Scooby-Doo: piramidalna zagadka - solucja, poradnik

Awatar użytkownika
Anika
Publicysta
Posty: 162
Rejestracja: 24 stycznia 2012, 19:42
Podziękował(a): 3 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 4 razy
Płeć: Kobieta

Scooby-Doo: piramidalna zagadka - solucja, poradnik

Postautor: Anika » 05 kwietnia 2012, 20:15

Scooby Doo: Piramidalna Zagadka
- solucja


Obrazek

Zazwyczaj przygody słynnego psa, który zwie się Scooby Doo, oglądamy na ekranie telewizora. Tym razem mamy okazję pokierować tym bohaterem i jego kolegami w grze komputerowej o tytule „Scooby Doo: Piramidalna Zagadka”.

Zanim jednak na dobre rozpoczniemy, kilka uwag. Gra ma kilka zakończeń. Dlatego za każdym razem dostajemy inne dowody. Większość zagadek w grze jest losowa, dlatego nie wszystkie z nich zostaną tutaj szczegółowo opisane.

Zacznij od wprowadzenia swojego imienia i kliknij „graj”. Kudłaty uraczy Cię tekstem: „No to czad, ekstra git. Ruchy wojsko i dalej, jazda”. ;)

Wybierz teraz poziom trudności:


ŁATWY (straszny) - ŚREDNI (straszliwy) - TRUDNY (potworny)

Kilka uwag na temat ekwipunku:
- Główne menu – prowadzi do opcji i wyjścia z gry,
- Scrappy Doo – pomoc,
- Scooby chrupki – to po prostu chrupki Scooby’ego,
- Poszukiwany – wskazówki, podejrzani i dowody.

Teraz możemy na dobre zacząć:

Ekipa Scooby’ego przybyła do Egiptu, aby spotkać się z Thelmą, którą porwała mumia. Więc nie ma co tu więcej mówić, tylko „Mamy zagadkę do rozwiązania!”.


Obrazek
Idź na bazar (prawa strona ekranu).

Obrazek
Kliknij na stoisko z owocami, czeka Cię zbieranie Scooby chrupek. Aby to zrobić, musisz pokonać zręcznościówkę. Musisz zbierać Scoobym owoce, które będą zrzucały nadlatujące ptaki. Im więcej zbierzesz owoców, tym więcej będziesz mieć chrupek.

Obrazek
Teraz możesz wrócić do miejsca, gdzie byłeś wcześniej. Zabierz zieloną figurkę.

Idź w stronę piramidy. Kudłaty i Scooby nie chcą tam iść, więc daj im Scooby chrupki (ilość zależy od poziomu trudności), od razu zmienią zdanie ;).

Zajrzyj na stragan. Poznasz Józefa. Pożycz od niego latarkę w kształcie piramidy (ale bajer ^^).


Obrazek
Idź dalej, tym razem już do wejścia piramidy. Kudłatemu i Scooby’emu daj chrupki i możesz wejść do środka.

[align=center]Obrazek

Idź do wejścia po lewej (Fred i Daphne). Zabierz dziennik leżący po prawej stronie i przeczytaj go. Wyjdź. Oglądnij pochodnię na środku ściany. Daphne zniknęła. Wejdź do drzwi po prawej. Spotkasz tam Helmuta Szabera. Daj mu zieloną figurkę, o którą prosi. Krótka animacja i… otworzył się sarkofag. Dostałeś również dowód. Zejdź teraz na dół, jest tam Daphne. Scooby znajdzie również połowę skarabeusza. Weź go. Teraz możesz wyjść z piramidy i udać się pod Sfinksa.[/align]

Obrazek
Kiedy już tam będziesz, idź za śladami na tyły Sfinksa. Spotkasz tam Rose Gwiazdę. Czeka na Ciebie zagadka do rozwiązania. Musisz ułożyć budowle w kolejności od największej do najmniejszej. Jest to zagadka losowa, dlatego umieszczam tu tylko screen z przykładem, jak to może wyglądać.

Obrazek
Po ułożeniu kliknij „Sprawdź”. Jeżeli dobrze ułożyłeś, dostaniesz kolejny dowód. Przyjrzyj się „tajemnym” drzwiom i wróć przed Sfinksa.

Idź teraz na statek (na prawo od Sfinksa). Wejdź na pokład, trzeba pomóc kapitanowi. Ta zagadka również jest losowa, dlatego tutaj pokazuję tylko przykład jej wykonania.

Stały element:
- ryby pomarańczowe – 2 kg
- ryby zielone – 1 kg
- ryby niebieskie - 1/2 kg
- ryby fioletowe - 1/4 kg


Obrazek
W przypadku takim jak na zdjęciu robimy w ten sposób:
1 3/4 - jedna ryba zielona, trzy ryby fioletowe
1 3/4 - jedna ryba zielona, trzy ryby fioletowe
5 1/2 - dwie ryby pomarańczowe, jedna ryba zielona, jedna ryba niebieska
4 - dwie ryby pomarańczowe
2 1/2 - dwie ryby zielone, jedna ryba niebieska

Po prawidłowym umieszczeniu ryb kapitan zostanie uwolniony (jesteś bohaterem ;)).
Kapitan zabierze Cię na wykopaliska. Zabierz stamtąd węgiel leżący obok Kudłatego i wróć do miasta.

Podejdź na stoisko z dywanami, masz za zadanie ułożyć chodniki parami. Jest to zagadka losowa. Wraz z poziomem trudności zmienia się ilość dywanów.


POZIOM ŁATWY

Obrazek

POZIOM ŚREDNI

Obrazek

POZIOM TRUDNY

Obrazek

Po odnalezieniu wszystkich par dostaniesz dowód.

Idź teraz do pizzerii.

Ze stołu zabierz serwetki. Porozmawiaj z Picklingami. Poproszą Cię o odegranie melodii.

Obrazek

POZIOM ŁATWY

1 – 2 – 3- 2 – 1

POZIOM ŚREDNI

1 – 2 – 3 – 5 – 2 – 3 – 1

POZIOM TRUDNY

6 – 5 – 4 – 3 – 2 – 3 – 4 – 2 – 5


Po rozwiązaniu zagadki jak zwykle dostaniesz dowód. Podejdź teraz do automatu, wylosuj skarabeusza.

Obrazek
Idź teraz do piramidy. Wejdź do pomieszczenia po lewej. Użyj serwetki z węglem na tablicy, aby odrysować to, co na niej się znajduje. Kiedy już będziesz mieć rysunek, idź na statek i popłyń na wykopaliska.

Kliknij prawym przyciskiem myszy i zobacz, na którym polu znajduje się znak X. W tym miejscu zacznij kopać, tam znajduje się Kamień z Pęsetty. Poniżej przedstawiam miejsca z serwetki odpowiadające miejscom w terenie:


Obrazek

Obrazek

Kiedy już wydobędziesz Kamień z Pęsetty, wróć do Sfinksa, w miejsce, gdzie jest ukryte przejście. Użyj Kamienia z Pęsetty na tych „drzwiach”. Teraz czeka na Ciebie kolejna zagadka, już ostatnia, również losowa. Musisz klikać znaki na ścianie w takiej samej kolejności w jakiej są na Kamieniu. Poniżej pokazuję przykład:
Obrazek
Teraz możesz wejść do środka. Oczywiście Scooby’emu i Kudłatemu trzeba dać chrupki. Kiedy już wejdziesz do środka, użyj latarki na ścianie. Zrobi się jasno, a Ty znajdziesz się w dziwnym pomieszczeniu.

Obrazek
Użyj Skarabeusza na rzeźbie i patrz na rozwój wydarzeń.

Teraz na podstawie zebranych dowodów wybierz osobę, która przebrała się za mumię. Dowody są za każdym razem inne. Osobę, która jest mumią, trzeba wybrać na podstawie związku zebranych wskazówek z poszczególnymi postaciami.

Obrazek
To już niestety koniec naszej przygody ze Scoobym.

Wróć do „Scooby-Doo: piramidalna zagadka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość