Dracula unleashed - ocena użytkownika

Co myślisz o grze?

10. Idealna pod każdym względem
0
Brak głosów
9. Prawie doskonała
0
Brak głosów
8. Świetna z małymi niedociągnięciami
0
Brak głosów
7. Dobra, ale czegoś jej brakuje
0
Brak głosów
6. Mogłaby być troszkę lepsza
0
Brak głosów
5. Niczym specjalnym się nie wyróżnia
1
100%
4. Więcej wad niż zalet
0
Brak głosów
3. Mogło być jeszcze gorzej
0
Brak głosów
2. Kiepska, to mało powiedziane
0
Brak głosów
1. Szkoda pieniędzy i zachodu
0
Brak głosów
 
Liczba głosów: 1

Awatar użytkownika
tynieczka
Moderator
Posty: 1394
Rejestracja: 05 stycznia 2012, 12:28
Podziękował(a): 1 raz
Otrzymał(a) podziękowania: 9 razy
Płeć: Kobieta

Dracula unleashed - ocena użytkownika

Postautor: tynieczka » 04 kwietnia 2013, 16:51

Obrazek

Mile widziane uzasadnienie oceny

qwerty
Publicysta
Posty: 1089
Rejestracja: 28 lutego 2012, 15:45
Otrzymał(a) podziękowania: 8 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Dracula unleashed - ocena użytkownika

Postautor: qwerty » 06 kwietnia 2013, 13:26

Mam mieszane uczucia co do tej gry. Z jednej strony dobrze poprowadzona historia (mimo że nie poraża oryginalnością), technologia FMV (scenki z żywymi aktorami), do której mam słabość, zadowalająca gra aktorska (nie jestem znawcą, ale nie miałem się do czego przyczepić), z drugiej kilka wątpliwej jakości pomysłów, które kładą się cieniem na niniejszej produkcji.
O co mi chodzi? Przede wszystkim...

1. System zapisu/odczytu gry – Wyobraźcie sobie, że podczas zapisywania stanu, gra wyświetla od kilku do kilkunastu obrazków (9-16), które należy zapamiętać (lub gdzieś zapisać). Przy wczytywaniu należy powyższe grafiki wybrać spośród pewnej puli w takiej kolejności, w jakiej pojawiały się przy zapisywaniu. Mam nadzieję, że napisałem to jasno. Zdjęcie z menu znajdziecie w galerii. Osoba, która wpadła na taki pomysł powinna dostać po łapach.

2. Inwentarz – To, że wszystkie znalezione przedmioty znajdują się w osobnym oknie, to nie problem. Ale nie mogę zrozumieć, dlaczego na ekranie wyświetla się tylko 1 (słownie: jeden) przedmiot z ekwipunku. Chyba nie muszę tłumaczyć, jak żmudne jest szukanie przedmiotu w inwentarzu, szczególnie jak mamy w dobytku kilkanaście rzeczy. Co gorsza gra nie ustawia ostatnio zdobytego przedmiotu na początek listy, i nigdy nie wiadomo, gdzie został on ulokowany.

3. Używanie przedmiotów – Można „używać” tylko jednego przedmiotu na raz. Użyłem cudzysłowu, bo tak naprawdę gra jest w tym aspekcie bardzo ograniczona. Jedyne co możemy zrobić, to wziąć jakiś przedmiot z ekwipunku „do ręki”. Następnie wchodzi się do lokacji i jeśli przedmiot był odpowiedni, odpala się scenka, która posuwa fabułę do przodu. I to wszystko. W taki sposób „gromadzi się” ekwipunek, zdobywa cenne informacje. Większość filmików nie wymaga od gracza uprzedniego „zaopatrzenia się” w konkretny przedmiot.


Na koniec krótko o mechanice gry. Zastosowano tutaj upływ czasu. Przemieszczanie się z miejsca na miejsce, różne działania prezentowane za pomocą scenek filmowych zajmują od kilku minut do nawet 1h (czasu gry). Każde wydarzenie ma pewne ramy czasowe, w obrębie których się odbywa. Zadaniem gracza jest być w odpowiednim miejscu, o odpowiednim czasie. Na szczęście sporo zdarzeń jest opcjonalnych i grę można ukończyć bez poznania całej zawartości, jaką przygotowali twórcy. Dracula Unleashed podzielona jest na 4 dni (rozdziały), w obrębie których trzeba wykonać konkretne działania, w przeciwnym razie bohatera czeka śmierć.

5/10
Na tapecie:
Przygodówka: Space Bar
RPG: Final Fantasy (PSP)
Taktyczna: Front Mission (SNES)
Survival Horror: Silent Hill
FPS: Half-Life 2: Episode 2
Akcja: Cold Zero: Ostatni sprawiedliwy
Logiczna: Babel Tower


Wróć do „Dracula unleashed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość