Murder in the abbey - solucja, poradnik

Awatar użytkownika
Urszula
Administrator
Posty: 9490
Rejestracja: 31 grudnia 2011, 12:05
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował(a): 87 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 109 razy
Płeć: Kobieta

Murder in the abbey - solucja, poradnik

Postautor: Urszula » 25 stycznia 2012, 01:31

Solucja w pdf

Murder in the Abbey - zapisy z gry

Wszelkie prawa autorskie do Solucji są moją własnością.
Kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody jest zabronione!
Urszula




Sterowanie
• Ekwipunek wysunie się po najechaniu myszką na górę ekranu.
• Lewy przycisk myszy służy do wyboru czynności i opisu przedmiotu.
• Prawy przycisk do dokładnego zbadania i wykonania danej czynności.
• Pod literką „M” ukryta jest mapa do szybszego przemieszczania się po lokacjach. Nie działa w pomieszczeniach oraz w nocy.

Początek


Brama opactwa.
• Klikamy na sznur dzwonu po lewej stronie bramy.
• Po rozmowie z mnichem Egidio, zostajemy przeniesieni do gabinetu opata.

Klasztor
• Rozmawiamy z opatem na wszystkie tematy, zapoznając się z wydarzeniami mającymi miejsce w opactwie. Dajemy mu w prezencie księgę.
• Poznajemy brata Sekundo.

Rozdział pierwszy


Biuro
• Jesteśmy przed biurem wchodzimy do środka.
• Badamy pokój prowadzący do biura opata, zwracamy uwagę na: okno oraz przy okazji możemy zbadać pozostałe przedmioty znajdujące się w pomieszczeniu.
• Schodzimy i próbujemy porozmawiać z bratem Sekundo.
• Opuszczamy pomieszczenie i przy pomocy mapy udajemy się do kuchni i piwnicy z winami.

Obrazek


Piwnica i kuchnia
• Wpierw wchodzimy do piwniczki, badamy beczki znajdujące się w środku.
• Przechodzimy na tył i oglądamy zepsuty destylator.
• Wychodzimy z pomieszczenia i idziemy do kuchni.
• Rozmawiamy z bratem Martino na wszystkie tematy.
• Oglądamy zepsuty miech, leżący koło paleniska.
• Zabieramy wałek do ciasta i opuszczamy pomieszczenie.

Biblioteka
• Przy pomocy mapy idziemy do biblioteki.
• Rozmawiamy z mnichem stojącym za filarem, to brat Godfried.
• Wchodzimy do pomieszczenia (bliżej lewej krawędzi ekranu.)
• Oglądamy dziwną układankę na ścianie.
• Z biurka zabieramy papier.
• Opuszczamy pomieszczenie i przechodzimy do drugiego - obok.
• Rozmawiamy z mnichem Umberto.
• Kierujemy się w prawo i próbujemy zbadać figurkę stojącą na półce.
• Idziemy schodami do góry.
• Drogą zagradza nam brat Marcello, który nie jest skłonny wpuścić nas do środka (wejście jest tylko dla pomocników i kopistów).
• Dobrze by było, aby młody towarzysz Bruno mógł zostać kopistą.
• Opuszczamy bibliotekę i idziemy na lewo do stajni.

Stajnia
• Koło osiołka na słupie, wisi sznurek - zabieramy go.
• Rozmawiamy z mnichem, który czyści konia.
• Po rozmowie przechodzimy dalej i oglądamy sznur, pomalowany czerwonym atramentem.
• Ponownie rozmawiamy z braciszkiem czyszczącym konia.
• Opuszczamy pomieszczenie i kierujemy się do szpitala.

Szpital
• Rozmawiamy z naszym dobrym znajomym.
• Zabieramy miskę zawieszoną przy drzwiach.
• Oglądamy w głębi zamkniętą szafę i opuszczamy szpital kierując do kościoła.

Kościół
• Wchodzimy do pierwszych drzwi po prawej, prowadzących na dzwonnicę.
• U góry w gnieździe widać pióro, ale nie możemy go zabrać.
• Wchodzimy w kolejne drzwi, a tam kierujemy się do celi Anzelmo, ale drzwi są zamknięte.
• Wchodzimy w ostatnie trzecie przejście, prowadzące do ogrodu kościelnego.
• Rozmawiamy z mnichem Arkadio, na wszystkie tematy.
• Idziemy do ołtarza głównego, zabieramy świecę koło wejścia do krypty.
• Oglądamy kratę prowadzącą do krypt, zamkniętą na klucz.
• Opuszczamy kościół i wracamy do biblioteki.

Biblioteka
• Rozmawiamy z księdzem Godfriedem na temat atramentu oraz pozostałe tematy, aż do ich wyczerpania.
• Idziemy po schodach prowadzących do skryptorium, aby porozmawiać z bratem Marcello.
• Żeby Bruno mógł zostać kopistą potrzebujemy pióro oraz wykonaną kopię strony z księgi Hortus Tubus.
• Gdzie jest pióro już wiemy, ale po księgę udajemy się do brata Godfrieda.
• Po rozmowie z nim dowiemy się, że księgę pożyczył Arkadio i do niego musimy się udać.
• Opuszczamy bibliotekę i wracamy do kościoła.

Kościół
• Ponownie idziemy porozmawiać z Arkadio, ten jednak nie chce księgi oddać, bo jest mu potrzebna.
• Wracamy do szpitala, rozmawiamy jeszcze raz z bratem na wszystkie tematy.
• Dostajemy buteleczkę wypełnioną nasionami, ale jest kłopot z jej otwarciem.
• Wychodzimy na zewnątrz i kierując się na środek ekranu dochodzimy do studni.

Studnia
• Klikamy na sznur przy studni, łapie za niego Bruno i wpada do środka.
• Przy pomocy liny zabranej ze stajni, wydostajemy go ze studni.
• Jesteśmy w głównym holu kościoła.

Kościół
• Wracamy do naszej celi w kościele i podstawiamy pod ociekający habit miskę.
• Zabieramy ją wypełnioną wodą i idziemy do kuchni.

Kuchnia
• Rozmawiamy z bratem Martinem na wszystkie tematy.
• Rozmawiamy również na temat zupy i tym razem, gdy zapyta o przyprawy powiemy, że wyczuwamy w niej oregano.
Stawiamy miskę z wodą na piecu, a następnie, klikamy na nią butelkę.
• Po tym zabiegu korek można z łatwością wyjąć. Idziemy do kościoła.

Kościół – ogród
• Idziemy do brata Arkadio, wręczamy mu nasiona w zamian dostaniemy książkę.
• Potrzebne jeszcze pióro. Idziemy do piwnicy z winami.

Piwnica
• Pod jedną z beczek śpi braciszek, odkręcamy kranik.
• Braciszek się zerwie i poleci na dzwonnicę.
• My udajemy się za nim i ziemi podnosimy pióro.
• Opuszczamy kościół i idziemy do biblioteki.

Biblioteka
• Idziemy do brata Umberto i rozmawiamy o możliwości przetłumaczenia książki.
• Ma to niestety potrwać cały tydzień.
• Rozmawiamy na wszystkie tematy, okazuję się, że nasz braciszek jest głodny.
• Wracamy do kuchni.

Kuchnia
• Klikamy słoikiem po nasionach na garnek z zupą.
• Nalać jej do słoika brat Marcello nam nie pozwala.
• Rozmawiamy z Bruno, aby odciągnął uwagę brata Marcello.
• W trakcie, gdy Bruno modli się wraz z bratem Marcello, my nalewamy zupy do słoika po nasionach.
• Wracamy do biblioteki.

Biblioteka
• Klikamy najpierw zupą, a następnie księgą na brata Marcella.
• Po chwili, mamy przetłumaczony fragment z książki.
• Idziemy po schodach do góry i klikamy na brata Godfrieda.
• Po rozmowie, możemy wejść do skryptorium.
Oglądamy biurko Anzelma, jest pomazane czerwonym atramentem i brakuje nam klucza by je otworzyć.
• Opuszczamy skryptorium i idziemy na cmentarz.

Cmentarz
• Rozmawiamy z bratem Egidio na wszystkie tematy i zostajemy zaprowadzeni do celi Anzelma.
Zabieramy księgę, z której wypada klucz do biurka.
• Podnosimy klucz, wracamy do skryptorium.
• Otwieramy biurko Anzelma, zabieramy ze środka papier oraz atrament.
• Animacja.

Rozdział drugi


Biuro opata
• Po rozmowie z opatem okazuje się, że zniknął brat Godfried.
• Opuszczamy biuro, aby go odszukać.
• Idziemy na cmentarz do składziku.
• Przechodzimy w głąb pomieszczenia, zabieramy łopatę opartą o ścianę.
• Oglądamy kałużę krwi oraz deskę, za którą leży ciało braciszka.
• Automatycznie zostajemy przeniesieni do szpitala.

Szpital
• Rozmawiamy z braciszkiem na wszystkie tematy.
• Podchodzimy do jego biurka, zabieramy tymianek i pipetę jest we flakonie przed świecznikiem, (bardzo słabo widoczna).
• Idziemy do biblioteki.

Biblioteka
• Rozmawiamy przez chwilę z bratem Thomasem.
• Gdy się oddali z biurka, zabieramy recepturę.
• Wchodzimy głębiej by porozmawiać z Umberto.
• W jego posiadaniu jest pergamin, który ktoś nam ukradł w nocy.
• Rozmawiamy z nim na wszystkie tematy.
• Opuszczamy bibliotekę i wracamy do szpitala.

Szpital
• Ponownie rozmawiamy z braciszkiem, tym razem na temat belladony.
• Okaże się, że roślina brata Arcadio to właśnie poszukiwana przez nas belladona.
• Opuszczamy szpital i idziemy do kościoła.

Kościół
• Rozmawiamy z bratem Arcadio i zabieramy sierp, który wymaga naostrzenia.
• Udajemy się w tym celu do kuźni.

Kuźnia
• Wchodzimy do kuźni, zabieramy z beczki działający miech.
• Podchodzimy w głębi do kowala, rozmawiamy z nim na wszystkie tematy.
• Z beczki, zabieramy troszkę węgla.
• Dajemy do naostrzenia sierp.
• Opuszczamy kuźnię i wracamy do kościoła.
Sierpem ścinamy jeden listek „Clotyldzie”.
• Wracamy do opata opowiedzieć o postępach w śledztwie i poprosić go o pokazanie krypty.

Krypta w kościele
• W krypcie podziwiamy rzeźbę na ścianie.
• Podchodzimy do opata rozmawiamy z nim na wszystkie tematy.
• Prosimy o pokazanie klucza i robimy jego odcisk w wosku.
• Opuszczamy kryptę i wracamy do biura opata.

Biuro Opata
• Rozmawiamy z braciszkiem sprzątającym podwórze.
• Wchodzimy do środka, drzwi do opata zamknięte.
• Podchodzimy do okna i klikamy na nie.
• Rozmawiamy z Brunem i przy jego pomocy wychodzimy przez okno na gzyms.
• Dostajemy się do gabinetu.
Dwukrotnie przeszukujemy szufladę.
• Ze skrzynki leżącej w szafie, zabieramy tabakę.
• Znalezionym kluczem otwieramy drzwi i opuszczamy budynek.

Szpital
• Idziemy do szpitala. Na biurku stoi moździerz, wrzucamy do środka: tymianek, liść belladony oraz tabakę.
• Mieszanka znajdzie się w słoiczku.
• Idziemy do studni na zewnątrz i nabieramy do słoika wody.
• Idziemy do piwniczki z winami.

Kuchnia i piwnica
• Podchodzimy do destylatora, wkładamy węgiel pod destylator.
• Na złamanej końcówce destylatora montujemy pipetę.
• Wlewamy do destylatora naszą miksturę.
• Koło beczek ze ściany, zabieramy pochodnie i podpalamy węgiel.
• Przy pomocy miecha rozniecamy płomień.
• Po chwili mamy gotowy napój usypiający.
• Idziemy do kuchni.

Kuchnia
• Ponownie robimy manewr z zagadywaniem braciszka Marcello.
• W tym czasie nabieramy z garnka zupę.
• Rozmawiamy z nim o ukrytym przejściu między kościołem, a biblioteką.
• Możemy iść do biblioteki i nakarmić brata Umberto.
• Zabieramy figurkę stojącą na końcu pomieszczenia.
• W ekwipunku klikamy na figurkę i oglądamy skradziony nam pergamin.
• Idziemy schodami do skryptorium. Oglądamy dokładnie: kolumnę, kratę oraz symbole na ścianie (umieszczone za kratą) - opuszczamy pomieszczenie.
• Wchodzimy do stajni i z torby obok osiołka, zabieramy kompas.
• Wracamy do kuźni.

Kuźnia
• Podchodzimy do kowala, zagadujemy go.
• Dajemy w prezencie kompas i prosimy, o zrobienie klucza z odcisku w świecy.
• Odchodzimy na chwilkę, rozmawiamy z Bruno.
• Wracamy do kowala i mamy klucz w rękach.
• Animacja.

Rozdział trzeci



Kościół - krypta
• Idziemy do drzwi krypty i otwieramy je przy pomocy klucza.
• Podchodzimy do rzeźby na ścianie i klikamy na nią pergaminem.
• Musimy znaleźć: trzy elementy różniące rzeźbę od pergaminu.
[tab=30]1. Na dole w prawym rogu postacie idą w drugą stronę.
[tab=30]2. Posążek pośrodku ma otwartą gębę.
[tab=30]3. U góry po lewej, potwór ma o jedną głowę mniej.

• Otwiera się przejście.

Obrazek


Kościół - tunele
• W kolejnym pomieszczeniu po lewej, ze stosu zabieramy kość.
• Podchodzimy na wprost do przejścia, na ścianie lustrzane pismo.
• Rozmawiamy z Brunem i zabieramy od niego papier i atrament.
• Wylewamy atrament na pismo, potem klikamy na nie papierem i wałkiem do ciasta -zabieramy kartkę.
• Oglądamy ją w ekwipunku. Zwracamy uwagę na treść oraz dwie liczby 10 oraz 1.
• Wchodzimy w przejście po lewej - koło stosu kości.
• Podchodzimy do rzeźby, klikamy na nią, a z boku po lewej przestawiają się wskazówki zegara.
• Ustawiamy wskazówkę na godzinie 10.
• Wychodzimy z tego pomieszczenia i wchodzimy na wprost do drugiego.
• Tutaj kolejna statua, ale brakuje jej ręki.
• Montujemy na niej kość i klikamy, aby na zegarze ustawić pierwszą.
• Słychać, że coś odblokowaliśmy.
• Opuszczamy pomieszczenie i idziemy do tego po prawej, gdzie odczytaliśmy napis.
• Wchodzimy do środka i kierujemy się w lewo.
• Klikamy na ścianę, otwiera się kolejne przejście.
• Znaleźliśmy się na zewnątrz. Idziemy w kierunku biblioteki.
• W środku, pali się światło.

Biblioteka
• Wchodzimy do środka, idziemy do skryptorium, ale nie możemy bez wskazówek otworzyć kraty.
• Udajemy się na cmentarz.

Cmentarz
• Podchodzimy do miejsca, gdzie jest pochowany Anzelmo.(W prawo )
• Przy pomocy łopaty Bruno, wykopie grób.
• Klikamy na ręce Anzelma i wołamy Bruna do pomocy.
• Z rąk Anzelmo, zabieramy pergamin.
• Oglądamy go dokładnie i wracamy do biblioteki.

Biblioteka
• Klikamy na kolumnę znajdującą się w skryptorium, znalezionym pergaminem.
• Wchodzimy do środka i kierując się w prawo, dochodzimy do tajnego archiwum.
Przeglądamy księgi, by po chwili ruszyć w pogoń za zakapturzoną postacią.
• Lądujemy w pokoju z pentagramem.
Oglądamy go oraz księgę, próbujemy wyjść z biblioteki.
• Niestety jest zamknięta, wracamy po schodach i kierujemy się do pokoju po prawej.
• Z pod prześcieradła wyjmujemy płytkę, schodzimy na dół.
• Idziemy do pomieszczenia, gdzie widzieliśmy relief na ścianie i klikamy płytką na ścianę.
• Mamy teraz układankę do wykonania.
Numerując płytki od lewego górnego rogu 1, 2, 3, itd, przesuwamy je w takiej kolejności:
12, 11, 10, 14, 15, 11, 10, 9, 5, 1, 2, 3, 4, 8, 7, 6, 5, 1, 2, 3, 4, 8, 7, 11, 12, 8, 7, 11, 10, 9, 13, 14, 15, 16, 12, 11, 10, 9, 5, 1, 2, 3, 7, 8, 4, 3, 2, 6, 10, 11, 12, 16, 15, 14, 13, 9, 5, 6, 7, 8, 4, 3, 2, 1, 5, 9, 10, 6, 2, 1, 5, 6, 7, 8, 4, 3, 7, 8, 4, 3, 7, 6, 2, 3, 7, 6, 2, 1.


Obrazek


• Animacja

Rozdział czwarty


Kuchnia
• Idziemy porozmawiać z bratem Martinem - nie ma dla nas czasu.
• Kierujemy się na cmentarz.

Cmentarz
• Spotykamy trzech braciszków.
• Rozmawiamy z nimi na wszystkie tematy.
• Umawiamy się z bratem Arcadio w ogrodzie, do którego idziemy.
• Niestety brat się nie zjawia wracamy, więc na cmentarz.
Ponownie zagadujemy brata Arcadio i tym razem umawiamy się na rozmowę we własnej celi.
• Idziemy do kościoła.

Kościół
• Wchodzimy do własnej celi, brat Arcadio już tam na nas czeka.
• Automatycznie wychodzimy z Brunem na zewnątrz.
• Klikamy na niego by z nim porozmawiać.
• Wchodzimy ponownie do celi i rozmawiamy z bratem Arcadio.
• Po skończonej rozmowie udajemy się do biblioteki.

Biblioteka
• Rozmawiamy z bratem Thomasem.
• Następnie z bibliotekarzem i ponownie z Thomasem.
• Brat Martin jest podejrzany, idziem do kuchni.

Kuchnia
• W środku, nie zastajemy brata Martina.
• Klikamy na warzywa leżące w koszu koło drzwi.
• Ze środka, wyjmujemy woreczek z talią kart Tarota.
• Oglądamy je dokładnie w ekwipunku.
• Idziemy do refektarza i rozmawiamy o naszym znalezisku z bratem Martinem.
• Animacja.

Szpital - Cmentarz
• Idziemy do szpitala, aby sprawdzić, co się stało z Eladio.
• Niestety drzwi szpitala są zamknięte, trzeba je jakoś otworzyć.
• Idziemy na cmentarz porozmawiać z bratem Egidio, prosimy go o otwarcie szpitala twierdzi, że nie ma klucza.

Biuro opata
• Może klucz od szpitala otrzymamy od opata.
• Pokój opata jest zamknięty, wracamy na dół do pokoju brata Secundo.
• Na jego biurku leży list, zabieramy go.
W ekwipunku czytamy jego treść. Idziemy do kuźni.

Kuźnia
• Przed wejściem leży młot, który zabieramy oraz łom leżący koło drzwi.
• Przy pomocy łomu, otwieramy beczkę stojącą przy drzwiach.
• Ze środka zabieramy proch.
• Wchodzimy w głąb pomieszczenia i rozmawiamy z kowalem.
• Zabieramy nasz kompas i udajemy się do kościoła.

Kościół
• Zabieramy świeczkę i idziemy do kuchni.

Kuchnia - Szpital
Świeczkę wkładamy do garnka z gorącą wodą i zabieramy sam knot.
• Wychodzimy z kuchni idziemy do szpitala.
Ładujemy proch do otworu w drzwiach, następnie klikamy knotem od świeczki.
• Trzeba go zamoczyć w alkoholu, aby działał jak lont.
• Wracamy do piwniczki, klikamy knotem na kurek od beczki, tak nie nasiąknie alkoholem.
Nabieramy do słoika alkohol i wkładamy do niego knot.
• Wracamy kolejny raz do kościoła po kolejną świeczkę.
• Wracamy do kuchni i podpalamy ją od paleniska.
• Idziemy do szpitala, wkładamy lont i podpalamy świeczką.
• Drzwi stoją otworem, kolejny raz idziemy na cmentarz.

Cmentarz
• Klikamy listem na Egidio i prosimy o otwarcie celi Umberto.
• Tym razem się uda i po chwili stoimy przed drzwiami celi.

Cela Umberto
Przesuwamy łóżko.
• W podłodze jest otwór, ale zbyt mały, aby z niego coś wyjąć.
• Próbujemy wydostać ze środka klucz, przy pomocy krucyfiksu, niestety nie udaje się.
• Rozbijamy młotkiem kompas (w ekwipunku).
Magnesem klikamy na krucyfiks, a następnie krucyfiksem na otwór w podłodze.
• Wyciągamy malutki kluczyk.
• Opuszczamy celę Umberto i podchodzimy do następnej celi, by podsłuchać rozmowę.

Szpital
• Wchodzimy do szpitala, kluczem otwieramy szafkę, ze środka zabieramy przetłumaczony pergamin i szkatułkę.
• Rozmawiamy z Bruno i sami udajemy się do kowala.

Kuźnia
• Idziemy do kuźni, żeby porozmawiać z kowalem.
Koło słupa leży pomięta kartka, zabieramy ją.
• Czytamy jej treść w ekwipunku i udajemy się do refektarza.
• Znajdujemy w refektarzu zwłoki kowala.
• W tym momencie, zostaniemy oskarżenie o morderstwo.

Stos
• Gdy brat zostanie przywiązany i zostanie podpalony stos.
• Brunem, z ekwipunku wyjmujemy krucyfiks i klikamy nim na braciszka.
• Udajemy się do szpitala.
• Po rozmowie z Thomasem, zabieramy księgę ze stołu i klikamy nią na ogień.
• Oglądamy zakończenie.

KONIEC
___________________________________________________________________________________________________
Moje gry
Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Dawstwa Szpiku - KRS 0000202597 - przekaż 1% podatku

kontakt w sprawach PrzygodoManii: urszula(at)przygodomania(kropka)pl

Wróć do „Murder in the abbey”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość