CSI: niezbite dowody - solucja,poradnik

Awatar użytkownika
tynieczka
Moderator
Posty: 1395
Rejestracja: 05 stycznia 2012, 12:28
Podziękował(a): 1 raz
Otrzymał(a) podziękowania: 9 razy
Płeć: Kobieta

CSI: niezbite dowody - solucja,poradnik

Postautor: tynieczka » 26 stycznia 2012, 12:05

Solucja w pdf

Wszelkie prawa autorskie do Solucji są moją własnością.
Kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody jest zabronione!
Tynieczka


SOLUCJA

CSI: NIEZBITE DOWODY

Autor: Tynieczka



WITAJCIE Wszyscy ci, którym podoba się CSI i ci, co nie za bardzo przepadają za takimi grami, ale postanowili zagrać w tę (dla mnie fajną) przygodówkę. Lubicie zbierać dowody, badać ślady, przesłuchiwać świadków, tudzież podejrzanych? Nie mogliście lepiej trafić. Mamy przed sobą piątą już część serii. W CSI: Kryminalne Zagadki Las Vegas - NIEZBITE DOWODY tak jak w poprzednich odsłonach mamy do poprowadzenia pięć spraw. Musimy więc zbadać wszystkie napotkane miejsca i przedmioty, porozmawiać z każdym, kogo spotkamy, ponieważ ominięcie jakiejś rozmowy może nie pozwolić nam ukończyć sprawy. No to możemy zaczynać. Życzę powodzenia w łapaniu przestępców i przyjemnej zabawy. Na początek mamy krótki kurs szkoleniowy (nie musimy z niego korzystać).


SPRAWA PIERWSZA - CAŁY PŁONĘ


Obrazek


Mamy krótką odprawę z Grissomem i poznajemy naszego partnera, którym jest Nick Stokes, po czym wybieramy się na miejsce zdarzenia.

MIEJSCE ZBRODNI – ZAUŁEK


Robimy zbliżenie auta i z pojawiającej się nam skrzynki narzędziowej (ekwipunek) wybieramy aparat fotograficzny i robimy zdjęcie auta. Następnie przechodzimy do przodu samochodu i ponownie używamy aparatu fotograficznego, robiąc zdjęcie ofierze. Możemy przyjrzeć się nalepkom na aucie.
Wracamy w ogólny widok taksówki i znajdujemy ślad buta. Robimy zbliżenie. Z ekwipunku wybieramy pęsetę i zabieramy kawałek czerwonego plastiku. Ponownie w tym miejscu robimy zbliżenie i z ekwipunku bierzemy gips, którym robimy odlew odcisku buta.


Obrazek


Odwracamy się w lewo i widzimy kontener na śmieci i stojący przy nim czerwony kanister na benzynę. Zabieramy kanister lateksowymi rękawiczkami z ekwipunku. Potem otwieramy kontener i łapiemy insekta pojawiającą się ręką. Nie będzie on jako dowód, ale dobrze go mieć. Zadowolimy nim szefa.

Obrazek


Spoglądamy do przodu i widzimy dziurę w płocie. Na siatce zauważamy kawałek niebieskiego materiału. Zabieramy go rękawiczkami ze skrzyneczki (inwentarz). W oknie podglądu oglądamy ów materiał na zbliżeniu. Zauważywszy jasny obiekt, zabieramy go pęsetą (ekwipunek). Jest to płatek nieznanej substancji.

Obrazek


Powracamy do widoku przed płot i oglądamy właz do studzienki ściekowej, który leży na ziemi przed nami. Nie jest to konieczne, ale mamy tu nowość i za badanie niepotrzebnych w śledztwie obiektów będziemy dodatkowo punktowani.

Obrazek


Teraz robimy ruch w prawo i zauważamy niebieską puszkę stojącą pod płotem. Oczywiście zabieramy ją. Na zbliżeniu zbieramy odcisk palca widoczny na puszce. Używamy do tego proszku daktyloskopijnego i taśmy klejącej.

Obrazek



Wychodzimy do widoku całego placyku i spoglądamy w prawo. Zwracamy uwagę na drzwi i leżącą obok gazetę. Dostajemy punkty za dokładność. Udajemy się do laboratorium mobilnego.


MOBILNE LABORATORIUM



Obrazek


Tu korzystamy właściwie tylko z komputera laboratoryjnego i funkcji 'odciski palców' (resztę zrobimy w laboratorium).

Obrazek


Jako próbkę A bierzemy odcisk palca z kanistra terpentyny. Próbkę B wyszukujemy z kartoteki policyjnej. Gdy mamy wynik, wybieramy pozycję 2 i porównujemy. Fragment z lewej strony przeciągamy na prawą, dopasowujemy w prawy górny kwadrat. POTWIERDŹ. No i mamy podejrzanego – Ed Danville. Czytamy jego kartotekę. Czas na wybranie się do prosektorium.

PROSEKTORIUM


Obrazek


Prosimy Robbinsa, by posłał po ciało. Mając już ciało, klikamy na nim i dowiadujemy się, że kierowca był rasistą. Zadajemy pytania dotyczące denata i przyczyny jego śmierci. W końcu dostajemy od patologa odciski palców i DNA ofiary, Boba Castnera.

Obrazek


Pytamy, czy możemy zabrać rzeczy ze stolika obok. Zabieramy je rękawiczkami lateksowymi i oglądając je, zabieramy z kieszeni fragment spalonej ulotki. Zadajemy jeszcze pytanie o zawartość kieszeni i portfela. Teraz jedziemy do laboratorium.

LABORATORIUM


Obrazek


Zaczynamy od lewej strony i drugiego stanowiska – mikroskopu porównawczego. Wybieramy czerwony plastik i wkładamy go w lewe okienko. Z Próbek SCI wyszukujemy próbkę do porównania. Gdy nam znajdzie, wybieramy próbkę B. POTWIERDŹ. Dowiadujemy się, że to stara sztuczna murawa z minipola golfowego. Przechodzimy do komputera laboratoryjnego, który jest na wprost nas. Zacznijmy od odcisków palców. Jako próbkę A wstawiamy odcisk palca z kanistra terpentyny. Próbka B - odcisk palca Eda Danville’a (znajdziemy go w zebranych dowodach). Przeciągamy fragment odcisku z lewej strony na prawą stronę w prawy górny róg. POTWIERDŹ. Następnie bierzemy odcisk ofiary na lewą stronę (próbka A) i przeszukujemy kartotekę policyjną. Wyjdzie nam jeden wynik, który ładujemy po prawej stronie (próbka B). POTWIERDŹ. Dowiadujemy się co nieco o ofierze.

Obrazek


Wychodzimy z odcisków palców i wchodzimy w analizę śladów butów/bieżników. Bierzemy odcisk buta z miejsca zbrodni (próbka A). Z wyniku wyszukiwania próbek CSI wybieramy wynik D (próbka B). POTWIERDŹ. Dowiemy się, że to typowe buty do biegania.

Obrazek


Podchodzimy do komputera analizy składu chemicznego. Mieści się on po prawej stronie laboratorium od wejścia. Badamy wszystko po kolei: kanister benzyny, niebieski dżins, kanister terpentyny i koszulę taksówkarza. Mamy wzory chemiczne substancji. Dowiadujemy się, że na koszuli ofiary znajduje się terpentyna. Możemy udać się do biura Brassa.

BIURO BRASSA


Obrazek


Zadajemy kapitanowi pytania, wszystkie po kolei od góry. Po ostatnim pytaniu dostajemy nakaz przesłuchania Eda Danville’a. W tej chwili właściwie nie można nic więcej zrobić, więc tylko wchodzimy na chwilę w którąkolwiek lokację i zaraz wracamy do biura Brassa. Informuje nas, że znalazł dla nas minipole golfowe. No to zmykamy tam.

MINIPOLE GOLFOWE


Obrazek


Zanim rozpoczniemy rozmowę ze spotkanym tam gostkiem, rozejrzyjmy się po całym polu. Odwracamy się za siebie i widzimy czerwony tor. Robimy zbliżenie na kępce trawy, a potem na przewróconej lampie. Nic się nie dzieje, ale otrzymujemy następne punkty za dokładność. Wracamy do naszego gostka. Zadajemy mu pytania i zabieramy go na przesłuchanie. Dowiadujemy się, że pracował z dwiema dziewczynami przy ich projekcie. Jedziemy odwiedzić te panie.

DOM PRZYWÓDCZYNI PLEMIENIA


Rozmawiamy z przywódczynią plemienia, Debrą Finch. Po zadaniu kilku rutynowych pytań zabieramy przypiętą do lodówki ulotkę. Robimy to w rękawiczkach i sprawdzamy szczegóły. Zadajemy resztę pytań i udajemy się do drugiej dziewczyny. Zanim jednak zaczniemy rozmowę z Liz Sunderland, rozglądamy się po podwórku. Zbliżamy nadpalony płot, stojaki przy scenie i figurę na niej. Z figury po prawej stronie zabieramy insekta. I są znowu dodatkowe punkty. Jest jeszcze puszka z terpentyną, ale bez nakazu nie możemy jej zabrać. Zadajemy pytania Liz. Dostajemy wiadomość od Brassa, że taksówka ofiary czeka na nas w garażu CSI.

GARAŻ


Obrazek


Zaczynamy oględziny w środku od przedniej części auta. Świecimy latarką i widzimy pudełko zapałek. Zabieramy je oczywiście w rękawiczkach. Na podglądzie dostrzegamy odcisk palca. Używamy ninhydryny na nim. Spoglądamy na deskę rozdzielczą i zabieramy (RĘKAWICZKI) umieszczony tam GPS. Przechodzimy na tylną kanapę, klikamy i na zbliżeniu również używamy latarki, oglądając cały fotel. Znajdujemy jedną nadpaloną zapałkę. Zabieramy ją pęsetą, a na zbliżeniu obracamy ją strzałką (które jak już zauważyliśmy wcześniej są po prawej stronie podglądu) i bingo, jest kolejny odcisk palca. Pobieramy go ninhydryną.

Obrazek


Przechodzimy do wyjętej przedniej kanapy. I tak jak poprzednio świecimy najpierw latarką i rękawiczkami zabieramy leżącą tam zapalniczkę. I tym razem mamy odcisk palca. Ten jednak zbieramy najpierw proszkiem daktyloskopijnym i taśmą klejącą. Teraz oglądamy wyjęte drzwi auta.

Obrazek


Podchodzimy do trzecich patrząc od dziewczyny drzwi i z kieszeni zabieramy (W RĘKAWICZKACH) wyciąg z konta. Następnie idziemy do czwartych od dziewczyny drzwi i mamy tu kolejnego znajomego insekta. Bierzemy go oczywiście. Udajemy się do laboratorium.

LABORATORIUM


W komputerze laboratoryjnym analizujemy odciski: najpierw z pudełka zapałek, które umieszczamy po lewej, a po prawej wynik wyszukiwania A z kartoteki policyjnej. Odcisk należy do Liz. Teraz bierzemy jako próbkę A częściowy odcisk palca z zużytej zapałki. W próbkę B odcisk Eda. Przeciągamy fragment z lewej strony w lewy dolny róg po prawej stronie. Potwierdzamy. Pasuje i pojawi się Grissom. Po rozmowie z nim wracamy do komputera. Badamy odcisk z zapalniczki z wynikiem wyszukiwania B z kartoteki FBI. I podobnie jak wcześniej przeciągamy fragment odcisku na prawą stronę w prawy dolny róg. Potwierdzamy. Przyjrzyjmy się wynikowi badania.

Obrazek


Wchodzimy w wyszukiwanie specjalne. Badamy urządzenie GPS, z którego wynika, że Bob Castner przebył długą trasę. Teraz czas na wyciąg z konta. Okazuje się, że Bob zainkasował 500 dolarów od Derby. Pójdźmy do Grassa i poprośmy o ponowne przesłuchanie podejrzanego Eda. Po skończonym przesłuchaniu pobieramy włos Eda (DNA) do analizy.

Obrazek


Wracamy do laboratorium. Tym razem korzystamy z bazy danych DNA, które stoi w prawym górnym rogu laboratorium. Sprawdzamy płatek nieznanej substancji (tej, co była na kawałku niebieskiego materiału na płocie w miejscu zbrodni) z osmolonym włosem Eda. Zgadza się. Udajemy się do biura Brassa po nakaz rewizji posiadłości Debry Finch.

POSIADŁOŚĆ DEBRY FINCH


Obrazek


Po okazaniu nakazu przeszukania wchodzimy do sypialni. Zaglądamy do garderoby (po prawej stronie od wejścia). Są tam buty, ale nie pasują do śladu na miejscu zbrodni. Zyskujemy punkt dokładności. Oglądamy stolik po prawej i lewej stronie łóżka. Nie ma nic dla nas ciekawego, ale mamy kolejne punkty. Wracamy do miejsca rozmowy z Deborą i sprawdzamy kuchnię, kominek i szafkę przy wejściu do mieszkania. Z szafki zabieramy insekta. I za to mamy punkty dokładności. Podchodzimy jeszcze do okna za czerwoną kanapą i zabieramy pudełko zapałek. Podchodzimy do Debory i zadajemy jej resztę pytań.

Obrazek


Idziemy do świątyni ognia pogadać z Liz. Po wyczerpaniu pytań przedstawiamy lasce nakaz rewizji. Teraz możemy zabrać kanister terpentyny. Wchodzimy do świątyni. W lewym rogu pomieszczenia leżą buty, ale i tym razem to nie takie buty zostawiły ślad na miejscu zbrodni. Mamy punkt za dokładność.

Obrazek


Z prawej strony jest skrzynia, na której leży bluza. Przesuwamy ją ręką i znaleźliśmy zużytą prezerwatywę. Oglądamy ją za pomocą światła ultrafioletowego. Zabieramy ją pęsetą. Po komentarzu Nicka oglądamy dokładnie prezerwatywę. Wacikiem pobieramy wymaz z zewnętrznej strony. Patrzymy na szczegóły. Teraz sprawdzamy wewnętrzną część prezerwatywy i pobieramy wacikiem wymaz ze środka. Odwracamy się i przyglądamy się ołtarzykowi i masce na stojaku. Zyskujemy dodatkowe punkty za dokładność. Wracamy do Liz i zadajemy jej dalsze pytania. Pobieramy DNA od Lizy. Dzwoni Brass. Jedziemy do laboratorium.

LABORATORIUM


Po pojawieniu się w laboratorium dostajemy nowy dowód – taśmę wideo z kamery ulicznej. Najpierw robimy badanie DNA. Baza danych DNA (prawy róg pomieszczenia). Do lewego pola przeciągamy wymaz z zewnętrznej strony prezerwatywy, a do prawego - DNA Liz. Potwierdzamy. Pasuje. W takim razie bierzemy wymaz z wewnętrznej strony prezerwatywy i porównujemy go z osmolonym włosem Eda. Oczywiście pozytywny.

Obrazek


Teraz zobaczmy film z kamer ochrony. W komputerze laboratoryjnym wybieramy obróbkę obrazu. Na początek zróbmy 'play', po czym klikamy 8x klatka do przodu i zobaczymy takie samo ponczo co w świątyni ognia.

ŚWIĄTYNIA OGNIA


Wchodzimy do środka świątyni i zabieramy ponczo, oczywiście w rękawiczkach lateksowych. Obracamy je i przeglądamy. Używamy probówki na rękawie. Mamy opalone włókna z ponczo. Pytamy Liz, czyje to ponczo.

LABORATORIUM

Sprawdzamy włókna pod mikroskopem. Wybieramy opalone włókna z ponczo i przeciągamy je po lewej stronie mikroskopu. Włączy się nam komentarz Nicka. Udajemy się do Brassa i prosimy o nakaz przesłuchania Liz Sunderland. Przesłuchujemy Liz. A potem ponownie przesłuchamy Eda.
Teraz udajemy się do Debory, pytamy ją o ponczo i dostajemy jej DNA.
Wracamy do biura Brassa i dostajemy nakaz przesłuchania Debory Finch. Przesłuchujemy ją. Idziemy do Brassa, by poprosić go o nakaz przeszukania minipola golfowego.


POLE GOLFOWE


Obrazek


Wchodzimy do młyna. Podnosimy materac i znajdujemy dwie piłeczki do golfa. Klikamy na jednej z nich i schodzimy do Nicka i klikamy na rurkę wystającą z budynku. Zapchana, więc wracamy do młyna i klikamy na drugiej piłeczce, która razem z pierwszą wypycha rulon pieniędzy. Zabieramy go w rękawiczkach. Badamy go i znaleźliśmy włos, który zabieramy pęsetą. Robimy zbliżenie na dołku, który jest przed nami. Jest dodatkowy punkt za dokładność. Obchodzimy Nicka i robimy zbliżenie na wózku z workami.

Obrazek


Zabieramy ostatniego robala. Idziemy jeszcze raz do młyna i zaglądamy do kosza na śmieci. Znowu punkt. Jazda do laboratorium.

LABORATORIUM


W bazie DNA badamy znaleziony na banknotach włos. Porównujemy go z DNA ofiary. Zgadza się.

BIURO BRASSA


Prosimy Brassa o nakaz aresztowania Eda Danville'a.

Obrazek


Po zadaniu ostatecznych pytań zobaczymy film z rekonstrukcją zdarzenia.
I to już koniec śledztwa. Teraz dostaniemy pochwałę od szefa. Możemy zobaczyć statystyki i dodatki, na jakie zasłużyliśmy.

Obrazek


DRUGA SPRAWA – PODWÓJNA STAWKA


W tej części nie mamy odprawy, od razu poznajemy partnera - a właściwie partnerkę. Jest nią Catherine Willows. Zapoznaje nas krótko ze sprawą. Chodzi o napaść na młodą kobietę, która właśnie jedzie do szpitala. Więc my pojedźmy obejrzeć mieszkanie.

MIEJSCE ZBRODNI – MIESZKANIE


Catherine pokrótce przedstawia nam informacje o mieszkających tutaj osobach. Rozglądamy się po mieszkaniu i przechodzimy do następnego pokoju.
Klikamy na zakrwawionym łóżku. Z inwentarza wybieramy aparat fotograficzny i robimy zdjęcie. Po obejrzeniu fotki i komentarzu Catheriny, klikamy na kałuży krwi, by pobrać wacikiem próbkę. Klikamy trochę dalej na łóżko, obok leżącej tam rolki taśmy. Tym razem używamy światła ultrafioletowego i oglądamy znajdujące się na pościeli włókna. Zabieramy je taśmą klejącą.
Spoglądamy na podłogę i zauważamy leżący tam telefon. Zabieramy go w rękawiczkach lateksowych. Na podglądzie odwracamy telefon i na jego tylnej części znajdujemy plamę krwi. Wacikiem pobieramy próbkę. Zaglądamy do stojącego obok stolika. Niestety nic nie znajdujemy, ale za to mamy punkt za dokładność. Odwracamy się teraz w prawo i widzimy stojącą w rogu szafkę. Oglądamy ją, oświetlając latarką. Mamy zdjęcie, które oczywiście zabieramy w rękawiczkach. Słuchamy, co Catherine ma do powiedzenia. Oglądamy parę, która jest na zdjęciu. Nie jedziemy jeszcze do szpitala, tylko robimy dalsze oględziny mieszkania. Idziemy do kuchni i podchodzimy do lodówki. Oglądamy kartkę przyczepioną do niej, przesuwamy się w prawo do zlewozmywaka i mamy punkty za dokładność. Teraz przesuwamy się jeszcze kawałek w prawo i łapiemy pierwszego w tej sprawie owada. Klikamy w tym miejscu ponownie i dostajemy pochwałę. Wychodzimy do ogólnego widoku, odwracamy się i podchodzimy do okna.


Obrazek


Pod oknem zauważamy, że coś tkwi w ścianie. Używając pęsety, wyciągamy pocisk. Na zbliżeniu widzimy, że jest na nim coś zielonego. Używając probówki, zdejmujemy ów zielony skrawek. Oglądamy krótki film wraz z komentarzem Catheriny. Przesuwamy się w lewo i przyglądamy się plamom krwi na podłodze. Klikamy na inwentarzu i fioletem krystalicznym spryskujemy plamę krwi. Teraz wacikiem pobieramy próbkę. Przyglądamy się jeszcze klamce w drzwiach – punkt.
Wracamy na środek mieszkania i po prawej stronie przy wejściu do sypialni zauważamy uszkodzony narożnik ściany. Jest kolejny punkt. Możemy teraz pojechać do szpitala.


SZPITAL


Obrazek


Po zapoznaniu się ze stanem zdrowia poszkodowanej klikamy na kartach chorobowych i oglądamy ciekawy filmik. Przyglądamy się z bliska stojakowi na kroplówki, aparaturze medycznej po prawej stronie łóżka i wózkowi po prawej stronie drzwi. Tutaj też czekają na nas punkty. Zaglądamy jeszcze za drzwi i proszę, mamy drugiego owada. Teraz możemy udać się do laboratorium.

LABORATORIUM


Na początek możemy zacząć od komputera laboratoryjnego i funkcji 'wyszukiwanie specjalne'. Z dowodów pierwszy bierzemy telefon z mieszkania. Otrzymaliśmy historię rozmów i przeprowadzamy analizę. Klikamy na 'zbadaj'. Powracamy do dowodów i badamy zdjęcie ze stolika. Para to Nocie Roth i Shane Michales. Oboje pracują w kasynie Hot Rod.

Obrazek


Podchodzimy do mikroskopu i do lewego okna bierzemy włókna z prześcieradła (próbka A), zaś do prawego (próbka B) z wyniku wyszukiwania z próbek CSI wynik B. Potwierdzamy. Reszta próbek na razie zostaje bez badania. Czas na badanie DNA. Wybieramy jako pierwszą krew z łóżka (A) i krew z telefonu (B). Po uzyskaniu wyniku udajemy się do kasyna.

KASYNO


Obrazek


Po przybyciu do kasyna najpierw rozglądamy się po pomieszczeniu. Oglądamy stół do blackjacka oraz klikamy na złote stojaki po prawej od stołu. Idziemy do przodu i klikamy na kwiatku po prawej stronie od szklanych drzwi. Teraz na drzwi. Odwracamy się w stronę baru. Oglądamy półkę z alkoholem, która jest przed akwarium. Za odwiedzenie tych miejsc dostaliśmy dodatkowe punkty dokładności. Czas sprawdzić ladę baru. I kogo my tu mamy? Kolejny robalek. Bierzemy go i podchodzimy do mężczyzny. Przeprowadzamy z nim rozmowę. Automatycznie przenosimy się do szpitala.

SZPITAL


Kontynuujemy rozmowę z mężczyzną i dostajemy wiadomość, że ostatnim rozmówcą z telefonu był właściciel kasyna. Pytamy go dalej i w końcu dostajemy próbkę jego DNA.

HOTEL – LUKSUSOWY APARTAMENT


Obrazek


Poznajemy bogacza i jego żonę. Są to Everest Brower i Nicille Watt. Zadajemy obojgu wszystkie pytania. Po odmowie współpracy udajemy się do laboratorium.

LABORATORIUM


Rozmowa z Sarą i ruszamy do analizatora DNA. Badamy DNA Shane’a (próbka A) z kroplami krwi z mieszkania (próbka B). Potwierdzamy. Pasują do siebie. Idziemy do biura Brassa.

BIURO BRASSA


W pierwszej kolejności prosimy o zdjęcie podejrzanych od ochrony kasyna. Później o nakaz przesłuchania Shane’a Michaelsa. Przesłuchujemy gościa i w międzyczasie dostajemy wiadomość od Sary, że stan zdrowia Connie się poprawia. Zatem do szpitala.

SZPITAL


Wreszcie możemy porozmawiać z ofiarą napaści. Zadajemy kilka pytań, z odpowiedzi wynika, że napastnikiem mógł być bogacz Everest. Connie twierdzi, że posiada broń. Prosimy kobietę o DNA i zrobienie zdjęcia rany, którą ma na wskutek napadu. Zdjęcie robimy aparatem z inwentarza. Pytamy jeszcze, czym została zaatakowana i oglądamy film, który pokazuje jak zostały zadane ciosy.
Prosimy o przejrzenie ubrań i rzeczy osobistych kobiety. Robimy zbliżenie na stolik po prawej stronie łóżka, a potem na kartkę. Zabieramy orzeczenie o ciąży, używając do tego rękawiczek. Następnie klikamy na ubraniu i z inwentarza bierzemy taśmę klejącą i mamy włókna z sukienki Connie. Udajemy się jeszcze raz do mieszkania narzeczonych.


MIESZKANIE


Szukamy pistoletu, o którym mówiła Connie. Idziemy do sypialni i klikamy na podłogę pod stolikiem przy łóżku. Nie ma nic, więc wracamy do szpitala.

SZPITAL


Mówimy kobiecie, że nie znaleźliśmy pistoletu. Kobita wyjaśnia nam, co stało się faktycznie z pistoletem i daje go nam. Zadajemy jeszcze jedno pytanie i udajemy się do laboratorium.

LABORATORIUM


Obrazek


Podchodzimy do komputera laboratoryjnego i wchodzimy w obróbkę obrazu. Wybieramy zdjęcie rany Connie. Oglądamy film, który sugeruje nam, że to mogła być próba samobójcza. Przechodzimy do analizatora DNA. Po lewej stronie (A) umieszczamy DNA Connie, po prawej (B) - krew z łóżka. Potwierdzamy.
Teraz zmieniamy tylko próbkę z prawej strony (B) na krew z telefonu. Obie pasują, co wyjaśnia nam Catherina. Spadamy do Brassa.


BIURO BRASSA


Prosimy o nakaz rewizji luksusowego apartamentu Everetta.

HOTEL - LUKSUSOWY APARTAMENT


Obrazek


Po przedstawieniu nakazu pobieramy próbkę DNA Everetta. Przeszukujemy apartament. Zaczynamy od drzwi wejściowych, które są po prawej stronie od miejsca, gdzie są nasi rozmówcy. Klikamy na okrągłym obrazie. Jest punkt za dokładność. Nie mamy jeszcze pozwolenia na sprawdzanie laptopa i dokumentów, więc podchodzimy do barku. Znajduje się między stołem a fortepianem.
Leży na nim nóż. Z inwentarza wybieramy fiolet krystaliczny i spryskujemy ślad krwi, z którego zabieramy próbkę wacikiem. Catherina na miejscu robi badanie testerem na pochodzenie krwi. Okazuje się, że to krew zwierzęca. W rogu za barkiem stoi rzeźba, sprawdzamy ją. Punkt. Podchodzimy do fortepianu, klikamy na zielonej szmatce i w rękawiczkach zabieramy ją. Możemy pograć na fortepianie. Przechodzimy do dalszej części apartamentu. Klikamy na stolik z kwiatkami w wazonie i dostajemy punkt. Teraz oglądamy drugi stolik, na którym stoi lampa. Robimy zbliżenie i zabieramy owada. Wchodzimy na górę. Przy schodach jest kwiatek, klikamy na niego i jest punkt.


Obrazek


Przechodzimy do sypialni. Na stole leży walizka z bronią. Oczywiście zabieramy ją w rękawiczkach. Oglądamy jeszcze stojący przy szafie świecący stojak. Na łóżku leży płaszcz. Zabieramy z niego taśmą klejącą fragmenty włókien. Spoglądamy jeszcze w prawy róg i zabieramy ostatniego już w tej sprawie owada. Klikamy ponownie w tym miejscu i usłyszymy pochwałę. Schodzimy na dół i pytamy Everetta o broń. Udajemy się do laboratorium.

LABORATORIUM


Obrazek


Podchodzimy do stołu montażowego. Nie mieliśmy jeszcze okazji z niego korzystać. Stoi jako pierwszy po lewej stronie laboratorium. Bierzemy pistolet Everetta. Na filmie widzimy wystrzał z niego w laboratorium balistycznym i dostajemy wystrzelony pocisk. To samo robimy z pistoletem należącym do Connie. Tym razem także dostajemy pocisk. Idziemy do mikroskopu. Na początek sprawdzimy zieloną szmatkę, ale nic ciekawego nie odkrywamy. Teraz porównujemy pocisk ze ściany (A) z pociskiem z pistoletu Connie (B). Obracamy pociski tak, aby rowki na nabojach pasowały do siebie. Potwierdzamy.

Obrazek


Zostawiamy po lewej stronie pocisk ze ciany (A) i bierzemy pocisk z rewolweru Everetta (B). Potwierdzamy, ale mimo że to ten sam kaliber broni, to gwintowanie się nie zgadza. Teraz bierzemy włókna z prześcieradła i umieszczamy je po lewej stronie (A). Do prawej (B) wsadzamy włókna z płaszcza Nicole. Potwierdzamy. Musimy udać się do Brassa.

BIURO BRASSA


Prosimy o nakaz przesłuchania Nicole. Oczywiście zadajemy jej pytania. Dzwoni do nas Sara z wiadomością ze szpitala. Jedziemy tam.

SZPITAL


Rozmawiamy z Connie. Oglądamy króciutki film i dostajemy badanie DNA dziecka. Do laboratorium.

LABORATORIUM


Obrazek


Podchodzimy do bazy próbek DNA. Jako próbkę A ładujemy DNA Everetta. Próbka B - badanie DNA dziecka. Mamy wynik pozytywny. Po rozmowie Catherine z Sarą udajemy się do szpitala.

SZPITAL


Zadajemy kobiecie trzy pytania. Po uzyskaniu odpowiedzi dzwonimy do Brassa i prosimy go o ponowne przesłuchanie Shane’a. Zadajemy mu tylko jedno pytanie. Po usłyszeniu odpowiedzi klikamy na Brassa i prosimy o rozmowę z Nicole. Zadajemy jej kilka pytań. No to teraz trzeba pogadać z bogaczem.

LUKSUSOWY APARTAMENT


Rozmawiamy z Eweretem o jego umowie z Connie i tym co sądzi jego żona na ten temat. Na koniec rozmowy oglądamy film. Dzwonimy do Brassa i prosimy go o jeszcze jedną rozmowę z Shaine’m.

POKÓJ PRZESŁUCHAŃ


Tłumaczymy mężczyźnie, że jego żona nie miała romansu z szefem. On jednak nie wierzy i daje nam zdjęcie jako dowód. Przemieszczamy się do laboratorium.

LABORATORIUM


Podchodzimy do stołu montażowego, bierzemy kopertę i układamy podarte zdjęcie. Mamy kilka kawałków odwróconych na drugą stronę. Musimy je poodwracać. Klikamy na taki odwrócony fragment zdjęcia, wówczas klikamy na słowo przewróć, które jest na dole ekranu. W ten sposób przewracamy wszystkie odwrócone kawałki. Możemy również obracać je w dowolne strony. Robimy to tak samo, tyle że klikamy obróć. Układamy zdjęcie w całość. Mamy fotkę i słuchamy komentarza Cathariny. Jedziemy jeszcze raz do szpitala.

SZPITAL


Zadajemy tylko dwa pytania. Uzyskawszy odpowiedzi, jedziemy do Brassa.

BIURO BRASSA


Prośba o przesłuchanie Nicole. Zadajemy tylko jedno pytanie i po krótkiej rozmowie wracamy do laboratorium.

LABORATORIUM


Obrazek


Na wstępie rozmawiamy z Sarą i dostajemy od niej zdjęcie Nicole z kamery ochrony kasyna, na którym widać wchodzącą do kasyna Nicole w chwilę po ataku na Connie. Wracamy do Brassa.

BIURO BRASSA


Tym razem dostajemy nakaz rewizji komputera i dokumentów Everetta.

LUKSUSOWY POKÓJ


Mamy nakaz, więc od razu podchodzimy do stołu, gdzie jest laptop. Klikamy na laptopie i z inwentarza wybieramy pendrive USB, używając go, kopiujemy zaszyfrowany plik. Teraz spoglądamy na stojące obok laptopa lekarstwo. Przesuwamy kursor nieco w lewo i w rękawiczkach zabieramy leżącą tam kartkę. Teraz również w rękawiczkach zabieramy leżącą tuż obok kopertę. Catherine oznajmia nam, że to nietypowa intercyza przedmałżeńska Everetta i Nikole. Musimy sprawdzić USB w laboratorium.

LABORATORIUM


Wchodzimy do komputera, zakładka wyszukiwanie specjalne, a z dowodów zaszyfrowanych plik z laptopa. Badamy. Mamy wyciąg z konta mówiący o przelewie 500 tys. dolarów na konto Connie. Czas przesłuchać starszego pana. Zanim jednak udamy się do Brassa, wpadamy na chwilę do szpitala.

SZPITAL


Pytamy Connie, dlaczego miała wykupiony bilet w tylko w jedną stronę.

BIURO BRASSA


Pytamy, czy możemy dostać nakaz przesłuchania Everetta. Po otrzymaniu wyczerpujących odpowiedzi postanawiamy jeszcze raz sprawdzić pokój małżonków.

LUKSUSOWY POKÓJ


Obrazek


Wchodzimy na górę i udajemy się do sypialni. Po lewej stronie przy szafie na złotym wieszaku zauważamy odzież z pralni i leżący mały przedmiot. Podchodzimy w to miejsce i zabieramy w rękawiczkach: pendrive i wiszącą w folii bluzkę. Oglądamy bluzkę na zbliżeniu i zauważamy w dolnej części załataną dziurkę. Bierzemy taśmę klejącą i zbieramy włókna z bluzki. Nieco wyżej jest jeszcze plama. Z inwentarza bierzemy luminol i spryskujemy to miejsce. Następnie wacik i pobieramy próbkę. Pójdźmy to sprawdzić.

LABORATORIUM


Zaczniemy od mikroskopu. Wybieramy włókna z zielonej bluzki i umieszczamy je po lewej stronie. Do prawej wstawiamy materiał z pocisku znalezionego w ścianie (mieszkanie pokrzywdzonej). Potwierdzamy. Jest zgodność. Od razu idziemy zrobić analizę składu chemicznego (znajduje się po prawej) próbki luminalowej z zielonej bluzki. Badamy i niewiele nam to dało. Podchodzimy więc do komputera i z obróbki obrazu wybieramy pendrive. Po krótkim komentarzu Catherine gnamy do Brassa.

BIURO BRASSA


Prosimy o nakaz aresztowania Nicole. Po postawieniu zarzutów oskarżenia kobieta się przyznaje. Oglądamy film rekonstruujący zdarzenie. Na tym zakończyliśmy tę sprawę. Brawo. Czeka jeszcze nas ostatni komentarz Catherine i ocena szefa.

Obrazek


GRATULACJE - uzyskaliśmy najlepszy wynik.

TRZECIA SPRAWA – ROCK SZOK


Tym razem mamy już odprawę z Grissomem, gdzie zapoznajemy się ze sprawą i nowym partnerem. Jest nim Warrick Brown. Niezwłocznie udajemy się na miejsce zbrodni.

MIEJSCE ZBRODNI – KASYNO HOT ROAD – audytorium


Po automatycznym obejrzeniu ciał rozmawiamy z obecnym na miejscu chłopakiem. Zadajemy mu pytania i dowiadujemy się, kim jest i co się stało. Nazywa się Todd Hinkley i jest technikiem zespołu. Po zakończonej rozmowie podchodzimy do stojącej po prawej kamery. Zdobywamy pierwszy w tej sprawie punkt za dokładność.
Wchodzimy na scenę i w pierwszej kolejności przyglądamy się ciałom. Z inwentarza wybieramy aparat fotograficzny i robimy zdjęcie. Podnosimy leżący mikrofon, oczywiście w rękawiczkach lateksowych. Na zbliżeniu zdejmujemy z niego odcisk palca proszkiem daktyloskopijnym i taśmą klejącą.


Obrazek


Klikamy na leżący obok pedał echo i zabieramy go do zbadania w laboratorium. Zanim to jednak zrobimy, oglądamy go, obracając strzałkami na podglądzie. Na jego spodzie znajdujemy odkręconą śrubkę. Bierzemy ją pęsetą. Obracamy dalej i na lewym boku mamy odcisk palca. Z inwentarza wybieramy ponownie proszek daktyloskopijny i taśmę klejącą. Spoglądamy za stojący mikrofon i klikamy nieco w dal i znajdujemy pierwszego robala dla Grissoma. Po czym klikamy na leżące przy gitarze i wysokim głośniku czerwone buty. Mamy punkt. Przesuwamy kursorem nieco w prawo i zaglądamy na tyły sceny.

Obrazek


Z podłogi ponosimy mały podłużny przedmiot, wcześniej oświetlając go latarką z inwentarza. Na zbliżeniu zauważamy plamkę krwi, którą spryskujemy fioletem krystalicznym, a następnie wacikiem pobieramy próbkę. Zerkamy troszkę w lewo i świecimy latarką na leżącą tam butelkę po tequili. Podnosimy ją i musimy się jej dokładnie przyjrzeć. Na nalepce mamy odcisk palca, który zdejmujemy ninhydryną. Ale to nie wszystkie ślady na butelce. Znajdziemy tu jeszcze dwa. I tak kolejno – dolną strzałką obracamy butelką i na szyjce jest drugi odcisk. Zbieramy go proszkiem daktyloskopijnym i taśmą klejącą.
Teraz strzałką po lewej stronie obracamy butelkę, tak by móc zobaczyć nakrętkę. Jest ostatni odcisk. Na nim używamy proszku magnetycznego i taśmy klejącej. Wychodzimy z widoku butelki i w dalszej części pomieszczenia widzimy iskrzący obiekt. I tym razem używamy latarki, po czym w rękawiczkach dopiero wtedy wyciągamy wtyczkę i zabieramy kabel zasilający.
Po wyjściu do głównego widoku sceny klikamy na perkusję i na kolejną parę butów leżących po prawej stronie sceny. Wracamy do Teddiego. Zadajemy mu pytania. Żądamy wydania kasety z nagraniem z próby. Dostawszy ją, udajemy się do prosektorium.


PROSEKTORIUM

Prosimy o przywiezienie ciał. Pierwsze ciało to kobieta – Andrea Stevenson. Przyjrzyjmy się ciału i kliknijmy na rękę. Zadajemy pytania Robinsonowi. Dostajemy odciski palców. Drugie ciało to Ray Brown. Oglądamy zwłoki i klikamy na stopy. Pytamy o szczegóły. Następny denat – Marty Party. Oglądamy go i dostajemy do obejrzenia tubkę z maścią. Leży na stoliku po prawej stronie. Mamy punkt dokładności. Ostatnie ciało to Steve Olachek. Tak jak wcześniej oglądamy ciało i pytamy patologa, co wie na temat denata. Możemy udać się do nowo otrzymanej lokacji.

LABORATORIUM

Zaczniemy od stołu montażowego. Klikamy na pedał echa i zdejmujemy wierzchni panel, przesuwając go gdziekolwiek na bok. Widzimy płytę z układami scalonymi. Klikamy na czerwony przełącznik i zabieramy go. Oglądając go, zbieramy biały osad wacikiem. Pod mikroskopem możemy obejrzeć kabel zasilający. Podchodzimy teraz do komputera laboratoryjnego. Zaczniemy od analizy odcisków palców.
Wybieramy odcisk palca z etykietki butelki i w kartotece cywilnej wyszukujemy potencjalne odpowiedniki. Po znalezieniu wybieramy wynik C. Potwierdzamy. Odcisk należy do Raya Browna. Następnie bierzemy odcisk z szyjki butelki. Wybieramy wynik E. Jest to odcisk Martina Salonicka. Teraz odcisk z zakrętki. W taki sam sposób jak poprzednio wyszukujemy wynik i wybieramy D. Tym razem bierzemy fragment odcisku z zakrętki i przeciągamy go na wyszukiwany odcisk w prawy górny róg. Potwierdzamy i odcisk należy do Stevensona Olachnecka. Możemy porównać odcisk Andrei z odciskiem z mikrofonu, przeciągając fragment z mikrofonu w lewy górny róg odcisku Andrei.


Obrazek


Następnie przechodzimy do zakładki obróbka obrazu – odtwarzamy nagranie występu zespołu, po czym przeglądamy klatka + 7 razy klikając do momentu, aż mężczyzna nadepnie na pedał. Uwydatnij. Przechodzimy do analizatora składu chemicznego, gdzie zbadamy osad z przełącznika polaryzacji. Wynik to środek z gaśnicy. Jedziemy porozmawiać z Kathy Cantantą.

LUKSUSOWY APARTAMENT

Rozmowa z drugą finalistką wyborów na nową wokalistkę zespołu. Rozglądamy się po pokoju. Klikamy na rzeźbę za fortepianem - punkt. Możemy i tym razem pograć na fortepianie. Przechodzimy w głąb pokoju. Na stoliku sprawdzamy laptopa. Z inwentarza wybieramy pendrive'a i kopiujemy dane. Wchodzimy na górę i zaraz przy schodach po lewej stronie na stoliku mamy robala. Zabieramy go. Klikamy na stojący obok kwiat i dostajemy kolejny punkt.

Obrazek


Wchodzimy do sypialni i pod stołem zauważamy kosz na śmieci. Zaglądamy do środka. Zabieramy w rękawiczkach znalezione tam zdjęcia. Spoglądamy w prawo i widzimy bluzkę Andrei. Podnosimy ją w rękawiczkach. Oglądamy ze wszystkich stron i znajdujemy na plecach biały proszek, który zbieramy do probówki. Zaglądamy jeszcze do leżącej na stoliku torby i znowu mamy punkt. Wracamy na dół i kierując się do wyjścia, klikamy jeszcze na stolik pod ścianą między fotelami. Jest punkt.
Przechodzimy do drzwi wyjściowych i na stoliku pod obrazem znajdujemy list z pogróżkami. Zabieramy go oczywiście w rękawiczkach. Jedźmy do laboratorium.


LABORATORIUM


Wchodzimy do komputera i w wyszukiwanie specjalne. Badamy pendrive'a . Zaglądamy jeszcze do analizatora składu chemicznego i badamy osad z bluzki Andrei. Znowu mamy środek gaśniczy.

BIURO BRASSA


Prosimy o nakaz przesłuchania Todda Hinkleya. Słuchamy chłopaka i zadajemy mu wszystkie pytania. Dowiadujemy się ciekawych rzeczy, między innymi o menadżerze zespołu.

STUDIO NAGRANIOWE

Menadżer Eddie Tillis. Zadajemy mu pytania. Po rozmowie rozglądamy się po pokoju. Spoglądamy na płyty leżące na stole do montażu i klikamy na monitor. Jest punkt. Patrzymy na regał przed nami i znowu jest punkt. Odwracamy się w prawo za siebie i na urządzeniach studyjnych leży kaseta, ale bez nakazu nie możemy jej zabrać. Jest też karta leżąca obok. Jasne, że ją czytamy. Zadajemy jeszcze kilka pytań Eddiemu i dostajemy płytę demo.

Obrazek


Na pudełku w górnym lewym rogu zauważamy odcisk palca i zdejmujemy go przy użyciu proszku daktyloskopijnego i taśmy klejącej. I o to nam chodziło! Walimy teraz do laboratorium.

LABORATORIUM


W komputerze sprawdzamy odcisk palca Eddiego (próbka A) z odciskiem z pedału echa (próbka B). Potwierdzamy. Zgadza się. Możemy też teraz wysłuchać w analizie dźwięku dema, które dostaliśmy od Eddiego. Udajemy się do Brassa.

BIURO BRASSA


Pytamy, czy możemy dostać nakaz rewizji studia nagraniowego.

STUDIO NAGRANIOWE


Obrazek


Po okazaniu nakazu rewizji Eddiemu zaczynamy od zabrania widzianej wcześniej kasety, która leży po prawej stronie od nas. Zabieramy ją, rzecz jasna w rękawiczkach. Wchodzimy do pomieszczenia znajdującego się na wprost nas.

Obrazek


Zaczniemy od biurka po prawej stronie. Z szuflady zabieramy kopertę (w rękawiczkach oczywista). Z inwentarza wybieramy pendrive i ze stojącego na biurku laptopa kopiujemy dane. Przesuwamy się w lewo, klikając na magnetofon i sprzęty na półkach stojące nieco dalej. Mamy punkty. Wychodzimy i udajemy się do pokoju nagrań. Kierujemy się w lewą stronę, w róg gdzie stoją dwie gitary. Klikamy na pierwszej, na tak zwanym pudle. Następnie na butelce stojącej na głośniku. Zyskujemy punkty. Spoglądamy.

Obrazek


Spoglądamy w lewo od butelki i zauważamy mały przedmiot. Zabieramy go pęsetą. Przesuwamy się dalej w lewo pomieszczenia i oglądamy keyboard. Klikamy na zielony przycisk i możemy posłuchać melodii. Wychodzimy do ogólnego widoku i klikamy na okrągły taboret, zabierając kolejnego robala. Klikamy jeszcze na drzwi do wyjścia i mamy znowu punkt. Wracamy na chwilkę do Eddiego, zadajemy mu jedno pytanie.

LABORATORIUM

Zacznijmy po kolei. Najpierw mikroskop. Do lewego pola (A) wstawiamy kabel zasilający (zabrany zza sceny, gdzie zginęli członkowie zespołu). Do prawego (B) - bolec uziemienia (mały przedmiot ze studia). Potwierdzamy. Pasuje. Teraz podchodzimy do komputera i wchodzimy w zakładkę wyszukiwanie specjalne. Badamy pendrive z laptopa Eddiego. Wysłuchamy rozmowy Warricka z Grissomem. Z pozycji audio odtwarzamy jeszcze kasetę ze studia nagraniowego. Pójdźmy do Brassa.

BIURO BRASSA


Prośba o przesłuchanie Eddiego Tillisa. Przesłuchujemy menadżera zespołu. Dowiadujemy się o pierwszej wokalistce zespołu. Klikamy na Brassa i prosimy o ponowne spotkanie z technikiem zespołu, Teddim Hinkleyem.

LUKSUSOWY POKÓJ


Zadajemy wszystkie pytania Cathy Cantancie. Dowiedziawszy się kilku ważnych spraw, udajemy się do kasyna.

Obrazek


SALA DLA EKSKLUZYWNYCH GRACZY

Rozmowa z Jill Wilde. Dostajemy autograf. Jeszcze jedno pytanie i możemy rzucić okiem po sali. Ze stołu ruletki zabieramy kubek (w rękawiczkach lateksowych). Na kubku widzimy ślady szminki, więc wacikiem z inwentarza bierzemy próbkę. Z głównego widoku przyglądamy się złotym barierkom i łapiemy robala. Sprawdzamy jeszcze blat baru i dostajemy pochwałę. Jedziemy do laboratorium.

LABORATORIUM


Pod mikroskopem porównujemy próbki pisma. Do lewego pola włóżmy list z pogróżkami (A), a do prawego autograf Jill. Potwierdzamy. Obie próbki pasują do siebie.
Przechodzimy do analizatora DNA. Jako próbkę A bierzemy krew ze słomki, jako próbkę B bierzemy DNA Jill. Otrzymujemy wynik pozytywny. Znowu odwiedzi nas Grissom. Po rozmowie z nim udajemy się do Brassa.


BIURO BRASSA


Dostajemy nakaz przesłuchania Jill Wilde. Przesłuchujemy kobietę. W trakcie przesłuchania zauważamy osad na sukni Jill.
Dostajemy również próbkę (gra sama to robi). Musimy udać się do laboratorium.

LABORATORIUM


Robimy analizę składu chemicznego sukni Jill. Po zbadaniu mamy wynik, który stwierdza, że jest to środek gaśniczy. Dzwonimy do Brassa, prosząc o ponowną rozmowę z Jill.

POKÓJ PRZESŁUCHAŃ


W trakcie rozmowy dowiadujemy się ciekawych rzeczy. Między innymi o wyczarterowanym samolocie zespołu. Pytamy Brassa o pozwolenie na jeszcze jedną rozmowę z menadżerem zespołu. Prosimy o obejrzenie samolotu. Otrzymujemy zgodę.

SAMOLOT


W samolocie zobaczymy niezły bałagan. Zacznijmy od stolika pośrodku. Zabieramy gaśnicę, w rękawiczkach oczywiście. Patrzymy w prawo na telewizor. Klikamy i mamy punkt. Spoglądamy na małą szufladkę, ale bez pozwolenia nie możemy jej otworzyć. Wychodzimy do ogólnego widoku i odwracamy się za siebie. Klikamy na kokpit i zabieramy kolejnego robala. Przechodzimy w głąb pokładu. Po prawej stronie klikamy na kanapę. Z inwentarza wybieramy probówkę i bierzemy próbkę substancji, którą jest posypana kanapa. Spoglądamy na stojący dalej stolik. Jest punkt.

Obrazek


Ale na podłodze obok stolika w rogu leży śrubka Podnosimy ją pęsetą. Teraz odwracamy się w lewo, w stronę szafek. W pierwszej górnej od lewej strony zauważamy ukrytą kamerę. Zabieramy ją i na zbliżeniu wyjmujemy z niej kasetę. Robimy to rzecz jasna w rękawiczkach. Przechodzimy na tył samolotu, klikając na fotel - zdobywamy punkt.
Wychodzimy z samolotu i rozglądając się, zauważamy stojące po lewej stronie ławki. Tu także czeka na nas punkt.


LABORATORIUM


Obrazek


W komputerze wchodzimy do obróbki obrazu. Z dowodów wybieramy kasetę z kamery. Odtwarzamy ją, a po obejrzeniu patrzymy ponownie, ale klikając klatka + do przodu. W momencie, gdy pojawi się dym, klikamy 'uwydatnij'. Zobaczymy film.
Przechodzimy do mikroskopu i porównujemy śrubki. Po lewej stronie (A) umieszczamy śrubkę z samolotu, a po prawej (B) śrubkę z pedału echa. Potwierdzamy i bingo. W analizatorze składu chemicznego sprawdzamy próbkę z kanapy w samolocie. I tym razem jest to proszek z gaśnicy. No to czas sprawdzić gaśnicę. Teraz wszystko jasne! Idziemy do Brassa.


BIURO BRASSA


Prosimy o ponowne spotkanie z technikiem zespołu. Dowiadujemy się ciekawych rzeczy. Wracamy do samolotu i wybieramy kasetę, o której mówił Todd. Używamy do tego rękawiczek. Musimy jeszcze zajrzeć do Kathy Cantanty na krótką rozmowę.

LABORATORIUM


Wchodzimy do komputera i w analizę dźwięku. Wybieramy kasetę audio z samolotu. Klikamy 'odtwórz A'.

Obrazek


Po wysłuchaniu komentarza musimy zrobić jeszcze porównanie głosu. Dlatego teraz dokładamy jako próbkę B płytę CD. WIEMY JUŻ WSZYSTKO!

BIURO BRASSA


Oznajmiamy, że potrzebujemy nakazu aresztowania Kathy Cantanty. Przedstawiamy zarzuty i kończymy sprawę.
Słuchamy pożegnania Warricka i jak zawsze pochwał od szefa.

Obrazek

Awatar użytkownika
tynieczka
Moderator
Posty: 1395
Rejestracja: 05 stycznia 2012, 12:28
Podziękował(a): 1 raz
Otrzymał(a) podziękowania: 9 razy
Płeć: Kobieta

Re: CSI:Niezbite Dowody - Solucja,Poradnik

Postautor: tynieczka » 26 stycznia 2012, 16:09

SPRAWA CZWARTA – PROSTO W OCZY


Zaczynamy od odprawy u Grissoma i poznajemy nowego partnera, który tym razem ma się uczyć od nas. Wyruszamy na miejsce zbrodni.

MIEJSCE ZBRODNI

Poznajemy żonę ofiary, jest niewidoma. Prowadzimy rozmowę z kobietą. Amita Bandreet odkryła, że mąż nie żyje.
Dostajemy ubranie kobiety. Na zbliżeniu pobieramy próbkę krwi wacikiem z inwentarza. Zadajemy jeszcze kilka pytań. Po zakończeniu rozmowy klikamy na stolik stojący obok kobiety. Jest pierwszy punkt za dokładność. Rozglądamy się, za siedzącą kobietą stoi szafka, na której stoi telefon z automatyczną sekretarką. Przyglądamy się. Przesuwamy się i idziemy obejrzeć kominek.


Obrazek


Na drewnie do kominka znajdujemy owada dla Grissoma. Oczywiście zabieramy go. Podchodzimy teraz do schodów. Znajdujemy ślad buta. Z inwentarza wybieramy aparat i robimy zdjęcie. Wchodzimy na górę.
Odwracamy się w lewo, na ścianie przy drzwiach jest plama krwi, w której jest wyraźny odcisk palca. Zdejmujemy go taśmą klejącą. Idziemy dalej w głąb korytarza. Na podłodze zauważamy leżący pogrzebacz. Podnosimy go w rękawiczkach.
Na podglądzie z rękojeści zdejmujemy odcisk palca. Robimy to proszkiem daktyloskopijnym i taśmą klejącą. Wracamy jeszcze raz do widoku pogrzebacza, by pobrać jeszcze próbkę z jego końcówki. Z inwentarza bierzemy fiolet krystaliczny i spryskujemy nim czubek, po czym wacikiem pobieramy próbkę krwi. Zanim wejdziemy do pokoju, kliknijmy jeszcze na szafce stojącej pod ścianą. Dostajemy drugi punkt dokładności. Wchodzimy do pokoju, gdzie leży denat. Podchodzimy bliżej i robimy zdjęcie ofierze. Klikamy na jego głowie i pobieramy próbkę krwi wacikiem z naszej magicznej skrzyneczki. Oglądamy teraz stolik przy łóżku i rozbitą filiżankę na nim. Zabieramy skorupy w rękawiczkach. Klikamy ponownie na stolik i pobieramy wacikiem próbkę z widocznej plamy.


Obrazek


Na ścianie nad stolikiem zauważamy rozprysk krwi. Tutaj także robimy fotkę. Przesuwamy się za łóżko i spoglądamy na sufit w miejscu nad stolikiem, przy którym byliśmy przed chwilą. Tutaj też mamy rozpryski i robimy kolejne zdjęcie. Odwracamy się za siebie i podchodzimy do komody, na której stoją zdjęcia. Zaglądamy też do garderoby. Otrzymujemy kolejne punkty. Schodzimy na dół i zadajemy kobiecie jeszcze dwa pytania. Dostajemy od niej kapcie, z których zdejmujemy probówką próbkę substancji przyklejonej pod spodem.

PROSEKTORIUM


Prosimy o przywiezienie ciała i pytamy patologa o wiedzę na temat denata.

LABORATORIUM


Obrazek


Zacznijmy od stołu montażowego. Musimy ułożyć kubek w całość. Klikamy na fragmentach kubka i, jeśli jest potrzeba, możemy go przewrócić bądź obrócić i dopasować na miejsce. Brakuje nam jeszcze jednego kawałka. Wrócimy jednak do tego później. Wchodzimy do komputera w pierwszą zakładkę - odciski palców. Jako próbkę A bierzemy odcisk z pogrzebacza. Próbkę B wyszukujemy z kartoteki cywilnej. Po znalezieniu wybieramy wynik A i umieszczamy go jako próbkę B. Musimy jeszcze fragment umieścić w dolnym lewym kwadracie. Sprawdzamy i wiemy, do kogo należy odcisk.
Teraz sprawdzamy ślad buta. Robimy to w analizie śladów butów/bieżników. Porównujemy ślad ze schodów z kapciami Amity. Pasuje. Podchodzimy do analizatora DNA. Zacznijmy od DNA zabitego doktora, umieszczając je jako próbkę A. Następnie weźmy jako próbkę B krew z ubrania Amity i krew z pogrzebacza. Za każdym razem otrzymamy wynik pozytywny. Teraz idziemy do analizatora składu chemicznego. Wybieramy płyn z filiżanki i badamy. Drugą próbką będzie osad z kapci. Zbadajmy i mamy rezultat. Wracamy do pani doktorowej.


MIEJSCE ZBRODNI


Zadajemy pytania pani domu i po otrzymaniu wyczerpujących odpowiedzi wychodzimy na podwórko.
No to zacznijmy oględziny terenu od stojącego przed nami hydrantu. Potem przyjrzyjmy się drzwiom do budynku. Dostaliśmy punkty. Teraz podejdźmy do śladów opon. Z inwentarza wybieramy gips i robimy odlew śladu opony.
Tuż obok, po prawej, na podjeździe zauważamy plamy krwi. Używamy na nich fioletu krystalicznego i wacika. Rozglądamy się i klikamy na kaktusy po prawej od garażu. Punkt. Najeżdżamy kamerą pod kontener i na jego rogu znajdujemy kawałki plastiku. Zabieramy je oczywiście. Zaglądamy jeszcze za kontener i mamy kolejny punkt dokładności. Podchodzimy do partnera i odwracamy się do tyłu. Klikamy na studzience ściekowej i zabieramy łażącego tam owada. Jedziemy do Brassa.


BIURO BRASSA


Zadajemy mu pytanie o leki ofiary i prosimy go o odnalezienie Adarsha Diwana – wspólnika ofiary.

LABORATORIUM

I tym razem również zaczniemy od stołu montażowego, wybierając kawałki rozbitego reflektora. Układamy w całość (tylko w takiej pozycji jak na screenie, bo inaczej się nie połączą), ale jeszcze coś zostało do zrobienia. W takim razie idziemy do komputera i robimy analizę śladów bieżników. Do pozycji A bierzemy ślad opony z podjazdu. Do pozycji B szukamy odpowiednika z próbek CSI. Wybieramy wynik A.
No to mamy model auta. Została nam jeszcze baza próbek DNA. Wybieramy jako próbkę A krew z podjazdu, a jako próbkę B z zebranych dowodów DNA dr. Bandereeta. Wynik się zgadza. Musimy wpaść na chwilę do prosektorium.


PROSEKTORIUM


Zadajemy patologowi jedno pytanie i wracamy do laboratorium. Po krótkiej rozmowie szefa z Gregem udajemy się ponownie na podwórko doktorostwa.

Obrazek


PODWÓRKO


Trafiamy na wystawione pojemniki ze śmieciami. Bingo! Na wierzchu tego po prawej leży mała kaseta. Zabieramy ją w rękawiczkach.

LABORATORIUM


Ruszamy do komputera i wchodzimy w audio. Odtwarzamy kasetę, którą przed chwilą znaleźliśmy. Słyszymy ciekawą wiadomość. Musimy porozmawiać z Amitą.

MIEJSCE ZBRODNI


Rozmawiamy z kobietą i dostajemy nową lokację. Mieszkanie córki Amity.

DOM ADYI


Obrazek


Rozmawiamy z dziewczyną i zadajemy jej wszystkie pytania. Po rozmowie klikamy na blat, przed którym stoimy. Mamy punkt. Dostajemy wiadomość od Brassa. Rozglądamy się i przy drzwiach zauważamy zabłocony ślad buta. Aparatem robimy zdjęcie śladu. Udajemy się do garażu policyjnego.

GARAŻ


Obrazek


Oglądamy samochód, szukając dowodu. Zacznijmy od przodu samochodu. Na masce znajdziemy kolejnego owada. Zabieramy go. Przyglądamy się prawemu przedniemu kołu. Przechodzimy na tył auta. Jest rozbity reflektor. W rękawiczkach zabieramy to, co po nim zostało.

LABORATORIUM

Na stole montażowym składamy reflektor w całość. Klikając na złożonych częściach, wpasowujemy je w całość. Oczywiście pasuje jak ulał. Chodźmy do komputera. Z analizy śladów wybieramy zdjęcie zabłoconego buta jako próbkę A i kapcie Amity jako próbkę B. Potwierdzamy i mamy zgodność.

BIURO BRASSA


Prosimy o nakaz dostępu do samochodu Aadarsha Diwana.

GARAŻ


Obrazek


Może zacznijmy od bagażnika. Kliknijmy na znajdującej się w nim skrzyni. Niestety, żeby otworzyć ją, musimy posiadać nakaz. W takim razie przejdźmy na tylną kanapę. Z laptopa tam leżącego kopiujemy dane. Używamy do tego pendrive'a. Przechodzimy na przedni fotel. Spod siedzenia dla pasażera w rękawiczkach zabieramy leżący tam list. Udajemy się do laboratorium.

LABORATORIUM


Podchodzimy do komputera. Z zakładki 'wyszukiwanie specjalne' bierzemy pendrive i wybieramy 'zbadaj'.

BIURO BRASSA

W pierwszej kolejności pytamy, czy kontaktował się z bankiem w sprawie oszustw dr. Diwana. Następnie pytamy, czy możemy z podejrzanym pogadać. Zadajemy mu wszystkie pytania. Przy ostatnim dostajemy kluczyki do kufra z narzędziami w samochodzie. Jedziemy do garażu.

GARAŻ


Po filmie na wstępie zajrzyjmy do bagażnika. W skrzyni jest odkurzacz, który zabieramy w rękawiczkach do laboratorium.

LABORATORIUM


Obrazek


Na stole montażowym klikamy na owym urządzeniu z garażu. Rozbieramy zbiornik ze śmieciami na czynniki pierwsze. Zaczniemy od jakby zwitków kurzu. Klikamy na zwałek i jak zmieni kolor na żółty, klikamy jeszcze raz i przytrzymując go, przesuwamy na bok, zwalniając przycisk. W taki sam sposób robimy z kolejnymi śmieciami, aż do momentu, gdy znajdziemy mały kawałek porcelany.
Gra automatycznie przeniesie nas do ułożonej wcześniej filiżanki. Teraz tylko musimy dopasować fragment do całości. Super, mamy komplet. Wracamy do pokoju przesłuchań, dzwoniąc do Brassa.


POKÓJ PRZESŁUCHAŃ


Przesłuchujemy podejrzanego. Dowiadujemy się ciekawych rzeczy, między innymi i o córce zamordowanego.
Najpierw jedźmy do wdowy.

MIEJSCE ZBRODNI


Zadajemy tylko dwa pytania Amicie. Jedźmy teraz do jej córki. Ale zanim to zrobimy, musimy wpaść do Brassa po nakaz rewizji domu.

DOM ADY


Na początek bierzemy odciski palców Adyi. Teraz możemy spokojnie rozejrzeć się po mieszkaniu. Zacznijmy od zlewozmywaka. Jest za plecami dziewczyny.

Obrazek


Znajdziemy na nim ślady krwi, więc z inwentarza wybieramy luminol i spryskujemy nim plamę, z której wacikiem zbieramy próbkę. Przesuwamy się w lewo i klikamy na stojących tam rzeczach. Mamy znowu punkt. Wracajmy do Grega i odwróćmy się w prawo: przy krześle stojącym po lewej stronie stołu zauważamy kawałek podartego materiału. Podnosimy go w rękawiczkach i na zbliżeniu pobieramy probówką próbkę osadu z niego. Teraz odwracamy się w stronę drzwi. Na stoliku widzimy laptopa i tak jak zwykle pendrivem kopiujemy dane zawarte w nim. Spoglądamy jeszcze na obraz wiszący nad laptopem. Punkt.
Czas zobaczyć, co jest ciekawego w porozrzucanych pudełkach w rogu pokoju. Mamy następnego owada. Zabieramy go i jedziemy do laboratorium.


LABORATORIUM

Podchodzimy do komputera laboratoryjnego. Z zakładki 'odciski palców' wybieramy do lewego pola odcisk palca we krwi, a do prawego pola odcisk palca Adyi (mamy je w zebranych dowodach). Pasują do siebie. Po krótkim komentarzu Grega wracamy do komputera i z wyszukiwania specjalnego wybieramy zaszyfrowane pliki Adyi na pendrive. Badamy je.
Udajemy się do analizatora DNA, żeby porównać krew ze zlewu Adyi z DNA jej ojca. Wynik potwierdza zgodność. Został nam jeszcze analizator składu chemicznego. Wybieramy probówkę z osadem z kawałka materiału. Zbadajmy. Mamy wynik mówiący nam, że na miejscu zbrodni powinien być basen. Jedźmy to sprawdzić.


MIEJSCE ZBRODNI


Zadajemy kobiecie pytania i uzyskawszy odpowiedzi, pójdźmy do Altany dr. Bandereeta.

ALTANA


Obrazek


Udajemy się w stronę stojącego przed nami hamaka. Klikamy na nim i łapiemy kolejnego owada. Przesuńmy się teraz w prawo i za stojącym wiaderkiem jest próg do wejścia altanki. Naszą uwagę zwróci jakiś osad na nim. Zabieramy go probówką wyjętą z inwentarza. Wracamy do Grega i przyjrzyjmy się drzwiom głównym altany. Na klamce widzimy ślady krwi. fioletem krystalicznym spryskujemy ślad i wacikiem pobieramy próbkę.

Obrazek


Z głównego widoku musimy się jeszcze przyjrzeć oknu. W połowie wysokości przy krawędzi koło drzwi (widoczne na screenie) widać zadrapanie ramy. Klikamy w tym miejscu i z inwentarza wybieramy mikrosil i robimy odlew zadrapania. Śpieszmy do laboratorium.

LABORATORIUM

Podchodzimy do analizatora DNA. Po prawej wstawiamy krew z drzwi altany (A), a po lewej DNA dr. Bandereeta (B). Potwierdzamy i otrzymujemy pozytywny wynik. Idziemy do analizatora składu chemicznego. Jako dowód wybieramy osad z altany. Zbadajmy. Idziemy po nakaz do Brassa.

BIURO BRASSA


Prosimy o nakaz rewizji altany na posesji Bandereetów. Udajemy się tam.

ALTANA


Obrazek


Wchodzimy do środka głównym wejściem. Zaczniemy przeszukanie od stolika między fotelami po prawej stronie pokoju. Leżących tam przedmiotów bez nakazu nie możemy ruszać. Przesuńmy się wiec na łóżko. Zdobywamy punkt. Wchodzimy do łazienki. Zaglądamy pod prysznic i zdejmujemy kratkę ściekową, pod którą znajdziemy jedwabny szlafrok poplamiony krwią. Na zbliżeniu bierzemy próbkę krwi wacikiem. Wychodzimy z łazienki i kierujemy kroki w lewą stronę, do barku, na którym leży śrubokręt. Zabieramy go, oczywista że w rękawiczkach. Klikamy jeszcze na zlewozmywaku i na górne szafki. Zdobywamy jeszcze dwa punkty. Wróćmy do laboratorium.

LABORATORIUM

Podejdźmy do mikroskopu. Po lewej stronie wstawmy podarty materiał (A), a do prawej z zebranych dowodów jedwabny szlafrok (B). Potwierdzamy. Wynik pozytywny. Zostaje nam tutaj jeszcze jedno badanie. Do próbki A wstawiamy śrubokręt, a do próbki B odlew zadrapań z altany. I tym razem wynik pozytywny.
Chodźmy więc do bazy danych DNA. Wybierzmy krew ze szlafroka do lewego okna (A) i do prawego DNA dr. Brandereeta (B). Udajemy się do Brassa.


BIURO BRASSA

Mówimy kapitanowi, że musimy przesłuchać żonę ofiary. Podczas przesłuchania kobieta przyznaje się do morderstwa. Jednak okazuje się, że w tym samym czasie również jej córka przyznaje się do tego samego czynu. Przesłuchujemy więc i dziewczynę. Po rozmowie z Grissomem udajemy się ponownie na miejsce zbrodni.

MIEJSCE ZBRODNI


Po krótkiej dedukcji dowiadujemy się, że zabójca jest leworęczny. Wejdźmy jeszcze raz do altany i ze stolika widzianego już wcześniej w rękawiczkach zabieramy krzyżówkę. Pójdźmy do laboratorium.

LABORATORIUM


Kierujemy się do komputera. Z wyszukiwania specjalnego bierzemy krzyżówkę. Badamy ją i wszystko jasne. Idziemy do kapitana.

BIURO BRASSA


Prosimy o przesłuchanie jako pierwszej Adyi. Odwołuje wcześniejsze zeznania. Kolej na matkę. Klikamy na Brassa i prosimy o doprowadzenie Amity Bardereet. Słuchamy, co ma nam do powiedzenia.
Mamy kolejny sukces, morderca ujęty.
Brawo! Na tym zakończyliśmy tę sprawę!
[anchor=5]
SPRAWA PIĄTA – PEACEMAKER
[/anchor]

Ostatnią sprawę również rozpoczynamy od rozmowy z Grissomem. Tym jednak razem partnerem naszym będzie nikt inny tylko sam szef we własnej osobie. To zaczynajmy i ruszajmy się wykazać.

MIEJSCE ZBRODNI – MUZEUM DZIKIEGO ZACHODU

Po dotarciu na miejsce zastajemy tam zastrzelonego sprzedawcę i zatrzymanego przez policję podejrzanego. Zadajemy podejrzanemu pytania. Z odpowiedzi dowiadujemy się, że to on jest winnym śmierci mężczyzny. Dostajemy odciski palców i DNA Keitha. Przed nami dużo pracy. Musimy bardzo szczegółowo zbadać pomieszczenia. Zacznijmy od automatów stojących naprzeciw nas. Zdobywamy pierwszy punkt dokładności. Przystąpmy do oględzin ciała zastrzelonego. Podchodzimy do ciała i tradycyjnie robimy zdjęcie aparatem zabranym z inwentarza. Dostajemy wskazówki od szefa. Wracamy do ciała. Na zbliżeniu robimy drugie zdjęcie ran postrzałowych.

Obrazek


Po tym klikamy na prawej ręce i na palec wskazujący. Za paznokciem zauważamy różowe włókna, które zabieramy pęsetą. Najeżdżamy na rewolwer i w rękawiczkach zabieramy go. Przesuńmy kursor lekko do góry i także w rękawiczkach zabierzmy leżący tam drugi pistolet. Z pozycji obok Grissoma klikamy jeden raz do przodu i przyglądamy się dwóm otworom po kulach na ścianie nad ofiarą.

Obrazek


Z pierwszego otworu (nad głową denata) pęsetą wyjmujemy i zabieramy będący tam pocisk. To samo robimy z drugim otworem (pod wiszącymi pocztówkami). Wróćmy jeszcze na chwilę do ofiary. Kliknijmy na jego nogi i wacikiem zbierzmy próbkę krwi z obojętnie jakiego miejsca. Na ladzie sklepowej widzimy leżące dwa pistolety. Jeden po drugim zabieramy je, używając do tego rękawiczek. Na obu pistoletach na zbliżeniu znajdziemy odciski palców. Zdejmujemy je proszkiem daktyloskopijnym i taśmą klejącą.
Na pierwszym pistolecie odcisk znajduje się na rękojeści, na drugim zaś na lufie. Klikamy teraz na stojącą na ladzie kasę. Znajdujemy w jej tylnej części kolejny pocisk. Zabieramy go oczywiście pęsetą. Usłyszymy teraz komentarz Grissoma. Spójrzmy jeszcze na podłogę. W miejscu, gdzie stoi szklana lada, mamy kolejny pocisk. Jak i poprzednie wyjmujemy go pęsetą. Wróćmy do głównego widoku i podejdźmy w prawo do wiszących na wieszaku ubrań. Obróćmy kamerę nieco w stronę okna.


Obrazek


Zobaczymy wtedy kolejny pocisk umieszczony w ścianie, a na podłodze plamę krwi. Pocisk zabieramy pęsetą. Plamę z podłogi spryskujemy fioletem krystalicznym i wacikiem pobieramy próbkę. Idziemy przed siebie. Klikając na stolik ze stojącymi na nim żelazkami, zauważamy ostatni już pocisk. Jest on w ramie okiennej.

Obrazek


Traktujemy go pęsetą. Klikamy jeszcze na stojącej opodal beczce. Zdobywamy punkt. Zajrzyjmy teraz do drugiego pomieszczenia. Oglądamy eksponaty i klikamy na figurce konia, figurce bawoła, stojących na piedestałach. Dalej: na beczce po lewej stronie, na której stoi koszyk i na stroju kowboja w gablocie. Za odwiedzenie tych miejsc dostajemy punkty. Klikamy jeszcze na wiszących dywanach i ku uciesze szefa zabieramy znalezionego tam insekta do jego kolekcji. No to czas się udać przyjrzeć zdobyczom z bliska. Udajemy się do mobilnego laboratorium.

MOBILNE LABORATORIUM

Według sugestii filmiku zaczniemy od mikroskopu. Jako próbkę A wybierzmy różowe włókno, a jako próbkę B wynik wyszukiwania B (czyli drugi) z próbek CSI. Potwierdzamy i otrzymujemy wynik. Jest to pospolite płótno z Vegas. Wchodzimy do komputera. Z odcisków palców wybieramy odcisk Keitha i umieszczamy po lewej stronie okna. Do prawej części wstawiamy odcisk palca z pierwszego pistoletu 9 mm. Fragment odcisku musimy przeciągnąć w górny lewy kwadrat. Potwierdzamy. Z drugim pistoletem analogicznie robimy to samo, ale teraz fragment odcisku umieszczamy w dolnym lewym rogu odcisku Keitha. Potwierdzamy.
Wejdźmy jeszcze do analizatora DNA. W próbkę A weźmy DNA Keitha, do próbki B krew z podłogi. Potwierdzamy. Krew się zgadza z DNA. Jedźmy do prosektorium.


PROSEKTORIUM


Obrazek


Oczywiście w pierwszej kolejności prosimy o dostarczenie ciała. Zadajemy pytania Robinsonowi i dostajemy odciski palców ofiary oraz pociski wyjęte z ciała. Możemy obejrzeć zwłoki.

BIURO BRASSA

Prosimy kapitana o znalezienie rodziny zabitego i strzelca. Pytamy, czy Keith miał coś przy sobie. Musimy wreszcie przesłuchać podejrzanego. Zadajemy mu wszystkie pytania. Powinniśmy pojechać teraz do laboratorium.

LABORATORIUM


Obrazek


Po wstępie Grisssoma podchodzimy do stołu montażowego. Przyjrzyjmy się wszystkim pistoletom po kolei. W laboratorium balistycznym badamy wszystkie i otrzymujemy cztery nowe pociski. Chodźmy teraz do mikroskopu, gdzie czeka nas dużo pracy. Przedstawię to tak: Po lewej stronie mikroskopu (A) powstawiajmy pociski z pistoletów, a po prawej (B) pociski zdobyte przez nas. I tak –

1. A - pocisk z pierwszego pistoletu 9mm + B - pocisk z kasy
2. A - pocisk z pierwszego pistoletu + B - pocisk z podłogi
3. A - pocisk z pierwszego pistoletu + B - pocisk z ramienia
4. A - pocisk z drugiego pistoletu 9mm + B - pocisk ze ściany
5. A - pocisk z drugiego pistoletu + B - pocisk spod stojaka na pocztówki
6. A - pocisk z drugiego pistoletu + B - pocisk z klatki piersiowej

Oczywiście każdy pocisk musimy dopasować tak (proponuję zawsze obracać pocisk z lewej strony), by rysy na obu się zgadzały!
Krótki komentarz Grissoma i wracamy do badań.

7. A - pocisk z pistoletu peacemaker + B - pocisk zza stojaka
8. A - pocisk z pistoletu peacemaker + B - pocisk z framugi okna

Kolejna sugestia szefa i udajemy się na miejsce zbrodni.

MIEJSCE ZBRODNI


Obrazek


Musimy klikać na wszystkie miejsca pozostawione po kulach, by połączyć je laserem. Zacznijmy od manekina za ladą. Klikamy na punkt na ramieniu i na sercu, potem na dziury w ścianie, podłodze, kasie za stojakami i we framudze okna.
Po zbadaniu laserów przez Grissoma zabieramy w rękawiczkach rozbite szkło z gabloty za ladą. Wracajmy do laboratorium.


LABORATORIUM

Ze stołu montażowego wybieramy rozbitą szybę. Układamy kawałki w całość. Jak to już robiliśmy wcześniej, i tym razem możemy obracać fragmenty w różne strony. Po ułożeniu szkła oglądamy rozmowę szefa z Catherine. Dowiemy się bardzo interesujących rzeczy. Musimy udać się do starej znajomej z trzeciej sprawy.

KASYNO


Obrazek


Po oznajmieniu Jill smutnej wiadomości zadajemy kobiecie wszystkie pytania. Gdy skończymy rozmowę, kliknijmy na kwiatek przed nami. Zabieramy robalka. Nic tu po nas, możemy udać się do Eddego Tillisa.

STUDIO NAGRAŃ


Obrazek


Zadajemy kolejno wszystkie pytanie Eddiemu. Rzućmy okiem po pomieszczeniu. Z regału na wprost nas zabieramy kolejnego stworka dla szefa. Teraz możemy pojechać do braci.

MIESZKANIE TROJACZKÓW

Po rozmowie z braćmi dostajemy ich odciski palców i pozwolenie na rozejrzenie się po salonie. Spoglądamy w lewo, zaglądamy do kibelka. Mamy owada. Zabieramy go. Wchodzimy dalej i klikamy na pudełka. Jest znowu punkt.
Podchodzimy do stołu między kanapy i z leżącej na nim torbie na laptop zdejmujemy widoczny odcisk palca. Używamy do tego proszku daktyloskopijnego i taśmy klejącej. Spójrzmy na telewizor, zyskujemy punkt. Przechodzimy w lewo do stołu bilardowego i znajdujemy leżące tam zdjęcie i stanik. W rękawiczkach zabieramy obie rzeczy. Wchodzimy do części kuchennej i zaglądamy do zlewozmywaka. Znowu mamy punkt. Najeżdżamy teraz na stojące dalej puszki. Znaleźliśmy następnego owada. Odwracamy się w drugą stronę i oglądamy piec kuchenny. Kolejny punkt dokładności. Wracamy do chłopaków i zadajemy kolejne pytania.


LABORATORIUM

Pod mikroskopem sprawdzamy różowe włókna jako próbkę A i stanik - próbka B. Potwierdzamy i oczywiście mamy wynik pozytywny. Idziemy do komputera. Wybieramy odcisk palca z torby na laptop i umieszczamy go po lewej stronie okna. Do prawej strony wstawiamy odcisk palca Edda.

BIURO BRASSA

Prosimy o sprawdzenie alibi Eddiego, Anthonego i Billy’ego. Prosimy również o możliwość rozmowy z Kathy Cantanatą. Zadajemy dziewczynie wszystkie pytania. Następnie klikamy na Brassa i prosimy o ponowną rozmowę z Keithem.
Jemu również zadajemy wszystkie pytania. Chłopak podtrzymuje jednak wcześniejsze zeznania. Wychodzimy do biura Brassa i prosimy o nakaz przesłuchania pozostałych bliźniaków. Przesłuchujemy obu braci. Słuchamy, co mają do powiedzenia i zadajemy im oczywiście wszystkie pytania. Dostajemy w efekcie kluczyki do torby z laptopem. Wracamy do ich mieszkania.


MIESZKANIE TROJACZKÓW

Podchodzimy do stolika, na którym leży laptop i, używając pendrive'a, kopiujemy dane. Musimy to sprawdzić, więc jedźmy do laboratorium.

LABORATORIUM


W komputerze wchodzimy w zakładkę wyszukiwanie specjalne i bierzemy pendrive'a, by go zbadać.

BIURO BRASSA


Dostajemy nakaz przesłuchania Eddiego. Po przesłuchaniu udajemy się do kasyna, by porozmawiać z Jill.

Rozmawiamy z Jill. Po chwili rozmowy wracamy do Brassa, prosząc o przesłuchanie bliźniaków. Przesłuchujemy braci i gra przenosi nas do laboratorium, gdzie słuchamy rozmowy Grissoma z Cath. Po ich sugestii musimy udać się jeszcze raz na miejsce zbrodni.

MIEJSCE ZBRODNI


Obrazek


Po komentarzu szefa rozglądamy się, na podłodze przed Grissomem leży kawałek metalu. Podnosimy go pęsetą i zabieramy.

Obrazek


Na przewróconym stole (tuż przy agentach) zauważamy zadrapanie. Z inwentarza wybieramy mikrosil i robimy odlew zadrapań. Teraz zaglądamy za drugi stolik (tam, gdzie wcześniej stał stojak z ubraniami). Przekręcamy kamerę maksymalnie w bok, tak by zobaczyć blat stojaka.

Obrazek


Tutaj odkrywamy odcisk palca. Zdejmujemy go proszkiem magnetycznym i taśmą klejącą. Możemy udać się teraz do laboratorium.

LABORATORIUM


Pod mikroskopem do lewego pola (próbka A) wkładamy odlew zadrapań. Do prawego (próbka B) - kawałek materiału. Korzystamy teraz z komputera i analizatora ocisków palców. Wybieramy odcisk palca z wieszaka i odcisk palca Billy'ego. Zgadza się.

BIURO BRASSA


Musimy dostać nakaz rewizji mieszkania trojaczków.

MIESZKANIE TROJACZKÓW

Wchodzimy do sypialni i klikamy na łóżka po prawej stronie pokoju i po lewej. Na obu łóżkach leżą puste futerały na broń. Klikamy jeszcze na biurko i otrzymujemy kolejne punkty.
Podchodzimy do trzeciego łóżka i tutaj również jest futerał, ale tym razem z bronią. W rękawiczkach zabieramy pistolet. Zaglądamy też pod łóżko. Znowu zyskujemy punkt. Wchodzimy jeszcze do ciemnego pomieszczenia, oświetlamy to miejsce wyjętą z inwentarza latarką. W rękawiczkach podnosimy znajdujące się tam spodnie.
Na podglądzie, również w rękawiczkach, wyjmujemy z kieszeni spodni telefon komórkowy. Na telefonie zaś znajdujemy odcisk palca. Zdejmujemy go proszkiem daktyloskopijnym i taśmą klejącą. Udajemy się do laboratorium.


LABORATORIUM

W mikroskopie wybieramy kawałek metalu i umieszczamy jako próbkę A. Jako próbkę B umieszczamy spodnie z pękniętym suwakiem. Potwierdzamy. Wchodzimy do komputera i z analizy odcisków palców wybieramy odcisk z telefonu, przeciągamy go w próbkę A. Jako próbkę B wybieramy odcisk palców Anthony’ego. Fragment odcisku dopasowujemy w dolny lewy kwadrat. Potwierdzamy i oglądamy krótki film.
Teraz wchodzimy w obróbkę obrazu i zobaczymy ciekawe zdjęcie. Udajmy się do Brassa.


BIURO BRASSA

Czas na nakaz aresztowania dla Anthony’ego i Billy’ego. Przesłuchujemy braci, a następnie ich matkę. Zadajemy kobiecie dwa pytania. Po zakończonym przesłuchaniu kończymy śledztwo. Słuchamy rozmowy Catherine z Grissomem. No i czas na ostateczne podsumowanie szefa. BRAWO! Kolejny sukces. Na tym zakończyliśmy całą grę. GRATULACJE!

Obrazek


Możemy teraz skorzystać z wszystkich dostępnych bonusów. Mamy możliwość otworzenia wszystkich lodówek w kostnicy i obejrzenia całej kolekcji insektów. Znajdziemy też na stojącym w rogu stoliku żeton. Umożliwi on nam zagranie partyjki w oczko.

Obrazek


Koniec


Wróć do „CSI: niezbite dowody”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość