The legend of Kyrandia - solucja, poradnik

Awatar użytkownika
Urszula
Administrator
Posty: 9896
Rejestracja: 31 grudnia 2011, 12:05
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował(a): 103 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 120 razy
Płeć: Kobieta

The legend of Kyrandia - solucja, poradnik

Postautor: Urszula » 02 kwietnia 2013, 20:52

Solucja w pdf

Wszelkie prawa autorskie do solucji są moją własnością.
Kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody jest zabronione!
Urszula




Wstęp
W grze można zginąć, i to w wielu miejscach, dlatego radzę dokonywać częstych zapisów, żeby nie trzeba było powtarzać długiego odcinka gry. Grę można uruchomić pod scummVM lub pod Dosboxem. Naszym celem jest powstrzymanie błazna przed rządami Kyrandii. Przed wszelkimi czynnościami warto zapisać grę i zobaczyć, co się dzieje zanim zginiemy. Niektóre czynności można wykonać w innej kolejności, niż jest to podane w poradniku. Powodzenia!!!

Las przed jaskinią

• Rozglądamy się po chacie, zabieramy ze stołu notatkę. Pod stołem znajdziemy piłę, z garnka koło łóżka zabieramy jabłko oraz czerwoną kulę.
• Kierujemy się do wyjścia - animacja.
• Schodzimy na dół, musimy troszkę pozwiedzać okolicę.
• Kierujemy się w lewo, mijamy suche drzewo, a potem idziemy w górę ekranu.
• W kościele rozmawiamy z Brynn, dajemy jej notatkę – odkoduje ją.
• Musimy jej przynieść różę.
• Wracamy do drzewa z naszym domkiem i tym razem kierujemy się 2x w prawo.
• Nad stawem zabieramy kroplę rosy.
• Dalej kierujemy się w prawo. Z kolejnej planszy zabieramy zielony kamień, który powstał ze spadającego liścia.
• Kierujemy się w górę, podnosimy niebieską kulkę.
• Znów idziemy w prawo, jesteśmy przy ołtarzu – zabieramy różę.
• Wracamy aż do wyschniętego drzewa.
• Klikamy kroplą rosy na drzewo.
• Pojawi się koło nas Merith, idziemy za nim.
• Zniknie nam w lokacji za stawem.
• Kierujemy się 2x w dół, a potem w lewo do jaskini.
• Wchodzimy do jaskini, rozmawiamy z Hermanem, a potem dajemy mu piłę.
• Wracamy do kościoła, klikamy różą na Brynn – zamieni ją na srebrną różę.
• Wracamy do ołtarza, po drodze natrafimy na Meritha.

Obrazek

• Klikamy na niego, przestraszy się i zrzuci z drzewa fioletową kulkę.
• Zabieramy kulkę i idziemy do ołtarza.
• Klikamy wpierw kulką na ołtarz, a gdy zabłyśnie kładziemy srebrną różę.

Obrazek

• Zyskamy amulet.
• Zabieramy z ołtarza zwykłą różę.
• Wracamy do jaskini, kierując się w lewo i w dół.
• Jeśli Herman naprawił mostek, przechodzimy po nim do kolejnej lokacji.

Obrazek

Las za jaskinią

• Opuszczamy jaskinię i kierujemy się w lewo - prosto do domku czarodzieja.
• Wchodzimy do środka, rozmawiamy z czarodziejem, a potem opuszczamy domek.
• Kierujemy się w dół ekranu.
• Przy pomniku idziemy w lewo.
• Mijamy planszę z ołtarzem, dalej idąc w lewo.
• Na kolejnej planszy zrywamy żołędzia z drzewa.
• Idziemy w dół ekranu, a potem w prawo.
• Znajdziemy szyszkę i fioletowy kamień.
• Idziemy dalej w prawo, rozmawiamy z dziadkiem siedzącym na ławce pod drzewem, a potem idziemy w górę ekranu.
• Jesteśmy znów koło pomnika, tym razem idziemy w prawo, znajdziemy orzecha, którego zabieramy.
• Wracamy do pomnika i kierujemy się 2x w dół ekranu.
• Skręcamy w prawo, w dół ekranu, trafimy w miejsce, gdzie jest dziura w ziemi między drzewami.

Obrazek

• Do dziury wrzucamy: orzecha, szyszkę i żołędzia.
• Po chwili wyrośnie roślina, która spowoduje, że jedno z oczek w naszym amulecie przybierze barwę żółtą.
• Kierujemy się w prawo. Na kolejnej planszy znajdziemy niebieski kamień.
• Idziemy do góry. Tutaj będzie czerwony kamień.
• Dalej idziemy w górę, koło studni znajdziemy pomarańczowy kamień.
• Kierując się w lewo, dojdziemy do gniazda ptaka, klikamy na nasz amulet, a zdobędziemy piórko.

Obrazek

• Wracamy do czarodzieja i dajemy mu piórko, a zdobędziemy zapisany papirus.
• Teraz trzeba na wszystkich planszach znaleźć resztę szlachetnych kamieni, musi ich być w sumie 14.
• U każdego będzie to wyglądać inaczej, bo zagadka jest losowa, trzeba odwiedzić i las przed jak i za jaskinią.
• Z drzewa gdzie jest wąż zabieramy czerwony kamień, po ugryzieniu klikamy na żółte oczko w amulecie, aby się uleczyć.

Obrazek

• Jeden kamień jest niewidoczny, a znajdziemy go po kliknięciu na strumyk w dole ekranu.

Obrazek

• Gdy odnajdziemy wszystkie czternaście kamieni (część z nich, żeby zrobić miejsce w ekwipunku, zostawiamy przed ołtarzem), wracamy do ołtarza.
Zapisujemy sobie stan gry.
• Naszym zadaniem jest kliknąć na misę w odpowiedniej kolejności 4 kamieniami, każdy prawidłowy znajdzie się na dole ołtarza, każdy nieprawidłowy zostanie spalony.
• Jednak jeśli klikniemy nim w nieodpowiedniej kolejności, to zostanie on spalony, a tym samym stracony.
• Trzeba będzie ponownie chodzić po planszy i szukać odpowiednich kamieni.
• Ja zaczynałam od pomarańczowego, potem pasował niebieski o dziwnym kształcie, żółty oraz czerwony z drzewa węża.

Obrazek

• Gdy wrzucimy wszystkie kamienie prawidłowo, zabieramy z ołtarza flet.
• Kierujemy się teraz w prawo i w górę ekranu, do domku czarodzieja.
• Pokazujemy mu flet, rozmawiamy, a potem opuszczamy domek.
• Kierujemy się: w dół, na prawo, w dół, na prawo, 2x w dół i na prawo.
• Staniemy przed jaskinią w kształcie głowy smoka.
Zapisujemy stan gry.

Jaskinia z labiryntem

• Wchodzimy do jaskini, by po chwili ją opuścić.
• Po rozmowie z klaunem żonglerem, ten rzuci w nas nożem. Wyjmujemy go z drzewa i klikamy nim na klauna.
• Ukryje się w jaskini, ale zamknie ją lodem.
• Klikamy fletem na siebie i po chwili możemy już wejść.
• Idziemy w prawo, aż dojdziemy do groty i staniemy na okrągłej płycie, która spowoduje zamknięcie się za nami krat.

Obrazek

• Naszym pierwszym zadaniem będzie odnalezienie w jaskini 5 kamieni oraz monety.
• W jaskini w niektórych grotach znajdują się krzaki ze święcącymi owocami. Ich moc świecenia po zerwaniu z krzaka wystarczy tylko na przejście trzech kolejnych grot.
• Wejście do groty bez świecących owoców kończy się śmiercią bohatera.
• Musimy tak przejść przez jaskinię, aby w co czwartej grocie móc się zaopatrzyć w świecące owoce. Pozostawienie w pustej grocie świecących owoców spowoduje, że nie zgasną i zawsze będzie ona dostępna.
• Zaczynamy więc. Po wejściu do jaskini idziemy cały czas w prawo, aż wejdziemy do groty, w której jest szala.
• Gdy staniemy na okrągłej platformie, a za nami zamknie się krata, zacznie się nasza wędrówka.
• Odkładamy niepotrzebne nam w tej chwili przedmioty za wyjątkiem papirusu od czarodzieja i ruszamy w drogę.
• Poniższy screen przedstawia naszą trasę przejścia przez jaskinię, a opisowo wygląda to tak: (grota z zamkniętą kratą) → (przed nami grota z owocami) ↑ → ↓ (przed nami grota z owocami) ↓ → (przed nami grota z kamieniem) ↑ ↑ (przed nami grota z owocami) → ↑ → → (przed nami grota z ołtarzem) → (przed nami grota z owocami) → (przed nami grota z kamieniem) ↓ ↓ ← (przed nami grota z owocami) ↓ ↓ ↓ (przed nami brama z kamieniem i monetą) → (przed nami grota z owocami) → → ↑ ← (przed nami grota z owocami) ↑ (przed nami grota z kamieniem) ↑ (cofamy się do groty z owocami) ↓ → ↑ → (przed nami grota z owocami) ↓ → (grota z zielonymi kamieniami) ↑ ↑ (przed nami grota z owocami) → → (przed nami grota z kamieniem) ↑

Obrazek

• Po odnalezieniu wszystkich pięciu kamieni i monety wracamy do wejścia z kratą.
• Na szalę wrzucamy pięć kamieni, krata się podniesie.
• Idziemy do studni. Wrzucamy do środka monetę, a zabieramy księżycowy kamień.
• Trzeba wracać do labiryntu.
• Idziemy do groty z ołtarzem i świetlikami, czyli: ↑ → ↓ (przed nami grota z owocami) ↓ → (przed nami grota z kamieniem) ↑ ↑ (przed nami grota z owocami) → ↑ → → (przed nami grota z ołtarzem)
• Na przedzie mocujemy księżycowy kamień, zdobędziemy nową moc.

Obrazek

• Klikamy na nasz amulet i teraz płyniemy jako świetlista kula do groty z lawą, czyli: → ↓ ↓ ↓ ↓ → → → → ↓ →.
• Gdy do niej dolecimy, klikamy na siebie zwojem, który dał nam czarodziej.
• Lawa zamarznie, a my przechodzimy na drugą stronę i z groty zabieramy kluczyk.
• Teraz musimy wrócić aż do początku lokacji.
• Musimy jako kula przelecieć na drugą stronę do błękitnej groty, czyli: grota z zamykaną bramą, w prawo, do góry, do góry, przelatujemy na drugą stronę, dalej do góry. W grocie kładziemy jabłko, a potem kierujemy się w prawo do wyjścia.

Obrazek

• Jesteśmy w kolejnym lesie.

Laboratorium Zanthii

• Idziemy w prawo, aż dostaniemy gałęzią po głowie i wylądujemy u Zanthii w laboratorium.
• Musimy zdobyć kolejny kolor w naszym amulecie.
• Zabieramy butelkę (stoi na półce) i opuszczamy laboratorium.
• Idziemy dwa razy w lewo, aż dotrzemy do fontanny, po rozmowie z klaunem wracamy do Zanthii.
• Zostawiamy niepotrzebne rzeczy, zabieramy ze sobą tylko butelkę, papirus czarodzieja oraz kluczyk.
• Po rozmowie z Zanthią opuszczamy laboratorium. Musimy znaleźć krzak z jagodami oraz płonący krzew.
• Do jagód idziemy: ← ← ↓ ← ↓ ← ← ↑ ← ← ↑ ←

Obrazek

• Zrywamy ze dwa kiście jagód.
• Teraz idziemy do płonącego krzewu, czyli: → ↓ → → ↑

Obrazek

• Używamy na sobie papirusu czarodzieja i zabieramy kryształową kulę.
• Teraz kierujemy się do fontanny: ↓ ↓ → → → ↑ ↑
• Montujemy kulę na fontannie i nabieramy wody do butelki.
• Wypijamy wodę z butelki i ponownie ją napełniamy, w naszym amulecie przybędzie kolejna moc.
• Wracamy do lokacji z unoszącym się kielichem, czyli: w lewo i w dół.
• Używamy niebieskiego oczka w amulecie.
• Gdy kielich spadnie, ukradnie go nam znany nam stworek.
• Wracamy do Zanthii, klikamy na nią jagodami, ale ona chce świeżych, musimy więc wrócić do krzaka ponownie.
• Po zerwaniu owoców wracamy do laboratorium, ale w środku nikogo nie ma.
• Klikamy na dywan i odsłaniamy klapę prowadzącą do piwnicy.
• Wchodzimy do środka.

Piwnica Zanthii

• Wychodzimy w kolejnym lesie.
• Kierujemy w prawo, a potem w górę, dojdziemy do plaży, zrywamy kwiat i wracamy do laboratorium.

Obrazek

Laboratorium Zanthii drugi raz

• Musimy teraz przygotować mikstury, ale żeby je wykonać, musimy przez jaskinię wrócić do poprzedniej lokacji i zabrać z niej: tulipan, rubin z drzewa z wężem, granatowy kamień.
• Wracamy do laboratorium i wrzucamy do garnka: jagody z granatowym kamieniem i miksturą napełniamy butelkę.
• Kolejna mikstura to: czerwony rubin z drzewa z wężem i egzotyczny kwiat, napełniamy dwie butelki.
• Ostatnia mikstura to: tulipan z topazem, znów napełniamy wywarem butelkę.
• Idziemy znów przez piwnicę do lasu.

Piwnica Zanthii drugi raz

• Wracamy do lasu, idziemy: ↓ ↓ ← ↓ ↓ → ↑, dojdziemy do kryształów.

Obrazek

• Wstawiamy w kryształy butelkę z napojem czerwonym oraz granatowym – uzyskamy butelkę z napojem fioletowym.
• Znów wstawiamy w kryształ czerwoną butelkę oraz żółtą, dostaniemy buteleczkę z pomarańczową miksturą.
• Znów wracamy do laboratorium.

Las koło laboratorium

• Idziemy do domku gdzie zniknął z naszym kielichem stworek – (musimy mieć ze sobą jabłko), czyli: ← ← ↓ ←.
• Używamy przed drzwiami na sobie fioletowej mikstury i wchodzimy do środka.
• Dajemy jabłko naszemu złodziejaszkowi, a potem opuszczamy drzewo.
• Na zewnątrz stoi kielich, który zabieramy.
• Wracamy przez piwnicę, aż na plażę, gdzie zrywaliśmy czerwony kwiat.
• Wypijamy pomarańczowy napój, a potem zmieniamy się w pegaza i lecimy na skały.

Park przed zamkiem i zamek

• Kierujemy się w prawo, dojdziemy do grobu.
• Klikamy różą na grób – pojawi się duch, który da nam jeszcze jedną moc do amuletu.
• Kierujemy się w prawo, aż do dojdziemy do bram zamkowych.
• Używamy amuletu, klikając na czerwone oczko, a potem kluczem na zamek – wchodzimy do środka.
• Przy schodach zatrzyma nas klaun, po rozmowie idziemy poszukać kuchni.
• Idziemy więc: w prawo, do góry, w lewo - jesteśmy w jadalni.
• Po prawej stronie drugimi drzwiami idziemy przez korytarz do kuchni.
• Zabieramy berło i wracamy do jadalni.

Obrazek

• Tym razem kierujemy się do drugich drzwi po lewej, dojdziemy do biblioteki.
• Na obu regałach poustawiane są książki, musimy wysunąć odpowiednie, aby tworzyły napis „OPEN”
• Na środku głowa się obróci i ze środka zabierzemy koronę.
• Chowamy wysunięte książki, a potem klikamy na głowę – znajdziemy się w katakumbach.
• Kierujemy się: w lewo dwa razy, potem w górę, w lewo, dwa razy do góry i w prawo. Dojdziemy do zielonej zapory, używamy na niej niebieskiej mocy z naszego amuletu. Gdy zapora zniknie, idziemy do góry, a potem w lewo.
• Pod kamieniem w posadzce jest ukryty żółty klucz, zabieramy go.

Obrazek

• Wracamy aż do schodów, czyli: → ↓ ← ↓ ↓ → ↓ → → → ↓, w jadalni pierwsze drzwi po prawej, ↓ ←.
• Jesteśmy znów przy schodach, teraz idziemy nimi do góry, a potem kierujemy się w lewo i znów w górę ekranu i w lewo.
• Gdy spotkamy Hermana, klikamy na żółte oczko w naszym amulecie.
• Kierujemy się w lewo. Zabieramy młoteczek i używamy go na dzwoneczkach: zielonym, białym, złotym i niebieskim.
• Zabieramy klucz ukryty za obrazem (za plecami), wracamy do jadalni.
Zapisujemy grę, otwieramy drzwi w głębi jadalni, klikając na nie złotymi kluczami.
• Kładziemy: na środku koronę, po prawej kielich, po lewej berło. Gdy pojawi się klaun i dostanie w nos, przechodzimy w prawo i stajemy przed lustrem, a potem klikamy na czerwone oczko w naszym amulecie.

Koniec
___________________________________________________________________________________________________
Moje gry
Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Dawstwa Szpiku - KRS 0000202597 - przekaż 1% podatku

kontakt w sprawach PrzygodoManii: urszula(at)przygodomania(kropka)pl

Wróć do „Fables & fiends. The legend of Kyrandia book one”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość