Własna gra FPS

Tutaj rozmawiamy o tym, co nam w duszy gra, a nie jest związane z tematyką forum.
Awatar użytkownika
Nfsfan83
Publicysta
Posty: 1043
Rejestracja: 16 września 2014, 13:07
Ukończone gry przygodowe - link do tematu: viewtopic.php?f=68&t=634&p=29309#p29309
Lokalizacja: Elbląg, Polska
Podziękował(a): 20 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 67 razy
Płeć: Mężczyzna
Kontakt:

Własna gra FPS

Postautor: Nfsfan83 » 09 czerwca 2017, 18:16

Ponieważ od jakiegoś czasu chciałem zrobić grę FPS , postanowiłem działać:

https://forum.gamedev.pl/t/mega-klimaty ... orady/2827

nie wiem czy uda się zrobić choć demo ale coś walczę. Ostatnio zacząłem moją przygodę z UDK i postanowiłem stworzyć coś co uwielbiam w grach a mianowicie dżunglę. Zawsze wydawało mi się, że w UDK nie może być ładnej naturalnej dźungli a tu miła niespodzianka.

Co myślicie o tym:

Obrazek

Więcej tutaj:

https://photos.google.com/u/0/share/AF1 ... 1iYW9ScVVB

Oraz filmik - odrazu mówię na YT wygląda słabo na żywo lepiej i nagrywałem hypercam i 20fps więc szybkość nie porywa.

http://www.youtube.com/watch?v=K7c8nTuEwJM

Tutaj można pobrać mkv i obejrzeć:

https://drive.google.com/open?id=0B2w1T ... UhWWE9iRDg
Fan klasycznych 2D point 'n' click przygodówek. Monkey Island 1-3, Broken Sword 1-2 oraz Indiana Jones Fate Of Atlantis.
Poradnik - box https://picasaweb.google.com/1152212250 ... AdaniaPudA
Mój kanał na YT: https://www.youtube.com/user/superbravo666/featured

Awatar użytkownika
Nfsfan83
Publicysta
Posty: 1043
Rejestracja: 16 września 2014, 13:07
Ukończone gry przygodowe - link do tematu: viewtopic.php?f=68&t=634&p=29309#p29309
Lokalizacja: Elbląg, Polska
Podziękował(a): 20 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 67 razy
Płeć: Mężczyzna
Kontakt:

Re: Własna gra FPS

Postautor: Nfsfan83 » 12 czerwca 2017, 19:35

Nowy filmik:

http://www.youtube.com/watch?v=rbWolsox9lk&feature=youtu.be

Wiem, że forumowicze nie często grają w FPS :oczko: ale czy taka grafika Wam się podoba, ja kocham takie klimaty, nie lubię za nowej.
Fan klasycznych 2D point 'n' click przygodówek. Monkey Island 1-3, Broken Sword 1-2 oraz Indiana Jones Fate Of Atlantis.
Poradnik - box https://picasaweb.google.com/1152212250 ... AdaniaPudA
Mój kanał na YT: https://www.youtube.com/user/superbravo666/featured

Awatar użytkownika
Nfsfan83
Publicysta
Posty: 1043
Rejestracja: 16 września 2014, 13:07
Ukończone gry przygodowe - link do tematu: viewtopic.php?f=68&t=634&p=29309#p29309
Lokalizacja: Elbląg, Polska
Podziękował(a): 20 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 67 razy
Płeć: Mężczyzna
Kontakt:

Re: Własna gra FPS

Postautor: Nfsfan83 » 17 czerwca 2017, 12:51

Kumpel nagrał i wrzucił bo ma szybszy upload :D

http://www.youtube.com/watch?v=XO6iV5P3Ep4
Fan klasycznych 2D point 'n' click przygodówek. Monkey Island 1-3, Broken Sword 1-2 oraz Indiana Jones Fate Of Atlantis.
Poradnik - box https://picasaweb.google.com/1152212250 ... AdaniaPudA
Mój kanał na YT: https://www.youtube.com/user/superbravo666/featured

Awatar użytkownika
Sally Sparrow
Poszukiwacz Przygód
Posty: 194
Rejestracja: 30 lipca 2014, 23:48
Ukończone gry przygodowe - link do tematu: viewtopic.php?f=68&t=634&p=57751#p57751
Podziękował(a): 1 raz
Płeć: Nieokreślona

Re: Własna gra FPS

Postautor: Sally Sparrow » 17 czerwca 2017, 16:16

No, grafika Frostbite to nie jest :D Ale jak na robotę jednej osoby wygląda fajnie. Zagrałabym :D

Awatar użytkownika
Nfsfan83
Publicysta
Posty: 1043
Rejestracja: 16 września 2014, 13:07
Ukończone gry przygodowe - link do tematu: viewtopic.php?f=68&t=634&p=29309#p29309
Lokalizacja: Elbląg, Polska
Podziękował(a): 20 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 67 razy
Płeć: Mężczyzna
Kontakt:

Re: Własna gra FPS

Postautor: Nfsfan83 » 17 czerwca 2017, 18:20

Ma być oldschool czyli lata 2003-2006 :D
Fan klasycznych 2D point 'n' click przygodówek. Monkey Island 1-3, Broken Sword 1-2 oraz Indiana Jones Fate Of Atlantis.
Poradnik - box https://picasaweb.google.com/1152212250 ... AdaniaPudA
Mój kanał na YT: https://www.youtube.com/user/superbravo666/featured

Awatar użytkownika
Sally Sparrow
Poszukiwacz Przygód
Posty: 194
Rejestracja: 30 lipca 2014, 23:48
Ukończone gry przygodowe - link do tematu: viewtopic.php?f=68&t=634&p=57751#p57751
Podziękował(a): 1 raz
Płeć: Nieokreślona

Re: Własna gra FPS

Postautor: Sally Sparrow » 18 czerwca 2017, 15:03

Ja bym powiedziała że wygląda bardziej na lata 2000-2004 ;) Ale fajny retro klimat jest. Informuj na bieżąco o postępach :)

Awatar użytkownika
Nfsfan83
Publicysta
Posty: 1043
Rejestracja: 16 września 2014, 13:07
Ukończone gry przygodowe - link do tematu: viewtopic.php?f=68&t=634&p=29309#p29309
Lokalizacja: Elbląg, Polska
Podziękował(a): 20 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 67 razy
Płeć: Mężczyzna
Kontakt:

Re: Własna gra FPS

Postautor: Nfsfan83 » 19 czerwca 2017, 20:00

Sally Sparrow pisze:Ja bym powiedziała że wygląda bardziej na lata 2000-2004 ;) Ale fajny retro klimat jest. Informuj na bieżąco o postępach :)


No bez jaj :rotfl: pokaż mi grę do 2004 przed Far Cry z taką dżunglą???
Fan klasycznych 2D point 'n' click przygodówek. Monkey Island 1-3, Broken Sword 1-2 oraz Indiana Jones Fate Of Atlantis.
Poradnik - box https://picasaweb.google.com/1152212250 ... AdaniaPudA
Mój kanał na YT: https://www.youtube.com/user/superbravo666/featured

Awatar użytkownika
twig
Przyjaciel forum
Posty: 1423
Rejestracja: 25 lutego 2012, 12:41
Podziękował(a): 18 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 32 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Własna gra FPS

Postautor: twig » 19 czerwca 2017, 21:41

Nfsfan83 pisze:
Sally Sparrow pisze:Ja bym powiedziała że wygląda bardziej na lata 2000-2004 ;) Ale fajny retro klimat jest. Informuj na bieżąco o postępach :)


No bez jaj :rotfl: pokaż mi grę do 2004 przed Far Cry z taką dżunglą???

Chrome z 2003 roku od Techlandu :E https://youtu.be/k68kfRRB91I?t=662
Hurra i wciąż szukasz dziur
Gram: ---
Niedawno ukończyłem: Anna's Quest
W sprawach PrzygodoManii piszcie na twig(małpa)przygodomania(kropka)pl
Przygodomania - z miłości do przygodówek. Wszystko o przygodówkach: solucje, recenzje, galerie, łatki, zapisy z gier

Awatar użytkownika
Nfsfan83
Publicysta
Posty: 1043
Rejestracja: 16 września 2014, 13:07
Ukończone gry przygodowe - link do tematu: viewtopic.php?f=68&t=634&p=29309#p29309
Lokalizacja: Elbląg, Polska
Podziękował(a): 20 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 67 razy
Płeć: Mężczyzna
Kontakt:

Re: Własna gra FPS

Postautor: Nfsfan83 » 20 czerwca 2017, 14:14

twig pisze:
Nfsfan83 pisze:
Sally Sparrow pisze:Ja bym powiedziała że wygląda bardziej na lata 2000-2004 ;) Ale fajny retro klimat jest. Informuj na bieżąco o postępach :)


No bez jaj :rotfl: pokaż mi grę do 2004 przed Far Cry z taką dżunglą???

Chrome z 2003 roku od Techlandu :E https://youtu.be/k68kfRRB91I?t=662


:rotfl: https://pl.wikipedia.org/wiki/Chrome:_SpecForce Chrome SpecForce jest z 2005 :D
Fan klasycznych 2D point 'n' click przygodówek. Monkey Island 1-3, Broken Sword 1-2 oraz Indiana Jones Fate Of Atlantis.
Poradnik - box https://picasaweb.google.com/1152212250 ... AdaniaPudA
Mój kanał na YT: https://www.youtube.com/user/superbravo666/featured

Awatar użytkownika
Nfsfan83
Publicysta
Posty: 1043
Rejestracja: 16 września 2014, 13:07
Ukończone gry przygodowe - link do tematu: viewtopic.php?f=68&t=634&p=29309#p29309
Lokalizacja: Elbląg, Polska
Podziękował(a): 20 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 67 razy
Płeć: Mężczyzna
Kontakt:

Re: Własna gra FPS

Postautor: Nfsfan83 » 20 czerwca 2017, 14:49

Fan klasycznych 2D point 'n' click przygodówek. Monkey Island 1-3, Broken Sword 1-2 oraz Indiana Jones Fate Of Atlantis.
Poradnik - box https://picasaweb.google.com/1152212250 ... AdaniaPudA
Mój kanał na YT: https://www.youtube.com/user/superbravo666/featured

Awatar użytkownika
Nfsfan83
Publicysta
Posty: 1043
Rejestracja: 16 września 2014, 13:07
Ukończone gry przygodowe - link do tematu: viewtopic.php?f=68&t=634&p=29309#p29309
Lokalizacja: Elbląg, Polska
Podziękował(a): 20 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 67 razy
Płeć: Mężczyzna
Kontakt:

Re: Własna gra FPS

Postautor: Nfsfan83 » 25 czerwca 2017, 14:39

Nowe video. Nowe niebo, tło oraz świątynie :)

http://www.youtube.com/watch?v=cLJVE9Fg6lA
Fan klasycznych 2D point 'n' click przygodówek. Monkey Island 1-3, Broken Sword 1-2 oraz Indiana Jones Fate Of Atlantis.
Poradnik - box https://picasaweb.google.com/1152212250 ... AdaniaPudA
Mój kanał na YT: https://www.youtube.com/user/superbravo666/featured

Awatar użytkownika
Nfsfan83
Publicysta
Posty: 1043
Rejestracja: 16 września 2014, 13:07
Ukończone gry przygodowe - link do tematu: viewtopic.php?f=68&t=634&p=29309#p29309
Lokalizacja: Elbląg, Polska
Podziękował(a): 20 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 67 razy
Płeć: Mężczyzna
Kontakt:

Re: Własna gra FPS

Postautor: Nfsfan83 » 27 czerwca 2017, 17:52

Fan klasycznych 2D point 'n' click przygodówek. Monkey Island 1-3, Broken Sword 1-2 oraz Indiana Jones Fate Of Atlantis.
Poradnik - box https://picasaweb.google.com/1152212250 ... AdaniaPudA
Mój kanał na YT: https://www.youtube.com/user/superbravo666/featured

Awatar użytkownika
adventurka
Administrator
Posty: 1806
Rejestracja: 16 lutego 2012, 00:23
Lokalizacja: Słupsk
Podziękował(a): 81 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 35 razy
Płeć: Kobieta

Re: Własna gra FPS

Postautor: adventurka » 27 czerwca 2017, 21:14

Regulujesz tu jakoś wysokość, na której są oczy bohatera?
Kontakt w sprawach forum: adventurka[at]przygodomania.pl

Awatar użytkownika
Nfsfan83
Publicysta
Posty: 1043
Rejestracja: 16 września 2014, 13:07
Ukończone gry przygodowe - link do tematu: viewtopic.php?f=68&t=634&p=29309#p29309
Lokalizacja: Elbląg, Polska
Podziękował(a): 20 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 67 razy
Płeć: Mężczyzna
Kontakt:

Re: Własna gra FPS

Postautor: Nfsfan83 » 28 czerwca 2017, 12:22

A co rzeczy za duże :) no z tym jeszcze muszę popracować w 3DS Max niby jest skala metryczna ale w UDK robię skalowanie na oko.
Fan klasycznych 2D point 'n' click przygodówek. Monkey Island 1-3, Broken Sword 1-2 oraz Indiana Jones Fate Of Atlantis.
Poradnik - box https://picasaweb.google.com/1152212250 ... AdaniaPudA
Mój kanał na YT: https://www.youtube.com/user/superbravo666/featured

Awatar użytkownika
tiger250
Obserwator
Posty: 100
Rejestracja: 16 grudnia 2014, 22:01
Podziękował(a): 3 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 9 razy
Płeć: Mężczyzna
Kontakt:

Re: Własna gra FPS

Postautor: tiger250 » 28 czerwca 2017, 13:47

Jako, że w zajmuję się na co dzień miedzy innymi gamedevem też, to wtrącę swoje 3 grosze :)

- Po pierwsze dlaczego UDK? Skoro masz już od dawna darmowego UE4.
- Po drugie co właściwie chcesz zrobić? Bo na razie wygląda to tak jakbyś sobie wrzucał w gotową scenę stockowe modele.
- Masz jakieś założenie/historie o czym to ma być? FPS z przeciwnikami i strzelaniem nie jesteś sam w stanie zrobić. Więc pozostaje tylko "symulator spaceru". A ten żeby był ciekawy musi mieć dobrą historię. I niestety fajną grafikę żeby przyciągał. Na tym silniku nie jesteś w stanie tego osiągnąć bo nie obsługuje wielu rzeczy, które dzisiaj się w grach pojawiają. A raczej nie będziesz kodował ich w C++.
- Jeżeli robisz te modele sam, to rozjeżdżają Ci się UVki na modelach, masz dwa modele model drzewek, jeden model płytki i wszystko wrzucasz obok siebie. Strasznie to psuje odbiór bo widać, że to jest sztuczne.

Mam nadzieje, że się obrażasz za te uwagi, ale takie "zrobię sobie grę" słyszałem już w życiu wiele razy :) A to nie jest takie proste :) Na razie widać, że się uczysz samego UDK i za bardzo nie ma czego pokazywać. Najpierw dobrze się zastanów nad wszystkim co ma być w grze. I przejdź na UE 4 :)

Pozatym pozostaje jeszcze kwestia optymalizacji, jeżeli nie przygotowujesz od razu kilki LOD'ów w modelach to będziesz miał wielki problem z wielkościa i płynnościa tego dzieła. Od razu musisz robić high i lowpoly, bo się potem zdziwisz :)

Awatar użytkownika
Nfsfan83
Publicysta
Posty: 1043
Rejestracja: 16 września 2014, 13:07
Ukończone gry przygodowe - link do tematu: viewtopic.php?f=68&t=634&p=29309#p29309
Lokalizacja: Elbląg, Polska
Podziękował(a): 20 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 67 razy
Płeć: Mężczyzna
Kontakt:

Re: Własna gra FPS

Postautor: Nfsfan83 » 28 czerwca 2017, 18:35

tiger250 pisze:Jako, że w zajmuję się na co dzień miedzy innymi gamedevem też, to wtrącę swoje 3 grosze :)

- Po pierwsze dlaczego UDK? Skoro masz już od dawna darmowego UE4.
- Po drugie co właściwie chcesz zrobić? Bo na razie wygląda to tak jakbyś sobie wrzucał w gotową scenę stockowe modele.
- Masz jakieś założenie/historie o czym to ma być? FPS z przeciwnikami i strzelaniem nie jesteś sam w stanie zrobić. Więc pozostaje tylko "symulator spaceru". A ten żeby był ciekawy musi mieć dobrą historię. I niestety fajną grafikę żeby przyciągał. Na tym silniku nie jesteś w stanie tego osiągnąć bo nie obsługuje wielu rzeczy, które dzisiaj się w grach pojawiają. A raczej nie będziesz kodował ich w C++.
- Jeżeli robisz te modele sam, to rozjeżdżają Ci się UVki na modelach, masz dwa modele model drzewek, jeden model płytki i wszystko wrzucasz obok siebie. Strasznie to psuje odbiór bo widać, że to jest sztuczne.

Mam nadzieje, że się obrażasz za te uwagi, ale takie "zrobię sobie grę" słyszałem już w życiu wiele razy :) A to nie jest takie proste :) Na razie widać, że się uczysz samego UDK i za bardzo nie ma czego pokazywać. Najpierw dobrze się zastanów nad wszystkim co ma być w grze. I przejdź na UE 4 :)

Poza tym pozostaje jeszcze kwestia optymalizacji, jeżeli nie przygotowujesz od razu kilki LOD'ów w modelach to będziesz miał wielki problem z wielkością i płynnością tego dzieła. Od razu musisz robić high i lowpoly, bo się potem zdziwisz :)


Już odpowiadam. Główny mój pomysł jest tutaj: https://forum.gamedev.pl/t/mega-klimaty ... orady/2827 ale po kolei.

1. UDK z prostego powodu, działam obecnie na PC z systemem XP, na którym wszystko mi śmiga i nie zamierzam wymieniać póki co. Ok można na nim postawić 7 i U4. Ale chciałem UDK, bo chciałem zobaczyć czy jako fan tropików uda się zrobić klimat Far Cry na UDK :) okazało się, że można. Oczywiście w przyszłości jakby coś zaczęło się dziać można pomyśleć o U4. UDK ma też dobre strony, mniej zasobożerny i przy dobrej optymalizacji ciągle szybki i ładnie wygląda.

2. Chciałem zrobić fps, mam fabułę i cały pomysł na grę ale szukałem pomocy gdziekolwiek, ale w Polsce jak się nie ma znajomości ani dużej kasy sam nic nie zdziałasz. Więc postanowiłem uczyć się UDK i coś tam zmajstrować, prosty level i może ktoś zaintresuje się tym. Widzę siebie w roli projektanta gry i level desingera.

Fabuła w skrócie bo miało być tak, takie poziomy:

CHAPTER I - UNDERGROUND BASE - TROPICAL JUNGLE - ANCIENT TEMPLES - VULCANO

CHAPTER II - LA DOWNTOWN - HOLLYWOOD BOULEVARD - UNDERGROUND BUNKER

CHAPTER III - HOOVER DAM - LAS VEGAS STRIP - AREA 51 BASE

CHAPTER IV - ALIEN SPACESHIP

ale każdy mówi, że to budżet duży i jako nieznany w gamedev nie mam szansy na ten projekt. Postanowiłem skupić się na rozdziale I

Fabuła w skrócie: lata 90-te, nad ziemie nadlatuje statek obcych, który odbiera sygnał nadawczy z wyspy na oceanie. Rząd USA rozszyfrowuje sygnał, mówi on o statku rozbitym wiele setek lat temu w stanie Kalifornia :) Na wyspie, z której pochodzi sygnał, jest baza w której prowadzone są obecnie badania naukowe, z którą urwał się kontakt. Zostaje wysłany na nią były komandos, który popadł teraz w depresję i alkoholizm :) Leci na nią śmigłowcem, i gdy już są prawie blisko niej coś trafia śmigłowiec. Bohater w ostatniej chwili wyskakuje a śmigłowiec z pilotem leci i rozbija się w głębi wyspy. W tle eksperymenty z promieniami Tesli, szalony naukowiec oraz nazi zombie :D

Nie ma broni, nie ma wsparcia, nie ma nikogo do pomocy.

Parę elementów, które będą ją charakteryzowały to:

1.Fabuła, w której każde zdarzenie ma logiczne wytłumaczenie i konsekwencje
2.Zróżnicowane, realistyczne duże i otwarte lokacje z logicznym ciągiem zdarzeń i możliwością wyboru drogi do celu
3.Realne bronie, najbardziej kultowe i fajne modele
4.Ciekawy bohater, zapadające w pamięci postacie drugoplanowe oraz dużo humoru i luzu
5.Brak samoregeneracji, apteczki (choć w trochę zmodyfikowanym realistycznym stylu, checkpointy oraz quick save-y)
6.Muzyka z lat 80-tych
7.Bossowie na każdym końcu rozdziału oraz jeden mega boss. Boss z poprzedniego rozdziału staje się normalnym przeciwnikiem w następnym poziomie
8.Interaktywne intro
9.Soczystość rozwałki przeciwników

Klimat Serius Sam i Painkiller w klimatach Far Cry. Ale z elementami zwiedzania, czytania dzienników itp.

3. Modele nie robię sam, aby zrobić ten prototyp "pożyczyłem" roślinki z różnych gier :) Potrzeba dobrego grafika od 3D.

4. Z optymalizacją walczę sam, tutaj potrzeba programisty :) Ale walczyłem z LOD i tak jak zrobiłem w 3DS Max 2009:

http://www.youtube.com/watch?v=fABdrgeOQIE&t=184s

Zrobiłem lod 1 stopni i dałem zapisz jako FBX to UDK nie widzi :( Jak zrobiłem LOD przez UDK to, to gówno daje albo źle coś robię. I do tego FBX u mnie nie ma kolizji, a w ASE mam kolizje ale nie ma lod-a :)

Najnowsze video:

http://www.youtube.com/watch?v=0ft62jzhrCs

Gra ma mieć grafikę właśnie taką retro z lat 2004-2007 :)
Fan klasycznych 2D point 'n' click przygodówek. Monkey Island 1-3, Broken Sword 1-2 oraz Indiana Jones Fate Of Atlantis.
Poradnik - box https://picasaweb.google.com/1152212250 ... AdaniaPudA
Mój kanał na YT: https://www.youtube.com/user/superbravo666/featured

Awatar użytkownika
tiger250
Obserwator
Posty: 100
Rejestracja: 16 grudnia 2014, 22:01
Podziękował(a): 3 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 9 razy
Płeć: Mężczyzna
Kontakt:

Re: Własna gra FPS

Postautor: tiger250 » 01 lipca 2017, 20:10

To będzie chyba najdłuższy post jaki w życiu napisałem, ale postaram się przekazać Ci mój punkt widzenia. Mam nadzieję, że będzie w miarę czytelnie, bo czasem jak piszę to zaczynam się gubić :D

Pierwsze i najważniejsze pytanie do Ciebie:
1. Chcesz robić "grę" Bo się nudzisz i po prostu chcesz sobie podłubać przy czymś?
2. Czy masz zamiar faktycznie zrobić coś co chciałbyś sprzedać i inni ludzie będą z tego korzystać?

Jeżeli 1 - to luz, nie czytaj nawet reszty moich wypocin, ale jeżeli nr 2 - to będzie ciężko, a nawet "ku****ie ciężki" :)

Ale po kolei...

Piszesz, że masz na kompie XP i Ci wszystko działa - to świetnie. Ale inni juz dawno nie używają 16 letniego systemu, i nie chodzi tutaj o wygląd czy działanie, Ale o sprawy czysto techniczne. Żadna firma pracująca w gamedevie nie pracuje na 32 bitowych systemach. Bo nie jest w stanie obsłużyć Ci więcej niż 3,5GB pamięci RAM. Ja tworzę modele do gier też, mam w kompie 32GB RAMu u zdarza się, że przy wiekszych modelach HIGH POLY, jest spory ścisk i komp ledwo zipie. Więc albo zmieniasz kompa i instalujesz coś 64 bitowego, żeby korzystac z wielu softów niezbedncyh doz robienia gry, albo innej opcji nie ma :)



Fabuła w skrócie: lata 90-te, nad ziemie nadlatuje statek obcych, który odbiera sygnał nadawczy z wyspy na oceanie. Rząd USA rozszyfrowuje sygnał, mówi on o statku rozbitym wiele setek lat temu w stanie Kalifornia :) Na wyspie, z której pochodzi sygnał, jest baza w której prowadzone są obecnie badania naukowe, z którą urwał się kontakt. Zostaje wysłany na nią były komandos, który popadł teraz w depresję i alkoholizm :) Leci na nią śmigłowcem, i gdy już są prawie blisko niej coś trafia śmigłowiec. Bohater w ostatniej chwili wyskakuje a śmigłowiec z pilotem leci i rozbija się w głębi wyspy. W tle eksperymenty z promieniami Tesli, szalony naukowiec oraz nazi zombie :D


Co znaczy, że masz fabulę? Masz rozpisany scenariusz na kilkaset stron? Masz napisane dialogi, mnóstwo tekstu, które Twój bohater ma znajdować w grze? Może i masz dar do pisania i ogarnąłeś to, w przeciwnym wypadku raczej będzie źle. Napis zna początek jakies proste opowiadanie 15-20 stron A4 i daj do poczytania na jakieś forum dla pisarzy, albo wyślij do pierwszego lepszego magazynu i poproś o wydrukowanie. Zobaczyśz co Ci odpiszą :)


Widzę siebie w roli projektanta gry i level desingera.



Ale projektant gry MUSI mieć pojęcie o robieniu gier, bo jest mózgiem tego wszystkiego. Nie wiem jakie masz doswiadczenie ale obawiam się, że raczej zawodowo sie tym nie zajmowałeś nigdy. To tak jak bys chciał być teraz ordynatorem odziału bo ogólnie interesujesz się medycyną :)


CHAPTER I - UNDERGROUND BASE - TROPICAL JUNGLE - ANCIENT TEMPLES - VULCANO

CHAPTER II - LA DOWNTOWN - HOLLYWOOD BOULEVARD - UNDERGROUND BUNKER

CHAPTER III - HOOVER DAM - LAS VEGAS STRIP - AREA 51 BASE

CHAPTER IV - ALIEN SPACESHIP



Ładnie napisane, ale trudniejsze w wykonaniu. Mówisz, że pracujesz w 3dmaxie,widząc, że korzystasz z tutoriali to raczej nie jesteś nawet średnio zaawansowany w grafice 3D, nie mówiąc juz o tworzeniu modeli pod gry, wypalaniu tekstur itp.
3D Max, jest zreszta tylko bazą - raczej niezbędna jest też znajomość i to na sporym poziomie ZBrusha i np Substance Paintera.

Jeżeli Ty dopiero uczysz sie podstaw samego 3D Maxa, to przed Tobą dłuuuga droga. Pomijając juz fakt, skąd masz kopie 3d Maxa :) I to, że jak na piracie zaczniesz robić grę i Daj Ci Boże szczęście odniesiesz sukces, to możesz sie potem srogo zdziwić, bo zamiast różowej przyszłości, możesz mieć spory dług do oddania Autodeskowi i raczej kolejnej gry już nie zrobisz.


Gra ma mieć grafikę właśnie taką retro z lat 2004-2007 :)



Powiedzmy sobie szczerze, to nie jest grafika Retro. To grafika, która obnaża ułomności sprzętu i technologii sprzed 10 lat. To, że Tobie sie podobało to super, ale robisz grę, którą musza zainteresowac się sponsorzy. Więc ma wyglądać jak milion dolców i dzieciaki mają wyrywać rodzicom kasę, żeby im ja kupili. Inaczej każdy Cie oleje - bo wie, że grafa jest taka dlatego bo nikt w zespole nie ma umiejętności żeby to wyglądało ładnie.


2. Zróżnicowane, realistyczne duże i otwarte lokacje z logicznym ciągiem zdarzeń i możliwością wyboru drogi do celu.
5.Brak samoregeneracji, apteczki (choć w trochę zmodyfikowanym realistycznym stylu, checkpointy oraz quick save-y)



Wiesz, że żeby to działało trzeba prgramisty z biegłą znajomością C++?
Trzeba zaprojektować sztuczna inteligncję dla przeciwników i ogarnąć jeszcze pierdylion inncyh rzeczy, których zwykły gracz nawet nie zauważy. A zrobić je trzeba.
Trzeba korzystać z funkcji streamowania leveli, której UDK nie posiada. Wiesz jak to zakodować?
Na czym będziesz testował to co robisz? To, że akurat Tobie zadziała to nie znaczy, że innym też. Do samych testów trzeba mieć kilka osób i kilkadziesiąt różnych konfiguracji.


O samych technicznych rzeczach mógłbym Ci pisać jeszcze bardzo długo, ale ostatnia sprawa i to w zasadzie najważniejsza. Wyczytałem na innym forum, do którego wkleiłeś wyżej linka, że potrzebujesz około 10-20 osób, żeby to ukończyć. Wiesz, że zrobienie gry to nie jest praca dorywcza popołudniami i liczenia na to, że jacyć ludzie poznani w necie, będą godni zaufania i będą pracować solidnie nad materiałem? Będą przez pierwsze kilka dni, a potem Cię oleją albo zaczną zwodzić, że wczoraj byli chorzy albo musieli instalowac sytem od nowa bo im padł i nie dali rady nic zrobić :)

A jak chcesz żeby to miało ręcę i nogi to musisz zatrudnić tych dajmy na to nawet 10 ludzi. Mieć dla nich lokum, sprzęt i oprogramowanie. Liczyć na to, że będziecie przy dobrych wiatrach tworzyć ten projekt 12 miesięcy. Trzeba dać im wypłaty. A niestety grafik 3D i programista zarabia więcej niż minimalna krajowa, ale nawet jeżeli płaciłbyś im 1600zł to Ty jako pracodawca musisz jeszcze zapłacić za nich ZUS i parę innych rzeczy, jak zmieścisz się miesięcznie w minimum 50 tys zł. to będziesz mistrz :)


Wiem, że przez kilka ostatnich lat robiłeś przygodówkę 2D, jest już gotowa? A to jest nawet nie promil w porównaniu do FPS z takimi założeniami jak sobie wymyśliłeś.


Jeżeli faktycznie chcesz zacząć coś działać w branży gier, albo zmienić swój zawód (nie mam pojęcia kim jesteś z wykształcenia i gdzie pracujesz) to szczerze mówiąć troche za późno w tym wieku. Ale lepiej pokombinuj nad jakimś modem do np FarCry'a albo jakiegoś innego juz gotowego FPS. Robisz wtedy sobie tylko modele, wymyslasz historię i wrzucasz do juz gotowego silnika. Nie martwisz się i SI przeciwników, to jak gra działa na różnych sprzętach i MILION innych rzeczy jakie trzeba mieć w głowie żeby zrobić samemu całą grę.


Mam nadzieję, że się nie obrazisz za to co napisałem. Ale Niestety nie jesteś nawet w mały procencie świadomy tego co chesz osiągnąć. Nie masz nawet żadnego doświadczenia zawodowego w tworzeniu gier, to, że lubisz sobie coś w domu pokombinować to jest tylko hobby. Uwierz mi, że jak być popracował chwilę w gamedevie To byś widział, że rózni się to mocno od hobbystycznego zajmowania się grami.

Tak czy inaczej, będę śledził wątek i dopingował. Chętnie pomogę jakimis informacjami w zakresie 3D.

Pozdro i powodzenia!

Awatar użytkownika
Nfsfan83
Publicysta
Posty: 1043
Rejestracja: 16 września 2014, 13:07
Ukończone gry przygodowe - link do tematu: viewtopic.php?f=68&t=634&p=29309#p29309
Lokalizacja: Elbląg, Polska
Podziękował(a): 20 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 67 razy
Płeć: Mężczyzna
Kontakt:

Re: Własna gra FPS

Postautor: Nfsfan83 » 01 lipca 2017, 22:03

To się nazywa post :) Ale po kolei jak powiedział król Henryk VIII do swoich żon, którym ścinał głowy :rotfl:

1. Chciałbym coś zrobić na poważnie, bo gry to moja pasja, lubię grać ale czuje od pewnego czasu, że sam granie nie wystarcza już i czuje, że mam smykałkę do wymyślania fabuły oraz wkurza mnie jakie świetne gry akcji, gry fps, kiedyś robiono i dlaczego takich nie ma teraz.

2. Z systemem to planuję za jakiś czas zmienić PC to wtedy będzie 7 64 bity. Jakby coś ruszyło z tym pomysłem na grę, składamy coś mocnego, a jak nie, a na to się zapowiada to odpuszczam sobie i składam za rok może dwa. Poza tym śmieszą mnie słowa, że trzeba zawsze mieć super sprzęt aby robić gry. Jak się robi grę za parę mln $$$ to ok modele muszą być wypasione.

4. Fabuła, opis postaci, leveli i co tam ma być i co się dziać dokładnie mam 14 stron. Pisałem i powtórzę to nie ma być wielowątkowa fabuła w stylu hitów AAA jak np. HL2. Ale szybka gra akcji w stylu Serius Sam oraz Painkiller czy DN3D w zróżnicowanych levelach, klimat tropikalny (rozdział I). Dialogi bym umiał napisać, było by po bandzie i bez poprawności politycznej :D Nie umieszczę tego nigdzie, może i to jest proste i lekkie ale tam są fajne pomysły i ciekawa historia, której nigdzie w grach nie było i szkoda aby ktoś to wykorzystał :)

5. No widzę siebie w tej roli, oczywiście fajnie by było mieć nad sobą kogoś doświadczonego ale wiem co i gdzie ma być, jak to ma wyglądać z czym to się je.

6. Pracuję w 3DS Max 2009, bo uważam, że warto umieć takie rzeczy przy projektowaniu gry, nawet choć same podstawy wtedy komunikacja z grafikiem jest o wiele lepsza. Ale nie uważam, żeby projektant gry musiał być jednocześnie muzykiem, grafikiem i programistą w jednej osobie. To na czym teraz się uczę nie ma też znaczenia. Jakbym mógł kupić np. 3DS Max 2009 bardzo bym
chętnie kupił w rozsądnej cenie. Przy profesjonalnym projekcie to wiadomo all musi być legal.

7.Grafika ma być właśnie w stylu takim. I gra nie będzie i nie miała nigdy być segmenty AAAaaa :)
Właśnie w tym problem w tych dzisiejszych grach, grafika wypasiona a fun-u z niej mało. Albo niedopracowana Sniper Ghost Warrior 3 a przecież taki wspaniały Cry Engine 3. A można zrobić grę mniej śliczną graficznie a świetną i wciągającą.

8. Pisząc to miałem na myśli, mniej lub bardzie otwarty poziom jak np. tutaj:

http://www.youtube.com/watch?v=TzimsoV5dMA

Żaden sandbox itp, tylko większy level ale nie korytarz jak w COD-ach.

Odnośnie programisty to podstawa wiadomo.

9. Powtórzę, chciałbym zrobić choć jakiś level. I szukać jakiegoś studia czy wydawcy, który zainteresuje i pomoże w całości projektu a jak to zrobi to się zobaczy.

10. Żadnej przygodówki nie robiłem :) to była czysta improwizacja jakby mogła wyglądać dalsze losy Georga Stobarta.

11. Nie mam doświadczenia ok, ale jak zaczynali najwięksi??? Carmack, Chmielarz, Marchewka, Kiciński, Tymiński??? Niektórzy od handlowania na giełdzie :) tylko Carmack i Chmielarz programowali. Nie wiem jak z Marchewką. Żadne mody mnie nie interesują. Chcę shooter w stylu filmów z lat 80-tych i koniec zrobić :D


Dzięki za każde słowo czy to dobre czy opieprz. Biorę pod każde pod uwagę.

Ciągle walczę ze swoją mapą w UDK. Jak widać mam problem z koroną drzew niektórych.

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Fan klasycznych 2D point 'n' click przygodówek. Monkey Island 1-3, Broken Sword 1-2 oraz Indiana Jones Fate Of Atlantis.
Poradnik - box https://picasaweb.google.com/1152212250 ... AdaniaPudA
Mój kanał na YT: https://www.youtube.com/user/superbravo666/featured

Awatar użytkownika
tiger250
Obserwator
Posty: 100
Rejestracja: 16 grudnia 2014, 22:01
Podziękował(a): 3 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 9 razy
Płeć: Mężczyzna
Kontakt:

Re: Własna gra FPS

Postautor: tiger250 » 01 lipca 2017, 23:47

Ale Cormack, Romero, Chmielarz i inni programowali i to bardzo dobrze już w wieku kilkudziesięciu lat. Ty masz 34 i nie masz absolutnie żadnego doświadczenia zawodowego. Nawet nie znasz porządnie żadnej działki z zakresu projektowania gier.

To brzmi trochę jak milionowy 15 latek, który mówi "robimy GTA 5 tylko, że lepiej", mam taki pomysł "gra będzie miała super fabułę, wielowątkową akcję, inteligentne zagadki i retro grafikę z lat 2004" - to jest teks PR-owca, który się chwali tym, że nowa gra ich studia jest czymś czego jeszcze nie było. A potem wychodzi taki Sniper 3 właśnie, albo No Man's Sky. Wyślij CV do kilku firm, które produkują gry - zobaczysz jaki będzie odzew. Huuge games szukają sporo ludzi aktualnie do pracy "http://www.huuugegames.com/work-with-us/" będziesz robił to co robisz i jeszcze dostawał fajną kasę. Daj znać jaki był odzew :)

2. Z systemem to planuję za jakiś czas zmienić PC to wtedy będzie 7 64 bity. Jakby coś ruszyło z tym pomysłem na grę, składamy coś mocnego, a jak nie, a na to się zapowiada to odpuszczam sobie i składam za rok może dwa. Poza tym śmieszą mnie słowa, że trzeba zawsze mieć super sprzęt aby robić gry. Jak się robi grę za parę mln $$$ to ok modele muszą być wypasione.


A ile tych gier już zrobiłeś, że wiesz jaki sprzęt do tego jest potrzebny? Spróbuj zrobić kilkadziesiąt modeli roślinności, modularnie zaprojektuj elementy budowli, wrzuć te kilkaset modeli do poziomu i wtedy zobaczysz co się stanie.

4. Fabuła, opis postaci, leveli i co tam ma być i co się dziać dokładnie mam 14 stron. Pisałem i powtórzę to nie ma być wielowątkowa fabuła w stylu hitów AAA jak np. HL2. Ale szybka gra akcji w stylu Serius Sam oraz Painkiller czy DN3D w zróżnicowanych levelach, klimat tropikalny (rozdział I). Dialogi bym umiał napisać, było by po bandzie i bez poprawności politycznej :D Nie umieszczę tego nigdzie, może i to jest proste i lekkie ale tam są fajne pomysły i ciekawa historia, której nigdzie w grach nie było i szkoda aby ktoś to wykorzystał :)


14 stron to nawet nie jest minimalny opis do intra...

5. No widzę siebie w tej roli, oczywiście fajnie by było mieć nad sobą kogoś doświadczonego ale wiem co i gdzie ma być, jak to ma wyglądać z czym to się je.


No to ja pytam ponownie, kgo doświadczonego chcesz miec ad sobą? Art Directora? Reżysera? I kto mu bedzie płacił żeby Ci pomagał? Nie masz pojęcia z czym to się je. Nie zrobiłeś nigdy żadnej gry, nie znasz się na programowaniu, grafice, level designe, kompozycji i wielu innych rzeczach. Wiesz, że gra ma być super i tyle. A traz niech ktoś zrobi tak żeby była.

6. Pracuję w 3DS Max 2009, bo uważam, że warto umieć takie rzeczy przy projektowaniu gry, nawet choć same podstawy wtedy komunikacja z grafikiem jest o wiele lepsza. Ale nie uważam, żeby projektant gry musiał być jednocześnie muzykiem, grafikiem i programistą w jednej osobie. To na czym teraz się uczę nie ma też znaczenia. Jakbym mógł kupić np. 3DS Max 2009 bardzo bym
chętnie kupił w rozsądnej cenie. Przy profesjonalnym projekcie to wiadomo all musi być legal.


Cena licencji 3D Maxa roczna to 1700Euro netto - to jest nic w budżecie pracy nad grą. Chcesz współpracować z grafikiem. I znowu tutaj pytam - zatrudniłes już jakiegoś? Pisałem tez wcześniej o zbrushu i substance painterze - przy tworzeniu modeli do gry to jest "must have" no i oczywuiście photoshop.


7.Grafika ma być właśnie w stylu takim. I gra nie będzie i nie miała nigdy być segmenty AAAaaa :)
Właśnie w tym problem w tych dzisiejszych grach, grafika wypasiona a fun-u z niej mało. Albo niedopracowana Sniper Ghost Warrior 3 a przecież taki wspaniały Cry Engine 3. A można zrobić grę mniej śliczną graficznie a świetną i wciągającą.


Ale Ty masz super pomysł na gre i historię rozpisana juz na 14 stron. Więc wszystko jest - bohaterowie ciekawi są. Wciągająca fabuła - jest! Miodne strzelanie - jest! Więc jakim problemem jest zrobienie tego tak żeby wyglądało ładnie? Po co nasiłe chcesz zniszczyc coś technologią sprzed ponad 10 lat?

Żaden sandbox itp, tylko większy level ale nie korytarz jak w COD-ach.


Wiesz dlaczego CoDy są "korytarzowe"? Myslisz, że takie firmy jak Activision nie robia otwartych światów i "dużych leveli" bo im to sprawia radość?

. Powtórzę, chciałbym zrobić choć jakiś level. I szukać jakiegoś studia czy wydawcy, który zainteresuje i pomoże w całości projektu a jak to zrobi to się zobaczy.


Jak zamierzasz go szukać? Masz businessplan? Nie masz sprzętu, ludzi i funduszy ( tego nie jestem pewien, nie wiem ile i gdzie masz pochowane :D ) i myslisz, że jak sie rozmawia z wydawcą? Ale mam nadzieję, że uda Ci się odbyć taka rozmowę, napisz później jak to wyglądało :)

11. Nie mam doświadczenia ok, ale jak zaczynali najwięksi??? Carmack, Chmielarz, Marchewka, Kiciński, Tymiński??? Niektórzy od handlowania na giełdzie :) tylko Carmack i Chmielarz programowali. Nie wiem jak z Marchewką. Żadne mody mnie nie interesują. Chcę shooter w stylu filmów z lat 80-tych i koniec zrobić :D


Już wspominałem o tym na początku, ale ująłeś mnie tym :) Serio myślisz, że Ci ludzie w Twoim wieku stwierdzili, że zrobią grę? Poczytaj sobie ich historie, zobacz ile czasu poświęcili i w jakim wieku na naukę programowania. Chmielarz mając 14 lat pisał w Assemblerze trainery do gier. Cormack najpierw stworzył rewolucyjny jak na tamte czasy system wyświetlania grafiki w FPSach i popatrz gdzie teraz są.

No sorry, ale ktoś w twoim wieku już jakieś pojęcie o życiu ma i powinien wiedzieć, że czasem chęci to za mało. Mówisz, że nie interesuje Cię tworzenie modów. Akurat sporo ludzi, którzy zrobili mody, dostali robotę w branży. Jak pracowałem jeszcze w firmie na etat, to takich maili dostawaliśmy średnio 1-2 w tygodniu. I pewnie domyślasz się jak to sie kończyło :)

Mierz siły na zamiaru, zacznij od czegoś małego i zrób to dobrze. Spójrz ile osób pracowała dla przykładu nad wydaną w 2012 roku, prostą "chodzoną" grą: "Dear Esther". Tworzyli ja przez 2 lata! Ludzie z doświadczeniem, którzy wcześniej pracowali nad grami i mieli doskonałe pojęcie co i jak zrobić. A ich gra to nawet nie ćwierć tego co Ty zamierzasz zrobić zrobić, pomyśl o tym :)

I tym optymistycznym akcentem kończę moje marudzenie!

PS. Jeszcze na koniec, nie możesz wykorzystywać w grze modeli, ściągniętych z netu jeżeli zamierzasz ja gdziekolwiek pokazywać.

PPS. FPS w starych klimatach już i to bardzo fajny. FC Blood Dragon :)

Awatar użytkownika
twig
Przyjaciel forum
Posty: 1423
Rejestracja: 25 lutego 2012, 12:41
Podziękował(a): 18 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 32 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Własna gra FPS

Postautor: twig » 02 lipca 2017, 13:31

Projektant gier musi być trochę jak kierownik budowy - nie musi robić modeli postaci, dubbingu, mocapu i ścieżki dźwiękowej, tak jak kierownik budowy nie musi równo układać glazury, ale musi znać się na wszystkim po trochu, żeby np. nie wymyślać cudów na kiju, których nikt nie będzie w stanie zrealizować ("zróbmy taki sieciowy shooter, żeby na arenie było jednocześnie 5 milionów graczy i żeby się sterowało myślami").
Hurra i wciąż szukasz dziur
Gram: ---
Niedawno ukończyłem: Anna's Quest
W sprawach PrzygodoManii piszcie na twig(małpa)przygodomania(kropka)pl
Przygodomania - z miłości do przygodówek. Wszystko o przygodówkach: solucje, recenzje, galerie, łatki, zapisy z gier


Wróć do „Miejsce na pogaduszki o wszystkim”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość