Back to 1998 - trailer

Awatar użytkownika
adventurka
Administrator
Posty: 2450
Rejestracja: 16 lutego 2012, 00:23
Lokalizacja: Słupsk
Podziękował(a): 90 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 47 razy
Płeć: Kobieta

Back to 1998 - trailer

Postautor: adventurka » 11 kwietnia 2019, 11:09

Obrazek
Back to 1998 to przygodówka w stylu pixel art z warszawskiego studia Bold Pixel.

Lubisz przygodówki point & click z lat 90-tych? Dobrze trafiłeś! Wciel się w bohatera, który przemierzając różne lokacje, rozwiązuje zagadki, chcąc wrócić do domu i rodziny. Masa gadżetów z tamtych lat, sporo dobrego humoru i niezapomniane dialogi, które przejdą do historii.

Przygoda typu point & click
    "Back to 1998" to współczesna gra o wyglądzie retro. Używaj myszki, pada albo palca (na dotykowym ekranie), aby wchodzić w interakcje z przedmiotami i osobami. Używaj przedmiotów, aby rozwiązywać łamigłówki i ukończyć historię.

Śmieszne postacie i dialogi
    Poznaj różne osoby, rozmawiaj z nimi. Pomagając im, pomagasz sobie w rozwiązaniu zagadek. Bez nich nie wygrasz w grze. No i pamiętaj, żeby nie zadzierać z kotem!
Przedmioty i interakcje
    Sporo przedmiotów z lat 90-tych, których możesz użyć podczas przygody w grze "Back to 1998". Łącz przedmioty ze sobą, aby otrzymać nowe, które pomogą ci w rozwiązaniu łamigłówek. Rozwiązuj zagadki, bazując na ukrytych wskazówkach w grze.
Ciekawe miejsca
    Jesteś w latach 90-tych więc nie mogło zabraknąć salonu arcade z grami elektronicznymi. Zdobądź cenne przedmioty do misji w różnych lokalizacjach. Jakich misji? Przekonaj się sam.
Ukryte przedmioty
    Szukaj ukrytych przedmiotów w "Back to 1998", bo większość z nich ci się przyda. Niektóre są tuż przed tobą, inne mogą się ukrywać. Zdobądź je wszystkie, żeby ukończyć grę.
Ukryte minigry
    Znajdź dyskietkę z grą, napraw komputer i zagraj tak, żeby pokonać przeciwnika. Ale to nie jedyna minigra, która czeka wewnątrz "Back to 1998". Masa nostalgii w grze przygodowej, zręcznościowej czy logicznej. Warto ukończyć je wszystkie.

Premiera Back to 1998 planowana na 15 kwietnia 2019 (polskie napisy).

Strona gry / Twitter producenta / Steam
Przygodopedia


https://youtu.be/48F0PhCWVFI

Obrazek
Kontakt w sprawach forum: adventurka[at]przygodomania.pl

Awatar użytkownika
Sir_Kiełbasa
Przygodożerca
Posty: 2106
Rejestracja: 01 sierpnia 2013, 18:46
Ukończone gry przygodowe - link do tematu: Gothic 1 i 2, Lotus 3, Montezuma's Revenge, Red Baron, Sokoban, International Karate
Podziękował(a): 4 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 18 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Back to 1998 - trailer

Postautor: Sir_Kiełbasa » 11 kwietnia 2019, 11:55

Pixele ala wczesna Sierra (nawet wygładzanie w 144p niewiele daje), tylko kolorów więcej. Psuje to efekt niestety. Powinni zrobić w 16 kolorach albo 4. No i z opcją dla DOS-a, żeby na AT-ku dało się uruchomić.

Awatar użytkownika
twig
Przyjaciel forum
Posty: 1523
Rejestracja: 25 lutego 2012, 12:41
Podziękował(a): 20 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 37 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Back to 1998 - trailer

Postautor: twig » 11 kwietnia 2019, 16:30

Ciekawe, jakie to mają być "lata 90-te" (za tego babola powinni dostać po łapach). Polskie lata 90.? Zachodnioeuropejskie? Amerykańskie? Jakieś wyimaginowane lata 90. z amerykańskich filmów?

Oprawa graficzna jest koszmarna.
Hurra i wciąż szukasz dziur
Gram: Inner World 2
W sprawach PrzygodoManii piszcie na twig(małpa)przygodomania(kropka)pl
Przygodomania - z miłości do przygodówek. Wszystko o przygodówkach: solucje, recenzje, galerie, łatki, zapisy z gier

Awatar użytkownika
earwig11
Przyjaciel forum
Posty: 592
Rejestracja: 19 kwietnia 2012, 22:33
Lokalizacja: Maupiti Island
Podziękował(a): 5 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 49 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Back to 1998 - trailer

Postautor: earwig11 » 11 kwietnia 2019, 18:01

Oprawa graficzna sugeruje, że może im się pomyliły dwie ostatnie cyferki w tytule i powinno być Back to 1989. Dla mnie taka grafika jest za bardzo retro, wolałbym coś w stylu gier od Wadjet Eye.

Awatar użytkownika
Urszula
Administrator
Posty: 10492
Rejestracja: 31 grudnia 2011, 12:05
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował(a): 123 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 132 razy
Płeć: Kobieta

Re: Back to 1998 - trailer

Postautor: Urszula » 11 kwietnia 2019, 19:55

Zabawa z ukrytymi przedmiotami w takiej grafice? To ja dziękuję, wolę się nie bawić.
___________________________________________________________________________________________________
Moje gry
Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Dawstwa Szpiku - KRS 0000202597 - przekaż 1% podatku

kontakt w sprawach PrzygodoManii: urszula(at)przygodomania(kropka)pl

Awatar użytkownika
SpokoWap
Przyjaciel forum
Posty: 842
Rejestracja: 19 czerwca 2012, 16:22
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował(a): 4 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 10 razy
Płeć: Mężczyzna
Kontakt:

Re: Back to 1998 - trailer

Postautor: SpokoWap » 11 kwietnia 2019, 21:22

A ja jestem nawet ciekawy, co z tego wyjdzie. W aktualnym wydaniu Pixela jest całostronicowa reklama gry :)
Obecnie grane: Dreamstones (PC), Borderlands: The Pre-Sequel (PS4)
Stacja Sto Słów - moje miejsce w sieci

Awatar użytkownika
DirkPitt1
Przyjaciel forum
Posty: 360
Rejestracja: 08 lipca 2015, 13:42
Podziękował(a): 6 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 16 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Back to 1998 - trailer

Postautor: DirkPitt1 » 12 kwietnia 2019, 15:39

Ech te piksele. Aż przykro patrzeć. Wolałbym grafikę w stylu pierwszego i drugiego Broken Sworda, to w końcu też lata 90. A jak muszą być pikselki, to wystarczyło wziąć przykład z Blackwell Epiphany, albo Technobabylon.
- Bruno, ty chyba masz paranoję.
- Paranoja jest wtedy, gdy nikt nie chce cię zabić. -BS3

Awatar użytkownika
rewind
Przyjaciel forum
Posty: 200
Rejestracja: 19 października 2017, 22:13
Podziękował(a): 14 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 6 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Back to 1998 - trailer

Postautor: rewind » 13 kwietnia 2019, 08:45

DirkPitt1 pisze:wystarczyło wziąć przykład z Blackwell Epiphany, albo Technobabylon.


Narysować coś takiego jak twórcy tych gier to nie jest prosta sprawa. Oprawa Back to 1998 rzeczywiście szału nie robi, ale podobna grafika pikselowa sprawdziła się przecież w Darkside Detective i Read Only Memories. No i chyba nie ma nawet nagranych dialogów.
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Nadchodzące Premiery    |    Ranking Albumów    |    Ranking Gier

Awatar użytkownika
DirkPitt1
Przyjaciel forum
Posty: 360
Rejestracja: 08 lipca 2015, 13:42
Podziękował(a): 6 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 16 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Back to 1998 - trailer

Postautor: DirkPitt1 » 13 kwietnia 2019, 16:00

rewind pisze:
DirkPitt1 pisze:wystarczyło wziąć przykład z Blackwell Epiphany, albo Technobabylon.


Narysować coś takiego jak twórcy tych gier to nie jest prosta sprawa. Oprawa Back to 1998 rzeczywiście szału nie robi, ale podobna grafika pikselowa sprawdziła się przecież w Darkside Detective i Read Only Memories. No i chyba nie ma nawet nagranych dialogów.

Oczywiście, że to nie prosta sprawa i nie każdy potrafi, dlatego nie piszę, że sam bym potrafił lepiej w Paincie narysować. W dodatku im lepsza grafika, tym drożej. Tylko na litość boską, chyba już czas przestać pozwalać, żeby dodanie słówka "retro" i odwoływanie się do nostalgii za dawnymi czasami było wymówką, pozwalającą iść po najmniejszej linii oporu. Jest różnica między różnymi rodzajami retro pikseli i byłoby miło, gdyby twórcy starali się mierzyć wyżej. Sam przyznajesz, że obecna oprawa nie robi szczególnego wrażenia. I nie twierdzę, że grafika przekreśla dla mnie grę, bo tak nie jest. Zwyczajnie chciałbym zobaczyć coś trochę bardziej ambitnego.
- Bruno, ty chyba masz paranoję.
- Paranoja jest wtedy, gdy nikt nie chce cię zabić. -BS3

Awatar użytkownika
jackowsky
Przyjaciel forum
Posty: 1453
Rejestracja: 07 stycznia 2013, 12:39
Ukończone gry przygodowe - link do tematu: viewtopic.php?f=68&t=634&start=50#p9799
Lokalizacja: Chorzów
Podziękował(a): 25 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 21 razy
Płeć: Nieokreślona

Re: Back to 1998 - trailer

Postautor: jackowsky » 17 kwietnia 2019, 21:06

Czy ktoś wie jak zapisać grę?
Ostatnio skończone: Finding Paradise PL (80%), Nelly Cootalot: The Fowl Fleet (60%), Lucid Dream PL (60%), Technomancer PL (60%)
Gram: Fenimore Fillmore: The Westerner PL
W tle: pauza

Awatar użytkownika
kNOT
Przyjaciel forum
Posty: 967
Rejestracja: 28 lutego 2012, 18:29
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował(a): 4 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 14 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Back to 1998 - trailer

Postautor: kNOT » 17 kwietnia 2019, 21:30

Oceniając po grafice - ołówkiem na kartce :rotfl2:
A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają...

Awatar użytkownika
jackowsky
Przyjaciel forum
Posty: 1453
Rejestracja: 07 stycznia 2013, 12:39
Ukończone gry przygodowe - link do tematu: viewtopic.php?f=68&t=634&start=50#p9799
Lokalizacja: Chorzów
Podziękował(a): 25 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 21 razy
Płeć: Nieokreślona

Re: Back to 1998 - trailer

Postautor: jackowsky » 18 kwietnia 2019, 12:29

Zapytałem twórców o zapisy gry. Odpowiedź: nie ma zapisu!!! W spojlerze więcej szczegółów:

Spoiler:
Ostatnio skończone: Finding Paradise PL (80%), Nelly Cootalot: The Fowl Fleet (60%), Lucid Dream PL (60%), Technomancer PL (60%)
Gram: Fenimore Fillmore: The Westerner PL
W tle: pauza

Awatar użytkownika
DirkPitt1
Przyjaciel forum
Posty: 360
Rejestracja: 08 lipca 2015, 13:42
Podziękował(a): 6 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 16 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Back to 1998 - trailer

Postautor: DirkPitt1 » 18 kwietnia 2019, 14:13

Fajnie. Ciekawe, co powie na ten temat gracz, który dziennie może poświęcić z pół godziny na granie i z wielkim poświęceniem wygospodarował sobie ten czas potrzebny na przejście całości za jednym podejściem, gdy w ciągu ostatnich 5 min gry elektrownia postanowi akurat wyłączyć prąd, albo przydarzy mu się pozornie niczym nieuzasadniony restart komputera. A może twórcy postanowili dołączyć do gry wehikuł czasu, dzięki któremu cofniemy się do czasów, gdy byliśmy młodzi, beztroscy i poza chodzeniem do szkoły mogliśmy poświęcać większość czasu na gry?
- Bruno, ty chyba masz paranoję.
- Paranoja jest wtedy, gdy nikt nie chce cię zabić. -BS3

Awatar użytkownika
Sir_Kiełbasa
Przygodożerca
Posty: 2106
Rejestracja: 01 sierpnia 2013, 18:46
Ukończone gry przygodowe - link do tematu: Gothic 1 i 2, Lotus 3, Montezuma's Revenge, Red Baron, Sokoban, International Karate
Podziękował(a): 4 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 18 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Back to 1998 - trailer

Postautor: Sir_Kiełbasa » 18 kwietnia 2019, 14:19

W drugim Wiedźminie jest podobny numer. Nie w głównej grze, tylko na arenie. Punkty dostaje się tylko do czasu, gdy się pierwszy raz nie zginie. I wtedy też nie można sejwować. Ale dlaczego po śmierci bohatera, gdy można sobie grać dalej dla zabawy, ale już nie na punkty, nie można było sejwować to nie wiem. Kto wymyślił tę bzdurę?

Awatar użytkownika
Urszula
Administrator
Posty: 10492
Rejestracja: 31 grudnia 2011, 12:05
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował(a): 123 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 132 razy
Płeć: Kobieta

Re: Back to 1998 - trailer

Postautor: Urszula » 18 kwietnia 2019, 14:58

Cena 35 zł, za piksele na 2,5 godziny...ech to jest śmieszne.
___________________________________________________________________________________________________
Moje gry
Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Dawstwa Szpiku - KRS 0000202597 - przekaż 1% podatku

kontakt w sprawach PrzygodoManii: urszula(at)przygodomania(kropka)pl

Awatar użytkownika
jackowsky
Przyjaciel forum
Posty: 1453
Rejestracja: 07 stycznia 2013, 12:39
Ukończone gry przygodowe - link do tematu: viewtopic.php?f=68&t=634&start=50#p9799
Lokalizacja: Chorzów
Podziękował(a): 25 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 21 razy
Płeć: Nieokreślona

Re: Back to 1998 - trailer

Postautor: jackowsky » 21 kwietnia 2019, 21:45

Czwarty raz podchodzę do tej przygodówki i nie jestem w stanie zmusić się do jej ukończenia. Nie ukrywam, że zakupiłem ją z powodu reklamy, w której uderzono w nutę sentymentu. Owszem, mam na nosie sentymentalne okulary, ale zapomniałem dokupić do nich różowy filtr. Nie, duużo różowych filtrów. Dialogi pisane na kolanie, idiotyczne minigierki i BRAK ZAPISU (!!!) skutecznie mnie zniechęcają. Ostatnio w tego rodzaju gry, które są serwowane w tej przygodówce, grałem w pierwszej połowie lat osiemdziesiątych. Może wtedy, z powodu braku innych, można było je zaakceptować, ale teraz nie ma takiej opcji. Niedokończonych gier nie oceniam, ale przestrzegam: wyrzucony pieniądz.
Ostatnio skończone: Finding Paradise PL (80%), Nelly Cootalot: The Fowl Fleet (60%), Lucid Dream PL (60%), Technomancer PL (60%)
Gram: Fenimore Fillmore: The Westerner PL
W tle: pauza

Awatar użytkownika
Urszula
Administrator
Posty: 10492
Rejestracja: 31 grudnia 2011, 12:05
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował(a): 123 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 132 razy
Płeć: Kobieta

Re: Back to 1998 - trailer

Postautor: Urszula » 21 kwietnia 2019, 22:55

No i nie będę próbowała wydawać na nią pieniądze i grać.
___________________________________________________________________________________________________
Moje gry
Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Dawstwa Szpiku - KRS 0000202597 - przekaż 1% podatku

kontakt w sprawach PrzygodoManii: urszula(at)przygodomania(kropka)pl

kamilbrzezinski
Posty: 15
Rejestracja: 28 kwietnia 2019, 14:04
Podziękował(a): 2 razy
Płeć: Nieokreślona

Re: Back to 1998 - trailer

Postautor: kamilbrzezinski » 28 kwietnia 2019, 14:14

Dzięki za dyskusję na temat gry. Nie spodziewałem się, że trafimy na forum.
Pragnę wyjaśnić kilka spraw jako autor tej produkcji.

Im mniejsze pixele tym trudniej się rysuje i de facto budżet jest większy, ale rzeczywiście może dla niewtajemniczonej osoby wyglądać to odwrotnie. Stosujemy 64 kolory w naszej palecie (te same w całej grze co też było nie lada wyzwaniem).

Osoby, które grały przed premierą (wiek 35+) zrozumiały brak zapisu, ale teraz po premierze gry widzimy że wielu to przeszkadza bo planują grać w przygodówkę w seriach po 15 minut dziennie tracąc fabułę - tego się nie spodziewaliśmy.

Jesteśmy małym, rodzinnym studiem - ja koduje, moja żona rysuje i przy jednej minigrze mieliśmy (płatną) stażystkę, która nam pomagała. Testerzy to wolontariusze, którzy bardzo nam pomogli. Samo napisanie scenariusza i dialogów zajęło nam kilka tygodniu, cała produkcja powstała w 9 miesięcy i wiemy, że z kolejną częścią nad którą prace trwają zejdzie nam zdecydowanie mniej czasu.

Doceniamy dotychczasowe pozytywne recenzje i 2 negatywne (w tym jedna na tym wątku). Staramy się słuchać graczy i aktualizować grę praktycznie co tydzień. Jest duża szansa, że za tydzień pojawi się zapis po każdym zdobytym osiągnięciu Steam jak i możliwość uruchamiania minigier z ekranu startowego po ukończeniu gry - bo o to też zostaliśmy poproszeni.

Jackowsky, Chętnie też pomagamy przejść grę i odpowiadamy na maile oraz komentarze.

Urszula, chętnie dowiemy się jaka cena była nieśmieszna za naszą grę. Uznaliśmy, że taka cena jest adekwatna do naszej pracy i tego co dajemy graczom, ale jesteśmy otwarci na sugestie.

Awatar użytkownika
jackowsky
Przyjaciel forum
Posty: 1453
Rejestracja: 07 stycznia 2013, 12:39
Ukończone gry przygodowe - link do tematu: viewtopic.php?f=68&t=634&start=50#p9799
Lokalizacja: Chorzów
Podziękował(a): 25 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 21 razy
Płeć: Nieokreślona

Re: Back to 1998 - trailer

Postautor: jackowsky » 28 kwietnia 2019, 15:34

W zrozumieniu braku zapisu wiek gracza nie gra roli. Tzn zrozumieć to nie to samo co zaakceptować. Zawsze mi to przeszkadzało. Nawet jak gra robi to sama, chociaż oczywiście w mniejszym stopniu niż całkowity brak.
Dziękuję za chęć pomocy, ale nie skorzystam.
Ostatnio skończone: Finding Paradise PL (80%), Nelly Cootalot: The Fowl Fleet (60%), Lucid Dream PL (60%), Technomancer PL (60%)
Gram: Fenimore Fillmore: The Westerner PL
W tle: pauza

Awatar użytkownika
Nfsfan83
Publicysta
Posty: 1230
Rejestracja: 16 września 2014, 13:07
Ukończone gry przygodowe - link do tematu: viewtopic.php?f=68&t=634&p=29309#p29309
Lokalizacja: Elbląg, Polska
Podziękował(a): 31 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 73 razy
Płeć: Mężczyzna
Kontakt:

Re: Back to 1998 - trailer

Postautor: Nfsfan83 » 28 kwietnia 2019, 16:04

Nie kupuję tej konwencji ani za grosz. A jestem miłośnikiem przygodówek z pierwszej połowy lat 90-tych. Temat 1998 świetnie, dostałem 1 PC wtedy :) ale:

kamilbrzezinski jesteście rodzinną firmą szacun i super ale to niestety widać. Jak dla mnie pixel art jest cudowny ale trzeba umieć to ugryźć choćby Germinni Rue jest mroczny i klimatyczny. Albo porównawszy do naszego Teenagenta tam jest też pixel art ale to jest w najlepszym stylu, coś na styl Sierry a bardziej Monkey Island.

Nie miałbym nic przeciwko nawet aby pixel art był w stylu takim jak Prince o Persia 2:

Obrazek

Obrazek

to nie miało więcej niż 256 kolorów

https://www.boredpanda.com/i-made-pixel ... gn=organic

Jak to jest początek to może być tylko lepiej :)

Tak dla inspiracji na przyszłość:

http://www.youtube.com/watch?v=hBrelkmcOpk
Fan klasycznych 2D point 'n' click przygodówek. Poradnik - box https://photos.google.com/share/AF1QipO ... pGZ0xkbzNn
Mój kanał na YT: https://www.youtube.com/user/superbravo666/featured


Wróć do „B”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości