Primordia

Awatar użytkownika
SpokoWap
Przyjaciel forum
Posty: 811
Rejestracja: 19 czerwca 2012, 16:22
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował(a): 3 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 9 razy
Płeć: Mężczyzna
Kontakt:

Re: Primordia

Postautor: SpokoWap » 13 listopada 2012, 21:43

Ciekawe czy cały soundtrack będzie utrzymany w klimatach tego utworu z trailera - oby tak, choć w to wątpię, pewnie wrzucili go tylko na potrzebę zajawki ;) Co jeszcze zwraca uwagę...angielski voice-acting - całkiem przyzwoity. Chętnie zagram, ale szansę, że gra ukaże się po polsku są chyba niewielkie.
Obecnie grane: Krater (PC), Alienation (PS3)
Stacja Sto Słów - moje miejsce w sieci

Awatar użytkownika
wild_animal
Publicysta
Posty: 91
Rejestracja: 14 marca 2012, 17:13
Podziękował(a): 2 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Primordia

Postautor: wild_animal » 15 listopada 2012, 19:20

A ja się narażę na lincz :D
Mi się ta grafika podoba, tak jak podobała się w GR. Więc pewnie tacy degeneraci jak ja napędzają produkcję takich gier :)
[hr]
Top 7
1. Blade Runner 2. Dreamfall 3. Myst I 4. Fahrenheit 5. Ace Ventura 6. Run Away: A Road Adventure 7. Black Mirror

Ilcoron
Publicysta
Posty: 386
Rejestracja: 25 lutego 2012, 12:58
Otrzymał(a) podziękowania: 4 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Primordia

Postautor: Ilcoron » 27 listopada 2012, 19:49


Awatar użytkownika
wujo444
Publicysta
Posty: 541
Rejestracja: 08 września 2012, 21:00
Podziękował(a): 1 raz
Otrzymał(a) podziękowania: 4 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Primordia

Postautor: wujo444 » 27 listopada 2012, 21:46

770 MB DEMO? DA FAK? Ta gra powinna ważyć 770 MB...
Im częściej na mnie kamieniem rzucicie,
sami złożycie stos - - stanę na szczycie.


Grastroskopia - Bortal dobrze wpływa na trawienie gier

Awatar użytkownika
kNOT
Przyjaciel forum
Posty: 888
Rejestracja: 28 lutego 2012, 18:29
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował(a): 3 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 11 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Primordia

Postautor: kNOT » 27 listopada 2012, 21:54

'Moje' demo waży jedynie 682MB...

Może to jej urok, a może to wirus? :E
A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają...

Awatar użytkownika
wujo444
Publicysta
Posty: 541
Rejestracja: 08 września 2012, 21:00
Podziękował(a): 1 raz
Otrzymał(a) podziękowania: 4 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Primordia

Postautor: wujo444 » 27 listopada 2012, 22:25

Demo Twojej osobowości? :s
Im częściej na mnie kamieniem rzucicie,
sami złożycie stos - - stanę na szczycie.


Grastroskopia - Bortal dobrze wpływa na trawienie gier

Awatar użytkownika
Elum
Obserwator
Posty: 134
Rejestracja: 26 lutego 2012, 23:45
Płeć: Nieokreślona
Kontakt:

Re: Primordia

Postautor: Elum » 28 listopada 2012, 13:36

Z wielkością dema przesadzili, fakt. Tym bardziej, że (prawie) pełna wersja waży tylko 200 MB więcej (mniej więcej).

Awatar użytkownika
twig
Przyjaciel forum
Posty: 1423
Rejestracja: 25 lutego 2012, 12:41
Podziękował(a): 18 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 32 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Primordia

Postautor: twig » 30 listopada 2012, 14:46

Zagrałem w demo i złożyłem zamówienie na pudełkową wersję Primordii.
Świetna gra - żałuję, że zabrakło grafiki z prawdziwego zdarzenia (w tym samym stylu, tylko w wyższej rozdzielczości).
Hurra i wciąż szukasz dziur
Gram: ---
Niedawno ukończyłem: Anna's Quest
W sprawach PrzygodoManii piszcie na twig(małpa)przygodomania(kropka)pl
Przygodomania - z miłości do przygodówek. Wszystko o przygodówkach: solucje, recenzje, galerie, łatki, zapisy z gier

Awatar użytkownika
wujo444
Publicysta
Posty: 541
Rejestracja: 08 września 2012, 21:00
Podziękował(a): 1 raz
Otrzymał(a) podziękowania: 4 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Primordia

Postautor: wujo444 » 04 grudnia 2012, 16:36

Zaliczyłem całkiem spore demo i chyba też zaraz wezmą preorder :D Design świata wymiata, trochę Aliena, trochę Diuny. Grafika mi się bardzo podoba taka jak jest - w wyższej rozdzielczości straciłaby część uroku, jak sf z lat 50 i 60. Chociaż animacja nadal straszy.
Im częściej na mnie kamieniem rzucicie,
sami złożycie stos - - stanę na szczycie.


Grastroskopia - Bortal dobrze wpływa na trawienie gier

Awatar użytkownika
twig
Przyjaciel forum
Posty: 1423
Rejestracja: 25 lutego 2012, 12:41
Podziękował(a): 18 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 32 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Primordia

Postautor: twig » 05 grudnia 2012, 18:22

Dzisiaj swoją premierę ma Primordia – przygodówka SF studia Wormwood, w której poznajemy losy dwóch robotów próbujących odzyskać skradzione im źródło zasilania. Akcja gry toczy się na planecie, na której wymarłych ludzi zastąpiły roboty. Postapokaliptyczne krajobrazy ukazano w charakterystycznej, rozpikselowanej oprawie graficznej, w której dominują brązy i szarości. Mimo ponurych widoków o dobry humor zadba Crispin, który często prowadzi pełne ironii i sarkazmu rozmowy ze swoim przyjacielem (i stwórcą) Horatiem.

Grę można kupić na stronie jej wydawcy: klik. Dostępna tam wersja elektroniczna kosztuje 12.29 $ (cena z podatkiem VAT). Do niedzieli będzie można jeszcze składać zamówienia na wersję pudełkową Primordii. Kosztuje ona 19,99$ (w cenę wliczono przesyłkę).
Hurra i wciąż szukasz dziur
Gram: ---
Niedawno ukończyłem: Anna's Quest
W sprawach PrzygodoManii piszcie na twig(małpa)przygodomania(kropka)pl
Przygodomania - z miłości do przygodówek. Wszystko o przygodówkach: solucje, recenzje, galerie, łatki, zapisy z gier

Awatar użytkownika
Urszula
Administrator
Posty: 9490
Rejestracja: 31 grudnia 2011, 12:05
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował(a): 87 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 109 razy
Płeć: Kobieta

Re: Primordia

Postautor: Urszula » 06 grudnia 2012, 22:16

Grę można uruchomić w oknie i grafika wtedy wygląda zdecydowanie lepiej, bo nie ma piksli, jak to powiedział twig wielkości płyt chodnikowych. Za wcześnie jeszcze żeby chwalić grę, bo dopiero zaczęłam grać.
___________________________________________________________________________________________________
Moje gry
Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Dawstwa Szpiku - KRS 0000202597 - przekaż 1% podatku

kontakt w sprawach PrzygodoManii: urszula(at)przygodomania(kropka)pl

Awatar użytkownika
wujo444
Publicysta
Posty: 541
Rejestracja: 08 września 2012, 21:00
Podziękował(a): 1 raz
Otrzymał(a) podziękowania: 4 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Primordia

Postautor: wujo444 » 11 grudnia 2012, 00:10

Taka próbka świata Primordii - log Crispina Horatiobuilta (sidekicka protagonisty) - http://www.primordiagame.com/crispins_log.htm
Im częściej na mnie kamieniem rzucicie,
sami złożycie stos - - stanę na szczycie.


Grastroskopia - Bortal dobrze wpływa na trawienie gier

Awatar użytkownika
twig
Przyjaciel forum
Posty: 1423
Rejestracja: 25 lutego 2012, 12:41
Podziękował(a): 18 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 32 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Primordia

Postautor: twig » 11 grudnia 2012, 02:12

Moje samozwańcze tłumaczenie logu Crispina (autor oryginału: Mark Yohalem)


Nazywam się Crispin Horatiowy, wersja 1, i mam piasek w trybach. Wszystkich trybach.

Można by pomyśleć, że jeśli ktoś zechciał cię zbudować, dać iskrę i uruchomić, to ma w sobie przynajmniej tyle przyzwoitości, żeby cię najpierw odkurzyć. Najwyraźniej Horatiowi Nullowemu - kimkolwiek jest (ach, tu jest ten plik) - brakło takiej przyzwoitości.

Nie, to nie dlatego, że on nie ma odkurzacza. Jest tu tak dużo piasku. Wszędzie. Sterty tak wysokie, że istnieje na nie nawet określenie: "wydmy". Mamy tu tak dużo wydm, że tak właśnie nazywamy nasz dom: "Wydmy".

"Crispin?"

W jego module mowy jest piasek - albo rdza. "Z tych emocji aż cię zatkało, szefie". Nie mam prawie czasu na przeanalizowanie tego, co mówię. Wydaje mi się, że spora część mojego rdzenia logicznego przeznaczona jest na dowcipkowanie. Nie, to nie tak. Właściwie to mam osobny moduł dedykowany szydzeniu w czasie rzeczywistym.

Nawet kiedy sklejam te łańcuchy myśli, nawet kiedy wciąż czuję piasek przesypujący się w mojej obudowie - wznoszę się wyżej i wyżej i lecę. "Ja latam!"

Horatio, mój twórca, mój najprawdziwszy przyjaciel, nie mówi nic, póki nie uderzam w metalowy sufit. I wtedy szydzi: "Wiesz, Crispin, zawsze chciałem latać. Jednak teraz, kiedy zobaczyłem to z bliska..."

Więc tak to teraz będzie.

Dane wizualne w końcu się synchronizują - i zalewają mnie. "Cóż, szefiem, jeśli się jednak kiedyś zdecydujesz, przyjmij moją radę: w sekwencji bootowania ustaw sensory optyczne *przed* modułem mag-lew." Sięgam, aby sprawdzić wgniecenie, które z pewnością sobie zrobiłem... ale nic się nie dzieje. "Szefie, gdzie są moje ręce?"

Horatio Nullowy stoi przede mną, zbudowany na obraz Człowieka (kogo?): dwie nogi, dwie ręce, cały zawinięty w ubrania, które są tak zniszczone, jak pokój w którym jesteśmy. Wszystko tu to łatanina - od ścian po maszyny. Wszystko jęczy i terkocze jak umierający silnik. Poza samym Horatio. On stoi wyprostowany i milczący.

"Nie znalazłem jeszcze twoich rąk. Właściwie miałem nadzieję, że mi w tym pomożesz."

***

Prowadzę ten log dla ciebie, wersjo 2 (i 3, i 4, i tak dalej - chyba że jedno z was, wy rdzawe roztocza, go skasuje), ponieważ tak mnie zbudował Horatio. Więc wińcie jego.

Spytałem go, dlaczego mam przeznaczać 2% cykli swojego procesora na zapisywanie logów dla robota, który nie istnieje i którego pewnie nie będą one interesowały. Horatio powiedział, że jego poprzednia wersja - właściwie wszystkie cztery - zniszczyła, albo uszkodziła swoją pamięć podczas uaktualnienia. Powiedział, że nie wie, kto go zbudował (stąd "Null" w jego fabrimiku), dlaczego tu jest i co powinien ze sobą zrobić. Wie tylko, że obudził się w tym statku - UNNIIC-u (uwaga na przyszłość: nie nazywaj go "eunuch", to "unikat") i że statek rozpada się na kawałki. A on chce, żeby znowu latał.

Wiec zbudował nas w ten sposób, że kiedy pojawi się Crispin Horatiowy, wersja 5, to nie będzie tak k'rewsko szalony jak on.

Albo coś w ten deseń.

Tymczasem życie składa się z kwaśnych deszczy, nieskończonej ilości piasku i przekopywania się przez gigantyczną stertę śmieci w poszukiwaniu rąk (dla mnie). Jak się kopie bez rąk?

Cóż, wersjo 2, pozwolę ci odkryć tę sztuczkę samodzielnie.

***

Horatio marnuje dużo czasu na czytanie książki. Tak - czytanie. I tak - książki. (I ty się dziwisz, że utknęliśmy na Wydmach?) Jest pełna hocków-klocków o mitologicznym stworzeniu o imieniu "Człowiek".

Horatio wgrał mi wiele danych, kiedy mnie budował. Na przykład wszystkie te słowa, naszą logikę rdzeniową, jak skręcić wkręta (tak się mówi?) i jak zawiązać 17 rodzajów węzłów. Można by pomyśleć, że napchał nas też nonsensami z tej swojej Ewangelii. Ale nie.

"Zawsze możesz mnie zapytać, Crispinie."

Ha! Dobra rada, wersjo 2. NIE PYTAJ.

Wydawało mi się, że może ktoś o imieniu Człowiek zbudował Horatio i - dla żartu - wypełnił jego pamięć tymi bzdurami. Ale kiedy zapytałem Horatio, odpowiedział: "Nie, jednego dnia znalazłem tę książkę na mostku nawigacyjnym. Gdyby zbudował mnie Człowiek, nie utknęlibyśmy na Wydmach."

Słowa mądrości, wersjo 2. Słowa mądrości.

***

Chcę, żebyś coś rozważył.

Co, jeśli Horatio z premedytacją tak zbudował nasze sensory, aby przekazywały nam fałszywe dane?

Co, jeśli matematyczne i logiczne reguły zaszyte w naszym procesorze, są błędne?

Czy zauważylibyśmy to? Wszystko byłoby kłamstwem, ale dla nas wydawałoby się idealnie realne.

Mam nadzieję, że przemyślisz to dokładnie.

Ponieważ mnie to wcale nie obchodzi. Naładuj mnie woltami, pryśnij olejem w tryby - no i może troszkę wypoleruj - a będę szczęśliwy jak pozytywka.

Ale pewnego dnia uaktualnią mnie do ciebie, wersji 2, i będziesz miał całe mnóstwo fikuśnych podmodułów i koprocesorów wypełnionych fikuśnymi myślami i może nawet k'rewsko fikuśny wentylator, który pozbędzie się piasku z naszej obudowy. I jeszcze fikuśne "2" w nazwie.

Więc sprawia mi niemałą przyjemność świadomość, że dzięki temu logowi będziesz marnował większość tych zasobów na matafizyczną zagadkę.

Jeśli chodzi o mnie - udam się do stacji ładującej.
Hurra i wciąż szukasz dziur
Gram: ---
Niedawno ukończyłem: Anna's Quest
W sprawach PrzygodoManii piszcie na twig(małpa)przygodomania(kropka)pl
Przygodomania - z miłości do przygodówek. Wszystko o przygodówkach: solucje, recenzje, galerie, łatki, zapisy z gier

Awatar użytkownika
wujo444
Publicysta
Posty: 541
Rejestracja: 08 września 2012, 21:00
Podziękował(a): 1 raz
Otrzymał(a) podziękowania: 4 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Primordia

Postautor: wujo444 » 11 grudnia 2012, 11:51

Fajnie :)

Nie wiem tylko, czy powinieneś tłumaczyć nazwisko Nullbuilt, które jest znaczące: "zbudowany przez nikogo; budowniczy nieznany" (bo Horatio tego nie pamięta). To jak w językach skandynawskich Johanson, Sørensen. Po polsku albo tracisz sens, albo łamiesz język, więc lepiej chyba zostawić w oryginale. Nie wiem też czy to może literówka, czy tak chciałeś spolszczyć, ale UNNIIC musisz zachować. Bo tak ;) No i tłumaczenie b'sod sprawia, że znika cały dowcip tego wyrażenia...
Im częściej na mnie kamieniem rzucicie,
sami złożycie stos - - stanę na szczycie.


Grastroskopia - Bortal dobrze wpływa na trawienie gier

Awatar użytkownika
twig
Przyjaciel forum
Posty: 1423
Rejestracja: 25 lutego 2012, 12:41
Podziękował(a): 18 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 32 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Primordia

Postautor: twig » 11 grudnia 2012, 12:05

To są patronimiki (tu nazwałem je fabrimikami) i świadomie tak je przetłumaczyłem - zastanawiałem się jeszcze nad typowo polską w takich nazwiskach końcówką (-icz, Nullowicz, Horatiowicz), ale uznałem, że to konstrukcje zbyt karkołomne (głównie ze względu na niepolskie imiona, od których te patronimiki musiałyby być tworzone). Nie uważam, że przez takie tłumaczenie gubiony jest sens - wręcz przeciwnie, pozostawienie tych nazwisk bez tłumaczenia odbierałoby polskim odbiorcom cenne informacje.
UNNIIC - nie tłumaczyłem tej nazwy - w nawiasie Crispin daje rady swojej przyszłej wersji jak wymawiać tę nazwę - unikat to może nie jest idealny homonim, ale najlepszy jaki znalazłem o 2 w nocy :D
Hurra i wciąż szukasz dziur
Gram: ---
Niedawno ukończyłem: Anna's Quest
W sprawach PrzygodoManii piszcie na twig(małpa)przygodomania(kropka)pl
Przygodomania - z miłości do przygodówek. Wszystko o przygodówkach: solucje, recenzje, galerie, łatki, zapisy z gier

Awatar użytkownika
wujo444
Publicysta
Posty: 541
Rejestracja: 08 września 2012, 21:00
Podziękował(a): 1 raz
Otrzymał(a) podziękowania: 4 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Primordia

Postautor: wujo444 » 11 grudnia 2012, 12:40

Tłumacząc i tak ją gubisz... To może Horatiorób, Nullrób? :) Problem będzie dopiero jak się pojawi Manbuilt...

W takim razie masz literówkę UNIIC.
Im częściej na mnie kamieniem rzucicie,
sami złożycie stos - - stanę na szczycie.


Grastroskopia - Bortal dobrze wpływa na trawienie gier

Awatar użytkownika
twig
Przyjaciel forum
Posty: 1423
Rejestracja: 25 lutego 2012, 12:41
Podziękował(a): 18 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 32 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Primordia

Postautor: twig » 11 grudnia 2012, 12:52

Dzięki - literówka poprawiona.
Końcówka -owy służy w języku polskim do tworzenia form dzierżawczych i moim zdaniem świetnie nadaje się w tej sytuacji. Poczytaj trochę Lema - język polski też może być SF :E
(Manbuilt - Człowiekowy. Skoro angielski zlepek jest ok, to polskie słowotwórstwo też).
Hurra i wciąż szukasz dziur
Gram: ---
Niedawno ukończyłem: Anna's Quest
W sprawach PrzygodoManii piszcie na twig(małpa)przygodomania(kropka)pl
Przygodomania - z miłości do przygodówek. Wszystko o przygodówkach: solucje, recenzje, galerie, łatki, zapisy z gier

Awatar użytkownika
wujo444
Publicysta
Posty: 541
Rejestracja: 08 września 2012, 21:00
Podziękował(a): 1 raz
Otrzymał(a) podziękowania: 4 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Primordia

Postautor: wujo444 » 11 grudnia 2012, 13:04

Taaak, ale to nie jest dzierżawa. Tzn. czasem tak, ale większość robotów ma wolną wolę i jeśli wykonuje zadania dla swojego twórcy, to z szacunku i wdzięczności. W angielskim byłaby to forma Horatio's, a nie specjalnie stworzony fabrynimikon na wzór partonimikonów.

No i przywróć proszę b'sod - to nie jest termin nieznany w Polsce, a nie mający w naszym języku odpowiednika, bo językiem informatyków był i pozostanie angielski. A to przecież taki ładny dowcip. Poza tym, skąd roboty miałyby znać takie słowa jak *** czy k'rewski...
Im częściej na mnie kamieniem rzucicie,
sami złożycie stos - - stanę na szczycie.


Grastroskopia - Bortal dobrze wpływa na trawienie gier

Awatar użytkownika
twig
Przyjaciel forum
Posty: 1423
Rejestracja: 25 lutego 2012, 12:41
Podziękował(a): 18 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 32 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Primordia

Postautor: twig » 11 grudnia 2012, 13:19

wujo - tłumaczenie to sztuka kompromisów. Mój przekład tego tekstu jest - jak zaznaczyłem na samym początku - samozwańczy. Nie prosiłem nikogo o zgodę, z nikim go nie konsultowałem - i nie uważam, że jest jedyny prawdziwy, najwspanialszy czy oficjalny. Leżąc w łóżku, o 2 nad ranem, zdecydowałem, że angielską konstrukcję z końcówką -built najlepiej odda po polsku końcówka -owy i że na potrzeby tego krótkiego tekstu b'sod przetłumaczę jako k'rewski (które jest dwuznaczne i świetnie się nadaje). Gdyby to było oficjalne tłumaczenie gry, to pewnie nad "b'sod" zastanowiłbym się dłużej i wymyśliłbym coś innego (bo w grze pada co chwilę - w tym tekście tylko 2 razy). Ale to nie jest ani oficjalne tłumaczenie, ani tłumaczenie gry.
Hurra i wciąż szukasz dziur
Gram: ---
Niedawno ukończyłem: Anna's Quest
W sprawach PrzygodoManii piszcie na twig(małpa)przygodomania(kropka)pl
Przygodomania - z miłości do przygodówek. Wszystko o przygodówkach: solucje, recenzje, galerie, łatki, zapisy z gier

Awatar użytkownika
wujo444
Publicysta
Posty: 541
Rejestracja: 08 września 2012, 21:00
Podziękował(a): 1 raz
Otrzymał(a) podziękowania: 4 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Primordia

Postautor: wujo444 » 11 grudnia 2012, 13:44

wiesz, że nie o to mi chodzi... whatever.
Im częściej na mnie kamieniem rzucicie,
sami złożycie stos - - stanę na szczycie.


Grastroskopia - Bortal dobrze wpływa na trawienie gier


Wróć do „Primordia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość