Hokus pokus Różowa Pantera - recenzja

Awatar użytkownika
Urszula
Administrator
Posty: 9490
Rejestracja: 31 grudnia 2011, 12:05
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował(a): 87 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 109 razy
Płeć: Kobieta

Hokus pokus Różowa Pantera - recenzja

Postautor: Urszula » 06 stycznia 2012, 19:13

autorka: Urszula


Obrazek



Wszyscy wiemy, że w czasie deszczu dzieci się nudzą, ale nie tylko, również wymyślają dziwne zabawy, gdy rodzice organizują w domu przyjęcie. Tak też było w pewnej rodzinie Zęboli, gdy dorośli bawili się, a ich pociechy z nudów eksperymentowały z czarami. Skutek okazał się straszny, bo zamiast pięknej księżniczki, dziewczynka została zamieniona przez kolegę w strasznego ogra. Jakby tego było mało, zjawia się w domu akwizytor, czyli nasza Różowa Pantera, chcąc sprzedać „Księgę Wiedzy” i zamiast zajmować się tym, z czym przyszedł, musi pomóc w znalezieniu składników potrzebnych do odczarowania dziewczynki. Trzeba przemierzyć całą ziemię, zajrzeć na dno morza, Różowa Pantera trafi na Syberię, do Indonezji, Kenii, Izraela a także na Olimp gdzie spotyka bogów.

Obrazek


Nie jest to fabuła nowej japońskiej dobranocki, tylko gry przygodowej dla najmłodszych, pod tytułem „ Hokus Pokus Różowa Pantera”. My wcielamy się w postać „Różowego Akwizytora” i zwiedzamy świat w poszukiwaniu potrzebnych składników. Księga Wiedzy, okaże się bardzo przydatna w wypełnianiu powierzonego nam zadania. W trakcie gry niejednokrotnie będą kłopoty, bo nasz młodociany mag ma z czarami problemy, nie zawsze wyczarowuje to, co sobie zaplanował. Tym bardziej, że niejaki Wiaderny, bardzo lubi wcinać swoje dwa grosze i ciągle utrudnia zadanie chłopcu. Dziewczynka zostanie jeszcze zamieniona w inne osoby. Jakie? Tego nie zdradzę, ale trzeba będzie troszkę pomyszkować po świecie, aby przywrócić jej pierwotny wygląd.

Zwiedzanie świata nie odbywa się przy pomocy samolotów, czy innych normalnych środków transportu, tylko za sprawą przenośnej czarnej dziury, co znacznie skraca czas i koszt podróży naszemu Różowemu Przyjacielowi. Pomaga mu również w odpowiednim momencie uciec, co ratuje jego różowe futro z niejednej opresji. „Czarna Dziura” ma na imię Transfuś, imię bardzo dobrze pasuje do jej przeznaczenie.

Gra z 2000 roku, więc i grafika troszkę przestarzała. Obraz mamy 256 kolorach i rozdzielczości 600 na 480. Mimo to jest ładna, kolorowa, postacie i zwierzęta spotykane w trakcie rozgrywki mają dopracowany wygląd. Jest to typowa ładna kreskówka i na pewno się spodoba graczom. Lokacje choć jest ich niewiele, są dopracowane i wiadomo gdzie w danej chwili jesteśmy. Przyroda jak i zwierzęta są takie jak powinny być tzn.: na Syberii mamy renifera, a w Kenii lwy czy żyrafy Przedmioty, które zdobywamy, również nie budzą zastrzeżeń. Jest jednak małe ale, bo nie wiem czemu na Syberii ludzie mieszkają w wigwamach, natomiast w Kenii w całkiem niezłych murowanych domkach.

Obrazek


Jest to nieścisłość, która troszkę miesza młodemu graczowi w głowie. Wszystko inne, co po drodze mamy do zbadania czy zabrania, mieszczą się w przepastnej kieszeni Pantery i nie razi jakimiś nieprawidłowościami. Kieszeń Różowego jest ogromna, bo i mamut się w środku zmieści. Animacje i przerywniki filmowe również nie budzą zastrzeżeń.

Obrazek


Oprócz typowego zbierania przedmiotów i wykorzystywania ich w odpowiednim momencie, gracz musi się wykazać znajomością Chińskiego Horoskopu jak i Mitologii, aby rozwiązać quiz. Tak więc, każdy młody przygodo-maniak będzie musiał troszkę pokombinować, aby ukończyć grę. Wprawdzie zadań typowo logicznych jest niewiele, ale te co są wymagają przez chwilę skupienia i można się na nich zaciąć. Dziecko ma możliwość skorzystania z trzystopniowej podpowiedzi, która najpierw tylko naprowadza, by na koniec pokazać krok po kroku, co należy zrobić. Można również skorzystać z encyklopedii, w której można przeczytać najważniejsze informacje o odwiedzanych miejscach. Oprócz tego postacie które spotykamy, dostarczą nam wiedzy na temat dżumy, którą roznosiły szczury, gdy wpadniemy w ich pułapkę i wiele innych ciekawych wiadomości. Element zabawowo-edukacyjny stoi na bardzo wysokim poziomie i zachęcam do przeczytania informacji zawartych w Księdze Wiedzy.

Obrazek


Jeśli chodzi o oprawę audio, tutaj mamy naprawdę niezły dobór głosów. W Różowego, wciela się Cezary Pazura i trzeba przyznać, że robi to rewelacyjnie. Do tego dochodzą przerywniki muzyczne w wykonaniu Majki Jeżowskiej, Natalii Kukulskiej, Emiliana Kamińskiego i Tomasza Szweda. Muzyka również jest przyjemna dla ucha, wzbogacona rytmami charakterystycznymi dla odwiedzanych przez nas miejsc. Dialogi w grze są zabawne, nasz bohater lubi żartować i komentuje nasze poczynania. Możemy usłyszeć tekst w stylu "Zawsze marzyłem o bracie bliźniaku. Nazwę go Zdzichu" albo „Nawet Hołek by nie wyprowadził." Takie zdania, wypowiedziane z odpowiednią intonacją przez Cezarego Pazurę, mogą naprawdę przyprawić nas o atak śmiechu. Tak więc, na oprawę audio nie ma co narzekać.

Typowa gra point & click; opanowanie interfejsu nie powinno nastręczać kłopotów. Kursor ma kształt dłoni, a w odpowiednich momentach zabłyśnie, informując gracza, że tutaj coś trzeba wykonać. Każde dziecko sobie z tym poradzi.

Obrazek


W porównaniu do pięknych nowych gier, ta produkcja pod względem graficznym wypadnie słabo, ale zawarty w niej humor rozbawi nawet i starszego gracza. Informacje dostarczone przez Księgę Wiedzy, mają znaczenie edukacyjne i na pewno jest to lepsza rozrywka dla młodych początkujących graczy niż bezmyślna strzelanka. Polecam ją wszystkim, którzy mają ochotę się pośmiać i przez chwilkę pomyśleć. Bardzo małe wymagania sprzętowe, niska cena to zachęta, aby nabyć tą grę i przez chwilkę dobrze się bawić. Wprawdzie starszy gracz poradzi sobie z nią w jeden wieczór, ale to i tak nie będzie czas stracony. Jest to duża wada, ale można zakupić w niewielkiej cenie jej drugą część i mamy zapewnioną rozrywkę na troszkę dłużej. Producentem gry jest Wanderlust Interactive, a dystrybutorem na terenie polski CD – Projekt i należy im się pochwała za bardzo wesołą i ciekawą przygodówkę.

Trzeba na koniec ją ocenić i to zawsze jest trudne, bo nie wszystkim to samo się podoba. Biorąc pod uwagę jej humor, walory edukacyjne brak przemocy, rozwijanie spostrzegawczości i logicznego myślenia u młodej osoby gra otrzymuje 7/10

Zalety

+ humor
+ zagadki
+ walory edukacyjne
+ oprawa audio, szczególnie głosu Różowego
+ przestarzała, ale ładna grafika

Wady

- za krótka
- niska rozdzielczość
- wigwamy na Syberii

Wróć do „Hokus pokus Różowa Pantera”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość