Futurust, czyli polskie Machinarium

ODPOWIEDZ

Czy chcesz zagrać w ten tytuł?

Tak
16
76%
Nie
4
19%
Jeszcze nie wiem
1
5%
 
Liczba głosów: 21

Awatar użytkownika
Vicek
Publicysta
Posty: 1894
Rejestracja: 04 stycznia 2012, 00:53
Lokalizacja: Kielce
Podziękował(a): 4 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 106 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: Futurust, czyli polskie Machinarium

Post autor: Vicek » 20 listopada 2018, 22:44

Monttsserat pisze:Może w sprawie jest coś czego nie możemy zweryfikować? Wiecie gra wygląda na bardzo podobna do Machinarium - może twórcy oryginału też grają tu jakąś rolę?
Przecież widzieli grafiki i odpisali mu (dałem dwa posty wyżej odnośnik), że tak długo, jak nie będzie korzystał z ich materiałów i używał wymyślonych przez nich nazw bądź fragmentów fabuły, nie powinno być żadnych problemów z ich strony.
_________________________________________________________________________________________________
Kanał na youtube o przygodówkach i nie tylko: http://www.youtube.com/user/vicek83

Awatar użytkownika
Monttsserat
Moderator
Posty: 626
Rejestracja: 17 lutego 2013, 17:53
Podziękował(a): 19 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 61 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: Futurust, czyli polskie Machinarium

Post autor: Monttsserat » 22 listopada 2018, 18:17

Rozumiem - musiałam przeoczyć tę informację - możliwe więc że sami twórcy się wycofali lub właśnie jakieś spięcia na innych kanałach, konstrukcje umowy itd. ale i tak to dziwna sytuacja
Lepiej wspierać rodzimych artystów, niż być ignorantem

http://www.annaalternatywnie.blogspot.com
http://www.annateodorczyk.com

Awatar użytkownika
Vicek
Publicysta
Posty: 1894
Rejestracja: 04 stycznia 2012, 00:53
Lokalizacja: Kielce
Podziękował(a): 4 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 106 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: Futurust, czyli polskie Machinarium

Post autor: Vicek » 29 listopada 2018, 21:10

Napisałem w tej sprawie do Fat Dog Games. Zabawne jest to, że zadałem pytanie w języku polskim, a Polak (co wnioskuję po imieniu i nazwisku) odpisał mi w języku angielskim. Pewnie takie mają wytyczne ;)
it's complicated and since we are public stock exchange company I cannot tell You too much. So: game is not ready for the market, but we are trying to work on it. No deadline yet.

If You have more Futurust fans out there - send us more e-mails. Community requests are important for us.
Wynika z tego, że chcą wysondować, czy jest w ogóle zainteresowanie grą. Zatem, jeśli zależy Wam na tym, by jednak zagrać w Futurust - ślijcie maile na adres [email protected]
_________________________________________________________________________________________________
Kanał na youtube o przygodówkach i nie tylko: http://www.youtube.com/user/vicek83

Awatar użytkownika
Urszula
Administrator
Posty: 12186
Rejestracja: 31 grudnia 2011, 12:05
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował(a): 177 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 189 razy
Płeć:

Re: Futurust, czyli polskie Machinarium

Post autor: Urszula » 29 listopada 2018, 21:13

Jak do tej pory nie wysondowali, to już nie wysondują. Przecież wpisów w temacie było dużo, jak i głosów krytycznych, to coś powinno dać do myślenia. Nie możemy sobie rościć prawa do forum opiniotwórczego, bo mała garstka nas jest, ale nigdzie indziej dyskusji na temat tej gry nie czytałam, więc jak ta sonda ma wyglądać?
___________________________________________________________________________________________________
Moje :D gry
kontakt w sprawach PrzygodoManii: urszula(at)przygodomania(kropka)pl[/b]

Awatar użytkownika
jackowsky
Przyjaciel forum
Posty: 1745
Rejestracja: 07 stycznia 2013, 12:39
Ukończone gry przygodowe - link do tematu: http://forum.przygodomania.pl/viewtopic ... t=50#p9799
Lokalizacja: Chorzów
Podziękował(a): 71 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 44 razy

Re: Futurust, czyli polskie Machinarium

Post autor: jackowsky » 29 listopada 2018, 21:18

A ja jednej rzeczy nie rozumiem. Skoro gra jest ukończona, ktoś włożył w to czas i pieniądze, to po co sonda? Sondę trzeba było robić zanim skończyło się (a nawet zanim się ją zaczęło). W obie dystrybucji cyfrowej? Udostępniamy to co jest i cieszymy się z każdego zakupionego egzemparza.
Ostatnio skończone: Monolith PL (80%), Baldur's Gate 3 PL (80%), Crowns and Pawns: Kingdom of Deceit PL (60%), Alter Ego PL (50%), Boxville (60%)

Awatar użytkownika
Vicek
Publicysta
Posty: 1894
Rejestracja: 04 stycznia 2012, 00:53
Lokalizacja: Kielce
Podziękował(a): 4 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 106 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: Futurust, czyli polskie Machinarium

Post autor: Vicek » 29 listopada 2018, 21:27

Znów możemy tylko spekulować.
Możliwy scenariusz jest taki: autor wysłał wydawcy gotową grę, jednak wydawca uznał, że jest ona niedopracowana i trzeba poświęcić jej jeszcze sporo pracy. Wydawca nie jest jednak przekonany, czy gra się sprzeda i czy w związku z tym warto poświęcać jej czas. Prosi więc o maile, by zorientować się, czy zainteresowanie grą jest wystarczające, by coś z nią jeszcze robić.
_________________________________________________________________________________________________
Kanał na youtube o przygodówkach i nie tylko: http://www.youtube.com/user/vicek83

Awatar użytkownika
adventurka
Publicysta
Posty: 3389
Rejestracja: 16 lutego 2012, 00:23
Lokalizacja: Słupsk
Podziękował(a): 133 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 102 razy
Płeć:

Re: Futurust, czyli polskie Machinarium

Post autor: adventurka » 29 listopada 2018, 22:09

Chyba masz rację, Vicku.

Człowiek, który kontaktował się z nami na forum, to Daniel Włodarski - autor koncepcji graficznej, ale głównym programistą, a przede wszystkim producentem jest Krzysztof Orzędowski ze studia Cobble Games. Na swojej stronie Orzędowski dość ogólnikowo pisze o sprawie umowy z wydawcą.

Przeczytałam tylko początek, bo to też niestety po angielsku. Wynika z tego, że producent zamknął prace nad projektem i oddał grę w ręce wydawcy, za co otrzymał wypłatę. Formalnie wywiązał się ze zobowiązań umownych, ale były też ustne, niezapisane w umowie ustalenia / sugestie wydawcy dotyczące dodania w późniejszym czasie dodatkowych funkcji i treści.

Producent chyba nie czuje się zobowiązany do robienia tego nieodpłatnie, a wydawca musiałby znowu trochę zainwestować.

Awatar użytkownika
Vicek
Publicysta
Posty: 1894
Rejestracja: 04 stycznia 2012, 00:53
Lokalizacja: Kielce
Podziękował(a): 4 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 106 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: Futurust, czyli polskie Machinarium

Post autor: Vicek » 29 listopada 2018, 22:55

To wiele wyjaśnia. Współpraca z wydawcą się nie układała, jednak twórcy uznali, że nie ma sensu zrywać kontraktu, dostarczyli gotowy produkt i uznali, że na tym ich rola się kończy. Jednocześnie w tekście pada stwierdzenie, że nigdy więcej nie zamierzają współpracować z tym wydawcą. Pojawia się też kilka rad w rodzaju: "Jeśli czegoś nie ma na papierze, to znaczy, że to nie istnieje. Nieważne, jak miła wydaje się być osoba, z którą rozmawiasz", ""Przeczytaj kontrakt zanim go podpiszesz i upewnij się, że druga strona również go podpisała" albo "Dobrze płać prawnikom. Mogą cię uratować od wielu nieprzespanych nocy".

Smutne, że z powodu przepychanek między autorami a wydawcą nieźle zapowiadająca się przygodówka może nigdy nie ujrzeć światła dziennego. Tym bardziej, że, mimo sporych problemów, udało się ją jednak ukończyć.
_________________________________________________________________________________________________
Kanał na youtube o przygodówkach i nie tylko: http://www.youtube.com/user/vicek83

Awatar użytkownika
Vicek
Publicysta
Posty: 1894
Rejestracja: 04 stycznia 2012, 00:53
Lokalizacja: Kielce
Podziękował(a): 4 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 106 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: Futurust, czyli polskie Machinarium

Post autor: Vicek » 01 lutego 2019, 21:30

Krzysztof Orzędowski ponownie zabrał głos w tej sprawie, tym razem na Facebooku.
Futurust powstawał w ramach - upraszczając mocno - kooperacji dwóch twórców. FDG próbował się dogadać z jedną ze stron za plecami drugiej w sprawie wydania gry. Można chyba założyć, że nie robiliby tego, gdyby gra była słabej jakości i nie rokowała conajmniej zadowalających wyników.
Karta zniknęła, bo twórcy złożyli zgłoszenie o pogwałceniu praw autorskich do Steam.
Teraz głośno jest o kolejnej nieprzyjemnej sprawie. Otóż po rozwiązaniu umowy z autorami Indygo, Fat Dog Games nie przykazał im praw autorskich do sprzedaży ich gry na Steamie i została ona wycofana z oferty sklepu.
_________________________________________________________________________________________________
Kanał na youtube o przygodówkach i nie tylko: http://www.youtube.com/user/vicek83

Awatar użytkownika
cobblegames
Obserwator
Posty: 22
Rejestracja: 01 kwietnia 2019, 12:33
Podziękował(a): 5 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 3 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: Futurust, czyli polskie Machinarium

Post autor: cobblegames » 01 kwietnia 2019, 12:40

Hej hej.
Tu Krzysiek Orzędowski z Cobble Games. Na blogu widziałem, że ktoś zalinkował do mojego wpisu z tego forum i tak się dowiedziałem o istnieniu tego wątku.

Obecnie staramy się nie pisać publicznie nic o Fat Dog Games ani o grze Futurust, ale mogę was zapewnić, że z Danielem Włodarskim nadal współpracujemy.

Futurust zostanie wydany w takiej czy innej formie :)
Daniel jest właścicielem praw autorskich do gry. Moja firma ten projekt kodowała i nie zamierzamy go oddać tak bez walki.

Pytajcie mnie śmiało i postaram się odpowiedzieć na tyle ile będę mógł.

PS. To że zarejestrowałem się tutaj 1go kwietnia to nie prima aprillis. Tak po prostu wyszło.

Awatar użytkownika
Urszula
Administrator
Posty: 12186
Rejestracja: 31 grudnia 2011, 12:05
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował(a): 177 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 189 razy
Płeć:

Re: Futurust, czyli polskie Machinarium

Post autor: Urszula » 28 czerwca 2019, 21:54

"10. Futurust - gra gotowa do wydania, poza planem wydawniczym, trwają rozmowy z deweloperem." czytaj
___________________________________________________________________________________________________
Moje :D gry
kontakt w sprawach PrzygodoManii: urszula(at)przygodomania(kropka)pl[/b]

Awatar użytkownika
cobblegames
Obserwator
Posty: 22
Rejestracja: 01 kwietnia 2019, 12:33
Podziękował(a): 5 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 3 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: Futurust, czyli polskie Machinarium

Post autor: cobblegames » 03 lipca 2019, 18:01

Potwierdzam, że jesteśmy bardzo blisko porozumienia z wydawcą. Dopóki jednak nie zostanie podpisane oficjalne pismo oraz nie zostanie to zakomunikowane na giełdzie przez Fat Dog Games ( teraz znanym jako No Gravity Games) nic więcej nie mogę napisać.

Awatar użytkownika
jackowsky
Przyjaciel forum
Posty: 1745
Rejestracja: 07 stycznia 2013, 12:39
Ukończone gry przygodowe - link do tematu: http://forum.przygodomania.pl/viewtopic ... t=50#p9799
Lokalizacja: Chorzów
Podziękował(a): 71 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 44 razy

Re: Futurust, czyli polskie Machinarium

Post autor: jackowsky » 03 lipca 2019, 18:53

No to, trzymam kciuki. Zawsze szkoda włożonej pracy. No i przygodówki.
Ostatnio skończone: Monolith PL (80%), Baldur's Gate 3 PL (80%), Crowns and Pawns: Kingdom of Deceit PL (60%), Alter Ego PL (50%), Boxville (60%)

Awatar użytkownika
cobblegames
Obserwator
Posty: 22
Rejestracja: 01 kwietnia 2019, 12:33
Podziękował(a): 5 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 3 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: Futurust, czyli polskie Machinarium

Post autor: cobblegames » 03 lipca 2019, 20:48

Na pewno kiedy już drogę formalną będziemy mieli za sobą napiszę coś więcej. Wychowałem się na przygodówkach z Amigi i one są mi zawsze bliskie sercu :)

Awatar użytkownika
cobblegames
Obserwator
Posty: 22
Rejestracja: 01 kwietnia 2019, 12:33
Podziękował(a): 5 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 3 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: Futurust, czyli polskie Machinarium

Post autor: cobblegames » 15 października 2019, 17:23

Hej Przygodomaniacy.
Dziewiątego Października zarząd No Gravity Games opublikował wreszcie oświadczenie o naszym porozumieniu pozasądowym w związku z czym możemy już mówić o grze publicznie. Treść porozumienia jest tajna i niestety nie mogę mówić o jego szczegółach. W skrócie: Gra wraca do nas. Możemy a wręcz musimy ją wydać samodzielnie na czym tylko będziemy w stanie a poprzedni wydawca otrzyma część zarobionych przez grę pieniędzy. Nie możemy też pisać nic co może postawić wydawcę w złym świetle więc jeżeli pojawią się jakieś pytania o naszą zakończoną z nimi współpracę to niestety nie będe mógł nic napisać. Z mojej strony cieszę się, że sprawa wreszcie została naprostowana.

Jesteście pierwszym miejscem, w którym to ogłaszamy. Nie ogłosiliśmy tego jeszcze nawet na naszych kanałach społecznościowych.

Tyle tytułem wstępu.

A teraz troszkę o grze, zespole, w jakim jest obecnie stadium i jakie mamy wobec niej plany.

Na początek zapraszamy na nową stronę gry http://www.futurust.com i zachęcam do zapisania się do newslettera. Wszystkie komunikaty będą rozsyłane też właśnie drogą mailową. Jest też tam nowy teaser gry pokazujący nowe lokacje... z starej ukończonej już wersji (o tym niżej)

Czekamy na akceptację naszej strony sklepowej Steam: https://store.steampowered.com/app/1175530/ Obecnie link jeszcze nie jest pewnie aktywny bo możemy ją pokazać dopiero kiedy dostaniemy zielone światło od Valve, ale jak tylko je dostaniemy to strona ujrzy światło dzienne. Chcemy pokazać ją jak najszybciej by móc zacząć budować te mityczne "wishlisty".
Monitorowanie wishlist jest nam potrzebne by móc oszacować dobry moment na premierę.
Obecnie ze względu na mało czasu przed targami PGA (na którym będziemy obecni. Nie na stoisku, ale zawsze możemy się z jakimś fanem przygodówek umówić na kawę lub kolę) strona jest jedynie w języku angielskim. Planowana jest też wersja polska i to samo tyczy się wersji gry. Będzie pełna lokalizacja Futurusta w języku polskim. Marzy nam się voice over dialogów, ale to w dużej mierze będzie zależeć od kondycji naszej firmy. Na codzień Cobble Games robi też inne gry na zlecenie innych klientów. Futurust to taki nasz (a dokładnie mój bo reszta firmy robi coś innego) trzeci etat.

Po pokazaniu strony steam kolejnym krokiem będzie opublikowanie darmowego dema. Chcemy to zrobić najpóźniej do lutego 2020. Zakres dema musimy jeszcze przedyskutować wewnętrznie. Za wcześnie jednak by pisać cokolwiek czy w demie będzie 1, 5 czy 7 poziomów.

I teraz mogę płynnie przejść do cześci, w której opiszę w jakim stadium jest gra:

<tu był bardzo długi fragment, który zostałem poproszony by usunąć bo według byłego wydawnictwa łamał postanowienia naszego porozumienia. Usunąłem go bo nie chcę dalej się z nimi przepychać. No Gravity Games życzę powodzenia i niech nie popełnia błędów Fat Dog Games>

Długo mieliśmy sytuację patową, gdzie żadna ze stron nie chciała ustąpić, ale pomogła nam w mediacjach Fundacja Indie Games Polska.

W związku z tym, że gra jest już w naszej pełnym posiadaniu postanowiliśmy też dać jej tyle miłości ile jesteśmy w stanie.
De facto składamy ją od początku, ale tym razem mamy już wszystkie elementy graficzne gotowe, zespół jest bardziej doświadczony bo przez ten miniony rok zdążyliśmy już zrobić ponad 10 zleceń na inne projekty i korzystamy też z dodatkowych narżędzi. Silnikiem gry nadal jest Unity. Całkowicie też przerabiamy pierwotnie nieczytelne UI oraz dodaliśmy dialogi zamiast ikon, które mogły być niezrozumiałe dla niektórych osób. Chcemy też wszystkie 32 lokacje w grze maksymalnie poprawić dodając efekty świetlne i więcej animacji elementów tła.

W kwestii zespołu: grę wykonuje moja firma Cobble Games. Daniel Włodarski jest z nami duszą, ale jego kwitnąca kariera ilustratora bajek dla dzieci nie pozwala mu zaangażować się full time w proces tworzenia. W mojej firmie pracują jednak też inni graficy i mam wydzieloną drużynę, która jest odpowiedzialna za ten projekt od strony graficznej. Jestem pewien, że będzie widać to w demie.

Ostatnia rzecz: Kiedy premiera? Na steam bezpiecznie podałem w wymaganym polu 1 październik 2020. Nie jest to jednak data definitywna bo chcemy produkcję zamknąć wcześniej. Wolę jednak podać późniejszą datę niż potem musieć się tłumaczyć kolejny raz z obsuwy, tym razem z mojej winy. Tworzymy też równocześnie wersje na konsole. Na pewno będzie wersja na XBOX, ale też aktywnie staramy się pozyskać dev kit do konsoli Nintendo Switch. Gra zostanie też wydana na mobile, ale to dopiero w późniejszym terminie.

Co do ceny finalnej: Jeszcze nie mamy jej ustalonej finalnie, ale nie ważna jaka będzie dla reszty świata bo dla Polski zrobimy "specjalną". Na premierę pewnie też rozdam kilka kodów specjalnie dla członków tego forum.

Tyle ode mnie. Jeżeli macie jakieś pytania to bardzo chętnie na nie odpowiem.

Trzymajcie się ciepło bo zima idzie :)

Krzysztof Orzędowski
Ostatnio zmieniony 23 października 2019, 18:45 przez cobblegames, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
twig
Przyjaciel forum
Posty: 1746
Rejestracja: 25 lutego 2012, 12:41
Podziękował(a): 29 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 64 razy
Płeć:

Re: Futurust, czyli polskie Machinarium

Post autor: twig » 15 października 2019, 19:01

Trzymam kciuki i mam nadzieję, że po poprawkach gra będzie jeszcze lepsza od tej poprzedniej wersji.
Hurra i wciąż szukasz dziur
Gram: ---
W sprawach PrzygodoManii piszcie na twig(małpa)przygodomania(kropka)pl
Przygodomania - z miłości do przygodówek. Wszystko o przygodówkach: solucje, recenzje, galerie, łatki, zapisy z gier

Awatar użytkownika
DirkPitt1
Publicysta
Posty: 793
Rejestracja: 08 lipca 2015, 13:42
Podziękował(a): 33 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 88 razy
Płeć:

Re: Futurust, czyli polskie Machinarium

Post autor: DirkPitt1 » 15 października 2019, 19:55

Dobra wiadomość. :)
- Bruno, ty chyba masz paranoję.
- Paranoja jest wtedy, gdy nikt nie chce cię zabić. -BS3

Awatar użytkownika
cobblegames
Obserwator
Posty: 22
Rejestracja: 01 kwietnia 2019, 12:33
Podziękował(a): 5 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 3 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: Futurust, czyli polskie Machinarium

Post autor: cobblegames » 17 października 2019, 00:23

Dzięki za życzliwe słowa. Właśnie dostaliśmy zgodę na pokazanie strony Steam dla Futurusta. Będę zobowiązany za dodanie gry do swojej Listy Życzeń


Lista życzeń jest ważna by Steam nie zakopał naszej gry pod toną gier, które codziennie są tam publikowane.

Awatar użytkownika
MrPepka
Przyjaciel forum
Posty: 664
Rejestracja: 08 sierpnia 2016, 15:18
Podziękował(a): 8 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 35 razy
Płeć:

Re: Futurust, czyli polskie Machinarium

Post autor: MrPepka » 17 października 2019, 09:58

A nie myśleliście o dodaniu gry do platformy GOG.com?

Awatar użytkownika
Vicek
Publicysta
Posty: 1894
Rejestracja: 04 stycznia 2012, 00:53
Lokalizacja: Kielce
Podziękował(a): 4 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 106 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: Futurust, czyli polskie Machinarium

Post autor: Vicek » 17 października 2019, 20:54

Super, trzymam kciuki.

Mam jedno pytanie - co ze zobowiązaniami wobec osób, które wsparły grę na Kickstarterze? Zostaną uregulowane?
_________________________________________________________________________________________________
Kanał na youtube o przygodówkach i nie tylko: http://www.youtube.com/user/vicek83

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gry na PC oraz inne platformy”