Larry 2: w poszukiwaniu miłości - solucja, poradnik

Awatar użytkownika
vaapku
Administrator
Posty: 882
Rejestracja: 04 stycznia 2012, 08:56
Lokalizacja: Resovia
Podziękował(a): 17 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 9 razy
Płeć: Kobieta

Larry 2: w poszukiwaniu miłości - solucja, poradnik

Postautor: vaapku » 08 marca 2012, 18:21

Wszelkie prawa autorskie do solucji są moją własnością.
Kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody jest zabronione!
vaapu


Zanim zaczniesz grę, zostaniesz poproszony o wpisanie numeru telefonu kobiety widocznej na zdjęciu. W edycji kolekcjonerskiej, w którą grałam, zdjęcia kobiet można znaleźć w solucji zamieszczonej na płycie. Są one jednak czarno-białe i trudno z nich coś odczytać. Dlatego w razie kłopotów sugeruję skorzystać z obrazka zamieszczonego na stronie jednego z twórców gry. Można tam także znaleźć multum innych ciekawych informacji: ZOBACZ

Radzę często zapisywać stan gry - na Larry'ego czyha wiele niebezpieczeństw!
W nawiasach kwadratowych podaję komendy, a w okrągłych - punkty za poszczególne czynności. Komendy należy wpisywać bez używania polskich liter.
Ze względu na to, że do poradnika dołączam schematyczne mapki, podaję tylko miejsca w które trzeba się udać, bez wskazywania "idź dwa razy w lewo", itp.
Jeśli nie wiesz co robić, spróbuj się rozejrzeć, wpisując komendę [PATRZ]. W ten sposób dowiesz się, co ważnego znajduje się w danym miejscu.

Los Angeles


Obrazek


  • Wejdź do garażu. [PRZESZUKAJ GARAZ] i [WEZ DOLAR] (3).
  • Idź do zaułka. W Larrym 1 pobyt w tym miejscu groził zejściem, ale tym razem Ci to nie grozi. Podejdź do dziury w płocie i [PATRZ PRZEZ DZIURE] (1).
  • Idź do monopolowego. Stań naprzeciwko kobiety przy ladzie i [KUP BILET] na loterię. Zostaniesz poproszony o podanie sześciu liczb - nie ma znaczenia, jakie wybierzesz (3).
  • Teraz udaj się do studia telewizyjnego. Podejdź do recepcjonistki i [POKAZ BILET]. Kobita zgubiła okulary, więc nie jest w stanie sprawdzić, czy Twoje liczby to te, które zostały wylosowane. W związku z tym poda Ci zwycięskie numerki. Zapisz je sobie (za każdym razem są inne). Gdy zapyta, jakie są Twoje liczby, podaj te, które Ci wskazała (10).
  • Zostaniesz wpuszczony do poczekalni. Podejdź do ławki i [USIADZ] (1).
  • Po chwili pojawi się jakiś facet. Ma pretensje, że się spóźniłeś. [WSTAN] i idź za nim. Dziwne, brałeś udział w loterii, a prezenter zapowiada... Randkę w ciemno.
  • Reguły zabawy chyba znasz - kobieta zadaje niezbyt inteligentne pytania, a każdy z kandydatów musi odpowiedzieć, jak zachowałby się w opisanej sytuacji. Możesz odpowiadać jak Ci się żywnie podoba - niezależnie od tego kobieta i tak uzna Cię za barana, ale mimo to i tak wygrasz program (20). Tu należy się wyjaśnienie, gdyż w polskiej wersji językowej ta sytuacja nie jest zrozumiała. Kiedy prezenter mówi, że publiczność najwyraźniej dokonała już wyboru, Barbara odpowiada, że ona także. Prowadzący źle zrozumiał jej wypowiedź - po angielsku "too" (także) brzmi podobnie jak "two".
    Oczywiście dla "szczęśliwej" pary przewidziano nagrodę - rejs na pokładzie U.S.S. Love Tub.
    Nagrodę otrzymasz w poczekalni (6).
  • Ponownie [USIADZ] na ławce. Tym razem otworzą się drzwi po prawej.
  • [WSTAN] i wejdź do środka. Tym razem trafiłeś do właściwego pokoju. Larry zakręci kołem i... wygra główną nagrodę - milion dolarów (12+7).
  • Wyjdź ze studia. Idź do sklepu Molto Lira. Mają zniżkę na kąpielówki. Podejdź więc do stojaka i [WEZ KAPIELOWKI] (5).
  • Podejdź do lady i [ZAPLAC] (3). Jest ważne, żebyś pierwszych zakupów dokonał właśnie tutaj - w innych sklepach będzie problem z wydaniem reszty z miliona.
  • Idź do apteki. Podejdź do półki po lewej i [WEZ OLEJEK]. Podejdź do sprzedawcy i [ZAPLAC] (9).
  • Idź do monopolowego. Podejdź do maszyny i [WEZ NAPOJ] (5). Podejdź do lady i [ZAPLAC] (3).
  • Udaj się do fryzjera. [USIADZ] na fotelu. Zabiegi upiększające, którym zostaniesz poddany, będą dłuuugie, a jedyną różnicą, jaką odnotujesz, będzie brak 100 dolarów (3).
  • Teraz idź w stronę domu. Jeśli zależy Ci na punktach, po drodze zahacz o zapuszczoną ulicę. Poczekaj, aż w tle pojawi się jakiś biegający człowieczek i [PATRZ NA JOGGERA] (1). Teraz prosto do domu.
  • Jak widzisz, nie możesz już wejść do garażu. Możesz za to... przeszukać śmieci. Larry będzie się wzbraniał, więc powtórz polecenie [PRZESZUKAJ KOSZ]. Następnie [WEZ PASZPORT] (5).
  • Idź do sklepu etnoafrykomuzykologicznego. Pogadaj sobie ze sprzedawczynią [ROZMAWIAJ Z KOBIETA]. Dostaniesz od niej niezwykły instrument (7). Kiedy wyjdziesz ze sklepu, okaże się, że znów wplątałeś się w jakieś kłopoty...
  • Idź do portu. Podejdź do mężczyzny, [POKAZ BILET] (9).

    W tym momencie powinieneś mieć 113 punktów.


U.S.S. Love Tub


Obrazek


Na wstępie uwaga - nie marnuj czasu na zwiedzanie statku, to zrobisz potem. Postaraj się opisane niżej czynności wykonać jak najszybciej.
  • Wejdź do kabiny. Podejdź do stolika i [WEZ OWOC] (3).
  • Przejdź przez drzwi po prawej. Jaka miła niespodzianka, urocza Barbara wysłała na rejs mamusię! Nie zbliżaj się do niej, bo jest strasznie napalona i może przez przypadek zrobić Ci krzywdę.
  • Wyjdź z pokoju, po czym jeszcze raz tam wejdź. Mamusia powinna zniknąć, ale jeśli dalej tu jest, to wychodź i wracaj aż gdzieś sobie pójdzie. Najlepiej zapisz tu grę, bo kobieta może czasem wrócić, a wtedy marny Twój los!
  • Podejdź do szafki nocnej, [OTWORZ SZUFLADE], [PATRZ NA SZUFLADE] i [WEZ PRZYBORNIK] (6).
  • Wróć do swojej kajuty, schowaj się za szafą i [ZALOZ KAPIELOWKI].
  • Idź teraz na górę, tam gdzie jest basen. [UZYJ OLEJEK] (3).
  • Podejdź do wolnego leżaka i [USIADZ] (3).
  • Po chwili pojawi się jakaś ślicznotka i poprosi, by za nią pójść. Ale nie daj się zwieść! Laski uwielbiają Larry'ego... oszukiwać. Dlatego zignoruj jej prośbę. Kiedy zniknie, [WSTAN] i wejdź do basenu, a gdy Larry zacznie się topić (topienie bohaterów było chyba pasją ludzi z Sierry - od razu przypomina mi się dzielny Graham, który był w stanie utonąć w kałuży, o ile nie przypomniało mu się, że umie pływać), szybko wpisz [PLYWAJ].
  • Podpłyń w stronę drabinki i [ZANURKUJ]. Gdy będziesz przy samym dnie, [WEZ BIKINI] (7) i szybko się wynurz - pojemność płuc Larry'ego jest ograniczona.
  • Ponownie [UZYJ OLEJEK] (3).
  • Wróć teraz do kabiny. Jeśli wykonanie powyższych zadań zajęło Ci zbyt dużo czasu, Larry pójdzie spać, ale niestety, już nie wstanie. W takim wypadku jedynym wyjściem jest wczytanie poprzedniego zapisu. Jeśli jednak wszystko zrobiłeś w miarę sprawnie, teraz możesz spokojnie wejść za szafę. [ZALOZ GARNITUR].
  • Idź teraz do baru. Podejdź do blatu (konkretnie: do lewego brzegu) i [ZABIERZ DIP] (2).
  • Idź do fryzjera. [USIADZ] na krześle. Dostaniesz niezwykle piękną i oszałamiająco drogą perukę [3], którą Larry zresztą szybko zdejmie.
  • Udaj się do sterowni. Uważaj, żebyś nie został zauważony![PATRZ NA DZWIGNIE] - odpowiada za opuszczanie szalup. W związku z tym podejdź bliżej (znajduje się za plecami kapitana) i [POCIAGNIJ ZA DZWIGNIE] (8).
  • Wyjdź ze sterowni i idź do szalup. Podejdź do burty i [WSKOCZ W SZALUPE] (2).
  • Gdy znajdziesz się już na wodzie, [WYRZUC DIP] (2), [UZYJ OLEJEK] (5) i [ZALOZ PERUKE] (5).

Minie wiele dni, zanim Larry dobije do brzegu... (25).
Do tego momentu do zdobycia było 190 punktów.

Wyspa

Obrazek


  • Znajdujesz się na wyspie. Nie idź na razie w prawo, bo czekają tam na Ciebie agenci KGB.
  • Idź w dół. Trafisz do dżungli. Twoja cierpliwość zostanie poddana próbie, gdyż Larry przedziera się przez krzaczory bardzo długo, a na dodatek będziesz tu musiał wracać wielokrotnie. Mniej więcej na środku rosną jakieś kwiatki, kiedy Larry znajdzie się blisko, [WEZ KWIATEK] (3).
  • Znajdziesz się w restauracji. Kolejna próba wytrzymałości... Podejdź do kelnera i [ROZMAWIAJ], a następnie [USIADZ] na krzesle (1). Chwilę sobie poczekasz, zanim kelner zaprowadzi wszystkich gości do stolików. Kiedy nareszcie zostaniesz zaproszony do środka (1), podejdź do bufetu i [WEZ NOZ] (3).
  • Wyjdź z restauracji. Jeśli masz dość czekania, aż Larry wyjdzie z dżungli, wpisz [WYJDŹ]. Trafisz do pokoju hotelowego. Możesz się w nim rozejrzeć [PATRZ]. Zignoruj dziewczynę, która przyjdzie zapytać, czy może w czymś pomóc.
  • Podejdź do szafki nocnej i [WEZ ZAPALKI] (2).
  • Wejdź do łazienki i [WEZ MYDLO] (2).
  • Wyjdź z pokoju. Tym razem trafisz do fryzjera (który to już raz?!). [USIADZ] i poddaj się kolejnym zabiegom (3).
  • Wyjdź. Trafisz z powrotem na plażę. Idź na plażę nudystów. Podejdź do skały i [WEZ BIKINI] (4).
  • Ponownie wejdź do dżungli. Wyjdź z restauracji, idź do pokoju hotelowego. Schowaj się we wnęce za łazienką i [ZALOZ BIKINI] (5), [UMIESC MYDLO W BIKINI] (12).
  • Idź do fryzjera i poddaj się zabiegowi usunięcia zbędnego owłosienia [USIADZ] (3).
  • Wróć na plażę i przejdź w prawo. Teraz bez obaw możesz przejść obok agentów (12).
  • Przed Tobą wąska ścieżka nad przepaścią. Nie bój się - tutaj wyjątkowo nie sposób zginąć, ba, za każde potknięcie dostaniesz punkt - ale nie ciesz się - zostaną one skasowane. Kiedy dojdziesz do końca, [ZALOZ GARNITUR] (6).
Do tej pory do zdobycia było 247 punktów.



Lotnisko

Obrazek


  • Podejdź do strażników przy drzwiach (ale nie za blisko) i [DAJ KWIATEK] (7).
  • Idź do salonu fryzjerskiego. [PATRZ NA KOBIETE] (3). [USIADZ] (3).
  • Idź do odprawy celnej. Podejdź do mężczyzny i [POKAZ PASZPORT] (5). Przejdź w prawo.
  • Podejdź do taśmy. Za każdym razem, gdy będzie Cię mijać jakaś walizka, wpisuj komendę [WEŹ BAGAŻ]. Rób tak do momentu, aż trafisz na bombę (5). Larry sam zrobi z nią co trzeba (15).
  • Teraz, kiedy nie ma już kolejki do kasy, podejdź do mężczyzny i [KUP BILET]. Gdy sprzedawca zada już setkę durnych pytań (5), idź w prawo, [POKAZ PASZPORT] i idź dalej, do baru.
  • Podejdź do kobiety i [ZAMOW JEDZENIE]. Następnie [PRZESZUKAJ TALERZ] i [WEZ SPINKE] (7).
  • Podejdź do automatu i [KUP SPADOCHRON] (3).
  • Wejdź na ruchomy chodnik.
  • Znajdziesz się w poczekalni. [PATRZ NA BIURKO]. Podejdź i [WEZ BROSZURE] (11).
  • Mężczyźnie za biurkiem [POKAZ BILET] (3).
  • Przejdź przez drzwi i wejdź na pokład samolotu.

W tym momencie powinieneś mieć 314 punktów.


Samolot

  • Kiedy samolot wystartuje, rozejrzyj się dookoła [PATRZ].
  • Zabierz woreczek na wymioty [WEZ TOREBKE] (5).
  • Daj sąsiadowi ulotkę z lotniska [DAJ BROSZURE] (8).
  • [WSTAN] i idź w prawo. Pora na ewakuację. Twórcy znów pozwolili sobie na mały żart. Wyjście awaryjne jest niewidoczne! Stań mniej więcej tutaj:


Obrazek


  • [UZYJ SPINKI] (5), [ZALOZ SPADOCHRON] (4). Następnie [POCIAGNIJ DZWIGNIE] i [OTWORZ DRZWI] (6). Kiedy zaczniesz spadać, [POCIAGNIJ RACZKE].

W tym momencie powinieneś mieć 342 punkty.


Wyspa Nontoonyt


Obrazek


  • [ODETNIJ SPADOCHRON] (8).
  • Gdy znajdziesz się na ziemi, [WEZ KIJ] (4).
  • Idź w dół ekranu. Kiedy znajdziesz się blisko krzaka, [CZOLGAJ] się (6), żeby uniknąć spotkania z osami.
  • Idź w dół, do lokacji z wężem. Podejdź do drzewa, a gdy zostaniesz zaatakowany, [UZYJ KIJA] (10).
  • Przejdź w prawo, do ruchomych piasków. Na wszelki wypadek zapisz grę. Żeby przejść na drugą stronę, musisz poruszać się po jaśniejszej linii, śladami małpki (5).
  • Podejdź do brzegu, blisko dużego kamienia. [ZLAP LIANE], następnie użyj klawisza F3 i powtarzaj komendę aż znajdziesz się na drugim brzegu (6).
  • Podejdź do liany między kamieniami i [WEZ LIANE] (4). Idź na plażę.
  • Porozmawiaj z piękną dziewczyną (10). Opowie Ci swoją historię. Zakochany Larry zrobi wszystko, żeby uratować wyspę, a tym samym móc wziąć ślub z dziewczyną.
  • Teraz czeka Cię rozmowa z wodzem wioski. Kiedy Larry przejdzie test polegający na napisaniu programu komputerowego, wódz zaprowadzi go nad przepaść (25).
  • Wróć do miejsca, w którym paliło się ognisko i [WEZ POPIOL] (6). Idź na plażę i [WEZ PIASEK] (3).
  • Idź do przepaści. Podejdź do krawędzi i [RZUC LIANE] (11). Idź do lodowca i [UZYJ POPIOLU] (10).
  • Wejdź na szczyt wulkanu. Stań przy krawędzi, [UMIESC TOREBKE W BUTELCE] (5) i [UZYJ ZAPALKI] (5), następnie [WYRZUC BUTELKE] (10).
  • Wejdź do windy (30).

Obejrzyj animacje końcowe.
Tego jeszcze nie grali.
vaapku(at)przygodomania(kropa)pl

Awatar użytkownika
vaapku
Administrator
Posty: 882
Rejestracja: 04 stycznia 2012, 08:56
Lokalizacja: Resovia
Podziękował(a): 17 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 9 razy
Płeć: Kobieta

Larry 2: w poszukiwaniu miłości - możliwe przyczyny śmierci

Postautor: vaapku » 12 marca 2012, 14:35

Możliwe przyczyny śmierci

Życie Larry'ego jest w ciągłym niebezpieczeństwie. Poniżej podaję, czego należy się wystrzegać, aby przejść grę bez konieczności częstego wczytywania zapisów. Nie wiem, czy są to wszystkie możliwe zagrożenia.

Kradzież w sklepie Quikie Mart. Próba wyjścia bez zapłacenia za wzięty napój kończy się tragicznie - Larry zostaje zastrzelony przez bojową ekspedientkę.

Popijawa z napotkanym menelem. Larry może zostać zaczepiony przez jakiegoś pijaka (w miejscu, gdzie siedzą dwaj inni pijaczkowie). Jeśli zgodzi się z nim wypić, przypłaci to życiem.

Bliskie spotkanie z mamą Barbary. Jeśli nasz bohater podejdzie zbyt blisko tej szalonej kobiety, lub też zakradnie się pod jej nieobecność do jej kajuty a ona wróci - straci życie.

Opalanie się bez kremu. Położenie się w stroju kąpielowym na leżaku może okazać się brzemienne w skutki - chyba że wcześniej użyło się olejku do opalania.

Pójście za kobietą, która zaczepia Larry'ego na basenie. Panienka podrywa naszego bohatera, ale tak naprawdę jej zamiary są niecne.

Niepływanie w basenie. Larry potrafi pływać, ale najwyraźniej o tym nie pamięta. Kiedy wejdzie do basenu, trzeba mu o tym przypomnieć, inaczej się utopi. Nie polecam również wchodzenia do wody w garniturze.

Zbyt długie pozostawanie pod wodą. Na dnie basenu znajduje się strój kąpielowy, po który trzeba zanurkować. Należy to jednak zrobić w miarę szybko - pojemność płuc Larry'ego jest ograniczona.

Pozostanie na statku do nocy. Czas na zdobycie owoca i przyborów do szycia oraz przebieranie się jest ograniczony. Jeżeli Larry zbyt późno przyjdzie do kabiny by się przebrać, automatycznie położy się spać, ale ranka już nie dożyje.

Wejście do sterowni bez zachowania należytej ostrożności. Jeśli Larry zostanie dostrzeżony przez kapitana - zostanie zamknięty w celi.

Śmierć w szalupie. Larry nie przeżyje podróży w szalupie, jeśli uprzednio nie użył olejku i nie założył peruki. Powinien także wyrzucić za burtę dip, inaczej się nim zatruje.

Wejście bez przebrania na plażę, na której czekają agenci KGB.

Próba wejścia na lotnisko w bikini. Po przejściu górskiej ścieżki Larry powinien szybko przebrać się w swój zwykły strój.

Podejście zbyt blisko tańczących agentów. Żeby odwrócić ich uwagę, Larry musi wręczyć im kwiatek.

Otworzenie drzwi w samolocie bez wcześniejszego założenia spadochronu. Nasz bohater wypada na zewnątrz i wpada do morza.

Przejście pod krzakiem, w którym mieszkają osy. Aby uniknąć śmierci, należy się przeczołgać.

Brak reakcji na atak węża. Żeby wąż nie pożarł Larry'ego, należy szybko wsadzić mu do paszczy kijek.

Utonięcie w bagnie. Przez bagno należy przejść po śladach zostawionych przez małpkę, inaczej Larry utonie.

Przejście na drugą stronę rzeki po dnie. Bohater teoretycznie może wybrać ten sposób przeprawy, ale okaże się, że piranie zrobiły sobie posiłek z jego nóg. Aby uniknąć śmierci, należy użyć lian.

Spadnięcie w przepaść. To chyba jasne - należy trzymać się z dala od krawędzi. Wyjątek stanowi górska ścieżka między plażą a lotniskiem, tu Larry'emu nic nie grozi.
Tego jeszcze nie grali.
vaapku(at)przygodomania(kropa)pl

Awatar użytkownika
vaapku
Administrator
Posty: 882
Rejestracja: 04 stycznia 2012, 08:56
Lokalizacja: Resovia
Podziękował(a): 17 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 9 razy
Płeć: Kobieta

Larry 2: w poszukiwaniu miłości - easter eggs

Postautor: vaapku » 12 marca 2012, 14:37

Easter eggs w grze


Są to odwołania do innych gier stworzonych przez Sierrę. Zapewne nie udało mi się wyłapać wszystkich.

Początek gry, Los Angeles, zaułek za sklepem monopolowym. Gdy wpiszemy polecenie PATRZ, Larry stwierdzi:

Obrazek


We wspomnianym zaułku stoi płot, a w nim dziura, przez którą można zajrzeć:


Obrazek


W tymże zaułku stoi także kontener na śmieci. Jeśli Larry za nim stanie... hmm...

Uliczka na południe od sklepu Molto Lira przypomina Larry'emu lokację ze Space quest IV:


Obrazek


W zakładzie fryzjerskim na lotnisku pracuje Rosella, bohaterka gry King's quest IV.


Obrazek



Obrazek


Na lotnisku Larry przeszukuje bagaże do momentu, aż w jednym znajdzie bombę. W pozostałych walizkach znajdują się najróżniejsze przedmioty, a wśród nich:


Obrazek



Obrazek
Tego jeszcze nie grali.
vaapku(at)przygodomania(kropa)pl


Wróć do „Larry 2”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość