Awakening: the dreamless castle - solucja, poradnik

Awatar użytkownika
Urszula
Administrator
Posty: 9905
Rejestracja: 31 grudnia 2011, 12:05
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował(a): 103 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 120 razy
Płeć: Kobieta

Awakening: the dreamless castle - solucja, poradnik

Postautor: Urszula » 05 marca 2012, 04:06

Wszelkie prawa autorskie do Solucji są moją własnością.
Kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody jest zabronione!
Urszula


Solucja

Awakening: The Dreamless Castle

Autor: Urszula



Komnata



Przygodę zaczynamy w komnacie księżniczki. Wszystkie ważne rzeczy, jakie będziemy musieli zapamiętać księga przypomni nam mruganiem i w niej będą się zapisywać.
Po lewej na toaletce stoi szklana szkatułka, żeby ją otworzyć wychodzimy na balkon i zabieramy kluczyk. Otwieramy szkatułkę i nasza dobra wróżka będzie gotowa do udzielania nam podpowiedzi, gdy się bardzo zatniemy dostaniemy również list, który trzeba będzie w odpowiednim czasie wysłać.

Obrazek

Koło fotela stoi szkatułka z otworami klikamy na nią a następnie zbieramy z pokoju sześć krążków.

Obrazek

Klikamy na szkatułkę wkładamy zebrane krążki w otwory, ustawiamy je tak, aby wzór na nich narysowany tworzył całość.

Obrazek

Po ułożeniu otworzy się szkatułka i ze środka zabieramy słoneczko. Patrzymy na planety podwieszone pod sufitem i zabieramy księżyc. Próbujemy je zamontować w obrazie koło fotela jednak nam czegoś brakuje. Klikamy na lustro stojące na toaletce jest zabrudzone. Trzeba poszukać jakieś podpowiedzi.

Obrazek

Kierujemy, więc swe kroki za niebieską zasłonę koło toaletki. Musimy znaleźć wszystkie przedmioty z listy. Tutaj lista jest losowa i każdy będzie miał inny zestaw. Jak się z tym uporamy zdobędziemy białą chusteczkę?

Obrazek

Wracamy do pokoju klikamy na lustro stojące na toaletce i wycieramy go chusteczką. Zdobędziemy pierwszy niebieski przedmiot i nad głową naszej księżniczki wyrysowane symbole, które mamy ustawić w ramie. Klikamy na obraz na miejsce wkładamy symbol słońca oraz księżyca. Klikamy na guzik. Pojawiają się symbole do ułożenia widziane nad głową księżniczki. Po ich ustawieniu klikamy na przycisk w obrazie po stronie lewej zatwierdzając ustawiona kombinację.

Obrazek

Hol


Wchodzimy do holu. Po lewej koło drzwi urządzenie jak klikniemy na niego zabierzemy srebrny krążek i odsłoni się nam symbol. Patrzymy na drzwi z kolorowymi lampkami a następnie na głowę anioła na wprost. Przyglądamy się kolorom i w takiej samej kolejności ustawiamy lampki na drzwiach a następnie klikamy na przycisk po lewej.

Sypialnia


Wchodzimy do środka.

Obrazek

Pod łóżkiem leży misiek, kolejny jest wśród zabawek na łóżku a ostatni trzeci na półce po prawej. Sadzamy misie na komodzie pod półką i teraz musimy ich stroje dopasować kolorystycznie do siebie i do diademu na głowie. Po prawidłowym ułożeniu otworzy się szuflada i ze środka zabierzemy baletnicę.

Obrazek

Kolejna jest wstawiona w świecznik za łóżkiem. Wkładamy obie baletnice do urządzenia po środku pokoju. Oglądamy również książkę stojąca na komodzie przy łóżku. Gdy ustawimy baletnice na swoim miejscu mamy zabawę z przyciskaniem w odpowiedniej kolejności klawisze. Po powtórzeniu kilku sekwencji nasza baletnica pokaże nam kilim z kwiatami.

Hol


Obrazek

Wracamy do holu zbieramy wszystkie kwiaty mamy mieć ich w sumie 8 klikamy na przejście gdzie jest głowa aniołka ze skrzydłami i ustawiamy kwiaty tak samo jak pokazała nam baletnica. Mam otwarte kolejne przejście.

Fontanna


Obrazek

Wchodzimy do kolejnego pomieszczenia z fontanną. Aby pójść dalej Goblin musi zniknąć, aby tak się stało musimy naprawić fontannę. Rozmawiamy wpierw z Gobelinem da nam klucz, jeśli trzy krotnie znajdziemy klucze w dominie chińskim. Otwieramy pudełko i wyjmujemy ze środka schowany kawałek fontanny. Naprawiamy ją a następnie z przed Fontany zabieramy skorupki rozbitej panienki, która stała na jej czubku. Mamy do ułożenia puzzle.

Obrazek

Po ułożeniu montujemy ją na czubku fontanny w wodzie pojawi się kolejna skrzyneczka ze środka, której zabieramy przycisk otwierający drzwi. Montujemy go, mamy kolejny niebieski kryształ zabieramy go i wchodzimy do ogrodu.

Ogród


Obrazek

O pomnik oparta jest łopata zabieramy ją, srebrnym kluczykiem otwieramy drzwi po prawej. Wchodzimy do środka musimy odnaleźć ukryte przedmioty. Po wykonaniu zadania dostaniemy grabie.

Obrazek

Kierujemy się w prawo w skrzyni przy domu w sianie ukryty jest łom zabieramy go. Następnie zbieramy wszystkie elementy huśtawki ogrodowej. Po złożeniu jej wieszamy na drzewie klikamy na nią i zabieramy sakiewkę z puzzlami. Klikamy na trawnik pod drzewem, będziemy musieli zdobyć potem muchomory.

Obrazek

Zdobytymi kostkami klikamy na drzwi wozowni i układamy jeźdźca na koniu.

Obrazek


Wozownia


Wchodzimy do środka klikamy na beczkę. Żeby ją otworzyć musimy tak ustawić liczby, aby po dodaniu dały nam sumę 15.

Obrazek

Ze środka zabieramy miotełkę i płyn w butelce. Miotełką omiatamy wszystkie pajęczyny.

Obrazek

Klapmy na przód powozu układamy jednorożca i zdobędziemy serduszko. Obok wozu stoi skrzynia z rupieciami klikamy na nią po odnalezieniu wszystkich rzeczy zdobędziemy wiadro do wody. Klikamy na tył powozu musimy tam ustawić w odpowiedniej kolejności głowy Gobelinów. Trzeba poszukać podpowiedzi. Opuszczamy wozownię wracamy do ogrodu tym razem skręcamy w lewo przy pomniku. Pośrodku jest sadzawka nad nią u góry głowy gobelinów zapamiętujemy jak są ustawione. Po prawej siedzi gołąbek wkładamy mu list i wracamy do wozowni.

Obrazek

Teraz zgodnie z tym, co widzieliśmy ustawiamy twarze goblinów od najjaśniejszej do najciemniejszej licząc od lewej. Mamy kolejną zabawę tym razem musimy klikać na dwa takie same Ziarka. Gdy się z tym uporamy otrzymamy ziarna fasoli do zasadzenia.

Ogród


Opuszczamy wozownię i wracamy na plac z pomnikiem. Grabiami zbieramy liście z kamienni a następnie przy pomocy łomy kamienie rozłupujemy. W środku jest szkatułka, brakuje do niej elementów.

Obrazek

Wychodzimy z tego i się rozglądamy za złotym słońcem, księżycem, wiatrem i gwiazdką. Gdy umieścimy je na miejscu musimy kliknąć w odpowiedniej kolejności zwierzaki. Widzieliśmy to w pokoju z baletnicami i mamy to zapisane w księdze.

Obrazek

Klikamy, więc na żółty, fioletowy niebieski i czerwony. Otwiera się szkatułka ze środka zabieramy tarczę dajemy ją pomnikowi. Zdobędziemy buteleczkę z niebieskim płynem. Wracamy do ogrodu z fontanną.

Obrazek

Nabieramy wody do wiaderka. W miejscu gdzie stał gołąb przy pomocy łopaty robimy dziurę wkładamy ziarno fasoli i podlewamy następnie podlewamy dopiero, co wyrosłą roślinkę czerwonym płynem powodującym szybki wzrost rośliny. Mamy po chwili drogę przez okno do Goblińskiego laboratorium.

Laboratorium


Obrazek

Wchodzimy do środka rozmawiamy z Gobelinem. Koło pieca mamy takie samo urządzenie jak przy drzwiach do pokoju z baletnicami klikamy na nie i zdobywamy kolejny srebrny krążek. Zabieramy ze stołu nożyczki i opuszczamy laboratorium.

Obrazek

Nad głowami goblinów, rośliny coś zasłaniają. Odcinamy pnącza nożyczkami i mamy kolejne puzzle do ułożenia. Gdy tego dokonamy zdobywamy kamień. Wracamy z nim do laboratorium kładziemy na szybie na stole a następnie klikamy na trzy kolorowe pojemniki stojące na najwyższej półce komody.

Obrazek

Mamy za zadanie wlać do pustych próbówek odpowiednie kolory farbek, aby w końcowym etapie dały nam kolor zielony, fioletowy i pomarańczowy. Do pierwszej próbówki wlewamy płyn żółty do drugiej niebieski do trzeciej czerwony. Zdobywamy flakonik z płynem zdolnym zniszczyć kamień.

Obrazek

Wylewamy, więc płyn n nasz kamień położony na stole ze środka zabieramy kolejny niebieski kryształ. Klikamy na kominek musimy zdobyć motyla. Obok po lewej stoi siatka na motyle. Przy oknie stoi ogień, który zabieramy. Opuszczamy laboratorium i nad sadzawką klikamy siatką na motyle. Musimy pary motyli wyeliminować na koniec zostanie do zabrania ten właściwy. Wracamy do laboratorium ustawiamy zgodnie z rysunkami niebieską buteleczkę, motylka i serduszko. Zdobędziemy kolejną buteleczkę wracamy do ogrodu z pomnikiem klikamy flaszką nad drzwiami i mamy kolejne przejście do kuchni.

Kuchnia


Obrazek

Kierujemy się od razu w lewo. Siedzi tam głodny goblin zanim coś zrobimy musimy mu uwarzyć troszkę jedzenia.

Obrazek

Po lewej stronie zamkniętych drzwi stoi kostur zabieramy go i zrzucamy z półki po lewej garnek. Ze środka zabieramy drewno i garnek również się nam przyda. Zabieramy również flaszkę i wiadro na wodę. Jest brudny, więc trzeba go umyć. Wracamy do kuchni. Musimy do bali stojącej pośrodku nalać wody, aby móc umyć garnek. Nigdzie jednak nie widać środków czystości. Wkładamy do pieca drzewo podpalamy salamandrą ognistą wtedy pod piecem pojawia się klucz.

Obrazek

Wracamy do pomieszczenia z Gobelinem otwieramy szafkę po prawej ze środka zabieramy mydło i ścierką. Opuszczamy kuchnię i idziemy do fontanny po wodę.

Obrazek

Wracamy napełniamy balię wkładamy mydło i przy pomocy ścierki myjemy garnek. Teraz zbieramy wszystkie warzywa, jakie widzimy w kuchni.

Obrazek

Klikamy na garnek i patrzymy, jakie składniki i jakiej kolejności pokażą się nad garnkiem jak wszystko dobrze wykonamy zupa będzie gotowa. Trzeba ją jeszcze w coś nalać. Kierujemy się w prawo i z komody zabieramy miseczkę. Wracamy do kuchni i zanim zanieśmy jedzenie Goblinowi klikamy na urządzenie koło okna zdobywając kolejny niebieski przedmiot.

Obrazek

Niesiemy miskę z jedzeniem po chwili zostajemy sami ze świeczką w ręku. Odpalamy ją w kominku i wchodzimy do kolejnego pomieszczenia.

Piwnica


Obrazek

Po lewej stronie na ziemi leży mała olejarka zabieramy ją wlewamy do lampy naftowej koło beczki i możemy teraz się troszkę rozejrzeć. Na środku pod czerwoną szmatą leży troszkę upity goblin.

Obrazek

Klikamy na niego, aby można było coś zrobić musimy mu dać drinka. Po prawej koło beczek leży kranik mocujemy go na beczce wlewamy zawartość do butelki i dajemy gobelinowi. Zniknie on po chwili, odsłaniając klapę prowadzącą do kolejnego pomieszczenia. Jakoś trzeba ją unieść. Po lewej stronie beczki stoi szafka zabezpieczona kodem. Zbieramy podarte kawałki papieru i klikamy nimi na ścianę za klapą.

Obrazek

Mamy kolejne puzzle do ułożenia. Jak się z tym uporamy dostaniemy kod do szafki. Ustawiamy cyfry 3124 i ze środka zabieramy młotek i sznur. Sznur przeciągamy przez bloczek wiszący przy suficie a młotkiem uderzamy w beczkę.

Obrazek

Klapa się podniosła wchodzimy do kolejnego pomieszczenia.

Lochy


Obrazek

Klikamy na wielkie drzwi pojawiają się w całym pomieszczeniu metalowe krążki zabieramy je i klikamy nimi na drzwi.

Obrazek

Mamy za zadanie odtworzyć sekwencje wciskanych kwadratów, aby otworzyć kolejne zamki prowadzące do ukrytej komnaty. Gotowe wchodzimy do kolejnego pomieszczenia.

Obrazek

Zanim będzie nam można porozmawiać z siedzącym gobelinem klikamy na tego, co stoi. Następnie na urządzenie koło obrazu jak zwykle zabieramy kolejny srebrny krążek. Następnie na obraz koło niego układamy puzzle po ułożeniu u góry dostaniemy klucz od skrzyni.

Obrazek

Zanim się dobierzemy do niego musimy znaleźć po dwie takie same monety. W końcowej zabawie dostaniemy złota monetę, którą dajemy stojącemu gobelinowi.

Obrazek

Teraz możemy rozmawiać z siedzącym gobelinem. On proponuje nam domino chińskie, aby zdobyć klucz do kolejnego przejścia. Wygrywamy gobliny znikają my odsłaniamy dywan po prawej stronie koło pomnika.

Obrazek

Miejsce jest zakurzone używamy szczotki i mamy kolejny klucz. Zabieramy jeszcze maczugę i klikamy na stół. Przyglądamy się jak goblin ma być pokolorowany. Klikamy na stojący pomnik dekorujemy go tak samo jak na kartce i możemy wejść do biblioteki.

Obrazek

Po lewej jest księga klikamy na nią następnie na wiszące kokony,. Księgę rozkładamy na stole i szukamy zwierząt, aby ją uzupełnić. Po uzupełnieniu patrzymy, które zwierzęta są w jasnej obwódce zgodnie z tym zapalamy te kokony, które odpowiadają za zwierzaki w jasnych obwódkach. Odsłania się nam mapa.

Obrazek

Musimy znów znaleźć wszystkie elementy z listy. Zdobywamy krzyżak i otworzy się nam skrytka klikamy na przycisk na ścianie i wracamy do kuchni w kuchni skręcamy na prawo i po prawej stronie klikamy na ścianę.

Obrazek

Przy pomocy klucza otwieramy skrytkę zabieramy ze środka kolejny niebieski przedmiot i rzeźbę do bramy.

Obrazek

Teraz idziemy do drzwi po lewej wkładamy krzyżak układamy poprawnie wzór i wchodzimy do czerwonego buduaru.

Czerwony Buduar



Po prawej na komodzie gdzie mamy kolorowe kamienie klikamy i mamy małe zadanie zbicie wszystkich kulek z tym, że kulki znikną, gdy będą koło siebie najmniej dwie w tym samym kolorze.

Obrazek

Mamy trzy takie zadania po ich wykonaniu otwiera nam się szuflada i jest jakiś wzór do zapamiętania zapisujemy w księdze i klikamy na harfę. Musimy odtworzyć kolejność dźwięków, po wykonaniu tego zadania odsłoni się czerwona kotara, za którą jest lustro z podobizną księżniczki. Pod lustrem leży oręż, którą zabieramy klikamy na lustro i ustawiamy wzór podpatrzony w szufladzie. Wchodzimy przez lustro do jakby tego samego pokoju.

Obrazek

Zbieramy struny o montujemy w harfie mamy znów do odegrania dźwięki. Po wykonaniu zadania otrzymujemy biały kryształ. Montujemy go w ramie lustra nie opuszczamy jeszcze pokoju. Klikamy na nasze ostatnie urządzenie i zabieramy srebrny krążek. Następnie klikamy na dzwonki stojące na szafce a następnie na każdy dzwonek z osobna aż się odsłonią liczby. Zapisujemy sobie to w księdze.

Obrazek

Ponownie klikamy na komodę z kolorowymi szkiełkami i bawimy się w zbijanie kulek, gdy ukończymy pokaże się wzór, jaki mamy ustawić na lustrzę tym razem patrzymy na wiśnie i ustawiamy po kolei od jeden do sześciu.

Obrazek

Zabieramy jeszcze miecz i możemy wyjść. Opuszczamy pokój i wracamy do bramy. Montujemy na niej naszych pięć srebrnych krążków i rzeźbę wyjętą z szafki.

Obrazek

Podnosi się krata i wchodzimy do holu pałacowego.

Pałac-hol


Obrazek

Z pomnika zabieramy łuk łańcuch natomiast pod pomnikiem oglądamy tabliczkę. Patrzymy przez jedno i drugie małe okienko. Po prawej na drzewie siedzi turkawka. Po drugiej stronie jest miejsce na karmnik dla ptaszka. Idziemy w prawo do wielkiej jadalni.
Jadalnia

Obrazek

Klikamy na kufer po lewej w środku są haki zaczepiamy o nie łańcuch i się otwiera ze środka zabieramy kolejny sopel. Na stole leży miecz zabieramy go i klikamy na główny obraz. Układamy puzzle po ułożeniu zwracamy uwagę na rycerzy ich oręż oraz w jaką stronę skierowane są głowy. Brakuje nam jeszcze piki.

Obrazek

Opuszczamy jadalnie i kierujemy się w lewo koło wielkich wrót stoi potrzebna nam pika zbieramy ją i wracamy do jadalni. Ustawiamy wpierw rycerzy po stronie lewej wpierw dajemy im odpowiednią oręż a potem ustawiamy głowy. Po ustawieniu znikają odsłaniając nam mur z cegłami.

Obrazek

Zapamiętujemy, które cegły były wciśnięte i przechodzimy do rycerzy po prawej powtarzamy czynność to znaczy ustawiamy im głowy po wręczeniu każdemu z nich odpowiednią broń. Rycerze znikają my wciskamy odpowiednie cegły i zdobywamy trzeci sopel. Opuszczamy jadalnie i idziemy w lewo. Pod wielkim lustrem jest miejsce na nasze sople.

Obrazek

Wkładamy je i zgodnie z kamienną tabliczką pierwszy po lewej raz klikamy, aby się nieco wsunął do środka. Znika obok zapora i możemy schodami udać się do góry. Wchodzimy do pokoju zabieramy czarną rękawicę następnie u góry wisi karmnik dla turkawki z skrzydlatym elfem.

Obrazek

Klikamy na obraz leżący na ziemi układamy go i po ułożeniu zdobywamy siatkę na latające klucze.

Obrazek

Klikamy na pomnik w centrum. Orzeł obróci się do nas przodem patrzymy na jego skrzydła. Ustawimy kolorowe pióra zgodnie ze wzorem z lewego skrzydła. Następnie klikamy dzbanek trzymany w szponach ze środka zabieramy pieniążek oraz niebieski flakonik.

Obrazek

Siatką klikamy na kolorowe klucze nad drzwiami. Mamy wszystkie pary połączyć aż zostanie nam jeden klucz. Zabieramy go otwieramy drzwi i wchodzimy do galerii.

Galeria


Obrazek

Rozmawiamy z gobelinem i mamy znów za zadanie pozbyć się wszystkich kulek. Po wykonaniu zadania goblin zniknie zostawiając nam na stole dalszą wskazówkę. Patrzymy na kartce jak są ustawione żołnierzyki. Podchodzimy do szkatułki po prawej i ustawiamy rączki w taki sposób, że i tych żołnierzy, u których widać twarz rączka ma być ustawiona do góry u tych, u których nie widać do doły.

Obrazek

Zwracamy też uwagę na kolor. Po ustawieniu zdobywamy szmatkę. Klikamy na kosz znajdujący się na głowie posągu a następnie na dzban przed nim wycieramy go szmatką. Brakuje nam czegoś. Schodzimy na dół koło lustra klikamy na pomnik i przy pomocy rękawicy zabieramy rączkę do pokrywki dzbanka.

Obrazek

Wracamy na górę montujemy rączkę i zdobywamy monetę.

Obrazek

Zanim się tym zajmiemy klikamy na galerię obrazków po prawej układamy je wszystkie i zdobywamy otwarcie do komnaty na dole. Następnie klikamy na obraz z jednorożcem i szukamy przedmiotów z listy.

Obrazek

Zdobędziemy kolejny pieniążek. Schodzimy na dół otwieramy drzwi i wchodzimy do środka. Rozmawiamy z goblinem mamy znów za zadanie zdobyć klucze w dominie chińskim jak wygramy dostaniemy złote jajo smoka. Musimy dla niego jeszcze zdobyć muchomora. Klikamy na niego mamy za zadanie złapać pojedynczego żuczka, ale wpierw eliminujemy pary.

Obrazek

Wkładamy w łapy smoka jajo. Klikamy na skrzyneczkę koło goblina zabieramy ze środka ziarno dla turkawki i wracamy do głównego holu. W lewym oknie wieszamy karmnik sypiemy ziarno. Po chwili turkawka ma w dziobie kolejnego żuczka.

Obrazek

Opuszczamy zamek i idziemy do ogrodu koło drzewa na grzyby. Musimy w odpowiedniej kolejności na nie klikać.

Obrazek

Po zdobyciu muchomora wracamy do zamku. Wchodzimy do komnaty ze smokiem klikamy na jako. Wylęgnie się z niego mały smoczek jest on jednak głodny chce muchomora. Dajemy mu muchomora w zamian na ziemi znajdziemy kolejny niebieski kryształ.

Obrazek

Klikamy na goblina i mamy przejście otwarte do obserwatorium.

Obrazek

Wchodzimy do środka na ziemi pali się tylko jakaś lampka klikamy na nią montujemy dwa żuczki w obserwatorium zapala się światło.

Obrazek

Rozmawiamy z astronomem musimy zdobyć księgę po ułożeniu pomnika ze stworkiem. Udało się stworek ma księgę dajemy mu trzy pieniążki i księga jest nasza.

Obrazek

Kładziemy ją na stojaku i klikamy na nią. Ma czyste kartki wylewamy płyn z niebieskiego flakonika na nią i pojawiają się litery. Klikamy jeszcze raz na lampę w podłodze. Musimy pozbierać gwiazdki porozrzucane w pokoju. Następnie wszystkie montujemy na lampie pokazuje się nad nim niebo i gwiazdy.

Obrazek

Trzeba je ustawić. Nie wiemy jak klikamy na astronoma a następnie na obraz za jego głową. Robi się w pokoju jasno znikają zasłony i znika nasz astronom. Klikamy na rączkę teleskopu, ustawiamy planety według wzoru ze ściany. Teleskop nam się przestawia teraz możemy zobaczyć, jaką konstelację trzeba ułożyć. Układamy gwiazdy pojawia się ostatni niebieski kryształ.

Obrazek

Opuszczamy obserwatorium mijamy smoka i stajemy w holu przed wielkim lustrem wkładamy do niego naszych sześć niebieskich kryształków.
Ze środka zabieramy diadem. Wracamy do głównego holu klikamy na księżniczkę siedzącą na koniu. Wkładamy jej diadem na głowę i możemy opuścić zamek.

Obrazek


Koniec
___________________________________________________________________________________________________
Moje gry
Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Dawstwa Szpiku - KRS 0000202597 - przekaż 1% podatku

kontakt w sprawach PrzygodoManii: urszula(at)przygodomania(kropka)pl

Wróć do „Awakening: the dreamless castle”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość