CSI: kryminalne zagadki Miami - solucja, poradnik

Awatar użytkownika
Emma
Publicysta
Posty: 908
Rejestracja: 29 grudnia 2012, 22:17
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował(a): 10 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 5 razy
Płeć: Kobieta

CSI: kryminalne zagadki Miami - solucja, poradnik

Postautor: Emma » 05 lutego 2013, 01:36

Solucja w pdf z obrazkami


Wszelkie prawa autorskie do Solucji są moją własnością.
Kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody jest zabronione!
Emma


CSI – KRYMINALNE ZAGADKI MIAMI
SOLUCJA



KROKODYLE ŁZY:

KLUB PALM GLEN:

Porozmawiaj z Ty Landonem i z sędzią, który jest za twoimi plecami. Podejdź do aligatora i w rękawiczkach zabierz ludzką rękę, pobierając wcześniej wacikiem próbkę oleistej substancji. Przyjrzyj się też ranie aligatora na brzuchu.

PROSEKTORIUM:
Poproś Alexx o ściągnięcie zwłok aligatora. Wypytaj ją o wszystko, a potem obejrzyj żołądek zwierzęcia i wyciągnij z jego rany kartę pamięci (rękawiczki). Spod flaków zabierz też bransoletkę (rękawiczki).

LABORATORIUM:
Przekaż Valerze próbkę oleju z ramienia, odcięte ramię, kartę pamięci i bransoletkę. Z kartą pamięci związana będzie zagadka tekstowa. Trzeba będzie przyporządkować wg kodu odpowiednie litery.
Spoiler:

DNA w komputerze do niczego nie pasuje, ale chociaż sprawdź pod mikroskopem olej.

KLUB PALM GLEN:
Wróć do klubu, podejdź do miejsca, gdzie wcześniej leżał aligator. Ślady krwi popsikaj luminolem i pobierz wacikiem próbkę.
Wyjdź ze zbliżenia i skieruj się w stronę mostku. Przyjrzyj się miejscu z prawej strony rury ze ściekami. W rękawiczkach podnieś treść żołądka. Zwróć też uwagę na kawałek plastiku, leżący na piasku. Zabierz go z użyciem pęsety.

LABORATORIUM:
Przekaż Valerze próbkę krwawego śladu, kawałki plastiku i treść żołądka. Pod mikroskopem możesz obejrzeć kawałki plastiku.

KLUB PALM GLEN:
Porozmawiaj z Landonem.

BIURKO YELINY:
Poproś o adres Cole’ów.

GANEK COLE’ÓW:
Porozmawiaj z Heather na wszystkie tematy. Zwróć uwagę na worek z kijami golfowymi, z wizytówki pobierz proszkiem daktyloskopijnym odcisk palca. Obejrzyj też wymienione deski na ganku, ale bez nakazu nie możesz sprawdzić ani miejsca pod gankiem, ani łodzi zacumowanej do nabrzeża. Zostały jeszcze do zbadania przedmioty nieopodal węża, zrób więc zbliżenie, zabierz piłę i przybory malarskie, ale najpierw obejrzyj buteleczkę pod lupą i zabierz pęsetą tkwiący nieopodal nakrętki włos.

LABORATORIUM:
Przekaż Valerze odcisk palca z wizytówki, włos, piłę i przybory malarskie. Odcisk sprawdź w komputerze i porównaj z ostatnią próbką w bazie danych. Włos obejrzyj pod mikroskopem i potwierdź dobór z pierwszą próbką.

BIURKO YELINY:
Pogadaj z Yeliną – pojawi się nowa lokacja.

GARAŻ LANDON’ÓW:
Najpierw pogadaj z Jessicą, a potem z Ronnie Landon. Wróć na:

GANEK COLE’ÓW:
I porozmawiaj z Heather.

KLUB PALM GLEN:
Zadaj kilka pytań Landonowi.

BIURKO YELINY:
Zapytaj się o sędziego Lawforda – pojawi się nowa lokacja.

GABINET SĘDZIEGO:
Pogadaj z sędzią.

BIURKO YELINY:
Poproś o kopię papierów rozwodowych.

LABORATORIUM:
Oddaj Valerze dokumenty rozwodowe.

GARAŻ LANDONÓW:
Pogadaj z Ronnie, a po rozmowie obejrzyj worek na kije golfowe. Zajrzyj do kieszonki, wyciągnij portret i przy pomocy lupy zlokalizuj włos, który zabierz pęsetą. Potem w rękawiczkach weź obrazek. Przyjrzyj się plamie na podłodze i pęsetą podnieś kawałek plastiku.

KLUB PALM GLEN:
Zadaj Landonowi wszystkie możliwe pytania.

GANEK COLE’ÓW:
Zapytaj Heather, czy gra w golfa i czy wie, gdzie są kije golfowe syna.

GABINET SĘDZIEGO:
Wypytaj sędziego o wszystko.

BIURKO YELINY:
Pogadaj z Yeliną, poproś o przesłuchanie Jessiki. Zadaj jej wszystkie pytania.

LABORATORIUM:
Przekaż kawałki plastiku z garażu i zajrzyj pod mikroskop, ale materiał nie pasuje do tego znalezionego w klubie. Oddaj też Valerze portret Ronnie oraz włos z portetu i porównaj go z włosem z przyborów malarskich – potwierdź dobór.

GARAŻ LANDONÓW:
Pogadaj z Ronnie.

BIURKO YELINY:
Załatw nakaz przeszukania garażu Landonów.

GARAŻ LANDONÓW:
Zrób zbliżenie stołu i poświeć latarką na osłonę piły łańcuchowej. W zbliżeniu ściągnij wacikiem próbkę oleju i w rękawiczkach zabierz samą osłonę. Zajrzyj najpierw do zielonej szafy, a potem do tej, która jest po prawej stronie. W rękawiczkach wyciągnij ludzką dłoń. Na koniec podejdź do okna i proszkiem daktyloskopijnym ściągnij odcisk palca z parapetu.

PROSEKTORIUM:
Zapytaj o dłoń i piłę.

LABORATORIUM:
Przekaż Valerze próbkę oleju, odcisk palca z parapetu, osłonę piły łańcuchowej i dłoń. Pod mikroskopem porównaj ze sobą dwie próbki oleju.
W komputerze porównaj odcisk palca z drugą próbką od lewej w bazie danych. Znajdź też odpowiednik do odcisku uciętej dłoni (baza danych) - drugi od lewej i potwierdź dobór. Porównaj ze sobą obie próbki DNA – potwierdź dobór.

KLUB PALM GLEN:
Porozmawiaj z Ty’em.

GANEK COLE’ÓW:
Porozmawiaj z Heather.

PROSEKTORIUM:
Zadaj pytania Alexx.

BIURKO YELINY:
Poproś o przesłuchanie Jessiki, a po przesłuchaniu dziewczyny przeprowadź rozmowę telefoniczną z Russem. Następnie poproś o przesłuchanie Ronnie i postaraj się o nakaz przeszukania domu Cole’ów.

GANEK COLE’ÓW:
Najpierw pogadaj z Heather, potem obejrzyj, co znajduje się pod gankiem. Użyj latarki na deskach i pobierz wacikiem próbkę plamy. Podświetl teraz wystającą z lewej strony desek kartkę i wyciągnij ją ze szpary z użyciem rękawiczek. Pogadaj jeszcze raz z Heather i wracaj do:

BIURKO YELINY:
Poproś o nakaz przeszukania łodzi Cole’ów.

GANEK COLE’ÓW:
Skieruj się do łodzi i podnieś kawałek plastiku leżący na podłodze (pęseta). Obejrzyj też próg, użyj luminolu i pobierz próbkę krwi wacikiem.

LABORATORIUM:
Przekaż Valerze fragmenty plastiku i porównaj je pod mikroskopem z plastikiem z palm Glen, potwierdź dobór. Oddaj próbkę oleistej substancji, kartkę z wynikami i próbkę krwi z łodzi. Pod mikroskopem porównaj olej z Palm Glen z oleistą substancją. W komputerze porównaj DNA z krwi z łodzi z DNA z odciętego ramienia lub dłoni.

BIURKO YELINY:
Poproś Yelinę o przesłuchanie Heather.

Przykładowe pytania i odpowiedzi: jaką nazwę nosiła oleista substancja – olej łańcuchowy; gdzie odbywał się obóz piłkarski Russa Cole’a – w Luizjanie; ile kijów golfowych było w torbie Russa Cole’a – 6; jakiego koloru była maszyna do odgarniania śniegu w garażu Landonów – nie było żadnej maszyny; czego użyto do załatania wybitego okna w garażu Landonów – plastikowy worek na śmieci; jaki większy obiekt stał obok biurka w garażu Landonów – drewniane drzwi; w jakich gatunkach specjalizował się Tim Cole – aligatory i jaszczurki; ile większych kubłów na śmieci stało w garażu Landonów – żaden; jaka dokładnie inskrypcja widniała na bransolecie wydobytej z żołądka aligatora – IV DOROCZNE MISTRZOSTWA DRUŻYNOWE PALM GLEN; jaki inny obiekt stał na pomoście prowadzącym do łodzi Cole’ów – ponton ratunkowy; jakiego koloru był płócienny dach łodzi Cole’ów – zielony.

W dodatkach, pod hasłem „Kryptogram z cytatu Calleigh (o płynach) możesz rozwiązać sobie jeszcze jedną zagadkę tekstową:
Spoiler:


KRAK CZY JACK:

KLUB FATE:
Pogadaj z Enrique, a potem podejdź do ofiary. Obejrzyj lewy but i pobierz do probówki osad z podeszwy. Zajrzyj do dokumentów leżących na lewym pośladku, w rękawiczkach wyciągnij wizytówkę. Pobierz wacikiem próbkę krwi z twarzy Jacka. Obejrzyj też rozbity reflektor, zabierz pęsetą śrubę i odłamki szkła, a także sam reflektor (rękawiczki). Pogadaj jeszcze raz z Enrique.

PROSEKTORIUM:
Porozmawiaj z Alexx, przyjrzyj się ranie i zrób mikrosilem jej odlew. Zadaj jeszcze pytanie Alexx i ruszaj do:

LABORATORIUM:
Przekaż Valerze pylistą substancję, krew Simmonsa, wizytówkę, śrubę, odłamki szkła, reflektor i odlew rany. Pod mikroskopem znajdź preparat zgodny z substancją z probówki – drugi od lewej z dołu. Możesz obejrzeć odlew rany. DNA do niczego nie pasuje. Pozostaje się jeszcze czegoś dowiedzieć o wizytówce - wyszukiwanie specjalne. Za plecami Valery znajduje się stół montażowy. Podejdź do niego i ułóż w całość kawałki szkła. Potem wyjdź ze zbliżenia i już w ekwipunku, proszkiem daktyloskopijnym ściągnij odcisk palca. Przekaż go Valerze, a następnie sprawdź go w komputerze, ale do niczego nie pasuje.

PROSEKTORIUM:
Porozmawiaj z Alexx.

KLUB FATE:
Postaraj się jak najwięcej wyciągnąć od Enrique, otrzymasz też od niego odcisk palca..

BAR WHISKEY STOP:

Pogadaj z Nicky. Po rozmowie obejrzyj wirtualne pole golfowe i gablotę z trofeami. Zrób zbliżenie rękawicy, przy użyciu mikrosilu wykonaj odlew znaczka. Wyjdź ze zbliżenia i użyj luminalu na górnej części rękawicy, pobierz wacikiem próbkę krwi.

MIKROBROWAR:
Pogadaj z Ronem, przyjrzyj się kuflowi i znów mikrosilem zrób odlew ozdoby ze ścianki kufla, z użyciem rękawiczek zabierz naczynie. Pobierz próbkę plamy z podłogi (wacik) i obejrzyj zawór od kadzi.

LABORATORIUM:
Oddaj Valerze odcisk palca Sanchez'a, wymaz krwi z trofeum, próbkę plamy z podłogi, odlew znaku z trofeum i kufla oraz sam kufel. Sprawdź pod mikroskopem drożdże z plamy na podłodze = trzecia próbka od lewej z bazy danych. Sprawdź dwa odlwewy z mikrosilu, porównaj je z odlewem rany, ale nie pasują. Drożdże z kufla porównaj z ostatnią próbką z bazy danych i z plamą z podłogi. Odcisk Sanchez'a nie pasuje do żadnego z bazy danych, ale jest zgodny z odciskami z odłamków szkła. DNA pasuje do ostatniej z bazy danych, ale ich właściciel nie żyje.

BIURKO YELINY:
Pogadaj o Sanchezie.

SAMOCHÓD SANCHEZA:

Otwórz drzwi pojazdu, spod fotela zabierz kopertę z pieniędzmi (rękawiczki). Zrób zbliżenie skrytki – najpierw ściągnij odcisk palca z torebki foliowej, a następnie zabierz ją w rękawiczkach. Przyjrzyj się jeszcze plamom na tylnym siedzeniu, użyj światła ultrafioletowego i pobierz wacikiem próbkę. Zajrzyj do bagażnika, w rękawiczkach wyciągnij klucz.

LABORATORIUM:
Oddaj odcisk palca, próbkę płynów, kopertę z pieniędzmi, pylistą substancję i klucz. W komputerze sprawdź odcisk – jest zgodny z czwartą próbką od lewej, z dołu. DNA zgadza się z drugą próbką. Odcisk z torebki będzie pasował do czwartej próbki z bazy danych. A pylista substancja okaże się kokainą.

KLUB FATE:
Zadaj Sanchez'owi wszystkie możliwe pytania.

BAR WHISKEY STOP:

Pogadaj z Nicky, a potem zejdź do:

MIKROBROWAR:
Zadaj Ronowi pytanie o narkotyki.

BIURKO YELINY:
Pogadaj z Yeliną.

MIKROBROWAR:
Znów pogadaj o narkotykach. Tu Twój partner przypomni ci o wyciągach bankowych.

BIURKO YELINY:
Zapytaj Yelinę o wyciągi bankowe Sancheza.

LABORATORIUM:
Oddaj Valerze wyciągi bankowe i sprawdź je w komputerze.

BIURKO YELINY:
Poproś o przesłuchanie Sancheza, zadaj mu wszystkie pytania. Potem załatw nakaz przeszukania Klubu Fate.

KLUB FATE:
Podejdź do baru i zrób mikrosilem odcisk znanego już znaku z dystrybutora piwa. Użyj na rączce dystrybutora luminalu i wacikiem ściągnij próbkę krwi. Podejdź do kasy, otwórz ją zielonym przyciskiem, przyjrzyj się studolarówce, ninhydryną pobierz odcisk palca, a do probówki zbierz biały proszek z brzegów banknotu. Sam banknot wyciągnij z kasy, używając rękawiczek. Wejdź teraz za mniejszy kontuar i obejrzyj drabinę. Ze szczebelka pobierz odcisk, używając proszku magnetycznego.

LABORATORIUM:
Oddaj Valerze próbkę krwi z dystrybutora, odcisk z banknotu i drabiny, pylistą substancję, odlew znaku z dystrybutora oraz banknot. Pod mikroskopem sprawdź odlew z mikrosilu z dystrybutora z odciskiem rany, ale nie będzie pasować. W komputerze zbadaj odciski palców: odcisk z banknotu pasuje do drugiego od lewej z bazy danych i do odcisku z torebki z auta. Palec Sancheza jest zgodny z odciskiem z drabiny. DNA do niczego nie pasuje. Pylista substancja okaże się kokainą.

BIURKO YELINY:
Poproś o ponowne przesłuchanie Sancheza (kontynuacja). Po przesłuchaniu zapytaj Yelinę o Lamba. Potem poproś o przesłuchanie Nicky, a następnie znów Sancheza. Na koniec przesłuchaj Rona i załatw u Yeliny nakaz przeszukania mikrobrowaru.

MIKROBROWAR:
Podejdź do prawej kadzi, zajrzyj do jej wnętrza, pobierz wacikiem próbkę piwa. Ponieważ coś leży na dnie kadzi, spuść piwo, otwierając na dole zawór. Ponownie zajrzyj do kadzi i w rękawiczkach wyciągnij znalezisko – klucz. Pędź z nim do Valery.

LABORATORIUM:
Oddaj Valerze klucz i próbkę piwa. Pod mikroskopem zbadaj drożdże z kadzi w bazie danych - ostatnia próbka - bawarski lager, i porównaj je z drożdżami na bucie ofiary.

BIURKO YELINY:
Poproś o kontynuację przesłuchania Rona Prestona.

Przykładowe pytania i odpowiedzi: Ile stołów bilardowych stało w Whiskey Stop - 2; jaką pierwotną nazwę Whiskey Stop rozważali Jack i Ron - Draft; czego ponowny wychwyt blokują stymulanty pokroju kokainy - dopamina; jak brzmi chemiczna nazwa kokainy - metyobenzoiloekgonina; jaki był numer rejestracyjny samochodu Sancheza - D 1 R T I; pod jakim adresem mieścił się klub - Plaza Del Mar 16 Avenue; jaki szczep drożdży znaleziono na butach ofiary - bawarski lager; co się wydziela na skutek fermentacji w brzeczce piwa - alkohol i dwutlenek węgla; jak inaczej mówi się na banknot studolaroey - setka; w jakim kraju Enrique Sanchez miał konto bankowe - Rumubia; mniej więcej o której godzinie zmarła ofiara - 23.00.

Zadania dodatkowe
1. Kryptogram z cytatu Speedle'a ( o hotelach )
Spoiler:


2. Ułóż pocięty obrazek.

STATEK NIENAWIŚCI:

TAJEMNICZA ŁÓDŹ:
Rozejrzyj się po kabinie – obejrzyj ciało dziewczyny, jej ranę na skroni i nadgarstku. Potem przyjrzyj się plamie na kołdrze – użyj światła ultrafioletowego i wacikiem pobierz próbkę. Otwórz szafkę ze sprzętem, zwróć uwagę na kamerę, odłączone kable. Zabierz też z dolnej półki kasetę wideo. Przejdź na prawo, podnieś w rękawiczkach linę i jeszcze kawałek dalej, taśmę izolacyjną. Obejdź teraz łóżko, wyciągnij z kosza podarte zdjęcie i zajrzyj pod maskę wiszącą nad kwiatami.

PROSEKTORIUM:
Poproś o przywiezienie zwłok, pogadaj z Alexx, możesz jeszcze raz obejrzeć obrażenia ofiary. Zapytaj jeszcze Alexx o pocisk.

LABORATORIUM:

Oddaj Valerze wszystkie zebrane dowody: plamę z łóżka, próbkę nasienia, zdjęcie szafki, podarte zdjęcie, kasetę video, linę, taśmę izolacyjną i wydobyty pocisk. Pod mikroskopem możesz sobie na tym etapie tylko obejrzeć linę i taśmę. A nabój porównaj z ostatnim pociskiem referencyjnym i potwierdź dobór. W komputerze porównaj ze sobą obie próbki DNA – z plamy na łóżku i nasienia, ale są różne, a więc był więcej niż jeden gość na łodzi. Dla obu próbek nie ma odpowiedników w bazie danych. Na koniec podejdź do stołu montażowego i ułóż w całość podarte zdjęcie. Przekaż je Valerze i sprawdź w komputerze informacje o łodzi.

BIURKO YELINY:
Zapytaj o właściciela telefonu i nagranie ze zgłoszenia na policji.

DOM NA NABRZERZU:
Porozmawiaj z Julią.

BIURKO YELINY:
Poproś o próbkę głosu Julii.

LABORATORIUM:
Porównaj dwie próbki głosu z nagrania, oddając kasety Valerze i sprawdzając ich zgodność w zakładce „Audio- Wideo”.

DOM NA NABRZERZU:
Jeszcze raz porozmawiaj z Julią, ale nie będzie chętna do współpracy.

BIURKO YELINY:
Poproś o nakaz przesłuchania Julii i zadaj jej wszystkie pytania.

DOM NA NABRZERZU:
Porozmawiaj z Thad’em. Potem zbierz dowody z pomostu:krew Thad’a ( wacik ), ślad buta – taśmą klejącą i na końcu pomostu obejrzyj słupek do cumowania pod lupą i pobierz pęsetą włókno.
]
LABORATORIUM:
Oddaj Valerze: krew Thad’a, odcisk buta i włókno z liny. W komputerze sprawdź odcisk buta, ale do niczego nie pasuje. DNA nie ma w bazie danych i nie pasuje do nasienia. Próbka jest za to zgodna z plamą na łóżku. Pod mikroskopem porównaj włókno z liny z liną znalezioną przy ofierze – potwierdź dobór.

DOM NA NABRZERZU:
Zadaj kolejne pytania Thad’owi.

BIURKO YELINY:
Poproś o ponowne przesłuchanie Julii.

DOM NA NABRZERZU:
Znów pogadaj z Thad’em.

BIURKO YELINY:
Zapytaj Yelinę o Stellę Clair i adres Troy’a Sullivana.

DOM TROYA:
Pogadaj z Troyem, ale taki jakoś mało rozmowny będzie.

BIURKO YELINY:
Poproś Yelinę o sprowadzenie Troy’a. zadaj mu wszystkie pytania. Następnie poproś o ponowne przesłuchanie Julii. Na koniec wezwij Thad’a i pogadaj o wszystkim.

LABORATORIUM:
Przekaż Valerze DNA Thad’a. W komputerze porównaj je z plamą na łóżku i krwią z molo. Potem oddaj Valerze broń Julii i sprawdź w komputerze numer seryjny. Pod mikroskopem porównaj ze sobą pociski, ale nie pasują.

BIURKO YELINY:
Zapytaj o najlepsze miejsce zejścia pod wodę.

MIEJSCE NURKOWANIA:

W rękawiczkach zabierz telefon. Podpłyń do torby, wyciągnij sprzęt wideo ( rękawiczki ) i butelkę. Ale najpierw zrób zbliżenie nakrętki, ściągnij proszkiem daktyloskopijnym odcisk, a pęsetą zabierz kawałek taśmy izolacyjnej. I dopiero na koniec zabierz samą butelkę ( rękawiczki ). Oddaj odcisk palca z taśmy, pistolet Julii, telefon komórkowy, sprzęt wideo, taśmę izolacyjną i butelkę. W mikroskopie porównaj ze sobą obie taśmy izolacyjne, obejrzyj też zdjęcie.

BIURKO YELINY:
Pogadaj o ponownym zejściu pod wodę.

MIEJSCE NURKOWANIA:
Podpłyń na prawo, zajrzyj do szpary i użyj latarki. Pęsetą ściągnij taśmę izolacyjną z lufy i w rękawiczkach podnieś broń.

LABORATORIUM:
Oddaj taśmę izolacyjną i pistolet. Pod mikroskopem porównaj taśmę izolacyjną z plastikowej butelki i utopionego pistoletu. Porównaj ze sobą także pocisk z utopionego pistoletu z pociskiem wydobytym ze zwłok. Zbadaj w komputerze pistolet.

BIURKO YELINY:
Zaproś Troy’a na przesłuchanie – zdobędziesz jego odciski, a potem przesłuchaj Thad’a w sprawie pistoletu.

LABORATORIUM:
Przekaż Valerze odcisk Troy’a i porównaj go z odciskiem z taśmy izolacyjnej.

BIURKO YELINY:
Załatw nakaz przeszukania domu Troy’a.

DOM TROYA:
Podejdź do stołu, weź w rękawiczkach wycinki gazet, a spod kolumny zabierz buty Troy’a.

PROSEKTORIUM:
Pogadaj z Alexx.

LABORATORIUM:
Przekaż but Troy’a i porównaj go w komputerze z odciskiem buta podeszwy z molo.

BIURKO YELINY:
Przesłuchaj jeszcze raz Troy’a.

Przykładowe pytania i odpowiedzi: Ile foteli stało w domu Troy’a – 3; jakiej marki były buty Troy’a – Pagli; w jakim czasie po śmierci zaczyna znikać stężenie pośmiertne – od 18 do 36 godzin; jaki był tytuł znalezionego na łodzi filmu pornograficznego z Ellą Sinclair – Na fali pożądania; czym był pokryty dach na pomoście – splecioną trawą; czego z poniższej listy nie nosił Thad Wilson – bransolety; którego z poniższych parametrów nie bada analiza spektograficzna – barwa; jaki był pseudonim Elli Sinclair – Stella Clair; jaki był numer rejestracyjny Miss Fortune – 95067; jakiego kalibru był pocisk wydobyty z ofiary – 22; którego z poniższych przedmiotów nie było na stoliku w domu Troya – popielniczka; jakiego koloru były atłasowe prześcieradła na łóżku, w którym znaleziono Elle – czerwone, jakiego koloru były światła na końcu pomostu – zielone.

Zadania dodatkowe:
1. Kryptogram z cytatu Calleigh ( na muszce )
Spoiler:


2. Ułóż w całość pocięty obrazek:

UDAR SŁONECZNY:

PLAŻA:
Pogadaj z Hugo Jackson’em, zadaj mu wszystkie możliwe pytania. Podejdź do zwłok, obejrzyj olejek stojący pod leżakiem, użyj lupy na nakrętce i zbierz proszkiem odcisk.To samo zrób z drugim odciskiem, niedaleko słoneczka przy nazwie kosmetyku – lupa i proszek daktyloskopijny. Na koniec z użyciem rękawiczek zabierz butelkę kremu. Następnie przyjrzyj się taboretowi – zabierz notes, leżące pod nim kawałki podartej kartki i szklankę. Obejrzyj psa, a na koniec zwróć uwagę na miejsce za leżakiem, z prawej strony, ale jeszcze przed kamieniami. Widoczne są tam ślady butów, zrób zbliżenie i wykonaj gipsowy odlew odcisku.

PROSEKTORIUM:
Poproś Alexx o przywiezienie zwłok i zadaj jej wszystkie pytania. Otrzymasz też od niej próbkę DNA ofiary.

LABORATORIUM:
Przekaż Valerze dwa odciski z butelki, odcisk buta, DNA ofiary, notatnik, podartą kartkę, krem do opalania, szklankę i psa. Odcisk z nakrętki jest zgodny z trzecią próbką od lewej z bazy danych. A odcisk z butelki z czwartą próbką od lewej z bazy danych. Zajmij się teraz odciskiem buta, ale do niczego nie pasuje, podobnie jak i DNA ofiary. Sprawdź jeszcze skład kremu do opalania. Podejdź do stołu montażowego i złóż w całość podartą kartkę, przekaż ją Valerze, ale za wiele nam nie pomoże.

DOM NA PLAŻY:
Pogadaj z Donny’m Bronson’em, zadaj mu wszystkie pytania. Potem porozmawiaj z Hugo i dokończ zadawanie pytań po przyjściu gości. Potem zajmij się goścmi i zadaj im wszystkie możliwe pytania. Obejrzyj akwarium, zwróć uwagę na ośmiorniczkę. Z górnego, prawego rogu szyby ściągnij proszkiem daktyloskopijnym odcisk palca, znów pogadaj z Hugo. Otrzymasz od niego jego odcisk palca.

PROSEKTORIUM:
Poproś o krew psa.

LABORATORIUM:
Oddaj Valerze dwa odciski i krew psa. W komputerze porównaj ze sobą ostatnio zdobyte odciski i potwierdź zgodność. Dowiedz się też czegoś o próbce krwi psiny.

BIURKO YELINY:
Zapytaj o sekcję zwłok i nakaz wydania testamentu.

PROSEKTORIUM:
Zadaj Alexx pytania i pobierz wacikiem próbkę treści żołądkowej ofiary.

LABORATORIUM:
Przekaż próbkę Valerze i przeczytaj w komputerze informację o składzie krwi..

DOM NA PLAŻY:
Zażądaj od Bronson’a testamentu. Zamień kilka słów z Hugo.

POKÓJ MARTINA:
Porozmawiaj z Martin’em

SYPIALNIA DENISE:
Pogadaj z Denise. Podejdź do szafki przy łóżku, obejrzyj strzykawkę pod lupą i ściągnij proszkiem daktyloskopijnym odcisk palca. Potem w rękawiczkach zabierz samą strzykawkę. Zajrzyj też do szuflady biurka i w rękawiczkach wyciągnij fiolkę.

LABORATORIUM:
Oddaj Valerze odcisk ze strzykawki, strzykawkę i fiolkę. W komputerze sprawdź odcisk palca – pasuje do czwartej od lewej próbki z bazy danych. Ale pasuje też do odcisku z butelki. Zbadaj też zawartość fiolki, komputer wyświetli ci, że to tetrodotoksyna.

SYPIALNIA DENISE:
Pogadaj z Denise.

POKÓJ MARTINA:
Sprawdź, czy Denise mówiła prawdę, zapytaj Martina o insulinę.

PROSEKTORIUM:
Poproś Alexx o próbkę krwi.

LABORATORIUM:
Przekaż Valerze krew ofiary i sprawdź ją w komputerze.

BIURKO YELINY:
Poproś o przesłuchanie Denise, a po rozmowie załatw u Yeliny nakaz przeszukania pokoju Martina.

POKÓJ MARTINA:
Z górnej półki na ręczniki zabierz buteleczkę ( wszystkie przedmioty będziemy zabierać tu w rękawiczkach ), zajrzyj do kosza i wyciągnij strzykawkę. Z półki pod zlewem wyciągnij butelkę środka owadobójczego. Z lewej strony zlewu zabierz pudełko strzykawek, ale najpierw zbierz z niego odciski proszkiem magnetycznym.

LABORATORIUM:
Oddaj odcisk palca, butelkę insuliny, zużytą strzykawkę, środek owadobójczy i pudełko igieł. W komputerze sprawdź odcisk – pasuje do czwartego z bazy danych oraz do strzykawki i kremu. Porównaj DNA ofiary z DNA ze strzykawki, potwierdź dobór. Dowiedz się też czegoś o insulinie i środku owadobójczym.

BIURKO YELINY:
Poproś o przesłuchanie Martina, pogadaj z nim, dostaniesz też od niego liścik.

LABORATORIUM:
Przekaż Valerze kryptogram i rozwiąż go w komputerze.
Spoiler:


BIURKO YELINY:
Załatw kolejne przesłuchanie Denise, wypytaj ją o co się da.

DOM NA PLAŻY:
Podejdź do akwarium, w rękawiczkach wyciągnij śledzia, zrób zbliżenie ośmiorniczki i wyciągnij ją ( rękawiczki ).

LABORATORIUM:
Przekaż Valerze ośmiorniczkę.

PROSEKTORIUM:
Dowiedz się czegoś o ośmiorniczce.

BIURKO YELINY:
Poproś o przesłuchanie Martina, pogadaj z nim.

DOM NA PLAŻY:
Pogadaj z Hugo, idź wg jego wskazówek na plażę.

PLAŻA:
Idź na wprost i trochę w prawo od leżaka, między kamieniami jest świeża kupka piasku. Skorzystaj z pędzelka i wyciągnij butelkę kremu do opalania. Ponownie przybliż to miejsce, znowu użyj pędzelka i podnieś pęsetą kawałek sztucznego paznokcia.

LABORATORIUM:
Oddaj sztucznego paznokcia i butelkę kremu do opalania. DNA z paznokcia sprawdź w bazie danych – zgodne z czwartą próbką. Przebadaj też krem.

BIURKO YELINY:
Zaproś Denise na kolejne przesłuchanie.

Przykładowe pytania i odpowiedzi: Jakie zwierzę Yelina zidentyfikowała jako typowe źródło tetrodotoksyny – ryba rozdymka; jakiego koloru był leżak, w którym znaleziona Roya Diamonda – niebiesko – biały; jaka wartość chromosomu Y widniała na wynikach testu na ojcostwo – 0,98; ile zlewów było w łazience Martina – 2; z jakiej branży odszedł Roy Diamond – handel nieruchomościami; jaka wartość znacznika statystycznego widniała na wynikach analizy chemicznej krwi psa – 24,3%; jakiego koloru była wiosłowa łódź na plaży – niebieskiego; jaka wartość filtra ochronnego widniała na butelce kremu do opalania znalezionego na miejscu zbrodni – 30; kto miał być głównym spadkobiercą zgodnie z ostatnią wolą i testamentem Roya Diamonda - Martin Fordham, ile wioseł leżało w łódce na plaży - 1; ile okien dachowych było w domu na plaży - 2.

Zadania dodatkowe:
1. Kryptonim z cytatu Alexx ( o zwłokach ):
Spoiler:


2. Ułóż w całość pocięty obrazek.


SĄD OSTATECZNY:

GABINET SĘDZIEGO LAWFORDA:
Obejrzyj ranę na głowie, pobierz wacikiem próbkę krwi, zabierz w rękawiczkach długopis, zrób zbliżenie prawej dłoni i obejrzyj pod lupą paznokcie. W rękawiczkach zabierz laptopa. Wyjdź ze zbliżenia, skieruj się na lewo od biurka. Z drukarki proszkiem daktyloskopijnym ściągnij odcisk palca. Dalej kieruj się na lewo, obejrzyj figurkę i przeczytaj napis. Podejdź do kominka, oczyść pędzelkiem dyskietkę, pęsetą zabierz substancję organiczną, a z lewej strony paleniska kawałek papieru ( rękawiczki ). Potem skieruj się do barku. Ze stołu weź terminarz ( rękawiczki ), a podłogę podświetl latarką. Po zbliżeniu podłogi podnieś buteleczkę ( rękawiczki ) i wacikiem pobierz próbkę rozlanego płynu. Z nakrętki buteleczki, już w ekwipunku, ściągnij proszkiem daktyloskopijnym odcisk palca.

PROSEKTORIUM:
Poproś Alexx o przywiezienie zwłok, pogadaj z nią na wszystkie tematy, przyjrzyj się ciału, a ponieważ nie ma w ciele kuli, wróć na miejsce zbrodni.

GABINET SĘDZIEGO LAWFORDA:
Obejrzyj ślad po kuli z prawej strony drukarki, podejdź do regału z książkami i z jednej z nich wyciągnij pęsetą pocisk.

LABORATORIUM:
Oddaj Valerze krew sędziego, trzy odciski palców, substancję organiczną, wymaz z plamy, przypalony kawałek papieru, terminarz, długopis, laptopa, dyskietkę, buteleczkę i pocisk. Najpierw podejdź do mikroskopu, porównaj pocisk z drugą próbką od lewej ( 9 mm ), potwierdź dobór i przejdź do komputera. Sprawdź odciski palców. Odcisk z drukarki będzie pasował do czwartej próbki z bazy danych, z buteleczki też do czwartej próbki. Obie próbki będą też pasowały do siebie. Odcisk z ruletki będzie zgodny z ostatnią próbką z bazy danych. DNA z substancji organicznej z dyskietki będzie pasowało do czwartej próbki z komputera. O krwi ofiary nie dowiemy się niczego. Sprawdź jeszcze w wyszukiwaniu specjalnym plamę z podłogi, buteleczkę leków i dyskietkę – to kryptogram.
Spoiler:


BIURKO YELINY:
Zadaj Yelinie wszystkie pytania ( oprócz przesłuchań ).

KLUB GOLFOWY PALM GLEN:
Najpierw pogadaj z Bronson’em, a potem z Ty’em.

BIURKO YELINY:
Poproś o przesłuchanie Troy’a Sullivan’a, a po rozmowie wróć do Yeliny i zapytaj się - kto ostatnio odwiedzał Troy’a.

KLUB GOLFOWY PALM GLEN:
Pogadaj z Ty’em.

BIURKO YELINY:
Zaproś na przesłuchanie Heather i zadaj jej wszystkie pytania.

KLUB GOLFOWY PALM GLEN:
Znów porozmawiaj z Ty’em.

BIURKO YELINY:
Poproś o przesłuchanie Denise Diamond.

KLUB GOLFOWY PALM GLEN:
Wyciągnij jak najwięcej informacji od Bronson’a.

BIURKO YELINY:
Pogadaj ze Stanford’em, wróć do biurka Yeliny, zapytaj ją o tory psich wyścigów.

KLUB GOLFOWY PALM GLEN:
Zadaj kolejne pytania Bronson’owi, potem Ty’owi, aż do momentu, kiedy powie, ze Ron poszedł do browaru.

BIURKO YELINY:
Przesłuchaj Heather i Troy’a. Poproś o nakaz przeszukania mikrobrowaru.

MIKROBROWAR:
Najpierw podnieś cygaro z podłogi ( pęsetą ), potem porozmawiaj z Ron’em, dostaniesz od niego pierwszy list.

BIURKO YELINY:
Poproś o przesłuchanie Troy’a, a potem Stanford’a. Załatw też nakaz przeszukania domu Cole’ów.

GANEK COLE’ÓW:
Podnieś leżącą przy schodku broń ( rękawiczki ), ale najpierw zabierz leżący na broni kawałek skóry ( pęseta ). Podejdź do leżaka, z butelki whisky ściągnij proszkiem daktyloskopijnym odcisk palca i w rękawiczkach zabierz butelkę. Ze stołu weź list ( rękawiczki ). Zrób odcisk buta – ślad z prawej strony leżaka.

PROSEKTORIUM:
Pobierz od sędziego odciski palców.

LABORATORIUM:
Oddaj Valerze niedopałek cygara, skórę z pistoletu, odcisk z butelki, odcisk buta, odcisk sędziego, dwa listy, pistolet, butelkę whisky i pocisk. Pod mikroskopem porównaj ze sobą oba pociski. W komputerze sprawdź odcisk z butelki z odciskiem sędziego. Wyszukaj odpowiednika do odcisku buta – czwarta próbka z bazy danych. DNA z cygara jest zgodne z próbką krwi sędziego. DNA z pistoletu pasuje do czwartej próbki z bazy danych i do substancji na dyskietce. Sprawdź jeszcze pistolet.

BIURKO YELINY:
Zaproś na przesłuchanie Stanford’a, a potem Heather.

PROSEKTORIUM:
Pogadaj z Alexx.

LABORATORIUM:
Zbadaj w komputerze krew sędziego.

KLUB GOLFOWY PALM GLEN:
Pogadaj z Bronson’em.

BIURKO YELINY:
Pogadaj z Heather, poproś o przesłuchanie Donny’ego Bronson’a, a po rozmowie załatw nakaz przeszukania domu Diamond’ów i Sullivan’a.

DOM DIAMONDÓW:
Zabierz chusteczkę ze stołu ( rękawiczki ).

DOM SULIVANA:
Ściągnij odciski ze szklanki ( proszek daktyloskopijny ) stojącej na stole. Samą szklankę zabierz w rękawiczkach.

LABORATORIUM:
Przekaż Valerze odcisk ze szklanki, zużytą chusteczkę i szklankę. Odcisk palca ze szklanki pasuje do odcisku z butelki i odcisku palca sędziego. Dna z chusteczki jest zgodne z krwią sędziego, pasuje też do cygara.

BIURKO YELINY:
Przesłuchaj ponownie Heather, Denise ( dostaniesz list ) i Sullivana ( też otrzymasz list ).

GABINET SĘDZIEGO LAWFORDA:
Podejdź do koła ruletki i wbij kod z listów, zwracając uwagę na właścicieli listów i chronologię wydarzeń:

czerwona 30
czarna 17
czarna 11
czerwona 18


Otworzy się skrytka w podłodze, wyciągnij z niej podarty obrazek ( rękawiczki ) i but, z którego najpierw wacikiem pobierz próbkę krwi.

LABORATORIUM:
Oddaj Valerze próbkę DNA, pasuje do drugiej z bazy danych. Na stole montażowym złóż w całość obrazek.


GABINET SĘDZIEGO LAWFORDA:

Wróć do gabinetu sędziego, podejdź do figurki z prawej strony kominka, rozłup ją, a otrzymasz kasetę video ( rękawiczki ).


LABORATORIUM:

Przekaż Valerze kasetę i obejrzyj film.

Przykładowe pytania i odpowiedzi: Jakiego rodzaju fotele ogrodowe stały w Palm Glen – metalowe w paski; przy jakim punkcie orientacyjnym znajdowały się psie wyścigi – wiadukt olimpijski; które z pól ruletki nie było częścią zagadki – czarne 29; jakiego kalibru był pocisk z regału z książkami – 9 mm; z czego wykonany był blat stołu na ganku Cole’ów – ze szkła; jakiego koloru była dyskietka znaleziona w kominku sędziego Lawforda – niebieskiego; ile długopisów mieściło się w stojaku na biurku sędziego Lawforda – 2; którego z poniższych przedmiotów nie było na biurku sędziego – elektryczna temperówka; jakiego kalibru był pistolet sędziego – 9 mm; jak nazywała się substancja chemiczna, której wysokie stężenie znaleziono we krwi sędziego – oksykodon; ile nakryć było na stoliku Donny’ego Bronson’a w klubie Palm Glen– 2; którego z poniższych przedmiotów nie było na ganku Cole’ów – rękawiczki ogrodowe; ile wózków golfowych było widać za plecami Donny’ego Bronsona w klubie Palm Glen – 4; cytat którego z dramatów Szekspira znalazł się na ukrytym zdjęciu – Poskromienie złośnicy.

Zadania dodatkowe:

1. Kryptogram z cytatu Horatia ( o grzechu ).
Spoiler:


2. Ułóż w całość pocięty obrazek - szkic koncepcyjny Alexx i Valery - puzzle.

PREMIA:

1. Kryptogram z cytatu Horatia ( o kłamstwie ).
Spoiler:


2. Ułóż w całość pocięty obrazek - szkic koncepcyjny CSI na pokładzie - puzzle.


KONIEC

Wróć do „CSI: kryminalne zagadki Miami”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość