Simon the sorcerer - solucja, poradnik

Awatar użytkownika
Urszula
Administrator
Posty: 9960
Rejestracja: 31 grudnia 2011, 12:05
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował(a): 103 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 121 razy
Płeć: Kobieta

Simon the sorcerer - solucja, poradnik

Postautor: Urszula » 25 stycznia 2012, 00:03

Solucja w pdf z obrazkami

Wszelkie prawa autorskie do Solucji są moją własnością.
Kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody jest zabronione!
Urszula



W ekwipunku jest mapa - będzie nieraz pomocna. Korzystając z mapy będziesz szybciej poruszać się po okolicy. Klawisz funkcyjny F10 pokaże aktywne miejsca na planszy. Menu gry masz w ekwipunku.


• Jesteśmy w domu Simona.
• Otwórz szufladę biurka i zabierz nożyczki.

Obrazek

• Podejdź do lodówki. Na drzwiach jest przyczepiony magnes zabierz go.
• Wyjdź z domu i idź w prawo.
• Przed kowalem, skręć w lewo i w górę ekranu - dojdziesz do tawerny.

Obrazek

• W środku podejdź do automatu, na którym znajdziesz zapałki.
• Podejdź do stolika, przy którym siedzą kobiety i porozmawiaj na temat Sordida.

Obrazek

• Przejdź do stolika, przy którym siedzi siwowłosy krasnal i obetnij mu brodę.
• Przejdź w prawo do kolejnego pomieszczenia.
• Podejdź do czarodziei i rozmawiaj tak długo, aż powiedzą jak zostać czarodziejem i jak zdobyć laskę.
• Wyjdź z tawerny i skieruj się na lewo, koło sklepu idź do góry.
• Przejdź obok handlarza siedzącego na ziemi.
• Kierując się nadal w lewo dojdziesz do apteki.

Obrazek

• Zabierz drabinę opartą o aptekę i wejdź do środka.
• Na dole zabierz „ cold remedy”, a u góry „specimen jar”.

Obrazek

• Wyjdź z apteki i wróć w okolice sklepu.
• Koło sklepu idź ścieżką prowadzącą do lasu.
• Na rozwidleniu idź w górę ekranu, a potem cały czas w prawo, aż dojdziesz do sowy.

Obrazek

• Porozmawiaj z sową, gdy się ruszy zabierz piórko, które zgubi.

Obrazek

• Wróć aż do rozwidlenia.
• Tym razem skieruj się w dół ekranu, po drodze omiń wielki kawał suchego drzewa, a dojdziesz do gadającego pniaka.
• Porozmawiaj z termitami.
• Masz przynieść mahoń, udaj się po niego do czarownicy.
• Znajdziesz ją kierując się w dół ekranu.
• Podejdź do studni, zakręć korbą i zabierz wiadro z wodą.
• Wróć do skrzyżowania i idź na prawo do płaczącego olbrzyma.
• Porozmawiaj z nim, a dowiesz się o drzazdze tkwiącej w jego stopie.
• Wyjmij drzazgę ze stopy olbrzyma, a dostaniesz gwizdek.
• Idź na most trolla, znajdziesz go za termitami.
• Żeby przejść przez most musisz coś dać trollowi w prezencie – daj mu gwizdek.
• Troll zagwiżdże, a olbrzym się z nim rozprawi.
• Przejdź przez most.
• Na rozwidleniu drogi skieruj się na prawo, aż dojdziesz do Oaf.

Obrazek

• Z Oaf porozmawiaj o fasolkach i podlej je wodą z wiadra.
• Opuść na chwile lokacje i wróć po fasolki, które są w błocie.
• Przy pomocy, mapy wróć do domu.
• Posadź fasolki w kompostowniku za domem.
• Wyjdź Z lokacji i wróć.
• Z fasolki wyrósł wielki melon – zabierz go.
• Wróć do mostu trolla, ale nie przechodź na drugą stronę.
• Koło mostu idź w lewo, a potem w górę ekranu, a dojdziesz do saksofonisty.
• Porozmawiaj z nim przez chwilę, a potem wrzuć do saksofonu melon.
• Zabierz saksofon, obróć się i idź prosto, aż dojdziesz do rozdroża.
• Idź w prawą górną drogę, a dojdziesz do wykopalisk.
• Porozmawiaj z dziurą, a odezwie się archeolog, który szuka skamieniałości.
• Po rozmowie idź w prawo, koło jaskini leży kamień zabierz go.
• Idź schodami nad jaskinią (tymi po lewej) dojdziesz do chaty Goblinów.

Obrazek

• Koło drzwi pod kamieniem leży papier zabierz go (jest to lista zakupów).
• Wróć i drogą koło jaskini, a potem skręć w prawo.
• Dojdziesz do smutnego drwala.
• Porozmawiaj z drwalem a dowiesz się, że potrzebuje zaczarowanej siekiery, aby ściąć drzewa.
• Od drwala dostaniesz wykrywacz metali.
• Wróć do jaskini, a potem schodami po prawej stronie dojdziesz do domku.
• Wejdź do środka, a dostaniesz zupę z okazji urodzin.
• Zjedz jedną porcję zupy, a druga wlej do słoika, który masz w ekwipunku.
• Po wyjściu z domku idź w prawo przez bagna.
• Po drodze miń pomnik olbrzyma idź dalej, aż dojdziesz do żywego, śpiącego olbrzyma.
• Zagraj olbrzymowi na saksofonie, a powali ręką drzewo.
• Przejdź przez zwalone drzewo do jaskini smoka.
• W środku zakatarzony smok troszkę cię osmali.
• Daj smokowi „cold remedy”.

Obrazek

• Wejdź do jaskini i zabierz gaśnicę.
• Wyjdź z jaskini i przejdź na jej tył, zabierz kolejny kamień.
• Wróć do wielkoluda i użyj wykrywacza metali.
• Coś znalazłeś, ale trzeba to wykopać.
• Wróć do miasta.
• Wejdź do sklepu i oddaj listę zakupów.
• Kowalowi wręcz kamień, a zabierz to co po nim zostało.
• Wróć do archeologa i daj mu pozostałość po kamieniu i powiedz, gdzie został znaleziony.
• Idź do miejsca, gdzie został wykrywacz metali.
• Archeolog wykopał wielką dziurę.
• Na brzegu wykopaliska leży „milrith ore” spójrz na niego i zabierz.
• Idź do kowala daj mu „milrith ore”, a zrobi z tego siekierę.
• Podejdź do stołu za plecami kowala i zabierz „clapper”, a obok beczki linę.
• Wróć do drwala daj mu nową siekierę, zadowolony odejdzie.
• Wejdź do chaty po lewej.
• W środku na stole leży szpilka - zabierz ją.

Obrazek

• Gaśnicą wygaś ogień w kominku.
• Nad paleniskiem jest hak, rusz go a zjedziesz do piwnicy.
• Ze środkowej półki po lewej stronie zabierz mahoń.
• Wróć do termitów, oddaj im mahoń i porozmawiaj.
• Zabierz mahoń wypełniony termitami.
• Idź cały czas w prawo, aż dojdziesz do Tower.
• Koło bramy stoi posąg z dzwonkiem - brakuje w środku serduszka.
• Zamontuj na dzwonku zabrany od kowala „clapper”.
• Użyj dzwonka, a z wieży zostanie zrzucony warkocz.
• Wespnij się po warkoczu na wieżę.
• Porozmawiaj z dziewczyną, której twarz jest pół na pół ryjkiem świni.
Pocałuj dziewczę, a stanie się prosiaczkiem.
• Schowaj prosiaczka do czapki.
• Na podłogę wysyp termity, a trafisz piętro niżej.
• Do kolejnej dziury zrobionej przez termity wstaw drabinę.
• Zejdź po drabinie i otwórz trumnę.
• Jeszcze raz zejdź i otwórz trumnę.
• Pociągnij za bandaż, mumia zniknie i zostawi różdżkę.
• Zabierz różdżkę i wyjdź na zewnątrz.
• Idź w lewo po schodach do przejścia w skale.
• Podejdź do wodospadu, po lewej stronie jest lina, po której zejdź.
• Na skale siedzi stworek (Golum) i łowi ryby.
• Daj Golumowi, słoiczek z zupą bagienną, a zabierz rybę.
• Wyjmij z wody pierścień.
• Wróć do miasta.
• Przejdź koło apteki na lewo, a trafisz do drzwi z trufli.
• Wypuść świnie, a zje drzwi z trufli.
• Wejdź do domku i zabierz z kredensu dymiarkę.

Obrazek

• Na wieszaku obok jest kapelusz, który również zabierz.
• Wyjdź z domu, użyj dymiarki na ulu i zabierz wosk.
• Idź do tawerny i zamów drinka.
• Gdy barman się schowa za kontuarem zatkaj beczkę woskiem.
• Barman zabierze beczkę, a tobie da ulotkę.
• Opuść tawernę i zabierz beczkę.
• Idź przy pomocy mapy na środek lasu.
• Wejdź do jaskini.
• Wyjdź z jaskini i spójrz na kamień – masz hasło.
• Załóż brodę, wejdź do jaskini i podaj hasło „beer”.
• Idź schodami na wprost w dół.
• Strażnik zagrodzi ci drogę.
• Zaproponuj strażnikowi beczkę z piwem, dostaniesz się do piwiarni.
• Zostaw beczkę i wyjdź.
• Idź schodami w dół, a trafisz na trzech pracujących krasnali.
• Za drewnianym pomostem widać złote drzwi.
• Porozmawiaj z krasnalem siedzącym przy drzwiach.
• Po rozmowie zabierz hak, wisi po lewej stronie.
• Wróć do piwiarni i leżącego krasnala połaskocz piórem.
• Gdy krasnal się obróci zabierz klucz do złotych drzwi.
• Wejdź do środka, zostaniesz wyrzucony.
• Wróć i daj krasnalowi ulotkę.
• Wybierz 3x trzecią odpowiedź, a dostaniesz diament.
• Wróć do miasta i idź do handlarza siedzącego koło stawu z kaczkami.
• Targuj się tak długo, aż dostaniesz za diament 20 dolarów.
• Po dobiciu targu kupiec zniknie.
• Idź do sklepu na zakupy i kup: młotek i white spirit.
• Wyjdź ze sklepu i wejdź do kartonu, a trafisz przed siedzibę goblinów.
• Wyjdź z kartonu i z pudełka zabierz księgę.
• Otwórz księgę i ze środka zabierz kartkę.

Obrazek

• Spójrz na stertę śmieci i zabierz kość szczura.
• Podejdź do drzwi i użyj na nich kartki, a potem kości szczura na zamku.
• Zabierz klucz, który spadł na kartkę.
• Kluczem otwórz drzwi i zabierz wiadro.
• Przed strażnikiem idź schodami w dół.
• Zdejmij pierścień z palca i podejdź do dziadka.
• Porozmawiaj z dziadkiem i poczekaj, aż powie, że chce zobaczyć pełnię księżyca.
• Załóż dziadkowi wiadro na głowę i zabierz miętowe cukierki.
• Pomachaj zapalonym patykiem nad wiadrem.
• Dziadek zamieni się w żabę, a ty się schowaj do żelaznej damy.
• Żaba wróci z piłą w pysku.
• Zabierz piłę i użyj jej na kratach.
• Idź do jaskini smoka.
• Przed jaskinią, zahacz linę o hak znajdujący się nad jaskinią.
• Wespnij się po linie na skałę i zaglądnij do jaskini.

Obrazek

• Połącz linę z magnesem i włóż w otwór.
• Używaj liny z magnesem tyle razy, aż zabierzesz całe złoto smokowi.
• Idź w prawo za jaskinię.
• Przed mostkiem ze szpilek przeskocz na drugi brzeg.
• Idź dalej prosto do gadającego drzewa.
• Rozmawiaj z drzewem tak długo, aż powie o plamie na korze.
• Użyj na plamie białego spirytusu to zniknie.
• Jeszcze raz porozmawiaj z drzewem, a zdradzi ci magiczne słowa.
• Przy pomocy mapy wróć do miasta.
• Idź do tawerny do pokoju z czarodziejami.
• Daj czarodziejom magiczną laskę i wpłać wpisowe.
• Zapytaj czarodziei o Sordida.
• Opuść tawernę i idź do apteki.
• W aptece porozmawiaj z dziadkiem, a dowiesz się, że potrzebny jest specjalny eliksir.
• Wróć na bagna zjedz całą zupę.
• Stworek wyruszy po składniki na zupę, a ty w tym czasie, przesuń skrzynię odsłaniając właz.
• Otwórz właz i zejdź po drabinie.
• Idź kładkami do przodu, ta chwiejąca się przybij młotkiem – dojdziesz do wielkiej czaszki.

Obrazek

• Na czaszce u góry, rośnie poszukiwane ziele na eliksir.
• Zerwij ziele i wróć do apteki, a dostaniesz miksturę.
• Idź do domku czarownicy.
• Spróbuj zabrać miotłę.
• Czarownica wyrzuci cię z domku.
• Wróć do domku i zgódź się na zabawę z czarami.
• Cały czas używaj zaklęcia, musisz 3 x przestraszyć czarownicęSausages.
• Gdy wygrasz zabierz miotłę.
• Gdy czarownica zamieni się w smoka wtedy użyj zaklęcia abrakadabra.
• Simon zamieni się w myszkę i ucieknie.
• Wróć do mostu ze szpilek i wsadź brakującą szpilkę.
• Trafisz na bałwana, który zastąpi ci drogę.
• Zjedz miętowe cukierki, a będziesz mógł iść dalej.
• Idź prosto, a gdy zawali się droga użyj miotły.
• Staniesz przed domkiem, do którego nie możesz wejść.

Obrazek

Wypij miksturę, a wejdziesz do środka przez szczelinę.
• Przy pomocy psiaka dostaniesz się do ogrodu.
• Zabierz jeden włos psa, liść oraz kamień.
• Wejdź do wiadra i zabierz zapałkę.
• Idź prosto, aż dojdziesz do wody.

Obrazek

• Na brzegu jest liść lilii wodnej, zabierz go.
• Z zapałki i liścia zrób żagiel i podpłyń do nasion.
• Zabierz nasionko i wróć na brzeg.
• Kamieniem zmiażdż nasionko, a otrzymasz olej.
• Nasmaruj wielki kran olejem i przewiąż do niego włos psa.
• Pociągnij za włos, a odkręcisz kran.
• Po zwiększeniu ilości wody możesz popłynąć prosto.

Obrazek

• Wyjdź na brzeg i idź do hałasującej żaby.
• Zostaniesz połknięty i wypluty przez żabę.
• Podejdź do wody i zabierz kijankę.
• Porozmawiaj z żabą o kijance to ucieknie.
• Podejdź do grzyba i go zjedz.
• Znów jesteś duży.
• Odwróć się i wejdź do wieży.
• Przepłoszy cię zajadły kuferek.

Obrazek

• Złam na zewnątrz gałąź i wróć do wieży.
• Użyj gałązki na kuferku.
• Zabierz tarczę i włócznię.
• Idź po schodach na dół.
• Przejdź przez mostek i zabierz kuferek.
• Podejdź do lewarka i podnieś nim kamienny blok.
• Połóż pod kamienny blok kuferek i opuść go przy pomocy lewarka.
• Zabierz świeczki.
• Przy pomocy włóczni ściągnij czaszkę zawieszoną pod sufitem.
• Idź na wieżę.
• Na łóżku jest pouch zabierz go.
• Przy łóżku leży zielona skarpeta, na pufie książka, a na toaletce magiczna różdżka, zabierz to wszystko.
• Porozmawiaj z lustrem i przeczytaj książkę.
• Włóż do skarpety pouch i przyłóż do mysiej dziury, zdobędziesz mysz.
• Idź do góry i pogadaj z demonami tak długo, aż zechcą wrócić do piekła.
• Podejdź do półki zabierz książkę i ja przeczytaj.
• Zabierz z pokoju chemikalia i użyj ich na tarczy.
• Tarczę powieś na haku z boku stolika.
• Jeszcze raz porozmawiaj z demonami, a potem na dole z lustrem.
• Lustro zdradzi ci imiona demonów.
• Wróć na górę narysuj pentagram i do środka wstaw świeczkę i czaszkę.
• Wejdź do teleportera i wybierz drugą odpowiedź.
• Na ziemi leży „pebble” zaś na brzegu urwiska gałąź podnieś te przedmioty.
• Podejdź do mężczyzny siedzącego przy stoliku, a dostaniesz ulotkę.
• Spójrz na ulotkę, a dostaniesz przeżutą gumę.

Obrazek

• Połącz gumę z patykiem, a otrzymasz procę.
• Użyj procy na wielkim czerwonym dzwonku.
• Gdy zniknie sprzedawca zabierz z lady pudełko zapałek.
• Idź w prawo przez most i zabierz wiadro.
• Idź dalej w prawo, a spotkasz Sordida.
• Zamień Sordida w kamień przy; pomocy różdżki.
• Podpal lawę zapałkami i wrzuć do niej różdżkę.
• Gdy Sordidad zacznie atakować użyj na nim wiadra ze smarem.
• Zobacz co się stanie.

Koniec
___________________________________________________________________________________________________
Moje gry
Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Dawstwa Szpiku - KRS 0000202597 - przekaż 1% podatku

kontakt w sprawach PrzygodoManii: urszula(at)przygodomania(kropka)pl

Wróć do „Simon the sorcerer”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość