Przygodówki A.D. 2014 - zapowiedzi

Awatar użytkownika
Zagadka
Publicysta
Posty: 230
Rejestracja: 07 lipca 2012, 07:13
Podziękował(a): 3 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 22 razy
Płeć: Mężczyzna

Przygodówki A.D. 2014 - zapowiedzi

Postautor: Zagadka » 09 stycznia 2014, 12:53

PRZYGODÓWKI A.D. 2014 - zapowiedzi

Na przekór twierdzeniu, które do znużenia powtarza się od ponad dekady – gry przygodowe typu „wskaż i kliknij” NIE umarły. Mało tego, nieustannie przybywa wartych uwagi produkcji od firm dużego i małego kalibru, jak również od autorów niezależnych. Powracają nazwiska projektantów, którzy lata temu stworzyli wiele kultowych pozycji. 2014 zapowiada się na rok przygodówek i rok próby zwrócenia szerszej uwagi na ten szlachetny gatunek gier.
Niszę na nadchodzące miesiące w niemałej mierze sfinansowali przygodomaniacy z całego świata. Lata 2012-2013 zaobfitowały w kampanie na rzecz wielu przygodówek, dzięki portalowi Kickstarter – platformie od zbierania datków od zainteresowanych na wszelkiej maści projekty. W teorii, zapłaciliśmy za to, co pragniemy zobaczyć. W praktyce – przekonamy się w tym roku.

Przegląd najciekawszych tytułów:

1954: Alcatraz
Producent/Wydawca: Daedalic Entertainment / Irresponsible Games
Przewidywana premiera: 24 stycznia 2014
Platforma: PC

Klasyczna przygodówka „wskaż i kliknij”, utrzymana w klimatach thrillera, której premierę zapowiadano już w minionym roku. Nowa data przewidziana jest na koniec stycznia. Grę produkuje studio odpowiedzialne za między innymi trylogię Deponii, The Night of the Rabbit, The Whispered World, Memorię oraz cykl Edna & Harvey.
Akcja rozgrywa się w latach 50. ubiegłego wieku w San Francisco. Wcielimy się w postać kryminalisty, który za napad z bronią w ręku, zostanie skazany na 40 lat więzienia w twierdzy Alcatraz. Nasz bohater za wszelką cenę będzie chciał zbiec i odzyskać łup. O pomoc zwróci się do swojej żony. Czy mu się uda uciec z najlepiej strzeżonego więzienia?
Oficjalna strona gry

Armikrog
Producent/Wydawca: Pencil Test Studios
Przewidywana premiera: lipiec 2014
Platforma: PC, OS X, Linux, Wii U

http://www.youtube.com/watch?v=s_YPtIo2Rto
Duchowy następca „plastelinowej” przygodówki The Neverhood z 1996. Za jego powstanie odpowiada Doug TenNapel, któremu udało się zebrać większość starego zespołu oraz ponad 974 tyś dolarów dotacji od fanów.
Kosmiczny podróżnik o imieniu Tommynaut, przemierza wszechświat wraz ze swym kompanem – psem Beak-Beakiem. Los sprawia, że ich statek zostaje uszkodzony i rozbija się na tajemniczej planecie. Tam nasi bohaterowie zostają pojmani i uwięzieni w tytułowej fortecy Armikrog.
Podobnie jak w przypadku The Neverhood, wszystkie postacie oraz lokacje w Armikrog wykonano z plasteliny i ożywiono przy użyciu animacji poklatkowej. Tytuł mają cechować ekscentryczni bohaterowie, dziwaczne światy i zwariowany humor. O ścieżkę dźwiękową gry zadba ponownie Terry S. Taylor.
Przewidziano polską wersję językową gry oraz premierę na kilku platformach.
Oficjalna strona gry
Kampania z serwisu Kickstarter

Asylum
Producent/Wydawca: Senscape
Przewidywana premiera: 2014
Platforma: PC, Linux, Mac OS X, IOS

http://www.youtube.com/watch?v=aXs4Fysxsc4&feature=c4-overview&list=UUpW_fLK70LoUKdjg4bUrRlA
Studiu Senscape udało się zebrać zakładane ponad 100 tysięcy dolarów na sfinansowanie Asylum, psychologicznego horroru inspirowanego prozą H. P. Lovecrafta. Historia kręci się wokół byłego pacjenta szpitala psychiatrycznego, który bada jej pozostałości, by wyjaśnić swe dziwne wizje związane są z tym miejscem.
Przemierzając mroczne korytarze, sale i cele spotkamy mnóstwo zróżnicowanych postaci – strażników, portierów, pielęgniarki, lekarzy oraz samych pacjentów. Każdy z nich ma sporo do powiedzenia. Fabuła produkcji jest rozbudowana i pełna zwrotów akcji. Gracz nieustannie odczuwa czyhające na niego zagrożenie. Klimat buduje również sugestywna oprawa muzyczna.
Oficjalna strona gry
Strona studia
Kampania z serwisu Kickstarter

Blackwell Epiphany
Producent/Wydawca: Wadjet Eye Games
Przewidywana premiera: 2014
Platforma: PC

http://www.youtube.com/watch?v=GtLhe8k8wmk
Piąta odsłona gry pod tytułem Blackwell epiphany, studia Wadjet Eye, trafić ma na rynek w tym roku.

Akcja gry toczy się w czasach współczesnych. Znów będziemy kierować medium Rosą Blackwell i duchem Joey’m Mallone’em. Nasi bohaterowie będą musieli rozwiązać zagadkę morderstw, w których ofiary rozrywane są na strzępy. Jak to często bywa, policja nie umie sobie poradzić z tym problemem, dlatego do akcji wkroczyć musi nasza wyjątkowa para. Nic nie zmieniło się w samym prowadzeniu rozgrywki i pozostaje taka sama jak w poprzednich częściach. Wykorzystujemy indywidualne umiejętności każdej z postaci, przełączając się między nimi, podczas wykonywania zadań. Grafika również nie uległa zmianie, mimo niskiej rozdzielczości oferuje ładne lokacje.

Strona producenta

Broken Age
Producent/Wydawca: Double Fine
Przewidywana premiera: 28 stycznia 2014 (akt I)
Platforma: PC, Mac, Linux, Ouya, Android

http://www.youtube.com/watch?v=BWM4R5JsakE&list=TL7eUyRFv2N2YQGR8GAMXCX6hj4zuVYcsc
Gra studia Double Fine od Tima Schafera, czyli autora takich klasyków, jak Day of theTentacle i Grim Fandango, na którą miłośnicy gatunku hojną ręką wyłożyli ponad 3 miliony dolarów. To właśnie Broken Age rozpoczął kickstarterowe szaleństwo, dzięki któremu przygodówki znów przypomniały o swoim istnieniu w świecie komputerowej rozrywki. Za śladem Double Fine ruszyło wielu twórców znanych sprzed lat, jak i tych niezależnych, którzy pragną zainteresować graczy swoimi projektami.

Zespół obiecuje jak najbardziej klasyczne podejście do tematu gier przygodowych, ze sporą ilością zagadek, rozmów, eksploracją otoczenia i wciągającą historią.

Gra opowiadać będzie historię dwójki bohaterów – Velli i Shaya – którzy żyją w dwóch równoległych światach. Ona została wybrana przez mieszkańców swojej wioski do roli ofiary, składanej przerażającemu potworowi – i zdecydowanie nie zgadza się na ten angaż. On przebywa na statku kosmicznym, gdzie wiedzie samotne życie pod czujnym okiem nadopiekuńczego komputera i marzy o ucieczce i podróżach pełnych przygód.

Ze względu na przedwczesne wyczerpanie się środków pieniężnych, grę podzielono na dwa akty. Zebrane dochody mają pozwolić na ukończenie drugiej połowy produkcji, a także na poprawienie błędów pierwszej.
Oficjalna strona gry
Strona studia
Kampania z serwisu Kickstarter

Broken Sword: The Serpent’s Curse
Producent/Wydawca: Revolution Software
Przewidywana premiera: grudzień 2013 / I kwartał 2014
Platforma: PC, iOS, Mac, Android, Linux PlayStation Network

http://www.youtube.com/watch?v=3WWZdLXB4vI
Tryskająca ciętym dowcipem i wartką fabułą seria Broken Sword zawsze cieszyła się sporym uznaniem i dla wielu stała się już kultowa. Ukazanie się piątej odsłony – Broken Sword: The Serpent’s Curse udało się dzięki kampanii w serwisie Kickstarter.

Twórcy zapraszają nas znów do pięknego Paryża, tym razem przystrojonego w wiosenną szatę. Nico Collard i George Stobbart, bo o nich mowa, spotkają się w galerii sztuki. Na ich oczach zostaje dokonana kradzież mało znaczącego obrazu, ale w wyniku kradzieży ginie właściciel galerii. Gracza musi rozwikłać zagadkę przeklętego obrazu, zwiedzając Paryż, Londyn, a także wiele innych miejsc rozsianych po całym świecie.

Zrezygnowano z pełnej grafiki 3D na rzecz trójwymiarowych postaci i ręcznie malowanych teł. Grę podzielono na dwa epizody. Premiera pierwszego epizodu odbyła się w grudniu 2013. Drugi epizod zawita w najbliższych miesiącach wraz z polską wersją językową obydwu epizodów od CDP.pl.

Oficjalna strona gry
Kampania z serwisu Kickstarter

Dreamfall Chapters
Producent/Wydawca: Red Thread Games
Przewidywana premiera: grudzień 2014
Platforma: PC, Mac, Linux, Wii U

http://www.youtube.com/watch?v=q_SAYD82LMw
Trzecia i ostatnia część sagi, w skład której wchodzi Najdłuższa podróż z 1999 roku i Dreamfall: The Longest Journey z 2006. Ciąg dalszy losów trzech światów – Stark, świata nauki i techniki, Arkadii, krainy magii i fantasy oraz Czasu narracji, skąd pochodzą wszystkie opowieści snute we wszechświecie. Dreamfall Chapters to zwieńczenie historii Zoë Castillo oraz jej walki na rzecz wszystkich światów.

Grę opracowuje norweskie studio Red Thread Games, dzięki pomocy scenarzysty i projektanta serii – Ragnara Tørnquista oraz funduszy od fanów w wysokości ponad 1,5 miliona dolarów. Tytuł łączy system sterowania trzecioosobowych gier akcji z interfejsem „wskaż i kliknij”.

Dreamfall: Chapters ukaże się w pełnej polskiej wersji językowej (głosy i napisy), przygotowywanej przez firmę CDP.pl.
Oficjalna strona gry
Kampania z serwisu Kickstarter

Franz Kafka Videogame, The
Producent/Wydawca: mif2000
Przewidywana premiera: 2014
Platforma: PC, iOS Mac, Android, Linux

http://www.youtube.com/watch?v=kiCiLkmvnRg
Twórcy gry „Hamlet, czyli ostatnia gra, która nie jest MMORPG, nie ma cieniowania i ukrytej reklamy”, studio mif2000 opublikowało pierwszy filmowy zwiastun swojego najnowszego projektu – gry bazującej na twórczości Franza Kafki: The Franz Kafka Videogame.

Fabuła gry inspirowana jest twórczością oraz wątkami z biografii Franza Kafki. Scenariusz przedstawia odrębną historię, w której gracz może doszukać się wielu nawiązań twórczości pisarza. Twórcy obiecują dwuwymiarową grafikę w wysokiej rozdzielczości, dużo surrealizmu oraz oryginalnych zagadek logicznych.
Oficjalna strona gry
Strona studia

Gabriel Knight: Sins of the Fathers 20th Anniversary Edition
Producent/Wydawca: Pinkerton Road / Phoenix Online Studios
Przewidywana premiera: 2014
Platforma: PC, Mac, iPad, Android

Schattenjager powraca dwadzieścia lat po premierze pierwszej części przygód Gabriela Knighta. Stało się to możliwe dzięki umowie zawartej pomiędzy Activision, które jest właścicielem marki, a Jane Jensen, twórczynią serii. Wśród fanów Gabriela od kilku już miesięcy krążyły plotki na temat nowej gry z ich ulubionym bohaterem, związane z zapowiedzianym przez Pinkerton Road, tajemniczym tytułem „Mystery Game X”. Jensen ogłosiła dzisiaj, że jej niezależne studio, pracuje nad odświeżoną wersją Gabriel Knight: The Sins of the Fathers.

Choć rozgrywka oraz historia w odświeżonej wersji gry pozostaną wierne oryginałowi, to grafika oraz ścieżka dźwiękowa zostaną stworzone na nowo. Zmiana grafiki podyktowana jest chęcią wykorzystania możliwości, jakie daje wysoka rozdzielczość ekranów dzisiejszych komputerów. Natomiast nagranie nowej ścieżki dźwiękowej to konieczność, ponieważ oryginalne nagrania przepadły. Zadanie udźwiękowienia remake’u Jensen powierzyła zespołowi Bay Area Sound.

Aktualnie ekipa z Graj Po Polsku opracowuje spolszczenie do starej wersji gry, nie wykluczając tłumaczenia również i tej odświeżonej.

Oficjalna strona gry
Strona studia

Lost Horizon 2
Producent/Wydawca: Deep Silver / Koch Media
Przewidywana premiera: 2014
Platforma: PC

Lost Horizon 2 to kontynuacja popularnej gry z 2010 roku. Część drugą opracowało studio Animation Arts (seria Secret Files – Tajne akta).

W drugiej ponownie pojawi się Fenton Paddock, który wraca do brytyjskiej armii po ucieczce z Hongkongu. Podczas pobytu w Afryce otrzyma on od dowództwa tajny rozkaz, którego wykonanie będzie osią nowej przygody. W grze zupełnie zmienia się sposób sterowania, gdyż twórcy zrezygnowali z interfejsu „wskaż i kliknij”. Ma to związek z Unity, nowym silnikiem zastosowanym w Lost Horizon 2, który pozwoli na stworzenie w pełni trójwymiarowego środowiska gry. Pojawią się w niej również elementy zręcznościowe.
Oficjalna strona gry

Moebius
Producent/Wydawca: Phoenix Freeware Online / Pinkerton Road
Przewidywana premiera: 2014
Platforma: PC, iOS Mac, Android, Linux

http://www.youtube.com/watch?v=anxAng8TtUI
Metafizyczny thriller od pisarki Jane Jansen (trylogia Gabriela Knighta i Gray Matter), określany przez autorkę mianem duchowego następcy Gabriela Knighta. Projekt uzyskał wsparcie rzeszy zainteresowanych graczy.

Moebius to historia Malachiego Rectora, sprzedawcy antyków, który w wyniku pożaru traci cały swój dobytek. Przyjmuje wówczas propozycję milionera, Amble’a Dextera, by zgłębić serię tajemniczych wydarzeń i przedstawić pełną dokumentację śledztwa. Pierwszą sprawą, z jaką zmierzy się bohater, będzie śmierć młodej kobiety, której ciało znaleziono zwisające na jednym z mostów w Wenecji. Badając okoliczności zdarzenia, szybko zda sobie sprawę, że śmierć dziewczyny miała ukryte znaczenie, a on sam stał się częścią szerszego planu. Będzie musiał odkryć intencje osób, które za tym stoją i w ostateczności zdecydować, czy chce nadal grać przypisaną mu rolę czy podejmie próbę odwrócenia biegu zdarzeń.
Oficjalna strona gry
Kampania z serwisu Kickstarter

Mr. Pancake: How I learned to stop worrying and go back in time
Producent/Wydawca: Robot Gentleman Studio
Przewidywana premiera: 2014
Platforma: PC

http://www.youtube.com/watch?v=Q3sXPjo-Zug
Obiecująca opowieść od polskiego studia Robot Gentleman, stworzona pod okiem Dominika Gotojucha (wcześniej związanego z Lionhead Studios).

Oto pan Thomas Pancake – dżentelmen dobiegający kresu swoich dni. Długie i pozornie dobre życie nie uczyniło go szczęśliwym człowiekiem. Rozczarowany decyzjami, jakie podjął, cofa się w czasie, by wykorzystać szansę na zmianę kluczowych momentów ze swej przeszłości. Czy zmiany te pozwolą mu osiągnąć spełnienie?

Przygoda składa się z dwóch odcinków, w których podejmowane decyzje mają wpływ na dalszy bieg fabuły, prowadząc do jednego z kilku możliwych zakończeń. Gracz odkryje, dlaczego pan Pancake stał się smutnym człowiekiem – począwszy od skromnych początków, aż po pełen goryczy kres. Komiksowa grafika i muzyka skomponowana przy użyciu prawdziwych instrumentów ma dobrze komponować się z humorystycznymi akcentami historii.

Oficjalna strona gry

Nelly Cootalot: The Fowl Fleet!
Producent/Wydawca: Alasdair Beckett-King
Przewidywana premiera: 2014
Platforma: PC, Mac, Linux

http://www.youtube.com/watch?v=TdjjY3lpaao
Komercyjna kontynuacja ciepło przyjętej przez graczy i docenionej przez recenzentów darmowej gry Nelly Cootalot: Spoonbeaks Ahoy!. Główną bohaterką tych pirackich przygodówek jest Nelly – bukanierka, marzycielka i miłośniczka ptactwa. Tym razem Nelly ponownie zmierzy się z podstępnym baronem Widebeardem, który porwał stado ptaków i za pomocą hipnozy planuje wykorzystać je w niecnych celach. W pościgu za baronem Nelly popłynie z ciepłych wód Morza Południowego aż na mroźną północ. Żadna dobra opowieść o piratach nie mogłaby się obyć bez skarbu – nie zabrakło go również i tutaj. Zarówno Nelly jak i baron Widebeard poszukają legendarnego skarbu siedmiu mórz!

Zbiórka pieniędzy na produkcję zakończyła się sumą 20 tyś funtów. Dla tych, którzy nie są przekonani do przygód Nelly, twórca gry przygotował demo. Warto zagrać w darmową, pierwszą część przygód młodej piratki: klik.

Na forum zaprzyjaźnionego z Przygodomanią Przygodoskopu znaleźliśmy informację, że Elum pracuje w wolnej chwili nad polskim tłumaczeniem Nelly Cootalot: Spoonbeaks Ahoy!

Oficjalna strona gry
Kampania z serwisu Kickstarter

Prominence
Producent/Wydawca: Digital Media Workshop
Przewidywana premiera: czerwiec 2014
Platforma: PC

http://www.youtube.com/watch?v=MtgDw5LOFvk
Gra tworzona przez grupę pasjonatów przygodówek, opartej na dobrej literaturze fantastyczno-naukowej, w niezależnym studiu Digital Media Workshop. Główny bohater budzi się na pokładzie medycznym uszkodzonej stacji kosmicznej, której załoga zniknęła w tajemniczych okolicznościach. Sytuacji nie poprawia amnezja, na którą cierpi nasz podopieczny. Naszym zadaniem będzie ustalenie, kim jest bohater, czym zajmowano się na stacji oraz gdzie podziała się cała załoga. Fabuła w grze będzie nieliniowa – twórcy przygotowali dwa różne zakończenia, których wybór będzie zależał od podjętych w trakcie gry działań.
Oficjalna strona gry

Quest For Infamy
Producent/Wydawca: Infamous Quests
Przewidywana premiera: 2014
Platforma: PC, Mac, Linux

http://www.youtube.com/watch?v=4Y6gNDpWAN4
Mimo upływu czasu stare tytuły legendarnych wydawców wciąż stanowią inspirację dla programistów i artystów, którzy próbują swoich sił w branży gier komputerowych. Po raz kolejny twórcy skupieni wokół Infamous Quests sięgnęli po klasyczny tytuł (Quest for Glory) i na jego bazie przygotowali swój pierwszy komercyjny projekt, ze wsparciem wielbicieli retro.

Nie będzie to więc klasyczny remake (jak w przypadku King’s Quest III czy Space Quest 2), ale utrzymana w stylu retro autorska opowieść o człowieku (Rhoem), który zamierza rozstać się ze swą ciemną przeszłością. Bohater trafia do niewielkiego miasteczka Volksville, miejsca, której nie jest tak spokojne, jak się to początkowo zdawało. Większość czasu spędzamy na zwiedzaniu lokacji, gromadzeniu przedmiotów, prowadzeniu rozmów i rozwiązywaniu zagadek. Tytuł wzbogacają elementy RPG, w tym system walki. Rhoem może być przedstawicielem jednej z trzech profesji – łotra, żołnierza lub maga. Każda z tych klas zapewnia inne umiejętności i oferuje unikalne wątki fabularne.

Oficjalna strona gry
Kampania z serwisu Kickstarter

Sherlock Holmes: Crimes and Punishments
Producent/Wydawca: Frogwares
Przewidywana premiera: 2014
Platforma: PC, Xbox 360, Playstation 3, Playstation 4

http://www.youtube.com/watch?v=SktpvvZMO5E
Siódma odsłona serii o brytyjskim detektywie: Sherlock Holmes: Crimes and Punishments (czyli zbrodnie i kary) od Frogwares. Po raz pierwszy Sherlock i dr Watson nie dostaną do rozwiązania jednej sprawy – będzie ich aż osiem. Rozwój wypadków będzie zależeć od tego, jakie znajdziemy dowody i jak je zinterpretujemy. Sprawy będą się ze sobą łączyć – wyniki dochodzenia i podjęte wybory wpłyną na szczegóły kolejnych śledztw. Pierwsza z badanych spraw dotyczyć będzie morderstwa, które miało miejsce w zrujnowanej stajni znajdującej się na terenie posiadłości należącej do szlacheckiej rodziny. Czy była to sprawka grasującego w okolicy gangu? Może lord od lat maltretujący żonę, zginął z rąk swojej ofiary, która się tylko broniła? A może historia o okrutnym mężu pijaku jest wymysłem żony, która pragnie teraz uniknąć kary za morderstwo? Decyzja, kto zostanie posłany do więzienia, zależeć będzie właśnie od tego, w jaki sposób zinterpretujemy dowody.

Gra ma pozostać tradycyjną przygodówką „wskaż i kliknij”, zawierającą zagadki i minigry. Będziemy przeszukiwać sceny zbrodni i badać dowody. Pojawią się również tablice dedukcyjne pozwalające na łączenie przesłanek i wyciąganie wniosków.

Producenci zapowiadają, że gra ma spore szanse na polskie tłumaczenie w formie napisów.
Oficjalna strona gry
Strona studia

Silence: The Whispered World II
Producent/Wydawca: Daedalic Entertainment / Irresponsible Games
Przewidywana premiera: grudzień 2014
Platforma: PC

http://www.youtube.com/watch?v=7IHLuCXlnM4
Silence – The Whispered World 2 to kontynuacja znanej polskim graczom przygodówki The Whispered World, wydanej u nas w 2010 roku przez City Interactive. Czeka nas powrót do Silence, krainy snów znanej z poprzedniej części. Tym razem jednak odkryjemy ją na nowo, ponieważ autorzy postanowili zrezygnować z grafiki 2D i przenieść grę w pełny trójwymiar. Towarzyszyć będziemy nastolatkowi o imieniu Noah, który w realnym świecie stracił młodszą siostrę Renię i postanawia odnaleźć ją w świecie snów. Podczas wędrówki napotkamy oczywiście wielu starych znajomych.
Oficjalna strona gry

SpaceVenture
Producent/Wydawca: Guys from Andromeda, LLC
Przewidywana premiera: 2014
Platforma: PC PC, Mac, iOS

http://www.youtube.com/watch?v=toeD7kwLdrA
Mark Crowe i Scott Murphy, czyli „Dwaj faceci z Andromedy”, znów łączą siły, dzięki udanej zbiórce ponad 500 tyś dolarów. Autorzy przygód Rogera Wilco z cyklu gier Space Quest, publikowanych niegdyś przez Sierrę On-Line, pracują nad stworzeniem nowej space opery – SpaceVenture.
Głównym bohaterem jest Ace Hardway – kosmiczny hydraulik, skrzętnie dbający o drożność instalacji sanitarnych międzygalaktycznych portów gwiezdnych. Towarzyszy mu Rooter – robopies pełniący funkcję samobieżnej skrzynki na narzędzia (choć nie tylko). Twórcy zapowiadają mnóstwo dobrego humoru i nawiązań do wszystkiego, co związane z science fiction.
Do nagrania dialogów w grze udało się zaangażować znanych graczom aktorów. Wśród nich jest Gary Owens, który użyczył głosu narratorowi w Space Quest 4 i 6, Rob Paulsen, Robert Clotworthy i Ellen McLain.
Oficjalna strona gry
Kampania z serwisu Kickstarter

Stasis
Producent/Wydawca: The Brotherhood Games
Przewidywana premiera: 2014
Platforma: PC

http://www.youtube.com/watch?v=XdSeRM8vs24
Christopher Bischof, niezależny twórca z Republiki Południowej Afryki, pracuje nad izometryczną przygodówką science fiction, inspirowaną takimi filmami jak Obcy czy Ukryty Wymiar. Gra opowiada o losach Johna Marachecka, który zdezorientowany i obolały budzi się we wnętrzu kosmicznej stacji badawczej o nazwie „The Groomlake”. Dwa główne wątki, które mają się przeplatać i wzajemnie napędzać to poszukiwania żony i córki bohatera oraz odkrycie prawdy o samej stacji. Co wyróżnia tę produkcję pod względem technicznym, to wspomniany wcześniej, niezbyt często stosowany w przygodówkach rzut izometryczny (prawdopodobnie najbardziej znanym przykładem będzie tu Sanitarium).
Projekt zebrał w serwisie Kickstarter sumę ponad 132 tyś dolarów na produkcję.
Oficjalna strona gry

Tesla Effect: A Tex Murphy Adventure
Producent/Wydawca: Big Finish Games
Przewidywana premiera: 2014
Platforma: PC, Mac, Linux

http://www.youtube.com/watch?v=_wnAayWwLEI
Big Finish Games do tej pory głównie koncentrowało się na grach casualowych, ale nazwiska, które stały za tymi tytułami przywoływały w pamięci głównie postać prywatnego detektywa w kapeluszu i starym płaszczu. Chris Jones i Aaron Conners, założyciele studia, a za razem współtwórcy serii Tex Murphy, postanowili jeszcze raz podjąć próbę wskrzeszenia postaci i stworzenia kolejnej przygody, osadzonej w postapokaliptycznym San Francisco. Szansą na dopełnienie całej historii był debiut na Kickstarterze.

Do zespołu, który przygotowywał plan reaktywacji Murphy’ego, dołączyli również Doug Vandegrift oraz reżyser dwóch ostatnich tytułów serii, Adrian Carr. Opowieść, jaką zamierzają przedstawić fanom rozpocznie się bezpośrednio po wydarzeniach z Overseer i będzie je kontynuować, ale równocześnie brak orientacji w poprzednich częściach nie ma stanowić problemu dla nowych odbiorców. Wszystkie wybory, których dokonamy podczas rozgrywki mają wpływać na dalszą fabułę – twórcy stworzą co najmniej trzy ścieżki narracyjne, które będą prowadzić do kilku odmiennych zakończeń. Gra zachowa wszystkie elementy, które składają się na wyjątkowość poprzednich historii: tło sci-fi, klimat rodem z filmów noir, dowcipne dialogi oraz technologię Full Motion Video.
Oficjalna strona gry
Strona producenta
Kampania z serwisu Kickstarter

Vanishing of Ethan Carter, The
Producent/Wydawca: The Astronauts
Przewidywana premiera: 2014
Platforma: PC

http://www.youtube.com/watch?v=v82QUKX92m4&feature=c4-overview&list=UUxl65kuznpzkNzUZZqitAZg
Polskie studio The Astronauts, założycieli Adriana Chmielarza (współautor Księcia i Tchórza), Andrzeja Poznańskiego i Michała Kosieradzkiego, pracuje nad swą własną przygodówką.

W grze sterować będziemy detektywem dysponującym niezwykłą, paranormalną zdolnością wizualizacji przebiegu wydarzeń w miejscach zbrodni. Nasz bohater nie będzie polegał wyłącznie na swoich supernaturalnych umiejętnościach. Jak każdy dobry detektyw, wykorzysta typowe dla swojego fachu nowoczesne narzędzia. Poznamy go w trakcie pogoni za porywaczami, którzy uprowadzili chłopca – tytułowego Ethana Cartera. Pościg zaprowadzi nas do pięknej doliny, w której znajdziemy zmasakrowane ciało jednego z porywaczy. Wykorzystując detektywistyczne oraz paranormalne zdolności głównego bohatera, odkryjemy tajemnicę doliny oraz poznamy los porwanego chłopca.

Vanishing of Ethan Carter, The można zaliczyć do gatunku detektywistycznych przygodówek z elementami horroru, jednak sami twórcy podkreślają, że skupiają się bardziej na wykreowaniu wciągającego świata oraz interesującego przeżycia, niż na projektowaniu trudnych zagadek. Adrian Chmielarz zdradza, że podczas tworzenia gry zespół inspirował się opowiadaniami H.P. Lovecrafta oraz twórczością Algernona Blackwooda czy M.R. Jamesa.
Oficjalna strona gry

Walking Dead, The – sezon drugi
Producent/Wydawca: Telltale Games
Przewidywana premiera: 24 stycznia 2014
Platforma: PC

http://www.youtube.com/watch?v=8DO0l_hwoQ8&feature=c4-overview&list=UUF0t9oIvSEc7vzSj8ZF1fbQ
Kontynuacja pierwszej części gry, opartej na komiksach Roberta Kirkmana. Deweloperzy – Telltale Games – przewidują ponownie podział na pięć krótkich epizodów i skupienie rozgrywki na interakcjach między bohaterami, co zmusi gracza do dokonywania trudnych wyborów moralnych. W sezonie drugim nie unikniemy elementów zręcznościowych, ale poziom ich trudności nie będzie odbiegał od tego, co znamy z poprzedniej odsłony. Tym razem główną bohaterką będzie osierocona, dziewięcioletnia Clementine, która musi szybko nauczyć się żyć w brutalnej i brudnej rzeczywistości.
Nowe odcinki Żywych trupów będą się ukazywać w kilkumiesięcznych odstępach. Grupa z Graj Po Polsku pracuje nad spolszczeniem całego sezonu.
Oficjalna strona gry
Ostatnio zmieniony 20 stycznia 2014, 20:23 przez Zagadka, łącznie zmieniany 14 razy.
"Przygodówka jest niczym innym, jak dobrą opowieścią, obleczoną w zajmujące zagadki, które gładko wpasowują się w historię i bohaterów, a do tego cieszącą wzrok i słuch" - Roberta Williams

Wróć do „Publicystyka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość