Najdłuższa podróż: the longest journey - patche i uruchamianie

Awatar użytkownika
pi_kor
Przyjaciel forum
Posty: 77
Rejestracja: 05 marca 2017, 00:23
Podziękował(a): 1 raz
Otrzymał(a) podziękowania: 16 razy
Płeć: Mężczyzna
Kontakt:

Re: Najdłuższa podróż: the longest journey - patche i uruchamianie

Postautor: pi_kor » 21 stycznia 2018, 15:01

Wrotek pisze:
Tak podniosłem wyciągnąłem kartę godzin, ale aby go otworzyć nie da rady. Z patchem i bez niego, więc może to coś nie tak z moją wersją? Tu jest ten problem, że gdy kilka lat temu pierwszy raz grałem to poza zrobieniem własnych obrazów płyt, ściągnąłem i inne. Może dziennik działał na instalacji z innych płyt?



Najwidoczniej coś musi być z jego grą skoro pamiętnik nie wyświetla się bez łatki na czystej wersji.

Wrotek pisze:
pi_kor pisze:Ustaw w pliku Preferences.ini tam gdzie 0 na 1:

Ustawiłem, bez zmian, za to widzę, że
bool_StartFullscreen=1
jest zdublowane. Sprawdzałem czy jest zmianę także przy usunięciu dubla, ale nic to nie zmieniło.


adeksz pisze:Niestety podane zmiany w pliku Preferences.ini nie poprawiły wyświetlania napisów. W wersji z płyt nawet popsuły grę ponieważ dodały jakieś białe migotające kropki, natomiast na wersji steam nic się nie zmieniło. Używam Windows 7.

byłoby to trochę dziwne skoro Pi_kor odpowiadał do mnie na zupełnie inny problem.


To było do spradzenia klikalności na przedmiotach.

Za napisy odpowiada plik gui.ini. Zauważyłem to już od wymiany postów z innymi. Krzaczy najprawdopodobniej w zależności na jakiej konfiguracji odpalamy grę. Zmiana rozmiaru fontów eliminuje ten problem tyle że ciężko określić tę jedną porwaną konfigurację rozmiarów skoro co sprzęt to inaczej. Poeksperymentujcie z rozmiarami i podeślijcie zawartość z pliku gui która nie powoduje u Was krzaczków. Zarzucę je wtedy u siebie w grze i zobaczymy jak mi wyświetli. Obecnie ta konfiguracja z patcha wyświetla mi polskie znaki prawidłowo i nie jestem w stanie zmienić tego skoro "niby" jest dobrze.

Wrotek pisze:Do Ciebie odpowiedział chyba w tym miejscu:
pi_kor pisze:Gra bez fixów na W10 nie wyświetla prawidłowo dialog boxów, poprawiłem to w łatce.


Zresztą jak przeglądałem ten wątek to krzaczenie dialogów było zgłaszane i rozwiązywane, przeglądałeś cały ten temat?



Jak po patchu dalej wyświetla white boxy to w folderze z grą patch wgrywa folder "tlj_whiteBoxFix". Odpalcie plik tljfix_install.vbs i sprawdźcie czy pomogło.

adeksz pisze:W sumie też odniosłem wrażenie, że odpowiedź dotyczy Ciebie Wtorek, ale jak coś nie działa to próbuje się wszystkiego. W poprzednich wątkach nie było opisanego konkretnego rozwiązania problemu. Jednak była sugestia zmian w pliku gui.ini I rzeczywiście po zmniejszeniu czcionek pod linią [TEXT95], teksty zaczęły wyświetlać się poprawnie (aczkolwiek jeszcze nie sprawdziłem wszystkich rodzajów czcionek). Na pewno nie należy zmniejszać bigheight oraz fontsize4 ponieważ psują się wtedy polskie znaki, ale na szczęście teksty te działają poprawnie. Jeżeli wyjdzie nowy patch proponuję dodanie możliwości zmian wielkości czcionek i jeżeli byłoby to możliwe rodzaju czcionki ponieważ ta obecna nie jest za bardzo atrakcyjna.


ASCII w tej grze jest upośledzone i podpinanie jakichkolwiek fontów (nawet oryginalnie używanych) krzaczy ogonki. Trzeba brać poprawkę na to że plik exe jest od angielskiej wersji gry i tak że udało się oszukać grę i prostym trikiem wymusić ogonki. Sprawdź, wklej jakiś font do folderu "fonts" i podlinkuj w pliku
[TEXT95]
bigfont = NAZWA PLIKU FONTA (bez rozszerzenia)
bigheight = 16
smallfont = NAZWA PLIKU FONTA (bez rozszerzenia)
smallheight = 12

Niezależnie od rozmiaru fonta i tak będzie krzaczyło. Po usunięciu linkowania pod jakikolwiek font daje to możliwość poprawnego wyświetlania ogonków.

Spradzcie jeszcze czy po ustawieniu aspect ratio na 4:3, rozdzielczości 640 X 480 lepiej da się klikać w interaktywne miejsca. Możliwe że coś emulacja namieszała i sprawdzam obecnie jak to obejść by działało w 100%.
Patch do The Longest Journey na Windows 7/10 KLIK

kamilpikora.pl

Wrotek
Posty: 5
Rejestracja: 29 grudnia 2017, 23:40
Podziękował(a): 1 raz
Płeć: Nieokreślona

Re: Najdłuższa podróż: the longest journey - patche i uruchamianie

Postautor: Wrotek » 21 stycznia 2018, 16:00

W sprawie klikania na przedmioty tu coś leży w moim systemie.

Wobec innych problemów z kompem włączyłem wczoraj jeden stary "awaryjny" HDD z zainstalowanym systemem, również Windows 10. No i uruchomiłem bez nowej instalacji grę z tej na "głównego" Windowsa - i działało bez problemów.

A z pamiętnikiem wysżło tak, że ja go źle włączałem. Zapomniałem, że się wchodzi z menu gry.

adeksz
Posty: 4
Rejestracja: 07 stycznia 2018, 20:42
Płeć: Nieokreślona

Re: Najdłuższa podróż: the longest journey - patche i uruchamianie

Postautor: adeksz » 30 stycznia 2018, 17:45

Moja konfiguracja pliku gui.ini wygląda tak:

[TEXT95]
bigfont =
bigheight = 16
smallfont =
smallheight = 11

font0 =
fontsize0 = 12
font1 =
fontsize1 = 12
font2 =
fontsize2 = 11
font3 =
fontsize3 = 11
font4 =
fontsize4 = 16
font5 =
fontsize5 = 11
font6 =
fontsize6 = 11
font7 =
fontsize7 = 11


Wszystko działa poprawnie, dotarłem do rozdziału trzeciego. Dzięki wielkie za polonizację.


Wróć do „Najdłuższa podróż: the longest journey”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość