Styl graficzny postaci w serii Monkey Island

Awatar użytkownika
Nfsfan83
Publicysta
Posty: 1022
Rejestracja: 16 września 2014, 13:07
Ukończone gry przygodowe - link do tematu: viewtopic.php?f=68&t=634&p=29309#p29309
Lokalizacja: Elbląg, Polska
Podziękował(a): 18 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 66 razy
Płeć: Mężczyzna
Kontakt:

Re: Styl graficzny postaci w serii Monkey Island

Postautor: Nfsfan83 » 12 października 2014, 17:26

Dla mnie to dużo, bardzo dużo :( za 3 gry, nawet jeżeli to wydania Box-owe premierowe, tzn nie mam aż takiego ciśnienia na to, na allegro ktoś chciał za takie ok 500 zł :D
Fan klasycznych 2D point 'n' click przygodówek. Monkey Island 1-3, Broken Sword 1-2 oraz Indiana Jones Fate Of Atlantis.
Poradnik - box https://picasaweb.google.com/1152212250 ... AdaniaPudA
Mój kanał na YT: https://www.youtube.com/user/superbravo666/featured

Awatar użytkownika
wolfman
Poszukiwacz Przygód
Posty: 170
Rejestracja: 15 marca 2014, 21:32
Podziękował(a): 1 raz
Otrzymał(a) podziękowania: 1 raz
Płeć: Mężczyzna

Re: Styl graficzny postaci w serii Monkey Island

Postautor: wolfman » 12 października 2014, 19:50

jackowsky pisze:
wolfman pisze:
jackowsky pisze:A co to za różnica? Czym edycja premierowa różni się od reedycji?


Dla kolekcjonera? Wszystkim. :E


No to widać nie jestem kolekcjonerem.


zapewne nie, bo bys nawet nie pytał :E

Awatar użytkownika
wolfman
Poszukiwacz Przygód
Posty: 170
Rejestracja: 15 marca 2014, 21:32
Podziękował(a): 1 raz
Otrzymał(a) podziękowania: 1 raz
Płeć: Mężczyzna

Re: Styl graficzny postaci w serii Monkey Island

Postautor: wolfman » 12 października 2014, 19:53

Adam_OK pisze:
250 za trylogie Monkey to fortuna?


Jeśli o mnie chodzi, to zależałoby to od tego, czy ja tę trylogię chcę sprzedać za 250 zeta, czy kupić :E W pierwszym przypadku twierdziłbym, że to promocja, a w drugim - że zdzierstwo :E :D


250 za kolekcjonerke nie dostepna na rynku zawierajaca 3 genialne gry? Monkey island wciaga nosem te wszystkie deponie i itp popierdolkowate przygodowki w ktore grac sie nie chce. Dlaczego gra ktora ma 20 lat i wiecej ma byc tansza od nowo wydanych gier?

Awatar użytkownika
wolfman
Poszukiwacz Przygód
Posty: 170
Rejestracja: 15 marca 2014, 21:32
Podziękował(a): 1 raz
Otrzymał(a) podziękowania: 1 raz
Płeć: Mężczyzna

Re: Styl graficzny postaci w serii Monkey Island

Postautor: wolfman » 12 października 2014, 19:58

Nfsfan83 pisze:Dla mnie to dużo, bardzo dużo :( za 3 gry, nawet jeżeli to wydania Box-owe premierowe, tzn nie mam aż takiego ciśnienia na to, na allegro ktoś chciał za takie ok 500 zł :D

http://www.ebay.co.uk/itm/Monkey-Island ... 7675.l2557
tu masz kolekcjonerke

1 i 2 chodza po 150zeta a 3 taniej. Na gry z tego zbioru w domowo robionych pudelkach wydałbys max 1500-2000 zl. Wydaje mi sie ze jak rozlozyc to na pare lat , to znikoma kwota

qwerty
Publicysta
Posty: 1086
Rejestracja: 28 lutego 2012, 15:45
Otrzymał(a) podziękowania: 8 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Styl graficzny postaci w serii Monkey Island

Postautor: qwerty » 13 października 2014, 23:50

wolfman pisze:
qwerty pisze:Ten, no... Nie raz się wypowiadałem na temat grafiki w trylogii MI, więc... eee... Realistyczne zbliżenia bardziej mi odpowiadają. Szkoda, że zrezygnowano z tego w drugiej części. Może zabrakło miejsca na nośnikach?


nie zartuj sobie, kazda kolejna pojemniejsza dyskowo od poprzedniej. Do tego wersje cd :E


Amigowa wersja MI2 wyszła na 11 dyskietkach i ciągle trzeba było nimi żonglować. Kiedyś trzeba powiedzieć "starczy". Nawet z pecetowej wersji wycięli kilka scen by się zmieścić na 5 dyskietkach. Wersja na Amigę była portem.
Na tapecie:
Przygodówka: Space Bar / Adventures of the Smart Patrol
RPG: Final Fantasy (PSP)
Taktyczna: Front Mission (SNES)
Survival Horror: Silent Hill
FPS: Half-Life
Akcja: Cold Zero: Ostatni sprawiedliwy
Logiczna: Babel Tower

Awatar użytkownika
wolfman
Poszukiwacz Przygód
Posty: 170
Rejestracja: 15 marca 2014, 21:32
Podziękował(a): 1 raz
Otrzymał(a) podziękowania: 1 raz
Płeć: Mężczyzna

Re: Styl graficzny postaci w serii Monkey Island

Postautor: wolfman » 14 października 2014, 01:57

Wycieli kilka scen by było mniej dyskow. Jak myslisz czemu? Naprawde chodzilo o znoglowanie?

qwerty
Publicysta
Posty: 1086
Rejestracja: 28 lutego 2012, 15:45
Otrzymał(a) podziękowania: 8 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Styl graficzny postaci w serii Monkey Island

Postautor: qwerty » 14 października 2014, 14:56

Gra jest na tyle otwarta, że nie można było zrezygnować z żonglowania. Liczba nośników ma tu znaczenie.
Na tapecie:
Przygodówka: Space Bar / Adventures of the Smart Patrol
RPG: Final Fantasy (PSP)
Taktyczna: Front Mission (SNES)
Survival Horror: Silent Hill
FPS: Half-Life
Akcja: Cold Zero: Ostatni sprawiedliwy
Logiczna: Babel Tower

Awatar użytkownika
wolfman
Poszukiwacz Przygód
Posty: 170
Rejestracja: 15 marca 2014, 21:32
Podziękował(a): 1 raz
Otrzymał(a) podziękowania: 1 raz
Płeć: Mężczyzna

Re: Styl graficzny postaci w serii Monkey Island

Postautor: wolfman » 14 października 2014, 15:16

qwerty pisze:Gra jest na tyle otwarta, że nie można było zrezygnować z żonglowania. Liczba nośników ma tu znaczenie.


prosze Cie w tych czasach chodzilo , jak i teraz o koszta. Ale fakt dbano bardziej o gracza i rozpieszczano go wydaniami. Dysk mniej , mniejsze koszta. Grałes np w gry sierry na dyskach? Czy byla na 3-11 to potezna zonglerka :E . Wersje pc jak i amigowe mialy instalatory. Ja tam majac dysk nie czulem zonglowania. Zreszta kupujac klona kazdy mial dysk twardy. Wiec o co tak naprawde chodzilo? Jak nie wiadomo o co to chodzi o pieniadze :D

qwerty
Publicysta
Posty: 1086
Rejestracja: 28 lutego 2012, 15:45
Otrzymał(a) podziękowania: 8 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Styl graficzny postaci w serii Monkey Island

Postautor: qwerty » 15 października 2014, 12:49

Dysk twardy na Amigę 500? Pokaż mi kogoś kto to miał. Pojawiły się bardzo późno i były cholernie drogie. Nie były tak popularne jak na pecetach.

Jeżeli chodzi o gry Sierry, to ówczesne czasopisma mnie oszukały. Nic nie mówiły o amigowych wersjach SQ, LSL, PQ, czy KQ (przy recenzjach/opisach widniał tylko pecet). Dopiero po latach się o nich dowiedziałem. King's Quest V było pierwszą grą Sierry, w jaką zagrałem na Amidze.
Na tapecie:
Przygodówka: Space Bar / Adventures of the Smart Patrol
RPG: Final Fantasy (PSP)
Taktyczna: Front Mission (SNES)
Survival Horror: Silent Hill
FPS: Half-Life
Akcja: Cold Zero: Ostatni sprawiedliwy
Logiczna: Babel Tower

Awatar użytkownika
wolfman
Poszukiwacz Przygód
Posty: 170
Rejestracja: 15 marca 2014, 21:32
Podziękował(a): 1 raz
Otrzymał(a) podziękowania: 1 raz
Płeć: Mężczyzna

Re: Styl graficzny postaci w serii Monkey Island

Postautor: wolfman » 15 października 2014, 20:02

qwerty pisze:Dysk twardy na Amigę 500? Pokaż mi kogoś kto to miał. Pojawiły się bardzo późno i były cholernie drogie. Nie były tak popularne jak na pecetach.

Jeżeli chodzi o gry Sierry, to ówczesne czasopisma mnie oszukały. Nic nie mówiły o amigowych wersjach SQ, LSL, PQ, czy KQ (przy recenzjach/opisach widniał tylko pecet). Dopiero po latach się o nich dowiedziałem. King's Quest V było pierwszą grą Sierry, w jaką zagrałem na Amidze.


600 i 1200 mialy dyski i byly doscy popularne. Nie mierz Polski do zachodu. Zreszta gra byla bardziej popularna na Pc.
Co do Twoich recencji, podejrzewam ze piszesz o SS. Bylo czytac errate, w kazdym nast numerze miales sprostowanie. Ja wiedzialem ze KQ1-6 , czy SQ 1-4 na amige
:E

qwerty
Publicysta
Posty: 1086
Rejestracja: 28 lutego 2012, 15:45
Otrzymał(a) podziękowania: 8 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Styl graficzny postaci w serii Monkey Island

Postautor: qwerty » 18 października 2014, 02:00

wolfman pisze:600 i 1200 mialy dyski i byly doscy popularne.

A600 wyszła rok po premierze MI2. A1200 5 lat. Twierdzisz, że twórcy zrobili wersję instalacyjną na Amigę? Może link?
wolfman pisze: Zreszta gra byla bardziej popularna na Pc.

Pierwsze słyszę. Masz jakiś dowód na poparcie tej tezy? Ciekawe, jakie przygodówki zepchnęły serię do niszy...
Na tapecie:
Przygodówka: Space Bar / Adventures of the Smart Patrol
RPG: Final Fantasy (PSP)
Taktyczna: Front Mission (SNES)
Survival Horror: Silent Hill
FPS: Half-Life
Akcja: Cold Zero: Ostatni sprawiedliwy
Logiczna: Babel Tower

Awatar użytkownika
Nfsfan83
Publicysta
Posty: 1022
Rejestracja: 16 września 2014, 13:07
Ukończone gry przygodowe - link do tematu: viewtopic.php?f=68&t=634&p=29309#p29309
Lokalizacja: Elbląg, Polska
Podziękował(a): 18 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 66 razy
Płeć: Mężczyzna
Kontakt:

Re: Styl graficzny postaci w serii Monkey Island

Postautor: Nfsfan83 » 18 października 2014, 11:49

Chciałbym uporządkować pewne kwestie :) z tego co znalazłem wynika, że pierwsza wersja TSOMI została wydana na dyskietkach na Atari ST, Macintosh i PC a potem na Amigę. Ale nie wiem jak z MI2.
Fan klasycznych 2D point 'n' click przygodówek. Monkey Island 1-3, Broken Sword 1-2 oraz Indiana Jones Fate Of Atlantis.
Poradnik - box https://picasaweb.google.com/1152212250 ... AdaniaPudA
Mój kanał na YT: https://www.youtube.com/user/superbravo666/featured

Awatar użytkownika
wolfman
Poszukiwacz Przygód
Posty: 170
Rejestracja: 15 marca 2014, 21:32
Podziękował(a): 1 raz
Otrzymał(a) podziękowania: 1 raz
Płeć: Mężczyzna

Re: Styl graficzny postaci w serii Monkey Island

Postautor: wolfman » 18 października 2014, 20:16

qwerty pisze:
wolfman pisze:600 i 1200 mialy dyski i byly doscy popularne.

A600 wyszła rok po premierze MI2. A1200 5 lat. Twierdzisz, że twórcy zrobili wersję instalacyjną na Amigę? Może link?
wolfman pisze: Zreszta gra byla bardziej popularna na Pc.

Pierwsze słyszę. Masz jakiś dowód na poparcie tej tezy? Ciekawe, jakie przygodówki zepchnęły serię do niszy...



Sprawdze czy byly przez twrcow zrobione czy nie. Bo nie pisalem. Pisalem ze sa. Instalatorow masz do kazdej gry od lat.

Jakie? Arcade, strzelanki, platformowki. Wystarczy przejrzec listy hitow owczesnie. Przygodowki to nisza na amidze :E

Awatar użytkownika
wolfman
Poszukiwacz Przygód
Posty: 170
Rejestracja: 15 marca 2014, 21:32
Podziękował(a): 1 raz
Otrzymał(a) podziękowania: 1 raz
Płeć: Mężczyzna

Re: Styl graficzny postaci w serii Monkey Island

Postautor: wolfman » 18 października 2014, 20:24

qwerty pisze:
wolfman pisze:600 i 1200 mialy dyski i byly doscy popularne.

A600 wyszła rok po premierze MI2. A1200 5 lat. Twierdzisz, że twórcy zrobili wersję instalacyjną na Amigę? Może link?

instalatory byly cos pamietam ze to instalowalem, gry sierry rowniez
http://www.ebay.co.uk/itm/THE-SECRET-OF ... 4adabda53a
Jestem za granica wiec mam problem z dostepnoscia do boxa ale tu masz suplement techniczny , w ktorym pisze o instalacji na dysku

Wejdz sobie na amiga hol i zobacz jakie te przygodowki to nisza. Mysle ze obie sprawy mamy wyjasnione

Awatar użytkownika
Rola
Publicysta
Posty: 370
Rejestracja: 09 lipca 2014, 20:13
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował(a): 2 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 6 razy
Płeć: Mężczyzna
Kontakt:

Re: Styl graficzny postaci w serii Monkey Island

Postautor: Rola » 18 października 2014, 20:58


Awatar użytkownika
earwig11
Przyjaciel forum
Posty: 459
Rejestracja: 19 kwietnia 2012, 22:33
Lokalizacja: Maupiti Island
Podziękował(a): 4 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 39 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Styl graficzny postaci w serii Monkey Island

Postautor: earwig11 » 19 października 2014, 00:03

Ja miałem Amigę 600 (właściwie to dalej mam, gdzieś na dnie szafy) z twardym dyskiem. Tylko, że samą 600kę kupiłem kilka lat po premierze a twardy dysk 1GB jeszcze później- około roku 1996 kiedy to większość amigowców sprzedawała swoje Amigi i kupowała PC. Miałem (dalej mam) na HD zainstalowane m.in. większość gier Sierry i Lucasarts, BASSa, Simona i inne. Jeśli gra była pod DOS to w dużej ilości przypadków można było ją zainstalować po prostu kopiując wszystkie pliki z dyskietek do jednego folderu na HD. Nie pamiętam tylko czy Monkey Island 2 miał własny instalator czy robiłem to na piechotę. Prawie wszystkie gry Sierry (oprócz tych najstarszych) miały własne instalatory, BASS na 100% miał, doskonale to pamiętam bo instalacja 15 dyskietek trwała około 1.5h.

Na Amidze było pełno przygodówek i nie tylko konwersji z PC. Warte wspomnienia są np: Darkmere czy seria Valhalla. Koszty niestety odgrywały dużą rolę, taki KQ6 (IMHO jedna z najlepszych konwersji Sierry, wystarczy porównać z KQ5) na Amidze wyszedł chyba na 10 dyskietkach a w porównaniu do PC i tak miał wyciętą 1/4 gry.

Awatar użytkownika
wolfman
Poszukiwacz Przygód
Posty: 170
Rejestracja: 15 marca 2014, 21:32
Podziękował(a): 1 raz
Otrzymał(a) podziękowania: 1 raz
Płeć: Mężczyzna

Re: Styl graficzny postaci w serii Monkey Island

Postautor: wolfman » 19 października 2014, 00:42

Rola pisze:http://hol.abime.net/hol_search.php?N_ref_genre_category=3&N_hd=yes
http://www.mobygames.com/browse/games/a ... ,9/ti,270/


Potwierdziles tylko ze to nisza liczby same za siebie mowia :E

qwerty
Publicysta
Posty: 1086
Rejestracja: 28 lutego 2012, 15:45
Otrzymał(a) podziękowania: 8 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Styl graficzny postaci w serii Monkey Island

Postautor: qwerty » 19 października 2014, 19:03

Jestem zaskoczony. Nie sądziłem, że twarde dyski do Amigi pojawiły się tak szybko na rynku. Co do liczby przygodówek, to Polacy nie mieli na co narzekać (poza jakością) dzięki naszym deweloperom. U nas mogły być bardziej popularne niż na świecie.
Na tapecie:
Przygodówka: Space Bar / Adventures of the Smart Patrol
RPG: Final Fantasy (PSP)
Taktyczna: Front Mission (SNES)
Survival Horror: Silent Hill
FPS: Half-Life
Akcja: Cold Zero: Ostatni sprawiedliwy
Logiczna: Babel Tower

Awatar użytkownika
wolfman
Poszukiwacz Przygód
Posty: 170
Rejestracja: 15 marca 2014, 21:32
Podziękował(a): 1 raz
Otrzymał(a) podziękowania: 1 raz
Płeć: Mężczyzna

Re: Styl graficzny postaci w serii Monkey Island

Postautor: wolfman » 20 października 2014, 14:18

qwerty pisze:Jestem zaskoczony. Nie sądziłem, że twarde dyski do Amigi pojawiły się tak szybko na rynku. Co do liczby przygodówek, to Polacy nie mieli na co narzekać (poza jakością) dzięki naszym deweloperom. U nas mogły być bardziej popularne niż na świecie.


Daj spokoj mowisz o przygodowkach takich jak "sen" i itp crapach? Poza Teenagent, mentor i delfin nic mi jako tako nie utkwilo. Wiekszosc to sieki i platformery. Niebanalnej jakosci jak super "skoczny jacus" byl tez Doman i Franko ktory byl na pc + troche innych dobrych. Poasiadam duza kolekcje musialbym sprawdzic kiedys bo tak z glowy nie pamietam. Jedna z najladniejszych polskich to inferior.

qwerty
Publicysta
Posty: 1086
Rejestracja: 28 lutego 2012, 15:45
Otrzymał(a) podziękowania: 8 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Styl graficzny postaci w serii Monkey Island

Postautor: qwerty » 22 października 2014, 00:10

Tak, o "crapach" też mówię. Co by nie mówić, to też przygodówki.
Na tapecie:
Przygodówka: Space Bar / Adventures of the Smart Patrol
RPG: Final Fantasy (PSP)
Taktyczna: Front Mission (SNES)
Survival Horror: Silent Hill
FPS: Half-Life
Akcja: Cold Zero: Ostatni sprawiedliwy
Logiczna: Babel Tower


Wróć do „Monkey Island - seria gier”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość