Irony curtain: from Matryoshka with love - solucja, poradnik, osiągnięcia

Awatar użytkownika
Urszula
Administrator
Posty: 10530
Rejestracja: 31 grudnia 2011, 12:05
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował(a): 130 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 132 razy
Płeć: Kobieta

Irony curtain: from Matryoshka with love - solucja, poradnik, osiągnięcia

Postautor: Urszula » 22 maja 2019, 22:00

Irony curtain - poradnik

Osiągnięcia
Zapisy z gry
Solucja w pdf


Intro

• Podejdź do semafora.
• Spójrz w zbliżeniu na kłódkę zamek i pozostałe dwa zamknięcia.
• Przetnij żyletką sznurek i wyjmij z szafki kluczyk.
• Spójrz na kluczyk w zbliżeniu.
• Podejdź do telefonu i użyj na nim kluczyka, zabierz ze środka monetę.
• Podejdź do semafora i użyj monety po lewej, zabierz ze środka większy kluczyk.
• Otwórz kluczem, skrytkę poniżej i przeczytaj instrukcję.
• Podejdź do telefonu i wykręć numer 420.
• Przedstaw się, jako Wania i zapytaj o kod do kłódki (777).
• Użyj kodu na kłódce i zabierz krótkofalówkę.
• Zamontuj drut w krótkofalówce, jako antenę i zatrzymaj pociąg – zdobyłeś pierwsze osiągnięcie „Ja brzoza ja brzoza”.

Rozdział pierwszy - szpieg

Konferencja

• Podejdź do kierownika planu i z nim porozmawiaj.
• Pokaż kierownikowi planu zaproszenie.
• Usiądź przy stole i podpowiadaj mówcy, gdy pojawią się różne kwestie.
• Gdy przyjdzie twoja kolej, podejdź do projektora, wyjmij kasetę.
• Otwórz walizkę i zabierz: slajdy, płyty i przemówienie.

Obrazek

• Ułóż slajdy w kolejności: 1945, 1943, 1922, 1948, 1950.
• Jeśli chcesz zdobyć osiągnięcie ułóż wpierw zdjęcia w kolejności: 1927, 1934, 1942, 1944, 1947 – „Ene due rike fake”.
• Zapakuj kasetę do projektora.
• Podejdź do kierownika planu poproś materiał na ekran.
• Zniż ekranem włącznikiem na ścianie i użyj na nim materiału.
• Podnieś ekran o jeden stopień wyżej.
• Podejdź do gramofonu i włóż płytę.
• Sprawdź swoje notatki w zbliżeniu i je uporządkuj.

Obrazek

• Włącz płytę, uruchom slajdy i kliknij swoim przemówieniem na pulpit.
• Po zakończonym przemówieniu, podejdź do kobiety za kulisami, a potem wróć do domu – zdobyłeś osiągnięcie, „Kto ja jestem? Pomidor!”

Dom

• Porozmawiaj z ojcem, a potem wejdź na górę by porozmawiać z mamą.
• Zapytaj mamę o numer i hasło.
• Przeszukaj swój pokój: za flagą zabierz książkę, w której masz schowany paszport.
• Podejdź do aparatu telefonicznego, ale jest problem z połączeniem.
• Zejdź do piwnicy i otwórz centralkę pod oknem.
• Ustaw prawidłowo kable, a potem sprawdź piwnicę.

Obrazek

• Wróć na górę i użyj telefonu wykręcając numer 0071234 i podając hasło Zegrzyslav.
• Wróć do swojego pokoju i z biurka zabierz: zdjęcie wodza, nożyczki, oraz popiersie.
• Zamknij szufladę, a popiersiem kliknij na drzwiczki poniżej, otworzysz szafkę.

Obrazek

• Kliknij na swoje drzewo genealogiczne, a zdobędziesz osiągnięcie "Niedaleko pada jabłko od gruszy".
• Zaglądnij również do szuflady.
• Zejdź do kuchni i wstaw indyka do piekarnika.
• Na półce obok telefonu postaw zdjęcie wodza.
• Telefon ponownie ulegnie uszkodzeniu.
• Zejdź do piwnicy, jakiś gruby jegomość próbuje wyjść przez okno po zepsuci centrali.
• Wejdź na górę pojawią się tajniacy.
• Sprawdź list od Anny, musisz stworzyć kwiatka.
• Zejdź do piwnicy i zjedz indyka.
• Do pustego garnka nasyp ziemi.
• Spójrz na zdjęcia samochodów na drzwiach szafki, a poznasz kod do szafki z narzędziami.

Obrazek

• Wpisz kod 040281 i zabierz ukrytą w niej broń oraz nożyce do metalu.
• Użyj nożyczek do metalu i wytnij gałązkę z liściem ze stojaka na kwiatki.

Obrazek

• Wejdź na górę i nożyczkami odetnij kwiatka z obrusu.
• Idź do swojego pokoju.
• Przyczep do łodyżki kwiatka i całość wstaw do garnka – zdobyłeś osiągnięcie „A.Słodowy”.
• Sztucznego kwiatka postaw w oknie, a potem go przesuń.
• Podnieś cegłówkę i przeczytaj instrukcję.
• Zabierz swoje wyprasowane koszulki i wrzuć do walizki.
• Zejdź do piwnicy i z pralki zabierz skarpetki, które również zapakuj.
• Wróć do swojego pokoju i przestaw kwiatka.
• Podnieś kolejną cegłę i przeczytaj instrukcje.
• Pożegnaj się z rodzicami, a zdobędziesz osiągnięcie „Komu w drogę, temu skarpety”
• Zejdź do piwnicy podaj walizkę.
Broń wrzuć do pralki i kliknij na rękę Anny – zdobyłeś osiągnięcie „Podróż za jeden wykład”.


Rozdział drugi - Matryoshka

Hotel

• Podejdź po prawej do strażnika ochrony, nie chce rozmawiać.
• Troszkę dalej pomnik wodza i miejsce na wypełnianie podania.
• Żuć okiem na plakat i przejdź na lewo.
• Po środku, wielka kopia serca wodza, a po lewej kantor wymiany walut.
• Użyj dzwonka przy okienku, zamknięte.
• Przejdź w lewo, szatnia również zamknięta, ale użyj dzwonka dla pewności.
• Obok na ścianie wisi telefon zadzwoń i zapytaj o pobyt w hotelu.
• Przejdź dalej i porozmawiaj ze strażnikiem, pierwszym, a potem drugim.
• Porozmawiaj z bojem hotelowym, a potem zabierz potrzebny do wypełnienia dokument od mniejszego strażnika.
• Przejdź do klęcznika i wypełnij podanie – zdobyłeś osiągnięcie „Bumaga”.

Obrazek

• Przeczytaj instrukcję wyrytą na klęczniku, a potem zaznacz tylko pierwszą kratkę.
• Zanieś podanie do recepcjonisty, a zostaniesz poproszony o pieczątkę.
• Zapytaj strażnika o wszystkie opcje, a potem przejdź na prawo.
• Podejdź jeszcze raz do kantoru wymiany walut i użyj dzwonka.
• Dokonaj wymiany pieniędzy.
• Podejdź do automatu i kup wszystkie pamiątki, a zdobędziesz osiągnięcie „Burżuj”. Musisz do szuflady włożyć pieniądze, a potem połączyć ze sobą odpowiednie symbole pozwalające na zabranie pamiątek.

Obrazek

• Z pamiątek jakie zdobyłeś, połącz: gumę, korek oraz figurkę wodza zrobisz pieczątkę.
• Spróbuj każdemu w hotelu dać kasę, a zdobędziesz osiągnięcie „Bakszysz”.
• Daj pieczątkę strażnikowy i zapytaj o szatnię.
• Przejdź do szefa ochrony, aby wezwał szatniarza.
• Podejdź do szatni zdaj walizkę, a potem użyj dzwonka przy recepcji.
• Pokaż pieczątkę i podbijaj tylko te kartki, które przedstawiają twoje zdjęcie.

Obrazek

• Przejdź na piętro i zabierz maskę przeciwgazową.
• Otwórz właz przy drzwiach i zaglądnij do środka.
• Przeczytaj dokument leżący pod stolikiem.
• Przejdź w lewo i sprawdź informator obok telefonu.
• Zadzwoń do recepcji i zamów budzenie, zdobędziesz osiągnięcie „Kto rano wstaje”.
• Przejdź w prawo zbadaj półkę i zabierz proszek do prania.

Obrazek

• Obok półki użyj włącznika zapalisz światło w łazience.
• Ze stolika zabierz podanie o korzystanie z łazienki.
• Porozmawiaj ze strażnikiem stojącym przy drzwiach i pokaż mu dokument.
• Wypełnij dokument używając pieczątki.

Obrazek

• Wejdź do łazienki, zabierz papier toaletowy i daj strażnikowi w zamian otrzymasz mydło.
• Wróć do łazienki, zabierz maszynkę do golenia i pędzel jest przy lustrze.
• Użyj pieczątki na wannie, żeby zatkać odpływ.
• Spróbuj się wykąpać nie zamykając drzwi do pokoju, zdobędziesz osiągnięcie "Nic do ukrycia".
• Wrzuć do pralki proszek.
• Użyj wanny, a potem otwórz drzwi.
• Zabierz z walizki rakietę do tenisa i czarne skarpetki.
• Użyj rakiety do tenisa na kurzu, a odkryjesz drugie drzwi.
• Zaglądnij przez dziurkę od klucza.
• Zabierz ze stolika podanie o jedzenie.
• Porozmawiaj z głosem i zadeklaruj znalezienie klucza.
• Wejdź do łazienki i użyj rakiety na lustrze (opcjonalnie szklankę), zdobędziesz osiągnięcie „Człowiek demolka”.
• Zabierz ze środka dyktafon szpiegowski.
• Uruchom dyktafon, a taśma ulegnie zniszczeniu.
• Przejdź do strażnika stojącego pod drzwiami i pokaż mu kartę pozwalającą złożyć zamówienie na posiłek.
• Podstempluj te rzeczy, które znajdują się na liście obok.
• Zadzwoń na numer 55 i zamów kolory czerwieni.
• Zabierz buraki i wróć do łazienki.
• Do pralki wrzuć skarpety i proszek.
• Zabierz czyste, białe skarpety i połącz z buraczkami.
• Podejdź do drzwi pancernych i porozmawiaj, otrzymasz dalsze instrukcje oraz czystą przepustkę.
• Odbierz telefon i porozmawiaj z Anną.
• Podejdź do strażnika i porozmawiaj na temat pupy, a zdobędziesz osiągnięcie „Pit-Bul” oraz przykładową przepustkę.
• W ekwipunku sprawdź maszynkę do golenia i zabierz żyletkę, którą użyj na zdjęciu w paszporcie.
• Ponownie zadzwoń do kuchni i zamów posiłek tym razem lepkie paluszki.
• Zabierz chleb i szklankę, a potem kliknij na chleb w ekwipunku, żeby zebrać mąkę.
• Połącz szklankę z mąką, a otrzymasz klej.
• Wrzuć do szklanki pędzel i użyj go na zdjęciu.
• Zdjęcie przyklej do przepustki, możesz opuścić pokój.
• Pokaż strażnikowi stojącemu pod drzwiami wypełniony formularz, możesz opuścić pokój hotelowy.
• Idź do strażnika ochrony i zabierz mu szpulę z dyktafonu.
• Zamontuj szpulę na dyktafonie i wróć do swojego pokoju.
• Użyj dyktafonu w schronie obok drzwi i włącz muzykę odgrywaną w holu.
• Zadzwoń z telefonu w holu i zapytaj, co zrobić ze śpiącym strażnikiem.
• Wróć do pokoju i wyjmij dyktafon ze schronu i nagraj słowo Burak 13.

Obrazek

• Wróć do strażnika pilnującego kluczy i zabierz klucz numer 369.

Obrazek

• Wróć do pokoju otwórz drzwi i porozmawiaj z jegomościem, dostaniesz figurkę czarnego konia i zdobyłeś osiągnięcie „Wyzwoliciel”
• Zejdź do recepcji oddaj przedmioty zabrane z pokoju.
• Podejdź do strażnika stojącego przy drzwiach porozmawiaj z nim, a opuścisz hotel.

Plac

• Spójrz po lewej na horyzont.
• Podejdź do właściciela furmanki i zagadaj.
• Spróbuj porozmawiać z kwiaciarką i rzeźnikiem.
• Sprawdź słup ogłoszeniowy i zbadaj plan miasta.
• Przejdź dalej w prawo i sprawdź aktywne punkty.
• Przejdź w prawo i obok wróżki wrzuć kartkę do rodziców, zdobędziesz osiągnięcie „Ofensywna tarcza antyrakietowa”.
• Spróbuj na ogonku do sklepu użyć granatu, zdobędziesz osiągnięcie „Czy jestem zły?”.

Obrazek

• Wróć się i wejdź na plac budowy.
• Zbadaj aktywne punkty, a potem przejdź w prawo i porozmawiaj ze starszym panem siedzącym w rurze, zdobędziesz rozmówki.
• Zabierz komiks leżący na ziemi, a spełniający rolę wycieraczki.
• Komiks oraz rozmówki sprawdź w ekwipunku.
• Teraz wróć do na plac, by porozmawiać ze znajdującymi się tam osobami.
• Podejdź do wróżki i z nią porozmawiaj, otrzymasz pustą buteleczkę.
• Buteleczkę napełnij wodą z fontanny.
• Wróć przed hotel i porozmawiaj ze wszystkimi osobami.
• Woźnicy pokaż figurkę konia i wróć na plac budowy.
• Porozmawiaj z kolejnymi dwoma osobami i zwróć uwagę na betonową płytę z hakiem.
• Do betoniarki wlej wodę z buteleczki i ją uruchom.
• Daj komiks strażnikowi, który za tobą chodzi, tym razem nie pójdzie za tobą.
• Zabierz komiks przejdź na plac, a gdy strażnik siądzie obok fontanny, daj mu ponownie komis.
• Teraz możesz spokojnie przejść na plac budowy i użyć 2x trąbki.
• Wejdź na beton i dostań się do dźwigowego.
• Porozmawiaj z nim za butelkę wódki podniesie beton zasłaniający wejście do metra.
• Zjedź na dół i porozmawiaj na placu z magikiem bawiącym się szklankami i z wróżką.
• Przejdź do rzeźnika by porozmawiać o butelce wódki.
• Porozmawiaj z rzeźnikiem, panią z kolejki, a potem woźnicą.
• Przejdź na plac budowy i porozmawiaj ze spawaczką.
• Musisz przynieść coś, co sprawi jej przyjemność oraz odcisk kopyta.
• Wróć porozmawiać z wróżką, a potem kup od kwiaciarki goździka.
• Włóż goździka do buteleczki z wodą, otrzymasz perfumy.
• Daj perfumy spawaczce, a zdobędziesz osiągnięcie „Pan Tulipan”.
• Wróć do wróżki i znów ją wypytaj, jak zrobić odcisk, jak zdobyć miskę psa.
• Wróć na plac budowy spójrz przez teleskop i zobacz, gdzie znajdziesz piasek.

Obrazek

• Wejdź do budynku na wprost i udaj się na samą górę.
• Zabierz stojące grabie i udaj się do rzeźnika.
• Użyj grabi na czaszce wiszącej nad straganem mięsnym i daj psu, zdobędziesz miskę oraz osiągniecie „Kości zostały rzucone”.

Obrazek

• Wróć na teren budowy i wejdź do budynku.
• Nabierz do miski zabranej psu, piasek i wsyp do betoniarki.
• Miskę postaw obok śpiących robotników i użyj koparki, zdobędziesz cement.
• Cement wsyp do betoniarki, a potem nabierz beton do miski i zrób odcisk kopyta.
• Zanieś odcisk kopyta spawaczce, ale potrzebujesz jeszcze jednego prezentu.
• Podejdź do kwiaciarki i spróbuj rozśmieszyć dzieciaka, wymyślając słowa, aby otrzymać różę.
• Zanieś różę, a otrzymasz podkowę.
• Podkowę daj woźnicy, a otrzymasz worek mąki.
• Zanieś mąkę do ogonka i zabierz kartkę na cukier.
• Zanieś kartkę na cukier starszemu panu na budowie, a zdobędziesz osiągnięcie „Pan tu nie stał!” oraz kartkę na mięso.
• Kartkę na mięso zanieś rzeźnikowi, a otrzymasz butelkę alkoholu.
• Użyj butelki z alkoholem na: woźnicy, obu strażnikach, geodecie, spawaczce oraz na starszym Panu, a zdobędziesz osiągnięcie „Wstydziłbyś się”.
• Wróć do magika obok wróżki i daj mu butelkę.
• Musisz coś zrobić ze strażnikiem, zabierz więc mu komiks, przejdź na plac budowy i oddaj mu komiks.
• Teraz możesz wracać do magika ze szklankami.
• Twoim zadaniem jest wypijać szklankę wody, aby koleś wypijał wódkę.
• Po spiciu kolesia, zabierz całą skrzynkę alkoholu.
• Wracaj teraz na plac budowy, by dostarczyć alkohol.
• Wyprowadź strażnika zabierając mu komiks i oddając mu go na placu.
• Po oddaniu alkoholu dźwigowemu, wjedź 3x na górę, zdobędziesz osiągnięcie "Ale kosmos".
• Wróć na budowę użyj trąbki, a gdy hak znajdzie się nad betonem, zaczep go.
• Użyj ponownie trąbki, aby beton został podniesiony.
• Wejdź do budynku zaczep hak o drabinę, a potem na dole użyj trąbki.
• Zejdź po drabinie do metra, zdobyłeś osiągnięcie „Pomożecie, Pomożemy!”.

Rozdział trzeci - tajne spotkanie

Metro

• Gdy nadjedzie pociąg, przejdź przez wagon na drugi peron.
• Sprawdź kosz na śmieci znajdziesz mapę.
• Porozmawiaj z weteranem, włóczęgą i dzieckiem w pudełko przy szlabanie.
• Pociągnij za dźwignię po lewej, schody opadają.
• Pozaczepiaj głębia, tak by narobił na pomnik wodza i wsiądź do pociągu, który będzie jechał w lewo.
• Za przeganianie gołębia zdobyłeś osiągnięcie „Ptasia grypa (żołądkowa)”, musisz jednak przegonić tak, by usiadł wpierw na 1, 2, 4 i 3 lampie, gołąb zawsze siada na tej, która akurat się nie świeci..

Poligon

• Po wyjściu z metra podnieś kamienie i pozaczepiaj ogon, gdy przejdziesz do przodu, wyskoczy tygrys, wróć do metra.
• Na stacji wsiądź do pociągu kierującego się w prawo.

Wesołe miasteczko

• Spróbuj porozmawiać z małą smutną dziewczynką.
• Porozmawiaj z chłopcem bawiącym się jojo i opowiedz straszną bajkę, a zdobędziesz pluszaka.
• Zabierz gumę do skakania.
• Wróć do metra i ponownie udaj się pociągiem w lewo.

Poligon

• Rzuć tygrysowi maskotkę, zdobyłeś osiągnięcie „Poskromiciel”.
• Zabierz, wiszący na sznurze mundur.
• Przejdź w lewo i porozmawiaj z dwiema osobami w schronie.
• Zabierz po lewejwiatrak przeciwpożarowy.

Obrazek

• Wróć do wesołego miasteczka, impreza się rozpoczęła.

Wesołe miasteczko

• Zabierz obraz z podobizną generała i podejdź do gościa siedzącego w budce, żeby się zgłosić na zawody.
• Jeszcze raz porozmawiaj z oficerem w samochodzie, a otrzymasz powołanie do wojska.
• Podejdź do strzelnicy i zdobądź 20 punktów strzelających do zachodnich symboli, zdobędziesz osiągnięcie „Ani chybi”.
• Przejdź do konkurencji układania cegieł, a potem do pisania wierszy, a zdobędziesz osiągnięcie „Wieloboista”.
• Przy biurku z szanowną komisją do spraw pisania wierszy zabierz, kałamarz.

Obrazek

• Spójrz na przód biurka i zabierz literę Y.
• Połącz literkę Y z gumą i kamieniami, zrobisz procę.
• Podejdź do maszyny wytwarzającej watę cukrową.
• Żyletką odetnij balon, oraz zabierz patyczek do waty.
• W miejscu gdzie był balon zamontuj wentylator.
• Zaglądnij to szaletu, zabierz gazetę i powieś w nim zdjęcie oficera.
• Podejdź do klatki z tygrysem i przy pomocy żyletki odetnij balon.
• Opuść wesołe miasteczko i wróć do metra.

Metro

• Porozmawiaj z artystą, a potem zabierz pędzel.
• Na pędzlu użyj żyletki, masz wąsy.
• Wskakuj do metra i udaj się na drugą stronę.

Poligon

• Z procy postrzelaj do czołgu, a zdobędziesz buty.
• Podejdź do bunkru i daj swoje powołanie do wojska, otrzymasz gumowe coś.
• Powiedz osiłkowi obok, że powinien potrenować i zabierz czapkę oficera.
• Wejdź do toalety z apteczki zabierz przeczyszczające krople.
• Wypróbuj sadzę i pomaluj swoją twarz wybierając opcję Brudny Hary, potrzebną do przebrania.
• Do bali z wodą wlej atrament, a potem włóż mundur.
• Pokaż gazetę pani oficer, o najnowszej modzie, wycinając najpierw żyletką stronę z rajstopami.
• Po chwili będziesz mógł zabrać rajstopy.
• Wracaj do wesołego miasteczka.

Wesołe miasteczko

• Gumowe coś użyj na butli z helem, zdobędziesz zwyczajny balonik oraz osiągnięcie „Matka potrzebą wynalazków”.
• Wejdź do szaletu wąsy umaczaj w kleju i użyj na wieszaku, zdobyłeś osiągnięcie „Gęba jak malowana”.
• Użyj na wieszaku: czapki i munduru oraz rajstop.
• Wróć do stacji metra i zamontuj trzy balony na dźwigni, zdobędziesz osiągnięcie „Evan erectus”.
• Podejdź do schodów i zabierz dziurawe wiadro.
• Daj bezdomnemu buty, a poproś o znicz.
• Połącz znicz razem z rączką od pędzla, zrobisz fajkę.
• Wróć do wesołego miasteczka.
• Sprawdź tablicę punktacyjną i weź jeszcze raz udział w układaniu cegieł.
• Po wygraniu zabierz worek cukru.
• Podejdź do urządzenia z watą cukrową.
• Postaw na wiatraczku dziurawe wiadro. Wsyp cukier, dodaj krople przeczyszczające i patyczek, zrobisz watę cukrową.
• Zanim dasz watę cukrową oficerowi, w szalecie przestaw korbą z czerwoną szmatkę, że jest zajęta.
• Daj oficerowi watę cukrową, a zdobędziesz osiągnięcie „Słodka zemsta”.
• Wróć do metra i zapytaj chłopczyka w skrzynce, z jakiej broni byłby zadowolony weteran.
• Daj weteranowi granat, a zdobędziesz medale.
• Wróć do wesołego miasteczka, użyj na mundurze: medali i czerwonych skarpet.
• Wsiadaj do samochodu i w drogę, przeczytaj w aucie dokumenty.

Jaskinia

• Wyjdź z samochodu porozmawiaj z bimbrownikiem.
• Zaglądnij do samochodu od strony kierowcy i zabierz Matrioszkę.

Obrazek

• Przejdź w lewo i ze sterty śmieci zabierz butelkę.
• Idź dalej w lewo, użyj na sępię procy i zabierz jajka.
• Zabierz pułapkę na myszy.
• Spróbuj 5x przekroczyć białą linię, a zdobędziesz osiągnięcie „A niech mnie kule biją”.
• Wróć do auta ma masce postaw pułapkę na szczury i do środka wrzuć jajka.
• Otwórz drzwi od strony kierowcy użyj radiostacji i zadaj pytania.
• Sprawdź Matrioszkę i wyjmij ze środka zapasowy kluczyk.
• Potrzebujesz paliwa, żeby rozgrzać silnik.
• Na śmietniku znajdziesz grzybka, którego użyj na lejku.
• Odetnij żyletką rurkę i przy jej pomocy zgarnij wielkiego grzyba, robiąc z rurki lasso.

Obrazek

• Grzyba wsadź do lejka.
• Obok przystaw butelkę, nabierzesz paliwa.
• Otwórz kluczykiem bak i wlej paliwo.
• Klucz wsadź do stacyjki, kliknij jeden raz na dźwignię biegów.
• Zabierz ugotowane jajka i kliknij nimi na wejście do jaskini.
• Zdobyłeś kolejne osiągnięcie „Literaci do piór”.

Rozdział czwarty - Vlad

Więzienie

• Zaglądnij prze jedną, a potem drugą dziurę w ścianie.

Obrazek

• Zabierz wiadro i pociągnij za dźwignię.
• Jeszcze raz zaglądnij do dziury po lewej stronie.
• Porozmawiaj z oficerem przez wentylację – jest u góry.
• Zabierz pałąk od wiadra, a potem w ekwipunku go wygnij.
• Zabierz klucze wiszące przy drzwiach celi po lewej.
• Użyj kluczy na bimbrowniku.
• Gdy opuści celę i zgasi światło, spójrz na dziurę w podłodze.
• Kliknij na łóżko i zejdź do celi niżej.
• Zabierz koc leżący na pryczy, znajdziesz szkielet.
• Spójrz na nogi szkieletu i zabierz pamiętnik.
• Przeczytaj pamiętnik i drobne literki, które nie można odczytać.
• Porozmawiaj przez wentylację, a potem podejdź do ściany z rysunkami.
• Kliknij na ścianę, a zdobędziesz osiągnięcie „Nasze korzenie”.
• Kliknij na włącznik na ścianie, kajdanki są pod prądem.
• Podejdź do drzwi i spójrz wpierw na ich dolną część.
• Kliknij na właz i zabierz okulary.
• Popatrz przez dziurkę od klucza, zobaczysz pilnującego oficera.
• Zawołaj przez dolną część drzwi dostaniesz miskę z zupą.
• Spójrz jeszcze raz na pamiętnik, a potem na przedostatniej stronie na napis małymi literkami.
• Użyj na małych literkach okularów.
• Użyj łyżki na ścianie z rysunkami, gdzie cegła jest w kształcie buta.

Obrazek

• Odkryłeś tajne przejście do kolejnej celi.
• Wejdź po drabinie i sprawdź koleją celę.
• Porozmawiaj z oficerem przez wentylację.
• Odetnij linę przy pomocy żyletki.
• Spójrz na dziurę w suficie.
• Zejdź do celi niżej.
• Wyłącz prąd zasilający kajdanki.
• Zamocz linę w wodzie, a potem powieś na kajdankach.
• Włącz zasilanie i zawołaj strażnika.
• Zabierz pistolet i wyjmij z niego nabój zdobyłeś osiągnięcie „IDKFA”.
• Wejdź do celi wyżej i użyj naboju na starym zamku.
• Z okularów przy pomocy żyletki wyjmij jedno szkło.
• Zapytaj przez wentylację jak opóźnić pościg.
• Wróć do swojej celi i na pryczy użyj starego koca.
• Wróć do celi z nabojem i użyj na promieniu szkła z okularów, wysadzisz drzwi, zdobyłeś osiągnięcie „Niesekretny krowi poziom”.

Dziedziniec pałacu

• Sprawdź: zakratowane przejście, fontannę, tunel i kamerę.
• Porozmawiaj z szeregowym napełniającym worki piaskiem.
• Podejdź do wielkiego pomnika wodza.
• Przeczytaj tablicę informacyjną po lewej.
• Zwróć uwagę na dryfującą butelkę.

Obrazek

• Zadzwoń na numer 625 i zadaj pytania.
• Wejdź do pałacu podejdź do oficera przy drzwiach, musisz podać hasło.
• Wróć do telefonu i zapytaj o aktualne hasło.
• Sprawdź jeszcze raz tablicę informacyjną oraz popatrz na szczyt pałacu i kolor flagi.

Pałac

• Wróć do pałacu sprawdź menu, a będziesz wiedział jaki jest dzień.
• Porozmawiaj z oficerem przy kolejnych drzwiach.
• Zabierz wiosło, które trzyma wódz.
• Na zewnątrz podejdź do chóru nie mogą śpiewać, bo zaschło im w gardle.
• Przy pomocy wiosła wyjmij butelkę wina i daj chórzystom.
• Poproś o zarecytowanie wiersza o lotnikach.
• Sprawdź teraz według wytycznych z telefonu, jakie jest pierwsze słowo.

Ministerstwo wojny

• Podejdź do oficera w pałacu i podaj: 1, już..., 18 grudzień, zielony.
• Wejdź do Ministerstwa wojny, zdobyłeś osiągnięcie „Czarna chata”.

Obrazek

• Podejdź do aparatu po lewej załaduj ramkę z kliszą.
• Zrób zdjęcie i oddaj do fotografa po prawej, zdobędziesz osiągnięcie „Zarzucona technologia”.
• Podejdź do monitora przy podium. Sprawdź rozmieszczenie kamer i plan zamachu.
• Podejdź do stołu i zabierz przy pomocy pałąka od wiadra, świeczne działo.
• Przejdź po lewej do stanowiska obsługi kamer.
• Musisz teraz otworzyć cele więzienia, przestawić strzałki, aby czołgi pojechały w inne miejsce.

a) Użyj przycisku 2 – a potem zielony guzik
b) Użyj przycisku 5 – a potem zielonym guzikiem otwórz celę
c) Użyj przycisku 9 – zielonym guzikiem strzałka w lewo
d) Użyj przycisku 10 – zielonym guzikiem strzałka w lewo
e) Użyj przycisku 11 – zielonym guzikiem strzałka w lewo
f) Użyj przycisku 15 – zielonym guzikiem strzałka w lewo
g) Użyj przycisku 16 – zielonym guzikiem przestaw kładkę
h) Użyj przycisku 8 – przepuść czołg
i) Użyj przycisku 16 – zielonym guzikiem przestaw kładkę
j) Użyj przycisku 8 – przepuść czołg
k) Użyj przycisku 6 – zrób zbliżenie na dokumenty


Dziedziniec pałacu

• Wyjdź na zewnątrz i podejdź do czołgów.
• Z pierwszego zabierz otwieracz do konserw, a z drugiego drabinę.
• Spójrz przez wizjer, zobaczysz głowę pomnika i puszkę.
• Spróbuj pociągnąć za dźwignię, zacięła się.
• Przejdź przez tunel na drugą stronę i do pomnika przystaw drabinę.
• Wejdź na górę i zabierz konserwę.
• Otwórz konserwę otwieraczem, a potem ją zjedz.
• Zadzwoń do politycznego i zadaj pytania.
• Połącz pustą puszkę ze szkłem z okularów.
• Zapal świeczkę od koksownika i przyklej szkło, zdobyłeś osiągnięcie „Mielonka”.

Centrum dowodzenia

• Wróć do centrum dowodzenia i ponownie użyj aparatu, ale zamontuj zrobioną soczewkę.
• Wywołaj zdjęcie i zanieś go wodzowi.

Pałac

• Po rozmowie z wodzem, spójrz przez lunetę i zabierz puchar.
• Przy wejściu wisi szabla, ale jej nie możesz zabrać.
• Opuść komnatę wodza i porozmawiaj z Anną.
• Wyjdź na zewnątrz i pucharem kliknij na krowę, zdobędziesz mleko.
• Użyj pałąka od wiadra zrobisz masło.
• Obok czołgu zabierz pocisk i załaduj w czołgu,smarując wpierw lufę masłem, zdobyłeś osiągnięcie "Prawie jak Cleo" .
• Użyj świeczki na ładunku i pociągnij z dźwignię, zdobyłeś osiągnięcie „Bohater narodowy”.
• Wejdź do pałacu i leć do komnaty wodza.
• Zdejmij szablę i użyj po drugiej stronie na sznurze.
• Użyj na czerwonej kurtynie wiosła.
• Zobacz zakończenie, wpadło ostatnie osiągnięcie „Ręce precz od Matryoshki”.

Koniec
___________________________________________________________________________________________________
Moje gry
Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Dawstwa Szpiku - KRS 0000202597 - przekaż 1% podatku

kontakt w sprawach PrzygodoManii: urszula(at)przygodomania(kropka)pl

Awatar użytkownika
Urszula
Administrator
Posty: 10530
Rejestracja: 31 grudnia 2011, 12:05
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował(a): 130 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 132 razy
Płeć: Kobieta

Re: Irony curtain: from Matryoshka with love - osiągnięcia

Postautor: Urszula » 01 czerwca 2019, 21:27

Jest do zdobycia 42 osiągnięcia, większość wpada sama wraz z postępami w grze. Kolejność może być różna, ale w obrębie rozdziału.

Intro
1. Obrazek Ja Brzoza, ja Brzoza! – po użyciu radiostacji na peronie

Rozdział pierwszy
2. Obrazek Ene due rike fake – użycie slajdów na rzutniku dotyczące dzieciństwa bohatera.
3. Obrazek Kto ja jestem? Pomidor! – po wygłoszeniu prelekcji.
4. Obrazek Niedaleko pada jabłko od gruszy – po znalezieniu swojego drzewa genealogicznego. Użyj popiersia stojącego na biurku na drzwiach poniżej szuflady w pokoju Evana.
5. Obrazek A. Słodowy – po zrobieniu sztucznego kwiatka.
6. Obrazek Komu w drogę, temu skarpety – jeśli opuścisz swój rodzinny dom żegnając się z rodzicami.
7. Obrazek Podróż za jeden wykład – po opuszczeniu domu.

Rozdział drugi
8. Obrazek Bumaga – po wypełnieniu przydziału w hotelu.
9. Obrazek Bakszysz – po próbie wręczenia łapówki wszystkim osobom znajdującym się w hotelu.
10. Obrazek Burżuj – po wykupieniu wszystkich pamiątek z automatu hotelowego.
11. Obrazek Kto rano wstaje – zamów, będąc w pokoju budzenie.
12. Obrazek Nic do ukrycia – spróbuj wziąć kąpiel, gdy drzwi do pokoju są otwarte.
13. Obrazek Człowiek Demolka – po zbiciu lustra w łazience.
14. Obrazek PIT-BUL – porozmawiaj tak ze strażnikiem pilnującym wejścia do pokoju, żeby pokazał ci swoją przepustkę.
15. Obrazek Wyzwoliciel – otwórz drzwi numer 369.
16. Obrazek Ofensywna Tarcza Antyrakietowa – wyślij kartę do rodziców, budka jest za plecami wróżki.
17. Obrazek Czy jestem zły? – użyj granatu, na ludziach stojących w długiej kolejce.
18. Obrazek Pan Tulipan – wręcz kwiatka i perfumy spawaczce.
19. Obrazek Kości zostały rzucone – przy pomocy grabi ściągnij poroże łosia i daj psu, leżącemu obok kwiaciarki.
20. Obrazek Pan tu nie stał! – daj zdobytą kartkę na cukier, starszemu panu siedzącemu w rurze na placu budowy.
21. Obrazek Wstydziłbyś się – zaproponuj wszystkim alkohol.
22. Obrazek Ale kosmos – po dostarczeniu dźwigowemu skrzynki alkoholu, jeszcze 3x wjedź na górę.
23. Obrazek Pomożecie? Pomożemy! – zejdź po drabinie do metra.

Rozdział trzeci
24. Obrazek Ptasia grypa (żołądkowa) – przegoń gołębia tak by wpierw usiadł na pierwszą lampę po lewej, potem na drugą, na czwartą i na końcu na trzecią tę nad pomnikiem. Gołąb siada tylko na te lampy, które zgasły.
25. Obrazek Poskromiciel – daj tygrysowi maskotę.
26. Obrazek Ani chybi – w wesołym miasteczku na strzelnicy, osiągnij wynik 20. Można powtarzać, aż do skutku.
27. Obrazek Wieloboista – weź udział we wszystkich trzech dyscyplinach.
28. Obrazek Matka potrzebą wynalazku – z prezerwatywy zrób balonik, napełniając ją helem z butli.
29. Obrazek Gęba jak malowana – wypróbuj sadzę i pomaluj się na wszystkie sposoby, a na koniec opcja „Brudny Hary” lub po odcięciu włosia z pędzla i użyciu na nim kleju .
30. Obrazek Evan erectus – zawieś 3 balony na dźwigni w metrze.
31. Obrazek Słodka zemsta – daj generałowi watę cukrową z kroplami przeczyszczającymi.
32. Obrazek A niech mnie kule biją – przy żelaznej kurtynie spróbuj 5x przekroczyć białą linię.
33. Obrazek Literaci do piór! – zakończenie rozdziału trzeciego.

Rozdział czwarty
34. Obrazek Nasze korzenie – spójrz na ścianę z rysunkami w drugiej celi.
35. Obrazek IDKFA – wyjmij nabój z pistoletu.
36. Obrazek Niesekretny krowi poziom – przy pomocy naboju rozwal zamek w drzwiach celi.
37. Obrazek Czarna Chata – po wejściu do Ministerstwa Wojny.
38. Obrazek Zarzucona technologia – zrób zdjęcie starym aparatem.
39. Obrazek Mielonka – ściągnij puszkę mielonki z pomnika i ją zjedz.
40. Obrazek Prawie jak Cleo – zrób masło i użyj jej na lufie czołgu. Po wydojeniu krowy, na mleku użyj pałąka z wiadra. Użyj masła w czołgu na lufie, a potem załaduj nabój.
41. Obrazek Bohater narodowy – wystrzel z działa w czołgu.
42. Obrazek Ręce precz od Matryoshki! – zakończenie gry.
___________________________________________________________________________________________________
Moje gry
Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Dawstwa Szpiku - KRS 0000202597 - przekaż 1% podatku

kontakt w sprawach PrzygodoManii: urszula(at)przygodomania(kropka)pl


Wróć do „Irony curtain: from Matryoshka with love”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość