Książe i tchórz - instalacja pod ScummVM

Awatar użytkownika
Nfsfan83
Publicysta
Posty: 1043
Rejestracja: 16 września 2014, 13:07
Ukończone gry przygodowe - link do tematu: viewtopic.php?f=68&t=634&p=29309#p29309
Lokalizacja: Elbląg, Polska
Podziękował(a): 20 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 67 razy
Płeć: Mężczyzna
Kontakt:

Książe i tchórz - instalacja pod ScummVM

Postautor: Nfsfan83 » 12 października 2016, 13:44

Ponieważ nie mogłem uruchomić mojej wersji gry KIT (wersja reedycja Cenega - Kolekcja Klasyki Komputerowej) pod emulatorem Scumm, powalczyłem i się udało :)

Wskazówki, co i jak trzeba zrobić, aby działało (dotyczy wersji ScummVM 1.8.0git2915fae2):

1. Płyta z KIT robimy instalację na dysku. W katalogu z grą robimy katalog "data" do niego kopiujemy z płyty katalog "voices" ok 388 mb.

2. Stąd https://www.libsdl.org/download-2.0.php ściągamy Simple DirectMedia Layer - SDL2-devel-2.0.4-VC.zip i rozpakowujemy do katalogu z grą.

3. Ściągamy i uruchamiamy najnowszą wersję Scumm, dodajemy grę (podajemy katalog gdzie zainstalowana) i cieszymy się wspaniałą polską przygodówką :oczko:

W wersji ScummVM 1.8.1 / 1.9.0 należy dodatkowo do katalogu z grą skopiować folder Voices (Scumm nie widzi tego folderu w Data).
Ostatnio zmieniony 23 października 2016, 13:13 przez Nfsfan83, łącznie zmieniany 1 raz.
Fan klasycznych 2D point 'n' click przygodówek. Monkey Island 1-3, Broken Sword 1-2 oraz Indiana Jones Fate Of Atlantis.
Poradnik - box https://picasaweb.google.com/1152212250 ... AdaniaPudA
Mój kanał na YT: https://www.youtube.com/user/superbravo666/featured

Awatar użytkownika
earwig11
Przyjaciel forum
Posty: 491
Rejestracja: 19 kwietnia 2012, 22:33
Lokalizacja: Maupiti Island
Podziękował(a): 5 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 43 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Książe i Tchórz instalacja pod Scumm

Postautor: earwig11 » 22 października 2016, 19:29

Pod jaką wersją ScummVM chodzi ci KiT? U mnie wersja 1.8.1 i 1.9.0 zgłasza ten sam błąd, że w danym katalogu nie znaleziono żadnej gry. Gra śmiga bezpośrednio pod Win7 64bit ale wolałbym w okienku.

Awatar użytkownika
Nfsfan83
Publicysta
Posty: 1043
Rejestracja: 16 września 2014, 13:07
Ukończone gry przygodowe - link do tematu: viewtopic.php?f=68&t=634&p=29309#p29309
Lokalizacja: Elbląg, Polska
Podziękował(a): 20 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 67 razy
Płeć: Mężczyzna
Kontakt:

Re: Książe i Tchórz instalacja pod Scumm

Postautor: Nfsfan83 » 22 października 2016, 21:00

Wersja 1.8.0git2915fae2
Fan klasycznych 2D point 'n' click przygodówek. Monkey Island 1-3, Broken Sword 1-2 oraz Indiana Jones Fate Of Atlantis.
Poradnik - box https://picasaweb.google.com/1152212250 ... AdaniaPudA
Mój kanał na YT: https://www.youtube.com/user/superbravo666/featured

Awatar użytkownika
earwig11
Przyjaciel forum
Posty: 491
Rejestracja: 19 kwietnia 2012, 22:33
Lokalizacja: Maupiti Island
Podziękował(a): 5 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 43 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Książe i Tchórz instalacja pod Scumm

Postautor: earwig11 » 22 października 2016, 22:09

Teraz rozumiem. Gra wymaga dziennego builda, oficjalna wersja nie wspiera KiTa. Jeśli Ty lub ktoś z moderacji mógłby wyedytować pierwszy post i uzupełnić ten wpis. Dodatkowo u mnie musiałem bezpośrednio do katalogu z grą skopiować folder Voices (Scumm nie widział tego folderu w Data). Dla pewności lepiej mieć ten folder tu i tu.

Awatar użytkownika
Nfsfan83
Publicysta
Posty: 1043
Rejestracja: 16 września 2014, 13:07
Ukończone gry przygodowe - link do tematu: viewtopic.php?f=68&t=634&p=29309#p29309
Lokalizacja: Elbląg, Polska
Podziękował(a): 20 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 67 razy
Płeć: Mężczyzna
Kontakt:

Re: Książe i Tchórz instalacja pod Scumm

Postautor: Nfsfan83 » 23 października 2016, 13:40

Faktycznie, dziwna sprawa. Wersja, którą mam czyli te daily build to jest to: ScummVM 1.8.0git2915fae2 i myślałem, że w oficjalnej wersji 1.9 już będzie oficjalne wsparcie. Dziś uruchomiłem ostatnią 1.9 wersję i "ScummVm nie znalazł silnika tej gry". Dziwna sprawa.
Fan klasycznych 2D point 'n' click przygodówek. Monkey Island 1-3, Broken Sword 1-2 oraz Indiana Jones Fate Of Atlantis.
Poradnik - box https://picasaweb.google.com/1152212250 ... AdaniaPudA
Mój kanał na YT: https://www.youtube.com/user/superbravo666/featured

Awatar użytkownika
Nfsfan83
Publicysta
Posty: 1043
Rejestracja: 16 września 2014, 13:07
Ukończone gry przygodowe - link do tematu: viewtopic.php?f=68&t=634&p=29309#p29309
Lokalizacja: Elbląg, Polska
Podziękował(a): 20 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 67 razy
Płeć: Mężczyzna
Kontakt:

Re: Książe i Tchórz instalacja pod Scumm

Postautor: Nfsfan83 » 23 października 2016, 13:59

Mogę wysłać tą wersję emulatora, na której gra dobrze chodzi. Wrzucam - instrukcja, emulator i biblioteki (wszystko spakowane Winrarem ver 5.21):
KiT pod ScummVM
Fan klasycznych 2D point 'n' click przygodówek. Monkey Island 1-3, Broken Sword 1-2 oraz Indiana Jones Fate Of Atlantis.
Poradnik - box https://picasaweb.google.com/1152212250 ... AdaniaPudA
Mój kanał na YT: https://www.youtube.com/user/superbravo666/featured

Awatar użytkownika
earwig11
Przyjaciel forum
Posty: 491
Rejestracja: 19 kwietnia 2012, 22:33
Lokalizacja: Maupiti Island
Podziękował(a): 5 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 43 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Książe i Tchórz instalacja pod Scumm

Postautor: earwig11 » 23 października 2016, 18:30

Gra powinna chodzić na każdym daily build od 1.8 w górę (nie musi być dokładnie twoja wersja), u mnie ruszyła na 1.10 cośtam. Gier które nie są oficjalnie wspierane, a taką jest Książę i Tchórz, nie można uruchomić w oficjalnych wersjach Scumma. Czasami mija kilka lat zanim gra trafi z daily build do pełnej wersji ScummVM. Mi tam to nieprzeszkadza, ważne że Kit chodzi teraz w oknie.

Awatar użytkownika
MrPepka
Przyjaciel forum
Posty: 329
Rejestracja: 08 sierpnia 2016, 15:18
Podziękował(a): 5 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 13 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Książe i Tchórz instalacja pod Scumm

Postautor: MrPepka » 23 października 2016, 18:36

A czemu nie użyłeś po prostu d3dwindower lub dxwnd tylko kombinowałeś ze scummvm?

Awatar użytkownika
earwig11
Przyjaciel forum
Posty: 491
Rejestracja: 19 kwietnia 2012, 22:33
Lokalizacja: Maupiti Island
Podziękował(a): 5 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 43 razy
Płeć: Mężczyzna

Re: Książe i Tchórz instalacja pod Scumm

Postautor: earwig11 » 23 października 2016, 18:51

Aż tak dużo tych kombinacji nie było, poza tym preferuje ScummVM.


Wróć do „Książę i tchórz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość