Futurust, czyli polskie Machinarium

Czy chcesz zagrać w ten tytuł?

Tak
9
69%
Nie
2
15%
Jeszcze nie wiem
2
15%
 
Liczba głosów: 13

Awatar użytkownika
twig
Przyjaciel forum
Posty: 1400
Rejestracja: 25 lutego 2012, 12:41
Podziękował(a): 17 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 26 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Futurust, czyli polskie Machinarium

Postautor: twig » 20 kwietnia 2017, 22:04

Jednak robienie gry "zainspirowanej" grą to inna sytuacja niż robienie gry inspirowanej postacią z zupełnie innego medium. Zrób grę z młodą panią archeolog o pokaźnym biuście biegającą po ruinach grobowców w szortach i z uzi w dłoniach i spróbuj twierdzić, że inspirowałeś się Anią z Zielonego Wzgórza :D

Taka na przykład Primordia od Wadjet Eye - postapokaliptyczny świat, bohaterem jest robot (a nawet dwa roboty) - i w życiu nie porównałbym tej gry z Machinarium.
Hurra i wciąż szukasz dziur
Gram: ---
Niedawno ukończyłem: Anna's Quest
W sprawach PrzygodoManii piszcie na twig(małpa)przygodomania(kropka)pl
Przygodomania - z miłości do przygodówek. Wszystko o przygodówkach: solucje, recenzje, galerie, łatki, zapisy z gier

Awatar użytkownika
Xantia
Przyjaciel forum
Posty: 895
Rejestracja: 28 lutego 2012, 15:15
Lokalizacja: mała Wielkopolska
Podziękował(a): 3 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 1 raz
Płeć: Mężczyzna

Re: Futurust, czyli polskie Machinarium

Postautor: Xantia » 20 kwietnia 2017, 22:13

Sorry, ale ten przykład nie trafia do mnie. Porównałbym to raczej do wieży Eiffla. Ona jest jedyna i ktoś buduje inną, tylko w innym kolorze i troszkę mniejszą. Szkielet jest bardzo podobny. A co będzie się w niej działo, to i owszem, okaże się później. Moje aktualne odczucia są takie. Nie przekreślam w swoich oczach waszego wysiłku itd. Poczekamy wszyscy na finał i być może, że te odczucia ulegną zmianie na plus. Pozdrawiam i powodzenia :)

Awatar użytkownika
dEn
Posty: 17
Rejestracja: 10 kwietnia 2017, 13:13
Otrzymał(a) podziękowania: 1 raz
Płeć: Nieokreślona

Re: Futurust, czyli polskie Machinarium

Postautor: dEn » 20 kwietnia 2017, 22:41

twig pisze:Taka na przykład Primordia od Wadjet Eye - postapokaliptyczny świat, bohaterem jest robot (a nawet dwa roboty) - i w życiu nie porównałbym tej gry z Machinarium.


Brak życia, kolorystyka, to są wspólne cechy.

A oto wspólne cechy robotów:
Obrazek
Frankenstein pełną gębą :D
Podobieństwo jest.
Ostatnio zmieniony 04 sierpnia 2017, 22:51 przez dEn, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
twig
Przyjaciel forum
Posty: 1400
Rejestracja: 25 lutego 2012, 12:41
Podziękował(a): 17 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 26 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Futurust, czyli polskie Machinarium

Postautor: twig » 20 kwietnia 2017, 23:04

I dla porównania Horatio z Primordii:

Obrazek

Od razu widać, że Futurust jest inspirowany Primordią :E
Hurra i wciąż szukasz dziur
Gram: ---
Niedawno ukończyłem: Anna's Quest
W sprawach PrzygodoManii piszcie na twig(małpa)przygodomania(kropka)pl
Przygodomania - z miłości do przygodówek. Wszystko o przygodówkach: solucje, recenzje, galerie, łatki, zapisy z gier

Awatar użytkownika
Sir_Kiełbasa
Z Przygodą na Ty
Posty: 1945
Rejestracja: 01 sierpnia 2013, 18:46
Ukończone gry przygodowe - link do tematu: Gothic 1 i 2, Lotus 3, Montezuma's Revenge, Red Baron, Sokoban, International Karate
Podziękował(a): 4 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 18 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Futurust, czyli polskie Machinarium

Postautor: Sir_Kiełbasa » 21 kwietnia 2017, 06:52

dEn pisze:A oto wspólne cechy robotów:


Wyglądają jak bliscy krewni, a wystarczyło robota wydłużyć oraz zmienić mu głowę na kwadratową lub trójkątną i nie byłoby podobieństwa/narzekania. ;)

Awatar użytkownika
dEn
Posty: 17
Rejestracja: 10 kwietnia 2017, 13:13
Otrzymał(a) podziękowania: 1 raz
Płeć: Nieokreślona

Re: Futurust, czyli polskie Machinarium

Postautor: dEn » 21 kwietnia 2017, 12:29

Sir_Kiełbasa pisze:Wyglądają jak bliscy krewni, a wystarczyło robota wydłużyć oraz zmienić mu głowę na kwadratową lub trójkątną i nie byłoby podobieństwa/narzekania. ;)

Rust pozostanie w takiej formie jaką mu nadałem.
Jeżeli coś nie jest inspiracją pozostaje kopią a kopia to plagiat. Inspiracja może się podobać lub nie ale trzeba poczekać na finalny produkt żeby można było rozwiać wątpliwości i móc ocenić.
To nie pierwsza taka sytuacja. Miałem ich kilka :)
Przypomniałem sobie moment, kiedy chciałem wydać swoją pierwszą grę planszową(grałem tylko w 2 planszówki: Small World i Catan). Po spisaniu zasad, reguł i nadaniu mechaniki zrobiłem wersję testową. Okazała się dobra. Wydrukowałem wszystkie elementy i nakleiłem na karton, zamówiłem kostki, pionki, żetony i dalej ją testowałem. Nadalem grze historię, wydrukowałem instrukcję i postanowiłem wysłać do bardziej doświadczonych w celu oceny. Co dziwne wszyscy wydawcy ochoczo chwalili grę i chcieli żebym wysłał prototyp. Najbardziej zależało mi na firmie Rebel. I wiecie co? Jako jedyni odpisali że istnieje podobna gra o nazwie Runebound. Chwyciłem instrukcję, czytam, czytam i nie widzę niczego poza pewnym pobocznym składnikiem mechaniki. Zraziłem się trochę gdy dostałem odpowiedź, że gra musi zawierać unikalne rozwiązania mechaniczne nie stosowane nigdzie indziej. Zostawiłem tą grę pomimo ze firma Galakta była chętna. Czy myślę o tym żeby ją skończyć? Jak najbardziej dlatego że była to mini strategia dla 2-4 graczy a Runebound to gra przygodowa o zupełnie innej tematyce. Czy można wydać tą planszówkę? Jak najbardziej, jeżeli nie z czyjąś pomocą to własnym nakładem, bo trudno rzucić w kąt coś tak wyjątkowego.

Kolejna sytuacja sprzed sześciu lat:
Kiedyś próbowałem pisać wiersze. Wydawały się być bardzo dobre i przekazywały (jak dla mnie) niesamowity ładunek uczuciowy. Chciałem poprawić się w pisaniu więc zalogowalem się na forum literackim. Moje rozczarowanie było ogromne gdy zostałem tak skutecznie zmieszany z błotem, że nie mogłem się domyć przez tydzień. Pomyślałem: Skoro piszę źle, a wszystkie tematy zostały wyczerpane, to nauczę się pisać poprawnie o rzeczach, których są miliony i wcale nie są wyjątkowo osobliwe. Opisywałem wiec uczucia i zdarzenia na swój sposób i po kilku latach udało mi się napisać kilka poprawnych, ciekawych wierszy. Gdy spojrzałem na te 1 wypociny byłem o wiele mądrzejszy i wydawały mi się banalne. Nie napisałem co prawda niczego nowego ale pisałem inaczej na tematy, które były aktualne, są i takie pozostaną. Różnica polegała na tym że były poprawne, ciekawe, intrygujące i wywoływały określone emocje.
Więc możecie albo poczekać, albo narzekać, albo zmieszać z błotem, albo chwalić, bo każdy jest inny i nie każda produkcja musi być jak "Limbo of the Lost", dzięki temu można nauczyć się wielu przydatnych rzeczy. Pierwsze wiersze chwalili nieliczni a te ostatnie "prawie" wszyscy. W grę nie zagrał nikt, bo czeka na lepsze czasy, a Futurust na razie zwiększa objętość. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Xantia
Przyjaciel forum
Posty: 895
Rejestracja: 28 lutego 2012, 15:15
Lokalizacja: mała Wielkopolska
Podziękował(a): 3 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 1 raz
Płeć: Mężczyzna

Re: Futurust, czyli polskie Machinarium

Postautor: Xantia » 23 kwietnia 2017, 14:23

Dla mnie, ta akurat sytuacja, jest oczywista. Musiałbym nie znać Machinarium, albo być ślepcem, żeby nie zauważyć wręcz rażącego podobieństwa. Gdy pierwszy raz oglądałem screeny z Futurust, to pomyślałem: Pewnie producent ma permisję i błogosławieństwo twórców Machinarium, by czerpali ich pomysły, albo to plagiat.

Awatar użytkownika
dEn
Posty: 17
Rejestracja: 10 kwietnia 2017, 13:13
Otrzymał(a) podziękowania: 1 raz
Płeć: Nieokreślona

Re: Futurust, czyli polskie Machinarium

Postautor: dEn » 25 kwietnia 2017, 17:14

Dla osób które niczego nie stworzyły jak najbardziej, istotne są podobieństwa, nawet bardzo istotnym jest żeby każdy kolejny tytuł był świeży, choćby screeny były z piekła rodem ale żeby nie zawierały ognia, diabłów i czerwonej palety barw, bo nie wniosą niczego nowego lub będą do czegoś podobne.
Mamy inspirację, wzorowane się, klonowanie, plagiat i są to różne pojęcia. A plagiat to tak jakby komuś powiedzieć w twarz że coś ukradł ;
http://lookreatywni.pl/kategorie/nowe-t ... puterowej/
I każdy może mieć swoje zdanie jednak dobrze jest w obiektywny sposób podejść do tematu, bo inspirujemu się od wieków ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
twig
Przyjaciel forum
Posty: 1400
Rejestracja: 25 lutego 2012, 12:41
Podziękował(a): 17 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 26 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Futurust, czyli polskie Machinarium

Postautor: twig » 25 kwietnia 2017, 18:15

Abstrahując już od tego, czy to plagiat, inspiracja, zapatrzenie, hołd, wyznanie miłości, konwergencja planet, kosmiczne wibracje czy dowód na istnienie wspólnej jaźni, warto zauważyć, że tego typu dyskusja (ale w większej skali) pojawi się po premierze gry - i to właśnie od samego początku próbuję powiedzieć. Napracujecie się, a na koniec i tak wasza gra zostanie zapamiętana jako "ta polska podróba Machinarium".
Hurra i wciąż szukasz dziur
Gram: ---
Niedawno ukończyłem: Anna's Quest
W sprawach PrzygodoManii piszcie na twig(małpa)przygodomania(kropka)pl
Przygodomania - z miłości do przygodówek. Wszystko o przygodówkach: solucje, recenzje, galerie, łatki, zapisy z gier

Awatar użytkownika
Sir_Kiełbasa
Z Przygodą na Ty
Posty: 1945
Rejestracja: 01 sierpnia 2013, 18:46
Ukończone gry przygodowe - link do tematu: Gothic 1 i 2, Lotus 3, Montezuma's Revenge, Red Baron, Sokoban, International Karate
Podziękował(a): 4 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 18 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Futurust, czyli polskie Machinarium

Postautor: Sir_Kiełbasa » 25 kwietnia 2017, 19:54

Ale może dzięki temu kolejna gra będzie mniej inspirowana? :)

Awatar użytkownika
Urszula
Administrator
Posty: 9398
Rejestracja: 31 grudnia 2011, 12:05
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował(a): 84 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 109 razy
Płeć: Kobieta

Re: Futurust, czyli polskie Machinarium

Postautor: Urszula » 25 kwietnia 2017, 20:32

Sir_Kiełbasa pisze:Ale może dzięki temu kolejna gra będzie mniej inspirowana? :)
No właśnie, dajmy szanse grze, a potem będziemy narzekać, albo i nie. :) Zaś dobrze, że jest dyskusja, to znaczy, że jest zainteresowanie :oczko:
___________________________________________________________________________________________________
Moje gry
Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Dawstwa Szpiku - KRS 0000202597 - przekaż 1% podatku

kontakt w sprawach PrzygodoManii: urszula(at)przygodomania(kropka)pl

Awatar użytkownika
Xantia
Przyjaciel forum
Posty: 895
Rejestracja: 28 lutego 2012, 15:15
Lokalizacja: mała Wielkopolska
Podziękował(a): 3 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 1 raz
Płeć: Mężczyzna

Re: Futurust, czyli polskie Machinarium

Postautor: Xantia » 25 kwietnia 2017, 22:41

dEn pisze:Mamy inspirację, wzorowane się, klonowanie, plagiat i są to różne pojęcia. A plagiat to tak jakby komuś powiedzieć w twarz że coś ukradł ;

I każdy może mieć swoje zdanie jednak dobrze jest w obiektywny sposób podejść do tematu, bo inspirujemu się od wieków ;)


I właśnie z tego powodu, że jest cienka, a często płynna, granica między jednym pojęciem a drugim, nie da się w obiektywny sposób podejść do tematu. Gdyby tak było, to nie byłoby procesów sadowych. Siłą rzeczy, indywidualne postrzeganie danego dzieła, jest subiektywne. Po prostu, moje zdanie na ten temat nie współgra (nomen omen :oczko: ) z Twoim. Chcę też podkreślić, że w najmniejszym stopniu, nie ma we mnie chęci sprawienia przykrości komukolwiek i wyraziłem tylko moją opinię. Abstrahując już od tej różnicy zdań, grafika, jaką operujecie, sama w sobie, bardzo mi się podoba i widać, że macie talent, duży potencjał i emanuje z tego wszystkiego pasja, która niech was nie opuszcza i niech przynosi wam i odbiorcom jak najwięcej radości. :)

Awatar użytkownika
dEn
Posty: 17
Rejestracja: 10 kwietnia 2017, 13:13
Otrzymał(a) podziękowania: 1 raz
Płeć: Nieokreślona

Re: Futurust, czyli polskie Machinarium

Postautor: dEn » 17 maja 2017, 22:12

Cześć. Chciał bym poinformować że gra znalazła wydawcę. Demo dostępne będzie w sierpniu na pełną wersję przyjdzie poczekać do marca 2018r. Działamy prężnie.:)
Obrazek
Ostatnio zmieniony 04 sierpnia 2017, 22:54 przez dEn, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kassiopestka
Publicysta
Posty: 3337
Rejestracja: 04 stycznia 2012, 21:04
Ukończone gry przygodowe - link do tematu: http://www.przygodomania.pl/forum/viewt ... 4&start=60
Podziękował(a): 69 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 28 razy
Płeć: Kobieta

Re: Futurust, czyli polskie Machinarium

Postautor: kassiopestka » 17 maja 2017, 22:56

Rewelka, będą w niej jakieś napisy w jakimś języku (i w jakim?) czy wzorem Machinarium komunikacja obrazkowa?

Awatar użytkownika
Eramas
Publicysta
Posty: 238
Rejestracja: 04 stycznia 2012, 00:09
Lokalizacja: Kalisz
Podziękował(a): 3 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 6 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Futurust, czyli polskie Machinarium

Postautor: Eramas » 18 maja 2017, 01:33

Fajny robocik, taki typowy szwagier.

Awatar użytkownika
ZenekZombie
Moderator
Posty: 1818
Rejestracja: 19 października 2014, 14:19
Lokalizacja: Częstochowa/Lublin
Podziękował(a): 38 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 34 razy
Płeć: Kobieta

Re: Futurust, czyli polskie Machinarium

Postautor: ZenekZombie » 18 maja 2017, 04:54

dEn pisze:Chciał bym poinformować że gra znalazła wydawcę.

Planujecie wydanie pudełkowe, czy tylko wersję cyfrową?
kontakt w sprawach forum: zenekzombie[at]przygodomania.pl

Awatar użytkownika
dEn
Posty: 17
Rejestracja: 10 kwietnia 2017, 13:13
Otrzymał(a) podziękowania: 1 raz
Płeć: Nieokreślona

Re: Futurust, czyli polskie Machinarium

Postautor: dEn » 18 maja 2017, 09:53

Eramas pisze:Fajny robocik, taki typowy szwagier.

:okok:
kassiopestka pisze:Rewelka, będą w niej jakieś napisy w jakimś języku (i w jakim?) czy wzorem Machinarium komunikacja obrazkowa?

Porozumiewamy się piktogramami i komiksową komunikacją obrazkową.
ZenekZombie pisze:Planujecie wydanie pudełkowe, czy tylko wersję cyfrową?

Będę negocjował z wydawcą kolekcjonerskie wydanie ze ścieżką dźwiękową oraz skanami grafik w formie kolażu w pudełkowej wersji.

Awatar użytkownika
kassiopestka
Publicysta
Posty: 3337
Rejestracja: 04 stycznia 2012, 21:04
Ukończone gry przygodowe - link do tematu: http://www.przygodomania.pl/forum/viewt ... 4&start=60
Podziękował(a): 69 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 28 razy
Płeć: Kobieta

Re: Futurust, czyli polskie Machinarium

Postautor: kassiopestka » 18 maja 2017, 11:07

Czy tam stoi maluch? :P

Awatar użytkownika
Adam_OK
Moderator
Posty: 2390
Rejestracja: 24 lutego 2013, 10:28
Lokalizacja: Ząbki koło Warszawy
Podziękował(a): 28 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 29 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Futurust, czyli polskie Machinarium

Postautor: Adam_OK » 24 maja 2017, 14:36

Ten najnowszy screen bardzo ciekawy, szczególnie ten maluch w kolorze nowojorskich taksówek :)
Czasem trzeba się cofnąć, aby móc pójść dalej.
Moja lista gier ukończonych
W sprawach forum i www piszcie: adam_ok(at)przygodomania.pl

Awatar użytkownika
dEn
Posty: 17
Rejestracja: 10 kwietnia 2017, 13:13
Otrzymał(a) podziękowania: 1 raz
Płeć: Nieokreślona

Re: Futurust, czyli polskie Machinarium

Postautor: dEn » 30 maja 2017, 16:27

Tak, dokładnie to maluch. Będzie sporo takich nawiązań do współczesnego świata, postaci z gier, książek, komiksów.

BTW Mam pytanie:
1 Czy jako gracze wolicie ukończyć jedną ścieżkę fabularną a później zacząć nową grę, przejść kilka poziomów i wybrać drugą ścieżkę fabularną i eksplorowac nowe lokacje,
2 czy raczej woleli byście, żeby nie miało to znaczenia jaki był by wasz wybór, bo i tak przy jednym podejściu fabuła zaprowadziła by was na lokacje z 2 ścieżki i wszystkie lokacje mieli byście na talerzu przy 1 podejściu lecz wtedy nieliniowosc była by fikcyjna?

1 czy raczej 2?


Wróć do „Gry na PC oraz inne platformy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość