hill. Cała akcja gry, rozgrywa się gdzie indziej, ale kult straszenie to kolejny raz powtórka z rozrywki. Miałam wrażenie, że znalazłam się w podobnej grze, tylko wsadzonej w brzydszą oprawę graficzną i gorszą animację. Choć czasami czuło się strach na plecach, ale ten klimat był przeniesiony z innej już dużo starszej gry przygodowej. Oprawa muzyczna, choć nie wybitna, jednak nadawała szczególny klimat grze. Fabuła jednak nie była niczym nowym i oryginalnym. Poszukiwanie kluczy, to próba na siłę wydłużenia dość krótkiej zabawy. Gracz dostał mapę, tylko nie wiadomo, po co. Szkoda, że nie było schematu do wielkiej ilości kluczy do wszelkich bram, bramek i innych drzwi, które należało otworzyć. Moja ocena w przeciwieństwie do Barrow Hill wysoka nie będzie, bo ta gra jest bardzo powtarzalna i nie powiało świeżością. 5/10
___________________________________________________________________________________________________
Moje gry
Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Dawstwa Szpiku - KRS 0000202597 - przekaż 1% podatku

kontakt w sprawach PrzygodoManii: urszula(at)przygodomania(kropka)pl

Awatar użytkownika
ALEX
Przyjaciel forum
Posty: 729
Rejestracja: 06 marca 2012, 13:59
Lokalizacja: Kraków
Podziękował(a): 2 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 10 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Eleusis - ocena użytkownika

Postautor: ALEX » 04 czerwca 2015, 12:44

Eleusis to gra która rozczarowała mnie pod prawie każdym względem. Miał być straszną przygodówką, a czułem się jakbym grał w kolejnego, amatorskiego klona Slendera. Fabuła w tej grze praktycznie nie istnieje. Wcielamy się w podróżnika który docierac do rodzinnej wioski musi powstrzymać sektę przed przywołaniem strego bóstwa (klasycznie znajdując stary artefakt). Wątek znany i wielokrotnie pojawiający się w grach tylko że ten opis historii nie jest jest jej streszniem lecz całą historią. Przez całą rozgrywke znajdujemy może ok 3 krótkich pamiętników i to wszystko. Kolejna rzecz która zawodzi to oprawa graficzna. Na zdjęciach wygląda ona całkiem ładnie, ale w rzeczywistości jest znacznie gorzej. Cała gra rozgrywa się w nocy co maskuje troche kiepskiej jakości elementy otoczenia ich małą ilość i ogólną powtarzalność. Miasteczko składające się z może 4 uliczek wygląda jakby po prostu wciąż kopiowano te same elementy tak samo jak i las w którym spędzamy większą część czasu. Stąd chodząć wciąż po identycznych i pustych lokacjach w których niewiele widać szybko robi się monotonne. Sama akcja miała dziać się też w grecji a z desingu logacji trudno poznać czy to grecja, włochy czy polski Sandomierz. Mało dobrego mogę powiedzieć też o zagadkach. Zazwyczaj o tym nie wspominam bo dla każdego każda zagadka różni się trudnością, ale tutaj spora część potrzebnych przedmiotów jest praktycznie niewidoczna, stąd chodzimy po tych ciemnych lokacjach i powoli z nosem w monitorze szukamy rzeczy które są na aktualnie potrzebne. Podsumowując to taki kiepski Slender bez Slendera, czyli chodzenie z latarką po lesie bez jakiejs sensownej motywacji i powodu.

3/10

PLUSY:
- Można skończyć ją bez zmuszania się do gry,


MINUSY:
- Praktyczny brak fabuły,
- Kiepska i powtarzająca się oprawa graficzna,
- Monotonia rozgrywki,
NEW YEAR, NEW RULES, NEW LIFE

Awatar użytkownika
crouschynca
Publicysta
Posty: 571
Rejestracja: 06 września 2012, 23:51
Podziękował(a): 4 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 9 razy
Płeć: Kobieta
Kontakt:

Re: Eleusis - ocena użytkownika

Postautor: crouschynca » 07 października 2016, 01:36

Fabuła nie okazała się zbyt odkrywcza, ale dałoby się to przeboleć, gdyby twórcy potrafili podtrzymać odpowiednie napięcie. Tak się niestety nie stało. Za dużo łażenia w kółko, za dużo zbierania kluczy oraz dopasowywania ich metodą prób i błędów. Do tego mapa, której, delikatnie mówiąc, daleko do bycia praktyczną. To wszystko często sprawiało, iż całkiem niezły klimat po prostu się ulatniał. Gra nie była zbyt długa, ale po dobrnięciu do finału poczułam ulgę, że mam już Eleusis za sobą. Dobrze, że chociaż zaimplementowano opcję wyłączenia wrogich NPC-ów. Gwoli ścisłości, nie uważam tej przygodówki za tragiczną, ale zwyczajnie niedopracowaną. 4/10
crouschynca.blogspot.com - blog o filmach, grach i książkach

qwerty
Publicysta
Posty: 1098
Rejestracja: 28 lutego 2012, 15:45
Otrzymał(a) podziękowania: 8 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Eleusis - ocena użytkownika

Postautor: qwerty » 21 października 2017, 15:38

Mapa była potrzebna do znalezienia fragmentów artefaktu-klucza, a nie do orientacji w terenie. Skończyliście w ogóle tytuł? Pomysł na interaktywną mapę z teleportami jest bez sensu w grze, gdzie trzeba uważać na "wrogich NPC". Zgadzam się, że Eleusis ma gorsze animacje niż Barrow Hill, a to dlatego, że ten drugi nie ma ich praktycznie w ogóle. Też odetchnąłem z ulgą, jak zobaczyłem napisy końcowe, chociaż 3 rozdział jest śmiesznie krótki (tylko 4 interakcje). Właściwie to pierwszy też nie grzeszy długością. Generalnie dłużyło mi się, a jak na grę na zaledwie kilka godzin to poważna wada.

4/10
Na tapecie:
Przygodówka: Space Bar / Professor Leyton and the Diabolical Box (NDS)
RPG: Final Fantasy (PSP) / Mass Effect 3
Taktyczna: Front Mission (SNES)
Survival Horror: Silent Hill
FPS: Half-Life 2: Episode 2
Akcja: Tokyo 42
Logiczna: Babel Tower


Wróć do „Eleusis”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość