Kleopatra: droga do tronu - solucja, poradnik

Awatar użytkownika
Urszula
Administrator
Posty: 9552
Rejestracja: 31 grudnia 2011, 12:05
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował(a): 95 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 110 razy
Płeć: Kobieta

Kleopatra: droga do tronu - solucja, poradnik

Postautor: Urszula » 22 stycznia 2012, 20:25

Solucja w pdf

Wszelkie prawa autorskie do solucji są moją własnością.
Kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody jest zabronione!
Urszula



Czynności, jakie musimy wykonać w trakcie gry zależą od tego, pod jakim znakiem zodiaku będziemy grać. Będziemy mieli w trakcie rozgrywki „przychlność bogów”, co spowoduje, że zadanie wykona się samo lub „przekleństwo bogów” i wtedy trzeba będzie poszukać rozwiązania.


KREW I PORWANIE

• Patrzymy na ślady krwi.
• Po prawej w wazie leży kawałek cienkiego papirusu, zabieramy go.

Obrazek


• Przechodzimy przez most w kierunku piramidy.
• Zanim do niej podejdziemy, tuż za mostem obracamy się w prawo i podnosimy kawałek łodygi bambusa.
• Podchodzimy do piramidy i zwracamy uwagę, że ściana jest bardzo gorąca - potem to wykorzystamy.
• Na ziemi leży deska z przyborami do pisania, a po prawej kawałek złamanego kija.

Obrazek


• Zabieramy oba przedmioty, obracamy się w lewo i kierujemy do kolejnego mostu.
• Przed mostem po lewej stronie, znajdziemy kolejny kawałek łodygi bambusa – podnosimy ją.

Obrazek


• Przechodzimy przez most i przyglądamy się kuli z gwiazdozbiorami. Nic na razie tutaj zrobić nie możemy.
• Obracamy się, wracamy przez most i kierując się w lewo, podchodzimy do posągu Erosa.
• Zwracamy uwagę na brak strzały w jego łuku.
• Obracamy się w prawo i podchodzimy do budynku obserwatorium.

Obrazek


• Po lewej stronie obserwatorium w trawie leży kawałek korony Akkada. - zabieramy ją.
• Ponownie odwracamy się w lewo i z ziemi, podnosimy kawałek maski teatralnej.

Obrazek


• Obracamy się znów w lewo i kierujemy do kolejnego mostu.
• Drzwi do obserwatorium są zamknięte.
• Przechodzimy przez kolejny most i zanim podejdziemy do mauzoleum, widocznego w oddali, obracamy się w prawo i patrzymy na dwie rzeźbione głowy hipopotamów. Jedna z nich trzyma coś w otwartej paszczy.

Obrazek


• Przy pomocy bambusa próbujemy to coś wyjąć z pyska hipopotama – nie udało się.
• Wracamy mostem i spoglądając na prawo dostrzegamy, że szukany przedmiot utknął w trzcinach, ale nie możemy go dosięgnąć.

Przychylność Bogów
• Uda nam się wyjąć z wody papirus.

Obrazek


Przekleństwo Bogów
• Dwie bambusowe łodygi, łączymy przy pomocy paska skórzanego tworząc długą tyczkę – wyjmujemy z wody papirus.
• Wracamy przez most do mauzoleum, na drzwiach czytamy inskrypcję.
• Obracamy się w prawo i kierujemy do kolejnego mostu.
• Zanim przekroczymy most, podnosimy leżący z prawej strony kolejny kawałek złamanego patyka.

Obrazek


• Przechodzimy przez most.
• Drzwi między dwoma głowami są zamknięte, po prawej na ziemi leży bransoletka Isztar.
• Zwracamy uwagę na krzaki wygniecione tak, jakby ktoś się w nich ukrywał.

Obrazek


• Przechodzimy przez kolejny most do drugiego posągu Erosa, mamy animację.
• Widać wojnę i grad strzał padających gdzieś za murem - zapamiętujemy to.
• Patrzymy w dół - po lewej stronie pomnika na ziemi leży metalowy hak, garnek z bituminem oraz skórzany pasek. Podnosimy te przedmioty.

Obrazek


• W ekwipunku możemy troszkę pomajsterkować.
• Dwie łodygi bambusowe łączymy przy pomocy paska skórzanego, tworząc długą tyczkę. Przyda się nam do wyjęcia z wody kolejnego kawałka papirusu.
• Dwa złamane patyki łączymy przy pomocy bituminu w jedną całość.
• Wracamy do miejsca, gdzie utknął nasz papirus i wyciągamy go przy pomocy tyczki.
• Papirus jest mocno nasiąknięty wodą, idziemy go wysuszyć na ścianie piramidy.

Obrazek


• Przy pomocy patyka odczytujemy pierwszą wiadomość, łącząc w ekwipunku kij i pierwszy kawałek papirusu.
• To samo robimy z drugim, ale niestety litery są zamazane.
• Poprawiamy litery przy pomocy przyborów pisarskich i ponownie łączymy z patykiem.
• Mamy wiadomość od Irys. Musimy się dostać do obserwatorium, otwierając sekretne przejście.
• Musimy wpierw wpisać na globusie nazwę strzały, a ona nam wskaże kolejne znaki.
• Wciskamy płytki z alfabetem greckim, tworzące wyrazy: strzała, czyli beta, epsilon, lambda, omicron, sigma.

Obrazek


• Następnie mamy wskazanie na: Pegaz: pi, eta, gamma, alpha, sigma, omicron, sigma

Obrazek


Pegaz: pi, eta, gamma, alpha, sigma, omicron, sigma

Obrazek


• oraz Ryby: ‘iota, chi, theta, ypsilon, epsilon, sigma.

• Łącząc te wyrazy i pomijając powtarzające się litery, otrzymamy taki ciąg znaków do wciśnięcia na kuli.

Obrazek


• Gdy to zrobimy, włączy się krótka animacja, pokazująca jak ramię Erosa podnosi się w kierunku łuku.
• Nie mamy jednak strzały.
• Idziemy do miejsca, gdzie widzieliśmy animację koło drugiego pomnika Erosa i po chwili mamy na ziemi złamaną strzałę.

Przychylność Bogów
• Podnosimy całą strzałę.

Przekleństwo Bogów
• Podnosimy złamaną strzałę.

Obrazek


• Rozkładamy ją w ekwipunku, po czym ponownie łączymy wraz z kijem przy pomocy bituminu.
• Podchodzimy do naszego posągu, napinamy cięciwę i wkładamy strzałę.
• Klikamy jeden raz na ramię Erosa, aby strzała zmieniła tor lotu.

Obrazek


• W momencie, gdy naciągnęliśmy cięciwę, za plecami na piramidzie uwypuklił się znak.
• Podchodzimy do znaku i wciskamy go i strzała zostaje wypuszczona z łuku, otwierając nam sekretne wejście.


OBSERWATORIUM

Obrazek


• Wchodzimy do pomieszczenia.
• Za nami zamyka się przejście, ale otwiera się główna brama.
• Po prawej, za plecami mamy wielki piec, w którym można np. wytapiać glinę.

Obrazek


• Na gwoździu wiszą szczypce do węgla, a po prawej wysuszone liście.
• Obracamy się jednak i tuż przy wejściu, po prawej, na półce leży notatka Akkada - zabieramy ją.
• Poniżej widzimy tabliczki, ale nie potrafimy ich przeczytać, więc zostają na półce.
• Obracamy się, idziemy do szafki widocznej po lewej stronie, w ścianie, na końcu izby.

Obrazek


• Otwieramy szafkę, ze środka wyjmujemy papirus z historią tabliczek i zabieramy go.
• Patrzymy na regał z papirusami po prawej stronie i zabieramy wiadomość od bibliotekarza.
• Podchodzimy do stołu i zabieramy:

Obrazek


Przychylność Bogów
• Papirus, małe szczypce, metalowy pręt z nacięciami, zwój z nazwami miesięcy.

Przekleństwo Bogów
• Po lewej na krześle kolejny papirus z informacjami, jak zapisane są miesiące.
• Po lewej w jednym talerzu duże kostki, w drugim - jedna mała. Zabieramy ją.
• Na stole leżą: deska i szczypczyki, które zabieramy.
• W ekwipunku robimy stos małych kosteczek. Wkładamy je do koszyczka.
• Ze stołu zabieramy list do Irys napisany przez Akkada.
• Nad stołem mamy wielkie urządzenie, jest to jakby kalendarz uniwersalny - oglądamy go.

Obrazek


• Po prawej na półeczce znajduje się metalowy pręt z nacięciami. On również ląduje w ekwipunku.
• Idziemy do kotary - po jej lewej stronie, na stołeczku leży krzesiwo. Oczywiście trafia do naszego inwentarza.

Obrazek


• Po prawej jest forma do wypalania tabliczek, glina (zabieramy cztery porcje) oraz kolejny papirus.
• Czytamy treść papirusu, jest to Heliolabium i wracamy do stołu.
• Ustawiamy zgodnie z treścią dzień 208. .
• Zapisujemy sobie jak prawidłowo pisze się nazwę miesiąca wymienionego w piśmie.

Obrazek


• Na nazwę składają się następujące litery: alpha, rho, alpha, sigma, alpha, mu, mu.
• Następnie odsłaniamy kotarę i idziemy do kolejnych pomieszczeń.

Obrazek


• Drzwi na wprost są zamknięte, więc idziemy schodami po lewej stronie, na wieżę.
• Ze skrzyni zabieramy kartkę z kodami.

Obrazek


• Idąc dalej, zabieramy miarkę, a z Heliolabium pręt do ustawiania kostek.

Obrazek


• Wracamy do pomieszczenia na dole i musimy ustawić wiadomość, jaką mamy wysłać do Kleopatry.

Obrazek


• Wpierw w ekwipunku odczytujemy kody mówiące, jakiej wielkości kwadrat, jest odpowiednikiem danej litery alfabetu.
• Według tych oznaczeń, małe kwadraty odpowiadają literom alpha, epsilon, iota, omicron, ypsilon. .

Obrazek


• Czyli w nazwie miesiąca małe czarne kwadraciki powinny się znaleźć na miejscu 1, 3, 5 i 8. .
• Następnie oglądamy papirus z kodami i szukamy wzoru, który by odpowiadał naszemu ustawieniu, czyli nas interesuje wyraz 8. .

Obrazek


• Teraz ustawiamy na naszym metalowym pręcie (zabranym z półki) kostki, licząc od lewej strony M-D-M-D-M-D-D-M. Ostatnie, dziewiąte miejsce pozostaje puste.
• Wracamy do góry, wkładamy nasz pręt do maszyny po prawej stronie.
• Ciągniemy za pokrętło, a następnie wciskamy płytkę po lewej stronie urządzenia. Wiadomość zostaje przesłana.

Obrazek


• Krótka animacja i mamy nowe zadanie.


WIELKA BIBLIOTEKA

• Odwracamy się, otwieramy drzwi i udajemy się do Wielkiej Biblioteki.
• Jesteśmy w ogrodach, wszędzie pełno tu krwi i krokodyli.
• Po lewej zabieramy zerwany łańcuszek.

Obrazek


Przychylność Bogów
• W ekwipunku rozbieramy łańcuszek i mamy papirus ze wskazówkami.
• Jedna dotyczy sporządzenia rozpuszczalnika, a druga sposobu otworzenia przejścia do tajnego pomieszczenia w bibliotece.

Przekleństwo Bogów
• Na brzegu basenu jest kamień - musimy go użyć, aby dostać się do papirusu schowanego w naszyjniku.

Obrazek


• Kierujemy się w prawo, do końca basenu.
• Oglądamy wszystko, a po chwili zjawia się strażnik.
• Rozmawiamy z nim - aby nas wpuścił do środka - musimy wykonać zadanie.
• Trzeba zrobić figurkę Uszebti, która będzie za niego pracować w życiu pozagrobowym.
• Wykonać musimy dwie lub cztery figurki .

Obrazek


• Bierzemy ze stołka figurkę na wzór i wracamy do obserwatorium, gdzie znajduje się warsztat i odpowiedni piec do wypalenia figurek.
• Najpierw w glinie robimy odcisk figurki z tyłu i przodu.

Przychylność Bogów
• Wystarczy jak zrobimy, tylko dwie figurki.

Przekleństwo Bogów
• Trzeba mieć cztery figurki.

Obrazek


• W ekwipunku łączymy bryłę gliny + figurka + forma do tabliczek. Robimy to dwa razy.
• Formy wypalamy w piecu.
• Piec rozpalamy przy pomocy liści + krzesiwo + węgiel.
• Po wypaleniu formy bierzemy dwie części + glina i otrzymamy figurkę.
• Figurkę ponownie wypalamy w piecu.

Obrazek


• Po zrobieniu figurek niesiemy je do strażnika.
• Stawiamy figurki na stołeczku i rozmawiamy ze strażnikiem.
• Jednak nasze zadanie się jeszcze nie skończyło, musimy mu przynieść jeszcze figurki do ważenia dusz.
• W tym celu wracamy do mauzoleum. Stajemy przed nim i czytamy inskrypcję.
• Według tego, co jest napisane na mauzoleum, mamy użyć liczby 1, 3, 5, 9.
• W ostatnim otworze na dole, brakuje zielonego korka - zatykamy otwór bituminem.

Obrazek


• Bierzemy miarkę i idziemy w prawo do dwóch głów, z których leje się woda.
• Napełniamy pojemnik, przytrzymując lewy przycisk myszy.
• Zaczynamy od lewej napełniać otwory:do pierwszego - jedna miarka, do drugiego - trzy miarki, do trzeciego - pięć miarek i do czwartego - dziewięć miarek.
• W międzyczasie, gdy zabraknie wody, wracamy ponownie napełnić miarkę.
• Jeśli zrobimy wszystko prawidłowo, drzwi staną otworem.
• Patrzymy na ziemię - przy zwalonych drzwiach w lewym górnym rogu jest czarny otwór.
• Przykładamy tam krzesiwo i cała sala jest oświetlona.
• Mamy teraz za zadanie, odnaleźć figurki i ustawić je prawidłowo na skrzyni do ważenia. Wzór jest namalowany na ścianie.
• Idziemy na prawo i ze stojących figur, ściągamy głowy i wyjmujemy posążki.

Obrazek


• Czwarty posążek jest w głowie figury pierwszej od drzwi.
• Zabieramy wszystkie cztery i ustawiamy na skrzyni.
• Za każdym razem, gdy postawimy figurkę prawidłowo, Tomasz skomentuje, że chyba tak to powinno wyglądać.
• Zapamiętujemy układ, zabieramy figurki i możemy wracać do Wielkiej Biblioteki.

Obrazek


• Ustawiamy figurki na skrzyni po prawej w taki sam sposób, jak w mauzoleum - droga wolna.
• Wchodzimy do środka, tutaj jest również pełno krokodyli.

Obrazek


• Odwracamy się jednak, patrzymy na ziemię i podnosimy leżący tam, hak.

Obrazek


• Po lewej jest metalowy drąg, który również zabieramy.
• Idziemy na koniec sali.
• Po lewej stronie koło kolumny i krokodyla leży lina - ją także podnosimy.

Obrazek


• Przechodzimy na prawo, do siedzącego człowieka.
• Rozmawiamy z nim, a następnie wchodzimy do pomieszczenia.

Obrazek


• W pomieszczeniu jest pełno, porozbijanych waz z różnymi odczynnikami.

Przychylność Bogów
• 16 miseczek i 16 potrzebnych substancji.

Przekleństwo Bogów
• 16 misek, ale jedna jest pusta z powodu spleśniałego odczynnika.
• Według przepisu w inwentarzu, aby uzyskać jeden ze składników, musimy użyć zamiennika.
• Z półki po prawej zabieramy szesnaście miseczek i wszystkie je napełniamy znalezionymi odczynnikami.
• Przechodzimy w głąb pomieszczenia i ustawiamy je na stojaku po lewej, nad metalową rzeźbioną miską.
• Wystarczy, że jedną ustawimy na stojaku, a pozostałe same się rozłożą.
• Zabieramy też trzy przepisy na różne mikstury oraz flakonik na nie po prawej.
• Zabieramy się według wskazówek, jakie były napisane na papirusie schowanym w naszyjniku, za zrobienie rozpuszczalnika.
Ostatniego składnika nie mamy, ale wiemy, że możemy go zastąpić Cierniem z Kanaanu, bo ma takie same właściwości.
• Do metalowej miski wlewamy wodę i wsypujemy odpowiednie składniki, czyli: Woda + 1 garść kwiatu z Lullubi + 2 garści nasion z Makkakanu + 2 garści korzenia z Uruku + 1 garść cierni z Kanaanu .

Obrazek


• Jeśli dobrze wszystko zrobiliśmy, Tomasz stwierdzi, że mikstura jest prawidłowa i możemy ją nabrać do flakonu znalezionego na półce po prawej.
• Jeśli nie, złą miksturę wylewamy do beczki po lewej stronie.

Obrazek


• Tak przygotowany rozpuszczalnik zabieramy i idziemy do sali głównej.
• Podchodzimy do filarów, tych za wielkim krokodylem, który jest pośrodku obok ryciny na ścianie.
• Wszystkie cztery kolumny myjemy rozpuszczalnikiem.
• Odkrywają się nam przy podstawie cyfry i otwór na pręt.

Obrazek


• Wkładamy w otwór pręt, ale nie mamy wystarczająco dużo siły, aby go przekręcić.
• Łączymy hak z liną i przywiązujemy ją do krokodyla. Drugi koniec przywiązujemy do metalowego pręta włożonego w kolumnę zawsze po stronie prawej.
• Teraz należałoby czymś pogonić krokodyla.
• Podchodzimy do strażnika.
• Rozmawiamy ze strażnikiem, a następnie udajemy się na zewnątrz po jego laskę.
• Musimy każdą kolumnę przekręcić tyle razy, aby u podstawy wskazywała liczbę II, III, V, VII..
• Otworzy się wejście do ukrytej komnaty.
• Gdy weźmiemy tabliczki, zjawi się strażnik, zabierze je i zniknie, a my znów jesteśmy przy niewolniku.
• Rozmawiamy z nim i próbujemy opuścić pomieszczenie.
• Niestety, krokodyl zagradza nam przejście, więc musimy uśpić krokodyla.
• Zabieramy z koszyka pod filarem obok niewolnika przepis na środek przeciwbólowy, który w odpowiedniej podwójnej proporcji działa jak środek nasenny oraz ryby.
• Wchodzimy do środka laboratorium i zabieramy z półki po prawej, listę składników znajdujących się w laboratorium.
• Niestety, tabliczki są potłuczone i nie wiemy jak nazywają się składniki.

Obrazek


• Wchodzimy do laboratorium, zabieramy po lewej kolejny papirus potrzebny do identyfikacji naszych składników.
• Według przepisu mikstura ma się składać z: szarego proszku z kości Melukki, żywicy z Ashod, zielonego proszku z cierni z Kanaanu oraz białego proszku z kwiatów Tjekker.
• Drugiego i czwartego składnika nam brakuje.
• Według listy powinien znajdować się w którejś z misek, ale nie wiemy, w której.
• Czytamy jak można zidentyfikować to, co mamy w miskach.

Obrazek


• Do miski wlewamy czystą wodę + jedną garść gumy mitannijskiej + 2 garście proszku arasawańskiego + biały proszek z pojemnika na dole, czwartego od lewej.
• Czekamy chwilę, aż Tomasz powie nam, że zidentyfikował składnik w pojemniku, czyli biały proszek z kwiatów z Tjekker.

Obrazek


• Opróżniamy miskę, wlewamy ponownie czystą wodę i robimy kolejną mieszankę: woda + 1 garść proszku kermańskiego + 2 garście proszku arasawańskiego + 2 garście gumy pitassańskiej + szary proszek z miski pierwszej po prawej, na dolnej półce koło wody.
• Odczekamy chwilę i znów Tomasz powie, że zidentyfikował kolejny składnik, czyli korzonek z Atanii. .

Obrazek


• Opróżniamy miskę i mieszamy kolejny raz: woda + 1 garść gumy mitannijskiej + 2 garście proszku arasawańskiego + 2 garście gumy pitassańskiej + proszek z trzeciej miski na dole od strony prawej.
• Tomasz stwierdzi, że mamy żywicę z Ashod.

Obrazek


• Po ustaleniu tych składników, nabieramy kolejny raz do miski wodę i dodajemy do niej: 2 garście szarego proszku z kości Melukki, 2 garście żywicy z Ashod, 2 garście zielonego proszku z cierni z Kanaanu oraz 2 garście białego proszku z kwiatów Tjekker.

Obrazek


• W tak przygotowanej miksturze moczymy ryby i dajemy je zjeść krokodylowi.
• Możemy opuścić Wielką Bibliotekę.
• Krótka animacja i lądujemy na wyspie.


LATARNIA ALEKSANDRYJSKA

• Lądujemy na wyspie przed latarnią.
• Po lewej stronie na kołku wisi róg do wzywania żeglarzy.
• Kierujemy się w prawo do wraku.
• Po lewej i prawej stronie są skrzynki z narzędziami.
• Po lewej wyjmujemy dłuto i młotek, po prawej nici z igłą i nóż do cięcia żagla.
• Nożem wykrawamy kawałek materiału dla siebie, a z drewna między skrzyniami pozyskujemy kawałek drewienka - przy pomocy dłuta.

Obrazek


• Odwracamy się i idziemy w kierunku katapulty.

Obrazek


• Po lewej mamy drabinę, w oddali znajduje się kula z ramką, którą zabieramy.
• Katapulta jest uszkodzona.
• Na ziemi leży bloczek, a obok złamany kołek, który go blokował.

Obrazek


• Przy pomocy dłuta i młotka rzeźbimy sobie z drewna nowy kołek, na wzór tego złamanego.

Obrazek


• Przystawiamy drabinę do katapulty, bierzemy bloczek i wędrujemy do góry.

Przychylność Bogów
• Kołek nie wypadnie w zakładanym bloczku.

Przekleństwo Bogów
• Zakładamy bloczek i wkładamy kołek, niestety złamał się.
• Musimy wrócić do wraku, wyciąć sobie kolejne drewienko i zrobić kolejny kołek.

Obrazek


• Wkładamy go do bloczka, blokując go.
• Schodzimy na dół, odstawiamy drabinę i idziemy do latarni.
• Na ziemi leży rozbita tablica - składamy ją.
• Wprawdzie brakuje kliku elementów, ale coś możemy z niej wyczytać.

Obrazek


• Obok leży piasek - na razie go nie ruszamy.
• Patrzymy na mur, który już jest troszkę uszkodzony.
• Wracamy do katapulty, do przeciwwagi wkładamy worki leżące obok.
• Przestawiamy kołek na dole przy korbie. Ramię się opuszcza.
• Bierzemy worek, kładziemy na środek katapulty.
• Mechanizm jest zablokowany, wybijamy więc młotkiem kołek, którym zablokowaliśmy bloczek i katapulta strzela.

Przychylność Bogów
• Dwie kule i mur jest rozwalony.

Przekleństwo Bogów
• Niestety jest za mały ciężar na przeciwwadze i katapulta wyrzuca kulę zbyt blisko.
• Wracamy w okolice latarni po kulę i przypominamy sobie o piasku. Tylko, w co go naładować?

Obrazek


• Przy pomocy noża, z płótna żaglowego robimy trzy kawałki.
• Następnie przy pomocy nici i igły szyjemy sobie trzy worki.
• Worki, napełniamy piaskiem i kładziemy na przeciwwagę.
• Ponownie powtarzamy czynność, aby wyrzucić kulę. Uderza tym razem w mur, krusząc go.
• Podchodzimy do muru i widzimy, że jeszcze troszkę za mało jest rozkruszony, bo nadal nie możemy się dostać do środka.

Obrazek


• Z muru wystaje wielki kamienny blok - zabieramy go oraz kulę. Manewr powtarzamy kolejny raz.
• Drugie uderzenie spowodowało rozkruszenie muru, ale również zniszczenie kuli.
• Musimy przy pomocy bloku, ramki, dłuta i młotka zrobić drugą kulę sami.
• Wykonaną przez nas kulą, strzelamy kolejny raz w mur.
• Nareszcie się udało, możemy wejść do środka.
• Po prawej mamy drzwi, po lewej - jakieś koła.
• Idziemy do drzwi, niestety, żeby je otworzyć, potrzebny jest wielki siłacz.
• Zadzieramy głowę do góry i widzimy rydwan zawieszony na linach.
• Musimy jakoś ściągnąć go w dół.
• Podchodzimy do kół na ścianie po lewej.

Przychylność Bogów
• Mechanizm nie jest uszkodzony i można rozwiązać zagadkę.

Przekleństwo Bogów
• Ktoś zniszczył koła.
• Naprawiamy je przy pomocy młotka.
• Teraz musimy je ułożyć tak, by otworzyć mechanizm.

Obrazek


• Podchodzimy do tablicy, którą składaliśmy.
• Patrzymy na pierwsze imię i układamy je na kołach, pomijając dwie pierwsze i dwie ostatnie litery, których przestawić nie możemy.

Obrazek


• Następnie klikamy na środek (literki TPA), odsłania się mechanizm.
• Na dźwignię, nawinięty jest papirus. Zabieramy go i czytamy list od porywaczy.
• Następnie ciągniemy za dźwignię i za plecami zjeżdża nam na ziemię przeciwwaga.
• Zabieramy ze środka wszystkie odważniki i przeciwwaga jedzie do góry, zaś na dole mamy rydwan.
• Teraz do środka rydwanu wkładamy trzy odważniki.
• Wracamy do katapulty, zabieramy trzy worki piasku i wkładamy je również do rydwanu.
• Ciągniemy za sznur od przeciwwagi, ściągamy ją w dół i przywiązujemy.
• Następnie wkładamy do niej dziewięć odważników. Odwiązujemy linę.
• Wsiadamy do rydwanu - koniecznie musimy być w środku, gdy będziemy go opróżniać z balastu.
• Opróżniamy go z ciężarków oraz z worków z piaskiem.
• Rydwan jedzie wraz z nami do góry.
• Wysiadamy i najpierw idziemy na, wprost, aby dostać się na dół i odblokować drzwi.
• Następnie wracamy do góry i idziemy w lewo.
• Wchodzimy do wielkiej okrągłej sali na ścianach, której znajdują się głowy Hydr.
• Po prawej widzimy zamknięte drzwi, po lewej zepsuty mechanizm.

Obrazek


• Pod mechanizmem napis mówiący o trzech Gorgonach.
• Pośrodku, okrąg z pierścieniem, na którym są wyryte litery alfabetu.
• Gdy wejdziemy do środka, Tomasz porozmawia z Irys.
• Jest ona uwięziona na górze i żeby ją uwolnić, musimy pociągnąć za niektóre sznurki, widoczne przy schodach.
• Według napisu na mechanizmie, kluczem do zagadki są imiona trzech Gorgon.

Obrazek


• Imiona Gorgon były na tablicy, którą składaliśmy na dole.
• Jednak tych imion nie widać, gdyż tabliczka jest niekompletna, więc musimy odszukać kolejne jej części.
• Schodzimy na dół, przy drzwiach wyjściowych leży kolczuga.
• W ekwipunku przyszywamy kolczugę do ramki, tworząc sitko.

Obrazek


• Przy jego pomocy przesiewamy piasek, znajdując kolejne części tabliczki.
• Niestety, nie odnajdujemy ich wszystkich i nadal nie mamy imion trzech Gorgon.
• Przypominamy sobie o workach, które napełnialiśmy piaskiem.
• Opróżniamy je i kolejny raz przesiewamy przez sito.
• Nareszcie znaleźliśmy wszystkie elementy i mamy imiona trzech Gorgon.
• Teraz musimy je wszystkie wpisać w okrąg, pomijając powtarzające się litery.

Obrazek


• Po wpisaniu, gdy Tomasz stwierdzi, że mamy wszystkie trzy imiona, podchodzimy do mechanizmu i klikamy.
• Kopuła u góry podjeżdża wyżej.
• Teraz zadzieramy głowę do góry i klikamy na szybę, bez tego czarnego prostokąta.

Obrazek


• Tomasz powie, że to właściwa płyta.
• Pociągamy za sznurek znajdujący się pod nią i tak samo robimy z kolejnymi dwoma płytkami.
• Nareszcie uwolniliśmy Irys.
• Musimy teraz wrócić z nią do Aleksandrii.


ALEKSANDRIA

• Jesteśmy na tarasie obserwatorium, rozmawiamy z Irys.
• Schodzimy na dół, pokój po lewej stronie jest otwarty.
• Wchodzimy do środka i rozmawiamy z Kordaksem.

Obrazek


• Po prawej ze stolika zabieramy przepis na pachnidło do wody.
• Wracamy do Irys, a po drodze na schodach podnosimy drugą połowę maski teatralnej.
• Rozmawiamy o tym z Irys i ponownie wracamy do Kordaksa.
• Okazuje się, że jest on rzeczywiście mordercą ojca Irys.
• Jej również grozi niebezpieczeństwo, jeśli nie zrobi fałszywej przepowiedni.
• Wracamy do Irys i obmyślamy plan, jak pozbyć się Kordaksa.
• Musimy go otruć wodą, w której moczy palce.
• Jednak trucizna śmierdzi, więc musimy dodać do tego jeszcze pachnidło.
• Możemy wyjść na zewnątrz, udajemy się więc do laboratorium.
• Zabieramy miskę od Kordaksa i idziemy do laboratorium. Trzeba sporządzić płyn.
• W ogrodach biblioteki leży nieżywy strażnik krokodyli, zabieramy jego laskę i odganiamy krokodyla blokującego nam drogę.
• Wchodzimy do środka i kierujemy się do laboratorium.
• Musimy opróżnić misę z trucizny, aby rozpoznać składniki, jakich nam brakuje do zrobienia pachnidła.

Obrazek


• Do jego sporządzenia potrzebujemy: 2 garście liści z Nuzi + 1 garść nasion z Aszuru + 2 garści kory z Kassytu + 2 garście cierni z Masy + garść korzonków z Tereszu.
• Zabieramy się więc za mieszanie:

1. guma mitannijska + żółty proszek = liście z Nuzi
2. guma mitannijska + 2 garście gumy pitassańskiej + pomarańczowy proszek = nasiono z Aszuru
3. garść proszku kermańskiego + ochrowy proszek = kora z Kassytu
4. garść proszku kermańskiego + proszek arasawański + zielony proszek = ciernie z Masy
5. garść proszku kermańskiego + proszek arasawański + guma pitassańska + czarny proszek = korzonki z Tereszu.


• Gdy już mamy składniki, musimy zrobić pachnidło + truciznę w jednej misce.

Przychylność Bogów
• Czyli tworzymy długi przepis: 2 garście liści z Nuzi + 1 garść nasion z Aszuru + 2 garście kory z Kassytu + 2 garście cierni z Masy + garść korzonków z Tereszu + 2 garście szarego proszku z kości Melukki + 2 garście żywicy z Ashod + 2 garście zielonego proszku z cierni z Kanaanu + 2 garście białego proszku z kwiatów Tjekker.
• Ta mieszanka wystarczy, gdy mamy przychylność bogów.

Przekleństwo Bogów
• Jeśli nie, Kordaks nie uśnie.
• Wracamy do Irys i dostajemy przepis na mocniejszy płyn.
• Gdy już uśpimy naszego przeciwnika, zabieramy mu róg i opróżniamy jego torbę.
• Ze środka zabieramy część korony oraz metalowy pręt do naprawy Heliolabium.
• Po rozmowie z Irys okazuje się, że gdzieś w mauzoleum jest ukryte wejście do tajnego i znacznie lepszego obserwatorium.
• Musimy tam iść i je odnaleźć.

Obrazek


• Łączymy w ekwipunku części korony - wypadają z niej dwa medaliony.
• Następnie przy pomocy małych szczypiec wyjmujemy kolejne, ma ich być razem 12.
• Wchodzimy do mauzoleum i patrzymy na przednią ścianę.
• Widać na niej Kleopatrę na łodzi, a po jej bokach znaki horoskopu.
• Na górze w tyle stoi taka sama łódź.

Obrazek


• Podchodzimy do niej i dwóm rzeźbom wręczamy medaliony z tymi samymi znakami, w to samo miejsce.
• Na przedzie otwiera się ściana, w środku mamy swoisty zegar.
• Patrzymy na obie strony sarkofagu.
• Musimy teraz te same znaki horoskopu, wstawić w miejsca na zegarze, czyli wstawiamy ich sześć.

Obrazek


• Po wstawieniu, duża wskazówka ma się znajdować na dwunastej godzinie, a mała - na godzinie siódmej.
• To jeszcze jednak nie koniec: każdy znak zodiaku ma przypisane mu symbole w postaci kropek.
• Na brzegach zegara są kołki, które trzeba wstawić zgodnie ze znakami (wokoło każdego znaku, ustawione są postacie demonów i zgodnie z tym wstawiamy kołki).

Obrazek


• Po ustawieniu, z tyłu otwiera się wejście do tajnego obserwatorium.


OBSERWATORIUM

• Przed wejściem zapalamy znicz i wchodzimy do środka.
• Za plecami po prawej stronie jest szkatułka, wyjmujemy z niej testament.

Obrazek


• Obok widzimy wielki kufer.
• Wkładamy do środka medalion ze znakiem wagi i ze środka, zabieramy kawałek rury i papirus.

Obrazek


• Idziemy dalej prosto i wkładamy kolejny medalion, w miejsce na kolumnie.

Obrazek


• Patrzymy na piece, a po lewej zauważamy węgiel i szufelkę.
• Jeszcze za wcześnie na rozpalenie ognia, więc przechodzimy dalej.
• Po lewej widzimy kolejną skrzynię, którą otwieramy w znany nam już sposób.

Przychylność bogów
• Znajdziesz w środku trzy dyski.

Obrazek


Przekleństwo bogów
• Skrzynia będzie pusta.
• Po drugiej stronie na ziemi, oparta jest kładka, zabieramy ją.
• U góry dostrzegamy miejsce na ostatni medalion i dyski (pod warunkiem, że znaleźliśmy je w skrzyni).
• Nie wkładamy ich jednak jeszcze. Wchodzimy na górę.

Przychylność bogów
• Wystarczy, że popatrzymy na urządzenie.

Przekleństwo bogów
• Musimy zabrać belkę oraz obejrzeć wszystko, co się tam znajduje.
• Odwracamy się i zjawia się Irys. Musimy z nią porozmawiać.
• Podchodzimy do pieców i obydwa rozpalamy przy pomocy zapalniczki.
• Ciągniemy za drążek nad piecami i nad składem węgla.
• Wychodzimy na zewnątrz i podchodzimy do dwóch posążków naprzeciwko.
• Zrzucamy pokrywę, a następnie idziemy do posążka Erosa ze strzałą.
• W wodzie dostrzegamy rzeźbione głowy czterech hipopotamów - kładziemy kładkę, by się do nich dostać.
• Podnosimy drewnianą płytkę, wpuszczając wodę.
• Wracamy do mauzoleum.
• Drogę tarasuje krokodyl, który albo ucieknie sam, albo trzeba będzie użyć laski strażnika.
• Podchodzimy do pierwszej kolumny, gdzie jest znak słońca i księżyca.
• Wciskamy kolumnę - wielka skrzynia się zanurzy i nabierze wody.
• Dołączamy rurę do skrzyni.
• Dokładamy węgla do pieca tak długo, aż Tomasz powie, że piec jest pełny.
• Jeśli w skrzyni nie było dysków, to teraz musimy pokopać w składzie węgla, aż je znajdziemy.
• Następnie przy skrzyni podnosimy deseczkę, napełniając wodą oba piece.

Obrazek


• Idziemy dalej i wkładamy dyski zgodnie z oznaczeniem.
• W końcu uciekamy na podjeżdżającą platformę.
• Tak kończy się przygoda z Kleopatrą.

KONIEC
___________________________________________________________________________________________________
Moje gry
Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Dawstwa Szpiku - KRS 0000202597 - przekaż 1% podatku

kontakt w sprawach PrzygodoManii: urszula(at)przygodomania(kropka)pl

Wróć do „Kleopatra: droga do tronu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość