Loom - solucja, poradnik

Awatar użytkownika
adventurka
Administrator
Posty: 2106
Rejestracja: 16 lutego 2012, 00:23
Lokalizacja: Słupsk
Podziękował(a): 88 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 40 razy
Płeć: Kobieta

Loom - solucja, poradnik

Postautor: adventurka » 17 sierpnia 2013, 00:57

Solucja w pdf

LOOM - SOLUCJA
AUTOR: RONZBIG1-RAEL


Uwagi wstępne:
  • Gra ma trzy tryby trudności:
    • STANDARD – na tym poziomie trudności pod kosturem widać pięciolinię, poza tym widać, jakie nuty są w danym momencie grane
    • PRACTICE – najprostszy z trybów, pod laską wyświetlają się nam litery poszczególnych zaklęć
    • EXPERT – w tym trybie nie mamy ani pięciolinii, ani podświetlanych dźwięków – musimy grać ze słuchu
  • W grze zamiast typowego interfejsu mamy laskę, na której można „grać” różne dźwięki. Cztery odpowiednie dźwięki tworzą zaklęcie, które poznajemy w różnych miejscach, lub na przedmiotach. Niektóre zaklęcia można zagrać od tyłu – z odwrotnym skutkiem. Na początku znamy tylko trzy nuty, z czasem poznajemy nowe. Poszczególne zaklęcia notujemy na kartce.
  • Uwaga!!! Wersja poradnika z obrazkami znajduje się w pliku pdf - klik

Skrót fabuły:

Nazywasz się Bobbin Threadbare i masz 17 lat. Dziś są twoje urodziny. Siedzisz na skale i patrzysz na łabędzia, którego zawsze widzisz w dzień swych urodzin, choć nie wiesz czemu. Należysz do gildii tkaczy, ale w twoim świecie istnieje wiele różnych gildii – pasterze, szklarze, kowale czy klerycy. Wzywają cię starsi wioski, chociaż nigdy tego wcześniej nie robili – unikali cię jak ognia. Tylko... dlaczego???

Opis przejścia:
  • Klikamy na liść (leaf).
  • Idziemy do wioski.
  • Wchodzimy do namiotu po lewej. Idziemy cały czas, aż zobaczymy scenkę – jest kluczowa dla dalszej fabuły gry! Podnosimy laskę (distaff). Klikamy na jajko. Słyszymy melodię otwarcia . Używamy jej na jajku.
Obrazek

  • Po scence wychodzimy z lokacji. Idziemy do prawej część wioski, do namiotu z kominem. Klikamy na kociołku z barwnikiem (dye pot) – słyszymy zaklęcie barwienia na zielono. Potem klikamy na butelce (flask), słyszymy zaklęcie usuwania wody. Szmaty barwimy zaklęciem z kociołka.
  • Idziemy w stronę cmentarza. Idziemy cały czas w lewo, aż do cierni (thorns). Klikamy na nie. Oglądamy nagrobek (grave). Na początku lokacji klikamy na wszystkie dziury we drzewach. Słyszymy zaklęcie rozjaśnienia.
Obrazek

  • Wracamy do wioski. Wchodzimy do środkowego namiotu, na ciemności używamy zaklęcia rozjaśnienia (darkness). Klikamy na kole (wheel). Słyszymy zaklęcie zamiany słomy w złoto. Wypróbowujemy je na słomie (straw).
  • Idziemy na mostek. Możemy otworzyć małże (clam) zaklęciem otwarcia.
  • Wracamy na wzgórze, na którym zaczęliśmy grę. Na niebie (sky) używamy zaklęcia otwarcia.
  • Wracamy na mostek. Wskakujemy do wody i wsiadamy na drzewo. Dopływamy do wiru (waterspout). Słyszymy melodię wiru.
  • Używamy jej odwrotności na wirze. Płyniemy dalej w lewo.
  • Po wylądowaniu na plaży udajemy się w stronę lasu. Próbujemy przejść w lewo, spotykamy pasterzy – słyszymy zaklęcie kamuflujące. Idziemy w stronę szklanych budowli.
Obrazek

  • Wchodzimy i idziemy po schodach do kryształowego dzwonka (crystal bell). Po rozmowie oglądamy również kieliszek i wychodzimy w prawą stronę, później wychodzimy z kryształowego cmentarza.
  • Wchodzimy do wejścia pod wieżą. W środku podsłuchujemy rozmowę (conversation) . Po rozmowie używamy kryształowego dzwonka (crystal). Wychodzimy z lokacji.
Obrazek

  • Klikamy na robotników (workers). Używamy na nich zaklęcia kamuflażu.
  • Wracamy na górę. Klikamy na kosie (scythe) – słyszymy zaklęcie cięcia. Używamy dzwonka po przeciwnej stronie pokoju.
  • Klikamy na kuli (sphere) trzy razy – za pierwszym razem słyszymy zaklęcie iluzji, a za drugim - zaklęcie przemiany w łabędzia.
  • Wracamy do pasterzy i używamy na nich zaklęcia iluzji z kuli.
  • Idziemy w lewo. Klikamy na owcach (sheep). Słyszymy zaklęcie obudzenia.
Obrazek

  • Idziemy dalej w prawo do chatki. Wchodzimy do środka i klikamy na małej owieczce (lamb). Po rozmowie ponownie klikamy na owieczce - słyszymy zaklęcie leczące.
  • Wychodzimy z chatki i idziemy do stada owiec (sheep). Używamy na nich zaklęcia barwiącego …
  • Na złocie używamy odwróconego zaklęcia zamiany słomy w złoto. Klikamy na smoka (dragon), później używamy na nim zaklęcia iluzji, którego wcześniej użyliśmy na pasterzach. Wychodzimy przez dziurę znajdującą się pośrodku jaskini. Na ciemności (darkness) używamy zaklęcia rozjaśnienia. Idziemy kawałek w prawo, schodzimy na dół schodami i wchodzimy do pierwszego tunelu. Idziemy dalej w prawo, aż trafimy do lokacji widocznej na screenie.
Obrazek

  • Tu schodzimy schodami w dół. Idziemy prosto, na rozwidleniu kierujemy się w lewo, idziemy do następnego tunelu, potem kierujemy się ciągle w lewo.
  • W następnej lokacji klikamy na kałuży (pool). Słyszymy zaklęcie odbicia. Używamy na niej zaklęcia wody. Klikamy na kuli trzy razy. Wychodzimy z lokacji ( za ostatnią skałą po prawej).
Obrazek

  • Idziemy kawałek w prawo, wchodzimy do tunelu, idziemy w lewo do wyjścia. Klikamy na stopniach (steps). Używamy na nich odwróconego zaklęcia i schodzimy.
  • Idziemy w prawo do chłopca (boy). Używamy na nim zaklęcia obudzenia (od owieczek).
Obrazek

  • Po rozmowie idziemy w prawo, próbujemy wejść do budynku. Wracamy do chłopca, używamy na nim zaklęcia odbicia.
  • Wracamy do fortu. Wchodzimy bez problemu. Idziemy wciąż w prawo, aż rozmawiamy kowalem.
  • Po rozmowie klikamy na słomie (straw). Po scence podnosimy kostur. Otwieramy drzwi (door) zaklęciem otwarcia. Schodzimy schodami w dół. Podsłuchujemy rozmowę, a gdy kowal przestanie kuć miecz (sword), używamy na nim zaklęcia wiru…
Obrazek

  • Po scence otwieramy klatkę (cage) przy pomocy zaklęcia otwarcia. Po kolejnej scence klikamy na kuli, a następnie wychodzimy z lokacji …Klikamy na biskupie (Mandible).
  • Wracamy do pomieszczenia z kulą, której trzykrotnie używamy. Wychodzimy z lokacji…
  • Jesteśmy teraz w przestrzeni między światami.
Obrazek

  • Zamykamy dziurę z której przyszliśmy odwróconym zaklęciem otwarcia. Robimy to samo po każdej wizycie w poszczególnej lokacji. Idziemy do pierwszej dziury po lewej. Po rozmowie uzdrawiamy chłopca czarem uzdrowienia. W następnej dziurze w identyczny sposób uzdrawiamy pasterzy. W trzeciej klikamy na Goodmolda i wychodzimy.
  • Idziemy wciąż w lewo aż trafimy do dziwnego stawu. Później rozmawiamy z łabędziem (swan). Idziemy dalej w lewo, do wyrwy prowadzącej do naszej wioski.
  • Wracamy do pomieszczenia z krosnem. Klikamy na krośnie (loom). Po scence ponownie klikamy na krośnie – słyszymy zaklęcie ciszy. Używamy odwróconej wersji na Hetchel.
  • Ponownie klikamy krosno – słyszymy zaklęcie pieczenia. Postępujemy identycznie jak w poprzednim przypadku. Jeszcze raz klikamy krosno – usłyszanego zaklęcia używamy na krośnie …
  • Używamy na sobie zaklęcie przemiany w łabędzia – tego, które zawsze słyszymy w kuli…

KONIEC
Kontakt w sprawach forum: adventurka[at]przygodomania.pl

Wróć do „Loom”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość