Primordia

Ilcoron
Publicysta
Posty: 386
Rejestracja: 25 lutego 2012, 12:58
Otrzymał(a) podziękowania: 4 razy
Płeć: Mężczyzna

Primordia

Postautor: Ilcoron » 03 czerwca 2012, 17:55

Primordia

producent: Wormwood Studios
wydawca: WadgetEye Games
data premiery: brak jeszcze oficjalnej daty
oficjalna strona gry

Cyberpunkowa przygodówka.
Główną postacią w grze jest robot o imieniu Horatio, który żyje poza miastem Metropol, dbając o swoją wolność i niezależność. Gdy ktoś kradnie jego główne źródło zasilania zmuszony zostanie opuścić bezpieczną kryjówkę. Towarzyszyć mu będzie w tej wyprawie przyjaciel, również mechaniczny, o imieniu Crispin.

Nie znamy jeszcze oficjalnej daty wydania. Na stronie internetowej gry pojawiła się infomacja, że będzie to najprawdopodobniej 4 kwartał bieżącego roku.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
twig
Przyjaciel forum
Posty: 1440
Rejestracja: 25 lutego 2012, 12:41
Podziękował(a): 18 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 32 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Primordia

Postautor: twig » 03 czerwca 2012, 18:22

Rozumiem jeden, czy dwa eksperymenty z grafiką o niskiej rozdzielczości, ale to lekka przesada. Każdą swoją grę zamierzają robić w rozdzielczości grubo poniżej rozsądnego minimum?
Hurra i wciąż szukasz dziur
Gram: Inner World 2
W sprawach PrzygodoManii piszcie na twig(małpa)przygodomania(kropka)pl
Przygodomania - z miłości do przygodówek. Wszystko o przygodówkach: solucje, recenzje, galerie, łatki, zapisy z gier

Awatar użytkownika
kNOT
Przyjaciel forum
Posty: 905
Rejestracja: 28 lutego 2012, 18:29
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował(a): 4 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 11 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Primordia

Postautor: kNOT » 03 czerwca 2012, 18:31

Na rozsądnych widać nie liczą... I dopóki im się będzie to opłacać, będą 'eksperymentowali'...
A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają...

Awatar użytkownika
Elum
Obserwator
Posty: 135
Rejestracja: 26 lutego 2012, 23:45
Płeć: Nieokreślona
Kontakt:

Re: Primordia

Postautor: Elum » 03 czerwca 2012, 19:17

twig pisze:Rozumiem jeden, czy dwa eksperymenty z grafiką o niskiej rozdzielczości, ale to lekka przesada. Każdą swoją grę zamierzają robić w rozdzielczości grubo poniżej rozsądnego minimum?

Masz na myśli Wadjet Eye? Wadjet Eye przecież tej gry nie robi.

Awatar użytkownika
twig
Przyjaciel forum
Posty: 1440
Rejestracja: 25 lutego 2012, 12:41
Podziękował(a): 18 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 32 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Primordia

Postautor: twig » 03 czerwca 2012, 19:25

Elum - wybacz brak hiperpoprawawności. Przez "robienie" miałem na myśli "wydawanie" lub jak kto woli "finansowanie", czy "promowanie". Zrobienie jednej gry w niskiej rozdzielczości, która była powrotem do przeszłości i ukłonem w stronę pikselartu rozumiem. Ale jak widzę na oficjalnej stronie gry grafikę w wysokiej rozdzielczości (ręcznie rysowaną), która specjalnie na potrzeby gry zostaje zmasakrowana jakimś automatycznym filtrem w fotoszopie, który przerabia ją na rozpikselowaną mielonkę, to mi się ciśnienie podnosi.
Hurra i wciąż szukasz dziur
Gram: Inner World 2
W sprawach PrzygodoManii piszcie na twig(małpa)przygodomania(kropka)pl
Przygodomania - z miłości do przygodówek. Wszystko o przygodówkach: solucje, recenzje, galerie, łatki, zapisy z gier

Awatar użytkownika
Elum
Obserwator
Posty: 135
Rejestracja: 26 lutego 2012, 23:45
Płeć: Nieokreślona
Kontakt:

Re: Primordia

Postautor: Elum » 03 czerwca 2012, 20:15

Na oficjalnej stronie gry pisze też, że całą grafiką i animacją Primordii zajmuje się w chwili obecnej jedna osoba.

Concept arty są świetne, ale stworzenie całej gry w ten sposób, w przyzwoitej rozdzielczości, zajęłoby pewnie więcej czasu. Dużo więcej.

Awatar użytkownika
kNOT
Przyjaciel forum
Posty: 905
Rejestracja: 28 lutego 2012, 18:29
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował(a): 4 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 11 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Primordia

Postautor: kNOT » 03 czerwca 2012, 20:23

Elum pisze:stworzenie całej gry w ten sposób, w przyzwoitej rozdzielczości, zajęłoby pewnie więcej czasu. Dużo więcej.

Jak napisałem to samo o GR, niektórzy mnie od idiotów zwyzywali :rotfl2:
A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają...

Awatar użytkownika
twig
Przyjaciel forum
Posty: 1440
Rejestracja: 25 lutego 2012, 12:41
Podziękował(a): 18 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 32 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Primordia

Postautor: twig » 03 czerwca 2012, 20:29

Elum - to nie jest przecież darmowa gra. Będą ją pewnie sprzedawali po około 20 euro sztuka, czyli za konkretną kasę. Nie wymagam żadnych HD w 3D - 800x600 (choć to i tak bardzo mało) byłoby jakimś akceptowalnym minimum. Niektóre gierki na smartfony mają wyższą rozdzielczość.
Hurra i wciąż szukasz dziur
Gram: Inner World 2
W sprawach PrzygodoManii piszcie na twig(małpa)przygodomania(kropka)pl
Przygodomania - z miłości do przygodówek. Wszystko o przygodówkach: solucje, recenzje, galerie, łatki, zapisy z gier

Awatar użytkownika
michal0308
Publicysta
Posty: 658
Rejestracja: 28 lutego 2012, 14:50
Ukończone gry przygodowe - link do tematu: http://przygodomania.pl/forum/viewtopic ... 1869#p1869
Lokalizacja: Rzeszów ;)
Podziękował(a): 13 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Primordia

Postautor: michal0308 » 03 czerwca 2012, 23:16

Kolejna gra o brzydkiej grafice. Co to ma być, pytam się? Eh... Mnie tym nie przyciągną...
Obecnie: Gram w: W planach GTA lub Bugs.
Niedawno: Ukończyłem: Simon the Sorcerer 4 po raz drugi.

Awatar użytkownika
Elum
Obserwator
Posty: 135
Rejestracja: 26 lutego 2012, 23:45
Płeć: Nieokreślona
Kontakt:

Re: Primordia

Postautor: Elum » 04 czerwca 2012, 11:10

kNOT pisze:Jak napisałem to samo o GR, niektórzy mnie od idiotów zwyzywali :rotfl2:

Po pierwsze, nie zwyzywałem cię od idiotów, tylko napisałem, że bredzisz. Dzisiaj, pomimo poniedziałku, mam lepszy humor, więc napisałbym, że jak zwykle prowokujesz.

Po drugie, ja nie uważam, że "autor inaczej nie potrafi", tak jak tobie się zdarzyło przy okazji GR. Stwierdziłem, że widocznie chce skończyć grę szybciej. Inaczej - chce dożyć jej premiery.

twig pisze:Elum - to nie jest przecież darmowa gra. Będą ją pewnie sprzedawali po około 20 euro sztuka, czyli za konkretną kasę. Nie wymagam żadnych HD w 3D - 800x600 (choć to i tak bardzo mało) byłoby jakimś akceptowalnym minimum. Niektóre gierki na smartfony mają wyższą rozdzielczość.

Ale przecież to jest tylko rozdzielczość. Czy lepiej, żeby Primordia nie wyszła w ogóle, bo jej twórców w chwili obecnej nie stać (finansowo) na wyższą rozdzielczość? Na szczęście czasy, w których dobrym (i świetnie wyglądającym!) grom nie dawano szans, a w skrajnych przypadkach skreślano/anulowano tuż przed premierą, bo ktoś stwierdził, że wyglądają zbyt "retro" (mój ulubiony przykład - Warcraft Adventures), mamy już dawno za sobą. Ja się z tego powodu, niezmiennie, bardzo cieszę. Widocznie jestem dziwny.

Awatar użytkownika
twig
Przyjaciel forum
Posty: 1440
Rejestracja: 25 lutego 2012, 12:41
Podziękował(a): 18 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 32 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Primordia

Postautor: twig » 04 czerwca 2012, 12:52

Ja też cieszę się z tego, że powstają ciekawe gry. Zarys fabuły przedstawiony przez twórców Primordii pozwala mieć nadzieję, że ta gra będzie ciekawa. Dlatego też boli mnie ta niska rozdzielczość. Nie oszukujmy się - niska rozdzielczość to bariera. Na dużym monitorze mamy wybór. Albo całość będzie wyglądała jak animowany znaczek pocztowy, albo otrzymamy pokaz pikseli wielkości płyt chodnikowych. Do tego darmowe safari w postaci polowania na ukryte piksele, którego nie da się uniknąć mimo stosowania nawet najdzikszych filtrów skalujących obraz. Jak coś ma wielkość 2 pikseli, to nawet jeżeli te piksele będą wielkie jak słonie, to i tak nie da się po nich rozpoznać, że patrzymy na klucz leżący na półce.

Niska rozdzielczość grafiki w grach spowodowana była ograniczeniami sprzętowymi - wielkością monitorów i wydajnością kart graficznych. W tej chwili nawet smartfony potrafią generować grafikę o wyższych parametrach. Zdarzają się gry, które celowo stosują grafikę w niskiej rozdzielczości - po to, aby uzyskać efekt modnego retro. Ale na litość boską - ile można? Rozumiem, że taka grafika jest tańsza w produkcji, może ją wykonać jedna osoba itd., itp. Ale skoro to ma być sprzedawane za 10-20 euro (nie znam ceny, zgaduję) przez firmę, która określa siebie jako wydawnictwo, to mogliby zainwestować w atrakcyjniejszą i przystępniejszą pod względem funkcjonalnym grafikę. Większość budżetu Braid pochłonęło honorarium artysty, który stworzył grafikę - a grafika pełni w tej grze jedynie funkcję estetyczną.

Jechanie po kosztach i liczenie na jak największy zarobek jest ok - na tym polega biznes. Ale usprawiedliwianie tego przez graczy względami innymi niż ekonomiczne (bo to lepiej wygląda, bo chcą jak najszybciej uszczęśliwić wszystkich fanów nową grą...), jest nie na miejscu. Co z tego, że jest to "niezależny twórca" - przecież na tę grę nie będziemy wydawać "niezależnych pieniędzy", tylko jak najbardziej zwykłe, ciężko zarobione.
Hurra i wciąż szukasz dziur
Gram: Inner World 2
W sprawach PrzygodoManii piszcie na twig(małpa)przygodomania(kropka)pl
Przygodomania - z miłości do przygodówek. Wszystko o przygodówkach: solucje, recenzje, galerie, łatki, zapisy z gier

Awatar użytkownika
pelagia
Moderator
Posty: 2375
Rejestracja: 03 stycznia 2012, 20:28
Lokalizacja: Poznań
Podziękował(a): 4 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 6 razy
Płeć: Kobieta

Re: Primordia

Postautor: pelagia » 04 czerwca 2012, 13:29

Podobają mi się przedmioty w stylu retro, nieważne czy są modne, czy też nie - co wcale nie znaczy, że podobają mi się gry, robione w tym stylu. Nie mam ochoty katować się widokiem kanciastych przedmiotów i postaci, bo to jest modne. Nie będę się wymądrzała fachowym nazewnictwem, bo się po prostu na tym nie znam. Wiem jedno - grafika w tej grze jest brzydka i już. Może i ta gra będzie ciekawa, ale ja na pewno jej nie kupię.
Kontakt w sprawach forum: pelagia[at]przygodomania.pl

Awatar użytkownika
twig
Przyjaciel forum
Posty: 1440
Rejestracja: 25 lutego 2012, 12:41
Podziękował(a): 18 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 32 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Primordia

Postautor: twig » 04 czerwca 2012, 14:14

Mnie grafika w tej grze się podoba, choć bardziej podobają mi się grafiki przed potraktowaniem ich tym pikselizującym filtrem w fotoszopie. Po prostu patrzenie na pikselart (taki jak na moim avatarze) a granie w grę z taką grafiką to dwie różne sprawy.
Hurra i wciąż szukasz dziur
Gram: Inner World 2
W sprawach PrzygodoManii piszcie na twig(małpa)przygodomania(kropka)pl
Przygodomania - z miłości do przygodówek. Wszystko o przygodówkach: solucje, recenzje, galerie, łatki, zapisy z gier

Awatar użytkownika
kNOT
Przyjaciel forum
Posty: 905
Rejestracja: 28 lutego 2012, 18:29
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował(a): 4 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 11 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Primordia

Postautor: kNOT » 04 czerwca 2012, 19:32

Elum pisze:widocznie chce skończyć grę szybciej. Inaczej - chce dożyć jej premiery

To może się zdecydujesz... Albo mógł zrobić inaczej, ale mu się nie chciało, albo w rozsądnym czasie inaczej jednak nie potrafił...
A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają...

Awatar użytkownika
Elum
Obserwator
Posty: 135
Rejestracja: 26 lutego 2012, 23:45
Płeć: Nieokreślona
Kontakt:

Re: Primordia

Postautor: Elum » 04 czerwca 2012, 22:17

twig pisze:Ja też cieszę się z tego, że powstają ciekawe gry. Zarys fabuły przedstawiony przez twórców Primordii pozwala mieć nadzieję, że ta gra będzie ciekawa. Dlatego też boli mnie ta niska rozdzielczość. Nie oszukujmy się - niska rozdzielczość to bariera. Na dużym monitorze mamy wybór. Albo całość będzie wyglądała jak animowany znaczek pocztowy, albo otrzymamy pokaz pikseli wielkości płyt chodnikowych.

To są skrajności. Przygodówki stworzone na bazie AGS można przecież odpalać w oknie np. w rozdzielczości 960x600. Nikt nikomu nie każe grać na dużym monitorze w trybie full screen.

twig pisze:Do tego darmowe safari w postaci polowania na ukryte piksele, którego nie da się uniknąć mimo stosowania nawet najdzikszych filtrów skalujących obraz. Jak coś ma wielkość 2 pikseli, to nawet jeżeli te piksele będą wielkie jak słonie, to i tak nie da się po nich rozpoznać, że patrzymy na klucz leżący na półce.

Polowanie na piksele wiązałbym raczej z konkretnymi grami, a nie z typem grafiki. Jeśli gra jest mądrze zaprojektowana, problem nie istnieje (lub nie zwraca się na to uwagi, bo występuje sporadycznie i nie irytuje).

twig pisze:Niska rozdzielczość grafiki w grach spowodowana była ograniczeniami sprzętowymi - wielkością monitorów i wydajnością kart graficznych. W tej chwili nawet smartfony potrafią generować grafikę o wyższych parametrach. Zdarzają się gry, które celowo stosują grafikę w niskiej rozdzielczości - po to, aby uzyskać efekt modnego retro. Ale na litość boską - ile można?

Piszesz tak, jakby tego rodzaju przygodówki nas zalewały. A przecież takich gier (komercyjnych) wyszło/wyjdzie w ciągu ostatnich lat ledwie kilka, najwyżej kilkanaście. Policzmy - Primordia, Gemini Rue, Resonance, Lone Survivor (z elementami akcji/survival horroru), Downfall, The Tales of Bingwood, seria Blackwell i jeszcze te dwie/trzy, o których pewnie zapomniałem. Toż to niewielki ułamek wszystkich przygodówek na rynku.

twig pisze:Rozumiem, że taka grafika jest tańsza w produkcji, może ją wykonać jedna osoba itd., itp. Ale skoro to ma być sprzedawane za 10-20 euro (nie znam ceny, zgaduję) przez firmę, która określa siebie jako wydawnictwo, to mogliby zainwestować w atrakcyjniejszą i przystępniejszą pod względem funkcjonalnym grafikę. Większość budżetu Braid pochłonęło honorarium artysty, który stworzył grafikę - a grafika pełni w tej grze jedynie funkcję estetyczną.

Mogliby zainwestować w grafikę. Jasne. Mogliby też grę wydłużyć, dodać cutscenki rodem z filmów Miyazakiego/Disneya, głosy postaci i ścieżkę dźwiękową z żywą orkiestrą. Wszystko można. Też bym chciał. :)

W praktyce jest tak, że wysoka rozdzielczość zazwyczaj równa się mniejszej liczbie animacji. Nie mam nic przeciwko statycznym tłom w przygodówkach 2D, ale nieruchome liście w The Whispered World (nieruchome w momencie opadania!) do tej pory mnie bawią. Z drugiej strony, w Gemini Rue była świetna (moim zdaniem) animacja deszczu i wody. Wątpię, żeby autor GR stworzył podobne efekty, gdyby zdecydował się na wyższą rozdzielczość.

twig pisze:Jechanie po kosztach i liczenie na jak największy zarobek jest ok - na tym polega biznes. Ale usprawiedliwianie tego przez graczy względami innymi niż ekonomiczne (bo to lepiej wygląda, bo chcą jak najszybciej uszczęśliwić wszystkich fanów nową grą...), jest nie na miejscu. Co z tego, że jest to "niezależny twórca" - przecież na tę grę nie będziemy wydawać "niezależnych pieniędzy", tylko jak najbardziej zwykłe, ciężko zarobione.

No ale w czym problem? Przecież nikt tu nikogo nie oszukuje, nie wprowadza w błąd. Co więcej, twórcy nie planują nawet dzielenia gry na epizody, DLC i nie stosują innych, tanich chwytów. Jak dla mnie, jest to wzorowe podejście do klienta.

Generalnie nie chcę się spierać o drobiazgi. Jestem jeszcze na takim etapie, że nowe przygodówki w stylu "retro" wciąż mnie bawią, więc stylistyka Primordii ani trochę mnie nie boli. Poza tym, zawsze strasznie podobały mi się przygodówki bogato animowane (nie mam na myśli cutscenek, tylko animacje/ruch podczas samej gry). Nawiasem mówiąc, pamiętam jak w momencie premiery nawet Blade Runnerowi zarzucano, że sprite'y postaci mają zbyt niską rozdzielczość i są rozpikselowane. Tyle tylko, że do tej pory chyba żadna przygodówka prerenderowana nie miała równie genialnie animowanych teł/lokacji. Gdyby były nienaturalnie nieruchome gra sporo by straciła.

kNOT pisze:To może się zdecydujesz... Albo mógł zrobić inaczej, ale mu się nie chciało, albo w rozsądnym czasie inaczej jednak nie potrafił...

W rozsądnym czasie nie potrafił. Gdyby był mniej rozsądny, grę ukończyłby pewnie za kilka lat. Albo w ogóle.

Ilcoron
Publicysta
Posty: 386
Rejestracja: 25 lutego 2012, 12:58
Otrzymał(a) podziękowania: 4 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Primordia

Postautor: Ilcoron » 14 sierpnia 2012, 18:20


Awatar użytkownika
Gocciana
Publicysta
Posty: 2562
Rejestracja: 03 stycznia 2012, 19:52
Lokalizacja: Małopolskie
Podziękował(a): 11 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 10 razy
Płeć: Kobieta

Re: Primordia

Postautor: Gocciana » 14 sierpnia 2012, 19:56

Sama nie wiem, czy będzie mi się ta gra podobała (oczywiście, jeśli w ogóle będzie mi dane w nią zagrać ;) ), czy nie :myśli: Na razie jestem ...rozdarta, bo coś tam kusi, coś (grafika he, he) odstręcza ;).
Один человек сказал, всем нам улыбается смерть, мы лишь можем улыбнутся ей в ответ:-)

Awatar użytkownika
kNOT
Przyjaciel forum
Posty: 905
Rejestracja: 28 lutego 2012, 18:29
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował(a): 4 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 11 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Primordia

Postautor: kNOT » 16 sierpnia 2012, 19:09

Nie wiem, czy Promordia będzie śmieszna, mimo to bawi mnie już teraz :D

Po dobrych kilku miesiącach 'udawania', że nie istnieje, wszystkie 'duże i bardzo poważne serwisy growe' zaszczyciły wreszcie Primordię swoją uwagą pisząc w tym tygodniu o świeżej jak poranna rosa 'zapowiedzi klasycznej, cyberpunkowej przygodówki' :dziadek:

Cieszmy się więc i radujmy :okok:
A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają...

Awatar użytkownika
wujo444
Publicysta
Posty: 541
Rejestracja: 08 września 2012, 21:00
Podziękował(a): 1 raz
Otrzymał(a) podziękowania: 4 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Primordia

Postautor: wujo444 » 22 września 2012, 18:10

Grafika mi się podoba, ale animacje... Rozumiem, że roboty są sztywne, ale bez przesady. Może je ktoś do premiery poprawi, na razie poruszanie się głównego bohatera przypomina kreskówki typu Miś Yogi, gdzie w biegu tylko stopy się poruszają... Aha, dubbingować będzie Logan Cunnigham znany z Bastionu i Resonance - świetny głos, tylko nie wiem czy już nie za dużo tego dobrego.
Im częściej na mnie kamieniem rzucicie,
sami złożycie stos - - stanę na szczycie.


Grastroskopia - Bortal dobrze wpływa na trawienie gier

Ilcoron
Publicysta
Posty: 386
Rejestracja: 25 lutego 2012, 12:58
Otrzymał(a) podziękowania: 4 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Primordia

Postautor: Ilcoron » 13 listopada 2012, 21:35



Wróć do „Primordia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość