Najdłuższa podróż: the longest journey - patche i uruchamianie

Awatar użytkownika
pi_kor
Przyjaciel forum
Posty: 81
Rejestracja: 05 marca 2017, 00:23
Podziękował(a): 1 raz
Otrzymał(a) podziękowania: 16 razy
Płeć: Mężczyzna
Kontakt:

Re: Najdłuższa podróż: the longest journey - patche i uruchamianie

Postautor: pi_kor » 21 stycznia 2018, 15:01

Wrotek pisze:
Tak podniosłem wyciągnąłem kartę godzin, ale aby go otworzyć nie da rady. Z patchem i bez niego, więc może to coś nie tak z moją wersją? Tu jest ten problem, że gdy kilka lat temu pierwszy raz grałem to poza zrobieniem własnych obrazów płyt, ściągnąłem i inne. Może dziennik działał na instalacji z innych płyt?



Najwidoczniej coś musi być z jego grą skoro pamiętnik nie wyświetla się bez łatki na czystej wersji.

Wrotek pisze:
pi_kor pisze:Ustaw w pliku Preferences.ini tam gdzie 0 na 1:

Ustawiłem, bez zmian, za to widzę, że
bool_StartFullscreen=1
jest zdublowane. Sprawdzałem czy jest zmianę także przy usunięciu dubla, ale nic to nie zmieniło.


adeksz pisze:Niestety podane zmiany w pliku Preferences.ini nie poprawiły wyświetlania napisów. W wersji z płyt nawet popsuły grę ponieważ dodały jakieś białe migotające kropki, natomiast na wersji steam nic się nie zmieniło. Używam Windows 7.

byłoby to trochę dziwne skoro Pi_kor odpowiadał do mnie na zupełnie inny problem.


To było do spradzenia klikalności na przedmiotach.

Za napisy odpowiada plik gui.ini. Zauważyłem to już od wymiany postów z innymi. Krzaczy najprawdopodobniej w zależności na jakiej konfiguracji odpalamy grę. Zmiana rozmiaru fontów eliminuje ten problem tyle że ciężko określić tę jedną porwaną konfigurację rozmiarów skoro co sprzęt to inaczej. Poeksperymentujcie z rozmiarami i podeślijcie zawartość z pliku gui która nie powoduje u Was krzaczków. Zarzucę je wtedy u siebie w grze i zobaczymy jak mi wyświetli. Obecnie ta konfiguracja z patcha wyświetla mi polskie znaki prawidłowo i nie jestem w stanie zmienić tego skoro "niby" jest dobrze.

Wrotek pisze:Do Ciebie odpowiedział chyba w tym miejscu:
pi_kor pisze:Gra bez fixów na W10 nie wyświetla prawidłowo dialog boxów, poprawiłem to w łatce.


Zresztą jak przeglądałem ten wątek to krzaczenie dialogów było zgłaszane i rozwiązywane, przeglądałeś cały ten temat?



Jak po patchu dalej wyświetla white boxy to w folderze z grą patch wgrywa folder "tlj_whiteBoxFix". Odpalcie plik tljfix_install.vbs i sprawdźcie czy pomogło.

adeksz pisze:W sumie też odniosłem wrażenie, że odpowiedź dotyczy Ciebie Wtorek, ale jak coś nie działa to próbuje się wszystkiego. W poprzednich wątkach nie było opisanego konkretnego rozwiązania problemu. Jednak była sugestia zmian w pliku gui.ini I rzeczywiście po zmniejszeniu czcionek pod linią [TEXT95], teksty zaczęły wyświetlać się poprawnie (aczkolwiek jeszcze nie sprawdziłem wszystkich rodzajów czcionek). Na pewno nie należy zmniejszać bigheight oraz fontsize4 ponieważ psują się wtedy polskie znaki, ale na szczęście teksty te działają poprawnie. Jeżeli wyjdzie nowy patch proponuję dodanie możliwości zmian wielkości czcionek i jeżeli byłoby to możliwe rodzaju czcionki ponieważ ta obecna nie jest za bardzo atrakcyjna.


ASCII w tej grze jest upośledzone i podpinanie jakichkolwiek fontów (nawet oryginalnie używanych) krzaczy ogonki. Trzeba brać poprawkę na to że plik exe jest od angielskiej wersji gry i tak że udało się oszukać grę i prostym trikiem wymusić ogonki. Sprawdź, wklej jakiś font do folderu "fonts" i podlinkuj w pliku
[TEXT95]
bigfont = NAZWA PLIKU FONTA (bez rozszerzenia)
bigheight = 16
smallfont = NAZWA PLIKU FONTA (bez rozszerzenia)
smallheight = 12

Niezależnie od rozmiaru fonta i tak będzie krzaczyło. Po usunięciu linkowania pod jakikolwiek font daje to możliwość poprawnego wyświetlania ogonków.

Spradzcie jeszcze czy po ustawieniu aspect ratio na 4:3, rozdzielczości 640 X 480 lepiej da się klikać w interaktywne miejsca. Możliwe że coś emulacja namieszała i sprawdzam obecnie jak to obejść by działało w 100%.
Patch do The Longest Journey na Windows 7/10 KLIK

kamilpikora.pl

Wrotek
Posty: 5
Rejestracja: 29 grudnia 2017, 23:40
Podziękował(a): 1 raz
Płeć: Nieokreślona

Re: Najdłuższa podróż: the longest journey - patche i uruchamianie

Postautor: Wrotek » 21 stycznia 2018, 16:00

W sprawie klikania na przedmioty tu coś leży w moim systemie.

Wobec innych problemów z kompem włączyłem wczoraj jeden stary "awaryjny" HDD z zainstalowanym systemem, również Windows 10. No i uruchomiłem bez nowej instalacji grę z tej na "głównego" Windowsa - i działało bez problemów.

A z pamiętnikiem wysżło tak, że ja go źle włączałem. Zapomniałem, że się wchodzi z menu gry.

adeksz
Posty: 4
Rejestracja: 07 stycznia 2018, 20:42
Płeć: Nieokreślona

Re: Najdłuższa podróż: the longest journey - patche i uruchamianie

Postautor: adeksz » 30 stycznia 2018, 17:45

Moja konfiguracja pliku gui.ini wygląda tak:

[TEXT95]
bigfont =
bigheight = 16
smallfont =
smallheight = 11

font0 =
fontsize0 = 12
font1 =
fontsize1 = 12
font2 =
fontsize2 = 11
font3 =
fontsize3 = 11
font4 =
fontsize4 = 16
font5 =
fontsize5 = 11
font6 =
fontsize6 = 11
font7 =
fontsize7 = 11


Wszystko działa poprawnie, dotarłem do rozdziału trzeciego. Dzięki wielkie za polonizację.

Qamok
Posty: 2
Rejestracja: 17 kwietnia 2018, 09:14
Płeć: Nieokreślona

Re: Najdłuższa podróż: the longest journey - patche i uruchamianie

Postautor: Qamok » 17 kwietnia 2018, 14:24

Wielkie dzięki za patch, ale niestety gra dla mnie wciąż jest niegrywalan (gog, win 7).
Niestety, nie mogę pozbyć się tych trocin z kursora ponieważ luncher nie zapisuje ustawień (po resecie w końcu zaczął, ale wciąż nie działa to tak jak powinno, mam wrażenie) :( Czemu na do gog-a nie ma lunchera 1.2, tam chyba to naprawiłeś? :(

Ważniejsze jednak, że część czcionek jest całkowicie nieczytelna, co uniemożliwia grę :( Jeszcze taki szczególik na twoich screenach jest fajna czcionka z zawijasami w luncherze u mnie nie oraz ten filtr CRT, można go wyłączyć? Osobiście wolałbym obserwować tła bez niego. W luncherze to sztima 1.2 chyba dodałeś taką opcję (4:3 oryginalne, lub CRT) a na gog-u nie :(
Obrazek
Obrazek

Grę można tanio nabyć w tej chwili na gog-u za trochę ponad 7 zł w 80% przecenie, polecam.

PS: Planujesz jeszcze przysiąść i naprawić ten kursor, tak aby działał jednocześnie z wygładzaniem krawędzi?

Awatar użytkownika
pi_kor
Przyjaciel forum
Posty: 81
Rejestracja: 05 marca 2017, 00:23
Podziękował(a): 1 raz
Otrzymał(a) podziękowania: 16 razy
Płeć: Mężczyzna
Kontakt:

Re: Najdłuższa podróż: the longest journey - patche i uruchamianie

Postautor: pi_kor » 16 maja 2018, 21:53

Sorki za długie AFK. Pracowałem nad czymś :P http://kamilpikora.pl/wp-content/upload ... 5/test.jpg

Wejsja 1.2 musiała mi umknąć dla goga. Zaraz przerzucę launchera i ustawienia emulacji do tej wersji i skompiluje instalator.

Dziwny font Ci zaciągnęło. Co masz w pliku gui.ini?

Ciężko ogarnąć AA na tym silniku. Ewidentnie gryzie go wygładzanie. Ominięcie problemu to wymuszenie rozdzielczości modeli do maksymalnej monitora bez aa co powoduje że modele wygladają ok i mają lekki aliasing.
Patch do The Longest Journey na Windows 7/10 KLIK

kamilpikora.pl

Qamok
Posty: 2
Rejestracja: 17 kwietnia 2018, 09:14
Płeć: Nieokreślona

Re: Najdłuższa podróż: the longest journey - patche i uruchamianie

Postautor: Qamok » 17 maja 2018, 08:21

pi_kor pisze:Sorki za długie AFK. Pracowałem nad czymś :P http://kamilpikora.pl/wp-content/upload ... 5/test.jpg


Spoko i WOW.

pi_kor pisze:Wejsja 1.2 musiała mi umknąć dla goga. Zaraz przerzucę launchera i ustawienia emulacji do tej wersji i skompiluje instalator.


Udało mi się ominąć problem i po wgraniu 1.1 dla gog-a wgrać aktualizację "TLJ Patch 1.61+ (build 1.2) STEAM" i o dziwo zadziałało, więc mogę już grać w 4:3 bez filtra CRT. Swoją drogą nie pamiętam aby PC-owe monitory CRT z tamtych czasów miały takie linie, chyba bardziej to dotyczyło TV + konsola. W pamięci pozostał mi dość klarowny obraz i mój nieco nowocześniejszy retro CRT, ma nawet nieco lepsze kolory i wyraźniejszy obraz, niż starawy LCD z biurka.

pi_kor pisze:Dziwny font Ci zaciągnęło. Co masz w pliku gui.ini?


Teraz już Ci nie powiem bo skorzystałem z wcześniejszej porady forumowicza i zastąpiłem cześć jego zawartości, obecnie w FullHD front jest już dość czytelny acz nie idealny. Nie mniej na start było to niegrywalne.

pi_kor pisze:Ciężko ogarnąć AA na tym silniku. Ewidentnie gryzie go wygładzanie. Ominięcie problemu to wymuszenie rozdzielczości modeli do maksymalnej monitora bez aa co powoduje że modele wygladają ok i mają lekki aliasing.


Jeżeli chodzi o 1080p jest nawet znośnie choć zdarza się że modele postaci pozostawią trochę trocin po sowich ruchach i pewne zniekształcenia w interaktywnych miejscach teł. Próbowałem też używając DSR-a ustawić rozdzielczość pulpitu na 4K a potem odpalić grę bez AA i co prawda wygładziło to postacie, ale trociny z kursora powróciły nawet z wyłączonym AA :(

Nie mniej ostatecznie gram w swoim nieśpiesznym tempie i cieszę się dubbingiem oraz fabułą a wszystko dzięki tobie. Wielkie dzięki :)

Nethien
Posty: 4
Rejestracja: 02 lipca 2018, 17:18
Płeć: Nieokreślona

Re: Najdłuższa podróż: the longest journey - patche i uruchamianie

Postautor: Nethien » 02 lipca 2018, 17:59

Cześć,

a ja mam taki problem po zainstalowaniu łatki: C:\TLJ\source\game\DX_Module\directdraw.cpp 293. Check failed:Generic failure.
Nie wiem czy robię coś źle, gra się nie uruchamia, wyświetla się tylko ów komunikat. Nadmienię, że jest to wersja steamowska, Windows 10 bodajże 64. Gra jest zainstalowana w folderze default steamu, czyli zupełnie innym, niż by to sugerował w/w error.
Z góry dzięki za pomoc.

Awatar użytkownika
pi_kor
Przyjaciel forum
Posty: 81
Rejestracja: 05 marca 2017, 00:23
Podziękował(a): 1 raz
Otrzymał(a) podziękowania: 16 razy
Płeć: Mężczyzna
Kontakt:

Re: Najdłuższa podróż: the longest journey - patche i uruchamianie

Postautor: pi_kor » 14 lipca 2018, 21:08

Sorki za AFK. Dziwna struktura folderów. Pokaż folder z grą i ten z błędu.
Patch do The Longest Journey na Windows 7/10 KLIK

kamilpikora.pl

Nethien
Posty: 4
Rejestracja: 02 lipca 2018, 17:18
Płeć: Nieokreślona

Re: Najdłuższa podróż: the longest journey - patche i uruchamianie

Postautor: Nethien » 17 lipca 2018, 16:47

Przestałem już śledzić wątek bo nie spodziewałem się odzewu. Dzięki za odpowiedź.

Problem jest taki, że folder z błędu nie istnieje. Zupełnie nie wiem o co cho.
Link: https://zapodaj.net/b3c0fcd4509da.png.html

Folder z grą: https://zapodaj.net/33f143e396423.png.html

Instalowałem też wersję 2cd i miałem taki sam problem, przy czym ścieżka zainstalowanej wtedy gry była inna niż teraz, a error (o ile dobrze pamiętam) brzmiał dokładnie tak samo.

Awatar użytkownika
twig
Przyjaciel forum
Posty: 1441
Rejestracja: 25 lutego 2012, 12:41
Podziękował(a): 18 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 32 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Najdłuższa podróż: the longest journey - patche i uruchamianie

Postautor: twig » 17 lipca 2018, 21:02

Folder z komunikatu nie istnieje, bo to ścieżka dostępowa do folderu z kodem źródłowym modułu, który wywołał błąd, na komputerze, na którym gra została skompilowana lata temu.
Hurra i wciąż szukasz dziur
Gram: Inner World 2
W sprawach PrzygodoManii piszcie na twig(małpa)przygodomania(kropka)pl
Przygodomania - z miłości do przygodówek. Wszystko o przygodówkach: solucje, recenzje, galerie, łatki, zapisy z gier

Nethien
Posty: 4
Rejestracja: 02 lipca 2018, 17:18
Płeć: Nieokreślona

Re: Najdłuższa podróż: the longest journey - patche i uruchamianie

Postautor: Nethien » 18 lipca 2018, 02:08

To jest bardzo prawdopodobne gdyż do TLJ wracam co jakiś czas. W takim wypadku co mogę uczynić aby gra działała?

Awatar użytkownika
pi_kor
Przyjaciel forum
Posty: 81
Rejestracja: 05 marca 2017, 00:23
Podziękował(a): 1 raz
Otrzymał(a) podziękowania: 16 razy
Płeć: Mężczyzna
Kontakt:

Re: Najdłuższa podróż: the longest journey - patche i uruchamianie

Postautor: pi_kor » 18 lipca 2018, 09:22

Wpisz w wyszukiwarce na pasku windowsa Dxdiag i zobacz jakie opcje masz w zakładce Ekran i "Funkcje DirectX"
Patch do The Longest Journey na Windows 7/10 KLIK

kamilpikora.pl


Awatar użytkownika
MrPepka
Przyjaciel forum
Posty: 396
Rejestracja: 08 sierpnia 2016, 15:18
Podziękował(a): 6 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 17 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Najdłuższa podróż: the longest journey - patche i uruchamianie

Postautor: MrPepka » 18 lipca 2018, 13:36

A zaktualizuj sterowniki do karty graficznej i DirectX.


Wróć do „Najdłuższa podróż: the longest journey”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość