Runaway a road adventure - solucja, poradnik

Awatar użytkownika
Urszula
Administrator
Posty: 10018
Rejestracja: 31 grudnia 2011, 12:05
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował(a): 104 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 122 razy
Płeć: Kobieta

Runaway a road adventure - solucja, poradnik

Postautor: Urszula » 27 stycznia 2012, 15:12

Solucja w pdf

Zapisy z gry

Wszelkie prawa autorskie do Solucji są moją własnością.
Kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody jest zabronione!
Urszula



Zaczynamy
• Musisz na początek, wysłuchać dość długiego wstępu.
• Przedstawi się młodzieniec i opowie początek historii, którą ty będziesz musiał kontynuować i rozwiązać.
• Gdy wszystko już powie i zobaczysz cały filmik, zabierasz się za grę.

UWAGA
• Jeśli masz czarny ekran grając pod Windows 7 - wgraj K-Lite Codec Pack 4.0.0 Full. Niczego w nim nie ustawiałam, grę uruchomiłam w trybie zgodności z Windows XP service pack 3 oraz jako administrator. Gra działa, ale przy niektórych animacjach, mam chwilowe zamrożenie obrazu. Trzeba pewnie z tym kodekiem troszkę pokombinować, żeby wszystko działało. :)

OBUDŹ MNIE, ZANIM UMRĘ


• Lądujesz w szpitalu.
• Spójrz na plan ewakuacyjny, wiszący na drzwiach prowadzących do łazienki.

Obrazek


• Wejdź do łazienki i zabierz buteleczkę spirytusu stojącą na półce oraz z kosza flamaster.

Obrazek


• Przeszukaj torebkę Giny – dostaniesz zapałki.

Obrazek


• Wyjdź przez okno i po gzymsie przesuń się w lewo do magazynu.
• W magazynie tuż przy oknie (po prawej), zabierz czystą kartę pacjenta i wademekum.

Obrazek


• Od kościotrupa, zabierz czaszkę.
• Po drugiej stronie, zabierz dwie poduszki, strzykawkę, środek dezynfekcyjny.
• Wróć do pokoju Giny.
• Z pustego łóżka stojącego obok, zabierz prześcieradło.
• Oglądnij kartę gorączkową Giny.
• W ekwipunku, napełnij strzykawkę spirytusem.
• Napełnioną strzykawką, połącz z flamastrem, a następnie z kartą gorączkową.
• Podrobioną kartę gorączkową, powieś na łóżku Giny.
• Kartą gorączkową Giny, kliknij na puste łóżko. Braian nie widzi sensu wieszania karty na pustym łóżku.

Obrazek


• Kliknij poduszkami na puste łóżko, Braian odpowiednio to skomentuje.
• Przeszukaj jeszcze raz torebkę Giny i ze środka wyjmij perukę.
• Połącz w ekwipunku perukę z czaszką.
• Tak zrobioną głową kliknij na puste łóżko - resztę Braian zrobi sam.
• Wejdź do łazienki. W tym czasie masz animację.
• Opuść łazienkę.
• Ze stolika zabierz tabletki (Braian głośno przeczyta ich nazwę).
• Kliknij tabletkami na vademecum i sprawdź ich działanie.
• Spójrz na zraszacz na suficie.
• Użyj na zraszaczu środka dezynfekcyjnego.
• Animacja i kolejny rozdział.

TAJEMNICZY KRUCYFIKS


• Jesteś w muzeum Majów u przyjaciela.
• Musisz zbadać krucyfiks.
• Wejdź do laboratorium, porozmawiaj z dr.Olivaw.
• Gdy odejdzie od swojego biurka, podmień krucyfiks z artefaktem Majów.

Obrazek


• Przejdź w głąb laboratorium.
• Zabierz pędzelek z talkiem.
• Obok szkieletu z walizki, zabierz bezbarwny lakier.

Obrazek


• Wyjdź z laboratorium i idź na dół do sprzątacza.
• Porozmawiaj z nim, otrzymasz wizytówkę.
• Zagadaj sprzątacza o jego interesach.
• W trakcie rozmowy, zadzwoni telefon.
• Sprzątacz pójdzie do laboratorium.
• Gdy wróci, ty idź do góry.
• Klawiaturę z kodem dostępu, pomaluj bezbarwnym lakierem.
• Obok z automatu zadzwoń do sprzątacza.
• Gdy on idzie do góry, ty w tym czasie wchodzisz do gabinetu Clive,a.
• Zabierz z gabinetu dwie książki.
• Podejdź do klawiatury, pomaluj ją pędzlem umoczonym w talku i wpisz kod dostępu 8137.

Obrazek


• Jesteś w laboratorium, po lewej stronie przy drzwiach, znajduje się klucz - zabierz go.
• Przeczytaj list i spróbuj otworzyć gablotę - potrzebna jest identyfikacja głosu.
• Musisz nagrać na coś głos dr.Olivaw.
• Idź do gabinetu Clive,a.
• Spójrz na biurko, jest tam miejsce na klucz.
• Otwórz skrytkę wyjmij ze środka dyktafon i idź do dr.Olivaw.

Obrazek


• Po nagraniu głos dr.Olivaw idź do laboratorium.
• Użyj dyktafonu na komorze z maską Majów ...wyczerpała się bateria.

Obrazek


• Przejdź w głąb laboratorium.
• Zabierz chochlę -przy jej pomocy, włóż wyczerpane baterie do butli( tej koło ściany).
• Zabierz baterie i włóż do dyktafonu.
• Użyj dyktafonu na komorze s maską, zabierz maskę.
• Z maski wymnij rubin, eksponatem w postaci ręki.
• Wróć do pracowni dr. Oliva'w.
• Przejdź w głąb pokoju i umieść rubin w laserze.

Obrazek

• Idź na dół do głównego pomieszczenia z eksponatami.
• Pośrodku przy posągu, leży w pojemniku kawa – zabierz ją.
• Daj kawę sprzątaczowi, nie chce jej.
• Wróć do pracowni Dr. Oliva'w i przy pomocy szlifierki zmiel kawę.
• Wróć do sprzątacza spróbuj dać mu kawę – to nie jest odpowiednia kawa.
• Koło gabinetu Clive,a jest kosz na śmieci, wyjmij z kosza opakowanie po pustej kawie.


Obrazek


• Wsyp zmieloną kawę do pustego opakowania i wręcz ją sprzątaczowi.
• Gdy sprzątacz napełni ekspres, kup jedną kawę i zanieś ją dr. Oliva’w.
• Udaj się do laboratorium analitycznego, aby zbadać krucyfiks pod skanerem.
• Animacja.

WIELKA UCIECZKA

• Jesteś zamknięty w jakieś chacie.
• Podejdź do zamrażarki, która stoi pod oknem.
• Spróbuj ją przesunąć, nic z tego, jest za ciężka.
• Otwórz zamrażarkę i zaglądnij do środka – jest pełna lodu.
• Musisz jak najszybciej roztopić lód.
• Przy oknie leży kawałek szmaty, na półce bliżej drugiego okna środek czyszczący.


Obrazek

• W ekwipunku spryskaj szmatę środkiem czyszczącym i wymyj okno.
• Wymnij wtyczkę od zamrażarki.
• Sprawdź czy lód się roztopił.
• Wyjmij korek spustowy tuż koło wtyczki.
• Po opróżnieniu zamrażarki przesuń ją.
• Pod zamrażarką jest klapa prowadząca na zewnątrz chaty, ale na klapie jest kłódka.
• Podejdź do szafy i zabierz oparty o nią łom.
• Użyj łomu na kłódce i opuść chatę.
• Przejdź za skałę – spotkasz artystów potrzebujących pomocy.
• Po ustaleniu planu działania idź do hangaru i przez szparę zobacz, co jest w środku.
• Wejdź do środka przez okno i przez drugie okno, spójrz na zewnątrz.
• Zobaczysz, jakiegoś mięśniaka rzucającego puszkami po piwie.
• Wyjdź i idź do autobusu.
• W autobusie porozmawiaj z Carlą.
• Dowiesz się o tabletce, która w połączeniu z alkoholem ścięła ją z nóg.

Obrazek


• Przy drzwiach po łóżkiem znajdziesz odkurzacz.
• Zabierz odkurzacz i z kratki w podłodze, obok Carli, wyciągnij tabletkę.
• Idź do wyjścia, weź nitkę i igłę.
• Podejdź do Luli i porozmawiaj- każe się odczepić.
• Wróć do mięśniaka i przez okno spróbuj wrzucić mu tabletkę do puszki z piwem - porażka.
• Wróć koło autobusu.
• Na zewnątrz autobusu, stoi duży kufer sprawdź jego zawartość.
• Zabierz uszkodzoną piłkę do kosza i napraw ją w ekwipunku przy pomocy nici.
• Wróć do chatki przez klapę i przy pomocy miechu, nadmuchaj piłkę.
• Idź do autobusu, piłkę daj Luli i poproś o pomoc.


Obrazek

• Lula odwrócić uwagę osiłka, a ty w tym czasie, do puszki z piwem, wrzuć tabletkę.
• Gdy będzie pijany, zabierz słoik z masłem orzechowym.
• Zagadaj do mięśniaka, powie ciekawostkę o tutejszych termitach.
• Łomem zdemoluj motocykl.
• Gdy odpadnie od niego podnóżek, zabierz go i wróć do autobusu.
• Podnóżek użyj z mechanizmem otwierającym drzwi autobusu.


Obrazek

• Zakręć korbą, a drzwi autobusu zamkną się.
• W przegródce za drzwiami jest klucz do lodówki, zabierz go.
• Z lodówki zabierz masło.
• Wyjdź z autobusu i idź do wagonu kolejowego.


Obrazek

• W wagonie, jedną z beczek otwórz łomem i zbierz orzeszki ziemne.
• Z wiadra przy drzwiach zabierz śrubę.
• Na tyle w kolejnej beczce z napisem XXX znajdziesz proch.
• Wydobyć prochu nie możesz, a dziurę w beczce samą śrubą nie zrobisz.


Obrazek

• Idź na cmentarzysko samolotów.
• Na skrzydle jednego z samolotów, jest zatknięty stary hełm, zabierz go.
• Zabierz pas do amunicji i zbadaj stary karabin maszynowy.
• Wróć do chatki.
• Do hełmu, włóż masło i orzeszki.
• Chełm połóż na pokrywie zamrażarki, a otrzymasz gotowe masło orzechowe.
• Niedaleko wagonu, stoi barak.
• Posmaruj barak masłem orzechowym...termity dokonają dzieła zniszczenia.
• Wśród trocin, leżą materiały wybuchowe – zabierz je.


Obrazek

• Idź do nieczynnej pompy wydobywczej.
• Na pompie zamontuj materiały wybuchowe.
• Wróć do baraku gangsterów, znajdziesz stare wiadro, które zabierz.
• Wejdź do chaty, ze środka zabierz kołek od wieszaka.( Leży koło regału po prawej stronie.)


Obrazek

• Wróć do starego wagonu.
• Z wiadra wyjmij śrubę i połącz z drewienkiem.
• Użyj połączonej śruby z drewnem na beczce.
• Nabierz do wiadra proch.
• Musisz zrobić, naboje do karabinu maszynowego.
• Wróć do autobusu.
• W środku znajdziesz szminki, które zabierz i napełnij je prochem.
• Tak wykonaną amunicją, wypełnij pas do karabinu maszynowego.


Obrazek

• Obok szminek znajdziesz okulary zabierz je i wyjdź z autobusu.
• Idź do pompy wydobywczej i w małej kałuży ropy, zabrudź okulary.
• Brudne okulary, podmień panience leżącej na masce autobusu.
• Mariola stwierdzi, że jest już dobrze opalona i pozwoli ci zabrać olejek do opalania.
• Olejkiem nasmaruj stary zardzewiały karabin maszynowy i zamontuj pas z amunicją.
• Animacja.


BLISKIE SPOTKANIE CZWARTEGO STOPNIA


• Jesteś w opuszczonym miasteczku, rodem z westernów.
• Porozmawiaj z Sushi.
• Idź do saloonu, - na dole jest składzik, z którego zabierz sekator.

Obrazek


• Wejdź na górę, jest tam artysta o imieniu Saturno.
• Porozmawiaj z Saturno , a potem użyj dźwigni od katapulty, na której jest wiadro z farbą.

Obrazek


• Wiadro wyląduje na ruinach starego banku, idź tam.
• Zabierz leżący na biurku stempel, oraz z półki zszywacz.

Obrazek


• Na zewnątrz obok biura szeryfa stoi wóz.
• Sekatorem odetnij pas.

Obrazek

• Idź do krateru.
• Porozmawiaj z Joshue.
• Załóż odcięty pas na jego motorze - próba się nie powiedzie.
• Spinaczem znalezionym w banku zepnij pas.
• Wyjdź na chwilę z tej lokacji.
• Wróć do Joshua, dowiesz się że potrzebny jest klucz. I
• Idź do saloonu i poproś Saturno o klucz dziesiątkę.
• Możesz go zabrać, ale klucz, tkwi na ulicy w korycie wypełnionym błotem.
• Zejdź na dół i zabierz pustą doniczkę.
• Zrzuć z balkonu doniczkę na koryto.
• Idź i zabierz klucz numer 10.
• Wróć do Joshue i wręcz mu klucz.
• Opuść na jakiś czas Joshue i pospaceruj po okolicy.


Obrazek

• Idź do domu mamy Dority i z przed domu zabierz kamień.
• Wróć do Joshue potrzebna jest benzyna.
• Idź do miasteczka i odwiedź Saturno.
• Poproś go o kanister z benzyną, w zamian zaproponuj znaleziony kamień.
• Wyjdź na balkon, koło drzwi leży osełka, weź ją i użyj razem z kamieniem.
• Ponownie zaproponuj kamień, niestety dalej ten kamień ma nieodpowiedni wygląd.
• Połącz kamień z bursztynem i znów daj go Saturninowi - dostaniesz kanister, dwie menzurki i litrową butelkę. Poproś o możliwość napełnienia butelki wodą z dystrybutora.
• Musisz zrobić odpowiednie paliwo, to jest za wysoko oktanowe- nie nadaje się do motocykla.
• Napełnij koncentratem menzurkę 50 cm, a następnie przelej część jej zawartości do menzurki 30 cm. Opróżnij menzurkę 30 cm i przelej do niej koncentrat, który pozostał w menzurce 50 cm. Raz jeszcze napełnij z kanistra menzurkę 50 cm, po czym odlej część koncentratu do mniejszej menzurki. Teraz zawartość menzurki 50 cm przelej do butelki z wodą i tak przygotowaną benzyną napełnij bak motocykla.


Obrazek


• Porozmawiaj z Joshua i na jego panelu zagraj muzykę: do, sol, mi, si, la.
• Idź do środka kanionu, po Joshule został tylko dziwaczny hełm - zabierz go.

Obrazek


• Wróć do Saturno, wręcz mu dziwaczny hełm.
• Zabierz palnik i idź w kierunku starej lokomotywy.

Obrazek


• Po drodze wejdź do biura szeryfa, zabierz drewno na opał.
• Wejdź do środka lokomotywy, pod piec podłóż drewno.
• Zbiornik musisz wypełnić wodą. Butelka do tego się nie nadaje.
• Idź w okolicę kopalni z zabierz olejarkę.
• Olejarkę napełnij wodą ze zbiornika w salonie.

Obrazek


• Musisz kursować do dystrybutora pięć razy, zanim napełnisz zbiornik wodą.
• Gdy już się z tym uporasz, palnikiem rozpal drewno i pokręć pokrętłem ciśnienia i pary.

Obrazek

• Z komina lokomotywy, wypadnie klucz, zabierz go.
• Otwórz kluczem celę w biurze szeryfa.
• Z torby lekarskiej wyjmij maść miętową.
• Jeśli tego wcześniej nie zrobiłeś, to ze składziku na narzędzia, zabierz wysuszone liście tytoniu a z przed domu Mamy Dority weź miseczkę, leżącą obok drabiny.
• Włóż stempel do miseczki, a następnie użyj miętowej maści na liściach tytoniu.
• Tak przygotowany „przysmak” podaruj Oscarowi, będzie bardzo zadowolony.
• Poproś Oskara, aby przesunął kamień blokujący wejście do kopalni.
• Wróć do Sushi i zapytaj o sejf w banku.
• Wróć do pracowni Saturno, ustaw rzeźbę na katapulcie i wyrzuć ją w powietrze.
• Rzeźba wpada do banku, robiąc dziurę w podłodze – idź tam.
• Zejdź po rzeźbie na dół i spróbuj otworzyć sejf.
• Wróć do celi i zabierz z torby lekarskiej, stetoskop.
• Przy pomocy stetoskopu otwórz kasę - prawidłowa kombinacja liczb to: 85 w prawo, 29 w lewo i 54 w prawo.


Obrazek

• Z sejfu zabierz mapę starej kopalni.
• Wróć do kanionu i z namiotu rozbitego przez Joshue, zabierz latarkę i linę.
• Wejdź do kopalni.


ŚWIĘTY GROBOWIEC


• Jesteś po drugiej stronie kopalni, obok leży pod belką młotek bez trzonka.

Obrazek

• Zabierz jedną kość ze szkieletu i zrób prowizoryczny młotek.
• Ze skały tuż koło wejście na lewo od szkieletu jest wbity gwóźdź, wyjmij go młotkiem.
• Przesuń się na sam skraj przepaści, w ziemię wbij gwóźdź, przywiąż do niego linę i zjedź po linie.


Obrazek


• Idź do jaskini, znajdziesz tam tomahawk należący do Indian Hopi.

Obrazek


• Idź do kanionu, staniesz przed rzeźbą.
• Musisz do ust rzeźby włożyć krucyfiks, – ale wpierw trzeba je oczyścić.
• Obok rzeźby rośnie krzew, zerwij z niego gałązkę i oczyść usta rzeźby z piasku.

Obrazek


• Użyj krucyfiksu na rzeźbie, otworzy się przejście do grobowca.
• Po rozmowie z wodzem, wróć do wioski Indian - zdobyłeś palec w formalinie.
• Przejdź po ruinach budynku, aż dojdziesz do zwisającej liny, odetnij ją tomahawkiem.


INDIANIN, ZAKONNICA I PALEC

• Jesteś w domu Mamy Dority.
• Porozmawiaj z nią na wszystkie tematy, a potem z Giną o jej zdrowiu.
• Wróć do miasteczka, w saloonie spotykasz Rutgera.
• Zapytaj Rutgera, czy byłby w stanie wprowadzić cię w trans.
• Podaruj mu tomahawk, który może też służyć, jako fajka pokoju.
• Wypala fajkę, ale ziele okaże się za słabe.
• Wróć do Rutgera, poproś go o coś mocniejszego.
• Rutger może zrobić coś mocniejszego, ale potrzebuje specjalnych ziaren.
• Masz te ziarna, spróbuj je rozłupać.
• Idź do celi, by kolejny raz przeszukać torbę lekarską.
• Wyjmij ze środka skalpel i użyj go na ziarnach – jest za słaby.


Obrazek

• Idż do hotelu.
• W kominku rozgrzej skalpel i użyj go na strąkach Yawaskel.
• Wróć do Rutgera, daj mu nasiona, dostaniesz odpowiednio mocne ziele fajkowe.
• Idź do domu Mamy Dority - jesteś odpowiednim medium.
• Powtarzaj za Mama Dority słowa modlitwy.
• Wróć do miasteczka, porozmawiaj z Sushi.
• Idź do Saturno wypytaj go przyczepę.


Obrazek

• Idź do przyczepy.
• Przy pomocy pogrzebacza sforsuj drzwi.
• Przeszukaj przyczepę.
• W drzwiach przyczepy jest przegródka, znajdziesz broszurę banku.
• Wróć do Sushi, daj jej broszurę żeby, co nieco sprawdziła.
• Opuść lokację i wróć po chwili zdobędziesz dużo ciekawych informacji.
• Wróć do Giny porozmawiaj z nią a następnie wróć jeszcze raz do Sushi by porozmawiać.
• Idź do przyczepy, zabierz habit.
• Idź do starej lokomotywy, przekręć zawór pary - z komina wylatuje gwiazda szeryfa.
• Daj gwiazdę szeryfa Oskarowi.
• Z biura szeryfa, zabierz worek z rzeczami gangstera.
• Worek zanieść Sushi
• Idź i zajrzyj do Giny.
• Wróć do Sushi zapytaj o rzeczy gangsterów.
• Gdy rozmowa zejdzie na temat reżyserów powiedz, że lubisz najbardziej Woody Alena.
• Padnie pytanie, który z filmów najbardziej Ci się podoba, podaj tytuł "Tajemnica morderstwa na Manhattanie".
• Zabierz odtwarzacz mp3, nagraj głos Giny i zamkniętych w celi gangsterów. Całość daj Sushi.
• Animacja.


Obrazek


Koniec
___________________________________________________________________________________________________
Moje gry
Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Dawstwa Szpiku - KRS 0000202597 - przekaż 1% podatku

kontakt w sprawach PrzygodoManii: urszula(at)przygodomania(kropka)pl

Wróć do „Runaway: a road adventure”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość