Lure of the temptress - solucja, poradnik

Zablokowany
Awatar użytkownika
vaapku
Administrator
Posty: 905
Rejestracja: 04 stycznia 2012, 08:56
Lokalizacja: Resovia
Podziękował(a): 19 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 11 razy
Płeć:

Lure of the temptress - solucja, poradnik

Post autor: vaapku » 13 sierpnia 2013, 18:08

Drobna uwaga: w trakcie gry parę razy będziesz potrzebował pomocy Ratpoucha. Chłopak zwykle będzie za tobą chodził, ale gdybyś gdzieś go zgubił, udaj się do miejsca, w którym znalazłeś się po ucieczce z więzienia - powinien tam być.
Więzienie

  • W tej grze numer z przesuwaniem klucza pod drzwiami nie zadziała. W słomie też niczego nie znajdziesz... Zauważyłeś, że co jakiś czas do środka zagląda strażnik? Musisz jakoś odwrócić jego uwagę.
  • Spróbuj zabrać pochodnię. Ta ofiara losu, główny bohater, upuści ją, tym samym powodując pożar.
  • Stań w kącie za drzwiami, by strażnik cię nie zauważył. Gdy wejdzie do środka i podejdzie do palącej się słomy, wyjdź.
Obrazek
[*]Żeby ostatecznie unieszkodliwić strażnika, zamknij i zablokuj drzwi.

[*]Porozmawiaj z więźniem przywiązanym do ściany. Błaga o odrobinę wody.
[*]Przejdź do kolejnego pomieszczenia. Z beczki zabierz nóż, z kąta po prawej butelkę.
[*]Przyjrzyj się beczce. Użyj butelki na kraniku.
[*]Zanieś butelkę więźniowi. Poprosi, byś po ucieczce udał się do kowala.
[*]Od więźnia dowiesz się też, że niektóre kamienie są poluzowane i można je usunąć i wydostać się z więzienia. Podejdź do ściany i spróbuj wypchnąć kamienie - nie poradzisz sobie z nimi.
[*]Idź zatem do ostatniej sali, w której jeszcze nie byłeś - to pokój tortur. Użyj noża, by przeciąć sznurek, którym przywiązane są nogi kolejnego więźnia. Zyskasz jego dozgonną wdzięczność.
[*]Idź do pomieszczenia, w którym są obluzowane cegły. Po chwili powinien pojawić się także uratowany przed momentem Ratpouch - chłopak prawie wszędzie będzie ci towarzyszył. Wydaj mu polecenie wypchnięcia cegieł. Może nie najbardziej komfortową drogą, ale udało ci się opuścić więzienie.

Miasteczko
Mapa
[*]Spełnij prośbę zmarłego więźnia - idź porozmawiać z kowalem. Od czasu do czasu pałęta się po miasteczku, ale najłatwiej będzie znaleźć go w kuźni.
[*]Gdy już znajdziesz mężczyznę, pogadaj z nim. Zasugeruje, byś rozejrzał się po okolicy i porozmawiał z mieszkańcami.
[*]Przejdź się zatem po okolicy i zagaduj do mijanych ludzi. Możesz sobie darować próby rozmowy z mnichami i Skorlami. Koniecznie zaczep Mallina - to facet w zielonym wdzianku. Zaproponuje ci biznes, zgódź się.
[*]Otrzymaną od Mallina sztabkę zanieś właścicielowi sklepu. Odwdzięczy ci się pieniędzmi i jakąś błyskotką.
[*]Idź do tawerny. Daj klejnot stojącej za ladą kobiecie. W zamian dostaniesz mocny napitek.
[*]Porozmawiaj z gościem siedzącym przy stoliku. Ponieważ nie jest szczególnie gadatliwy, przekup go i ponownie zapytaj o Goewinę.
[*]Idź do kowala, by powiedzieć, czego się dowiedziałeś. Poczęstuj go alkoholem otrzymanym od karczmarki. Zabierz leżące na podłodze w kuźni krzesiwo.
[*]Kowal wyśle cię do faceta o wdzięcznym imieniu Grub. To ten, który siedzi oparty o studnię na dziedzińcu. Wszelkie próby dogadania się z nim spełzną na niczym, przestanie udawać poetę dopiero gdy zapytasz go o czarnego kozła. Da ci wytrych i każe odnaleźć dom Taidgha.
[*]Udaj się zatem do domu magika - to budynek stojący obok sklepu. Przyjrzyj się drzwiom, użyj wytrycha na zamku - nic z tego.
[*]Daj wytrych Ratpouchowi i wydaj polecenie użycia go na zamku. Chłopak ma złote rączki.
[*]Zanim wejdziesz do środka, koniecznie zapisz grę. Musisz uważać, by żaden ze Skorli nie przyłapał cię wewnątrz budynku.
[*]Cóż, maga nie ma w domu, trzeba zatem dowiedzieć się, co się z nim dzieje. Idź do Sewered Arms i porozmawiaj z dziewczyną robiącą na drutach. Da ci pamiętnik zabrany z domu Taidgha. Przeczytaj go.
[*]Wróć do domu magika. Jeśli w międzyczasie został zamknięty przez któregoś Skorla, ponownie poproś Ratpoucha o otworzenie go. Wejdź do środka, ale wtedy, gdy w okolicy nie będzie pałętał się żaden ze strażników. Najlepiej będzie, jeśli odczekasz, aż któryś się pojawi i wejdziesz zaraz po tym, jak sobie pójdzie.
[*]Będąc wewnątrz, obejrzyj sobie urządzenie znajdujące się na stole. Użyj krzesiwa na palniku, a po chwili podstaw pod kurek buteleczkę. Wyjdź z budynku.
[*]Idź przed bramę ratusza. Wypij przygotowany przed chwilą specyfik i wejdź do środka.
[*]Każ jednemu ze strażników wypuścić Goewinę.
[*]Wyjdź z ratusza i porozmawiaj z uwolnioną dziewczyną. Weźmie cię za Selenę i nie będzie chciała z tobą rozmawiać, ale czar pryśnie dopiero chwilę po tym, jak usłyszysz jej głos. Kiedy dziewczyna zamilknie, pochodź po okolicy, aż wrócisz do swojej normalnej postaci. Jeśli się nie mylę, stanie się to, gdy znajdziesz się gdzieś na uboczu, gdzie nie będziesz mieć świadków. Jeszcze raz idź do Goewiny na pogawędkę (może być w swoim sklepie, a jeśli tam jej nie znajdziesz - przejdź się po miasteczku).
[*]Idź do klasztoru, przeczytaj ogłoszenie na murze. Mnichom zaginęła książka. Jeśli ktoś z mieszkańców miasta maczał w tym palce, to z pewnością był to Mallin, który lubi robić różne interesy. Znajdź go i porozmawiaj z nim. Da ci książkę - tę właśnie, która zaginęła.
[*]Mallin chciał, żebyś zaniósł księgę Morkusowi, ale ty idź z nią prosto do klasztoru - teraz możesz wejść do środka. Jeśli nie zastaniesz wewnątrz żadnego mnicha - poczekaj, aż któryś się pojawi i wręcz mu zgubę. W zamian otrzymasz figurkę.
[*]Porozmawiaj z dwójką mnichów o dziwnym zapachu i zapytaj o pomoc w pokonaniu Seleny. Od jednego dostaniesz jakieś zioła (nie znalazłam dla nich zastosowania), drugi natomiast podpowie ci, jak poradzić sobie z Seleną. Powinieneś poprosić o pomoc smoka, ale wcześniej musisz zdobyć jakiś wywar.
[*]Na wywarach najlepiej powinna znać się zielarka, idź zatem do sklepu Goewiny. Zapytaj, czy sporządzi dla ciebie odpowiednią miksturę. Gdy zapyta o składniki, odpowiedz, że potrzebny będzie ostrzeń, szalej oraz oman wielki (houndstooth, cowbane, elecampane). Wszystko super, tylko ostrzeń się skończył. Dziewczyna twierdzi, że czeka na dostawę od Wulfa, problem w tym, że to facet, który zmarł w więzieniu...
[*]Idź do domu kowala i zapytaj siedzącą na fotelu kobietę o ostrzeń. Powie ci, że rośnie u niej w ogródku. Wyjdź zatem i go zerwij.
[*]Zanieś brakujące zielsko Goewinie. Gdy dziewczę skończy machać łapami, odczekaj jeszcze moment, żeby mikstura nabrała mocy i zapytaj, czy już gotowe.
[*]Idź do Sewered Arms i porozmawiaj z Ultarem. Powie ci, że aby dostać się do smoka, powinieneś porozmawiać z gargulcami stojącymi przed bramą.
[*]Udaj się zatem przed bramę i spróbuj porozmawiać z gargulcami. Niestety - bramę otworzą tylko kobiecie.
[*]Poszukaj Goewiny i poproś ją o pomoc. Macie spotkać się przed bramą.
[*]Gdy dziewczyna pojawi się na miejscu, powiedz jej, by odezwała się do gargulców. Gdy brama się otworzy, wejdź do środka.

Kryjówka smoka
[*]Przyjrzyj się obu czaszkom. Pociągnij za czaszkę po prawej i przejdź do kolejnego pomieszczenia.
[*]Popatrz na obie czaszki. Poproś Goewinę, by wróciła do poprzedniej jaskini i pociągnęła za lewą, a następnie prawą czaszkę, po czym przyszła z powrotem do zielonej jaskini. Jeśli nie możesz poprosić o pociągnięcie za lewą czaszkę, oznacza to, że nie przyjrzałeś się jej (bohater nie wie o jej istnieniu). Gdy otworzą się drzwi po lewej, szybko przejdź dalej.
[*]Pociągnij za czaszkę po lewej. Poproś Goewinę, by wróciła do poprzedniego pomieszczenia i przestawiła czachę po prawej.
[*]Przejdź do kolejnej jaskini. Zapisz grę i idź dalej.
[*]Czeka cię walka ze strażnikiem. W gruncie rzeczy jest bardzo prosta i nie musisz mieć jakiejś szczególnej taktyki. Ustaw kursor tak, żeby pokazywał strzałkę w lewo i trzymaj klawisz myszy, by zbliżyć się do przeciwnika. Gdy już do niego podejdziesz, ustaw kursor na nogach przeciwnika i atakuj. Masz kilka innych możliwości, możesz podskakiwać, unikając tym samym ataku strażnika, ale wystarczy kilka szybkich uderzeń po nogach, by wygrać.
[*]Idź dalej. Spryskaj smoka miksturą przygotowaną przez Goewinę. Nie podchodź zbyt blisko, bo możesz zostać usmażony.
[*]Porozmawiaj ze smokiem. Nie jest istotne, którą opcję rozmowy wybierzesz, koniec końców i tak musisz mu rozkazać, by ci pomógł - dopiero to zadziała. Dostaniesz Oko Gethryn.
[*]Pora wracać do miasta. W niebieskiej jaskini pociągnij za lewą czaszkę, w zielonej również, a dalej już prosto do wyjścia.

Miasteczko
[*]Skoro otrzymałeś od smoka pomoc, pora jakoś dostać się do zamku. Jeśli porozmawiasz z Mallinem, dowiesz się, że warto obserwować Skorli, jeden z nich podobno zachowuje się dziwnie. Znajdź zatem Skorla patrolującego ulice i idź zanim do momentu, aż wejdzie do sklepu. Wtedy zajrzyj przez okno i podsłuchaj rozmowę.
[*]Gdy Skorl opuści sklep, wejdź do środka i powiedz sprzedawcy, że chcesz zamiast niego dostać się do zamku.


Zamek
[*]Przejdź do pomieszczenia po prawej. Przyjrzyj się mięchu leżącemu na stole i zabierz tłuszcz. Weź też szczypce zawieszone pomiędzy stołem a piecem.
[*]Po zamku powinien pałętać się jakiś chłopiec. Porozmawiaj z nim. Każ mu iść do jego pana i powiedzieć, że ktoś jest w piwnicy. Idź tam.
[*]Przyjrzyj się górnej beczce po lewej stronie pomieszczenia. Użyj szczypiec, by ją odkorkować.
[*]Schowaj się za jednym z filarów i czekaj, aż przyjdzie Skorl. Poczekaj aż skończy pić i zaśnie. Raz jeszcze porozmawiaj z chłopcem. Powie ci, że Selena mieszka na piętrze, ale nie wie, jak się tam dostać.
[*]Idź do kuchni, a z niej do kolejnego pomieszczenia. Zignoruj na razie schody, przejdź przez drzwi po prawej do sali, w której ucztuje banda Skorli. Przejdź przez całe pomieszczenie i wejdź do sali tortur.
[*]Spróbuj pociągnąć za dźwignię - nic z tego, jest zardzewiała. Posmaruj ją tłuszczem.
[*]Poproś chłopca, by pociągnął dźwignię, a sam użyj kołowrotu.
[*]Wróć teraz przez salę pełną Skorli i wejdź po schodach na górę i w prawo. Dzięki manipulacjom w sali tortur odsłoniłeś ukryte przejście.
[*]Zapisz grę i idź na górę. Czeka cię druga walka. Zasady są takie same jak za pierwszym razem.
[*]Wejdź do sali, w której ukrywa się Selena i obejrzyj końcową animację.[/list]
Tego jeszcze nie grali.
vaapku(at)przygodomania(kropa)pl

Zablokowany

Wróć do „Lure of the temptress”