Necronomicon: świt ciemności - ocena użytkownika

Co myślisz o grze?

10. Idealna pod każdym względem
0
Brak głosów
9. Prawie doskonała
0
Brak głosów
8. Świetna z małymi niedociągnięciami
1
14%
7. Dobra, ale czegoś jej brakuje
2
29%
6. Mogłaby być troszkę lepsza
2
29%
5. Niczym specjalnym się nie wyróżnia
2
29%
4. Więcej wad niż zalet
0
Brak głosów
3. Mogło być jeszcze gorzej
0
Brak głosów
2. Kiepska, to mało powiedziane
0
Brak głosów
1. Szkoda pieniędzy i zachodu
0
Brak głosów
 
Liczba głosów: 7

Awatar użytkownika
pelagia
Moderator
Posty: 2378
Rejestracja: 03 stycznia 2012, 20:28
Lokalizacja: Poznań
Podziękował(a): 4 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 6 razy
Płeć: Kobieta

Necronomicon: świt ciemności - ocena użytkownika

Postautor: pelagia » 07 stycznia 2012, 16:13

Obrazek

Mile widziane uzasadnienie oceny

qwerty
Publicysta
Posty: 1117
Rejestracja: 28 lutego 2012, 15:45
Otrzymał(a) podziękowania: 8 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Necronomicon: świt ciemności - ocena użytkownika

Postautor: qwerty » 07 kwietnia 2012, 15:02

Gra bardzo klimatyczna i wcale "zbytni" mrok mi nie przeszkadzał (w sumie nie miałem z tym żadnych problemów).
Oceniam ją na 8/10 (-1 za zakończenie).

PS. Zdaje się, że była tu zagadka, do której nie ma podpowiedzi (ta z nieopisanymi słoikami w laboratorium).
Na tapecie:
Przygodówka: Space Bar / Professor Leyton and the Diabolical Box (NDS)
RPG: Final Fantasy (PSP)
Taktyczna: Front Mission (SNES)
Survival Horror: Silent Hill
FPS: Half-Life 2: Episode 2
Akcja: Little Nightmares: Secrets of the Maw
Logiczna: Babel Tower

Awatar użytkownika
Urszula
Administrator
Posty: 9960
Rejestracja: 31 grudnia 2011, 12:05
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował(a): 103 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 121 razy
Płeć: Kobieta

Re: Necronomicon: świt ciemności - ocena użytkownika

Postautor: Urszula » 17 kwietnia 2012, 23:13

Spolszczenie gry wykonane jest poprawnie i głosy odpowiednio dobrane. Ta przygodówka jest średniakiem, po którą, jak już nie ma się pod ręką niczego innego można sięgnąć. Inna rzecz czy z powodu nudy i jej brzydoty, gracz zmobilizuje się do jej ukończenia.
Moja końcowa ocena to 6/10 tylko ze względu na zagadki.

Zalety
+ fabuł
+ zagadki
+ przerywniki filmowe

Wady
- liniowość
- grafika
- oprawa audio
- zręcznościówki
- mało miejsca na zapis
- brak możliwości zmiany opcji
___________________________________________________________________________________________________
Moje gry
Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Dawstwa Szpiku - KRS 0000202597 - przekaż 1% podatku

kontakt w sprawach PrzygodoManii: urszula(at)przygodomania(kropka)pl

Awatar użytkownika
Koralina98
Obserwator
Posty: 141
Rejestracja: 20 lutego 2013, 19:57
Lokalizacja: Katowice
Otrzymał(a) podziękowania: 1 raz
Płeć: Kobieta

Re: Necronomicon: świt ciemności - ocena użytkownika

Postautor: Koralina98 » 14 kwietnia 2013, 17:18

Dla mnie gra była zwykłym średniakiem, było kilka wad jak i zalet tejże gry,więc je krótkie napisze...

Zalety:
+ Oprawa dźwiękowa ( w niektórych miejscach )
+ Zagadki ( w szczególności z wywoływaniem ducha )
+ Fabuła
+ Poprawna polonizacja
Wady:
- Oprawa dźwiękowa ( w niektórych miejscach )
- Zagadki ( na samym końcu czyt. labirynt + otwieranie zamka )
- Grafika
- Zakończenie

Ocena gry: 7/10

Awatar użytkownika
ALEX
Przyjaciel forum
Posty: 748
Rejestracja: 06 marca 2012, 13:59
Lokalizacja: Kraków
Podziękował(a): 2 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 11 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Necronomicon: świt ciemności - ocena użytkownika

Postautor: ALEX » 04 czerwca 2015, 12:46

Grałem już dosyć dawno ale pamiętam że gra nie zrobiła na mnie najlepszego wrażenia. Z początku historia zapowiadała się dosyć ciekawie ale z czasem zmarnowała potencjał. Duża w tym zasługa pustych lokacji, wolnego tempa rozgrywki i wkradającej się nudy. Same animacje były dość drętwe a polscy lektorzy fatalni. Bardzo podobał mi się wygląd niektórych lokacji niestety dużo było też pustych i monotonnych zwłaszcza pod koniec gry. Średniak

OCENA 5/10

PLUSY:
- Desing niektórych lokacji
- Ciekawie pozpoczynająca się fabuła...

MINUSY:
- ...która z czasem zmarnowała potencjał
- w połowie gry zaczyna bardzo nudzić
- fatalna polonizacja
NEW YEAR, NEW RULES, NEW LIFE

Awatar użytkownika
DirkPitt1
Poszukiwacz Przygód
Posty: 257
Rejestracja: 08 lipca 2015, 13:42
Podziękował(a): 4 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 10 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Necronomicon: świt ciemności - ocena użytkownika

Postautor: DirkPitt1 » 20 października 2015, 13:44

Przygodówka w klimacie horroru, inspirowana twórczością H. P. Lovecrafta to coś w co warto zagrać. Tak w każdym razie wygląda teoria. A jak jest w praktyce? Nie tak znowu strasznie. W negatywnym sensie. Przejdę od razu do sedna i skupię się na największym minusie gry. Nie straszy. Zdaję sobie sprawę, że wykreowanie sugestywnego klimatu bliżej nieokreślonej grozy, znanej z opowiadań samotnika z Providence nie jest proste. Jednak takiemu Scratches (też inspirowanemu Lovecraftem) udało się sprawić, że podskoczyłem kilka razy na krześle. Tutaj podziemne tunele bardziej irytują niż straszą mrokiem.
Grafika jest dość szara, bura i ponura. Tak naprawdę spodobała mi się tylko jedna lokacja. Ponure miasteczko i niechętna obcym postawa jej mieszkańców naprawdę przypominają lovecraftowskie Innsmouth. Ciekawa jest też architektura podziemnego miasta.
Muzyka jest dość ponura i dobrze pasuje do horroru. Wyjątkiem jest utwór towarzyszący liście twórców. Zupełnie nieklimatyczny.
Wydawca spolszczył grę i mamy polskie głosy. Większość dobrana jest dość dobrze, ale główny bohater brzmi mi dość dziwnie. Jego głos jest jakiś taki nieśmiały, że przez cały czas miałem wrażenie, że wszystkich przeprasza, że żyje. Minusem jest też brak możliwości wyświetlenia napisów. Co prawda, póki co z moim słuchem wszystko w porządku, ale może jakiś niedosłyszący chciałby sobie zagrać i wiedzieć o czym postacie tak gadają.
W grze można zginąć w dwóch miejscach. No i jeszcze gramy z perspektywy pierwszej osoby. Dla jednych to wada, dla innych nie.
Podsumowując, ta przygodówka nie oddaje klimatu horrorów Lovecrafta. Ma trochę wad, ale nie tyle, by uznać poświęcony na nią czas za całkowicie zmarnowany. Ocena 5+

Plusy:
Większość muzyki
Inspirowana twórczością Lovecrafta
Klimatyczne Innsmouth

Minusy:
Nie straszy
Taka sobie grafika
Głos głównego bohatera
Możliwości zmiany rozdzielczości, głośności itp. (a dokładniej ich brak)
Ostatnio ukończone: Broken Age, Fran Bow
W trakcie: Primordia,
W planie: The Whispered World, Police Quest

Awatar użytkownika
Adam_OK
Moderator
Posty: 2605
Rejestracja: 24 lutego 2013, 10:28
Lokalizacja: Ząbki koło Warszawy
Podziękował(a): 54 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 33 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Necronomicon: świt ciemności - ocena użytkownika

Postautor: Adam_OK » 15 kwietnia 2016, 17:34

Przed chwilą skończyłem (wreszcie!) i zgadzam się z poprzednikami - ta gra to średniak. Fabularnie nie najgorzej, choć bez rewelacji (czasem gra trochę przynudzała). Zagadkowo nieźle, choć jak było to wspomniane jedna zagadka totalnie bez żadnej podpowiedzi, a i inne też były różne - jedne ciekawe, inne takie sobie. Do tego błąkanie się po labiryntach na koniec też zjadło mi nieco nerwów. Graficznie też średnio - niby miasteczko wygląda klimatycznie, a i filmiki całkiem ładne (zwłaszcza to "złe" zakończenie), ale postacie maja chyba Parkinsona czy innego Alzheimera, bo się ciągle kiwały podczas dialogów. Muzycznie całkiem fajnie, polonizacja też może być. Bardzo strasznie nie było, ale może to i lepiej. 6/10 to maks, co mogę jej dać, bo to gra, do której można zastosować nieco zmodyfikowaną, studencką zasadę trzech "z" - zacząć, zakończyć, zapomnieć.
Czasem trzeba się cofnąć, aby móc pójść dalej.
Moja lista gier ukończonych
W sprawach forum i www piszcie: adam_ok(at)przygodomania.pl

Awatar użytkownika
PawelJasiak
Poszukiwacz Przygód
Posty: 463
Rejestracja: 10 kwietnia 2016, 18:58
Podziękował(a): 1 raz
Otrzymał(a) podziękowania: 2 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Necronomicon: świt ciemności - ocena użytkownika

Postautor: PawelJasiak » 13 września 2016, 04:50

7/10

Klimat to ona miała, ale zagadki niektóre bezdennie głupie (niech ktoś mi wymyśli jak miałem sam wpaść na to, jaką recepturę użyć do wywołania ducha?)

qwerty
Publicysta
Posty: 1117
Rejestracja: 28 lutego 2012, 15:45
Otrzymał(a) podziękowania: 8 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Necronomicon: świt ciemności - ocena użytkownika

Postautor: qwerty » 03 października 2016, 13:18

@PawelJasiak
Nie wiem, czy myślimy o tej samej zagadce (zbyt dawno w to grałem), ale albo była zbyt zagmatwana, albo ktoś zapomniał dać do niej wskazówki. Daleki byłbym od określenia jej jako "głupia".
Na tapecie:
Przygodówka: Space Bar / Professor Leyton and the Diabolical Box (NDS)
RPG: Final Fantasy (PSP)
Taktyczna: Front Mission (SNES)
Survival Horror: Silent Hill
FPS: Half-Life 2: Episode 2
Akcja: Little Nightmares: Secrets of the Maw
Logiczna: Babel Tower

Awatar użytkownika
PawelJasiak
Poszukiwacz Przygód
Posty: 463
Rejestracja: 10 kwietnia 2016, 18:58
Podziękował(a): 1 raz
Otrzymał(a) podziękowania: 2 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Necronomicon: świt ciemności - ocena użytkownika

Postautor: PawelJasiak » 03 października 2016, 22:18

Nie znajduję innego słowa na to, jeżeli muszę losowo dobierać składniki i urny z prochami ;)


Wróć do „Necronomicon: świt ciemności”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość