Pompei: legenda Wezuwiusza - solucja, poradnik

Awatar użytkownika
Urszula
Administrator
Posty: 9488
Rejestracja: 31 grudnia 2011, 12:05
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował(a): 87 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 109 razy
Płeć: Kobieta

Pompei: legenda Wezuwiusza - solucja, poradnik

Postautor: Urszula » 26 stycznia 2012, 17:26

Solucja w pdf

Zapisy gry wstawione do solucji


Wszelkie prawa autorskie do Solucji są moją własnością.
Kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody jest zabronione!
Urszula




WSTĘP

Zaczynamy. Mamy cztery dni na odnalezienie Sophii i namówienie jej na opuszczenie miasta.
Spacja wywołuje widok mapy. W trakcie grania jest możliwa śmierć głównego bohatera, trzeba więc robić często zapisy.

20 sierpnia A.D. 79

• Przejdź obok posągu do drugiego atrium z basenem.
• Podejdź do żółto-niebiesko-brązowych zasłon.

save 1

• Wejdź za zasłony.
• Po prawej stronie stoi kufer, przy nim na ziemi leży klucz – podnieś go.
• Kluczem otwórz kufer, ze środka wyjmij: liny, amulet i kontrakt.

Obrazek

• Zamknij kufer - wejdzie dwóch handlarzy. Porozmawiaj z nimi na wszystkie tematy.
• Po skończonej rozmowie zjawia się gospodarz domu - z nim również porozmawiaj.
• Jeden z handlarzy udzieli ci informacji o jakości materiału oraz jak tę jakość możesz sprawdzić.
• Gospodarz umówi się z tobą na spotkanie.
• Wyjdź z domu i skręć w prawo.
• Dojdź do skrzyżowania, gdzie stoi wóz z osiołkiem, blokując drogę.

save 2

• Zabierz kij od handlarza warzywami.
Kij zamocuj nad głową osiołka.
• Przywiąż do kija linę.
• Zabierz z wozu sałatę i przymocuj do liny.

Obrazek

• Osiołek ruszy do przodu.

save 3

• Otrzymasz w nagrodę daktyle.
• Idź do Forum.
• Podejdź do drzwi między filarami – spotkasz handlarza materiałami.
• Porozmawiaj z nim i poproś by zaczekał.
• Idź do wyjścia, spotkasz Popidiusza.
• Porozmawiaj z Popidiuszem – dostaniesz kontrakt i pieniądze.
• Wróć do drzwi, gdzie czeka na ciebie kupiec.
• Daj kupcowi kontrakt – otrzymasz: sztylet, materiał oraz pieniądze.
• Wejdź do domu Eumachi.
• Porozmawiaj ze wszystkimi osobami.
• Podejdź do innego handlarza materiałami.
Sztyletem sprawdź jakość materiału.
• Podejdą dwie kobiety, jedna z nich to poszukiwana przez ciebie Sophia.
• Podejdzie do ciebie Eumachia, porozmawiaj z nią i daj materiał, który dostałeś od handlarza.
• Wyjdź z domu - handlarz skieruje cię do oberży Dionizosa.
• Idź do oberży, w środku kliknij na gospodarza, wysłuchaj jego narzekań.
• Właściciel nie wie, który z koszy jest cięższy.
• Podejdź do koszy i zabierz je.
• Z wozu opartego o ścianę zabierz prawe koło i umocuj go powyżej gwoździ, na których wisiały kosze.

Obrazek

• Na kole zaczep linę, a do jej końców przyczep kosze.
• Gospodarz jest bardzo zadowolony - otrzymasz informację o fałszywych kościach do gry.
• Wejdź do środka i porozmawiaj z handlarzem materiałami - opowie o swojej przegranej.
• Wróć do gospodarza.
• Za jego plecami stoi waga - zabierz ją
• Postaw wagę na stole i zważ kości.
• Zaproponuj malarzowi ponowną grę, ale zagraj fałszywymi kośćmi.
• Wygrasz cały majątek, jaki przegrał handlarz.
• Za odegranie się w kości dostaniesz w prezencie naszyjnik.
• Lekkim szantażem zmuś malarza do wymalowania fresku w domu Popidiusza, kładąc nacisk na kolor niebieski.
• Porozmawiaj z obecną tam kobietą, zdobędziesz informacje.

save 4

• Opuść oberżę i wróć na Forum, a stamtąd przejdź do łaźni (boczna uliczka).
• W pierwszej sali spotkasz Harpokratesa - dostaniesz od niego świętą wodę z Nilu.
• W kolejnej sali spotkasz Popidiusza, porozmawiaj z nim i daj mu naszyjnik. Zaprosi cię na ucztę do domu Oktawiana Quarto - tam mieszka Sophia.
• Po uczcie odbędzie się turniej poetycki. Nie ma znaczenia, jaki wybierzesz rodzaj poezji, ale zbliżysz się do Sophii.

21sierpnia A.D. 79

save 5

• Minął dzień, ponownie spotykasz Popidiusza, który szykuje się do modlitwy.
• Nie przeszkadzaj mu i wyjdź z domu.
• Za drzwiami spotykasz szalonego proroka, który każe ci odwiedzić świątynię Izydy.
• Idź dwa razy w lewo i prosto ulicą, aż do świątyni.
• Po drodze zaczepi cię niewolnik z pytaniem o proroka.
• Odpowiedź, że nie wiesz dokąd poszedł.
• Przy samym końcu uliczki na ziemi leży bransoletka - zabierz ją.

Obrazek

• Po chwili zjawia się czarownica Locusta.
• Poproś ją o przygotowanie magicznych napojów.
• Otrzymasz listę potrzebnych składników, które musisz jej przynieść, czyli:

1. Trzy kamienie z ogrodu Oktaviusa Quarto.
2. Wino.
3. Oliwę do lampy.
4. Kadzidło.
5. Różę rosnącą u stóp Wenus.
6. Proch z oślego zęba.
7. Kroplę krwi zwierzęcia poświęconego Apollinowi.
8. Łzy Apolla.
9. Piórko Ibisa.


save 6

KAMIENIE Z OGRODU
1. PIÓRO IBISA.
• Porozmawiaj z kapłanem.

save 7

• Daj kapłanowi świętą wodę z Nilu, którą dostałeś od kupca.
• Gdy kapłan odejdzie, obróć się w prawo i idź do pomieszczenia na końcu korytarza.
• Ze stołu zabierz pióro i szybko opuść świątynię.

Obrazek

save 8

2. RÓŻA
• Skieruj się do oberży, po drodze natrafisz na krzak róży.
• Zerwij kwiat i podnieś pióro gołębia.

Obrazek

3. PROCH Z OŚLEGO ZĘBA zdobędziesz w piekarni, po rozmowie z właścicielem.
• Idź krok do przodu i wejdź do piekarni.
• Kliknij na właściciela piekarni.
• Wejdź do kolejnego pomieszczenia - za piekarzem po lewej.
• Przy piecu skręć w prawo. Koło worków z mąką znajdziesz ząb muła.

Obrazek

• Idź dalej i koło osiołka włóż ząb do żarna, kliknij na drewnianą dźwignię – zabierz proszek.
• Opuść piekarnię.

save 9

4. WINO, OLIWĘ I KADZIDŁO znajdziesz w oberży.
• Wejdź do karczmy. Porozmawiaj z właścicielem, a potem z półki za jego plecami zabierz potrzebne ci przedmioty.
• Opuść oberżę i udaj się do domu Oktaviusa Quarto.

save 10

5. KAMIENIE Z OGRODU
• Podejdź do drzwi domu Oktaviusa Quarto, zapukaj – nie wejdziesz.
• Wróć o jedną lokację i skręć w lewo w zaułek.
• Podejdź do ogrodnika pilnującego wejścia do ogrodu.
• Porozmawiaj z ogrodnikiem i wspomnij o Fruktusie.
• Gdy się oddali, wejdź do ogrodu i zabierz trzy kamienie, leżące na ścieżce.

Obrazek

• Wyjdź z ogrodu.

save 11

• Idź jedną lokację do przodu, aby spotkać się ze sprzedawczynią perfum.
• Kliknij na osiołka i ponownie porozmawiaj ze sprzedawczynią.
• Zabierz dwa kosze z kwiatkami.
• Porozmawiaj z właścicielem osła i ze sprzedawczynią, aż ustalisz wszystko, co dotyczy reklamy.
• W pobliżu stoi malarz, zamów u niego reklamę.
• Użyj reklamy na osiołku, a potem kliknij dwoma koszami na osiołka.
• W nagrodę od handlarki otrzymasz buteleczkę.
• Z półki w głębi sklepu zabierz perfumy, klikając na nie buteleczką.

Obrazek

• Kieruj się do świątyni Apollina.

save 12

KREW OFIAR I ŁZA APOLLINA
• W świątyni porozmawiaj z kapłanem.
• Podejdź do ołtarza i spójrz na ziemię.
• Użyj próbówki na plamie krwi.

Obrazek

• Popatrz na ołtarz i do drugiej próbówki nabierz wody.

Obrazek

Próbówki z wodą użyj na kąciku oka Apolla - napełnij buteleczkę spływającą wodą.
• Idź do oberży.

save 13

• Przed drzwiami czeka na ciebie czarownica - daj jej składniki.

save 14

• Wejdź do oberży. Na zapleczu jest hazardzista, który namówi cię na grę.
• Grając, używaj pióra gołębia nad kośćmi, a wygrasz.
• Opuść tawernę i idź do domu Oktawiusza, służący powiadomi cię o prośbie Lawinii.
• Udaj się do ogrodu, spotkasz Sophię, daj jej daktyle,perfumy i porozmawiaj.
• Po chwili pojawia się Lawinia - Sophia odchodzi.
• Lawinii daj znalezioną bransoletkę.

save 15

22 sierpnia A.D. 79

• Jesteś w domu Popidiusza, który stoi w towarzystwie kilku panów.
• Podejdź do nich, gdy cię zawołają.
• Popidiusz poprosi cię o zbadanie sprawy z osłem.
• Obróć się w lewo i idź prosto. Gdy usłyszysz ostrzeżenie, idź krok do przodu (spadnie dachówka).
• Od sprzedawczyni perfum dostaniesz w podzięce różę.
• Po chwili dwóch ludzi oskarży cię o całe zamieszanie z osiołkiem.
• Klikaj po kolei na sprzedawczynię osła, sprzedawcę farb oraz właściciela osła.
• Masz świadków, że niczego złego nie zrobiłeś.
• Dojdzie do ciebie Markus, który potwierdzi zeznania.
• Razem z Markusem udaj się do Palestry.
• Musisz znaleźć oszczep.

save 16

Obrazek

• Na oszczepie zamocuj różę i rzuć nim w kierunku Wezuwiusza.
• Prawidłowy rzut spowoduje, że Markus poinformuje cię o ogrodzie Oktawiusza.
• Wyjdź z Palestry, skręć w lewo i cały czas idź prosto, aż usłyszysz wołanie.
• Woła cię Locusta, która siedzi pod schodami - otrzymasz od niej obiecane mikstury.
• Poprosi cię również o uratowanie uwięzionego Fructusa.

save 17

• Idź dookoła amfiteatru, aż dojdziesz do przejścia dla gladiatorów.
• Przejścia pilnuje strażnik. Zapyta cię, czy jesteś magiem - odpowiedz, że nie.
• Porozmawiaj z nim o wszystkim.
• Zobacz się z Fruktusem i wróć do miejsca, gdzie spotkałaś się z Lacustą.
• Będzie tam stała Palmira w towarzystwie jednego z gladiatorów.
• Poproś ją, aby odwróciła uwagę strażnika, a gladiator użył swojej siły.
• Wejdź schodami do góry, skręć w lewo, a dojdziesz do bramy.
• Podnieś bramę i daj gladiatorowi.
• Niczego nie dotykając, podejdź do Fructusa, przetnij więzy i opuść amfiteatr.

save 18

• Zejdź schodami, ale tymi po prawej i udaj się do oberży – ponownie zagraj, używając pióra gołębia na kościach.
• Wróć do domu Oktaviusa, zapytaj o Sophię.
• Służący nie chce cię wpuścić.
• Zapytaj więc o Lawinię – zostaniesz wpuszczony.
• Przejdź do ogrodu, spotkasz Sophię.
• Porozmawiaj z Sophią - zgodzi się z tobą opuścić miasto pod warunkiem uzyskania zgody od Lawinii.
• Wyjmij kości z plecaka i rzuć je pod nogi Sophii.
• Użyj pierwszego napoju na fontannie.
• Sophia zgodzi się wyjechać, jak tylko Lawinia ją pobłogosławi.

23 sierpnia A.D. 79

save 19

• Jesteś w domu Popidiusza.
• Kolejny raz musisz wykazać się inicjatywą i udzielić pomocy.
• Tym razem twoim zadaniem jest zorganizowanie przyjęcia na cześć Wezuwiusza oraz zdobycie przypraw na przyjęcie.
• Wyjdź z domu i skręć w prawo.
• Właściciel osiołka poprosi cię o jego zakup – kup osiołka.
• Idź do oberży.
• Porozmawiaj z gladiatorem - chce uciekać razem z tobą.
• Idź do sprzedawczyni perfum, powie ci, jak dojść do Forum Trójkątnego.
• Użyj mapy.
• Stań pośrodku Forum - spotkasz czarownicę.

save 20

• Poprosi o pomoc w zerwaniu gałęzi z drzewa.
Podnieś kamień, pod którym jest wąż. Przy pomocy kamienia (szybko) strąć gałąź – podnieś gałąź i użyj jej na wężu.

Obrazek

• Robiąc lekki półobrót, odrzuć daleko węża.

save 21

• Gałązkę podaj czarownicy, a dowiesz się o kapłanach Izydy, którzy mają sylphium potrzebne do potraw.
• Jeśli zgodzisz się pomóc w ucieczce czarownicy i Fructusowi, to w zamian otrzymasz papirus.
• Idź na lewo między kolumnami do bramy prowadzącej do teatru - drogę zagrodzi edyl.
• Nakłam, że Fructus rozrabia.
• Gdy tylko odejdzie, ty wejdź do środka i zabierz: maskę i płaszcz.
• Po drugiej stronie leży pudełko z tekstami – zabierz je.

Obrazek

• Wejdź na scenę, porozmawiaj z aktorem - czeka na kogoś.
• Udaj się do piekarni, porozmawiaj z właścicielem.
• Przejdź na zaplecze - tam czeka na ciebie Fruktus.
• Musisz go trochę przebrać, aby mógł wyjść.
• Podejdź do osiołka – koło żarna leży szmata ubrudzona mąką. Posyp nią Fructusa i wyjdź.

save 22

• Wróć do teatru, przy wejściu spotkasz rodzinkę Fructusa wraz z Lacustą - wejdź do środka.
• Podejdź do aktora i tak długo rozmawiaj, aż wszyscy zostaną zaangażowani.
• Przedstaw plan ucieczki i opuść teatr.

save 23

• Idź do świątyni Izydy. Porozmawiaj z kapłanem - daj mu papirus.
Gdy zapyta o księgę, odpowiedz, że ta jest trzecia.
• Kapłan się oddali, a ty szybko idź do tego samego pokoju, z którego zabrałeś pióro.

Obrazek

• Przesuń palmę - za nią leży przyprawa, która cię interesuje. Zabierz ją i szybko opuść świątynię.

save 24

• Wróć do Popidiusza. Daj mu przyprawę i porozmawiaj.
• Po rozmowie zjawi się kucharz, który czekał tylko na tę przyprawę.
• Ustaw odpowiednio potrawy na stole.
• Zabierz każdą próbkę potrawy i ułóż, zaczynając od lewej, w ten sposób:

1 Przystawki
-zapiekane małże
-jaja zmiksowane ze szparagami
-nadziewany tuńczyk

2 Danie główne
-sutki
-kaczka z liśćmi rzepy

3 Deser
-ostrygi
-dulcia
-nadziewane daktyle.

• Wróć do Popidiusza.
• Musisz dać mu rybę, żeby mógł złożyć ofiarę.
• Przejdź do atrium z basenem - pływają tam pomarańczowe ryby.
• Zabierz ryby i zanieś Popidiusowi.

save 25

• Po zakończonej uczcie zapada noc. Podejdź do ogrodu, użyj drewnianego słowika i szybko uskocz w bok.
• Idź do domu Pompidiusza, ale nie wchodź.
• W mroku widać cień strażnika, idź za nim.
• Idź do skrzyżowania, a potem skręć w lewo.
• Szybko zawróć, na skrzyżowaniu dopadniesz strażnika i użyj na nim napoju numer 2.
• Porozmawiaj z nim – dowiesz się, że porwał Sophię i ukrył na polecenie jej narzeczonego.
• Użyj na strażniku napoju nr 2 – dowiesz się, gdzie ukrył Sophię.
• Idź na Forum Trójkątne, Sofia jest przywiązana i potrzebuje twojej pomocy.
• Przetnij więzy, daj jej maskę i płaszcz - kieruj się do bram miasta.
• Przy bramie rozpozna cię niewolnik.
• Użyj na niewolniku pieniędzy.
• Przejdź przez bramę i zobacz, jakie rozpętało się piekło.


Koniec
___________________________________________________________________________________________________
Moje gry
Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Dawstwa Szpiku - KRS 0000202597 - przekaż 1% podatku

kontakt w sprawach PrzygodoManii: urszula(at)przygodomania(kropka)pl

Wróć do „Pompei: legenda Wezuwiusza”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość