Liath: spiralny świat - solucja, poradnik

Awatar użytkownika
Urszula
Administrator
Posty: 9960
Rejestracja: 31 grudnia 2011, 12:05
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował(a): 103 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 121 razy
Płeć: Kobieta

Liath: spiralny świat - solucja, poradnik

Postautor: Urszula » 27 lipca 2012, 20:46

Solucja w pdf

Wszelkie prawa autorskie do Solucji są moją własnością.
Kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody jest zabronione!
Klariska



Solucja
Liath: spiralny świat
autorka: Klariska



Głównym bohaterem gry jest Kris, młody mag. Otrzymawszy list od swojej starej przyjaciółki, postanawia ją odwiedzić. Czeka go podróż do dziwnej krainy, w której czas biegnie inaczej i w której wszystko jest magiczne.

Obrazek

Sterowanie i menu:

Po kliknięciu prawego przycisku myszy mamy do dyspozycji:

Obrazek

Menu gracza

Obrazek

Menu akcji

Obrazek


Zaczynamy grę.

• Przybyliśmy do miasta, panuje tu dziwna atmosfera, wszystko jest tajemnicze a w powietrzu wyczuwa się zło.

Jesteśmy w laboratorium.

Obrazek

• Rozejrzyj się. Podejdź do narzędzi, leżą na półce z lewej strony.
• Weź kwas, igłę i świecę oraz tłumacz.
• Podejdź do lampy, z kieszeni wyjmij świecę i rozpuść ją, w ten sposób uzyskasz wosk.
• Z prawej strony laboratorium na ziemi leży pierścień, weź go.
• Wyjdź z laboratorium.

Znaleźliśmy się w więzieniu.

Obrazek

• Spróbuj otworzyć kajdany, użyj czaru: "Otwórz".
• Jesteśmy wolni.
• Zajrzyj do skrzyni. Weź mapkę, notatkę i nóż.
• Idziemy dalej. Nie ma przejścia? Przed nami przepaść. Użyj czaru: "Iluzja".

Obrazek

• Jest i przejście.
• Idziemy dalej. Wyszliśmy z podziemi Zamku.
• Gdy klikasz w dół przepaści wyświetli się nam mapka.

Obrazek

• Niewiele jest na razie miejsc do których możemy się dostać.

Udaj się do miasta Azertus.

Obrazek

• Idź do magicznego sklepu, jest tuż za twoimi plecami.
• Przy kominku stoi ożóg, weź go.
• Zwal za jego pomocą baterię, która stoi wysoko na półce.
• Porozmawiaj z właścicielem sklepu.
• Kup kociołek i różdżkę.
• Wyjdź ze sklepu i udaj się do gospody. (2 razy w prawo)

Obrazek

Możesz też o wiele szybciej przenosić się w różne miejsca w mieście za pomocą mapki z menu gracza

• Pogadaj z gospodarzem. Dowiesz się że ma problem z duchem.
• Wyjdź z gospody i idź w prawo do biblioteki.
• Porozmawiaj z Leną, dowiesz się że z biblioteki może korzystać tylko ten kto jest w posiadaniu specjalnej karty.
• Wyjdź i skieruj się w lewo. Zajdziesz się przy wieży ciśnień.
• Wejdź na górę. Spróbuj napełnić zbiornik wodą, użyj zaklęcia: "Woda".
• Wyjdź stąd. Zobaczysz jak woda jest pompowana przez rury.

Obrazek

• Idż do końca w lewo aż dojdziesz do laboratorium.
• Włącz zasilanie laboratorium i chłodzenie.
• Wejdź do środka.
• Użyj na dziale magicznej energii baterię.
• Naładuj baterią tłumacza - zaznacz tłumacza i baterię a następnie kliknij na ikonkę użyj.
• Przetłumacz notatkę, którą wcześniej znalazłeś.

Obrazek

• Wyjdź z laboratorium i idź w prawo, omiń magiczny sklep i dalej w lewo.
• Znajdziesz się przy domku Tike.

Obrazek

• Przeszukaj go. Na łóżku (z lewej strony) leży kryształ (Arkh) weź go.
• Wróć do miasta.
• Idź do centrum, przy zegarze skieruj się w górny lewy róg.

Dom Doriana

• Porozmawiaj z właścicielem domu. Da ci rękopis.
• Przetłumacz go a dostaniesz specjalną kartę do biblioteki.
• Idź więc do niej, zobaczymy co warta jest ta karta.
• Użyj karty na Lenie.
• Masz dostęp do całej biblioteki.
• Przejdź w lewo. Strasznie tu ciemno, użyj czaru: " Noktowizor".
• Przy lewej półce jest przejście.

Obrazek

• Zabierz księgę. W niej odnajdziesz wiele ciekawych przepisów: na sporządzanie zaklęć, na magiczne drzewko, czar "Poszukiwanie człowieka" oraz "Przywołanie ducha" a także na talizman "Oswajanie zjaw".
• Wróć do Leny, użyj na niej tajemniczego kryształu który znalazłeś w domu Tike.
• Dziewczyna będzie bardziej rozmowna. Przed wyjściem weź ze stołu jedwabną chustę.
• Idź na cmentarz, możesz to zrobić na 2 sposoby albo z mapki z menu gracza albo iść od biblioteki w górę i w prawo.
• Użyj na korzeniu mandragory zaklęcia: "Zbierz". Przejdź w prawo, na trumnie znajdziesz Rytuał chaosu, przeczytaj go za pomocą czaru "Klonuj".

Obrazek

• Wybierz mapkę świata i przenieś się do kuźni. Po prawej stronie znajdują się poplątane gałęzie, weź jedną za pomocą czaru "zbierz".
• Wejdź do środka, porozmawiaj z kowalem. Daj mu monety, zrobi dla ciebie płytkę na talizman.
• Wróć do miasta. Idź do statuy, poczekaj na noc (z Menu Gracza możesz wybrać porę dnia).
• Użyj na niej czaru "rozproszenia". Ożywisz ją, za to da ci muszlę.

Obrazek

• Udaj się do Tike. Porozmawiaj z nią, opowie Ci co się stało w mieście.
• Dowiesz się też gdzie zdobyć odczynniki:
1. specjalne odczynniki u elfów albo u Doriana, mieszka na polanie,
2. trzeba odwiedzić maga Kondora, mieszka w latarni morskiej
dopytaj jeszcze raz o odczynniki, dowiesz się, że ważnym i magicznym miejscem jest też jezioro czarodziejki Iwy.
• Dostaliśmy nowe zaklęcie: "Idź".

Udaj się nad jezioro Iwy.

Obrazek

• Użyj na nim nowo poznanego czaru.
• Nabierz w butelkę wody ze źródła.
• Idź do miasta, do gospody.
• Zrób talizman: użyj na talizmanie po kolei (nie na raz): wosku, igły, kwasu
• Wytrzyj talizman chustą i polej wodą źródlaną.
• Daj gotowy talizman gospodarzowi. Duch zniknie. Możesz wynająć pokój.
• Idź do pokoju. Zajrzyj do skrzyni. Weź linę i kilof.

Idź do drzewa Driady

Obrazek

• Weź kwiat za pomocą zaklęcia.
• Zagraj przy dziupli na flecie. Driadzie spodobała się Twoja gra, dostaniesz prezent.

Udaj się do latarni.

Obrazek

• Utnij nożem kawałek gałęzi.
• Włącz oświetlenie latarni.
• Wejdź do środka i porozmawiaj z Kondorem.
• Popytaj o wtajemniczenie kilkakrotnie.
• Dowiesz się że masz się udać do Świątyni Ognia i porozmawiać z Attanem.
• Idź do domku Kogany, możesz ją odwiedzić i z nią porozmawiać ale nie jest zbyt gościnna.

Obrazek

• Z prawej strony chatki, znajdziesz pajęczą sieć, zabierz ją za pomocą zaklęcia.
• Wejdź jeszcze raz i użyj na niej czaru: "energia".
• Gdy tylko wyrzuci Cię za próg, użyj pierścienia, przechwycisz w ten sposób czar "teleportacji".
• Idź na bagna, użyj pierścienia.
• Zbierz spod drzewa korzeń bagienny.
• Wejdź na drzewo, to kryjówka Erna.
• Zabierz zapiski. Zdobyłeś 2 przepisy, jedne na zaklęcie teleportacji, drugi na żart Erna.
• Z prostej gałązki i srebra zrób magiczne drzewko - na nim będziesz zapisywał nowo stworzone czary.
Aby stworzyć zaklęcie do kociołka wrzucamy po kolei składniki. Jeśli wymienione są 2 te same składniki, rzucamy ten sam składnik jeden po drugim.
• Na koniec mieszamy wszystko różdżką. I zapisujemy czar na magicznym drzewku (użyj różdżki, powinna się mienić na zielono, na drzewku).


Zaklęcie teleportacji:
Składniki: 2 części korzenia błotnego, 1 kwiat Driady, 1 spiralna gałąź

Zaklęcie Żart Erna
Składniki: 1 korzeń błotny, 2 pajęczyny, woda źródlana

Obrazek

• Zejdź z drzewa i idź w prawo, w stronę węża, użyj na nim czaru: "Żart Erna" (zrobisz to w następujący sposób: otwórz ekwipunek i przyjrzyj się magicznemu drzewku: wybierz wyrytą ikonkę odpowiedniego czaru).

Przejdź do starożytnych grobów

Obrazek

• Przeszukaj zwłoki Erna, weź klucz. Wyjdź stąd używając żartu erna i teleportacji.
• Udaj się do miasta, na cmentarz.
• Stwórz czar "Przywołanie ducha". Składniki: pajęczyna, korzeń błotny, kwiat Driady i woda źródlana.
• Użyj czaru na grobie.
• Porozmawiaj z Attanem. Dostaniesz rytualną kartę.

Obrazek

• Idź do Świątyni Ognia.
• Daj strażnikowi klucz.
• Przejdź dalej, aż dojdziesz do ołtarza.
• Użyj na nim karty.
• Przeszukaj wszystkie pomieszczenia, zbierz symbole (w sumie będą 3).
• Na zablokowanych drzwiach użyj ożoga. Z zebranych symboli stwórz jeden.

Obrazek

• Przejdź do sali głównej i połóż symbol na ołtarzu. Wyciągnij kartę.
• Teraz jesteś wtajemniczonym Dartem.
• Zostałeś za to wyposażony w kolejny czar: "Anihiluj".

Obrazek

• Idź w stronę wyjścia, otworzyło się przejście.
• Zejdź na dół używając liny.
• Pozbądź się robaka za pomocą czaru "Anihiluj".
• Idź w prawo. Na ruchomym moście użyj czaru "Idź".
• Na kryształach użyj kilofa. Masz kawałki kryształu.
• Użyj mapy, przenieś się do Boskiego portalu.

Przejdź przez wrota, przeniesie Cię do Świątyni Chaosu.

Obrazek

• Z ołtarza uchodzi energia, wzmocnij ją za pomocą czaru "Zwiększ".
• Włóż kartę. Użyj rytuału chaosu. Zabierz kolejny klucz.

Idź do chaty Kogany, uratujesz Tywillę

• Trzeba ją odczarować.

Obrazek

• Wróć do Kogany i zabij ją czarem "Energia".
• Następnie udaj się do latarni, tam dostaniesz wskazówki jak odczarować Tywillę.
• Kondor wzmocni Twoją zdolność rozpraszania.
• Dzięki Tywilli znalazłeś się na zamku.
• Przeszukaj jej pokój. Weź zwierciadło.

Obrazek

Idź do Osady Elven

Obrazek

• Wejdź do chatki na prawym drzewie.
• Porozmawiaj z Tinosem i Tiją.
• Wejdź na drzewo po lewej stronie, pogadaj z Tywillą i Bezimiennym.
• Spróbuj znaleźć Tywillę.
• Sporządź czar "Poszukiwanie człowieka" składniki: korzeń błotny, woda źródlana, zwierciadło, spiralna gałąź i srebro.
• Użyj czaru.

Przeniesie Cię do Świątyni Adeli

Obrazek

• Wróć do Osady Elven, do drzewa po prawej stronie i porozmawiaj jeszcze raz z Tinosem.
• Zerknij jeszcze raz co słychać na drzewie z lewej strony, porozmawiaj z Tiją.
• Powie Ci że Twoja przyjaciółka jest bardzo ciężko chora i aby ją uzdrowić Tija potrzebuje ziarno z wyspy Iwy, ale żeby się tam dostać potrzebujemy statku.
• Wróć do zamku porozmawiaj z Kchekatem.
• Teraz udaj się do Boskiego portalu.
• Przejdź do Świątyni Chaosu.
• Porozmawiaj z bezimiennym, oddaj mu swoją duszę (daj mu kartę) za dwa dodatkowe zaklęcia: "Szok" i "Wskrzesz".
• Idź do latarni, weź busolę.
• Udaj się teraz w stronę doków.
• Na marynarzu który nie chce Cię przepuścić użyj zaklęcia "Szok".
• idź do statku.
• Użyj na nim busoli.

Kierunek, wsypa Iwy

Obrazek

• Porozmawiaj z Iwą.
• Odmówi Ci udzielenia pomocy gdyż sprzedałeś duszę czarnoksiężnikowi.
• Może małe przekupstwo?
• Daj jej prezent od Driady.
• Uzna że masz jednak dobre zamiary, więc da ci to po co przybyłeś - ziarno.
• Czas na powrót, ale nasz statek zatonął.
• Stań przy wodzie i wezwij za pomocą muszli Mirandę.
• Nauczy Cię jak przemieszczać się za pomocą wody.
• Użyj nowego zaklęcia: "Zamień".

Obrazek

Udaj się do Osady Elven

• Wejdź na drzewo po lewej stronie, porozmawiaj z Tiją.
• Idź do doków, wezwij jeszcze raz Mirandę wypytaj ją o klucz.
• Udaj się do Ziem Północnego Słońca.
• Użyj kryształu na laserze.
• Wejdź do środka.
• Porozmawiaj z Sill.
• Nie jest rozmowna, użyj magicznego kryształu (Arkh).
• Wspomnij o tym że Rotmor nie żyje.
• Zaprowadź ją do jego grobu.
• Dostaniesz trzeci klucz.
• Idź do bram miasta.
• Koło magicznego sklepu leży nieboszczyk.
• Wskrzesz go.
• Idź za nim, doprowadzi Cię do jaskini.
• Spotkasz tam Adelę, Bezimiennego, Tywillę i dowiesz się całej prawdy.

Obrazek

• Nie oddawaj nikomu kluczy. Idź w stronę "Korzeni świata" (kolumna za Adelą) i odkryj swoje prawdziwe przeznaczenie.

KONIEC
___________________________________________________________________________________________________
Moje gry
Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Dawstwa Szpiku - KRS 0000202597 - przekaż 1% podatku

kontakt w sprawach PrzygodoManii: urszula(at)przygodomania(kropka)pl

Wróć do „Liath: spiralny świat”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość