MI 3: the curse of Monkey Island - solucja, poradnik

Awatar użytkownika
adventurka
Administrator
Posty: 2058
Rejestracja: 16 lutego 2012, 00:23
Lokalizacja: Słupsk
Podziękował(a): 87 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 37 razy
Płeć: Kobieta

MI 3: the curse of Monkey Island - solucja, poradnik

Postautor: adventurka » 15 sierpnia 2013, 16:43

SOLUCJA W PLIKU PDF

THE CURSE OF MONKEY ISLAND – SOLUCJA
AUTOR: RONZBIG1-RAEL


Porady

  • Przytrzymując LPM na przedmiocie lub naciskając Enter, urucha­miamy menu czynności, a klawiszem F1 główne menu.
  • Zawsze wykorzystuj wszystkie opcje dialogowe, nawet te z pozoru nieważne.
  • W niektórych lokacjach po pewnych wydarzeniach pojawiają się nowe przedmioty.
  • Przy pojedynkach słownych notujemy pasujące odpowiedzi na kartce.
  • Niektóre przedmioty można jeść – pamiętaj o tym.
Część 1. The demise of the zombie pirate LeChuck

  • Zaczynamy pod pokładem.
  • Podnosimy ubijak do prochu (ramrod).
  • Rozmawiamy z małym piratem dopóki się nie rozpłacze.
  • Bierzemy plastikowy hak.
  • Używamy działa i niszczymy piratów.
  • W ekwipunku łączymy ubijak z hakiem. Przy pomocy stworzonego chwytaka wyciągamy ramię szkieletu z wody.
  • Za pomocą kordelasa (cutlass) odcinamy linę przy dziale (cannon restraint rope).
  • Ponownie używamy działa.
  • W skarbcu podnosimy z podłogi torbę, i pierścionek z diamentem. Używamy pierścionka na iluminatorze (porthole)…
Część 2. The curse get worse

  • Zaczynamy na plaży.
  • Wychodzimy z lokacji. Idziemy w stronę bagna (takie szare).
  • Gadamy z napotkaną czachą.
  • Idziemy w stronę statku. Podnosimy igłę (pin) i klej (paste).
  • Używamy torby z grosikamy (nickels) na automacie z gumą do żucia.
  • Później ciągniemy za język aligatora.
  • Po rozmowie udajemy się do miasteczka.
  • Rozmawiamy z chłopcem sprzedającym lemoniadę i próbujemy się napić.
  • Idziemy w prawo. Wchodzimy do teatru bocznymi drzwiami.
  • Przyglądamy się płaszczowi na wieszaku.
  • Bierzemy z górnej części płaszcza łupież (dandruff), który okazuje się być wszami (lice).
  • Po ponownym przyglądnięciu się płaszczowi otwieramy kieszeń i bierzemy z niej rękawiczkę (glove).
  • Ze stolika bierzemy różdżkę i używamy na kapeluszu. Dostajemy książkę .
  • Przyglądamy się naklejce z Blood Island znajdującej się na kufrze.
  • Idziemy w prawo i rozmawiamy z aktorem, pytając, czy był na Blood Island.
  • Wychodzimy z teatru.
  • Wchodzimy do zakładu fryzjerskiego.
  • Po rozmowie z pierwszym piratem używamy na nim rękawiczki.
  • Zamykamy wieko od środkowego pokrowca. Wybieramy banjoo.
  • Teraz przyda się kartka i długopis. Zapisujemy, które struny szarpie pirat i powtarzamy sekwencję. Po 3 razie pirat zaczyna grać jak rockmen.
  • Podnosimy jeden z pistoletów i strzelamy w banjoo.
  • Po wygraniu podchodzimy do drugiego, małego pirata.
  • Po rozmowie klepiemy go po plecach dwa razy.
  • Podnosimy cukierek (jawbreaker).
  • Gdy trzeci z piratów położy grzebień na stołku, używamy na nim wszy.
  • Potem podczas rozmowy stwierdzamy, że też chcielibyśmy się obciąć. Używamy raz dźwigni (handle).
  • Podnosimy kamień na książce (paperweight).
  • Używamy dźwigni, aż będziemy mogli ponieść nożyczki z sufitu (scissors).
  • Wychodzimy z zakładu.
  • Idziemy w okolice chłopaka z lemoniadą. Po prawej od niego rosną zarośla (undergrowth). Ścinamy je nożyczkami. Dostajemy też kwiatek.
  • Podchodzimy do znaku. Jesteśmy w brzuchu węża.
  • Podnosimy z brzucha wszystko, co się da.
  • Używamy kwiatka na sosie do naleśników (pancake syroup), a stworzonej mieszanki na łbie węża.
  • Bierzemy cierń (thorny plat) i trzcinę (reeds). Łączymy zyskane przedmioty w dmuchawkę.
  • Używamy kamyka na baloniku. Dmuchamy w balonik, a następnie niszczymy go dmuchawką.
  • Wracamy do miasta. Idziemy do restauracji. Rozmawiamy z szefem na wszystkie tematy.
  • Bierzemy wycinarkę do herbatników (biscuit cutter) i formę do ciasta (pancan).
  • Popychamy gościa w kapeluszu. Wyjmujemy nóż.
  • Bierzemy herbatnik z beczki i zjadamy go.
  • Używamy robaków na kurczaku.
  • Bierzemy kartę klubową.
  • Kapitanowi dajemy twardy cukierek, potem gumę do żucia. Przekuwamy gumę igłą. Bierzemy złoty ząb.
  • Sami żujemy gumę, potem łączymy ją z zębem.
  • Wdychamy powietrze z balonika, i żujemy gumę.
  • Wychodzimy na zewnątrz restauracji.
  • Używamy formy do ciasta na błocie i dostajemy ząb.
  • Wracamy na miejsce pojedynku muzycznego.
  • Używamy wycinaka na gumowym drzewie (another rubber tree).
  • Idziemy do trawiastego pagórka (grassy knoll).
  • Używamy noża na stojaku (sawhorse).
  • Później używamy patyka (ember on stick) na ścieżce z rumu (trail of rum).
  • Idziemy do fryzjerów.
  • Najmniejszemu dajemy złoty ząb, z dużym wygrywamy konkurs rzutu kłodą (w opcjach dialogowych).
  • Idziemy do zatoczki (Danjer Cove).
  • Łączymy korek z klejem i wtykamy go w dziurę w łódce.
  • Płyniemy do statku.
  • Obcinamy deskę (plank) nożem.
  • Wchodzimy na pokład, próbujemy otworzyć dzrwi.
  • Wracamy do miasteczka i wchodzimy do restauracji.
  • Używamy książki o brzuchomówstwie z dużą małpą.
  • Po konwersacji bierzemy mapę skarbów (treasure map).
  • Idziemy do klubu (Cabana).
  • Pokazujemy recepcjoniście kartę członkowską (membership card).
  • Bierzemy trzy ręczniki i moczymy je kuble z lodem (ice bucket). Idziemy na plażę, używamy ręczników na gorącym piasku.
  • Rozmawiamy z opalającym się mężczyzną.
  • Bierzemy kubek.
  • Wracamy do chłopca z lemoniadą.
  • Podmieniamy kubki i kupujemy lemoniadę, bierzemy dzban i napełniamy go czerwonym barwnikiem (vat with red dye).
  • Wracamy do klubu.
  • Bierzemy ręcznik i ponownie go moczymy.
  • Uderzamy ręcznikiem recepcjonistę.
  • Bierzemy olej (fry oil).
  • Wracamy do gościa na plaży, kładziemy na nim kubek bez dna (bottomless mug), na kubku używamy dzbana z barwnikiem (pitcher with red dye).
  • Polewamy plecy olejem.
  • Zdzieramy mapę.
  • Idziemy do teatru.
  • Idziemy do oświetlenia (klikamy na suficie pierwszej lokacji).
  • Ciągniemy za wajchę i wciskamy przyciski:
    1. prawy dolny
    2. lewy górny
    3. lewy środkowy
    4. środkowy dolny
    5. prawy środkowy
    6. prawy górny
    7. prawy górny
    8. prawy środkowy
    9. lewy dolny
  • Smarujemy kule armatnie ze skrzyni (cannon balls) smalcem z kurczaka (chiken grease).
  • Podnosimy łopatę...
Część 3. Three shett to the wind

  • Gadamy aż do pojawienia się opcji: "We'll avoid scurvy if we all eat an orange".
  • Po piosence zostajemy zapytani o poziom trudności bitew morskich. Górna opcja oznacza trudniejszą. Cały etap polega na wygrywaniu bitew morskich, później potyczek słownych, w których dopasowujemy odpowiedzi do bluzgów przeciwników (analogicznie jak w pierwszej części serii).
  • W przerwach między bitwami kupujemy lepsze działa od chłopca w mieście.
  • Gdy mamy około 15 bluzgów z odpowiedziami możemy walczyć z bossem. Używa innych bluzgów niż reszta piratów, trzeba je dopasowywać znaczeniowo (niektóre z odpowiedzi się rymują) lub używać metody prób i błędów. Po pokonaniu bossa zaczynamy czwarty rozdział....
Część 4. The bartender, the thives, his aunt and her lover

  • Podnosimy piankę do golenia. Otwieramy ją zębami.
  • Zwiedzamy całą wyspę.
  • W hotelu gadamy z wróżbitką i zabieramy karty, dopóki nie będziemy ich mieć 5. Zabieramy poduszkę (cushion), książkę z przepisami (recipe book). Otwieramy drzwi na zaplecze. Bierzemy magnes z lodówki.
  • Idziemy na cmentarz. Idziemy w lewo do psa. Bierzemy jego sierść, potem dajemy mu herbatnik. Bierzemy też dłuto i młotek (malet, chisel).
  • Idziemy do młyna. Bierzemy paprykę (pepper).
  • Idziemy do wioski kanibali. Bierzemy blok tofu, (auger) i kubek (measuring cup).
  • Wracamy na plażę. Na skale (rock) kładziemy poduszkę, na drzewie używamy młotka.
  • W hotelu dajemy barmanowi sierść, paprykę i jajko. Dostajemy lekarstwo na kaca (Head B Clear).
  • Wyczerpujemy wszystkie opcje dialogowe podczas rozmowy z barmanem, prosimy o drink z parasolką, dostajemy parasol.
  • Z lady bierzemy pusty słoik (empty jar).
  • W pokoju na górze używamy młotka z gwożdziem. Podnosimy gwóźdź i portret . Używamy na nim nożyczek.
  • Przy barze bierzemy lustro, wkładamy w ramę głowę portretu.
  • Na zapleczu używamy dłuta na serze.
  • Wracamy do barmana, prosimy o drinka. Używamy na nim lekarstwa na kaca.
  • Otwieramy trumnę dłutem. Otwieramy środkową trumnę. Po rozmowie bierzemy wszystkie gwoździe z naszej trumny.
  • Wychodzimy z cmentarza i wracamy do krypty.
  • Kupujemy polisę za złoty ząb. Przy okazji dostajemy kartę.
  • Wracamy do hotelu. Próbujemy wmówić barmanowi, że jesteśmy jego rodziną.
  • Używamy karty na drzwiach drugiego pokoju na górze. Otwieramy sprężynowe łóżko. Przybijamy je gwoździami. Bierzemy książkę.
  • Używamy reszty portretu na przodzie pierwszych dzwi.
  • Patrzymy z drugiej strony przez szybkę.
  • Gadamy z barmanem o rodzinie Goodsoup.
  • Ponownie pijemy drink z lekiem.
  • Otwieramy trumnę, gadamy z duchem po lewej.
  • W następnej lokacji bierzemy łom, potem Murraya.
  • Używamy kleju na ręce szkieletu.
  • Patrzymy przez wyrwę.
  • Bierzemy lampkę (latern) przy pomocy ramienia.
  • Teraz kładziemy lampkę na płycie grobu (coffin lid), na lampce używamy Murraya.
  • Wychodzimy z grobu.
  • Idziemy na plażę, rozmawiamy z zakapturzoną postacią. Prosimy o przewóz na Skull Island.
  • Wracamy do hotelu, bierzemy zaświadczenie o śmierci. Dajemy je Stanowi, dostajemy kasę.
  • Idziemy do młyna. Na łopatach młyna używamy parasola, na beczce używamy słoika.
  • Wracamy do Elaine.
  • Na pokrywce słoika używamy dłuta, do słoika łapiemy robaczki świętojańskie.
  • W latarni podmieniamy stare lustro z nowym, a za źródło światła dajemy robaczki.
  • Idziemy do wraku. Próbujemy wziąć śliski płyn, musimy dostarczyć w zamian zamiennik smoły.
  • Kubek (measuring cup) napełniamy morską wodą.
  • Używamy igły (pin) na magnesie. Igłę łączymy z korkiem, a korek z kubkiem wody.
  • Powstały magnes dajemy zakapturzonej postaci na plaży.
  • Płyniemy na Skull Island.
  • Wchodzimy na górę, gadamy z windziarzem, prosimy o przewóz na dół.
  • Podczas spadania otwieramy parasol.
  • Po rozmowie z przemytnikami gramy o diament. Podmieniamy zwykłe karty z kartami tarota.
  • Po scence wracamy na Blood Island.
  • Idziemy do hotelu, do pokoju z truposzem.
  • Używamy łomu na deskach za łóżkiem, potem na łóżku. Podnosimy pierścionek (engagement ring).
  • Idziemy do wioski kanibali.
  • Na tofu używamy dłuta, zakładamy zrobioną maskę.
  • Gadamy z Lemonheadem, po scence wrzucamy ser do wulkanu.
  • Wracamy do hotelu, wsypujemy ser do kociołka przed hotelem (cooking pot) i podnosimy go.Bierzemy śliski płyn.
  • Idziemy do Elaine, używamy płynu na przeklętym pierścionku.
  • Diament łączymy ze zwykłym pierścionkiem, wkładamy go na palec Elaine ....
Część 5. Kiss of the spider monkey

  • Po rozmowie popychamy psa, aż dostajemy sierść.
  • Zakładamy się z nim, że nie zna naszej wagi, potem wieku.
  • Bierzemy kotwicę (anchor).
  • Używamy płynu do golenia na formie do ciasta, następnie kotwicy na fałszywym cieście. Kładziemy je na stosie innych ciast.
  • Przechodzimy przez bramkę i patrzymy przez dziurę.
  • Dostajemy krem (meringue pie).
  • Z lady po prawej bierzemy młynek do pieprzu a sprzedawcę prosimy o loda.
  • Na lodzie używamy sierści, pieprzu, i kremu. Jemy smakołyk ...
Część 6. Guybrush kicks butt once again

  • Przy stacji dżunglowej bierzemy linę (fallen rope).
  • Przy stacji ze statkiem bierzemy rum (keg o' rum).
  • Przy stacji z lawą otwieramy lampę, zdmuchujemy płomień, na lampie używamy liny.
  • Na stacji arktycznej idziemy do gigantycznej małpy. Łączymy beczkę z liną i używamy jej na małpie, schodzimy na dół.
  • Gdy LeChuck będzie atakował, używamy na nim pieprzu.

KONIEC
Kontakt w sprawach forum: adventurka[at]przygodomania.pl

Wróć do „Monkey Island 3: the curse of Monkey Island”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość