Ankh: serce Ozyrysa - solucja, poradnik

Awatar użytkownika
Urszula
Administrator
Posty: 9794
Rejestracja: 31 grudnia 2011, 12:05
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował(a): 99 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 119 razy
Płeć: Kobieta

Ankh: serce Ozyrysa - solucja, poradnik

Postautor: Urszula » 18 kwietnia 2012, 17:15

Solucja w pdf


Wszelkie prawa autorskie do Solucji są moją własnością.
Kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody jest zabronione!
Urszula





Rozdział I – Pościg za złodziejaszkami


Jak pozbyć się brody?
• Czytamy list miłosny.
• Idziemy w górę na bazar, rozmawiamy ze sklepikarzem, połykaczem ognia oraz ambasadorem.
• Idziemy do domu, przed wejściem stoi kosz na śmieci, klikamy na niego.
• Stoczy się w dół po drodze, idziemy za nim i zabieramy starą lalkę Nefretete.
• Rozmawiamy z bramkarzem pilnującym wejścia, trzeba się ogolić.
• Przechodzimy w prawo za wielbłądem, rozmawiamy z fryzjerem i z prawej ze stojaka zabieramy skarpetę, potrzebujemy wosku, żeby pozbyć się zarostu.

Obrazek


• Idziemy dalej i rozmawiamy z handlarzem win.
• Schodami idziemy do góry. Przechodzimy przez plac i w dół ulicą, do straganu obleganego przez koty.
• Patrzymy na wiszący nad ladą hak oraz na pudełko powyżej.

Obrazek


• Wracamy do uliczki z krawcem. Podchodzimy do pierwszego straganu z klatką papugi.
Klikamy na papugę, rozmawiamy z koleżanką, a potem klikamy na klatkę.
• Możemy ją pożyczyć, Wracamy do straganu z kotami i wieszamy klatkę na haku.
Spada małe pudełeczko, zabieramy je.
• Zabieramy również uszkodzoną klatkę. W ekwipunku klikamy na pudełeczko i wyjmujemy ze środka wosk i pieczęć.
• W ekwipunku łączymy lalkę Nefretete z woskiem i dajemy połykaczowi ognia.
• Wracamy do fryzjera, któremu dajemy wosk, teraz możemy iść do baru.

Jak zdobyć przychylność gości?

• Oddajemy Fatimie klatkę z papugą i próbujemy z nią rozmawiać.
• Zabieramy z lady gęsty sok w szklaneczce.
• Rozmawiamy z facetem po lewej, a następnie z gośćmi przy stoliku oraz z klaunem.
• Od starego kumpla dostajemy ulotkę z kabaretu Luksoru.
• Dajemy ją klaunowi. Niestety brakuje na niej pieczątki, moczymy stempel w szklance z sokiem, a potem klikamy na ulotkę.
• Ponownie dajemy ją klaunowi i mamy pierwszego zadowolonego klienta.
• Trzeba sprawić, by i pozostali byli równie zadowoleni.
• Wychodzimy z baru i idziemy jeszcze raz na bazar porozmawiać z „toto-wróżką”.
Dostajemy kupon, który dajemy w barze grubemu jegomościowi.
• Podchodzimy do kominka i zabieramy miotełkę i szczypce.
• Wychodzimy na zewnątrz i wybijamy szczypcami szybę, zrobi się odpowiedni przewiew w barze.

Obrazek


• Wracamy. Zabieramy szkło wbite w skrzynkę.
• Podchodzimy do całej załogi karawany (siedzą za szafą grającą), rozmawiamy z nimi.
• Wychodzimy na zewnątrz. Zabieramy odchody wielbłąda i biegniemy na plac do ambasadora.
• Do jego fajki wodnej dodajemy troszkę odchodów wielbłądzich.
Zabieramy fajkę i dajemy ją w barze ludziom z karawany.
• Dostajemy monetę i wrzucamy do szafy grającej, muzyka się nie podoba, wkładamy szkło i zmieniamy nagranie.
• Lecimy do handlarza winem i prosimy o drinka.
Próbujemy w barze dać drinka grubemu jegomościowi, ale barmanka nie pozwala.
• Opuszczamy bar i przy jej stoisku (gdzie była klatka z papugą) klikamy na dzwonek
• Wracamy do baru, wręczamy drinka.
• Podchodzimy do ludzi z karawany, zabieramy podkładkę i kładziemy ją pod nogę stolika klauna.
• Podchodzimy do barmanki i ponownie rozmawiamy.
• Dostaniemy szklankę, z której pili złodzieje oraz instrukcje, jak dojść na cmentarz.

Jak znaleźć bramę cmentarza?

• Idziemy w zaułek prowadzący do pałacu faraona, ale jest zbyt ciemno, więc wracamy przed bar.
Szczypcami rozbijamy lampion, świetliki łapiemy do szklanki.

Obrazek


Używamy szklanki na przejściu prowadzącym na cmentarz.
• Animacja

Rozdział II – Nieproszeni goście

Jak znaleźć i ukraść trofeum?

• Zabieramy doniczkę z suchą rośliną, klikamy na nią w ekwipunku.
• Zabieramy winorośl.
Winoroślą klikamy na wyrwę w murze i prosimy o pomoc, schodzimy w dół.
• Kierujemy się w prawo. Z drzewa zrywamy [b]niedojrzały owoc.


Jak pozbyć się córki faraona?

• Podchodzimy do pochodni, zapalamy suchą gałąź.
• Następnie zapaloną gałązką klikamy na odchody nietoperza.
• Wracamy. Klikamy na chłopaków, ale nas nie słyszą.
• Rzucamy w nich niedojrzałym owocem i wracamy do góry.
• Idziemy na taras, zabieramy butelkę z czyścikiem, a potem dalej kierując się w lewo butelkę szampana.
• Wracamy i rzucamy butelką w pomnik, w wyniku czego odpada głowa córki faraona.

Jak pozbyć się strażnika?

• Podchodzimy do głowy słonia. Udajemy głos sumienia i każemy strażnikowi, aby przestał oszukiwać kolegę.
• Wracamy po kolejnego szampana i używamy go na oknie koło pomnika na samej górze na zapadce.

Obrazek


• Do komnaty wleci nietoperz i strażnik ruszy na pomoc.
• Schodzimy po schodach w i wchodzimy w przejście, którego pilnował strażnik.
• Drzwi od kuchni zamknięte, idziemy za trzecią zasłonę - w prawo.
• Znajdujemy śpiącą Olgę.
• Spod ściany zabieramy 10 przykazań kuchennych oraz łopatkę leżącą koło łóżka.
• Musimy jakoś zabrać pęk kluczy.

Jak zdobyć klucze, by dostać się do kuchni?

• Przechodzimy w prawo do sali tronowej, strażnikowi mówimy, że jesteśmy nowym kuchcikiem.
• Zabieramy ości oraz złote kółko.
• Wracamy do Olgi. Podmieniamy kółko z pękiem kluczy i idziemy do kuchni.
• Otwieramy drzwi, musimy ugotować strażnikowi jedzenie.

Jak ugotować prawidłowo posiłek?

• Kierujemy się w prawo od lodówki z delicjami, której pilnuje polarny kot.
• Schodzimy na dół i teraz musimy dokładnie zbadać pomieszczenie i nazbierać troszkę rzeczy.
Ze stołu zabieramy: sól, mięso z kurczaka, paprykę, kapustę, ogórek, solone mięso oraz szynkę.
• Z wózka obok stołu tran, za plecami cebule, po prawej trociny i małą miseczkę.
• Z zielnika tymianek oraz por.
• Znad płyty papryczkę chili oraz chochlę.
• Koło zlewu leży brudny talerz, bierzemy go.


Jak pozbyć się kota?

• Miseczkę stojącą koło trocin napełniamy oliwą.
• Podchodzimy do słupa koło stołu, oliwimy korbę i klikamy na nią, Zabieramy worek z malinami.

Obrazek


Przyczepiamy go do haka koło płyty grzewczej, do worka wkładamy ości z ryby.
• No i po kocie.

Jak ugotować prawidłowo posiłek?

• Idziemy do lodówki, której pilnował kot i zabieramy ze środka ozorki.
• Zgodnie z przykazaniami zaczynamy gotować posiłek dla strażnika.
• Do garnka wrzucamy:
1. Trociny.
2. Podchodzimy do zlewu, wlewamy do doniczki wodę i wlewamy do garnka.
3. Kroimy ogórek i wrzucamy jego plasterki.
4. Cebula
5. Papryczka chili
6. Kurczak
7. Tran
8. Ozorki
9. Dodajemy środek czyszczący i wszystko mieszamy chochlą.

Porcję nakładamy na talerz i niesiemy strażnikowi.
• Wracamy do kuchni i klikamy na dźwignię przy zlewie.
• Windą zjeżdżamy w dół.

Obrazek


• Otwieramy skrzynię przy pomocy łopatki, zabieramy ze środka tobołek.
• Klikamy na nie w ekwipunku i mamy trofeum oraz materiał.
• Wracamy do kuchni, klikamy skórką od banana na faraona.
• Trzeba ratować naszych rewolucjonistów. Podchodzimy do trzech dźwigni między kolumnami po prawej, ciągniemy za środkową.

Obrazek


• Wracamy na taras gdzie była córka faraona, każdemu dajemy kawałek materiału i opuszczamy pałac.

Rozdział III - Kierunek pałac (znowu)

Jak uciec z grobowca?

• Wyjmujemy piórko papugi z skrzynki na wiadomości i klikamy nim na stopy mumii.

Obrazek


• Po rozmowie dostajemy się do jej grobowca.
• Z pokrywy sarkofagu zabieramy butelkę po rumie i karty.

Obrazek


• Otwieramy skrzynkę po lewej koło wejścia, zabieramy posąg Setha oraz samą skrzynkę.
• Na lewo od skrzynki wiadomość, po prawej blokada na wielbłądy.
• W lewym dolnym rogu ekranu pod przykrywką leżą kokosy, zabieramy je.
• Stawiamy skrzynkę na stole i butelką przecinamy linę, na której wisi klatka z papugą.
Klatkę otwieramy przy pomocy karty.
Kokosem klikamy na zegar, a potem dajemy go papudze.
• Wyjmujemy ją z klatki, a potem klikamy na nią wiadomością.
Wkładamy papugę do skrzynki na wiadomości i mamy sznurową drabinę, po której wychodzimy na zewnątrz.

Obrazek


Jak dostać się do faraona?

• Po rozmowie udajemy się na bazar, rozmawiamy ze sklepikarzem oraz połykaczem ognia.
• Idziemy pod drzwi baru, zakładamy blokadę na wielbłąda.
• Wchodzimy do środka, informujemy o blokadzie karawaniarzy.
• Dostaniemy za to kasę, którą wręczamy strażnikowi przed pałacem, jako dotację na koty.
• Animacja.

Rozdział IV- Intrygi i kłamstwa

Jak uciec z kamieniołomów?

• Zabieramy plakat ze ściany z podobizną faraona oraz bandytą.
• Otwieramy skrzynkę, zabieramy puszkę z figami.
• Oglądamy pułapkę na szczury i zabieramy widelec z drewna.
• Idziemy do góry. Rozmawiamy z niewolnikiem, a puszkę zamieniamy na chleb z miodem i papier pakowny.
• Miodem smarujemy plakat faraona i łączymy z plakatem z przestępcą.
• Plakat pokazujemy niewolnikowi, możemy iść dalej.
Zabieramy krzemień, przechodzimy dalej.
• Wchodzimy wyżej po rusztowaniu, spuszczamy linę w dół.
• Podchodzimy do wachlowanego szefa i rozmawiamy.

Jak dostać się do bandy?

• Wracamy na dół. Przechodzimy do łazienki, zabieramymydło, ręcznik oraz grzebień.
• Podchodzimy do studni i wrzucamy do środka mydło.
• Stajemy pod plakatem zakazującym tańczenia. Łączymy grzebień z papierem śniadaniowym i gramy.
• Podchodzimy do projektu piramidy i niszczymy go.
• Wracamy aż na płaskowyż, za plecami wachlowanego szefa przechodzimy do dalszej lokacji.
• Przy pomocy krzemienia przecinamy linę, a potem kierując się w dół ekranu podchodzimy do gniazda.
Przy pomocy widelca zabieramy jajko.
• Wracamy do niewolnika rzeźbiącego w kamieniu i rozmawiamy z nim.
• Każemy mu troszkę uderzyć po lewej, bo faraon nie jest taki gruby.
• Rzeźba spada rozbijając klatkę z narzędziami.
• Schodzimy na dół, zabieramy narzędzia: szczypce i saperkę.

Obrazek


Koło kamienia przy rozbitej klatce leży kołek z kamienia, który również zabieramy.
• Idziemy do biura niewolników, szczypcami klikamy na podejrzany obraz.
• Ze środka zabieramy akt własności i dajemy go handlarzowi niewolników.
• Podchodzimy do linii montażowej i używamy na niej koła.

Obrazek


• Możemy iść na pustynię po lewej od wielkiego kamienia. Podchodzimy do krzaka.
• Pod nim leży zawinięty prezent, klikamy na niego.
• Następnie tak rozmawiamy z krzakiem, aby go wkurzyć. Gdy się zapali łączymy jajko z saperką i klikamy na płonący krzew.

Obrazek


• Znów stajemy koło wielkiego żółtego kamienia, patrzymy na zieloną linię przecięcia.

Obrazek


• Wracamy do rzeźbiarza w kamieniołomach.
• Dajemy mu smażone jajko, w zamian otrzymamy magnes, dłuto i młotek.
• Idziemy do szefa bandy. Dajemy mu młotek, dłuto i ręcznik.
• Oczywiście nie zgadzamy się z jego planem.
• Animacja

Jak odnaleźć świątynię?

• Rozmawiamy jeszcze raz z szefem bandy. Mówimy mu o możliwości rozłupania skały.
• Schodzimy na dół. Patrzymy na kamienie na taśmie produkcyjnej oraz na linę, którą spuściliśmy wcześniej w dół.
• Jeszcze raz wracamy do szefa. Prosimy, aby zawiązał linę na głazie.
• Sami schodzimy na dół i klikamy na taśmociąg.
• Animacja

Jak wyjść ze świątyni?

• Wchodzimy do środka. Na przedostatnim schodku leży kolejny krzemień, zabieramy go i łączymy z tym, co mamy w ekwipunku.
• Po prawej we wnęce jest pochodnia, klikamy na nią połączonymi krzemieniami.
• Idziemy dalej, a potem w prawo.
• Nad głową widać łódź oraz wbity harpun, zabieramy go przy pomocy magnesu.
• Idziemy dalej. Otwieramy szafkę, klikamy na znajdujące się w środku kamienie harpunem , zostanie troszkę naostrzony.

Obrazek


• Klikamy harpunem na laskę kapłana.
• Po chwili ona wystrzeli blokując układ planetarny.
• Otworzy się przejście do grobowca Seta.

Jak odblokować drogę?

• Schodzimy w dół i rozmawiamy z Setem.
• Klikamy na kawałek korzenia, powstanie dziura.
• Idziemy do ołtarza, zabieramy urnę z sercem Ozyrysa oraz szaty.
• Schodzimy niżej, patrzymy gdzie wypływa woda.
• Na dziurze używamy szmat.
Klikamy na urnę w ekwipunku, zostanie wyjęte z niej serce Ozyrysa.
Urną klikamy na skorpiona.
• Idziemy dalej w prawo, zabieramy pudełko, wracamy i klikamy nim na złapanym skorpionie.
• Podchodzimy do studni i rozmawiamy z nią.
• Gdy dostaniemy orzeszki, wracamy do dziury po wyrwanym korzeniu i wrzucamy tam orzeszki.
• Następnie idziemy do śmieci. Po drodze mamy kolejną luźną płytkę. Wrzucamy tam ponownie orzeszki, a potem skorpiona.

Obrazek


• Po chwili mamy otwarte przejście.

Jak zabezpieczyć serce Ozyrysa?

• Rozmawiamy ze wszystkimi. Zabieramy poduszkę, trofeum od Thary oraz chochlę z kociołka.
• Idziemy do wodospadu i przy pomocy chochli wyjmujemy z wody ostrą muszlę.
Muszlą rozcinamy poduszkę. Wkładamy do niej serce, a potem do trofeum.
• Idziemy schodami do góry i opuszczamy lokację.
• Animacja.

Rozdział V - Wielki mecz

Jak otowrzyć bramę?

• Z wody wyjmujemy butelkę, klikamy na nią w ekwipunku i mamy mapę.
• Klikamy na linę za naszymi plecami, łączymy ją w ekwipunku z posążkiem.

Obrazek


• Po lewej koło krat są luźne kamienie, klikamy na nie, mamy jedenaste przykazanie.
Liną z posążkiem klikamy na kratę i mamy drogę otwartą.
• Kierujemy się w prawo, mijamy wielką kratę i jesteśmy w kolejnym korytarzu, po lewej rury. Przyglądamy się plamie po kawie.

Obrazek


• W korytarzu wchodzimy do ostatnich drzwi po prawej i próbujemy pociągnąć za dźwignię przymocowaną łańcuchem.
• Wracamy do poprzedniego pomieszczenia i pod rurę wstawiamy butelkę.

Przełączamy się na Tarę.
• Zagadujemy córkę faraona.
• Napełniamy filiżankę kawą i za ekspresem wylewamy ją do kratki ściekowej.

Przełączamy się na Assila.
• Zabieramy butelkę z kawą i dajemy ją więźniowi.
• Wracamy do dźwigni i klikamy na nią.
• Z przeciwwagi zabieramy sprężynę. Wracamy do więzienia i idziemy do celi, gdzie zamknięty jest handlarz warzywami.
• Dajemy mu sprężynę oraz mapę.
• Wchodzimy do pierwszej otwartej celi i zabieramy kajdanki.
• Wracamy do sali z dźwignią, mijamy ją i wchodzimy do składziku.
• Klikamy na kota i mamy go po chwili w worku, który zabieramy.
• Klikamy na windę, nie jedzie.

Przełączamy się na Tarę.
• Idziemy do sali tronowej, a stamtąd do kuchni.
• Musimy umyć talerze, klikamy więc na ścierkę, a potem nią na stertę naczyń.
• Po wymyciu naczyń zakręcamy wodę.

Przełączamy się na Assila.
• Wsiadamy do windy i jedziemy do góry, na haku zaczepiamy worek z kotem.

Przełączamy się na Tarę.
• Podchodzimy do słupa i klikamy na korbę.
• Otwieramy drzwi od windy i jedziemy na dół.

Jak znaleźć i uwolnić Mojżesza?

Przełączamy się na Assila.
• Idziemy do więzienia, wchodzimy do celi sprzedawcy warzyw, na haku zaczepiamy kajdanki, do nich mocujemy 11 przykazanie i klikamy.

Obrazek


• Ściana rozwalona.
• Idziemy przez wyłom w murze a potem w drzwi do kanałów.
• Następnie cały czas prosto, potem w lewo do przejścia, po krokodylu na kładkę i do schodów.

Obrazek


• Tam stajemy na kładce przed drzwiami, gdy z niej schodzimy drzwi się znów zamykają.

Przełączamy się na Tarę.
• Idziemy za Assilem aż do drabiny prowadzącej na wieżę.
• Idziemy do góry, pokazujemy strażnikowi kartę Vipów.
• Przechodzimy dotrenera i rozmawiamy z nim, a potem schodami jeszcze wyżej.
• Na trybunach schodzimy na dół i rozmawiamy z krawcem o jego okularach, dostaniemy je.
• Kolejna osoba to sprzedawca melonów, próbujemy od niego wydębić melona.
• Schodzimy do kanałów, tam gdzie napełniana była butelka z kawą, a potem do miejsca odblokowanego przez Assila.
• Rozmawiamy z Mojżeszem.
• Potrzebujemy melona, idziemy więc do góry do sprzedawcy.

Przełączamy się na Assila.
• Wracamy do windy, a stamtąd do sali tronowej, mijamy tron i schodami podchodzimy do misy z owocami, zabieramy je.

Przełączamy się na Tarę.
• Gdy sprzedawca poleci z owocami do faraona, zabieramy melona.
• Wracamy szybko do szatni i dajemy melona Mojżeszowi.
• Następnie rozmawiamy z trenerem i zawodnik może wejść na boisko.
• Na drodze stają złodziejaszki.

Przełączamy się na Assila.
• Zabieramy pustą tacę po owocach i wracamy do sali tronowej.
• Tacę wieszamy na oparciu tronu.
Zapisujemy grę

Przełączamy się na Tarę.
• Podchodzimy do figurki koło straganu z owocami, na którą pada światło odbite z tacy.

Obrazek


Klikamy na nią okularami.
• Animacja.
Jakie wybierzesz zakończenie - to już twoja sprawa graczu.

Koniec.
___________________________________________________________________________________________________
Moje gry
Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Dawstwa Szpiku - KRS 0000202597 - przekaż 1% podatku

kontakt w sprawach PrzygodoManii: urszula(at)przygodomania(kropka)pl

Wróć do „Ankh: serce Ozyrysa”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość