Ankh: klątwa mumii - solucja, poradnik

Awatar użytkownika
Urszula
Administrator
Posty: 9489
Rejestracja: 31 grudnia 2011, 12:05
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował(a): 87 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 109 razy
Płeć: Kobieta

Ankh: klątwa mumii - solucja, poradnik

Postautor: Urszula » 31 marca 2012, 17:11

Solucja w pdf

Wszelkie prawa autorskie do Solucji są moją własnością.
Kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody jest zabronione!
Urszula





Rozdział I - Jak wkurzyć Faraona?


Jak wydostać się z domu?

• Na łóżku leży brudna koszula, zabieramy ją i zdobędziemy również srebrną monetę.
• Podchodzimy do wazy i zabieramy pędzel bez włosia.
• Otwieramy odblokowaną szafkę i zabieramy płaszcz ojca oraz wieszak.

Obrazek


• Idziemy na piętro, łączymy ze sobą płaszcz z koszulą, mamy linę.
• Liny używamy na koszu z kwiatami, który wisi pod sufitem, jesteśmy na zewnątrz.
• Spotykamy dwóch bandziorów, dajemy im srebrną monetę.

Jak odzyskać monetę?

• Rozmawiamy z nimi, oddadzą nam monetę w zamian za jedzenie.
• Idziemy na bazar, rozmawiamy z Volcano na wszystkie tematy.
• Idziemy do pałacu faraona, zabieramy po drodze siatkę na ryby (wisi na sznurku).

Obrazek


• Wracamy na plac, gdzie odbywa się handel niewolnikami i kierujemy się uliczką w dół, aż dotrzemy do straganu Olgi.
Zabieramy metalowy pręt podpierający drzwi.
• Gdy Olga zajmie się zaganianiem kotów, zabieramy z lady bułkę i sałatę.

Obrazek


• Idziemy w prawo, aż dotrzemy do Nilu, przy pomocy siatki wyławiamy ze ścieków zepsutą rybę.
• Łączymy sałatę, bułkę i rybę i mamy kanapkę dla bandziorów.
• Wracamy do bandziorów. Robimy wymianę: bułka za monetę.

Jak dostać się do pałacu, by porozmawiać z faraonem?

• Wracamy do bramy prowadzącej do pałacu faraona.
• Rozmawiamy ze strażnikami i poznajemy ich słabe punkty – boją się krokodyli.
• Wracamy nad rzekę i rozmawiamy z właścicielem promu, płacimy (srebrną monetą) za podwózkę.
• Po awanturze wpadamy do rzeki, używamy metalowego pręta na desce.

Obrazek


• Podnosimy kamienne ramię. Podchodzimy do pirata, klikamy na jego ramię i zdobywamy jego dłoń.
• Z dłoni pirata zabieramy kluczyk do skrzyni.
• Ze środka zabieramy: hawajską koszulę, statuę, zepsuty kompas i piracką flagę.
Łączymy koszulę z kamienną ręką, a następnie klikamy nią na krokodyla.
• Zdobywamy krokodyle zęby i wychodzimy na brzeg.
• Właścicielowi promu dajemy flagę i wracamy na bazar.

Jak naostrzyć nożyce?

• Podchodzimy do niewidomego krawca i rozmawiamy z nim na wszystkie tematy.
• Okazuje się, że ma problem: jego nożyce są tępe. Oferujemy pomoc.
• Wracamy nad rzekę i nożyce ostrzymy na kamieniu.
• Wracamy na bazar i oddajemy nożyce, dostaniemy w zamian igłę.
• Igłę montujemy na zepsutym kompasie.

Jak zdobyć pieniądze na zakup mapy prowadzącej do skarbu ?

• Idziemy na bazar do Fatimy, rozmawiamy na wszystkie tematy.
Dostaniemy mapę w zamian za gotówkę, albo coś drogocennego.
• Idziemy do promu i płyniemy na drugą stronę.
• Używamy kompasu. Idziemy na pustynię, zabieramy znaleziony kij i czaszkę.
• Idziemy w kierunku Gizy, podchodzimy do kupców, rozmawiamy z nimi.
• Trzeba umyć wielbłąda.
• Na misce kładziemy wielbłądzi przysmak.

Obrazek


Kij wkładamy w myjnię i klikamy na niego.
• Za wymycie wielbłąda otrzymamy butelkę wina.
• Na podłodze myjni leży wielbłądzi włos, zabieramy go.
• Łączymy włos z pędzlem bez włosia.
Przy pomocy pędzla czyścimy statuetkę, mamy cenny przedmiot.
• Wracamy do Fatimy na bazar i wymieniamy statuetkę na mapę.

Jak odnaleźć skarb?

• Wracamy na pustynię i kierujemy się na północ.
• Dalej kierując się w lewo dojdziemy do oazy.
• W oazie spotkamy trzy osoby. Prosimy o wykonanie maski krokodyla.
• Żeby to wykonać potrzebują odpowiednich materiałów.

Jak zdobyć materiały na wykonanie maski?

Mamy zęby i czaszkę, potrzebujemy jeszcze skóry.
• Wracamy na bazar, szukamy starszej kobiety, która spaceruje po bazarze.
• Jej torebka jest wykonana z krokodylej skóry.
• Rozmawiamy tak z kobietą, aby oddała nam torebkę.

Obrazek


• Wracamy do oazy i dajemy wszystkie rzeczy potrzebne na zrobienie maski.
• Wracamy przed bramy pałacu.
• Możemy wejść do środka.


Rozdział I I - Nieprzyzwoita propozycja


Jak uciec z więzienia?

• Ze szczurzej nory zabieramy pilnik.
Pilnikiem klikamy na łańcuchy, spadnie nieżywy pirat.

Obrazek


• Zabieramy mu drewnianą nogę i flet.
• Podchodzimy do dziury w murze i rozmawiamy z osobą po drugiej stronie.
• Musimy się dostać do świątyni Ozyrysa i z nim rozmawiać, aby zdjąć klątwę.
• Dajemy osobie po drugiej stronie flaszkę wina i po chwili zabieramy ją opróżnioną.
• Dajemy mu wieszak, a będziemy mieli zrobiony wytrych.
• Wytrychem otwieramy celę i wychodzimy.
• Drogę zagradza nam krokodyl, klikamy na niegodrewnianą nogą.

Jak znaleźć tyle wejście do pałacu?

• Idziemy na plac koło handlarza niewolnikami i rozmawiamy z Dinarem.
• Pomoże nam, jeśli przyniesiemy mu Grala z ambasady arabskiej.
• Dostajemy od niego oznakę strażnika i podchodzimy do strażnika pilnującego wejścia.
• Pokazujemy mu odznakę, wchodzimy do ambasady.
• Klikamy na Grala, ale w środku jest wąż.

Obrazek


• Z półki zabieramy grzechotkę i używamy jej na Gralu, a potem szybko na oknie (póki wąż wystawia łeb z kielicha).
• Zabieramy Grala i wracamy do Dinara – po wymianie poznamy tajne wejście do pałacu.
• Podchodzimy do okienka, i rozmawiamy z dziewczyną, trzeba ją uwolnić.
• Z półki obok stołu z przedmiotami zabieramy słoik z termitami, ze statuy po lewej zabieramy proklamację.

Obrazek


• Przechodzimy dalej w lewo, za zakrętem przed strażnikiem schodzimy do piwnicy - [b]termitami klikamy na przegniłą belkę.
• Uwalniamy dziewczynę, ale potrzebna jej jest normalna odzież.
• Dajemy jej proklamację i wychodzimy z piwnicy.
• Podchodzimy do strażnika, ale nie chce nas wpuścić.
• Dajemy flet Tarze, strażnik po chwili wpadnie do wsypu.
• Możemy iść dalej.


Rozdział III - Przywołanie Ozyrysa


Jak wydostać się z pałacowej piekarni?

• Wchodzimy po drabinie, zabieramy z worka ziarno i czytamy instrukcję.
• Schodzimy na dół, ziarno wsypujemy do żarn i mamy mąkę.
• Podchodzimy do płyty z wypiekami, klikamy na nią mąką, dodajemy wody klikając na stojący obok dzban.
• Po upieczeniu się długiej bułki, zabieramy ją.

Obrazek


• Wracamy na górę i kierujemy się w prawo, podchodzimy do krawędzi i z długiej bułki robimy sobie pomost.
• Z pomocą przyjdzie nam Thara.
• Teraz będziemy grali dwiema postaciami.

Jak Thara ma ominąć strażnika?
Assasin


• Przechodzimy schodami niżej, podchodzimy do lewarka i klikamy na niego.
• Poziom wody opadnie, a my przychodzimy na drugą stronę.
• Wspinamy się na palmę i jesteśmy na drugiej stronie basenu.
• Ze sterty różnych przedmiotów zabieramy: tarę do prania, widelec, przyprawę curry oraz homara.
• Z okna na linach zwisa banan, odcinamy go homarem,

Thara

• Kierujemy się w prawo do galerii, z okna zabieramy plakat.
• Wracamy. Podchodzimy do pompy i blokujemy ją przy pomocy plakatu.

Assasin

• W wodzie pływa zabawka - zabieramy ją.
• Wchodzimy na galerię i udajemy się do wieży.
Używamy 2x zabawki, zwabimy strażnika, który zostanie na galerii.

Thara

• Idziemy do wieży, potem na most i przechodzimy do drugiej wieży.
• Następnie chowamy się w ciemnym kącie.
• Ustawiamy Assasila oraz Tharę na brązowych płytach przed drzwiami.
• Drzwi do świątyni się otworzą i wejdziemy do środka.

Jak przywołać Ozyrysa?

Oglądamy malowidła ścienne.
• Wskazują one na:

Obrazek


1. ogień
2. przejście po piórach
3. zabawę z kolorami
4. granie na instrumentach

• Schodzimy na dół. Jedną i druga postacią zapalamy kadzidełka, ogień mamy z głowy.

Obrazek


• Chodzimy tylko po płytach, na których są wymalowane pióra.
• Podchodzimy do mis z kolorowymi proszkami (idziemy tylko po płytach z piórami).
• Zabieramy żółty i zielony proszek.
• Wrzucamy w płomienie zielony proszek. Idziemy do gongu, pałką uderzamy w koło.[
• Wracamy. Wrzucamy w płomienie żółty proszek. Wracamy i uderzamy w trójkąt.
• Wracamy ponownie, teraz wrzucamy curry i uderzamy w kwadrat.

Obrazek


• Wysuną się konsole. Assasila ustawiamy przy lewej konsoli, a Tharę przy prawej.

Jak zagrać?

• Używamy widelca na tarze do prania. (Assasin)
• Używamy fletu. (Thara)
• Pojawi się Ozyrys, Assasilem przechodzimy do konsoli znajdującej się pośrodku.
• Przechodzimy na lewo, zabieramy płytę i zamykamy w ten sposób świątynię.

Jak uciec prześladowcom?

• Przechodzimy przez galerię a następnie wchodzimy do wieży,
Po prawej stronie znajduje się otwór, wchodzimy do niego.
• Podchodzimy do rusztowania i zabieramy linę.
• Przy jej pomocy ratujemy Tharę, ale faraon chyba się na nas obraził.

Rozdział IV – Słońce Kairu

Jak pozbyć się klątwy?

• Musimy udać się do oazy, kierujemy się więc na przystań, po drodze spotkamy wizjonera.
• Rozmawiamy z nim na wszystkie tematy, poznamy sposób zdjęcia klątwy.
• Wracamy na plac spotkać się z handlarzem niewolnikami, aby porozmawiać na temat zniknięcia córki faraona.
• Wracamy na przystań i przeprawiamy się na drugą stronę.
• Idziemy do oazy.
W oazie zaczepi nas Dżin, musimy mu pomóc odnaleźć lampę.

Jak odzyskać lampę?

• Idziemy do Thary, aby poprosić ją o pomoc. W wodzie widać lampę, ale nie możemy jej sięgnąć.
• Zostaniemy przyjęci do grona rebeliantów.
• Idziemy porozmawiać z Izraelitami - dostaniemy deskę.
• Wchodzimy na mostek, klikamy na niego deską, teraz jest naprawiony, możemy przejść na drugą stronę.
• Po prawej szczelina, prowadzi do tajnej siedziby rebeliantów, idziemy tam.
• Zabieramy banana i wiadro, wracamy do miasta.

Obrazek


• Idziemy do handlarza niewolnikami, rozmawiamy z niewolnikiem na wszystkie tematy.
• Rozmawiamy również z handlarzem, pomoże nam w zamian za drinka „Słońce Kairu”.
• Podchodzimy również do Wulkano i rozmawiamy z nim. Zapamiętujemy wskazówkę, będzie nam potrzebna.

Jak zdobyć drink?

• Idziemy do handlarza winem. Zrobi nam drinka pod warunkiem, że otrzyma banany.
• Dajemy mu banany zabrane z kryjówki rebeliantów.
• Handlarz zapyta nas, jaką wersję drinka chcemy, odpowiadamy, że taką, która powala z nóg.
• Trzeba jeszcze dać zastaw za szkło, dajemy pustą butelkę po winie.
• Niesiemy drinka handlarzowi, ale niestety brakuje w nim parasolki.
• Wracamy do sfinksa i handlarza, na jego straganie znajduje się odpowiednia parasolka.
• Brakuje nam funduszy żeby zakupić parasolkę, a i zwędzić nie ma jak.
• Rozmawiamy z handlarzem i szybko wracamy do ogrodu pałacowego.
Wiadro z resztą farby napełniamy wodą, jego zawartość wylewamy na szefa karawany.
• Wracamy do handlarza i zabieramy parasolkę koktajlową.
Parasolkę łączymy z koktajlem i wracamy do handlarza, by mu ją wręczyć.
• Gdy padnie trafiony drinkiem, zabieramy mu klucze przypięte do paska i uwalniamy niewolnika.
• Prosimy niewolnika o pomoc w wyłowieniu lampy.
• Niewolnik da nam jeszcze maszynę czasu.
• Wracamy do Dżina. Dajemy mu lampę, w zamian uzyskamy informacje na temat córki faraona.
• Wracamy do miasta, aby przekazać informację faraonowi.

Jak dostać się przed oblicze faraona?

• Przed główną bramą pałacową rozmawiamy ze strażnikiem.
• Następnie dzielimy się z faraonem rewelacjami.
• Musimy pomóc faraonowi, w zamian otrzymamy klucz do otwarcia Sfinksa.

Jak odnaleźć córkę faraona?

• Musimy się dostać do zaświatów, gdzie znajduje się córka faraona.
• Wracamy więc na pustynię. Podchodzimy do stopy sfinksa i klikamy kluczem na znajdujący się tam panel.
• Wchodzimy do środka, po prawej u góry pokaże się pasek energii.
• Wchodzimy głębiej. Dostajemy kamulcem, a nasz pasek energii kurczy się prawie do zera.
• Musimy odzyskać energię, by móc dalej działać.
• Podchodzimy do skrzyni i zabieramy leżącą tam notatkę.

Obrazek


• Przechodzimy w lewo. Koło kamienia leży młot który zabieramy.
• Kierujemy swe kroki na pochylnię, gdzie leży kolejna notatka, idziemy wyżej.
• Podchodzimy do zbiornika z węgorzami i nabieramy do wiadra wody.
• Następnie idziemy dalej, prosto na druga pochylnię, na której leży worek cementu.

Obrazek


• Przy pomocy młota zrzucamy go na dół. Zwracamy uwagę, że na końcu pochylni przy rusztowaniu mamy jeszcze jedną notatkę.
• Schodzimy na dół, zabieramy worek z cementem.

Obrazek


• Podchodzimy do śladów pozostawionych przez taczkę. Wsypujemy cement i zalewamy wodą.
• Zabieramy odlew drabiny, idziemy w prawo do rusztowania.
• Przystawiamy drabinę. Wspinamy się po niej do góry, potem po kolejnej i zabieramy trzecią notatkę oraz klucz.
• Schodzimy na dół, następnie na pochylnię koło zbiornika z węgorzami i przechodzimy wyżej.

Obrazek


• Na skrzyni leży puszka z figami - zabieramy ją.
• Podchodzimy do figurki z dziurką na klucz, używamy na niej klucza.
• Animacja.
• Wracamy do miasta, idziemy do własnego domu.
• Natykamy się przed domem na bandziorów i ojca.
• Rozmawiamy z bandziorami, a następnie z ojcem.

Obrazek


• Wchodzimy do domu na samą górę, podchodzimy do rzeźbionego słupa, ciągniemy za dźwignię i schodzimy na dół, pod akwarium.
• Ze skrytki zabieramy klucz w kształcie oka.
• Wracamy do sfinksa. Idziemy na samą górę, wrzucamy w dziurkę od nosa puszkę fig, a następnie również przez dziurkę od nosa wychodzimy na zewnątrz.
• Zabieramy z ziemi figi, zjadamy je, a nasz pasek energii zostanie uzupełniony.
• Kolejny raz wchodzimy do sfinksa, przez jego nogę idziemy na samą górę, do jego głowy.
• Używamy klucza-oka na mechanizmie po lewej, gdy się ukaże szczur ciągniemy za niego.
• Zbiornik się opróżni, zjeżdżamy w dół i zabieramy elektrycznego węgorza.

Obrazek


• Węgorzem klikamy na maszynę czasu, w naszym plecaku pojawi się odważnik.
• Podchodzimy do wagi, po lewej wkładamy żółty odważnik, a po prawej szary.
• Otworzy się przejście, idziemy schodami w dół.

Obrazek


• Zabieramy zestaw do baseballa, rozmawiamy z mumią.
• Gdy ona zacznie bawić się przełącznikiem, kierujemy się w lewo do teleportera.

Rozdział V – Zaświaty

• Zakładamy diadem, teraz będzie lepiej widać.
• Zjeżdżamy po pochylni, po drodze natykamy się na psa, rzucamy piłkę i mamy go z głowy.
• Dalszą drogę blokują nam kamienne drzwi.
Podnosimy wieko po prawej, zabieramy żółty bezpiecznik i wkładamy go czerwonej klamry.
• Rozmawiamy z bramą i wchodzimy do środka.

Obrazek


• Podchodzimy do Ozyrysa i rozmawiamy z nim, (nie oddajemy mu klucza ankh).
• Po animacji ustawiamy Tharę za kolumną, następnie musimy aktywować ankh.
• Zgodnie z tym, co powiedział nam Wulkano, wybieramy kwestię s dała Ra, Ra – Ozyrysowi, Ozyrys – Setowi, Set – faraonowi
• Zbiegamy na dół po schodach, a przed sfinksem popychamy Bakshisha.


Koniec
___________________________________________________________________________________________________
Moje gry
Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Dawstwa Szpiku - KRS 0000202597 - przekaż 1% podatku

kontakt w sprawach PrzygodoManii: urszula(at)przygodomania(kropka)pl

Wróć do „Ankh: klątwa mumii”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość