Cognition episode 1: the hangman - solucja, poradnik

Awatar użytkownika
Annica
Moderator
Posty: 510
Rejestracja: 27 listopada 2012, 21:37
Lokalizacja: Łódź
Podziękował(a): 1 raz
Otrzymał(a) podziękowania: 9 razy
Płeć: Kobieta

Cognition episode 1: the hangman - solucja, poradnik

Postautor: Annica » 15 maja 2013, 23:06

Wszelkie prawa autorskie do solucji są moją własnością.
Kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody jest zabronione!
Annica


Słowo wstępu:

Wyjaśnienie menu:

1) menu górne:

Obrazek
1 - opcje systemowe
2 - telefon
3 - podświetlenie aktywnych miejsc

2) menu ekwipunku:

Obrazek

1 – wybrany przedmiot
2 – obejrzenie obiektu
3 – wzięcie/manipulowanie przedmiotem
4 – łączenie obiektów (po wybraniu opcji podświetlają się te przedmioty, które można z czymś połączyć)
5 - dostępne przedmioty

3) menu po kliknięciu na przedmiot:

Obrazek – obejrzenie przedmiotu
Obrazek – użycie/wzięcie przedmiotu
Obrazek – użycie wybranego w menu ekwipunku obiektu
Obrazek – zbadanie/powiększenie obszaru
Obrazek – rozmowa
Obrazek – analiza miejsca/przedmiotu
Obrazek – dostęp do obiektu/miejsca
Obrazek - w widoku miasta - udanie się do wybranego miejsca

4) menu zdolności (lewy dolny róg)

Obrazek – włączenie intuicji
Obrazek – wybranie użycia zdolności na danym przedmiocie/obszarze


Cmentarz:

Obejrzyj wszystkie możliwe elementy. Goni nas czas. Zwróć uwagę na bramę. W ekwipunku wybierz broń i użyj jej na kłódce. Po wizji obejrzyj ślady stóp (1), a także przyjrzyj się im z bliska. Zwróć uwagę na rzeźbę anioła (2), obejrzyj ją bliżej, zobacz znajdującą się po prawej łopatę. Użyj swoich zdolności na śladach stóp, a następnie na pomniku. Udaj się za mauzoleum (3).

Obrazek


Obejrzyj ślady (1) i skrzynkę z narzędziami (2). Zajrzyj do niej, weź młotek i szczypce do cięcia drutu. Użyj swoich mocy na śladach.

Obrazek


Po wizji zwróć uwagę na miejsce, w którym kopał zabójca. Wróć do poprzedniej lokacji, użyj młotka na łopacie przy rzeźbie. Spróbuj wykopać za mauzoleum rzecz, którą ukrył sprawca. Niestety, to zbyt duże przeżycie. Wróć po Johna i w odpowiedniej lokacji poproś go (użyj na nim łopaty), by zrobił to za Ciebie.

Wróć na przód cmentarza, zbliż się do frontowej części mauzoleum (ikona lupy). Obejrzyj napis (1), kamerę (2) i wnękę (3). We wnęce umieść znaleziony wcześniej na tyłach przedmiot.

Obrazek


Spójrz w dół, obejrzyj miejsce nad miejscem na nogi (1) i tę właśnie płytkę (2).

Obrazek


Niestety, musisz na nią wejść (ikonka ręki), inaczej mechanizm nie zadziała. Wróć do góry i do skutku przekręcaj mechanizm. Po animacji przejdź do pokoju, w którym znajduje się Scott. Porozmawiaj z nim, obejrzyj stół (1), świecznik (2), zasłony (3), elementy na ścianie (4), kable (5) i panel (6).

Obrazek


Po rozmowie z Terrence'em dowiesz się, że nie zdążą na czas. Musisz przeciąć przewody w odwrotnej kolejności do tego, jak połączył je morderca. Użyj mocy na każdym przewodzie. Dostajemy rozwiązanie: niebieski, czarny, żółty, czerwony, pomarańczowy, zielony. (Jeśli nie rozwiążesz zagadki, Scott umrze w inny sposób. Niestety nie da się temu zapobiec).

Obrazek


Gdy zaatakuje nas morderca, uderzamy go (ikona pięści). Następnie używamy zasłony (ikona ręki -1) i świecznika (2).

Obrazek


Oglądamy animację i intro. Mijają trzy lata.

Miejsce zbrodni:

Niestety, musimy zamknąć sprawę Scotta. Udajemy się na miejsce zbrodni. Rozmawiamy z policjantem. Gdy nie chce nas wpuścić, pokazujemy mu odznakę (wybieramy ją z ekwipunku po prawej i używamy na policjancie ikony walizki). Wyczerpujemy wszystkie tematy. Oglądamy rozmawiających agentów (1), plakat (2), wchodzimy do budynku (3).

Obrazek


By bardziej poznać bohaterów, zwracamy uwagę na Davis (szefowa, kazała nam zamknąć sprawę brata) oraz pozostałe postacie, w tym Terrence'a, naszego naukowca. Rozmawiamy ze wszystkimi na możliwe tematy. Oglądamy ścianę pokrytą zieloną farbą (1) i krew obok (2) (z opuszków palców ofiary, które jej usunięto). Zwracamy uwagę na ciało (3) i stół (4).

Obrazek


Jako że nic już więcej nie zrobimy „tradycyjnymi metodami”, klikamy na ikonę zdolności/intuicji. Następnie kolejno wybieramy (po każdym razie klikamy na „oko” w lewym dolnym rogu) griffiti, później do niego wrócimy, krew obok, ciało (pojawi się nawiedzająca nas wizja) i stół. Zaglądamy pod regał (ikona dłoni). Rozmawiamy z Terrence'em, a następnie z Davies. W rozmowie wybieramy opcje: „Suffocation” (uduszenie), „Can't identify, victim fingerprints have been skinned” (nie można zidentyfikować ofiary, morderca usunął mu opuszki palców) oraz „The killer was smaller than the victim. The killer struggled with the hanging of the victim” (morderca był niższy od ofiary, miał kłopoty z jej powieszeniem).

Po niepokojącej wizji udajemy się do sklepu z antykami. Rozmawiamy z Rose na wszystkie tematy. W pewnym momencie możemy skłamać bądź powiedzieć prawdę, a potem wyjść lub wyjaśnić sprawę. Ja proponuję jednak odbyć rozmowę do końca.

Biuro FBI:

Udajemy się do centrum (Downtown), a potem do biura FBI. Rozmawiamy z Gwen w recepcji. Idziemy dalej. Zwracamy uwagę na Sully'ego (1), a potem wchodzimy do biura Davies (2). Niestety, nie ma jej. Siadamy przy swoim biurku (3).

Obrazek


W rozmowie z Sullym wybieramy opcję, która nam bardziej pasuje, i tak skończy się to w wiadomy sposób (ach ta nasza Erica!). Używamy komputera. Czytamy pocztę. Oczywiście najważniejszy jest list od Davies, ale przeczytanie innych również okaże się ważne dla fabuły. W bazie danych spraw („case database”) sprawdzamy akta Cain Killera. Wylogowujemy się. Rozmawiamy z Johnem (siedzi po prawej stronie) na wszystkie tematy. Zwracamy uwagę na znajdującą się na jego biuru zapalniczkę.

Udajemy się do windy i wybieramy parking. Czas udać się do kostnicy („Morgue”).

Kostnica:

Rozmawiamy z Terrence'em na wszystkie tematy. Używamy windy. Podchodzimy do ciała. Rozmawiamy z Gallagher. Oglądamy ciało. Robimy zdjęcie twarzy ofiary (wybieramy w menu inwentarza po prawej telefon i używamy go na twarzy naszego N.N.). Zwracamy uwagę na tatuaż na ręce, również robimy jego zdjęcie, i wybrzuszenie na brzuchu. Rozmawiamy na ten temat z panią doktor. Znajdujemy kolejny fragment Le Pendu (zabieramy go ze stołu). Wracamy do biura.

Biuro FBI:

Używamy wytrychu („lockpicks”) na drzwiach Davies. Niestety, by dostać się do komputera, potrzebujemy hasła. Oglądamy kubek (1), otwieramy szufladę (2), badamy faks i rysunek. Możemy już dostać się do komputera, hasło to „aunt Maddy”.

Obrazek


Czytamy pocztę, oglądamy przesłane zdjęcie. Z kontaktów po prawej wybieramy Gallagher i... znów naruszamy zasady ;) . Wylogowujemy się. Wracamy na miejsce zbrodni.

Miejsce zbrodni:

Próbujemy użyć naszych zdolności na wszystkich możliwych elementach:

Obrazek


Niestety, nie uda się. Wybieramy się na cmentarz.

Cmentarz:

Oglądamy grób Scotty'ego. Niestety, zapomnieliśmy o kwiatach. Zabieramy kwiat z bukietu na pobliskim nagrobku, a następnie kładziemy go na miejscu pochówku brata. Rozmawiamy z Cordelią. Jedziemy do sklepu z antykami.

Sklep z antykami:

Rozmawiamy z Rose do wyczerpania tematów. Odbywamy "szkolenie projekcji". Potrzebujemy przedmiotu Johna. Zabieramy pączki (1).

Obrazek


Jedziemy do biura FBI. Rozmawiamy z Johnem. Próbujemy zabrać zapalniczkę. Jeśli wcześniej uniknęliśmy rozmowy z Rose, udaje się to po daniu mu pączków. Wracamy do sklepu z antykami. Dajemy Rose zapalniczkę. Używamy naszych mocy. Musimy wybrać następujące przedmioty: kryształowa kula (1), stół (2), zapalniczka (3 - musi być ostatnia).

Obrazek


Wychodzimy i oglądamy scenkę. Udajemy się na miejsce zbrodni.

Miejsce zbrodni:

Używamy naszych zdolności. Wybieramy niebieską sferę przy graffiti, a następ nie oglądamy farbę. Zwracamy uwagę na zieloną (ikona lupy). Otrzymujemy kod. Jedziemy do kostnicy i rozmawiamy z Terrence'em. Otrzymujemy urządzenie, którego używamy na miejscu zbrodni (ikona dłoni). Wpisujemy: GK4893 i używamy narzędzia na graffiti.


C.D.N.
Kontakt w sprawach forum: annica(at)przygodomania(kropka)pl
Mój kanał na YT: KLIK

Wróć do „Cognition episode 1: the hangman”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość