Indago

Awatar użytkownika
Vicek
Publicysta
Posty: 1576
Rejestracja: 04 stycznia 2012, 00:53
Lokalizacja: Kielce
Podziękował(a): 3 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 46 razy
Płeć: Mężczyzna
Kontakt:

Indago

Postautor: Vicek » 29 stycznia 2014, 12:48

Indago jest interesującym projektem tworzonym przez grupę znajomych z Poznania. Ma to być innowacyjna gra łącząca cechy gry przygodowej, zręcznościowej i czarnego kryminału. Całość zapowiada się ciekawie, intryguje zwłaszcza system przesłuchiwania świadków oparty na języku naturalnym. Z tego co wyczytałem na forum Przygodoskopu wynika, że nie będzie gotowych opcji dialogowych. Gracz sam będzie musiał wymyślić pytanie, które będzie następnie analizowane przez program, po czym otrzymamy odpowiedź bądź pytanie pomocnicze (szczegóły - http://www.przygodoskop.pl/forum/viewtopic.php?f=16&t=2065).
Pomysł to niewątpliwie oryginalny, ale i trudny do zrealizowania.

Oficjalna strona internetowa gry

Opis gry (źródło - https://www.facebook.com/indagogame/info):

Wielka Brytania. Początek XX wieku. Słynny detektyw.

…i oczywiście morderstwo.

Ta niezwykła gra pozwoli ci wkroczyć w tajemniczy świat kryminału w starym dobrym brytyjskim stylu. Jako światowej sławy detektyw będziesz odkrywać sekrety ponurej willi, gdzie mnóstwo zakamarków musi zostać gruntownie przeszukanych, a służba przesłuchana. Policja nie potrafi wskazać zabójcy spośród podejrzanych. Teraz rozwiązanie zagadki leży w twoich rękach. Wskazówki mogą kryć się gdzieś w wysokiej trawie lub w ukrytym pomieszczeniu. Policja zapewni ci asystentów, którzy pomogą ci w rozwiązaniu sprawy – oczywiście, o ile następnego ranka będą wciąż żywi.
- Indago łączy elementy gry przygodowej, zręcznościowej i klasycznego kryminału.
- Gra opiera się na innowacyjnym systemie przesłuchiwania świadków opartym na języku naturalnym.
- Indago to coś więcej niż typowa detektywistyczna gra polegająca na klikaniu aktywnych elementów – wciągająca rozgrywka i wymagające zagadki sprawią, iż całkowicie wnikniesz w świat gry.


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
_________________________________________________________________________________________________
Kanał na youtube o przygodówkach i nie tylko: http://www.youtube.com/user/vicek83

Awatar użytkownika
Sir_Kiełbasa
Z Przygodą na Ty
Posty: 1945
Rejestracja: 01 sierpnia 2013, 18:46
Ukończone gry przygodowe - link do tematu: Gothic 1 i 2, Lotus 3, Montezuma's Revenge, Red Baron, Sokoban, International Karate
Podziękował(a): 4 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 18 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Indago

Postautor: Sir_Kiełbasa » 29 stycznia 2014, 15:15

Pomysł ciekawy, ale grafika kiepska. Sztuczne to jakieś. Jakby postacie wyglądały dokładnie jak na tym rysunku to by było świetnie, ale z tłem to by się miało nijak. Mogliby całość zrobić w tym stylu.

Awatar użytkownika
Gocciana
Publicysta
Posty: 2562
Rejestracja: 03 stycznia 2012, 19:52
Lokalizacja: Małopolskie
Podziękował(a): 11 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 10 razy
Płeć: Kobieta

Re: Indago

Postautor: Gocciana » 30 stycznia 2014, 16:29

I tu popieram kielbaskę. Znowu to jakieś, takie, niby fajne, a nie teges ;) Oczywiście o screenach mowa i ktoś może 'pojechać', ze grafa nie ma znaczenia. Sorry, dla mnie ma. Za co z góry... i z dołu przepraszam :D
Один человек сказал, всем нам улыбается смерть, мы лишь можем улыбнутся ей в ответ:-)

Sita Alvane
Posty: 2
Rejestracja: 29 stycznia 2014, 21:47
Płeć: Kobieta
Kontakt:

Re: Indago

Postautor: Sita Alvane » 01 lutego 2014, 10:25

Spieszę z wyjaśnieniem wątpliwości z ramienia Indago Teamu :)

Indago jest grą tworzoną w ramach AppCampusa - być może słyszeliście co nieco o tym konkursie - jest to wspólna inwestycja Microsoftu i Nokii oferująca wsparcie dla potencjalnych deweloperów. Celem jest stworzenie czegos nowego - unikalnych aplikacji dla Windows Phone i dodatkowo platform Nokii (w tym systemów Symbian i Series 40). Fakt, że gra powstaje przede wszystkim na te platoformy na nas nakłada też pewne ograniczenia.

Jednakże to, co możecie zobaczyć na screenach, to oczywiście bardzo, bardzo wstępna wersja demo, która do ostatecznej wersji przejdzie jeszcze niejedną zmianę. Niestety, ale w wiekszości przypadków wersja prototypowa nie powala i czeka ją szereg udoskonaleń. Mamy nadzieję, że z biegiem czasu będziemy mogli pokazywać Wam ten proces zmiany na kolejnych screenach :)

Tak wyglądają przykładowe modele z gry:
Obrazek
Obrazek

Tutaj można je sobie obklikać i obejrzeć z każdej strony ;)
http://dl.dropboxusercontent.com/s/sibc ... iture.html

Podobnie jeśli chodzi o elementy zręcznościowe, mamy nadzieję, że już niedługo pojawi się mała niespodzianka, w której będzie można sobie przetestować, o jakich elementach mowa :) Myślę, że dla osób grywających w przygodówki nie będzie to wielka zbrodnia, że akurat takie elementy się pojawią, gdyż z założenia mają być wkomponowane w naturalny przebieg rozgrywki.

Czekam na kolejne pytania :)

Awatar użytkownika
Emma
Publicysta
Posty: 905
Rejestracja: 29 grudnia 2012, 22:17
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował(a): 9 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 5 razy
Płeć: Kobieta

Re: Indago

Postautor: Emma » 01 lutego 2014, 10:46

Bardzo lubię klimat początku XX, ( szczególnie dotyczy to Anglii ) w filmach, literaturze, i w grach w szczególności. Podoba mi się również że będą trupy i dochodzenie, ale boję się strasznie elementów zręcznościowych. Jakiego typu będą to zadania: bijatyki, strzelanie i czy ich poziom będzie wysoki ? Znowu będzie musiał mnie Adam ratować sejwami. No i drugie pytanie, czy będzie po polsku ?


A, jeszcze zapomniałam dodać, że mnie screeny się bardzo podobają ! ;P

Awatar użytkownika
Urszula
Administrator
Posty: 9490
Rejestracja: 31 grudnia 2011, 12:05
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował(a): 87 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 109 razy
Płeć: Kobieta

Re: Indago

Postautor: Urszula » 01 lutego 2014, 10:53

Wszelkie elementy zręcznościowe w grach przygodowych to nieporozumienie.
___________________________________________________________________________________________________
Moje gry
Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Dawstwa Szpiku - KRS 0000202597 - przekaż 1% podatku

kontakt w sprawach PrzygodoManii: urszula(at)przygodomania(kropka)pl

Awatar użytkownika
Sir_Kiełbasa
Z Przygodą na Ty
Posty: 1945
Rejestracja: 01 sierpnia 2013, 18:46
Ukończone gry przygodowe - link do tematu: Gothic 1 i 2, Lotus 3, Montezuma's Revenge, Red Baron, Sokoban, International Karate
Podziękował(a): 4 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 18 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Indago

Postautor: Sir_Kiełbasa » 01 lutego 2014, 10:55

Przesada. Zależy które. Ale najważniejsze, żeby dało się je pominąć jeśli ktoś nie chce się w nie bawić :wykrzyknik:

Awatar użytkownika
Emma
Publicysta
Posty: 905
Rejestracja: 29 grudnia 2012, 22:17
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował(a): 9 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 5 razy
Płeć: Kobieta

Re: Indago

Postautor: Emma » 01 lutego 2014, 11:05

Sir_Kiełbasa pisze:Przesada. Zależy które. Ale najważniejsze, żeby dało się je pominąć jeśli ktoś nie chce się w nie bawić :wykrzyknik:


Jak dla mnie, to wszystko zależy od poziomu trudności. Zdarzały się w niektórych grach dość łatwe skradanki ( dla mnie trudne :E :D ), które były do przejścia i po ich ukończeniu nawet pomyślałam, że dodały jednak smaczku grze, ale myślę o takich, które są na poziomie Reksia czy Misia Koralgola..., no może być jeszcze Harry Potter. Natomiast muszę zgodzić się tu z Sir_Kiełbasą, jakby miały być trudne, to lepiej żeby była możliwość ich pominięcia.

Awatar użytkownika
Sir_Kiełbasa
Z Przygodą na Ty
Posty: 1945
Rejestracja: 01 sierpnia 2013, 18:46
Ukończone gry przygodowe - link do tematu: Gothic 1 i 2, Lotus 3, Montezuma's Revenge, Red Baron, Sokoban, International Karate
Podziękował(a): 4 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 18 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Indago

Postautor: Sir_Kiełbasa » 01 lutego 2014, 11:21

Przez taki jeden element zręcznościowy (choć już nie pamiętam czy to nie było przypadkiem durne sterowanie) nie skończyłem Broken Sword 3. Chyba trzeba było szybko wbiec do windy i nie dostać kulką. No za cholerę nie mogłem tego przejść. A szkoda, bo gra mi się podobała.

Awatar użytkownika
Vicek
Publicysta
Posty: 1576
Rejestracja: 04 stycznia 2012, 00:53
Lokalizacja: Kielce
Podziękował(a): 3 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 46 razy
Płeć: Mężczyzna
Kontakt:

Re: Indago

Postautor: Vicek » 01 lutego 2014, 11:30

Nie demonizowałbym aż tak bardzo elementów zręcznościowych. Łączenie cech różnych gatunków sprzyja rozwojowi gier - w ten właśnie sposób można stworzyć coś nowego, oryginalnego. Oczywiście wszystko zależy od jakości wykonania tychże elementów oraz od tego, czy są one dobrze zintegrowane ze światem gry.
_________________________________________________________________________________________________
Kanał na youtube o przygodówkach i nie tylko: http://www.youtube.com/user/vicek83

Awatar użytkownika
Emma
Publicysta
Posty: 905
Rejestracja: 29 grudnia 2012, 22:17
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował(a): 9 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 5 razy
Płeć: Kobieta

Re: Indago

Postautor: Emma » 01 lutego 2014, 11:35

Vicek pisze:Nie demonizowałbym aż tak bardzo elementów zręcznościowych. Łączenie cech różnych gatunków sprzyja rozwojowi gier - w ten właśnie sposób można stworzyć coś nowego, oryginalnego. Oczywiście wszystko zależy od jakości wykonania tychże elementów oraz od tego, czy są one dobrze zintegrowane ze światem gry.


Być może masz rację Vicek, ale wtedy ja już bym wypadła z tego klubu. Jak bym uwielbiała zręcznościówki i strzelanki, to bym nie przesiadywała na tym forum :E

Awatar użytkownika
Sir_Kiełbasa
Z Przygodą na Ty
Posty: 1945
Rejestracja: 01 sierpnia 2013, 18:46
Ukończone gry przygodowe - link do tematu: Gothic 1 i 2, Lotus 3, Montezuma's Revenge, Red Baron, Sokoban, International Karate
Podziękował(a): 4 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 18 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Indago

Postautor: Sir_Kiełbasa » 01 lutego 2014, 11:40

Za dużo zręcznościówki w przygodówce być nie może, bo potem wypisują, że Alone in the Dark to przygodówka. :D

Awatar użytkownika
Gocciana
Publicysta
Posty: 2562
Rejestracja: 03 stycznia 2012, 19:52
Lokalizacja: Małopolskie
Podziękował(a): 11 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 10 razy
Płeć: Kobieta

Re: Indago

Postautor: Gocciana » 01 lutego 2014, 17:39

Emma pisze:
Vicek pisze:Nie demonizowałbym aż tak bardzo elementów zręcznościowych. Łączenie cech różnych gatunków sprzyja rozwojowi gier - w ten właśnie sposób można stworzyć coś nowego, oryginalnego. Oczywiście wszystko zależy od jakości wykonania tychże elementów oraz od tego, czy są one dobrze zintegrowane ze światem gry.


Być może masz rację Vicek, ale wtedy ja już bym wypadła z tego klubu. Jak bym uwielbiała zręcznościówki i strzelanki, to bym nie przesiadywała na tym forum :E



Taa Vicek i tworzy się gra, ni pies ni wydra, której nawet konkretnie zakwalifikować nie można :P Może to jest właśnie... przyszłość, ale nie w moim guście! I tu popieram Emmę całkowicie :oklaski:
Один человек сказал, всем нам улыбается смерть, мы лишь можем улыбнутся ей в ответ:-)

Awatar użytkownika
Vicek
Publicysta
Posty: 1576
Rejestracja: 04 stycznia 2012, 00:53
Lokalizacja: Kielce
Podziękował(a): 3 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 46 razy
Płeć: Mężczyzna
Kontakt:

Re: Indago

Postautor: Vicek » 01 lutego 2014, 18:25

Gocciana pisze:Taa Vicek i tworzy się gra, ni pies ni wydra, której nawet konkretnie zakwalifikować nie można :P Może to jest właśnie... przyszłość, ale nie w moim guście!


Gry nie służą temu, żeby je na siłę wpychać do konkretnej szufladki z napisem "przygodówka", "zręcznościówka" bądź inny "survival horror", ale żeby się przy nich dobrze bawić.

I owszem, Ty możesz się dobrze bawić jedynie przy stuprocentowych przygodówkach, innym mogą się podobać gry łączące cechy różnych gatunków, jak na przykład Fahrenheit, The Walking Dead czy Penumbra.
_________________________________________________________________________________________________
Kanał na youtube o przygodówkach i nie tylko: http://www.youtube.com/user/vicek83

Awatar użytkownika
Gocciana
Publicysta
Posty: 2562
Rejestracja: 03 stycznia 2012, 19:52
Lokalizacja: Małopolskie
Podziękował(a): 11 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 10 razy
Płeć: Kobieta

Re: Indago

Postautor: Gocciana » 01 lutego 2014, 18:45

Ja jednak uważam, ze gry powinny być w... konkretnych szufladach! I te: Fahrenheit, The Walking Dead czy Penumbra, też w osobnej. Nie dla mnie wprawdzie one, ale nic do nich... nie mam, niech sobie je lubią, może i mnie się kiedyś odmieni :P Ale stare powiedzenie mówi 'im dalej w las, tym więcej drzew' - totalne mieszanie gatunków tworzy chaos, a to nic dobrego, jak wiemy ;) Postęp, brawo, ale w granicach rozsądku. Nie wszystko co nowe, znaczy dobre, prawda? Np. teraz czosnek w modzie, naszych babć/prababć panaceum. Muszę stawiać kropkę nad 'i' ? ;)
Один человек сказал, всем нам улыбается смерть, мы лишь можем улыбнутся ей в ответ:-)

Awatar użytkownika
Sir_Kiełbasa
Z Przygodą na Ty
Posty: 1945
Rejestracja: 01 sierpnia 2013, 18:46
Ukończone gry przygodowe - link do tematu: Gothic 1 i 2, Lotus 3, Montezuma's Revenge, Red Baron, Sokoban, International Karate
Podziękował(a): 4 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 18 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Indago

Postautor: Sir_Kiełbasa » 01 lutego 2014, 19:43

Gocciana pisze:Ja jednak uważam, ze gry powinny być w... konkretnych szufladach!


Gdy byłem przygodówkowym talibem to też tak myślałem, ale dzisiaj uważam, że mała gimnastyka paluszków nie zawadzi. Jak jest gierka o dzikim zachodzie to czemu sobie nie postrzelać, hę? Tylko bez pajacowania i wciskania kitu, że jak gość łazi po mieście/lokalu i co chwilę strzela to to jest przygodówka z elementami.

Awatar użytkownika
Gocciana
Publicysta
Posty: 2562
Rejestracja: 03 stycznia 2012, 19:52
Lokalizacja: Małopolskie
Podziękował(a): 11 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 10 razy
Płeć: Kobieta

Re: Indago

Postautor: Gocciana » 01 lutego 2014, 19:54

Niby racja... kiełbasiński (bij, nie zabijaj :D ), ale po co w takim razie jakieś kategorie gier? Przecież można wszystko wrzucić do jednego worka, potrząsnąć i czekać co wypadnie, względnie samemu takie... cuś wyjąć ;) I wszystko ku temu zmierza, nieuchronnie i niechybnie! Nie podobi mi się to i już :P
Один человек сказал, всем нам улыбается смерть, мы лишь можем улыбнутся ей в ответ:-)

Awatar użytkownika
Emma
Publicysta
Posty: 905
Rejestracja: 29 grudnia 2012, 22:17
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował(a): 9 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 5 razy
Płeć: Kobieta

Re: Indago

Postautor: Emma » 01 lutego 2014, 19:59

Sir_Kiełbaso, ależ ja się całkowicie z Tobą zgadzam. Napisałam przecież, że dopuszczam łatwe elementy zręcznościowe, strzelankowe czy skradankowe, ale najważniejszy jest tu zdrowy rozsądek. Pamiętam jaka dumna byłam z siebie jak przeszłam pająka w Still Life. Z przyjemnością grałam też w Harry Potera, ale to inna i łatwa bajka. Tylko żeby ilość i jakość tych elementów nie zmieniała gry przygodowej w inny gatunek

Awatar użytkownika
Sir_Kiełbasa
Z Przygodą na Ty
Posty: 1945
Rejestracja: 01 sierpnia 2013, 18:46
Ukończone gry przygodowe - link do tematu: Gothic 1 i 2, Lotus 3, Montezuma's Revenge, Red Baron, Sokoban, International Karate
Podziękował(a): 4 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 18 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Indago

Postautor: Sir_Kiełbasa » 01 lutego 2014, 20:04

Gocciana pisze:Niby racja... kiełbasiński (bij, nie zabijaj :D ), ale po co w takim razie jakieś kategorie gier? Przecież można wszystko wrzucić do jednego worka, potrząsnąć i czekać co wypadnie, względnie samemu takie... cuś wyjąć ;) I wszystko ku temu zmierza, nieuchronnie i niechybnie! Nie podobi mi się to i już :P


Mnie też się ordynarne miksy nie podobają (ogólnie, bo może i coś ciekawego czasem wyjdzie). Ale eksperymentować sobie mogą. Byle nazywać eksperyment po imieniu, a nie wciskać na siłę do złych gatunków.

Emma pisze:Sir_Kiełbaso, ależ ja się całkowicie z Tobą zgadzam. Napisałam przecież, że dopuszczam łatwe elementy zręcznościowe, strzelankowe czy skradankowe, ale najważniejszy jest tu zdrowy rozsądek. (..) Tylko żeby ilość i jakość tych elementów nie zmieniała gry przygodowej w inny gatunek


No i o to chodzi. :okok:

Awatar użytkownika
Gocciana
Publicysta
Posty: 2562
Rejestracja: 03 stycznia 2012, 19:52
Lokalizacja: Małopolskie
Podziękował(a): 11 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 10 razy
Płeć: Kobieta

Re: Indago

Postautor: Gocciana » 01 lutego 2014, 20:09

I teraz je też mogę się pod tym podpisać, Jaśnie Panie kiełbaso :tak: !!
Один человек сказал, всем нам улыбается смерть, мы лишь можем улыбнутся ей в ответ:-)


Wróć do „Gry wstrzymane”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość