Botanicula - solucja, poradnik

Awatar użytkownika
Urszula
Administrator
Posty: 9873
Rejestracja: 31 grudnia 2011, 12:05
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował(a): 103 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 119 razy
Płeć: Kobieta

Botanicula - solucja, poradnik

Postautor: Urszula » 21 kwietnia 2012, 11:30

Solucja w pdf

Zapisy z gry

Wszelkie prawa autorskie do Solucji są moją własnością.
Kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody jest zabronione!
Urszula


Wstęp
Zanim zaczniemy jakieś działania, pozwiedzajmy dobrze okolicę. W ten sposób uzupełnimy mapkę, przy pomocy której łatwiej nam będzie wrócić w ważne miejsca i nie będziemy się bardzo gubili.



• Animacja
• Klikamy na wszystkie pączki.

Gdzie są trzy kłosy?
• Idziemy wyżej, a potem w prawo na niższą gałąź, na końcu jest pierwszy listek (fruwa w powietrzu).
• Wchodzimy na gałąź nad głową, klikamy na ostatni listek 3x, kłosek zleci w dół i wpadnie do dziury w gałęzi poniżej.
• Klikamy na dziurkę - robaczek wyjmie muszlę.
• Klikamy na muszlę, a następnie na kłos.
• Idziemy do końca w lewo, drogę blokują złe robaczki.
• Klikamy na ostatniego z naszej drużyny, zejdzie w dół i dojdzie do kłosa pod gałązką.

Obrazek


• Warto obklikać wszystkie aktywne punkty na wszystkich gałązkach.
• Mamy trzy kłosy. Wracamy do stworka na dół, klikamy na kłosy, górny prawy róg ekranu.
• Droga wolna. Schodzimy w dół. Mamy spotkanie z grzybami, animacja.
• Dalej idziemy w dół.

Gdzie jest pięć kluczy?
• Spotykamy robaczka, idziemy na samą górę i klikamy na kolorowe jajeczko po prawej.
• Schodzimy na dół i klikamy na białego latającego robaczka po lewej.
• Biegniemy za nim gałęzią po prawej.
• Znów klikamy na białego robaczka, a potem na jajeczka.

Obrazek


• W gnieździe pojawi się pierwszy klucz, musimy odnaleźć kolejne.
• Schodzimy w dół, a potem w prawo. Wiemy już, gdzie trzeba umieścić klucz, przy okazji klikając na pierwszy wiszący na gałązce.

Obrazek


Po drodze na gałązce widzimy listek z czarnymi znakami, klikamy na niego. To nasza mapa.

Obrazek


• Znajdziemy się w wodzie, a klucz na dnie.
• Klikamy na gałęziaka, a potem na jego gałązki, tak, aby dostać się do klucza i go zabrać.

Obrazek


• Lądujemy na gałązce, gdzie był klucz. Idziemy dalej w prawo, ale przestraszy nas włochaty stwór.
• Wracamy. Schodzimy w dół, klikamy na gniazdo na gałązkę nad głową.

Obrazek


• Wylatuje z niego robaczek i zrzuca nasionko. Klikamy na ślimaka, a gdy podejdzie i zje nasionko, po jego muszli wdrapujemy się wyżej.
• Jest żółty kluczyk. Sterujemy tak, aby czerwone nasionko wpadało w kolejne otwory i zrzucało kluczyk coraz niżej.

Obrazek


• Schodzimy w kierunku pająka, a potem na boczną gałąź po prawej.
• Idziemy do zwierzątka siedzącego na niższej gałęzi, klikamy na niego kilka razy, aż zacznie wydawać dźwięki przywołując braci.
• Teraz trzeba kliknąć na wszystkie, aby przywołały matkę. Wszystkie muszą wydawać dźwięki, bo inaczej nie przyjdzie.
• Gdy się zjawi, klikamy na nią tak długo, aż i ona otworzy pyszczek i zacznie grać. Wchodzimy do jej środka i klikamy na zwierzaka w środku.

Obrazek


• Musimy mu zabrać kluczyk. Wpierw klikamy na dużego w kapeluszu, a gdy kluczyk zahaczy o nogę, klikamy na wszystkie po kolei robaczki, aby pomóc.
• Schodzimy w dół i słuchamy skargi czarnej kuli na nóżce.
• Na drugiej gałęzi poniżej skorpiona mamy kolejnego pokrzywdzonego. Klikamy na niego, aż odpadnie od niego łupinka; kolejny raz aż odrośnie mu druga, oraz na łupinkę, żeby się wykluło nowe nasionko.

Obrazek


• Wracamy w okolice rozwidlenia i wchodzimy wyżej. Czerwonego robaczka trzeba wrzucić do kielicha.
• Idziemy dalej. Skorpion pilnuje kluczyka. Gdy klikniemy na niego klika razy, pojawi się ciekawy instrument.
• Dochodzimy do kluczyka, klikamy na kolorową gałąź i przyginamy ją do ziemi. Gdy wskoczy na nią skorpion, puszczamy gałąź.

Obrazek


• Zanim otworzymy nasionko, możemy iść wyżej do pomarańczowego kielicha. Naszym zadaniem jest wrzucenie czerwonego nasionka do środka.
• Zabieramy kluczyk, wracamy szybko do nasionka, klikamy na dziurki od kluczy.
• Wchodzimy do środka i klikamy na lampę Aladyna.
• Aladyn będzie teraz spełniał prośby robaczków.
• Ostatni poprosi o pomoc z pająkiem.
• Podchodzimy, klikamy na sznurek. Spada kubek i więzi pająka.
• Animacja.
• Przechodzimy na lewo i pomagamy robaczkowi, bierzemy jego oczka i łączymy z tułowiem.

Obrazek


• Idziemy do góry, a potem w lewo, potrząsamy dmuchawcem, aż spadną wszystkie nasionka, a potem klikamy na główkę, która znajdzie się w naszym ekwipunku.

Obrazek


• Wracamy w prawo, ale tam natykamy się znów na pająki.
• Idziemy do góry, a potem cicho przemykamy obok pająków.
• Stworek chce zielone nasionko, dajemy mu, a w zamian wywinduje nas wyżej.

Obrazek


Gdzie się podziały dzieci robaczka?
• Kolejny zwierzak potrzebuje pomocy. Idziemy prosto, a potem na wyższą gałąź.
• Z gałęzi zeskakujemy i idziemy w lewo.
• Szarpiemy za nietoperza, ale nasionko nie chce nam spaść.
• Na skrzyżowaniu idziemy na górną prawą odnogę.
• Klikamy na pszczołę, gdy wypije soki z liścia tak nią sterujemy i klikamy, aby wypełniła kielich zwierzaka obok liści.

Obrazek


• Wracamy za nim i klikamy na niego, trzymając wciśnięty klawisz myszy, aby zrobić wielką bańkę.
• Gdy wystrzeli, kierujemy ją na nietoperza. Gdy nim porządnie zatrzęsie, spadnie nasionko.

Obrazek


• Wracamy do góry i kierujemy się w lewą górną odnogę.
• Klikamy na długonogie coś i jedną nogę przyczepiamy do gałęzi.
• Klikamy na dalszą drogę, a jak nadleci żuk, klikamy na niego naszym nasionkiem z ekwipunku.

Obrazek


• Droga wolna. Idziemy dalej i widzimy, jak poszukiwane przez nas dziecko zostało zjedzone.
• Idziemy na wyższą gałąź, podskakujemy, a gdy spadną nasionka, skaczemy na grzbiet świnki i mamy pierwsze dziecko uratowane.

Obrazek


• Schodzimy na dół i w dolną lewą odnogę. Podchodzimy do wędkarza, który potrzebuje robaka.
• Idziemy dalej w dół. Klikamy na pojawiające się żabki, a gdy wszystkie są na gałęzi, klikamy na nie wszystkie.
• Idziemy dalej, ale na końcu drogi zaatakuje nas krab. Manewr powtarzamy dwukrotnie, aż spadniemy.

Obrazek


• Klikamy na kielichy nad głowami, aby woda się z nich wylała, powodując wzrost roślinki.
• Nie wspinamy się jeszcze po niej do góry, tylko idziemy w lewo, na końcu drogi zobaczymy robaczka.
• Klikamy na niego, aby go zabrać. Teraz możemy wracać do wędkarza.
• Dajemy mu robaczka, a on złowi nam stworzenie, którego pilnował krab.
• Wracamy po wyhodowanej roślince w dół i kierujemy się w lewo, na końcu znajdzie się kolejne przez nas poszukiwane dziecko.

Obrazek


• Klikamy na niego i grzybkiem zabieramy.
• Wracamy do góry i kierujemy się w prawą dolną odnogę. Drogę zagradza nam pająk.
• Klikamy na pajęczynę, na której zwisa pająk zdobytym przed chwilką nasionkiem - nożyczkami i idziemy dalej.

Obrazek


• Kolejne dziecko zostało przyciśnięte przez owieczki, musimy je wszystkie wyrzucić.
• Gdy je uwolnimy, wracamy do mamy i razem z nią i dziećmi zostajemy zabrani do mechanizmu.
• Musimy tym razem znaleźć 14 strusi.


Gdzie ukryły się strusie?

• Schodzimy na dół i kierujemy się do pierwszej norki po prawej. Klikając na trzy trąby po prawej musimy stworzyć zwierzaki, miedzy innymi strusia. Zagadka jest losowa i kolejność klikania na rury jest za każdym razem inna.

Obrazek


• Schodzimy do kolejnej norki po prawej. Klikamy na pojemnik u góry dwa razy, a potem na prawo, na wyjście.
• Wyjadą sanki i z bałwanka po lewej wyjmujemy strusia.

Obrazek


• Znów schodzimy do kolejnego pomieszczenia po prawej. Musimy wygrać w siatkę. Sterujemy grzybkiem i odbijamy piłkę. Po trzeciej wygranej zdobywamy trzeciego strusia.

Obrazek


• W kolejnej norce, na samym dole po prawej, klikamy na korbkę tyle razy aż wyskoczy struś.
• Przechodzimy do tej obok, struś podnosi raban, gdy na niego klikamy.
• Otwieramy szafkę. Wyjmujemy białą bańkę i klikamy nią na lampkę. Robi się ciemno. Struś zasypia i mamy go.
• Przechodzimy do następnej, klikamy na oko w ścianie, wysypują się różne zabawki.
• Klikamy na parasolkę i mamy strusia.
• Musimy otworzyć kasę pancerną i zdobyć przedmiot, zrobić zdjęcie, z balona uwolnić owada.

Obrazek


• Przechodzimy do największego pomieszczenia, tego zielonego.
• Z półki zabieramy pieprz. Posypujemy nim wielkiego robaczka, który śpi. Gdy się obudzi i podejdzie do garnka, a pani kuchcik zacznie wygrażać chochlą, klikamy na strusia.
• Musimy kliknąć na owoce w chwili, gdy są wnoszone, a jeden trafi do naszego ekwipunku.

Obrazek


• Przechodzimy do pomieszczenia po lewej. W środku klikamy na zielony baniak, mamy do wyboru bohatera.
• Wybieramy tego z kapelusikiem, a potem łapiemy wystrzeliwane bańki, powiększając w ten sposób swoją. W pewnym momencie wyleci bańka ze strusiem. Zabieramy ją, a potem klik na strusia i jest już kolejny.
• Idziemy do norki obok, ale mamy za mało pieniążków.
• Przechodzimy do kolejnej, na samej górze obok wejścia. Wchodzimy do środka, wyjmujemy z ekwipunku biała bańkę – żarówkę. Klikamy, gdy zapali się światełko, naciągamy sznur, po którym biega struś, a potem puszczamy, zabieramy go.

Obrazek


• Pod jednym z nasionek jest ukryty drugi pieniążek.
• Schodzimy niżej. Pod jednym z obrazów mamy jeszcze jedną monetę.
• Klikamy na strusia, ale go zabrać nie możemy, musimy w zamian dać kwiatka.
• Wychodzimy i idziemy do pokoju z kasą i deszczem, gdzie brakowało nam pieniążków.
• Wrzucamy wszystkie, po chwili mamy wielki deszcz oraz strusia.

Obrazek


• Obok dużej norki na górze po lewej od wejścia jest malutka, wchodzimy do środka. Klikamy na wszystkie stojaczki z ziemią. Wyrastają drzewa, klikamy dalej na jedno po prawej, a potem na krasnala z balonem. Zdobędziemy kwiat.
• Możemy wracać do artysty i wymienić kwiat na strusia.

Obrazek


• Schodzimy na dół do jamki na prawo od tej wielkiej zielonej. Klikamy na strusia naszym urządzeniem w ekwipunku i po chwili mamy możliwość zabrania strusia.
• Schodzimy jeszcze niżej, w linii prostej pod urządzeniem, do którego potrzebne są strusie.
• Klikamy na piecyk, w którym jest zamknięty struś. Dostaniemy go, gdy damy coś w zamian. Dajemy owoc, który zabraliśmy z kuchni.

Obrazek


• Musimy znaleźć jeszcze jednego strusia. Wchodzimy do norki, tej po lewej, u góry, koloru śliwki. Na sznurku wisi jajo strusie, ale dostaniemy je dopiero, gdy przyniesiemy coś w zamian.

Obrazek


• Idziemy drogą w lewo do końca, klikamy na duże nasiono, aby je zabrać, ale zostaniemy zabrani przez mrówki.
• Idziemy dolną ścieżką w dół, wyjmujemy od spodu korek z mrowiska i wchodzimy do środka.
• Tunelem musimy przedostać się do naszego kompana, a gdy zabłyśnie światło, klikamy na niego, aby go zabrać.

Obrazek


• Zdobywamy wielkie nasionko, teraz możemy iść z nim do szamanki.
• U szamanki robimy podmianę, a potem idziemy do norki na samym dole (dwie obok siebie).
• Bawimy się przełącznikiem prądu, oraz trąbami i kukułkami, aż wielki śpioch spadnie na ziemię.
• Na jego miejsce kładziemy jajko i ciągniemy za przełącznik po prawej - mamy ostatniego strusia.

Obrazek


• Wracamy do góry i wszystkie strusie umieszczamy na swoim miejscu.

Gdzie jest ziarenko?

Obrazek


• Idziemy szlakiem trzech patyczków, dojdziemy do mózgu. Tam klikamy na wszystkie planety. Gdy przyczepią się do mózgu, klikamy na naszego robaczka z czapką.

• Ciągniemy z całej siły, aż mózg pęknie. Następnie klikamy na wszystkie planety pękniętym mózgiem, aż zdobędziemy błękitny koralik.

Obrazek


• Idziemy dalej. Natkniemy się na jamkę, w której robaczek poskarży się, że larwa zabrała mu gwiazdkę. Musimy ją wyprowadzić z tunelu szybciej niż złapie ją larwa.

Obrazek


• Odnosimy gwiazdkę i zdobywamy kolejny niebieski kryształ.
• Naciągamy jeszcze robaczka w kierunku światełka i zdobywamy piłkę.
• Idziemy w lewą górną odnogę, a potem w dół. Potrzebujemy więcej niebieskich kamieni. Klikamy na ten wiszący na krzaku oraz na ten w ekwipunku i ruszamy w dalszą drogę. Na lewo w dół.

Obrazek


• Potem znów w dół i prosto do środka gniazda, w środku którego kolejny robaczek pokaże nam, jakie przedmioty musimy mu przynieść.

Obrazek


• Wędrujemy dalej, aż dostaniemy się do fruwających banieczek z grzybkami. Używając ich jako trampolin musimy naszych bohaterów przeprowadzić na drugą stronę.
• Tam klikamy na niebieski kryształ.

Obrazek


• Następnie musimy się dostać do zielonej skrzyneczki z wymalowaną strzałką.
• Trzeba ustawić na dole grzybka na grzybku, aby przejść dalej.

Obrazek


• Gdy zabierzemy skrzynkę, musimy wrócić.
• Na planszy z potworem pilnującym trąbki trzeba ją zabrać i zanieść stworkowi, gdy zagra - pokaże się ogromna sieć, na dole mamy do zdobycia kryształ, u góry skrzyneczkę z słoneczkiem.

Obrazek


• Na planszy z żółtkiem potrzebujemy oka, które ma pięć stworków. Trzeba dać im piłkę, a zdobędziemy oko.

Obrazek


• Na planszy z wielką muszlą klikamy wpierw na język kameleona, a potem na muszlę. Gdy żółw wstanie i podejdzie do roślinki, odsłoni niebieski kryształ.

Obrazek


• Na planszy z kameleonem zdobywamy jeden niebieski kryształ. Klikamy na niego, potem na grzybki obok i znów na niego, a wypluje niebieski kryształ.
• Na planszy z teatrzykiem klikamy tak długo, aż zdobędziemy kolejny niebieski kryształ. Pokaże się, gdy nasi bohaterowie zasiadają do stołu, a głównym daniem jest pająk.

Obrazek


• Gdy zdobędziemy osiem kryształów, wracamy i dajemy je, a on wypluje kolejną skrzyneczkę z wymalowanym kształtem.
• Wracamy do żółtka, który potrzebuje oka, a potem wskakujemy do niego. Wpierw płyniemy na prawo, przylepiamy do siebie jedną z macek, a potem w dół, na prawo i znów w dół, a podpłyniemy do robaczka, który siedzi na kamieniu. Gdy przylepimy do niego mackę, zdobędziemy ostatni element.

Obrazek


• Nie wypływamy, tylko kierujemy się w prawo i wpływamy w kolejne przejście, gdzie mamy wziąć udział w wyścigu. Gdy po wygranej nasz przeciwnik zacznie podskakiwać z radości, klikamy na ścianie za jego głową na banieczkę, która zrzuci mu hełm z głowy.

Obrazek


• Wracamy i udajemy się do robaczka, który tego hełmu potrzebował, ale najpierw na poprzedniej planszy obniżamy tarczę, aby mógł się od niej odbić.
• Na kolejnej planszy możemy zdobyć kryształ o ile nie mamy już wszystkich.
• Idziemy do głowy i dajemy jej wszystkie cztery skrzyneczki ze znakami.

Finał
• Dostajemy się na kolejną planszę. Idziemy w lewy górny róg. Musimy się połączyć z ziarenkiem, które tam się znajduje.
• Wracamy prawym dolnym rogiem i do góry.
• Musimy się dostać do centrum, które pilnuje robaczek. Klikamy na kielich po lewej, gdy wyskoczy z niego nasionko, my szybko wskakujemy na jego miejsce.
• Powtarzamy manewr z kolejnym po lewej, a potem z tym po prawej od nasionka, które jest pilnowane.

Obrazek


• Po połączeniu na kolejnej planszy, idziemy w prawy górny róg, zabieramy nasionko na końcu. Ruszamy, gdy wszystkie roślinki będę krótkie, tylko 7 z boku wyciągnięta:
• Jeśli nie jest to zagadka losowa, licząc od lewej strony klikamy.na: 3, 2, 1, 3, 4, 5, 7.

Obrazek


• Wracamy, idziemy na prawo, po drodze strzelamy do pojawiających się pajęczaków oraz wszelkich zagrażających nam istot. Żeby strzelić za każdym razem, trzeba klikać na nasionko, żeby załadowało broń. Żeby zacząć spadać w dół, również wpierw należy kliknąć na nasionko, a potem przesuwać kursor myszy na szkodników.
• Na samym dole klikamy na nasionko na dole i teraz trzeba szybko klikać na nasionko, a potem na wielką wyłaniającą się kulę, aż ją zniszczymy.
• Po połączeniu się kolejnym ziarenkiem wracamy, udajemy się na lewo.
• Musimy splątać cztery ramiona, aby móc się dostać do nasionka i powiększyć swoją objętość. Zaczynamy od lewego górnego, następnie prawy dolny, prawy górny, lewy dolny, a potem na nasionko na dole.

Obrazek


• Teraz spadamy w dół. Jesteśmy silni i zniszczymy pająka.
• Zabieramy nasionko i sadzimy nowe drzewko.

KONIEC
___________________________________________________________________________________________________
Moje gry
Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Dawstwa Szpiku - KRS 0000202597 - przekaż 1% podatku

kontakt w sprawach PrzygodoManii: urszula(at)przygodomania(kropka)pl

Wróć do „Botanicula”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość