Zork Nemesis - solucja, poradnik

Awatar użytkownika
Urszula
Administrator
Posty: 9905
Rejestracja: 31 grudnia 2011, 12:05
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował(a): 103 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 120 razy
Płeć: Kobieta

Zork Nemesis - solucja, poradnik

Postautor: Urszula » 11 maja 2013, 19:31

Solucja w pdf

Zapisy z gry, wstawione są w odpowiednich momentach w solucji

Wszelkie prawa autorskie do Solucji są moją własnością.
Kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody jest zabronione!
Urszula




Wstęp:
• Sposób uruchomienia gry został dokładnie opisany przez twiga w tym temacie -zobacz.
• W trakcie instalacji gra poprosi cię o wybór wersji instalacji: Windowsa’ 95, czy MS-DOS, klikamy na wersję pod Windowsa.
• Jeśli mimo podanego prze twiga sposobu instalacji gry, wskaźnik myszy będzie działał zbyt szybko, na wysuwającym się u góry ekranu pasku klikamy na przycisk press i tam druga tabliczka od lewej pozwala na regulację prędkości wskaźnika myszy.
• Na wysuwanym pasku u góry jest również dostępna opcja: zapisu gry, wczytania gry, plik pomocy/podpowiedzi, ustawienia oraz zakończenia gry.
• Patch poprawiający grafikę znajdujący się w dziale Pomocna dłoń nie jest niezbędny do prawidłowego działania gry, ale może komuś się przyda.
• Ekwipunek wywołujemy prawym przyciskiem myszy.
• Spacja pozwala na pominięcie filmów.
• W grze jest możliwa śmierć bohatera, doradzam więc częste zapisywanie. W razie kłopotów, w solucji znajdują się zapisy, które umieszczamy bezpośrednio w folderze z grą.


Początek

• Sprawdź bramę za plecami – jest zamknięta na kłódkę.
• Idź do przodu, w kierunku schodów.
• Staniesz na wprost ołtarza ze słońcem.
• Skieruj się w prawo, wejdź do kaplicy.
• Kliknij na sarkofag. Gdy skrzypki przestaną grać, zajrzyj do środka i przeczytaj kartkę.

Obrazek

• Kliknij na świeczkę, posłuchaj ducha.
• Wyjdź z kaplicy i idź w lewo, a potem na wprost, do widocznych w oddali ozdobnych drzwi.
• Przyjrzyj się im dokładnie, zadrzyj głowę do góry i przeczytaj tabliczkę.

Obrazek

• Zrób zbliżenie na lewe drzwi, zobacz księżyc zawieszony jakby na ogonie skorpiona, a powyżej słońce.
• Zgodnie z tym, co przeczytałeś na tabliczce, przesuń księżyc w górę, aż zaczepi się o słońce. Otworzą się drzwi.

Obrazek

Save 1

• Wejdź do środka i zrób krok do przodu.
• Wejdź do biblioteki po prawej.
• Podejdź do ksiąg po lewej. Trzeba je wszystkie przeczytać.
• Zapamiętaj, jakie imiona są zapisane pod jaką planetą.

Obrazek

• W jednej z ksiąg znajdziesz mapkę budynku, w którym się znajdujesz.
• Po przeczytaniu wszystkich ksiąg przejdź w prawo i podejdź do regału.
• Dotknij sztyletu, który jest na małym stoliku.

Obrazek

• Wróć do wielkiej sali z fontanną,
• Kliknij na złote kolce po obu stronach fontanny, aby wyłączyć wodę.
• To samo zrób po stronie drugiej, na ścianie odsłoni się skarabeusz. Kliknij na niego, usłyszysz odgłos przesuwanych kamieni.

Obrazek

• Przejdź boczną nawą do laboratorium.
• Przeszukaj je dokładnie, znajdziesz podpowiedzi do zagadek.
• Spójrz na stół z połamanymi symbolami - zapamiętaj je.

Obrazek

• Wespnij się po drabinie i przeglądnij tam obrazki.
Przeczytaj książkę - jest po lewej, przy wejściu.
• Przejdź w głąb pomieszczenia, przeczytaj wpisy na stole.
• Kliknij po kolei na wszystkie dzwonki - usta po lewej i wysłuchaj opowieści.

Obrazek

• Opuść laboratorium i nawą wyjdź na zewnątrz budynku.

Symbol ognia

• Podejdź do zegara słonecznego i zabierz wskazówkę.

Obrazek

• Wejdź w przejście po lewej, na wprost będzie obraz, kliknij na niego.
• Przejdź w lewo, do pomieszczenia, gdzie w sarkofagach leżą czterej alchemicy.
• Kliknij na złotą twarz nad każdym sarkofagiem i zobacz symbol (takie same widziałeś w laboratorium).

Obrazek

• Kliknij na sarkofag i porozmawiaj z każdym z alchemików.
• Wróć do biblioteki, podejdź do gobelinów po prawej.
• Pierwszy kliknij po lewej stronie, drugi po prawej, trzeci znów po prawej, ostatni po lewej.
• Wejdź do środka i podejdź do kolejnych drzwi.
• Przekręć płaskorzeźbę w lewo, głowa ma być na wysokości trójkąta.

Obrazek

• Podejdź do kolejnego zegara słonecznego i włóż wskazówkę.

Save 2

• Przekręć tak, by cień padł na symbol Saturnaxa, otworzą się drzwi.

Obrazek

• Wejdź do pomieszczenia ze świeczkami.
• Po prawej w przejściu jest lustro, zabierz je i zawieś po lewej, na pierwszym haku.
• Spójrz do lustra, jedna ze świeczek w odbiciu pali się na niebiesko.
• Musisz ją odnaleźć po drugiej stronie i dotknąć.

Obrazek

• Gdy dotkniesz prawidłowej świeczki, jej płomień zmieni się na kolor niebieski.
• Płomień świecy przeniesie cię do wielkiej sali z sarkofagami.
• Kliknij na płomień leżący na stole z symbolami.
• Kliknij nad zegarem po lewej, porozmawiasz z uwolnionym alchemikiem.

Save 4

Symbol wody

• Stojąc na wprost stołu z symbolami, obróć się mocno w prawo.
• Idź do miejsca, gdzie na schodach stoi zakratowane jakby okienko.

Obrazek

• Kieruj się wyżej, staniesz przed parą drzwi.
• Otwórz te po prawej i zejdź po schodach.
• Kliknij na głowę z fletem po prawej i zapamiętaj, jakie zostały zagrane dźwięki.
• Za plecami kliknij na czaszki i kliknij na te, które wydadzą ten sam dźwięk, czyli: licząc od lewej 1, 4, 5.

Obrazek

• Obróć się do drzwi i wejdź tymi po lewej.
• Znajdziesz się w komnacie z obrazami, każdy przedstawia inny klimat i miejsce, przeczytaj tabliczki informacyjne pod nimi .
• Podejdź do klepsydry i kliknij na nią.
• Kliknij na krzesło. Gdy siedząc na nim będziesz obracać się w koło, będzie się zmieniać obraz w oknie (przenosimy się w czasie).
• Znajdź w oknie piłę i zabierz ją.
• Po kolejnych obrotach znajdź sopel lodu, który odetnij piłą – wpadnie do miseczki.
• Po kolejnych obrotach, gdy pokaże się obraz rozgrzanych do czerwoności gór (to lawa pod ziemią), kliknij na wodę w miseczce z roztopionego sopla.

Obrazek

• Znów trafisz do wielkiej sali z alchemikami.
• Kliknij na zegar słoneczny pośrodku i wylej wodę na trójkąt.
• Kliknij na sarkofag po prawej, nad stołem. Porozmawiasz z kobietą alchemik.

Save 5

Symbol ziemi

• Obróć się w prawo, miń schody, które prowadziły do galerii i idź dalej do drzwi, blokowanych przez palce szkieletu.
• Pod każdym palcem jest ukryty symbol, odegnij w lewej dłoni palec pierwszy (od lewej), w prawej dłoni drugi, (symbole ziemi) - otworzysz drzwi.

Obrazek

• Podejdź do schodów i pociągnij za złotą rączkę po prawej – wjedziesz na górę.
• Wyjdź na taras i spójrz przez lunetę - zobaczysz kamienną głowę i symbol trójkąta.

Save 6

• Wróć do urządzenia na wprost windy i pokręć korbą, pierwszy stopień schodów się podniesie. Teraz wejdź na schody, pojedziesz wyżej.
• Nadal kierując się schodami do góry trafisz do wieży z czterema lunetami.
• Popatrz przez każdą lunetę, musisz zapamiętać kształt budynku i jaki symbol jest na widzianym obrazie, to znaczy czy symbol trójkąta skierowany jest w dół, czy w górę, wypełniony, czy pusty.
• Zejdź teraz niżej i jeszcze raz popatrz przez lunetę, a potem wejdź po schodach (za twoimi plecami).

Save 7

• Podejdź do panelu i wciśnij symbol ziemi, czyli trójkąt wypełniony skierowany w dół (górny prawy), a potem kliknij na wagonik.
• Dojedziesz do miejsca, gdzie leży czaszka, którą widziałeś przez lunetę.
• Wejdź po schodach, kliknij na czaszkę, a zostaniesz przeniesiony do sali z alchemikami.
• Kliknij na stół, a potem na czaszkę.
• Kliknij po prawej nad stołem, będziesz mógł porozmawiać z kolejnym alchemikiem.

Save 8

Obrazek

Symbol powietrza

• Skieruj się w prawy górny róg.
• W pomieszczeniu z trąbkami kliknij na każdą i wsłuchaj się w dźwięk, jaki wydają:
1. Fioletowa – odgłos burzy
2. Żółta - odgłos trzęsienia ziemi
3. Czerwona – odgłos płonących gałęzi
4. Zielona - odgłos padającego deszczu
5. Niebieska – odgłos wiejącego wiatru


• Podejdź do przodu i spójrz w dół, twoim zadaniem jest zapalenie wszystkich niebieskich światełek, a wygaszenie fioletowych (trzeba to zrobić szybko) – zjadą do ciebie schody.

Obrazek

• Schodami udaj się do górnej komnaty.
• Jesteś w okrągłej sali z wieloma oknami, pośrodku stoi urządzenie.
• Przejdź na prawo i kliknij u podstawy szklanej kuli - w skarabeusza, wszystkie okna zostaną zasłonięte.

Obrazek

• Podejdź na przód urządzenia i spójrz na kolory rurek łączących kulę z rączkami.
• Przejdź teraz znów w prawo i spójrz na kolorowy okrąg na ścianie urządzenia.
• Spójrz, jaką część koła wypełnia kolor żółty, zielony, niebieski i czerwony.
• Podejdź na przód urządzenia i w takich proporcjach trzeba ustawić rączki doprowadzające do kuli kolorowe substancje: pierwszą po lewej z kolorem zielonym nie ruszaj, drugą czerwoną przestaw na 1x, niebieską 2x, i żółtą 2x, ostatniej nie dotykaj.

Obrazek

• Kliknij na wir powietrza w kuli, a zostaniesz przeniesiony do alchemików.
• Kliknij na stół i wir powietrza.
• Zjawi się cała czwórka alchemików, po animacji otrzymasz żółtą kulę.

Save 9

Planetarium

• Skieruj się w lewo i wejdź przejściem pod kopułę.
• Przyglądnij się wszystkim obrazkom wiszącym na ścianach.
• Podejdź do urządzenia w głębi.
• Przesuń rączkę po lewej na środek i w prawo.

Obrazek

• Zamocuj do uchwytu żółtą kulę i przestaw dźwignię w lewo i do góry.
• Teraz w zależności od tego jak daleko przesuniesz korbę, kręcąc zgodnie z ruchem wskazówek zegara, zostaniesz przeniesiony w cztery różne miejsca - do zamku, azylu, konserwatorium lub klasztoru.

Save 10

• Żeby powrócić do planetarium i przenieść się do kolejnego miejsca, kliknij na wirującą planetę w danej lokacji.

Obrazek

• Przestaw 2 razy rączkę do góry, a trafisz do klasztoru.

Klasztor

• Planetę powrotną masz za plecami.
• Przejdź w prawo i przy schodach podnieś złotą monetę.

Obrazek

• Przejdź na lewo i idź schodami do góry.
• Podejdź do drzwi i przeczytaj tabliczkę.
• Obróć się w prawo i wskocz do dziury między filarami.

Obrazek

• Wylądujesz w środku budynku.
• Kliknij pieniążkiem na skrzynkę po prawej i po jej otwarciu przeczytaj kartkę, która jest w środku.
Pieniążkiem kliknij ponownie na uchwyt, a wysunie się na dole sześć karteczek opisujących emocje i ich symbole.
• Przeczytaj tabliczkę nad skrzyneczką.
• Podejdź do korkowej tablicy i przeczytaj kartki oraz spójrz na zdjęcie.
• Przejdź do przodu i zatrzymaj się koło kamiennych twarzy.

Save 11

• Kliknij na każdą z twarzy, a będziesz mógł po głosie i mimice rozpoznać emocje.
• W czterech misach są tabliczki wyrażające emocje – zabierz je.
• Ustaw pod głowami tabliczki z symbolami emocji, zaczynając od lewej strony: strach, złość, nuda, szczęście, namiętność, podejrzliwość.

Obrazek

• Po ustawieniu dokładnie się wsłuchaj, w jakiej kolejności głowy zaczną mówić, czyli: złość, podejrzliwość, namiętność, nuda, strach i szczęście.. Jest to ważne dla kolejnej zagadki.

Save 12

• Idź na prawo schodami do góry.
• Idąc korytarzami, dojdziesz do komnaty z księgami, podejdź do tej w głębi, leżącej na cokole i kliknij na nią – zobacz animację.
• Przeczytaj cztery otwarte księgi po lewej i prawej stronie.
• Obejdź księgę i idź dalej w głąb.
• Jesteś w okrągłej wieży, pośrodku cokół z symbolami – zobacz go.

Obrazek

• Na razie nie bardzo wiesz, co z tym należy zrobić, więc opuść pomieszczenie.
• Kierując się korytarzami, przejdź do przejścia prowadzącego na dzwonnicę.
• Wejdź do góry i zobacz schemat emocji na ścianie.
• Na samym dole jest tylko wpisany jeden ostatni symbol.
• Przejdź dalej w prawo do drzwi prowadzących do pokoi.
• Drzwi na końcu korytarza prowadzą do pracowni Malveaux, wejdź do środka.
• Przeszukaj dokładnie pomieszczenie, przeczytaj wszystkie księgi i zabierz szkło powiększające.

Obrazek

• Z korytarza wejdź do pokoju dziecięcego i zobacz: skrzypce, partyturę i książkę.
• Wróć do urządzenia na dzwonnicy, przypomnij sobie w jakiej kolejności odzywały się głowy na dole.
• Podejdź do urządzenia i w takiej samej kolejności kliknij na symbole na urządzeniu.

Obrazek

Save 13

• Z dachu dzwonnicy zjedzie sznur, kliknij na niego, a gdy podjedziesz do góry, szybko kliknij na okienko.
• Dostaniesz się na taras.
• Idź w prawo, a dostaniesz się do sypialni Malveaux.
• Na komodzie przy drzwiach zobacz zdjęcie i kliknij na medalion.

Obrazek

• Na regale koło okna poczytaj kartkę schowaną w książce.
• Podejdź do łóżka i popatrz na kolory płomieni na ścianie.
• Szkłem powiększającym kliknij na księgę leżącą na łóżku – zapamiętaj układ czaszek.
• Oglądnij album leżący na stoliku przy łóżku.
• Podejdź do regału po prawej i kliknij na księgę.
• Otworzy się tajne przejście i znajdziesz się znów w korytarzu koło głów emocji.
• Idź po schodach do drzwi, które do tej pory były zamknięte.
• Obejrzyj animację, a potem podejdź w kierunku chrzcielnicy.
• Kliknij na chrzcielnicę – zobacz animację.
• Za chrzcielnicą, na ziemi w rogu po prawej, jest kratka. Kliknij na nią i wyjmij kartkę z kodami, już te znaki widziałeś.

Save 14

• Wróć teraz do pokoju za księgą, gdzie na środku okrągłej wieży, był cokół z tymi znakami.
• Twoim zadaniem jest kliknięcie na te znaki, które utworzą wyraz „OPEN”

Obrazek

• Teraz możesz zejść po schodach na dół do muzeum.
• Oglądnij eksponaty i zabierz wielki rubin oraz pochodnię (koło tarczy).
• Podejdź do muszli, otwórz ją i wyłącz alarm antywłamaniowy.
• Otwórz klapę prowadzącą do krypty, która jest za twoimi plecami.
• Zejdź na dół, kieruj się do przodu i w prawo.
• Przy bramie z metalowych prętów odpal pochodnię i przejdź w lewo.
• Kliknij rubinem na herb umiejscowiony na bocznej ścianie sarkofagu, a potem otwórz go.
• Wejdź do sarkofagu, zamknij wieko.
• Do tarczy włóż brakujący rubin i zabierz ją.
• Wyjdź z sarkofagu i kieruj się do pokoju z lawą.
• Używając tarczy, przejdź na drugą stronę.
• Podejdź do czaszek po prawej, ustaw je zgodnie ze schematem w książce.

Obrazek

• Pierwszej nie ruszaj. Kolejne ustaw w ten sposób: ←↘↙→ .
• Za plecami otworzy się przejście do groty.

Save 15

• Z kamiennej półki po lewej zabierz złoty klucz i kawałek ołowiu, przeczytaj książkę.
• Przejdź do przodu, otwórz drzwiczki na ścianie i na mechanizm kliknij kluczem.
• Otwórz rączką urządzenie przed drzwiczkami i włóż ołów.
• Jeszcze raz kliknij na rączkę i wyjmij ze środka ołowianą kulę.

Obrazek

• Przejdź na drugi koniec pomieszczenia.
• Wsadź kulkę do sitka umieszczonego nad wodą i pociągnij za obciążniki po prawej.
• Wyjmij schłodzoną kulkę.
• Wróć do miejsca, gdzie wykonałeś kulę.
• Kliknij na pokrętło po prawej, by podsycić ogień.
• Obróć się do głowy i ustaw kolory płomieni zgodnie ze schematem widzianym nad łóżkiem w sypialni Malveauxa, czyli: niebieski, żółty, czerwony, pomarańczowy i biały.
• Wrzuć do otwartego pyska kulę.

Obrazek

• Użyj miecha, żeby ostudzić roztopioną masę. Otrzymasz symbol pierwszego alchemika, kliknij na niego, a trafisz do sali z sarkofagami.
• Kliknij na symbol leżący na stole, a potem na środek misy.

Save 17

• Jeszcze raz kliknij na sarkofag i wysłuchaj, co ma do powiedzenia alchemik.
• Wróć do planetarium i przesuń dźwignię w prawo 3x.
• Dostaniesz się do konserwatorium.

Konserwatorium

• Wejdź do środka i idź w prawo.
• Koło przejścia po jednej stronie stoi gramofon, po drugiej wisi schemat jak powinny być ułożone instrumenty, ale podane są nazwy dzięków, a nie instrumentów.
• Wejdź na scenę, na ziemi leżą instrumenty, pozbieraj je.
• Opuść scenę i kieruj się na prawo, do przejścia prowadzącego do holu.
• Idź prosto i po lewej wejdź do pokoju Zofii.
• Z pudełka stojącego na stoliku po prawej zabierz kamerton.
• Obok (koło stolika) zabierz dwie płyty.
• Po przeciwnej stronie pokoju otwórz książkę, są tam cztery zidentyfikowane instrumenty.
• Podejdź do biurka, żeby zapalić lampę potrzebujesz kluczyka.
• Przeszukaj szuflady w biurku i przeczytaj listy, dokumenty.
• Podejdź do fortepianu.
• Włóż kamerton w czerwoną skrzyneczkę, a potem uderz w niego.

Obrazek

• Zrób zbliżenie na klawiaturę i odszukaj ten dźwięk (16 biały klawisz od prawej).
• Odejdź od klawiatury i podejdź z boku do fortepianu, zabierz klucz.

Obrazek

• Podejdź do biurka, kluczem kliknij na lampkę i ją włącz.
• Na biurku leży jakieś schemat.
• Opuść ten pokój i idź do drzwi po prawej, kobieta nie zechce cię wpuścić.
• Idź więc schodami na piętro.
• Po prawej wejdź do sypialni dziewcząt.
• Kieruj się do końca w prawo, spójrz na podłogę i odsuń klepkę, wyjmij i przeczytaj listy.

Obrazek

• Przeczytaj książki leżące na stoliku i zobacz album na łóżku.
• Z albumu zabierz ostatni plakat.
• Kliknij na lusterko leżące na toaletce, a potem na pozytywkę.
• W zbliżeniu kliknij na czerwone sukno w pozytywce - animacja.
• Opuść pokój i przejdź w prawo do kolejnego.
• Przeczytaj listy leżące na toaletce.
• Kliknij na parawan, a potem na znak w wannie – animacja.
• Przeczytaj książkę leżącą na otomanie.
• Zejdź na dół i podejdź do gramofonu, przesłuchaj obie płyty, będą kolejne podpowiedzi do instrumentów.
• W trakcie słuchania płyty podejdź do krzeseł i zgodnie z tym co słyszysz umieść instrumenty na krzesłach:

1. Zaczynając od lewej strony, rząd pierwszy: skrzypce, bęben, gitara, obój.
2. Rząd drugi od lewej: akordeon, trąbka, waltornia, klarnet.


Obrazek

Save 20

• Po prawidłowym ułożeniu instrumentów usłyszysz przypomnienie sekwencji dźwięków do zagrania, czyli: C, D, E, B, G.
• Wróć do holu i w miejsce zniszczonego plakatu powieś ten zabrany z albumu.
• Wszystko się zmieni, podejdź do kasy biletowej i odbierz swój bilet.
• Kliknij biletem na drzwi po prawej i wejdź do środka.
• Idź na samą górę i poszukaj po prawej loży „C”.
• Wejdź do loży, użyj lornetki.
• Zejdź na dół, podejdź do sceny i podnieś batutę, musisz zagrać dźwięki: poppenkeg, nambino, poppenkeg, wertmizer, violin (układ dźwięków na scenie taki sam, jak na schemacie).
• Podpowiedź do dźwięków mamy na drugiej płycie po koncercie Aleksandry.

Obrazek

Save 21

• Po prawidłowym odegraniu dźwięków zapalą się światła i otworzy się przejście za kulisy.
• Idź w prawo i spójrz na kolorową dekorację ściany po lewej, oraz w otworze kawałek kolejnej dekoracji zasłaniającej przejście.
• Obróć się na pięcie i po drugiej stronie przeczytaj list znajdujący się na skrzynce.
• Przejdź koło czerwonej kotary do maszynowni.
• Zobacz po prawej na zdjęcia dekoracji, według tych zdjęć pod spodem widać dekorację numer 2, wciśnij więc niebieski guzik od lewej.
• Wróć do dekoracji, pod spodem jest znów kawałek dekoracji, ale numer trzy, wciśnij więc niebieski guzik numer 3 od lewej.
• Wróć i sprawdź, kolejna dekoracja zasłania przejście i jest to dekoracja numer 4, wciśnij więc niebieski guzik numer 4.
• Wróć i zobacz, że jeszcze przejście zasłania dekoracja numer 6, wciśnij więc niebieski guzik numer 6.

Obrazek

• Wróć do kolorowej dekoracji, możesz przejść na drugą stronę.
• Idź w prawo, a potem w dół.
• Obejdź łabędzia i zobacz na stoliku radio, włącz je.
• Wróć do łabędzia, kliknij na korbę.
• Z góry skocz na bęben, trafisz do kolejnego pomieszczenia.
• Popatrz w dół, kliknij na medalion, zsunie się do wody.

Obrazek

Zapisz grę, a potem skocz do środka, zabierz medalion, otwórz drzwi i korytarzem po schodach wypłyń na powierzchnię.

Save 22

• Skieruj się w prawo, popatrz na schemat wiszący na ścianie, a potem kliknij na metalową ścianę obok.

Obrazek

• Wejdź do przepompowni, powieś na dźwigni drugiego od lewej zegara ciśnieniowego łańcuszek z medalionem.
• Wyjdź i podejdź do zielonego kryształu, kliknij na głowę, zabierz krążek.
• Przejdź w prawo, do przodu, w lewo, zabierz (zielony) kryształ.

Obrazek

• Podejdź do krateru i wrzuć kryształ, gdy wynurzy się czarny kryształ, wrzuć kamienny krążek.

Obrazek

• Popatrz jeszcze raz na schemat i w takiej kolejności, jak była mowa o akordach po ułożeniu instrumentów C, D, E, B, G kliknij na kryształy.

Obrazek

• Ten ostatni kryształ (w wulkanie, czarny) pęknie, a na tym miejscu pozostanie symbol kolejnego alchemika, kliknij na niego.
• Trafisz do sali z sarkofagami, kliknij na znak na stole, a potem na środek, gdzie pojawi się krew.
• Porozmawiaj z kobietą alchemik i kolejny raz udaj się do planetarium.

Save 23

• Użyj gałki po prawej 3x, a zostaniesz przeniesiony do Zamku Irondune.

Zamek Irondune

• Pociągnij za dźwignie po lewej, uruchomisz windę.
• Zejdź schodami na dół i wejdź przejściem pod schodami do komnaty.
• Z krzesła po prawej zabierz klingę.
• Po lewej obejrzyj psa, gdy klikniesz na ucho, misa z kośćmi zostanie wrzucona do pyska psa.

Save 24

• Na razie to zostaw, przejdź w głąb i przy kominku połącz klingę z ostrzem.
• Wyjdź z komnaty i schodami po lewej przejdź do kolejnych schodów prowadzących do komnaty Luciena.
• Spod szafy zabierz woreczek prochu, obok leży kartka - przeczytaj ją.
• Po prawej przeczytaj kartkę przyczepioną do lustra.
• Podejdź do sztalugi i użyj na niej pędzla, odsłonisz 12 zadań do wykonania.

Obrazek

• Przeczytaj listy leżące na biurku.
• Opuść tę komnatę i przejdź schodami do drugiej.
• Podejdź do stolika po lewej, przeczytaj książkę oraz leżące obok kartki.
• Podejdź do drugiego po przeciwnej stronie, przeczytaj przepis, obejrzyj album.

Obrazek

• Podejdź do biurka koło szafy, z szuflady wyjmij nitroglicerynę.
• Przeczytaj karteczkę z wierszem o zbrojeniu żołnierzy, dwie zbroje mają mieć podniesioną przyłbicę, ta z kryzą oraz ta, która ma okrągłą tarczę.

Obrazek

• W drugiej szufladzie przeczytaj kolejne kartki i obejrzyj zdjęcie.
• Na świeczniku kolejna kartka do przeczytania.
• Obejrzyj zdjęcia na szafce nocnej koło łóżka, po lewej.
• Po prawej kolejna książka, przeczytaj ją.
Nitrogliceryną kliknij na zamek kufra.
• Obejrzyj dwie mapy znajdujące się w środku, na których są wytyczne, które zadania i w jakiej kolejności musisz wykonać, czyli:10, 1, 9, 6, 12.
• Przeczytaj znajdujące się w środku kartki.
• Wyjdź z pokoju i odszukaj zbroje, gdzie rycerz ma kryzę, a drugi okrągłą tarczę, podnieś im przyłbicę.
• Idź schodami do salonu gier, podejdź do stołu bilardowego.
• Przeczytaj kartkę wiszącą na ścianie po lewej, a następnie kliknij na stół w zbliżeniu.

Obrazek

• Kliknij na przyciski trzeci i piąty od lewej, zobacz, w jakiej kolejności ułożyły się kule, zapisz to: 7, 4, 1, 9, 5, 3.
• Wróć do pokoju z psem, kliknij na ucho i załaduj kości.
• Kliknij na tył psa i otwórz klapę z ogonem, wejdź do środka, połóż proch strzelniczy.
• Wyjdź z psa i pociągnij za ogon, po drugiej stronie zostaną rozwalone drzwi.

Save 25

• Wyjdź z tego pomieszczenia, idź do wnęki po lewej przy schodach i kliknij mieczem na zbroję, po prawej otworzą się drzwi.
• Wejdź do środka, wszystko obejrzyj, ale niczego nie dotykaj.
• Zejdź schodami po lewej do kolejnych pomieszczeń.
• Po lewej jest cela, oglądnij rysunek przedstawiający alchemików, mapę, oraz napis na ścianie.
• Przejdź do sali tortur, (to nie jest konieczne) po kliknięciu na poszczególne urządzenia usłyszysz jęki i niektóre kody.
• Wróć do sali z psem i rozwalonymi drzwiami.
• Jesteś w centrum dowodzenia, spójrz na stoły.
• Podejdź do stołu z napisem „Battle in progres”, czerwonymi guzikami po lewej wprowadź kod 10, 1, 9, 6, 12, zatwierdź ustawienie enterem.

Save 26

Obrazek

• Opuść pomieszczenie i idź do drzwi na wprost, tym razem żołnierz poinformuje o wygranej.
Zapisz grę i przejdź na lewo do pomieszczenia.
• Po prawej jest gablota. Zabierz thaddium, włóż do urządzenia obok, zabierz i wyjdź na zewnątrz.
• Idź do czołgu, wejdź do środka, przejdź w lewo i włóż thaddium do fioletowego pojemnika stojącego po lewej.

Obrazek

• Przejdź do przodu i na panelu ustaw kod, jaki pokazały bile, czyli: 7, 4, 1, 9,5,3. Kliknij na ster po prawej.
• W kopalni wysiądź z czołgu, podejdź do biurka po prawej i oglądnij książkę.
• Przejdź na prawo do urządzenia, ułóż symbol archeologa, pociągnij za rączkę, zabierz formę.

Obrazek

Save 27

• Przejdź na prawo do windy, zjedź na dół.
• Podejdź do urządzenia po prawej, kliknij na czerwony guzik, potem wciśnij przyciski (dwa pierwsze rzędy od lewej).

Obrazek

• Podejdź do urządzenia w głębi, kliknij formą na półkę, wciśnij na dole przycisk „Arm”, a następnie „Fan”.
• Kliknij na wytopiony znak alchemika, zostaniesz przeniesiony do sali z sarkofagami.

Save 28

• Powtórz znane ci już czynności: kliknij na znak na stole, potem na wypełnione krwią wgłębienie na środku stołu, na alchemika i wróć do planetarium.
• Przestaw rączkę 4x, żeby zatrzymała się na południu, trafisz do Azylu.

Azyl

• Wejdź do środka i skieruj się na lewo, dojdź do archiwum.
• Przeglądnij wszystkie możliwe szuflady z dokumentami.
• Podejdź do koła i kliknij na latarkę stojącą po lewej.
• Wyjdź z archiwum i idź dalej w lewo.
• W kolejnym pokoju na wprost są głowy. Brakuje jednej.
• Zaglądnij do lodówki po lewej. W środku są pojemniki z krwią i kasa pancerna, zabierz ją.
• Obejdź cały pokój, potem wyjdź.
• Kieruj się dalej w lewo, dojdziesz do windy.
• Po prawej przyciskiem zamknij drzwi, a po lewej na klawiaturze wybierz przycisk z literką „B”.
• Zjedziesz na dół, otwórz drzwi i wejdź do prosektorium.
• Sprawdź jak działa urządzenie na wprost.
• Przejdź na prawo i z szuflady wyjmij zwłoki.
• Podejdź na końcu prosektorium do gilotyny i włóż zwłoki do pojemnika.
• Podejdź do urządzenia, kliknij po kolei, od lewej do prawej, na dźwignie.
Zabierz głowę i wróć windą do pomieszczenia.
• Osadź głowę na szpikulcu na stole.

Save 29

• Wciskaj po kolei czerwone guziczki pod spodem i posłuchaj, co głowa ma do powiedzenia.
• Pod wciśnięciu jednego z guzików usłyszysz kod: 36 – 24 -36

Obrazek

• Podejdź do urządzenia po lewej włóż kasę do pojemnika.
• Włącz urządzenie i popatrz jeszcze raz na kasę, zobaczysz dalszą część kodu: 20- 18, oraz klucz.

Obrazek

• Kliknij na pokrętło, a potem ustaw kod i otwórz sejf, zabierz ze środka pojemnik.
• Przejdź na drugą stronę, pojemnik umieść w uchwycie, z misy wyjmij klucz.
• Idź do windy, użyj klucza na piętrze numer 20.

Save 30

• Na piętrze 20-tym przejdź w prawo, wejdź do pokoju.
• Po lewej przeczytaj książkę i zobacz pod mikroskopami zapłodnienie komórki.
• Popatrz na łóżko i leżącą na nim strzykawkę.
• Spójrz na krzesło, ale jeszcze nie siadaj.
• Kliknij na urządzenie po prawej, będziesz miał spotkanie z lekarką.
• Wyjdź z pomieszczenia i idź do drzwi, które pulsują.
• Wróć do pomieszczenia i usiądź na fotelu.
• Szybko wyjdź z pomieszczenia i podejdź do pulsujących drzwi.
• Wejdź i wciśnij przycisk windy, by udać się na górę.
• Kierując się prawą stroną, obejrzyj wszystko, co jest we wnękach.
• W jednej z nich jest dziwne urządzenie, kliknij u jego podstawy, obok otworzy się kolejna wnęka.
• Zabierz z niej młotek.
• Przejdź do pomieszczenia po lewej, pośrodku jakieś urządzenie, obejdź je dookoła.
• Zbij młotkiem szybkę i zabierz rękę.
• Użyj ręki na klawiaturze z przodu urządzenia, wejdź po drabinie do góry.

Obrazek

Save 32

• Podejdź do umywalni po lewej, odkręć wodę i ją wypuść.
• Przejdź w prawo i stań przed urządzeniem z kulą.
• Po prawej u góry na zegarach kliknij na przełączniki, wywołasz iskrę.
• Przestaw przełącznik na butli z tlenem i jeszcze raz pociągnij za rączkę.
• Przestaw dźwignie po lewej na butli z helem, kliknij na symbol alchemika.
• Trafisz do sali z alchemikami. Zapisz grę.

Finał

• Możesz sprawdzić, co się stanie, gdy klikniesz na kielich.
Nie klikaj na kielich, jeśli nadal chcesz grać.
• Wysłuchaj opowieści, a potem obejrzyj animację.
• Kliknij na pierścień, idź do fontanny.
Zakręć wodę, klikając na kolce.
• Pierścieniem kliknij na skarabeusza.
• Zejdź do podziemi.

Save 34

• Kliknij na wprost, znajdziesz się w grobowcu Aleksandrii.
• Podejdź do jej sarkofagu i kliknij pierścieniem na nią.
• Pojawi się drugi srebrny pierścień, kliknij na niego złotym i zabierz.
• Przejdź do rzeźb zwierząt.
• Spójrz na trójkąty z boku, a potem podejdź do smoka. Połóż połączone pierścienie na talerzu i kliknij na trójkąt.
• Zabierz wytopiony przez smoczy ogień przedmiot i połóż przed słoniem, a potem kliknij na trójkąt.
• Zabierz nowo powstały przedmiot i idź do węża, powtórz czynność.
• Teraz ostatni przedmiot połóż do misy wilka.
• Odwróć się przodem do sarkofagu i zadrzyj głowę do góry, będzie mały wstrząs.
• Przejdź dalej, tak by za plecami mieć kolejną figurę, powtórz czynność.
• Gdy będzie za twoimi plecami słoń, u góry zdobędziesz różdżkę.

Obrazek

• Zabierz ją i daj wilkowi, a potem kliknij na przedmiot.

Save 35

• Znajdziesz się na moście, popatrz w lewo i kliknij na sarkofagi.
• Kliknij złotymi obrączkami na Aleksandrię i to już koniec przygody w tym niesamowitym świecie.
• Wyjdź za bramę i po lewej kliknij na obraz.


Koniec
___________________________________________________________________________________________________
Moje gry
Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Dawstwa Szpiku - KRS 0000202597 - przekaż 1% podatku

kontakt w sprawach PrzygodoManii: urszula(at)przygodomania(kropka)pl

Wróć do „Zork Nemesis: the forbidden lands”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość