7th guest, The - informacje ogólne

qwerty
Publicysta
Posty: 1083
Rejestracja: 28 lutego 2012, 15:45
Otrzymał(a) podziękowania: 8 razy
Płeć: Mężczyzna

7th guest, The - informacje ogólne

Postautor: qwerty » 28 sierpnia 2012, 15:31

Obrazek


The 7th Guest
Producent: Trilobyte, Inc.
Wydawca (świat): Virgin Interactive Entertainment, Inc.
Wydawca PL: CD Projekt
[tab=86]PMC (w zestawie SOUNDWARE z kartą GUS i czytnikiem CD-ROM)
Rok: 1993 – MS-DOS / PC WIN
[tab=31]1997 – PC WIN 95
[tab=31]2010 – iPhone, iPad
[tab=31]2012 – PC WIN XP, Vista, 7 (GOG Edition)
Wymagania (PC): CPU 386 DX (486DX4 dla Win), DOS 5.0/Win 95/Win NT, 16 MB RAM, k. graf. 1 MB, czytnik CD-ROM x4
Kompatybilność: DosBox, ScummVM
[tab=105] GOG Edition przystosowane do nowych systemów operacyjnych
Zawartość pudełka (PC): 2 płyty CD-ROM, instrukcja, wiersz (w edycji limitowanej)
Rozgrywka: FMV, logiczna FPP
Tematyka: horror, nawiedzony dom
Dostępność: GOG (The 7th Guest)
Cena w dniu premiery: 1.350.000 zł
Budżet: 600.000$ – > 1.000.000$
Sprzedaż na świecie: > 2.000.000 sztuk

The 7th Guest – Pierwsza część dylogii, w której gracz odkrywa mroczną historię opuszczonej posiadłości. W latach 30-tych ubiegłego wieku żył pewien przestępca imieniem Henry Stauf. Pod wpływem wizji zaczął wytwarzać lalki, które wyglądały jak żywe. Ludzie zachwyceni dziełami wyrobnika masowo je wykupywali. Lalkarz szybko się wzbogacił. Zamieszkał w olbrzymiej rezydencji, gdzie kontynuował swoje dzieła. Po pewnym czasie okazało się, że jego lalki są przeklęte – wysysają życie z ich właścicieli. Henry zaprzestał ich produkcji i od tej chwili przestał się pokazywać na mieście. Nikt go nie widywał. Ludzie mówili, że postradał zmysły i umarł w samotności. Pewnego dnia 6 osób dostało zaproszenie na przyjęcie w jego posiadłości. Jeśli dotrwają do rana, spełni się ich największe marzenie. Co się wtedy wydarzyło? Kim był 7 gość? Zadaniem gracza jest znaleźć odpowiedzi na te pytania.

Wędrując korytarzami rezydencji, zwiedzając opuszczone pokoje i rozwiązując liczne łamigłówki logiczne, gracz odsłania fragmenty historii, która wydarzyła się w tym przeklętym miejscu w latach 30-tych ubiegłego wieku. Są one przedstawione w postaci króciutkich scenek z żywymi aktorami (FMV), grających role duchów, które nie mogą opuścić posiadłości. Z pomocą w rozwiązywaniu zagadek przychodzi graczowi książka w bibliotece, gdzie można znaleźć podpowiedź do aktualnie rozwiązywanego problemu. Co więcej, jeśli odpowiednio dużo razy zajrzy się w karty księgi, zagadka zostanie rozwiązana automatycznie. Jednakże wiąże się z tym zakończenie, które różni się w zależności od tego, czy gracz samodzielnie uporał się z zastawionymi przez Henry’ego przeszkodami, czy korzystał z podpowiedzi.

Na początku lat 90-tych firmy zachłyśnięte pojemnością płyty CD-ROM myślały nad przeniesieniem całych encyklopedii na nowy nośnik. Interesowało ich tylko, jak wiele tekstów i multimediów można umieścić na krążku. Nikt nie myślał nad tworzeniem gier wyłącznie na nowy nośnik, zwykle wersje CD różniły się jedynie bogatszą ścieżką dźwiękową, pozostawiając znaczną pojemność płyty niewykorzystaną. Znamienne, że na Consumer Electronics Show w Chicago, targach dla deweloperów, spośród kilkuset uczestników konferencji tylko 4 osoby zajmowały się robieniem gier na płyty CD-ROM (w tym dwóch twórców The 7th Guest: Graeme J. Devine i Rob Landeros).

The 7th Guest jest jedną z pierwszych produkcji wydanych wyłącznie na płytach CD-ROM, a na pewno pierwszą na 2 płytach CD-ROM. To nie wszystko, jest pierwszą produkcją wykorzystującą technikę FMV oraz prerenderowaną grafikę 3D (plus animacje 3D). Wykorzystuje pionierską technologię streamingu danych bezpośrednio z płyty CD-ROM (engine Groovie), dzięki czemu zaoszczędzone zostaje miejsce na dyskach twardych, które wówczas nie grzeszyły pojemnością. Charakteryzuje się obłędną (jak na tamte czasy) grafiką i znakomitą muzyką. Niewątpliwie dzięki tym atutom był to tytuł, który przyczynił się do popularyzacji nowego nośnika danych. Mimo że w owym czasie czytniki CD-ROM posiadało niewielu graczy, gra odniosła olbrzymi sukces, zaskakując samych twórców. Przygotowane na dzień premiery 60.000 sztuk zostało sprzedanych w ciągu 1 (słownie: jednej) doby. W sumie sprzedano ponad 2.000.000 sztuk.

Do napisania scenariusza zatrudniono pisarza Matthew J. Costello, który pracował później przy sequelu The 11th Hour, a także m.in. przy Doom 3, Just Cause, Rage. Na jego podstawie napisał powieść pod tym samym tytułem, która znacznie rozwinęła poszczególne wątki. Pierwotnie gra miała opowiadać o współcześnie dziejących się wydarzeniach, których świadkiem jest gracz. Jednakże podczas zastosowania pionierskiej technologii polegającej na nagrywaniu aktorów na blue-screenie i później wklejeniu ich na prerenderowaną grafikę 3D, okazało się, że każda z postaci ma wokół siebie obwódkę w postaci niebieskawej poświaty. Ponieważ proces produkcyjny był niezwykle kosztowny, postanowiono zmienić scenariusz gry, tak by pasował do tego niezamierzonego efektu. W ten sposób duchy zastąpiły zwykłych śmiertelników.

Nintendo zapłaciło 1.000.000$ na zrobienie konwersji na Super Nintendo CD-ROM. Jak wiadomo, nigdy coś takiego nie pojawiło się na rynku. Podobno Nintendo nie miało zamiaru tworzyć nowej konsoli, a ten ruch był czystym marketingowym zabiegiem pozbawiającym Segę – ówczesną poważną konkurencję Nintendo – „konsolowego ekskluziwu” (gry na wyłączność).



The Making of the 7th Guest Part 1
The Making of the 7th Guest Part 2
The 7th Guest – Let’s Play (eng)
The 7th Guest – Soundtrack

Rob Landeros - wywiad (eng)
Na tapecie:
Przygodówka: Space Bar / Adventures of the Smart Patrol
RPG: Final Fantasy (PSP)
Taktyczna: Front Mission (SNES)
Survival Horror: Silent Hill
FPS: Half-Life
Akcja: Cold Zero: Ostatni sprawiedliwy
Logiczna: Babel Tower

Wróć do „7th guest, The”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość