CSI: mordercze zamiary - solucja, poradnik

Awatar użytkownika
pelagia
Moderator
Posty: 2376
Rejestracja: 03 stycznia 2012, 20:28
Lokalizacja: Poznań
Podziękował(a): 4 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 6 razy
Płeć: Kobieta

CSI: mordercze zamiary - solucja, poradnik

Postautor: pelagia » 16 września 2015, 11:24

Solucja w pdf

Wszelkie prawa autorskie do Solucji są moją własnością.
Kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody jest zabronione!
pelagia


Obrazek


ŚLEDZTWO 1: ZŁAMANE SERCE


AURELIA'S FANTASY SUITES

• Zapytaj Nicka, co o tym sądzi, wygląda na to, że się wykrwawiła, czy znamy jej nazwisko - dostaniesz nagranie z rozmowy Charlesa Steera z policją.
• Podejdź do świadka i zapytaj o której znalazł ciało, czy rozpoznaje ofiarę, czy w tym pokoju zatrzymał się mężczyzna, i czy ma pieniądze, którymi płacił. Zapytaj też czy dotykał jeszcze czegoś, i czy zeszłej nocy ktoś słyszał coś dziwnego.
• Podejdź do łóżka, obejrzyj zwłoki kobiety, po czym wacikiem pobierz próbkę krwi z plamy krwi przy jej twarzy.
• Spójrz na pojemnik z gratisami z lewej strony łóżka.
• Podnieś kawałek szkła spod komody.
• Podejdź do kanapy, odwróć poduszkę i wacikiem pobierz próbkę krwi z poduszki.
• Wejdź do łazienki, spójrz na umywalkę i spryskaj ją fioletem krystalicznym LCV - zostanie pobrana próbka krwi.

Obrazek

• Zajrzyj do szafki pod umywalką i popatrz na figurkę nad wanną.
• Wróć do pokoju, podejdź do baru i zauważ plamę na dywanie. Spryskaj plamę fioletem krystalicznym LCV - zostanie pobrana krew z dywanu.
• Do pojemnika na próbki pobierz próbkę białego proszku rozsypanego obok.

Obrazek

• Spójrz na butelki na ladzie i wannę za barem.
• Podejdź do świadka i powiedz, że ktoś próbował wywabić krew z dywanu, po czym udaj się do kostnicy.


KOSTNICA

• Zapytaj doktora o przyczynę śmierci - dostaniesz szkło wystające z szyi ofiary.
• Zapytaj o czas zgonu i odciski palców - dostaniesz kartę z odciskami palców ofiary.
• Zapytaj o ślady aktywności seksualnej i czy toksykologia coś wykazała.
• Obejrzyj zwłoki kobiety, następnie wyjmij z jej ust protezę dentystyczną.
• Idź do laboratorium.


LABORATORIUM

• Wejdź do DATA LAB, podejdź do ekranu po lewej i wybierz DŹWIĘK. Odsłuchaj nagrania rozmowy Charlesa Steera z policją.
• Wejdź do MATERIALS LAB, podejdź do komputera po lewej i wybierz ZWIĄZEK CHEMICZNY. Zbadaj biały proszek z podłogi - na liście wyszukanych wyników zaznacz pozycje 1, 4, 7. Zatwierdź, klikając na zgodność.

Obrazek


• W tym samym komputerze wybierz DNA. Przeprowadź badanie, porównując krew ofiary z miejsca zdarzenia z krwią znalezioną w zlewie na miejscu zdarzenia - musisz przenosić kolejno nitki DNA z jednej próbki i upuszczać na drugiej próbce. Zatwierdź.

Obrazek

• Spróbuj porównać krew ofiary z miejsca zdarzenia z krwią z poduszki na kanapie z miejsca zdarzenia - nie pasuje, a także krew ofiary z miejsca zdarzenia z krwią z dywanu z miejsca zdarzenia - też nie pasuje.
• Podejdź do komputera po prawej i wybierz MIKROSKOP. Zbadaj protezę dentystyczną ofiary - powiększ obraz x 10, ustaw ostrość suwakiem i przesuń obraz w prawo. Pojawi się numer identyfikacyjny z protezy ofiary.

Obrazek

• Wróć do DATA LAB i w komputerze po prawej wybierz BAZA DANYCH MEDYCZNYCH. Z dowodów wybierz numer identyfikacyjny z protezy ofiary, po czym kliknij szukaj.
• Przeniesiesz się automatycznie do biura Brassa.


BIURO BRASSA

• Zapytaj szefa jak leci i czy idzie na przyjęcie.
• Możesz już iść do klubu Pleasure City.


PLEASURE CITY

• Spójrz na klubowy neon i wejdź do środka.
• Podejdź do baru, zerknij na półki z alkoholem, po czym porozmawiaj z barmanką.
• Zapytaj Kathy, czy zna Lynn Bowder i czy widziała ją zeszłej nocy. Jak dobrze zna Lynn i czy dzwoniła do niej. Czy zna kogoś, kto mógłby mieć problem z Lynn, i czy była w Aurelia's Fantasy Suites.
• Zapytaj, czy Lynn mogła wyjść za mąż zeszłej nocy i czy może opowiedzieć o mężczyźnie, z którym była, gdzie dla niego tańczyła i o której z nim wyszła.
• Obejrzyj obie sceny, następnie podejdź do wskazanego przez barmankę fotela.
• Używając pędzelka z proszkiem daktyloskopijnym zdejmij odcisk palca i dłoni z siedzenia fotela, odcisk palca z lewej górnej części fotela, odcisk palca z prawej górnej części fotela, odcisk palca z prawej dolnej części fotela.

Obrazek

• W międzyczasie dostaniesz wiadomości od Brassa i idź do jego biura.


BIURO BRASSA

• Zapytaj Brassa, czy ma tę kartę kredytową - dostaniesz kartę kredytową ofiary.
• Zapytaj jeszcze jak leci i Idź do laboratorium.


LABORATORIUM

• Otwórz palmtopa, z dowodów wyjmij kartę kredytową ofiary i używając pędzelka daktyloskopijnego, zdejmij odcisk palca z karty.
• Wejdź do DATA LAB, w komputerze po prawej stronie wybierz ODCISKI PALCÓW i porównaj
kartę z odciskami Lynn Bowder z odciskiem z lewej górnej części fotela z klubu, przeciągając go na właściwe miejsce - pole prawe górne.
• Wybierz odcisk palca z karty kredytowej ofiary i przygotuj go oznaczając pięć cech indywidualnych, następnie porównaj z odciskiem wyszukanym w bazie danych (odcisk czwarty) - pole lewe dolne.

Obrazek

Obrazek

• W ten sam sposób przygotuj odcisk palca z prawej górnej części fotela z klubu i porównaj z odciskiem wyszukanym w bazie danych (odcisk drugi) - pole lewe dolne.
• Przygotuj odcisk palca z prawej dolnej części fotela z klubu i porównaj z odciskiem wyszukanym w bazie danych (odcisk drugi) - pole prawe dolne.
• Przygotuj odcisk palca i dłoni z siedzenia fotela z klubu i porównaj z odciskiem wyszukanym w bazie danych - pole prawe dolne.
• Musisz iść do biura Brassa.


BIURO BRASSA

• Powiedz Brassowi, że trzeba przesłuchać Airama Domingueza. W uzasadnieniu przedstaw odcisk palca Domingueza zdjęty z siedzenia fotela w klubie.
• Dostaniesz od Brassa fotografię Domingueza.
• Wróć miejsce zbrodni.


AURELIA'S FANTASY SUITES

• Najpierw podejdź do pudełka z gratisami z lewej strony łóżka. Porusz go i podnieś z podłogi kawałek szkła, który wypadnie spod poduszki.
• Podejdź do Charlesa i powiedz, że znaleźliśmy jego odcisk na karcie kredytowej ofiary i że nie mówił o zameldowaniu się tutaj pani Bowder.
• Zapytaj Charlesa, czy poznaje człowieka na tej fotografii.
• Dostajesz wiadomość od Brassa i przenosisz się automatycznie do pokoju przesłuchań.


POKÓJ PRZESŁUCHAŃ

• Zapytaj Domingueza, co go sprowadza do Las Vegas, i czy w Pleasure City spotkał Lynn Bowder. Powiedz, że mamy świadków, którzy widzieli go z Lynn kolejne - zostanie pobrane DNA Domingueza.
• Powiedz, że potrzebne są również ubrania, które miał na sobie wczoraj - dostaniesz od Brassa koszulę Domingueza.
• Udaj się do laboratorium.


LABORATORIUM

• Wyjmij z dowodów koszulę od smokingu Airama Domingueza i obejrzyj ją dokładnie - z tyłu przy kołnierzu znajdziesz kawałek szkła.

Obrazek

• Wejdź do DATA LAB i podejdź do Langstona - zostaniesz poproszony o zidentyfikowanie odcisku palca.
• W komputerze po prawej wybierz ODCISKI PALCÓW. Przygotuj częściowy odcisk palca z naczynia do cannoli, zaznaczając pięć cech indywidualnych, po czym porównaj go z odciskiem wyszukanym w bazie danych - pole lewe górne.
• Przejdź do MATERIAJS LAB i w komputerze po lewej wybierz DNA. Przeprowadź badanie porównując krew z poduszki na kanapie z DNA Domingueza.
• Wróć do pokoju przesłuchań.


POKÓJ PRZESŁUCHAŃ

• Zapytaj Domingueza, czy był kiedyś w apartamencie Aurelia's Fantasy - jako dowód przedstaw krew Airama Domingueza znalezioną na kanapie w miejscu zdarzenia.
• Zapytaj, czy były z nim dwie kobiety, co z kartą kredytową Lynn Bowder, i skąd ma siniaka.
• Zapytaj o suknię ślubną, czy przebił gardło Lynn odłamkiem popielniczki i dlaczego nie zadzwonił na policję.
• Udaj się do klubu.


PLEASURE CITY

• Podejdź do baru i zabierz chusteczkę Kathy Burd leżącą na ladzie.
• Wróć do laboratorium.


LABORATORIUM

• Wyjmij z dowodów chusteczkę Kathy Burd i pobierz z niej wacikiem próbkę wydzieliny.
• Przejdź do MATERIALS LAB i w komputerze po lewej wybierz DNA. Porównaj wydzielinę z chusteczki Kathy Burd z krwią z dywanu z miejsca zdarzenia.
• Idź do biura Brassa.


BIURO BRASSA

• Powiedz, że potrzebujemy nakazu, żeby przeszukać mieszkanie Kathy Burd. W uzasadnieniu przedstaw krew Kathy Burd znalezioną na dywanie w miejscu zdarzenia.
• Możesz już iść do mieszkania Kathy.


MIESZKANIE KATHY BURD

• Zapukaj do drzwi - wychodzący z mieszkania Charles Steer pozostawi w ziemi odcisk buta
• Cofnij się, zrób gipsem odlew odcisku buta i zauważ, że w podeszwie coś utkwiło.

Obrazek

• Wejdź do mieszkania i porozmawiaj z Kathy. Powiedz, że nie spodziewałeś się, że Charles tu będzie i nadmień, iż powiedziała, że nigdy nie była w Auralia's Fantasy.
• Zapytaj jeszcze, czy Lynn Bowder z nią mieszkała, po czym przeszukaj mieszkanie.
• Obejrzyj zasłony, okno zabite deskami, skrzynię przy łóżku, obraz i naczynia na podłodze. Popatrz na komodę i przedmioty na niej, zajrzyj do szuflady.
• Wejdź do garderoby, spójrz na buty, a potem przejdź w lewo i podnieś z podłogi kawałek szkła.

Obrazek

• Przejdź do łazienki, popatrz na brudną umywalkę i szafkę pod nią, następnie wejdź do kabiny prysznicowej i spryskaj odpływ fioletem krystalicznym LCV - zostanie pobrana krew z mieszkania Kathy Burd.
• Zapytaj Kathy, czyja to krew i skąd się wziął ten kawałek szkła.
• Musisz iść do laboratorium.


LABORATORIUM

• Wejdź do MATERIALS LAB, w komputerze po lewej wybierz DNA i porównaj krew Lynn Bowder znalezioną na miejscu zdarzenia z krwią z mieszkania Kathy Burd.
• Podejdź do stołu laboratoryjnego i dopasowując do siebie posiadane kawałki szkła zrekonstruuj popielniczkę. Brakuje jednego kawałka.

Obrazek

• Idź do biura Brassa.


BIURO BRASSA

• Poproś Brassa o wydanie nakazu aresztowania Kathy Burd. W uzasadnieniu przedstaw krew ofiary znalezioną w mieszkaniu Kathy Burd.
• Przeniesiesz się automatycznie do pokoju przesłuchań.


POKÓJ PRZESŁUCHAŃ

• Powiedz Kathy, że musimy zdjąć jej odciski palców.
• Zapytaj, czy widziała Lynn po tym jak zginęła - jako dowód przedstaw częściowo zrekonstruowaną popielniczkę (narzędzie zbrodni),
• Zapytaj Kathy jeszcze raz, czy widziała Lynn po tym jak zginęła - przedstaw krew ofiary znalezioną w mieszkaniu Kathy Burd.
• Poproś, by opowiedziała co się stało, a potem zapytaj, czy ma dowód na to, że Charles jej groził - dostaniesz telefon Kathy Burd.
• Udaj się do laboratorium.


LABORATORIUM

• Wejdź do DATA LAB, podejdź do ekranu po lewej i wybierz DŹWIĘK.
• Odsłuchaj nagranie rozmowy Charlesa Steera z policją i nagranie z telefonu Kathy Burd, następnie porównaj pierwsze fragmenty nagrań.

Obrazek

• Wróć do biura Brassa.


BIURO BRASSA

• Poproś Brassa o wydanie nakazu aresztowania Charlesa Steera. W uzasadnieniu przedstaw telefon Kathy Burd.
• Za chwilę znajdziesz się w pokoju przesłuchań.


POKÓJ PRZESŁUCHAŃ

• Powiedz Charlesowi, że on i Kathy oskarżają siebie nawzajem o zabójstwo Lynn i zapytaj, czy przebicie gardła Lynn odłamkiem popielniczki to jego robota.
• Zapytaj Charlesa, czemu był w mieszkaniu panny Burd i poproś o jego buty oraz próbkę DNA.
• Z zebranymi dowodami idź do laboratorium.


LABORATORIUM

• Wejdź do MATERIALS LAB, z dowodów wyjmij buty Charlesa Steera i do pojemnika na próbki pobierz próbkę białego proszku.

Obrazek

• Z podeszwy drugiego buta wyjmij kawałek szkła.

Obrazek

• W komputerze po lewej wybierz ZWIĄZEK CHEMICZNY i porównaj proszek znaleziony na bucie Charlie'ego Steera ze środkiem do czyszczenia dywanów znalezionym na podłodze na miejscu zdarzenia.
• Podejdź do stołu laboratoryjnego i umieść w popielniczce brakujący kawałek szkła.
• Obejrzyj dokładnie zrekonstruowaną popielniczkę, następnie użyj na niej pędzelka daktyloskopijnego, by zdjąć odcisk palca.

Obrazek

• Obejrzyj zdjęcia ze śledztwa na tablicy po prawej.
• Wejdź do DATA LAB i w komputerze po prawej wybierz ODCISKI PALCÓW. Porównaj odcisk z narzędzia zbrodni z kartą z odciskami Kathy Burd - pole prawe górne.
• Wróć do pokoju przesłuchań.


POKÓJ PRZESŁUCHAŃ

• Zapytaj Charlesa, dlaczego posprzątał miejsce zdarzenia, skoro nie zabił Lynn - jako dowód przedstaw proszek znaleziony na bucie Charlie'ego Steera
• Zapytaj czemu zostawił tę wiadomość na poczcie głosowe i co z kartą kredytową Lynn
• Zapytaj jeszcze dlaczego Kathy Burd miałaby zabić Lynn Bowder.
• Idź do biura Brassa.


BIURO BRASA

• Poproś Brassa o powtórne przesłuchanie Kathy Burd.
• Przeniesiesz się automatycznie po pokoju przesłuchań.


POKÓJ PRZESŁUCHAŃ

• Powiedz Kathy, że Charlie przyznał się do współudziału w zacieraniu śladów morderstwa.
• Powiedz Kathy - wiemy, że to ty zabiłaś Lynn. Jako dowód przedstaw odcisk palca Kathy Burd zdjęty z narzędzia zbrodni.
• Kathy przyznaje się do zabicia Lynn Bowder.




ŚLEDZTWO 2: PRETENDENT


SUPREME FORCE FIGHTING

• Wejdź do ringu, zbliż się do ofiary i z okolic ust pobierz wacikiem próbkę krwi Ricka Shimady.
• Obejrzyj dokładnie kabel od mikrofonu i zabierz przyczepiony do niego włos.

Obrazek

• Po wyjściu z ringu przejdź w lewo i podejdź do kamery, a potem spójrz na stolik sędziowski w głębi.
• Wejdź na platformę, obejrzyj plakaty, po czym spróbuj otworzyć drzwi.
• Zejdź i podejdź do kobiety siedzącej przy stoliku.
• Zapytaj Tinę, czy znała Shimadę, czy widziała tę kontrowersyjną decyzję i gdzie możemy znaleźć Hacketta. Zapytaj również gdzie mieści się magazyn i czy ma klucz do górnej platformy.
• Idź do szatni.


SZATNIA

• Obejrzyj plakaty, szafki dla gości za Hankiem, kabiny prysznicowe i szafki z prawej strony.
• Powiedz Hankowi, że Rick Shimada został uduszony i zapytaj, kiedy go ostatni raz widział. Zapytaj jeszcze, jak został zdyskwalifikowany.
• Po otrzymaniu wiadomości od doktora Robbinsa, udaj się do kostnicy.


KOSTNICA

• Zapytaj doktora, w jaki sposób ofiara została zamordowana, o czas zgonu i skąd się wzięła krew na miejscu zbrodni. Zapytaj także, czy udało się znaleźć coś jeszcze.
• Obejrzyj ciało i z okolic szyi pobierz wacikiem próbkę kleistej substancji.
• Z tacy przy stole sekcyjnym zabierz kabel od mikrofonu.

Obrazek

• Idź do laboratorium.


LABORATORIUM

• Wejdź do MATERIAL LAB i w komputerze po lewej wybierz ZWIĄZEK CHEMICZNY. Przeprowadź zbadanie próbki substancji znalezionej na ciele Ricka Shimady - na liście wyszukanych wyników zaznacz pozycje 1, 6.
• Za chwilę znajdziesz się w biurze Brassa i dowiesz się, że właściciel klubu czeka na ciebie w swoim biurze.
• Zanim pójdziesz do biura Willinghama, wpadnij do szatni.


SZATNIA

• Zapytaj Hanka, gdzie jest jego miecz i czemu smarował rekwizyt pastą uchigumori.
• Idź do biura właściciela klubu.


BIURO HORACE'A WILLINGHAMA

• Zapytaj Willinghama, czy był tutaj podczas ostatniej walki wieczoru, kiedy dowiedział się o śmierci Shimady i jak długo Shimada dla niego pracował.
• Zapytaj jak długo znał Hanka Hacketta i czy Hackett lubił rozrabiać. Na koniec zapytaj, czy jeszcze walczy na ringu i czy ma klucz na górna platformę - dostaniesz klucz do magazynu.
• Wracaj na miejsce zbrodni.


SUPREME FORCE FIGHTING

• Podejdź do stolika, przy którym siedziała Tina i zabierz pozostawioną przez nią szminkę.
• Wejdź na górną platformę i do pokoju ze sprzętem komputerowym. Popatrz na konsoletę, potem podejdź do magnetowidu i wyjmij z niej kasetę wideo.
• Przejdź w lewo do magazynu i sięgnij po oparty o ścianę miecz, który rozpadnie ci się w rękach. Z podłogi podnieś ostrze katany i rękojeść katany z kartonu.
• Przyjrzyj się ostrzu miecza i pobierz wacikiem próbkę tłustego osadu (przy rękojeści), następnie spryskaj ostrze pośrodku fioletem krystalicznym LCV - zostanie pobrana krew z ostrza katany.

Obrazek

• Udaj się do laboratorium.


LABORATORIUM

• Z dowodów wyjmij szminkę i na plastikowej części użyj pędzelka daktyloskopijnego, by zdjąć odcisk palca Tiny, a ze szminki pobierz wacikiem próbkę DNA Tiny.

Obrazek

• Z dowodów wyjmij klucz do magazynu należący do Horace'a Willinghama i używając pędzelka daktyloskopijnego zdejmij odcisk palca Horace'a Willinghama.

Obrazek

• Wejdź do MATERIALS LAB i w komputerze po lewej wybierz ZWIAZEK CHEMICZNY. Zbadaj tłusty osad znaleziony na ostrzu katany - na liście wyszukanych wyników zaznacz pozycje 3 ,5, 8.
• W tym samym komputerze wybierz DNA i porównaj próbkę krwi Ricka Shimady z krwią znalezioną na ostrzu katany.
• Przejdź do DATA LAB i podejdź do ekranu po lewej stronie. Wybierz ODTWORZENIE NAGRANIA i obejrzyj film z kamery ochrony.
• Idź do biura Brassa.


BIURO BRASSA

• Powiedz Brassowi, że trzeba przesłuchać Hanka Hacketta. W uzasadnieniu przedstaw film z kamery ochrony.
• Przeniesiesz się automatycznie do pokoju przesłuchań.


POKÓJ PRZESŁUCHAŃ

• Zapytaj Hanka, czy po walce miał przy sobie katanę - jako dowód przedstaw ostrze katany.
• Dostaniesz od Hanka telefon, z którego dzwonił będąc w szatni.
• Zapytaj jeszcze, czy zostawił włos na kablu od mikrofonu, po czym udaj się na miejsce zbrodni.


SUPREME FORCE FIGHTING

• Z dowodów wyjmij telefon Hanka Hacketta - brak zasięgu.
• Musisz porozmawiać z Brassem.


BIURO BRASSA

• Zapytaj Brassa, czy dostał nagrania z rozmów telefonicznych Hacketta.
• Za chwilę znajdziesz się w pokoju przesłuchań.


POKÓJ PRZESŁUCHAŃ

• Poinformuj Hanka Hacketta, że jest wolny i może iść.
• Idź do laboratorium.


LABORATORIUM

• Wejdź do MATERIALS LAB i w komputerze po lewej wybierz DNA. Spróbuj porównać DNA Tiny Allens zebrane z jej szminki z włosem znalezionym na kablu, którym uduszono Shimadę - nie pasuje.
• Przychodzi Brass, informując o śmierci Hanka Hacketta i akcja automatycznie przenosi do szatni.


SZATNIA

• Przyjrzyj się ofierze i zauważ strzykawkę wbitą w jego ramię.

Obrazek

• Przejdź na prawo i z szafki Hanka i weź fiolkę.

Obrazek

• Musisz iść do kostnicy.


KOSTNICA

• Zapytaj doktora, czy Hackett popełnił samobójstwo, jaka jest przyczyna śmierci i czy są ślady walki.
• Z tacy przy stole sekcyjnym zabierz strzykawkę.

Obrazek

• Pora udać się do laboratorium.


LABORATORIUM

• Z dowodów wyjmij strzykawkę, obejrzyj ją dokładnie i wyjmij włos.

Obrazek


• Wejdź do MATRIALS LAB i w komputerze po lewej wybierz ZAWIAZEK CHEMICZNY. Zbadaj fiolkę znalezioną w szafce Hanka Hacketta - na liście wyszukanych wyników zaznacz pozycje 2, 7.
• Zbadaj również strzykawkę znalezioną w ramieniu Hacketta - na liście zaznacz pozycje 3, 5, 8.
• W tym samym komputerze wybierz DNA i porównaj włos znaleziony na kablu, którym uduszono Shimadę z włosem ze strzykawki znalezionej w ciele Hanka Hacketta.
• Przejdź do DATA LAB, z dowodów wyjmij fiolkę z szafki Hanka Hacketta i użyj na niej pędzelka daktyloskopijnego, by zdjąć odcisk palca.
• W komputerze po prawej wybierz ODCISKI PALCÓW i porównaj odcisk palca znaleziony na fiolce Hanka Hacketta z odciskiem palca zdjętym z klucza do magazynu należącego do Horace'a Willinghama - pole lewe dolne.
• Idź do biura Brassaa.


BIURO BRASSA

• Poproś Brassa o wydanie nakazu przeszukania biura Horace'a Willinghama. W uzasadnieniu przedstaw odcisk palca znaleziony na fiolce Hanka Hacketta.
• Akcja przeniesie się automatycznie do biura Willinghama.


BIURO WILLINGHAMA

• Obejrzyj dyplomy na ścianie po lewej i podobiznę Willinghama z lat świetność, po czym podejdź do biurka i zabierz leżący z lewej strony plik banknotów - łapówka.
• Obejrzyj trofea na półkach za biurkiem, potem otwórz szafkę poniżej półek i zabierz kanister.

Obrazek

• Przed wyjściem spójrz jeszcze na kanapę i idź do laboratorium.


LABORATORIUM

• Wejdź do MATERIALS LAB i porozmawiaj z Riley - zostaniesz poproszony o zbadanie mazi.
• W komputerze po lewej wybierz ZWIĄZEK CHEMICZNY i zbadaj maź, skład nieznany - na liście wyszukanych wyników zaznacz pozycje 1, 4, 6, 7.
• Teraz wykonaj kolejno trzy badania porównując:
- zmywacz znaleziony w biurze Willinghama ze zmywaczem z ostrza katany.
- strzykawkę z ramienia Hacketta ze zmywaczem z ostrza katany.
- strzykawkę z ramienia Hacketta ze zmywaczem znalezionym w biurze Willinghama.
• Musisz iść do biura Brassa.


BIURO BRASSA

• Poproś o wydanie nakazu aresztowania Horace'a Willinghama. W uzasadnieniu przedstaw zmywacz znaleziony w biurze Willighama.
• Za chwilę znajdziesz się w pokoju przesłuchań.


POKÓJ PRZESŁUCHAŃ

• Willingham szybko przyznaje się do zabicia obu panów.
• Akcja przenosi się automatycznie do laboratorium.


LABORATORIUM

• Od Catherine, dostaniesz do zbadania walizkę Willinghama.
• Zajrzyj do walizki Willighama - znajdziesz tu akt własności areny i kupon potwierdzający zakład Tiny Allens.

Obrazek

• Wracaj do biura Brassa.


BIURO BRASSA

• Poproś Brassa o wydanie nakazu aresztowania Tinny Allens. W uzasadnieniu przedstaw kupon potwierdzający zakład Tiny Alens, stawiający na przegraną Hacketta.
• Znajdziesz się automatycznie w pokoju przesłuchań.


POKÓJ PRZESŁUCHAŃ

• Zapytaj Tinę, czy jest współwłaścicielką ligi i czy chciała zorganizować ligę kobiecą. Zapytaj też dlaczego postawiła na przegraną Hacketta i skąd pomysł, że Hackett przegra akurat teraz.
• Zapytaj jeszcze, czy miała związek z którymś z morderstw i na razie zakończ przesłuchanie - dostaniesz od Brassa torebkę Tiny Allens.
• Idź do laboratorium.


LABORATORIUM

• Z dowodów wyjmij torebkę Tiny Allens, zajrzyj do środka i weź tubkę z lekiem na receptę i klucz.

Obrazek

• Wejdź do MATERIALS LAB, w komputerze po lewej wybierz ZWIAZEK CHEMICZNY i zbadaj lek na receptę znaleziony w torebce Tiny - na liście zaznacz pozycje 1, 4, 7.
• Przejdź do komputera po prawej i wybierz MIKROSKOP. Porównaj klucz do magazynu należący do Willinghama z kluczem z torebki Tiny - powiększ obraz x 10, ustaw ostrość suwakiem i przesuń klucze jak na obrazku.

Obrazek

• Wróć do pokoju przesłuchań.


POKÓJ PRZESŁUCHAŃ

• Zapytaj Tinę, dlaczego zażywa prednizolon.
• Idź do kostnicy.

KOSTNICA

• Zapytaj doktora, czy prednizolon leczy trądzik i wróć do pokoju przesłuchań.


POKÓJ PRZESŁUCHAŃ

• Powiedz Tinie, że to ona jako ostatnia dotykała katany - jako dowód przedstaw klucz do magazynu będący własnością Tiny Allens.
• Udaj się do biura Brassa.


BIURO BRASSA

• Poproś o wydanie nakazu w celu uzyskania dostępu do karty medycznej Tiny Allens. W uzasadnieniu przedstaw prednizolon znaleziony w torebce Tiny Allens
• Idź do laboratorium.


LABORATORIUM

• Wejdź do DATA LAB, w komputerze po prawej wybierz BAZA DANYCH MEDYCZNYCH i sprawdź prednizolon znaleziony w torebce Tiny Allens.
• Wróć do pokoju przesłuchań.


POKÓJ PRZESŁUCHAŃ

• Powiedz Tinie, że mamy nakaz pobrania próbki włosów. Otrzymasz włos Tiny.
• Wróć do laboratorium.


LABORATORIUM

• Wejdź do MATERIALS LAB, w komputerze po lewej wybierz DNA i przeprowadź kolejno dwa badania porównując:
- próbkę przeszczepionych włosów Tiny Allens z włosem znalezionym na kablu, którym uduszono Shimandę.
- próbkę przeszczepionych włosów Tiny Allens z włosem ze strzykawki znalezionym w ciele Hanka Hacketta.
• Obejrzyj jeszcze zdjęcia ze śledztwa na tablicy po prawej i idź do biura Brassa.


BIURO BRASSA

• Poprosić Brassa o ponowną rozmowę z Horace'em Willinghamem.
• Akcja przenosi się automatycznie do pokoju przesłuchań.


POKÓJ PRZESŁUCHAŃ

• Powiedz, że wiemy o ustawianych walkach i że włos znaleziony na miejscu zdarzenia nie należy do niego.
• Zapytaj jeszcze, co łączy go z panną Allens i wracaj do biura Brassa.


BIURO BRASSA

• Poproś o ponowne przesłuchanie Tiny Allens.
• Znajdziesz się w pokoju przesłuchań.


POKÓJ PRZESŁUCHAŃ

• Zapytaj Tinę - Willigham nie działał sam, prawda? Jako dowód przedstaw próbkę przeszczepionych włosów Tiny Allens.
• Tina Allens, przyznaje się do popełnienia obu morderstw.





ŚLEDZTWO 3: OSTATNIE TCHNIENIE


TWILIGHT PALMS SPA

• Zapytaj Langstona, czy to nie Clarinda Jackson z "Roomers"?, po czym rozpocznij oględziny miejsca zbrodni.
• Podejdź do pochodni z prawej strony wanny i podnieś z posadzki fragment rośliny.
• Zbliż się do wanny, obejrzyj ofiarę, a potem samą wannę. Na dnie wanny z prawej strony znajdziesz obrączkę.

Obrazek

• Podejdź do wanny z lewej strony i podnieś leżący na schodku kapsel.
• Podejdź do pochodni obok i z posadzki podnieś rozbitą butelkę.

Obrazek

• Obejrzyj jeszcze nieczynny kominek i idź do pokoju Steve'a Tampsona.


POKÓJ STEVE'A TAMPSONA

• Zapytaj Steve'a o nazwisko i powiedz, że prowadzimy śledztwo. Zapytaj jak dobrze znał panią Jackson, czy cierpiała na depresję i czy rozpoznaje tę obrączkę.
• Po otrzymaniu wiadomości od Brassa, wróć na miejsce zbrodni.


TWILIGHT PALMS SPA

• Podejdź do siedzącego na ławce Ernesta Goldwassera i zapytaj od kiedy jego żona była tu pacjentką i czy zażywała jakieś lekarstwa.
• Zapytaj, czy żona była prowadzącą programu w Silver Skis i czy jej odwyk wywołał jakieś problemy w programie. Zapytaj również czy widział kiedyś tę obrączkę.
• Możesz już iść do kostnicy.


KOSTNICA

• Zapytaj doktora o czas i przyczynę zgonu. Zapytaj, czy pobrał odciski palców i DNA ofiary - dostaniesz odciski palców ofiary i DNA ofiary.
• Zapytaj czy są wyniki toksykologii i czy coś jeszcze - dostaniesz DNA z pochwy ofiary.
• Obejrzyj zwłoki. W okolicach obojczyka zobaczysz odcisk ręki i zostanie zrobione zdjęcie ramienia Clarindy.
• Z zebranymi dowodami idź do laboratorium.


LABORATORIUM

• Z dowodów wyjmij potłuczoną butelkę znaleziona na miejscu zdarzenia i wacikiem pobierz z niej próbkę płynu.
• Z dowodów wyjmij kapsel z potłuczonej butelki znaleziony na miejscu zdarzenia, i używając pędzelka daktyloskopijnego, zdejmij odcisk palca.
• Wejdź do MATERIAJS LAB i w komputerze po prawej wybierz MIKROSKOP. Porównaj obrączkę znalezioną w spa ze zdjęciem ramienia Clarindy z siniakiem w kształcie obrączki - powiększ obraz x 60, ustaw suwakiem ostrość i przesuń w prawo zdjęcie na prawym polu.

Obrazek

• W komputerze po lewej wybierz ZWIĄZEK CHEMICZNY i zbadaj płyn z potłuczonej butelki znalezionej na miejscu zdarzenia - na liście wyszukanych wyników zaznacz pozycje 1, 5, 6, 7.
• W tym samym komputerze wybierz DNA. Przeprowadź badanie porównując DNA z pochwy ofiary z DNA wyszukanym w bazie danych (ostatnia próbka).
• Akcja przenosi się do biura Brassa.


BIURO BRASSA

• Poproś o przesłuchanie Stevena, jako podejrzanego o gwałt. W uzasadnieniu przedstaw DNA Stewe'a znalezione w pochwie ofiary.
• Za chwilę znajdziesz się w pokoju przesłuchań.


POKÓJ PRZESŁUCHAŃ

• Powiedz, że wiemy o odbytym stosunku z Clarindą. Zapytaj Steve'a, czy nie zaprzecza temu i czy może dowieść, że łączył ich dłuższy związek.
• Dostaniesz od Stevena numer dokumentacji medycznej.
• Zapytaj jeszcze, czy to jego obrączka i idź do kostnicy.


KOSTNICA

• Zapytaj doktora, czy w dokumentacji medycznej Clarindy wspomina się o niedawnym teście na obecność chorób wenerycznych
• Udaj się do laboratorium.


LABORATORIM

• Wejdź do DATA LAB, w komputerze po prawej wybierz BAZA DANYCH MEDYCZNYCH i wprowadź numer dokumentacji medycznej Steve'a Tampsona.
• Wróć do pokoju przesłuchań.


POKÓJ PRZESŁUCHAŃ

• Poinformuj Tampsona, że jego wersja się potwierdziła. Zapytaj, czy Clarinda mówiła coś o pójściu do spa, i czy był w spa, gdy to się stało. Zapytaj, czy Clarinda miała jakichś wrogów i czy mąż Clarindy wiedział o romansie.
• Wracaj do laboratorium.


LABORATORIUM

• Dostajesz wiadomość od Brassa i idź do jego biura.


BIURO BRASSA

• Zapytaj Brasa, gdzie jest Ernie Goldwasser i akcja przeniesie się do pokoju przesłuchań.


POKÓJ PRZESŁUCHAŃ

• Zapytaj Goldwassera, czy zna Stevena Tampsona. Dostaniesz torebkę ofiary.
• Zapytaj jeszcze, czy widział kiedyś tę obrączka i wróć do laboratorium.


LABORATORIUM

• Z dowodów wyjmij torebkę ofiary, zajrzyj do środka i zabierz telefon komórkowy

Obrazek

• Dokładnie obejrzyj telefon komórkowy- na telefonie znajdziesz nitkę.

Obrazek

• Wejdź do DATA LAB i podejdź do ekranu po lewej. Wybierz DŹWIĘK i telefon komórkowy ofiary.
• Odsłuchaj najpierw całego nagrania, a potem jego końcowy fragment i wróć do pokoju przesłuchań.

Obrazek



POKÓJ PRZESŁUCHAŃ

• Zapytaj Goldwassera, czy wie dlaczego telefon Clarindy był wytarty i czy wiedział o romansie żony. Jako dowód przedstaw telefon komórkowy ofiary.
• Zapytaj gdzie był między dwudziestą drugą a dwudziestą trzecią, po czym poinformuj, że jego wersja potwierdziła się.
• Na koniec zapytaj czy wie, kto mógł podać żonie narkotyk. Dostaniesz notatkę o rezygnacji z programu ofiary lub Jacka..
• Za chwilę znajdziesz się pod drzwiami garderoby Jacka Shella.


GARDEROBA JACKA SHELLA

• Zapukaj do drzwi. Gdy Jack wyjdzie zapytaj, jakie relacje łączyły go z panią Jackson i czy Clarinda miała jakichś wrogów.
• Zapytaj również gdzie był miedzy dwudziestą drugą a dwudziestą trzecią i czy widział kiedyś tę obrączkę. Na koniec powiedz, że wiemy o kłopotach jego programu.
• Zauważ, że Jack oparł się o ścianę, więc gdy zamknie drzwi, użyj na ścianie pędzelka daktyloskopijnego, by zdjąć odcisk palca Jacka.

Obrazek

• Idź do laboratorium.


LABORATORIUM

• Wejdź do DATA LAB i w komputerze po prawej wybierz ODCISKI PALCÓW. Porównaj odcisk palca znaleziony na kapslu potłuczonej butelki z odciskiem palca Jacka Shella z drzwi garderoby - pole lewe górne.
• Udaj się do biura Brassa.


BIURO BRASSA

• Poproś o wydanie nakazu przeszukania garderoby Jacka Shella. W uzasadnieniu przedstaw odcisk palca znaleziony na kapslu potłuczonej butelki.
• Przeniesiesz się automatycznie do garderoby Jacka Shella.


GARDEROBA JACKA SHELLA

• Podejdź do kanapy i zabierz notatkę.
• Z lewej strony kanapy, pod lampą, znajdziesz roślinę.
• Spójrz jeszcze na niedojedzoną pizzę na biurku i idź do laboratorium.

Obrazek


LABORATORIUM

• Zostajesz poproszony przez porucznik Briggs o przeprowadzenie analizy DNA pobranej z kuli do kręgli.
• Wejdź do MATERIALS LAB i w komputerze po lewej wybierz DNA. Przeprowadź badanie porównując płatek skóry z kuli do kręgli z DNA wyszukanym w bazie danych (próbka trzecia).
• Podejdź do stołu laboratoryjnego i dopasuj listek do rośliny.

Obrazek

• Idź do biura Brassa.


BIURO BRASSA

• Poproś o wydanie nakazu aresztowania Jacka Shella. W uzasadnieniu przedstaw roślinę znalezioną w garderobie Jacka Shella.
• Za chwilę znajdziesz się w pokoju przesłuchań.


POKÓJ PRZESŁUCHAŃ

• Zapytaj Jacka Shella, czy wiedział o pobycie Clarindy na odwyku - jako dowód przedstaw notatkę o odwyku ofiary znalezioną w pokoju Jacka Shella.
• Zapytaj dlaczego nie starł odcisków z butelki i czy był tam jeszcze ktoś.
• W pokoju jest teraz Ernest Goldwasser - zapytaj go, czy podał Clarindzie podstępem alkohol.
• Poproś stojącego obok Brassa o rozmowę z Jackiem Shellem.
• Zapytaj Jacka o mężczyznę, którego widział przy wannie i gdzie znajduje się jego szczęśliwy sweter.
• Zapytaj jeszcze, czy to jego obrączka, po czym udaj się do garderoby Jacka.


GARDEROBA JACKA SHELLA

• Podejdź do wieszaka i kierując się wskazówką Jacka zabierz jego szczęśliwy sweter - pierwszy z lewej.
• Idź do laboratorium.


LABORATORIUM

• Z dowodów wyjmij szczęśliwy sweter Jacka Shella i pobierz wacikiem próbkę wydzieliny.
• Wejdź do MATERIALS LAB i w komputerze po lewej wybierz DNA. Porównaj DNA Steve'a znalezione w pochwie ofiary z próbką wydzieliny pobranej ze swetra Jacka Shella.
• Musisz iść do biura Brassa.


BIURO BRASSA

• Poproś o wydanie nakazu przeszukania pokoju Steve'a Tampsona. W uzasadnieniu przedstaw próbkę wydzieliny pobranej ze swetra Jacka Shella.
• Akcja przenosi się automatycznie do pokoju podejrzanego.


POKÓJ STEVE'A TAMPSONA

• Podejdź do stolika na wprost, po czym odwróć się w lewo, obejrzyj obrazki i zajrzyj do łazienki.
• Wróć do pokoju, podejdź do ławki i zabierz leżący na niej ręcznik.
• Podejdź do komódki obok nocnego stolika i zabierz papiery rozwodowe.

Obrazek

• Podejdź do Steve'a i zapytaj, czy to jego papiery rozwodowe. Powiedz, że mamy dowody DNA, potwierdzające jego obecność na miejscu morderstwa i zapytaj, czy w drodze do spa mijał Jacka Shella.
• Udaj się do laboratorium.


LABORATORIUM

• Wejdź do MATERIALS LAB i w komputerze po prawej wybierz MIKROSKOP. Porównaj nitkę znalezioną na telefonie ofiary z ręcznikiem znalezionym w pokoju Steve'a Tompsona - powiększ obraz x10, ustaw ostrość suwakiem i przesuń nitkę na lewym polu.

Obrazek

• W tym samym komputerze wybierz ANALIZATOR PISMA i zbadaj papiery rozwodowe znalezione w pokoju Steve'a Tompsona. Musisz dopasować wszystkie trzy suwaki tak, by odkryć tekst.

Obrazek

• Idź do biura Brassa.


BIURO BRASSA

• Poproś Brassa o ponowną rozmowę z Goldwasserem.
• Akcja przenosi się do pokoju przesłuchań.


POKÓJ PRZESŁUCHAŃ

• Zapytaj Goldwassera, dlaczego jego nazwisko jest na papierach rozwodowych Steve'a Tampsona.
• Powiedz, że to z nim sypiała jego żona i zapytaj czy można sprawdzić, czy Steve występował w programie - dostaniesz zdjęcie obsady "Roomers".
• Wracaj do laboratorium.


LABORATORIUM

• Wejdź do MATERIALS LAB i w komputerze po prawej wybierz MIKROSKOP. Porównaj obrączkę znalezioną w spa ze zdjęciem obsady "Roomers" - powiększ obraz x10, ustaw ostrość suwakiem i zdjęcie na prawym polu przesuń nieco w górę.

Obrazek

• Obejrzyj jeszcze zdjęcia na tablicy po prawej i idź do biura Brassa.


BIURO BRASSA

• Powiedz Brassowi, że musimy wezwać Steve'a Tampsona. W uzasadnieniu przedstaw zdjęcie obsady "Roomers".
• Automatycznie przeniesiesz się do pokoju przesłuchań.


POKÓJ PRZESŁUCHAŃ

• Powiedz Tampsonowi, że w spa znaleźliśmy jego obrączkę.
• Zapytaj, czy wie dlaczego telefon Crarindy był wytarty - jako dowód przedstaw nitkę znalezioną na telefonie ofiary.
• Zapytaj dlaczego nazwał siebie "małym tchórzem" - jako dowód przedstaw telefon komórkowy ofiary.
• Steve przedstawia swoją wersję wydarzeń i przyznaje się do zabójstwa.




ŚLEDZTWO 4: ZGASZONY


SALA PRÓB ANDREW LAVESQUE'A

• Podejdź do Vincenta Monato i zapytaj, o której znalazł Lavesque'a, czy nastąpiło to po uruchomieniu się alarmu i czy dotykał ciała lub czegokolwiek w pomieszczeniu.
• Zapytaj jeszcze, czy widywał tu jeszcze kogokolwiek innego i kiedy ostatni raz widział Lavesque'a żywego - możesz już przeszukać miejsce zdarzenia.
• Obejrzyj zwłoki, następnie zbliż się do zlewu i podnieś z podłogi butelkę.
• Z butelki pobierz wacikiem próbkę płynu.

Obrazek

• Przejdź w prawo i obejrzyj kratkę wywietrznika.
• Podejdź do generatora i po odkręceniu nakrętki, pobierz wacikiem próbkę paliwa ze zbiornika[b].
• Z prawej górnej części generatora pobierz do pojemnika na próbki [b]próbkę mazi
.
• Spryskaj fioletem krystalicznym LCV plamę z przodu generatora - zostanie pobrana próbka krwi.

Obrazek

• Udaj się do garażu laboratorium.


LABORATORIUM - GARAŻ

• Wejdź do namiotu gazowego i włącz generator.
• Przejdź do laboratorium.


LABORATORIUM

• Wejdź do MATERIALS LAB, w komputerze po lewej wybierz ZWIĄZEK CHEMICZNY i zbadaj kolejno trzy substancje:
- maź znalezioną na generatorze - na liście wyszukanych wyników zaznacz pozycje 2, 4, 5, 8.
- próbkę płynu znalezionego w pojemniku generatora - na liście zaznacz pozycje 3, 5, 6, 8.
- nieznany związek chemiczny z butelki - na liście zaznacz pozycje 3, 6, 8.
• W tym samym komputerze wybierz DNA i przeprowadź badanie DNA, porównując próbkę krwi znalezionej na generatorze z DNA wyszukanym w bazie danych (druga próbka).
• Idź do domu Levesque'a.


DOM LEVESQUE'A

• Zapytaj Ardell, czy przydarzył się mężowi kiedykolwiek wypadek w sali prób, czy mąż miał asystentów i kto jeszcze ma dostęp do sali. Zapytaj, czy pokłócił się z kimś ostatnio i powiedz, że na miejscu zdarzenia znaleźliśmy krew jej syna i chcielibyśmy go o to zapytać.
• Zapytaj jeszcze, czy mąż chorował na raka, w jakim wieku jest dziecko i czy lekarz zdiagnozował u Andrew jakieś inne przypadłości.
• Idź do biura Brassa.


BIURO BRASSA

• Poproś o sprowadzenie Lyle'a Fitzera na przesłuchanie. W uzasadnieniu przestaw próbkę krwi Lyle'a znalezioną na generatorze.
• Znajdziesz się automatycznie w pokoju przesłuchań.


POKÓJ PRZESŁUCHAŃ

• Powiedz chłopcu, że sądzimy, iż generator mógł zabić jego ojczyma. Zapytaj, czy kiedykolwiek przedtem Andrew go uderzył i powiedz, że przykro nam z powodu jego straty.
• Po otrzymaniu wiadomości od doktora Robbinsa, udaj się do kostnicy.


KOSTNICA

• Zapytaj doktora o przyczynę zgonu, czy kartoteka medyczna Lavesque'a wskazuje na nawrót raka i czy nie było śladów leczenia raka - dostaniesz pigułkę znalezioną w przełyku ofiary.
• Zapytaj o czas zgonu, odciski i DNA - dostaniesz odciski palców ofiary i próbkę DNA ofiary.
• Zapytaj, czy natrafił na jakieś dowody śladowe, o raport toksykologiczny i czy powinieneś wiedzieć coś jeszcze o sekcji Andrew.
• Zgodnie z sugestią doktora obejrzyj okolice ust Andrew i wacikiem pobierz próbkę makijażu.
• Spójrz na nadgarstek ofiary i do pojemnika na próbki pobierz próbkę mazi.
• Możesz już iść do laboratorium.


LABORATORIUM

• Wyjmij z dowodów pigułkę znalezioną w przełyku ofiary i wacikiem pobierz z niej próbkę płynu.
• Z dna woreczka pobierz do pojemnika na próbki próbkę proszku z pigułki.

Obrazek

• Wejdź do MATERIALS LAB, w komputerze po lewej wybierz ZWIĄZEK CHEMICZNY i zbadaj kolejno:
- makijaż - na liście zaznacz pozycje 2 i 5
- płyn znaleziony na pigułce w przełyku ofiary - na liście zaznacz pozycje 2, 4, 6.
- proszek z pigułki znalezionej w przełyku ofiary - na liście zaznacz pozycje 1, 7, 8.
- porównaj plamę na nadgarstku ofiary z uszczelniaczem znalezionym na generatorze.
• W tym samym komputerze wybierz DNA i porównuj płyn znaleziony na pigułce w przełyku ofiary z próbką krwi Lyle'a znalezioną na generatorze.
• Podejdź do komputera po prawej i wybierz MIKROSKOP. Zbadaj pigułkę znalezioną w przełyku ofiary - powiększ obraz x 60, przesuń pigułkę nieco w prawo i zmieniaj ostrość suwakiem, aż pojawi się liczba 125.

Obrazek

• Przejdź do DATA LAB, w komputerze po prawej wybierz BAZA DANYCH MEDYCZNYCH i sprawdź numer identyfikacyjny z pigułki w przełyku ofiary.
• Musisz udać się do doktora Robbinsa.


KOSTNICA

• Zapytaj Robbinsa, czy w raporcie toksykologicznym nie ma nic o metotreksacie.
• Przejdź do laboratoryjnego garażu.


LABORATORIUM - GARAŻ

• Wejdź do namiotu gazowego i wyłącz generator.
• Podejdź do czujnika umieszczonego na ściance namiotu i odczytaj poziom tlenku węgla.
• Idź do sali prób.


SALA PRÓB ANDREW LAVSQUE'A

• Zapytaj doktora Manoto dokąd prowadzi ten wywietrznik, czy ma przy sobie klucze do kotłowni i czy mógłby nas zaprowadzić do kotłowni.
• Akcja automatycznie przenosi się do kotłowni.


KOTŁOWNIA

• Popatrz na biurko i stary piec, po czym podejdź do kratki wywietrznika.

Obrazek

• Zdejmij kratkę i pobierz do pojemnika na próbki próbkę uszczelniacza z rury.
• Na uszczelniaczu użyj pędzelka z proszkiem magnetycznym, by zdjąć odcisk palca.
• Zabierz stojący obok kanister i wacikiem pobierz z niego próbkę benzyny.
• Możesz już iść do laboratorium.


LABORATORIUM

• Z dowodów wyjmij kanister, odwróć go i za pomocą pędzelka daktyloskopijnego, zdejmij z jego dolnej części odcisk palca.

Obrazek

• Wejdź do MATERIALS LAB, w komputerze po lewej wybierz ZWIĄZEK CHEMICZNY i porównaj kolejno:
- próbkę płynu znalezionego w zbiorniku generatora z benzyną znalezioną w kotłowni.
- uszczelniacz znaleziony na generatorze z białą mazią znalezioną na piecu.
• Przejdź do DATA LAB i w komputerze po prawej wybierz ODCISKI PALCÓW. Zbadaj odcisk palca znaleziony na papce na rurze od pieca - przygotuj odcisk oznaczając pięć cech indywidualnych i dopasuj do odcisku wyszukanego w bazie danych - pole prawe górne.
• Akcja automatycznie przeniesie się do biura Brassa.


BIURO BRASSA

• Dostaniesz od Brassa list z ostrzeżeniem do doktora Manoto, dotyczącym naprawy rur.
• Wracaj do laboratorium.


LABORATORIUM

• Wejdź do DATA LAB, w komputerze po prawej wybierz ODCISKI PALCÓW i zbadaj odcisk znaleziony na kanistrze. Po przygotowaniu dopasuj go do odcisku wyszukanego w bazie danych - pole prawe górne.
• Wróć do biura Brassa.


BIURO BRASSA

• Najpierw zapytaj Brassa, czy gaz w magazynach został już odcięty, następnie poproś o nakaz przeszukania domu Levesque'a. W uzasadnieniu przedstaw płyn znaleziony na pigułce w przełyku ofiary.
• Automatycznie znajdziesz się w domu Levesque'a.


DOM LEVESQUE'A

• Rozejrzyj się po pokoju, spójrz na regał z książkami i telewizor, po czym przejdź korytarzem do sypialni.
• Podejdź do łóżka z prawej strony i spryskaj luminolem brązową plamę na dywanie - zostanie pobrana próbka krwi.
• Podnieś pigułkę leżącą obok.
• Pobierz wacikiem próbkę płynu z czarnej plamy na podłodze.
• Podejdź do nocnego stolika i zabierz butelkę z lekami.

Obrazek

• Zajrzyj jeszcze do szafy, spójrz na komodę i wracaj do laboratorium.


LABORATORIUM

• Wyjmij z dowodów pigułkę znalezioną w domu Lavesque'a i wacikiem pobierz z niej próbkę płynu.
• Wejdź do MATERIALS LAB, w komputerze po lewej wybierz ZWIĄZEK CHEMICZNY i porównaj kolejno:
- płyn znaleziony na pigułce w przełyku ofiary z płynem znalezionym na pigułce z domu Levesque'a.
- płyn znaleziony w domu Levesqe'a z płynem znalezionym na pigułce w przełyku ofiary.
- butelkę pigułek metotreksatu z domu Levesque'a z cukrem z pigułki w przełyku ofiary.
• W tym samym komputerze wybierz DNA i przeprowadź badania porównując:
- płyn znaleziony w domu Levesque'a z płynem znalezionym na pigułce w przełyku ofiary.
- próbkę krwi znalezioną w domu Levesque'a z wodami płodowymi znalezionymi w domu Levesque'a.
• Przejdź do komputera po prawej i wybierz MIKROSKOP. Porównaj pigułkę metotreksatu znalezioną w przełyku ofiary z pigułką metotreksatu znalezioną w domu Levesque'a - powiększ obraz x 60, pigułki na obu polach przesuń w prawo i zmieniaj ostrość suwakiem, aż pojawią się jednakowe liczby 125.

Obrazek

• Udaj się do biura Brassa.


BIURO BRASSA

• Poproś Brassa o zatrzymanie i przesłuchanie doktora Manoto. W uzasadnieniu przedstaw odcisk doktora Manoto znaleziony w masie na rurze od pieca.
• Znajdziesz się automatycznie w pokoju przesłuchań.


POKÓJ PRZESŁUCHAŃ

• Zapytaj Manoto, czy tlenek węgla mógł ulatniać się z jego rur - jako dowód przedstaw list z ostrzeżeniem do dr Manoto dotyczącym naprawy rur.
• Zapytaj, czy robił coś z rurą w kotłowni - jako dowód przedstaw odcisk dr Manoto znaleziony w masie na rurze od pieca.
• Zapytaj, czy grzebał też przy generatorze - jako dowód przedstaw odcisk doktora Manoto znaleziony na kanistrze.
• Poproś Manoto, by opowiedział o Jeremym Proxmire - jako dowód przedstaw butelkę pigułek metotreksatu wypełnionych cukrem.
• Akcja przenosi się do biura Brassa.


BIURO BRASSA

• Poproś Brassa o rozmowę z Ardell Levesque. W uzasadnieniu przedstaw butelkę pigułek metotreksatu wypełnionych cukrem.
• Wrócisz automatycznie do pokoju przesłuchań.


POKÓJ PRZESŁUCHAŃ

• Zapytaj Adrell, czy wie, że jej mąż brał leki - jako dowód przedstaw płyn znaleziony na pigułce w przełyku ofiary.
• Zapytaj, czy manipulowała lekarstwami na raka Andrew, i czy spowodowała wyciek tlenku węgla.
• Zapytaj, czy jej mąż często był wobec niej agresywny i czy kiedykolwiek uderzył Lyle'a.
• Powiedz, że Lyle opisał Andrew jako bardzo napastliwą osobę - automatycznie przeniesiesz się do laboratorium, a po chwili dostaniesz wiadomość od Brassa.
• Idź do biura Brassa.


BIURO BRASSA

• Dostaniesz od Brassa torebkę Adrell.
• Z dowodów wyjmij torebkę Adrell, zajrzyj do środka i wyjmij kartę kodową do kotłowni i tubkę kremu.

Obrazek

• Idź do laboratorium.


LABORATORIUM

• Z dowodów wyjmij kartę kodową do kotłowni i używając pędzelka daktyloskopijnego, zdejmij z niej odcisk palca.
• Wejdź do MATERIALS LAB i podejdź do Nicka, który poprosi o odszyfrowanie tekstu zapisanego na dziwiętnastowiecznym pergaminie.
• W komputerze wybierz ANALIZATOR PISMA i zbadaj tajemniczy dokument - musisz dopasowywać wszystkie trzy suwaki tak, by kolejno odkrywać teksty nadpisane na pergaminie.

Obrazek Obrazek
54.jpg
ObrazekObrazek Obrazek
Obrazek

• Wejdź do DATA LAB i w komputerze po prawej wybierz ODCISKI PALCÓW. Zbadaj odcisk znaleziony na karcie kodowej do kotłowni - po zaznaczeniu pięciu cech indywidualnych, dopasuj go do odcisku wyszukanego w bazie danych - pole lewe górne.
• W tym samym komputerze wybierz BAZA DANYCH MEDYCZNYCH, a z dowodów krem przeciwgrzybiczny.
• Po otrzymaniu wiadomości od Brassa, wracaj do kotłowni.


KOTŁOWNIA

• Podejdź do rury od pieca i spróbuj usunąć uszczelniacz.
• Na rurze od pieca użyj mikrosilu, by zrobić odlew śladu po dłucie, następnie wyjmij z rury fragment paznokcia.
• Wróć do laboratorium.


LABORATORIUM

• Wejdź do MATERIALS LAB, w komputerze po prawej wybierz MIKROSKOP i zbadaj fragment paznokcia - powiększ obraz x 60 i suwakiem ustaw ostrość.

Obrazek

• Przeniesiesz się automatycznie do biura Brassa.


BIURO BRASSA

• Poproś Brassa o nakaz przeszukania pokoju Lyle'a Fitzera. W uzasadnieniu przestaw paznokieć zakażony grzybicą.
• Za chwilę znajdziesz się w domu Levesque'a.


DOM LEVESQUE'A

• Przejdź do końca korytarza i w lewo, do pokoju Lyle'a.
• Podejdź do biurka i zabierz scyzoryk.

Obrazek

• Odwróć się w lewo, spójrz na telewizor, a potem podejdź do niskiej szafki po lewej i zabierz dłuto.

Obrazek

• Idź do laboratorium.


LABORATORIUM

• Z dowodów wyjmij scyzoryk, obejrzyj go dokładnie i wyjmij wykałaczkę.

Obrazek

• Z czubka wykałaczki pobierz do pojemnika na próbki próbkę białego proszku.
• Wejdź do MATERIALS LAB i w komputerze po lewej wybierz ZWIĄZEK CHEMICZNY. Zbadaj biały proszek z wykałaczki od scyzoryka - na liście zaznacz pozycje 5, 8.
• Podejdź do komputera po prawej i wybierz MIKROSKOP. Porównaj dłuto z pokoju Lyle'a z odlewem śladu po dłucie w rurze od pieca - powiększ obraz x 10, ustaw ostrość suwakiem i przesuń przedmioty jak na obrazku.

Obrazek

• Obejrzyj jeszcze zdjęcia ze śledztwa na tablicy po prawej i idź do biura Brassa.


BIURO BRASSA

• Powiedz Brassowi, że musimy aresztować Lyle'a Fitzera. W uzasadnieniu przedstaw dłuto użyte na rurze od pieca znalezione w pokoju Lyle'a.
• Akcja przeniesie się automatycznie do pokoju przesłuchań.


POKÓJ PRZESŁUCHAŃ

• Powiedz oskarżonemu, że znaleźliśmy jego dłuto.
• Zapytaj, czy manipulował lekarstwami na raka Andrew - jako dowód przedstaw wykałaczkę od scyzoryka w pokoju Lyle'a.
• Lyle przyznaje się do zabicia Andrew.




ŚLEDZTWO 5: SOBOWTÓR


KLUB MARCELLE

• Zapytaj Catherine, czy wiemy ja zmarł, czy coś wskazuje na rabunek i powiedz, że nie znasz tego lokalu, po czym przeprowadź oględziny miejsca zdarzenia.
• Popatrz na kanapy i obrazy w prawej części klubu, po czym przejdź do lewej części.
• Obejrzyj zdjęcia i obrazy na ścianie, podejdź do baru i spójrz na neon nad barem.
• Spryskaj ninhydryną karton po whiskey na ladzie - zostanie pobrany odcisk palca.

Obrazek

• Wejdź na scenę, obejrzyj zwłoki i pobierz wacikiem próbkę zielonego płynu z okolic twarzy.
• Popatrz w prawo i podnieś z podłogi butelkę whiskey.

Obrazek

• Wejdź do garderoby za sceną.
• Podejdź do toaletki, obejrzyj rekwizyty, następnie z górnej półki z prawej strony lustra zabierz pudełko pigułek.

Obrazek

• Przejdź do dalszej części garderoby, spójrz na kartony, po czym podejdź do biurka i zabierz list.

Obrazek

• Wyjdź z garderoby i podejdź do siedzącego przy barze Gary'ego.
• Zapytaj, czy to on znalazł ciało, czy widział coś dziwnego i czy widział kiedyś Marcelle pijącą alkohol. Zapytaj o Pannę Obawę i jak opisałby stosunki pomiędzy Marcelle i Panną O.
• Spójrz jeszcze na półki z alkoholem z prawej strony Gary'ego i idź do laboratorium.


LABORATORIUM

• Wejdź do MATERIALS LAB, w komputerze po lewej wybierz ZWIĄZEK CHEMICZNY i zbadaj:
- płyn znaleziony na miejscu zdarzenie koło ofiary - na liście wyszukanych wyników zaznacz pozycje 3, 5, 7.
- butelkę whiskey Classic Cork znalezioną w pobliżu ofiary - na liście zaznacz pozycje 3, 5, 7
- pudełko pigułek znalezionych w garderobie na miejscu zdarzenia - na liście zaznacz pozycje 2 i 6.
• Możesz już iść do kostnicy.


KOSTNICA

• Poproś doktora o odciski palców ofiary i próbki DNA ofiary - dostaniesz również próbkę DNA pobraną spod paznokci ofiary.
• Zapytaj, czy udało się ustalić przyczynę zgonu, czy znalazł coś niecodziennego i poproś o wyniki rozszerzonego badania toksykologicznego ofiary.
• Akcja przenosi się na miejsce zbrodni - poproś Gary'ego o zidentyfikowanie ofiary.
• Akcja przenosi się do kostnicy - Gary rozpoznaje w ofierze W. Bieganowskiego.
• Udaj się do domu pana Bieganowskiego.


MIESZKANIE BIEGANOWSKIEGO

• Otwórz drzwi do schowka. Zapytaj mężczyznę kim jest i czy potrzebuje swoich pigułek.
• Wejdź do schowka, spójrz na kosz z bielizną, po czym podejdź do pralki i z popielniczki zabierz niedopałek papierosa.

Obrazek

• Spójrz jeszcze na deskę do prasowania i wróć do głównego pomieszczenia.
• Przejdź w lewo, zerknij na zlew i talerze nad zlewem, następnie przejdź w prawo. Obejrzyj stół, obrazki na ścianach, pudła przy kanapie.
• Na koniec podejdź do biurka i spróbuj wziąć laptop.
• Idź do laboratorium.


LABORATORIUM

• Wejdź do MATERIALS LAB, z dowodów wyjmij niedopałek papierosa Marcelle znaleziony w mieszkaniu ofiary i wacikiem pobierz próbkę DNA Floyda Collistera.
• W komputerze po lewej wybierz DNA, a z dowodów DNA spod paznokci ofiary - dostajesz wiadomość od Riley i akcja przenosi się automatycznie do pokoju przesłuchań.


POKÓJ PRZESŁUCHAŃ

• Zapytaj Floyda Collistera (Marcelle), co robiła w mieszkaniu Bieganowskiego, dlaczego odeszła jak zobaczyła martwego Wally'ego, i czy piła whiskey ostatniej nocy.
• Zapytaj, co ją łączyło z Bieganowskim - jako dowód przedstaw gniewny list od Bieganowskiego do Marcelle dotyczący umowy.
• Zapytaj, gdzie była wczoraj o 3 w nocy i czy może dowieść, że zeszłej nocy była w mieszkaniu Wally'ego - dostaniesz hasło do komputera Walle'go.
• Idź do mieszkania Bieganowskiego.


MIESZKANIE BIEGANOWSKIEGO

• Podejdź do biurka, zabierz laptopa, po czym udaj się do laboratorium.

Obrazek


LABORATORIUM

• Wejdź do DATA LAB i podejdź do ekranu po lewej. Wybierz OBRAZ i obejrzyj zdjęcie z kamery internetowej w komputerze w mieszkaniu ofiary.
• Wracaj do pokoju przesłuchań.


POKÓJ PRZESŁUCHAŃ

• Powiedz Marcelle, że jej alibi się potwierdziło.
• Zapytaj, czy powinniśmy wiedzieć coś jeszcze - dostajesz wiadomość od Brassa i wacaj do laboratorium.


LABORATORIUM

• Zapytaj Langstona, czy mamy w aktach jakiegoś podejrzanego - dostaniesz akta ofiar Gorzelnika z Barbur Street i akta podejrzanych w sprawie Gorzelnika z Barbur Street.
• Zapytaj, czy są w tej kapsule czasu jakieś dowody rzeczowe - dostaniesz odciski Bieganowskiego z akt sprawy Gorzelnika, odciski Collistera z akt sprawy Gorzelnika oraz alkohol używany przez Gorzelnika z Barbur Street.
• Wejdź do MATERIALS LAB, w komputerze po lewej wybierz ZWIĄZEK CHENICZNY. Porównaj butelkę whiskey Classic Coork znalezioną w pobliżu ofiary/b] z [b]alkoholem używanym przez Gorzelnika z Barbur Street.
• Akcja przenosi się do biura Brassa.


BIURO BRASSA

• Powiedz Brassowi, że nasza sprawa może być powiązana z morderstwami z Barbur Street.
• Znajdziesz się automatycznie w pokoju przesłuchań.


POKÓJ PRZESŁUCHAŃ

• Przywitaj się z detektyw Briggs, następnie zapytaj: Z powodu tego, kim były ofiary?. Potencjalne poszlaki? - dostaniesz notatki Juarice Briggs opisujące wcześniejsze aresztowanie Gary'ego.
• Wracasz automatycznie do laboratorium.


LABORATORIUM

• Zapytaj Langstona, dlaczego sądzi, że jesteśmy na niewłaściwym tropie, i czy Gary mógł popełnić pierwsze morderstwa.
• Udaj się do biura Brassa.


BIURO BRASSA

• Poproś Brassa o ponowną rozmowę z Marcelle.
• Akcja przenosi się do pokoju przesłuchań.


POKÓJ PRZESŁUCHAŃ

• Powiedz Collisterowi, że szukamy Gary'ego Beaumonta.
• Powiedz, że jego nazwisko pojawia się w aktach starej sprawy i udaj się do wskazanego przez Floyda zaułku.


ZAUŁEK ZA KLUBEM MARCELLE

• Zbliż się do Gary'ego - Catherine poprosi go o oddanie butelki.

Obrazek

• Podejdź do legowiska za blaszana ścianką i ze śpiwora zabierz list miłosny do Wally'ego od Gary'ego .

Obrazek

• Wycofaj się, popatrz na drzwi prowadzące do klubu, następnie skieruj się w lewo i podejdź do kontenera na śmieci.
• Podnieś pokrywę śmietnika, następnie wyjmij ze środka butelki i fartuch.

Obrazek

• Zerknij jeszcze na chwasty przy kontenerze i idź do laboratorium.


LABORATORIUM

• Z dowodów wyjmij fartuch znaleziony w śmietniku na tyłach klubu i wacikiem pobierz próbkę krwi.

Obrazek

• Z dowodów wyjmij butelkę Classic Cork odebraną Gary'emu na tyłach klubu i używając pędzelka daktyloskopijnego, zdejmij odcisk palca Gary'ego.
• Wejdź do MATERIALS LAB i w komputerze po lewej wybierz DNA. Porównaj krew pobraną z fartucha znalezionego w śmietniku na tyłach domu z DNA Wallace'a Bieganowskiego.
• W komputerze po prawej wybierz ANALIZATOR PISMA. Zbadaj notatki Juarice Briggs opisujące wcześniejsze aresztowanie Gary'ego - ustaw wszystkie trzy suwaki tak, by ujawnić tekst zapisany innym tuszem.

Obrazek

• Przejdź do DATA LAB i w komputerze po prawej wybierz ODCISKI PALCÓW. Porównaj odcisk z pudełka whiskey Classic Cork znalezionego na miejscu zdarzenia z odciskiem palca Gary'ego pobranego z butelki Classic Cork - pole prawe górne.
• Musisz iść do biura Brassa.


BIURO BRASSA

• Poproś Brassa o wydanie nakazu aresztowania Gary'ego Beaumonta. W uzasadnieniu przedstaw odcisk Gary'ego z pudełka whiskey Classic Cork.
• Przenosisz się automatycznie do pokoju przesłuchań.


POKÓJ PRZESŁUCHAŃ

• Zapytaj Gary'ego, dlaczego nie powiedział, że spał na tyłach klubu i czy fartuch w śmietniku należał do niego. Poproś również o próbkę DNA.
• Zapytaj, czy miał powód, by zabić pana Bieganowskiego - jako dowód przedstaw list opisujący nieodwzajemnioną miłość Gary'ego do ofiary.
• Porozmawiajmy o 1975. Zaatakowałeś Leona Muskiego.
• Zapytaj, czy może opisać tę detektyw, następnie zapytaj, czy jest pewien, że zaatakował Leona Muskiego.
• Akcja przenosi się do biura Brassa.


BIURO BRASSA

• Poproś Brassa o wydanie nakazu przeszukania domu detektyw Briggs. W uzasadnieniu jako dowód przedstaw notatki Juarice Briggs opisujące wcześniejsze aresztowanie Gary'ego.
• Za moment znajdziesz się przed przyczepą detektyw Briggs.


PRZYCZEPA DETEKTYW BRIGGS

• Wejdź do przyczepy i spójrz na mapę na drzwiach. Odwróć się w prawo, obejrzyj dokumenty na biurku i ścianach, laptop oraz urządzenie z prawej strony laptopa.
• Przejdź w lewo, spójrz na kuchenkę, a następnie skieruj się do dalszej części przyczepy.
• Podejdź do łóżka i spod poduszki wyjmij różowe włókno.

Obrazek

• Popatrz na nocny stolik, następnie przejdź w prawo i obejrzyj zdjęcie wiszące nad komodą.

Obrazek

• Możesz już iść do laboratorium.


LABORATORIUM

• Wejdź do MATERIALS LAB i w komputerze po prawej wybierz MIKROSKOP. Porównaj fartuch ze śmietnika na tyłach klubu z różowym włóknem z przyczepy Juarice Briggs - powiększ obraz x 60, suwakiem wyostrz obraz i przesuń nieco jeden i drugi przedmiot.

Obrazek

• Idź do biura Brassa.


BIURO BRASSA

• Poproś Brassa o wydanie nakazu aresztowania detektyw Briggs. W uzasadnieniu przedstaw włókno z fartucha znalezione w przyczepie Juarice Briggs.
• Akcja przenosi się automatycznie do pokoju przesłuchań.


POKÓJ PRZESŁUCHAŃ

• Powiedz Detektyw Briggs, że mamy nakaz na pobranie jej DNA i zapytaj, czy zna Matthew Dawesa.
• Idź do laboratorium.


LABORATORIUM

• Wejdź do MATERIALS LAB, w komputerze po lewej wybierz DNA i porównaj DNA Juarice Briggs z DNA spod paznokci ofiary.
• Wracaj do pokoju przesłuchań.


POKÓJ PRZESŁUCHAŃ

• Zapytaj detektyw Briggs, czy widziała ofiarę zeszłej nocy - jako dowód przestaw DNA spod paznokci ofiary.
• Zapytaj z jakiego powodu rozpacza i kim jest potwór, który odebrał jej Matthew.
• Zapytaj, czy to wtedy postanowiła się zemścić i poproś, by powiedziała co się stało.
• Powiedz, że to nie był on (Floyd Collister) i że wciąż możemy złapać Gorzelnika.
• Idź do laboratorium.


LABORATORIUM

• Dostajesz od Brassa do zbadania włosy z miejsc zabójstw dokonanych przez Gorzelnika z Barbur Street.
• Wejdź do MATERIALS LAB i w komputerze po lewej wybierz DNA. Porównaj włosy z miejsc zabójstw dokonanych przez Gorzelnika z Barbur Street z DNA Floyda Collistera.
• Obejrzyj zdjęcia ze śledztwa na tablicy po prawej i idź do biura Brassa.


BIURO BRASSA

• Poproś o wydanie nakazu aresztowania Floyda Collistera. W uzasadnieniu przedstaw włosy z miejsc zabójstw dokonanych przez Gorzelnika z Barbur Street.
• Akcja automatycznie przenosi się do pokoju przesłuchań.


POKÓJ PRZESŁUCHAŃ


• Powiedz - Marcelle... wiemy, że Floyd to gorzelnik z Barbur Street.
• Poproś Floyda, by powiedział, co się naprawdę stało, gdy znalazł ciało Walle'ego.
• Floyd Collister przyznaje się do morderstwa.


KONIEC
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kontakt w sprawach forum: pelagia[at]przygodomania.pl

Wróć do „CSI: mordercze zamiary”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość