Delaware St. John vol. 1: the curse of Midnight Manor - solucja, poradnik

Awatar użytkownika
vaapku
Administrator
Posty: 883
Rejestracja: 04 stycznia 2012, 08:56
Lokalizacja: Resovia
Podziękował(a): 17 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 9 razy
Płeć: Kobieta

Delaware St. John vol. 1: the curse of Midnight Manor - solucja, poradnik

Postautor: vaapku » 12 lutego 2017, 10:17

Gra składa się z dwu części. W trakcie obu eksplorujesz ten sam, dość spory budynek. Tytułowy bohater widzi i słyszy duchy, zdarzają mu się też wizje. Twoim zadaniem jest pomoc duszom, tak żeby mogły opuścić to miejsce. Większość jest ci przychylna i będą ci pomagać, ale to nie znaczy, że jesteś bezpieczny. W czasie zabawy przyjdzie ci uciekać, a także bronić się przed atakami. Są to odrobinę irytujące momenty, ale jeśli ci się nie powiedzie, zostaniesz tylko cofnięty o kilka chwil.

Zabawa jest stosunkowo prosta i zwykle jest jasno powiedziane, co w danym momencie jest twoim celem, a jeśli mimo to masz problem, zawsze możesz skontaktować się z twoją partnerką, Kelly. Ona podpowie ci, co robić, masz też możliwość wysłania jej zdjęcia lub nagrania, które dla ciebie zanalizuje.


Część 1.

  • Rozejrzyj się wkoło - powinieneś zobaczyć ducha dziewczynki.
  • Musisz włączyć zasilanie. Zejdź do piwnicy.
  • Szukaj jasnych drzwi. Zanim przez nie przejdziesz, obróć się w lewo i podnieś stojące w cieniu gumowe buty.

    Obrazek
  • Wejdź do zalanego wodą pomieszczenia i podejdź do skrzynek rozdzielczych. Zaglądnij do tej z napisem "windy" i przeczytaj notatkę na drzwiczkach. Zapisane na niej liczby to kod umożliwiający uruchomienie generatora. Uwaga - trzeba zwrócić uwagę, że należy wpisać je w odwrotnej kolejności.
  • Odwróć się, podejdź do generatora. Wciśnij przycisk "on" i wklep prawidłowy kod.

    Spoiler:

  • Teraz, gdy jest już jasno, możesz rozejrzeć się po piwnicy. Na razie jednak nic tu nie zdziałasz. Wróć na górę.
  • Pojawi się scenka z przeszłości. Twoim zadaniem będzie upewnienie się, że dusza każdego z nastolatków będzie mogła odejść w spokoju.
  • Porozglądaj się po budynku. Wejdź do pomieszczenia ze sceną i podejdź do baru, by ujrzeć kolejną scenę.
  • Zrób zbliżenie lewej strony lady i podnieś leżący tam kolczyk.

    Obrazek
  • Odwróć się w stronę schodów, zabierz opartą o ścianę drabinę.

    Obrazek
  • Skieruj się do wyjścia z pomieszczenia i po rozmowie z Kelly kontynuuj zwiedzanie budynku.
  • Podejdź do drzwi do piwnicy i postaw drabinę w miejscu, w którym kiedyś były schody.

    Obrazek
  • Wejdź po drabinie na piętro. Rozglądnij się po korytarzu, powinieneś znów zobaczyć duchy nastolatków.
  • Przejdź do końca korytarza i wejdź przez otwarte drzwi do pokoju 111.
  • Przyjrzyj się ciemnemu kształtowi na łóżku. Gdy gra zrobi zbliżenie, obok leżącego na pościeli kolczyka połóż ten znaleziony w sali teatralnej. Jednego ducha mniej.
  • Obróć się w lewo i podnieś z kanapy pamiętnik Melissy. Przeczytaj wpis, dowiesz się, że zamierzała zejść do piwnicy - zresztą podobnie jak chłopak z poprzedniej scenki. Idź tam więc i ty, po drodze ponownie odezwie się Kelly.
  • Podążaj za dzieciakami, które się pojawią, i wyważ drzwi, za którymi zniknęły.
  • Stań przodem do drzwi i spójrz na dwa cienie.
  • Delaware ma wizję - ta roślina stoi na piętrze, ale tej części dostępnej dzięki schodom.
  • Idź zatem na górę, znajdź doniczkę i wygrzeb z ziemi klucz.
  • Zejdź na parter. Pojawi się duch, który da ci do zrozumienia, że jesteś ścigany. Musisz szybko dostać się do pokoju 104. Możesz zostać złapany zarówno jeśli gdzieś pobłądzisz, jak i wtedy, gdy upłynie za dużo czasu. Dlatego bez zwłoki wejdź po drabinie i odnajdź właściwe drzwi (na przeciwnym końcu korytarza co pokój 111).
  • Będąc w środku, podejdź do stojących naprzeciwko siebie dwóch par drzwi i otwórz te po lewej. Przeczytaj kolejny wpis.
  • Wyjdź na korytarz. Zauważ, że teraz ciągnie się on w nieskończoność. Idź przed siebie, aż zobaczysz ducha, który narysuje ci kierunki, w których powinieneś podążać. Cała sytuacja będzie mieć miejsce trzykrotnie i za każdym razem musisz iść zgodnie z kierunkiem strzałek. Zapisz je sobie lub zapamiętaj.
  • Za pierwszym razem na pierwszym i drugim skrzyżowaniu skręcaj w prawo, a na koniec idź prosto, po czym znów idź przed siebie, aż znów pojawi się duch. Idź za nim przez drzwi.
  • Za drugim razem idź do przodu, następnie dwa razy w lewo, raz w prawo i do przodu, a później znów prosto aż pojawi się duch. Podążaj za nim.
  • Na koniec najdłuższa sekwencja: w lewo, w prawo, dwukrotnie prosto, dwukrotnie w prawo, w lewo i prosto.
  • Zejdź na dół. Podejdź do recepcji, będziesz świadkiem rozmowy.
  • Podnieś z kanapy kolejny wpis.
  • Idź do sali teatralnej. Spod krzesła, które się pojawi, podnieś ostatnią kartkę z pamiętnika.
  • Zerknij na laleczkę. Zrób jej zdjęcie, by Kelly mogła ją zobaczyć i powiedzieć, co może oznaczać. Stanowi ona ochronę przed złymi duchami. Za sekundę będziesz miał okazję sprawdzić jej działanie.
  • Spróbuj iść przed siebie. Zaczną atakować cię duchy. Wyjmij szybko lalkę z ekwipunku i klikaj nią na każdego ducha. Cała akcja potrwa chwilę, aż do momentu, gdy wejdziesz po schodach.
  • Gdy już skończysz z duchami, spójrz na aktywny punkt na podłodze. Użyj na nim pamiętnika.

    Pomogłeś duchom nastolatków, ale to nie dlatego się tutaj znalazłeś. Przed tobą jeszcze kilka zadań.

    Część 2.
  • Podejdź do sceny i otwórz trumnę. Jednym z twoich zadań będzie odkrycie, kto stał za śmiercią magika.
  • Cofnij się i odwróć tak, żeby zobaczyć schodki, po których wejdź na scenę.
  • Podejdź do tablicy i spójrz na plakat reklamujący występ magika. Zrób mu zdjęcie, by wysłać je Kelly. Dziewczyna nie widzi żadnego plakatu. Kliknij więc nań, by zobaczyć, że pod spodem jest artykuł z gazety.
  • Gdy klikniesz na artykuł, Delaware skomentuje, że Kelly na pewno chciałaby go przeczytać. Zrób więc kolejne zdjęcie.
  • Dowiesz się o jeszcze jednej śmierci, jaka miała tu miejsce, tym razem samobójczej - dziewczyna popełniła ją w pokoju 204.
  • Powinieneś udać się do wspomnianego pokoju, ale klatka schodowa jest zablokowana. Wobec tego podejdź do windy na piętrze i wciśnij guzik. Zgodnie z sugestią skontaktuj się z Kelly.
  • Musisz zejść do piwnicy i znaleźć mechanizm blokujący windę. Po zejściu ze schodów idź prosto aż do końca, do skrzyń, tam na ścianie jest rzeczony mechanizm.

    Obrazek
  • Otwórz drzwiczki i spójrz na kartkę. Jest tam zaszyfrowana kombinacja, którą trzeba wklepać na panelu. Jeśli masz kłopot ze zrozumieniem tego szyfru, możesz poprosić o pomoc Kelly (dwukrotnie się do niej zgłaszając). Poniżej podaję wyjaśnienie.

Spoiler:

  • Po wprowadzeniu prawidłowej kombinacji winda zaczyna działać, ale tylko między poziomami 1-3. Wejdź zatem na pierwsze piętro i stamtąd użyj windy na piętro drugie.
  • Spróbuj wejść do pokoju 204 - zamknięte. Wróć do skrzyżowania i porozmawiaj z płaczącym duchem. Trzeba naprawić króliczka dziewczynki.
  • Podejdź do kanapy, na której siedziała mała i spójrz na nią. Pojawi się wizja. Brakująca noga jest między jakimiś skrzyniami. To na pewno piwnica, idź tam.
  • Rozglądając się za potrzebnym elementem, wypatruj miejsca, gdzie pojawia się ikona oka. Na screenie miejsce, gdzie znajdziesz to, czego szukasz.

    Obrazek
  • Wróć na drugie piętro i odłóż łapkę na miejsce. Musisz znaleźć jeszcze drugą kończynę.
  • Kolejna wizja, można domyślić się, że trzeba szukać na którymś piętrze z pokojami. Jedź na samą górę. Tam na jednym z końców korytarza, w rogu obok drzwi po prawej znajdziesz łapę królika. Idź ją zanieść. W podzięce za pomoc dziewczynka otworzyła dla ciebie drzwi, idź zatem do pokoju 204.
  • Spójrz na biurko, które się pojawiło, i kartkę na nim.
  • Wycofaj się i odwróć w stronę łóżka, odezwie się jakaś kobieta.
  • Wyjdź z pokoju. Czeka cię kolejna ucieczka. Kieruj się, zgodnie z wskazówką ducha, na dół, do sali teatralnej. Zrób to w miarę szybko i najprostszą drogą, bez niepotrzebnego kluczenia.
  • Po rozmowie z Kelly wyjdź z sali. Pojawi się duch, a wraz z nim wizja. Trzeba znaleźć pokój 300. Udaj się na samą górę.
  • Wyjdź z windy i idź korytarzem, pojawi się dziewczynka, a za jej sprawą drzwi. Przejdź przez nie.
  • W pokoju obróć się w prawo, a po krótkiej wizji spójrz na komódkę przy łóżku i zabierz z niej klucz.
  • Wyjdź stamtąd i skieruj się do piwnicy. Tam odnajdź dużą skrzynię i otwórz ją kluczem z komody. Przyjrzyj się workowi.
  • Kolejna tajemnica rozwiązana, ale w tym miejscu zginęło więcej ofiar. Zgodnie z informacjami od Kelly, kolejną znaleziono na klatce schodowej na trzecim piętrze. Udaj się więc na samą górę, a tam wyjdź przez drzwi naprzeciwko windy.
  • Popatrz na ciemną plamę pół piętra niżej. Zwróć też uwagę na dźwięki. Użyj narzędzia nagrywającego, aby wysłać je do zbadania Kelly. Wiesz już, gdzie iść - pokój 306, schowek. Idź tam.
  • Drzwi zamknięte, trzeba więc je wyłamać. Gdy będziesz w środku, odwróć się o 180 stopni i kliknij na drzwi po prawej. Musisz wybrać "magiczne słowo" - "towel". Jeśli dokonasz złego wyboru, ockniesz się w piwnicy, trzeba wtedy z powrotem wjechać na górę. Gdy wejdziesz do schowka, zabierz z niego klucz.
  • Ponownie wycieczka do piwnicy. Tam podejdź do skrzyneczki, którą otwórz.

    Obrazek
  • Zrób zdjęcie... zdjęciu.
  • Wjedź na ostatnie piętro i wyjdź na klatkę schodową. Połóż zdjęcie na plamie oznaczającej miejsce, w którym kobieta została zabita.
  • Wróć teraz do pokoju 204 i wysłuchaj, co ma do powiedzenia morderczyni. Następnie podejdź do kaloryfera i wyciągnij zza niego przyznanie się do winy.
  • Wyjdź z pokoju. Raz jeszcze musisz uciekać - zgodnie z sugestią ducha jedź na górę i do pokoju 305. Wyważ drzwi, by się tam dostać.
  • Po rozmowie z bestią udaj się do sali teatralnej. Tam kliknij na scenę i gdy pojawią się zwłoki, użyj na nich zeznania morderczyni. Ostatnia ofiara odeszła w pokoju.
Tego jeszcze nie grali.
vaapku(at)przygodomania(kropa)pl

Wróć do „Delaware St. John vol. 1: the curse of Midnight Manor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości