Resonance

Awatar użytkownika
Vicek
Publicysta
Posty: 1638
Rejestracja: 04 stycznia 2012, 00:53
Lokalizacja: Kielce
Podziękował(a): 4 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 52 razy
Płeć: Mężczyzna
Kontakt:

Re: Resonance

Postautor: Vicek » 04 marca 2012, 23:53

Gocciana pisze:I przepraszam Vicek, co ma do tego wyobraźnia ? No chyba, że zamykasz oczy...grając ;P .


Na dwupikselowej twarzy rudowłosej dziewczyny mogę wyobrazić sobie piegi, niekształtny nos i odstające uszy ;)


Xantia pisze:To raczej jest problem jak z "Ferdydurke". Nie ważne jest dla mnie z jakiego powodu ktoś produkuje coś, co mnie nie zachwyca. No tak, ale Słowacki wielkim poetą był. No, ale jak zachwyca jak nie zachwyca :)


Wiadomo - relatywizm, upodobania, gust, etc. Trudno jednak nie zareagować, gdy widzi się na dwóch forach jęki, stęki i narzekania na to, że kilku pasjonatów przygodówek zrobiło sobie grę w konwencji retro i postanowili jeszcze na tym zarobić. Sprawa jest chyba oczywista - są osoby, którym taka oprawa się podoba, są też tacy, którym wcale ona nie przeszkadza, jeszcze inni mają do pikseli sentyment. Dlatego takie gry powstają. Jeśli jedna komercyjna przygodówka na dziesięć będzie miała tego rodzaju grafikę, to chyba nie nastąpi koniec świata. Podobnie było kiedyś z przygodówkami typu Mysta - miały one swoich wielkich przeciwników, którzy nie mogli zrozumieć jak takie trudne gry, w których w dodatku często nie spotyka się żywej duszy, mogą się komuś podobać. Ano mogą. W całej sprawie nie chodzi o to, żeby klepać się po gębach i wbijać komuś młotkiem do głowy swój punkt widzenia. Powinno się jednak unikać szufladkowania typu "stare=gorsze".
_________________________________________________________________________________________________
Kanał na youtube o przygodówkach i nie tylko: http://www.youtube.com/user/vicek83

Awatar użytkownika
Urszula
Administrator
Posty: 9958
Rejestracja: 31 grudnia 2011, 12:05
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował(a): 103 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 120 razy
Płeć: Kobieta

Re: Resonance

Postautor: Urszula » 05 marca 2012, 00:09

Chyba jednak przesadzasz, nie krytykujemy gry jako takiej, bo fabuła ma się bardzo dobrze. Nie krytykujemy pasjonatów tworzenia gier, ani tego, że za swą pracę chcą troszkę zarobić, ale mamy prawo do krytykowania jej oprawy wizualnej, gdy ona nam się nie podoba. Czemu mam powiedzieć, że GR jest ładna, gdy mam na ten temat inne zdanie, tylko dlatego, że tworzyli ją pasjonaci gier przygodowych? Jeśli będę słyszeć w głośnikach kocią muzykę, mam ją podziwiać i wytrwale słuchać, bo tworzył ją pasjonat domorosły grajek, chyba nie o to chodzi. Przecież w dymkach twarze postaci miały się bardzo dobrze, czyli potrafią rysować, ja to widzę, jako modę, powrót do starych gier, które miały duszę. Może się mylę, może rzeczywiście jest to tylko sprawa budżetu i braku umiejętności, ale nie sądzę, aby właśnie to miało wpływ na wygląd gry. Jest to zamierzone i w przedstawionej przez Kajamire kolejnej grze widać tą samą tendencję, zamierzony cel, powrót do starych pikselowych gier. Dobrze, że się komuś podobają, dobrze że inni na to nie zwracają uwagi i dobrze, że są tacy którzy krytykują, bo jest szansa, że się będzie sprzedawać i powstaną kolejne tworzone z pasją.
___________________________________________________________________________________________________
Moje gry
Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Dawstwa Szpiku - KRS 0000202597 - przekaż 1% podatku

kontakt w sprawach PrzygodoManii: urszula(at)przygodomania(kropka)pl

Awatar użytkownika
Vicek
Publicysta
Posty: 1638
Rejestracja: 04 stycznia 2012, 00:53
Lokalizacja: Kielce
Podziękował(a): 4 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 52 razy
Płeć: Mężczyzna
Kontakt:

Re: Resonance

Postautor: Vicek » 05 marca 2012, 00:44

Nie rozumiemy się. Jeśli grafika jest słaba, możesz ją do woli krytykować. Protestuję jedynie przeciwko utożsamianiu rozdzielczości z jakością. To dwie różne sprawy.
Nikogo nie namawiałem do zmiany gustu, dlatego zupełnie nie rozumiem przykładu z muzyką. Jeśli pasjonat potrafi dobrze grać jedynie na grzebieniu, a gra na innych instrumentach mu nie wychodzi, nie stać go na nie tudzież jest wielkim entuzjastą grzebieni i chce się realizować w tym, co lubi robić, to nie powinno się twierdzić, że jest beznadziejny, bo grzebienie dawno już wyszły z mody, a obecnie królują fortepiany i flety. Tylko o to mi chodzi. A słuchać jego gry nikt nie musi.
_________________________________________________________________________________________________
Kanał na youtube o przygodówkach i nie tylko: http://www.youtube.com/user/vicek83

Awatar użytkownika
Urszula
Administrator
Posty: 9958
Rejestracja: 31 grudnia 2011, 12:05
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował(a): 103 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 120 razy
Płeć: Kobieta

Re: Resonance

Postautor: Urszula » 05 marca 2012, 01:01

No ja akurat nic o jakości nie pisałam, a tylko, że wizualnie GR nie zrobiła na mnie pozytywnego wrażenia. Gra na grzebieniu może, być bardzo ładna, ale jeśli ktoś mimo umiejętności zacznie z duchem czasu smętnie piszczeć, bo tak jest trendy to nie muszę to pochwalać, czy lubić.
___________________________________________________________________________________________________
Moje gry
Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Dawstwa Szpiku - KRS 0000202597 - przekaż 1% podatku

kontakt w sprawach PrzygodoManii: urszula(at)przygodomania(kropka)pl

Awatar użytkownika
Xantia
Przyjaciel forum
Posty: 896
Rejestracja: 28 lutego 2012, 15:15
Lokalizacja: mała Wielkopolska
Podziękował(a): 3 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 1 raz
Płeć: Mężczyzna

Re: Resonance

Postautor: Xantia » 05 marca 2012, 01:17

Vicek, a tak dla rozluźnienia mały oftopik. Zamierzasz wstawić sobie jakiś avatar czy będziesz ćwiczyć naszą wyobrażnię? Obrazek

Awatar użytkownika
Elum
Obserwator
Posty: 135
Rejestracja: 26 lutego 2012, 23:45
Płeć: Nieokreślona
Kontakt:

Re: Resonance

Postautor: Elum » 05 marca 2012, 08:55

Jakaś moda na archaiczną grafikę czy co.

Mnie się jednak wydaje, że to bardziej moda i powrót do przeszłości niż finanse i nieumiejętność.

Ludziska, nie piszcie (niektórzy), że Resonance powstaje na fali popularności Gemini Rue, bo to bzdura. Fakty są takie, że Resonance zapowiedziano już w 2007 roku, a Gemini Rue dopiero rok później, w połowie 2008 (przy czym autor zaczął pracować nad grą na początku 2008 - link). Więc moda tu nie ma nic do rzeczy. Czy naprawdę tak trudno jest wejść np. na Adventure Gamers (przykładowy link) i zweryfikować pewne informacje? Przecież to zajmuje dziesięć sekund.

Co do reszty, mam ochotę podpisać się pod postami Vicka, z którym zgadzam się właściwie w stu procentach. Przy czym ja nie potrafiłbym być tak spokojny i kulturalny.

Awatar użytkownika
Urszula
Administrator
Posty: 9958
Rejestracja: 31 grudnia 2011, 12:05
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował(a): 103 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 120 razy
Płeć: Kobieta

Re: Resonance

Postautor: Urszula » 05 marca 2012, 13:32

Na przykładowym linku, niewiele rozumiem, ale nie w tym rzecz, krytykowanie piskselozy oraz wrażenie, że zaczyna być moda na właśnie takie gry jest odczuciem, a nie stwierdzeniem faktu.
___________________________________________________________________________________________________
Moje gry
Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Dawstwa Szpiku - KRS 0000202597 - przekaż 1% podatku

kontakt w sprawach PrzygodoManii: urszula(at)przygodomania(kropka)pl

Awatar użytkownika
michal0308
Publicysta
Posty: 659
Rejestracja: 28 lutego 2012, 14:50
Ukończone gry przygodowe - link do tematu: http://przygodomania.pl/forum/viewtopic ... 1869#p1869
Lokalizacja: Rzeszów ;)
Podziękował(a): 13 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Resonance

Postautor: michal0308 » 05 marca 2012, 16:51

Ja tam zgadzam się z tym, że wszystko właśnie zależy od gustu. Ktoś lubi kremówki, ktoś lubi szarlotki. Podobnie z grami. Kiedyś grało się w takie gry, bo nie było innych, ale jak już grafika się rozwinęła i jest piękna, to chyba mało kto chce wracać do przedpotopowych brzydactw... No jedynie ktoś przez sentyment, tudzież kilka osób, które takie coś rzeczywiście lubi, chętnie zagra... Ja wolę fabułę, ale z przyzwoitą grafiką jednak, nie taką, która rozmazuje mi się w oczach...
Obecnie: Gram w: W planach GTA lub Bugs.
Niedawno: Ukończyłem: Simon the Sorcerer 4 po raz drugi.

Awatar użytkownika
Emilio
Publicysta
Posty: 354
Rejestracja: 15 lutego 2012, 15:46
Lokalizacja: Człuchów, Polska Pn
Podziękował(a): 3 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 1 raz
Płeć: Mężczyzna

Re: Resonance

Postautor: Emilio » 05 marca 2012, 17:07

Ja krótko - NIE NAWIDZĘ takiej grafy. Mimo, że gra może zachwycać scenariuszem, to ze względu na grafę nie ruszę tego. To tzw gusta i gusta ;)

Awatar użytkownika
Elum
Obserwator
Posty: 135
Rejestracja: 26 lutego 2012, 23:45
Płeć: Nieokreślona
Kontakt:

Re: Resonance

Postautor: Elum » 05 marca 2012, 18:44

michal0308 pisze:Ja wolę fabułę, ale z przyzwoitą grafiką jednak, nie taką, która rozmazuje mi się w oczach...

Rozmazuje się, bo pewnie odpalasz sobie wszystkie stare gry na pełnym ekranie. Na monitorze LCD oczywiście.

Awatar użytkownika
alexandra
Przyjaciel forum
Posty: 373
Rejestracja: 08 marca 2012, 11:11
Lokalizacja: Toruń
Podziękował(a): 5 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 1 raz
Płeć: Kobieta

Re: Resonance

Postautor: alexandra » 08 marca 2012, 11:38

Oj nie, to już gra nie dla mnie. Mimo że najważniejsza jest fabuła gry oczywiście, to piękna grafika wielokrotnie potęguje moje zadowolenie i przyjemność z gry.
W Gimini Rue też nie grałam i nie zamierzam, ta gra również nie jest na mojej liście "oczekuję na" ;)

Awatar użytkownika
Urszula
Administrator
Posty: 9958
Rejestracja: 31 grudnia 2011, 12:05
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował(a): 103 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 120 razy
Płeć: Kobieta

Re: Resonance

Postautor: Urszula » 08 marca 2012, 12:17

Przewrotnie, choć mnie grafika również się nie podobała, zachęcam do zapoznania się z GR, ze względu na opowiedzianą historię.
___________________________________________________________________________________________________
Moje gry
Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Dawstwa Szpiku - KRS 0000202597 - przekaż 1% podatku

kontakt w sprawach PrzygodoManii: urszula(at)przygodomania(kropka)pl

Awatar użytkownika
alexandra
Przyjaciel forum
Posty: 373
Rejestracja: 08 marca 2012, 11:11
Lokalizacja: Toruń
Podziękował(a): 5 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 1 raz
Płeć: Kobieta

Re: Resonance

Postautor: alexandra » 08 marca 2012, 15:06

Mówisz? :) no to może się skuszę, skoro zachęcasz to musi w niej coś być :)

Awatar użytkownika
Urszula
Administrator
Posty: 9958
Rejestracja: 31 grudnia 2011, 12:05
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował(a): 103 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 120 razy
Płeć: Kobieta

Re: Resonance

Postautor: Urszula » 08 marca 2012, 15:08

Jest, jest mimo grafiki, warto.
___________________________________________________________________________________________________
Moje gry
Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Dawstwa Szpiku - KRS 0000202597 - przekaż 1% podatku

kontakt w sprawach PrzygodoManii: urszula(at)przygodomania(kropka)pl

Awatar użytkownika
MoP
Publicysta
Posty: 45
Rejestracja: 27 marca 2012, 03:34
Płeć: Mężczyzna

Re: Resonance

Postautor: MoP » 30 marca 2012, 05:29

Cóż, najwidoczniej i bez Waszego wsparcia finansowego jakoś im się opłaca takie "paskudy" wydawać, więc mam nadzieję, że i tym razem przeżyją. :P
Mnie tam grafika nie odstrasza, a takie 'pikselozy' zawsze mój (kiepski) wzrok przyciągały, szczególnie jeśli są dość szczegółowe, jak w tym przypadku. Jeśli nie zbankrutuje do tego czasu, to pewnie się skuszę. Do tej pory na żadnej grze wydanej przez Wadjet Eye, w którą miałem okazję zagrać, się nie zawiodłem.

Ilcoron
Publicysta
Posty: 386
Rejestracja: 25 lutego 2012, 12:58
Otrzymał(a) podziękowania: 4 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Resonance

Postautor: Ilcoron » 11 maja 2012, 13:03

Od czwartku będzie można już składać preordery na pudełkowe wydanie.

Awatar użytkownika
kNOT
Przyjaciel forum
Posty: 918
Rejestracja: 28 lutego 2012, 18:29
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował(a): 4 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 12 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Resonance

Postautor: kNOT » 17 maja 2012, 18:10

Pre-order Resonance on GOG.com for only $8.99

-- 31 maja 2012, 19:20 --

Mimo źle wróżących trudności technicznych chwilkę pograłem i uczucia mam mieszane... Niby nie jest tragicznie, czasami pomysły są nawet całkiem ciekawe, ale ogólne wrażenie póki co mam nie najlepsze... Może coś się jednak rozkręci...

-- 13 czerwca 2012, 19:32 --

Dema nie chciało mi się kończyć,
ale może komuś się spodoba...

http://www.resonance-game.com/demo

-- 20 czerwca 2012, 19:09 --

63 ze 100 czyli Рецензия (обзор) Resonance
A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają...

Awatar użytkownika
wujo444
Publicysta
Posty: 541
Rejestracja: 08 września 2012, 21:00
Podziękował(a): 1 raz
Otrzymał(a) podziękowania: 4 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Resonance

Postautor: wujo444 » 08 września 2012, 21:22

Ale gadacie od rzeczy. Grę w większości robił jeden facet:
na Kickstarterze projektu: pisze: This game is being funded entirely out of my own pocket. The risk is completely worth it to me because of my passion for this game. However, I'm just a regular guy with a wife, two kids, and an 8 to 5 job. My time and financial obligations outside of working on the game are substantial, so keeping this project funded is no easy task!
Luckily, I've gotten together a great team to help me. Shane Stevens (Minds Eye, Limey Lizard) is a master of pixels and is putting out a huge amount of pixel-perfect animations for characters and objects in the game. Nauris Krauze is producing tons of high-quality background art. Nikolas Sideris (A Tale of Two Kingdoms, Linus Bruckman) is rocking the soundtrack and sound effects. Deirdra Kiai (T.G.T.T.P.O.A.C.S., Chivalry is Not Dead) is helping out writing dialog. And Joshua Nuernberger (La Croix Pan, Boryokudan Rue) is providing additional art.
And I can assure you, all these people are greatly underpaid!
I myself am doing all the designing, most of the writing, all of the coding, and a lot of additional art and special effects and am currently a couple thousand in the red on the project! (But like I said, well worth it for the quality that we're producing!!!)

Projekt powstawał przez 5 lat, prawie bez wsparcia finansowego, po godzinach. Czy mógł mieć lepszą grafikę? Mógł, ale wpłynęłoby to znacząco na koszty i czas produkcji. Skreślacie tytuł bo ma grafikę taką, na jaką było stać autorów.

http://www.adventuregamers.com/articles/view/18138 - wywiad z twórcą z 2008. Założenia się gry się nie zmieniły na jotę - ale produkcja zajęła masę czasu...

Rozumiem, że niektórym sie przejadło po Gemini Rue, ale serio, po jednym tytule? Zupełnie niezwiązanym z Resonance? To jak gracie w starocie?
Im częściej na mnie kamieniem rzucicie,
sami złożycie stos - - stanę na szczycie.


Grastroskopia - Bortal dobrze wpływa na trawienie gier

Awatar użytkownika
twig
Przyjaciel forum
Posty: 1474
Rejestracja: 25 lutego 2012, 12:41
Podziękował(a): 19 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 35 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Resonance

Postautor: twig » 08 września 2012, 23:04

Była jeszcze trylogia Blackwell.
Hurra i wciąż szukasz dziur
Gram: Inner World 2
W sprawach PrzygodoManii piszcie na twig(małpa)przygodomania(kropka)pl
Przygodomania - z miłości do przygodówek. Wszystko o przygodówkach: solucje, recenzje, galerie, łatki, zapisy z gier


Wróć do „Resonance”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość