Adventure at the Chateau d'Or - solucja, poradnik

Awatar użytkownika
adventurka
Administrator
Posty: 2349
Rejestracja: 16 lutego 2012, 00:23
Lokalizacja: Słupsk
Podziękował(a): 89 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 47 razy
Płeć: Kobieta

Adventure at the Chateau d'Or - solucja, poradnik

Postautor: adventurka » 18 maja 2019, 23:38

SOLUCJA Z OBRAZKAMI W PLIKU PDF

MAPA POSIADŁOŚCI
Obrazek

KSIĄŻĘ
Uzupełnić bazę wiedzy
    W pokoju telewizyjnym (wejście z parku) użyj pilota ze stolika. Uruchom program TV (obie części).
    W bibliotece na galerii przeczytaj cztery rozdziały księgi leżącej na pulpicie. Na dolnym poziomie uruchom odtwarzacz CD i obejrzyj wszystkie płyty ze stojaka.
Komnata z lustrem i halabardami
    Kliknij halabardę na ścianie – odblokujesz drzwi obok niej.
    Odblokowanymi drzwiami przejdź do następnego pomieszczenia.
Wyświetlić wirtualny wizerunek księcia
    Jesteś w bocznym pokoju komnaty z lustrem.
    Na panelu urządzenia po lewej wybierz którąś z białych lampek. Klikaj kolorowe światełka wokół wybranej lampki tak długo, póki nad postumentem nie pojawi się mgiełka. Zostaw tę lampkę w spokoju i przejdź do następnej.

    Obrazek

    Klikaj kolorowe światełka wokół następnej lampki i nadsłuchuj – gdy kolor jest poprawny, natężenie dźwięku wydawanego przez machinę wzrośnie. Przejdź do następnej lampki.
    Nadsłuchując rosnącego dźwięku, dobierz kolory pozostałych dwóch lampek.
    Zagadka jest losowa. Tylko w przypadku pierwszej z wybranych lampek egzamin zdaje obserwacja pojawiającej się mgiełki. Potem trzeba wychwycić różnicę w natężeniu dźwięku.
Test wiedzy o Francji
    Gdy wirtualny książę zada pytanie, na planszy pojawi się okienko z odpowiedziami. Zanim wybierzesz którąś z nich, możesz zmusić księcia do powtórzenia pytania – na własnej klawiaturze wciśnij Enter.
    Możesz też zrzucić grę na pasek, na liście możliwych pytań znaleźć właściwe, poznać odpowiedź i wrócić do gry.
    Listę możliwych pytań znajdziesz tutaj.
    Listę odpowiedzi przesuwasz w okienku strzałkami z boku. Tylko raz możesz wybrać odpowiedź: Nie wiem.
    Pytania są wybierane losowo. Jeśli chcesz sobie ułatwić rozwiązanie testu, możesz po uruchomieniu gry wybrać tryb „Knowledge – easy”.
    Po zaliczeniu testu w ekwipunku pojawi się klucz.
    Drzwi do komnaty z lustrem zostaną zablokowane, więc wyjdź do parku.
KORONA
Park
    Gdy masz w ekwipunku klucz, idź znów do komnaty z lustrem.
Komnata z lustrem i halabardami
    Na szafie użyj klucza.
    Z środka weź koronę.
    Wyjdź do parku.
SPRAY I KLARNET
Korytarz z dwoma wazonami
    Z parku wejdź do korytarzyka w rogu posiadłości.
    Kliknięciami ustaw oba wazony tak, by miały ten sam kolor – ciemnozłoty.

    Obrazek

    Gdy w lustrze między wazonami pojawi się globus, wejście do pokoju po prawej jest odblokowane – idź tam.
Pokój z globusem i harfą
    Jeśli chcesz, uruchom globus pod oknem – obejrzysz zdjęcia Paryża.
    Na skrzyni z nóżkami użyj klucza.
    Ze skrzyni zabierz płytę CD (przyda się później).
    Wróć do korytarzyka z dwoma wazonami.
Korytarz z dwoma wazonami
    Ponownie ustaw oba wazony tak, by miały kolor ciemnozłoty i jeszcze raz wejdź do pokoju z globusem.
Pokój z globusem i harfą
    Na stole pojawiła się notatka – obejrzyj ją.
    Zapamiętaj kod bezpieczeństwa – 6793.
    Wyjdź do parku.
Pracownia malarska
    Idź do budynku na wprost centralnej sadzawki.
    Drzwiami z boku wejdź do środka.
    Wyświetl zbliżenie sztalugi.
    Sprayami ze skrzynki na podłodze możesz namalować pięć obrazów: sztalugę, galerię obrazów, lustro, beczkę i czarną sferę (niektóre pojemniki dają te same obrazy, więc jest ich w skrzynce więcej).
    Na każdym z obrazów (sztaluga, galeria obrazów, lustro, beczka) musisz użyć właściwego pędzla z kubka po lewej. Jeśli wybór jest prawidłowy, znak malowany pędzlem pojawia się w którymś z rogów obrazu.
    Obraz czarnej sfery musisz namalować jako ostatni i możesz na nim użyć dowolnego pędzla.
    Przykładowa kolejność kliknięć na screenie poniżej. Spray nr 9 daje obraz czarnej sfery. Nad pędzlami są dodatkowo oznaczenia obrazów, na których trzeba ich użyć.

    Obrazek

    Po wykonaniu zadania zdobywasz magiczny spray.
    Odsuń się od sztalugi i użyj na niej sprayu z ekwipunku – pojawi się obraz otwartych drzwi – obróć się w prawo.
    Drzwi obok beczki są odblokowane – przejdź tędy dalej.
Galeria obrazów
    Wyświetl zbliżenie wnęki w głębi pomieszczenia.
    Na panelu wystukaj kod 6793 – otworzysz szybkę zabezpieczającą.
    Z wnęki zabierz klarnet.
    Wyjdź do parku.
KIELICH
Biblioteka
    Wejdź do biblioteki, na przykład bezpośrednio z parku.
    Na dolnym poziomie użyj płyty CD na odtwarzaczu pod ścianą – dostaniesz wskazówkę, jak odblokować drzwi do piwnicy.
    Wyjdź do parku.
Korytarz z dwoma wazonami
    Z parku wejdź do korytarzyka w rogu posiadłości.
    Kliknięciami ustaw wazon po prawej tak, by miał kolor jasnofioletowy.
    Klikaj wazon po lewej, póki obraz w lustrze się nie zmieni.
    Gdy w lustrze między wazonami pojawi się stół, wejście do pomieszczenia po lewej jest odblokowane – idź tam.

    Obrazek
Piwnica
    Ze stołu po lewej zabierz kielich i zapisz grę, bo dalej czeka Cię czasówka.
    Wyświetl zbliżenie trzech beczek z kranikami.
    Na zbliżeniu beczek użyj kielicha.
    Odkręć kranik i napij się wina (obojętnie, z której beczki pijesz).
    Czynność powtórz łącznie 7x – trafisz do lochu.
Loch – czasówka
    Obróć się w prawo.
    Podejdź do ławki.
    Łapką przesuń ławkę w prawo.
    Wyświetl zbliżenie podłogi odsłoniętej po odsunięciu ławki.
    Łapką przesuń po spojeniu jednej z cegieł.

    Obrazek

    Ze skrytki wyjmij notatkę – zapamiętaj kolejność symboli u dołu notatki (to wskazówka do zagadki finałowej) i zamknij zbliżenie.

    Obrazek

    Wyświetl zbliżenie ściany (lewej) nad skrytką.
    W ekwipunku kliknij spray, żeby użyć go na ścianie – pojawią się drzwi.
    Drzwiami wydostań się z lochu – znajdziesz się w parku.
    Uwaga! Przy przechodzeniu z piwnicy do lochu zniknął mi z ekwipunku kielich. W tej sytuacji wczytałam wcześniejszy zapis (po zabraniu kielicha ze stołu) i kontynuowałam rozgrywkę. Pominięcie czasówki w lochu nie przeszkodziło mi w ukończeniu gry.

KSIĘŻNICZKA
Park
    Podejdź do centralnej sadzawki i ustaw się tak, żeby widzieć wejście z trzema łukami.
    Na sadzawce użyj klarnetu – pojawi się księżniczka.
    Daj księżniczce koronę.
    Księżniczka zniknie wraz z koroną, ale ten artefakt jest Ci niezbędny, więc musisz go odzyskać.
    Idź do komnaty z lustrem i halabardami – po spotkaniu z księżniczką stoisz naprzeciwko budynku, gdzie ona się znajduje.
Komnata z lustrem i halabardami
    Kluczem z ekwipunku otwórz szafę – weź koronę.
    Wyświetl zbliżenie lustra.
    Chwyć łapką którąś z kul z pojemnika po prawej i umieść ją w wybranym wgłębieniu poniżej lustra.
    Jeśli kula się powiększa i symbol na niej się uwidacznia – jest we właściwym położeniu. Jeśli tak się nie dzieje, przenieś ją do innego wgłębienia.
    Rozmieść w ten sposób pozostałe kule. Wyjątek stanowi kula, która powinna się znaleźć w środkowy wgłębieniu – ona się nie zmienia.
    Gdy masz cztery kule z symbolami i małą pośrodku, kliknij czerwony przycisk przy lustrze.
    Obraz, który się pojawi w lustrze, to wskazówka do zagadki finałowej.

    Obrazek

    Wyjdź do parku.
Komnata z czarną sferą
    Po spotkaniu z księżniczką drzwi do komnaty są odblokowane.
    W parku wejdź do kopulastej budowli z czerwonymi kwiatami na froncie.
    W budowli odszukaj wejście na wieżę – idź tam.
    W komnacie wyświetl zbliżenie czarnej sfery – w środku jest uwięziona księżniczka!
    Żeby uwolnić księżniczkę, we wgłębieniach na obudowie sfery musisz umieścić właściwe przedmioty w prawidłowej kolejności. Podpowiedzią do zagadki jest obraz wyświetlony w lustrze komnaty z halabardami oraz notatka ze skrytki w lochu.
    Obraz w lustrze wskazuje przedmioty i wiąże je z symbolami. Notatka z lochu mówi o kolejności tych symboli, więc pośrednio też przedmiotów.
    We wgłębieniach w obudowie sfery umieść kolejno, licząc od lewej: kielich, koronę, klarnet i spray.
    Obejrzyj zakończenie.
Kontakt w sprawach forum: adventurka[at]przygodomania.pl

Awatar użytkownika
adventurka
Administrator
Posty: 2349
Rejestracja: 16 lutego 2012, 00:23
Lokalizacja: Słupsk
Podziękował(a): 89 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 47 razy
Płeć: Kobieta

Re: Adventure at the Chateau d'Or - solucja, poradnik

Postautor: adventurka » 18 maja 2019, 23:39

TEST WIEDZY – PYTANIA KSIĘCIA I ODPOWIEDZI
A beautiful palace of light and stone,
Built in memory of a time when kings called Paris home.
Where am I? Chateau d'Or

Events surrounding this great prison
Became symbolic of the French revolution.
Where am I? Bastille

I believed that unity was more important than gold.
My son inherited a kingdom because I achieved my goals.
Who am I? Clovis

I delivered justice across the realm.
I journeyed to the Holy Land, and there I fell.
Who am I? Saint Louis

I was a devoted servant of a warrior and a king.
I brought the light of heaven to earth so that choirs might sing.
Who am I? Abbot Suger

I was a hero, an aristocrat, and a friend to the king.
I warned of the coming change.
Who am I? Marquis de Lafayette

I was a king of the people of Gaul.
I surrendered to the ruler of the greatest nation of all.
Who am I? Vercingetorix

I was a philosopher and a monk in the Middle Ages.
I expressed my love on handwritten pages.
Who am I? Abelard

I was the first Christian queen
That France had ever seen.
Who am I? Clothilde

I was the head of the ruling class.
I stood at the crossroads of the future and the past.
Who am I? Louis XVI

I was the ruler of the greatest nation on earth.
In my time, Paris was an island and fishing came first.
Who am I? Julien

In ancient times, grapes and figs could be found here.
Water was always near.
Where am I? Lutece

My life was a tale of beauty and elegance.
My death was symbolic for the people of France.
Who am I? Marie Antoinette

My reign marked the noontide of France.
My hallmark was extravagance.
Who am I? The Sun King

The basilica at St. Denis was the finest manifestation
Of this divine innovation.
What is it? Early Gothic

The Gothic style is based on logic and symbolism,
But there was a principle behind the mysticism.
What is it? Holy Trinity

The greatest palace the world had ever seen,
A political statement and the home of a king.
Where am I? Versailles

The ultimate form of a sacred law,
To this end the Sainte Chapelle was born.
What is it? High Gothic

They gathered here from afar, from the west and the east,
Speaking the language of scholars and priests.
Where am I? Latin Quarter

They journeyed here from across the land,
To this center of thought for the free-thinking man.
Where am I? Sorbonne

This is a mystical poem of glass and light
And the personal statement of a king.
Where am I? Sainte Chapelle

This is a quiet area
Favored by musicians and poets.
Where am I? Pere Lachaise Cemetery

This is the first full flowering
Of a new form of art.
Where am I? Notre Dame de Paris

This is the only physical remains
Of a monastery built by the wife of the king.
Where am I? Tour de Clovis

This is the present-day site
Of a Middle Age tradition.
Where am I? Paris Flea Market

This was a center of sport and entertainment
In Paris of old.
Where am I? Les Arenes de Lutece

This was a medieval building on the banks of the Seine,
And a stop on the road to the guillotine.
Where am I? Conciergie

This was a monastery
And the home of every king.
Where am I? Basilique St. Denis

This was a union of logic and light,
A miraculous innovation that reached unknown heights.
What is it? Gothic Style

This was the inspiration
For one of the finest Gothic creations.
What is it? Holy Relics
Kontakt w sprawach forum: adventurka[at]przygodomania.pl


Wróć do „Adventure at the Chateau d'Or”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość