Room, The - solucja, poradnik

Awatar użytkownika
Urszula
Administrator
Posty: 10394
Rejestracja: 31 grudnia 2011, 12:05
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował(a): 121 razy
Otrzymał(a) podziękowania: 128 razy
Płeć: Kobieta

Room, The - solucja, poradnik

Postautor: Urszula » 10 grudnia 2018, 10:09

Wszelkie prawa autorskie do Solucji są moją własnością.
Kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody jest zabronione!
Urszula




The Room - poradnik do gry

Rozdział pierwszy

• Zgodnie z samouczkiem spójrz na górę szafki.
• Przeczytaj list i zabierz klucz.

Obrazek

• Ustaw na pudełku dziurkę od klucza, a potem go użyj.

Obrazek

• Zabierz z pudełka okular i przeczytaj list.
• Teraz spójrz na całą skrzynię.
• Na ścianie z widocznymi zębatkami przesuń kwadracik, a odsłonisz dziurkę do klucza.
• Spójrz na nogi skrzyni, każda z nich jest oznaczona.
• Wciśnij oznaczenie FIRE i zabierz klucz. Klucz w ekwipunku obróć.

Obrazek

• Użyj klucza na dziurce – ściana z zębatkami, pokażą się okręgi.

Obrazek

• Popatrz teraz na ścianę po lewej.
• Przestaw kwadracik, a znajdziesz dziurkę na klucz.

Obrazek

• Zmień położenie klucza, a potem użyj na dziurce.
• Obok po prawej będziesz mógł zabrać klucz do śrub.
• Zaglądnij na tylną ścianę skrzyni i na nakrętce użyj klucza, ze środka zabierz okular.

Obrazek

• Spójrz na przód skrzyni przez okular, a potem ustaw wzór.

Obrazek

• Ze środka wyjedzie szkatułka.

Rozdział drugi

• Spójrz na wieżyczki, dwie z nich mają inne zwieńczenie.
• Jedna z nich ma pierścień, pokręć nim, a zdobędziesz mały teleskop.

Obrazek

• W ekwipunku zgraj obrazek strzałek, aby teleskop się rozsunął.

Obrazek

• Spójrz na nóżki kolumn, jedną z nich można obrócić i zabrać kawałek knota.

Obrazek

• Zrób zbliżenie z lewej strony kolumny, gdzie wyjąłeś teleskop, a potem na nią kliknij.
• Ze środka wysunie się książka, którą w ekwipunku otwórz, przekręcając kołami.

Obrazek

• Po otwarciu książki zabierz klucz do nakręcania.
• Zapamiętaj również symbol wewnątrz kolumny oraz jego położenie.
• Spójrz na ścianę z czterema miejscami na ustawienie cyfry.
• Zrób zbliżenie na ścianę, a potem spójrz na nią przez okular.

Obrazek

• Ruszając bryłą, zobaczysz cyfry: 2, 7, 5, 6.
• Wyłącz okular i wpisz widziane cyfry, po lewej otworzy się ściana i ze środka wyjedzie projektor.
• Zrób zbliżenie projektora po prawej na dole i wstaw do pojemnika knot.

Obrazek

• Pokręć kółeczkiem obok, a zapali się. Przesuń rączką, palący się knot umieścisz wyżej.
• Postaw teleskop na dwa statywy.

Obrazek

• Po drugiej stronie na ściance na dole otwórz klapkę.

Obrazek

• Użyj klucza do nakręcania i pokręć.
• Spójrz przez teleskop, zobaczysz film i napis TRIAL.
• Obok otworzy się klapka, gdzie kręcąc kołami masz ustawić obraz.

Obrazek

• Po ustawieniu wzoru otworzy się klapka, za którą znajdziesz literkę L.

Obrazek

• Spójrz teraz na ścianę, gdzie u góry są literki, ostatniej brakuje.

Obrazek

• Dołóż literkę L i ustaw napis TRIAL. Otworzy się inna część pudełka, a na jej przedzie, gdzie są trzy różne zamki, otworzy się ten na samym dole z okiem.
• Oglądnij teraz wszystkie ściany, potrzebujesz dwóch kluczy.
• Spójrz na wysunięte pudełko - przez okular zobaczysz symbole na poszczególnych ścianach.

Obrazek

• Na górze leży list, który przeczytaj, a potem odsuń zaczep.
• Masz 4 klejnoty i cztery trójkąty pośrodku.
• Poruszaj płytką z trójkątami, aby klejnoty zaświeciły.
• Otworzy się na dole płytka, w której przez okular musisz ustawić widziany na niej wzór.

Obrazek

• Po wykonaniu zadania powstanie w tablicy otwór.
• Potrzebujesz klucza, który musisz odnaleźć.
• Sprawdź teraz ścianę z 4 symbolami. Musisz je odszukać i ustawić.
• Pierwszy jest na kolumnie obok po lewej, drugi w tejże kolumnie, trzeci na szczycie szkatułki oraz jeden na ścianie, gdzie przez okular sprawdzałeś cyferki.
• Ustaw więc cztery widziane symbole w odpowiednich miejscach, zdobyłeś klucz.

Obrazek

• Wróć do pudełka i w otwór wstaw klucz, a potem przesuń.
• Ta ściana pudełka się zamknie, a odblokuje zapięcie po prawej.
• Pociągnij za rączkę i z szufladki wyjmij kolejny klucz.

Obrazek

• Użyj klucza na przedzie skrzyni i zabierz ze środka gwiazdę.

Obrazek

• Spójrz na szczyt i umieść gwiazdę we wgłębieniu.

Obrazek

• Spójrz na rozmieszczonych rycerzy, na list, a potem zabierz pierścień.

Obrazek

• Pierścień umieść na bocznej ścianie pudełka, a potem, jak w kasie pancernej kręcąc raz w lewo, raz w prawo, odblokuj zapadki.
• Wysunie się tuba z cyferkami i suwakami. Spójrz jeszcze raz przez okular na ścianę boczną i na górę pudełka i ustaw pierwszy suwak na 2, a drugi na 5.

Obrazek

• Tuba się schowa i ponownie wysunie z kluczem, który zabierz.
• Teraz popatrz na dziurkę od klucza na przedzie zamku, a potem ustaw swój klucz w ekwipunku, żeby pasował.
• Po otwarciu zabierz pokrętło.

Obrazek

• Przejdź do ściany, gdzie widać pośrodku miejsce z dziurką, wstaw tam pokrętło i przekręć.

Obrazek

• Otworzy się ściana i wysunie się kolejne pudełko.
• Spójrz na jego ścianę po lewej stronie.
• Przesuń na dole suwak, a potem zakręć korbką, by po lewej podnieść guzik.

Obrazek

• Otworzy się szczyt skrzynki i pojawią się nowe symbole.
• Szufladę blokują cztery pokrętła, odszukaj takie same na całej szkatułce i je ustaw tak, by odblokować szufladę.

Obrazek

• Pierwsze masz obok mechanizmu, który przed chwilą ustawiałeś.
• Drugi na słupie po lewej.
• Trzeci przed rycerzem na szczycie.
• Czwarty na ścianie po prawej za metalową płytką, którą trzeba przesunąć w górę.

• Po ustawieniu otwórz szufladkę i zabierz ze środka trybik i pasek klinowy.
• Zamocuj trybik na bocznej ścianie i zakręć korbą, wałek w środku podniesie się i otworzy skrytkę, w której jest śrubokręt.

Obrazek
Obrazek

• Przejdź teraz na drugą stronę tej skrzynki i użyj śrubokrętu na płytce.

Obrazek

• Po odkręceniu płytki, przyciskiem po prawej zatrzymaj mechanizm tak, żeby zabrać ze środka, klucz.
• Spójrz teraz na szczyt wieży pod złotym rycerzem i ustaw klucz pasujący do dziurki.
• Gdy ustawisz prawidłowo klucz, otworzy się szufladka z trybikiem, zabierz go.

Obrazek

• Ustaw kolejny trybik i podnieś kolejne koło do góry.
• Na przedzie skrzynki otworzy się kula, z której zabierz kolejny trybik.

Obrazek

• Ustaw dwa trybiki po prawej stronie i połącz je przy pomocy paska klinowego.

Obrazek

• Ponownie zakręć korbą, by podnieść wałek, a potem na przedzie skrzynki wciśnij przycisk po lewej u góry i zabierz tubę.
• Tubę rozłóż w ekwipunku, zdobędziesz klucz oraz z tyłu na zdjęciu godzinę 6:05.
• Użyj klucza na bocznej ścianie skrzynki.

Obrazek

• Spójrz na otwartą ścianę przez okular i zgraj wzór, zdobędziesz tarczę.

Obrazek

• Daj tarczę na szczycie rycerzowi, figurka się obróci, a ty zabierz niebieski kamień.

Obrazek

• Podejdź do wysuniętego pudełka i na tarczy umieść kamień.
• Spójrz na tarczę przez okular i ustaw taką godzinę, jaka była na zdjęciu.

Obrazek

• Wszystkie zamki się otworzą, a w środku pokaże się kolejna piramida.

Rozdział trzeci

• Poszukaj w dolnej części odcisku palca, patrząc przez okular.

Obrazek

• Odblokuj zapadkę i przesuń suwak do góry.
• Po prawej stronie otworzy się skrytka, w której znajdziesz pudełko i list.
• Po przeczytaniu listu spójrz na pudełko w ekwipunku.
• Kręcąc środkiem, przesuń kulkę z lewej na prawą stronę, a następnie z otwartego pudełka zabierz klucz.

Obrazek

1. Przesuń do okręgu, przekręć 1x w prawo.
2. Przesuń na zewnątrz, przekręć 1x w prawo.
3. Przesuń do okręgu, obróć 1x w lewo.
4. Przesuń na zewnątrz, obróć 1x w lewo
5. Przesuń do okręgu, obróć 1x w lewo.
6. Przenieś na zewnątrz.

• Podejdź do ściany z kasą pancerną, użyj na niej klucza.
• Przekręć teraz gałką 5 oczek w lewo licząc od środka, następnie w prawą stronę od środka 4 - w sumie 9, następnie do końca w lewo, a potem do końca w prawo.
• Wysunie się urządzenie do oglądania zdjęć.
• Wstaw zdjęcie i spójrz przez wizjer 1x, a potem przez okular drugi raz, pojawi się napis SIGIL.

Obrazek

• Pod zdjęciem znajdziesz mały przycisk, zabierz go.
• Podejdź do ściany po lewej, z dwoma suwakami pośrodku i jedynym z boku.
• Musisz teraz wsunąć dwa prostokąciki w miejsce boczne oraz jeden pozostawić w okręgu zewnętrznym, żeby odsłonić dziurkę na przycisk.

Obrazek

• Zadanie musisz wykonać, używając okularu.
• Po przesunięciu prostokącików wstaw w środek przycisk.
• Po lewej stronie na dole otworzy się skrzynka, w której ustaw napis SIGIL.

Obrazek

• Zabierz z otwartej szuflady kryształ i przeczytaj list.
• Podejdź do ściany, przed którą na ziemi jest okrągły przycisk, kolejny powyżej na półce.

Obrazek

• Postaw kryształ na ziemi, schowa się do szafki.
• Pokręć pierścieniem powyżej, aż uaktywnisz schowek, z którego zabierz małe koło.

Obrazek

• Przejdź do ściany, gdzie na ziemi znajdziesz miejsce na koło.

Obrazek

• Po włożeniu koła pociągnij za rączki - otworzysz szufladę, z której zabierz przyrząd optyczny.

Obrazek

• W szufladzie kliknij na przycisk, a otworzy się skrytka, z której weź kawałek mapy.
• Przejdź ponownie do miejsca, gdzie ustawiałeś światło kryształu.

Obrazek

• Wstaw przyrząd optyczny na górze, promień światła zapali kolejne oczka wzdłuż ściany i otworzy małą skrzyneczkę.

Obrazek

• Teraz masz zadanie troszkę na czas. Wciśnij guzik po lewej, po prawej obok globusa otworzy się skrzynka z takimi samymi przyciskami. Ponownie wciśnij przycisk lewy zanim skrzynka się zamknie i szybko skieruj widok na miejsce, gdzie wstawiłeś przyrząd optyczny. Znów włącz przycisk, przesuń się w lewo i z kolejnej skrzyneczki zabierz dziwaczny klucz. Teraz powtórz manewr, ale wciskając prawy przycisk - zdobędziesz kawałek mapy w kształcie gwiazdy.

• Podejdź do ściany, gdzie trzeba wstawić dziwaczny klucz.

Obrazek

• Dopasuj klucz do otworów, a zdobędziesz kolejną soczewkę.
• Zamontuj soczewkę po stronie lewej, znów zapalą się lampki wzdłuż ściany i otworzy się komora.
• Spójrz na nią przez okulary, twoim zadaniem jest ustawić suwakami światło, aby odbiło się od zamieszczonych w środku kryształków.

Obrazek

• Po wykonaniu zadania będziesz z kolejnej skrytki mógł zabrać kawałek mapy.

Obrazek

• U góry zaświeci się mapa gwiazd.
• Podejdź do ściany z globusem i wstaw kawałki mapy, zdobędziesz korbkę.

Obrazek

• Jednego kawałka mapy brakuje. Podejdź do ściany z zamkniętym okręgiem.
• Włóż korbkę w otwór po prawej u góry i nim zakręć.
• Spójrz na otwartą ścianę przez okular.
• Ustaw wzór, kręcąc w środku pokrętłem, zdobędziesz skrzynkę.

Obrazek

• Sprawdź skrzyneczkę w ekwipunku, a otworzysz ją, sprasowując wzór na spodzie.
• Podejdź do ściany z dziwacznym zamkiem i u góry wstaw rozłożoną skrzynkę.

Obrazek

• Wysunie się teleskop, spójrz przez niego i zapamiętaj układ gwiazd.
• Obok globusa na ścianie zapal te gwiazdy, które widziałeś przez teleskop, otworzy się szafka - zabierz ostatni kawałek mapy.

Obrazek
Obrazek

• Wstaw ostatni kawałek mapy do globusa, a potem pociągnij za rączkę, która się wysunie.

Rozdział czwarty


• Spójrz na wielką planszę, a potem na brzeg stołu, gdzie jest suwak z zielonym oczkiem.

Obrazek

• Przesuń suwak do końca w prawo i zabierz korbkę.
• Spójrz na planszę przez okular i odszukaj odciski palców.
• Kliknij na płytkę z odciskami, a obróci się.

Obrazek

• Użyj na płytce korbki i zakręć nią - na planszy pojawią się różne rzeczy i zostaniesz przeniesiony do skrzynki.

Obrazek

• Wciśnij przycisk po lewej stronie, a potem przez okular spójrz na ściankę obok.
• Ustaw znany symbol i zabierz miecz.

Obrazek

• Miecz wbij pośrodku planszy, a pojawi się układ słoneczny, a ty zostaniesz przesunięty na wprost kolejnej płytki.

Obrazek

• Zanim cokolwiek zrobisz, ponownie spójrz na ścianę przez okular i zapamiętaj, które płytki trzeba zaznaczyć.

Obrazek

• Wróć do płytek i kliknij w te, które widziałeś przez okular na ścianie, a potem zatwierdź ustawienie klawiszem na dole.
• Planety na planszy zmienią swoje położenie.
• Ponownie podejdź do skrzynki z symbolami i wciśnij guzik po lewej.
• Podejdź do ściany i spójrz na ustawianie kropek w lewym dolnym rogu.

Obrazek

• Podejdź do panelu i wciśnij te płytki, które były z niebieskimi kropkami.
• Planty się zatrzymają, a ty spójrz na ścianę i ustaw obraz symbolu, zdobędziesz złoty amulet.

Obrazek

• Przejdź teraz do miejsca, gdzie widać okręg z dwoma suwakami po boku.
• Użyj na okręgu amuletu, a potem spójrz na ścianę.
• Musisz, obracając amuletem, zmieniać położenie ścian w skrzynce widzianej w ścianie, aby ustalić wzór kropek - wzór do płytek.

Obrazek

• Spójrz na środek stołu przez okular i strzałki.
• Obracaj amuletem i patrz na ścianę i rozmieszczenie czarnych kropek na skrzynce.
• Wprowadź kolejny układ kropek i zatwierdź przyciskiem na dole, a pojawi się kula, którą zabierz.
• Ponownie kliknij na skrzynkę z symbolami i użyj przycisku.
• Spójrz przez ścianę przez okular, a potem kliknij 2x, aby przybliżyć obraz.

Obrazek

• Ustaw na skrzynce wzór, a potem ustaw zabraną kulę na platformie.

Obrazek

Rozdział piąty

• Podejdź do stołu i przeczytaj list, zapamiętaj znaczki umieszczone w prawym górnym rogu.

Obrazek

• Nałóż okular i poszukaj odcisku dłoni, a potem pokręć środkiem, by ułożyć obraz.
• Wysunie się w górę środek odcisku, a na bocznej ściance znajdziesz suwak. Użyj go, a zdobędziesz okrągły trybik z trójkątem pośrodku.

Obrazek

• Teraz spójrz na krawędź stołu i poszukaj kolejnego suwaka, by go przesunąć.
• Na odsłoniętych mechanizmach użyj trybiku i wciśnij przycisk obok.

Obrazek

• Teraz twoim zadaniem jest takie poprowadzenie trybiku, aby odsłonić wszystkie kulki i ponownie znaleźć się na dole, uderzając o górny, a potem o dolny zaczep.

Obrazek

• Po wykonaniu zadania po lewej u góry opadnie klapka i będziesz mógł użyć przełącznika.
• Użyj przełącznika, a na stole pojawi się kula, którą zabierz.
• Spójrz na kulę w ekwipunku i jej szczyt.

Obrazek

• Ustaw środek kuli i naciśnij przycisk, a potem otwórz kulę i zabierz trybik z kwadratem pośrodku.
• Spójrz na boczną część stolika z symbolami w rzędzie.
• Po ich prawej stronie spójrz na zdobienie, otwórz klapkę[/color w zdobieniu.

Obrazek

• Ustaw [color=red]płytki na znakach
tak jak widać po drugiej stronie stołu.
• Otworzy się szuflada i ze środka zabierz monetę.

Obrazek

• Wróć do wcześniejszego mechanizmu, gdzie wstawiłeś trybik z trójkątem.
• Umieść trybik na mechanizmie na boku ściany, otworzy się szuflada, z której zabierz przedmiot w kształcie gwiazdy[color].

Obrazek

• Spójrz na symbole wyrysowane na tym dziwnym urządzeniu z jednej i drugiej strony.
• Spójrz na czarną skrzynkę stojącą na stole i miejsce na gwiazdę.

Obrazek

• Umieść [color=red]gwiazdę
w otworze i przekręć do końca w prawo, pojawi się suwak, który umieść na dole.

Obrazek

• Ponownie przekręć klucz w kształcie gwiazdy, tym razem do końca w lewo i z okienka obok zabierz klucz
• Znów przekręć klucz do końca w prawo, przestaw przełącznik, a potem klucz obróć do końca w lewo, zabierz metalowy uchwyt.
• Na czarnej skrzynce jest miejsce na klucz, którego użyj - otworzy się ściana z symbolem pośrodku.

Obrazek

• Ustaw teraz symbol widziany na kluczu, a potem przejdź do niego.
• Przekręć klucz do końca w prawo, podejdź do ściany i zmień symbol nutek.
• Przejdź do klucza, przekręć go do końca w lewo, przestaw suwak, a potem ustaw go na godzinie 12.
• Podejdź do ściany. Powinieneś mieć odsłonięte dwa przyciski, użyj ich.

Obrazek

• Otworzy się tablica z cyferkami oraz świecące wałki.
• Spójrz na wałki przez okular, przesuwaj nimi przy pomocy guziczków, a poznasz kod do wpisania – 573.

Obrazek

• Po wpisaniu kodu wysunie się czarna tablica, na razie to zostaw, bo brakuje uchwytów.
• Znajdź teraz na brzegu miejsce do zamontowania metalowego uchwytu i go przekręć, pojawi się pianino.

Obrazek

• Zagraj nuty, jakie widzisz w liście.
• Otworzy się na dole miejsce na umieszczenie monety.
• Po umieszczeniu monety pianino zagra 3x krótką melodię, którą musisz powtórzyć.

Obrazek

• Po prawej otworzy się skrytka, z której zabierz dwa uchwyty.

Obrazek

• Podejdź do czarnej ściany i zamontuj uchwyty.
• Spójrz na ścianę przez okular po jednej i drugiej stronie. Obracając uchwytami kostkę, ustaw na drugiej stronie miejsce na kwadraciki.

Obrazek

• Za każdym razem po prawidłowym ustawieniu przesuń kwadrat na swoje miejsce.
• Po wykonaniu zadania kostka sama się ustawi, a ty zabierz czerwony klejnot.
• Wstaw klejnot w otwór na stole. Podejdź do tablicy po prawej i przesuń kamienie do otworu w prawym dolnym rogu i zabierz te pozostałe.

Obrazek

• Umieść je w kolejności: czerwony, zielony, niebieski, żółty.
• Spójrz na szybę przez okular po lewej, tak by kamienie były za szybą i ustaw wzór splątanych linii takich jak po lewej u góry.

Obrazek

• Otworzy się czarna skrzynka.
• Przestawiając okręgi przyciskiem pośrodku, przeprowadź niebieski kamień do otworu w środku labiryntu.

Obrazek

• Spójrz na niebieskie światło przez okular i poszukaj białego wzoru, który musisz zgrać z niebieskimi liniami.
• Następnie ponownie przeprowadź niebieski kamień przez labirynt i kolejny raz poszukaj wzoru, który masz zgrać z niebieskimi liniami, kręcąc środkiem labiryntu.

Obrazek

• Po wykonaniu zadania zobaczysz portal i właśnie ukończyłeś grę.



Koniec
___________________________________________________________________________________________________
Moje gry
Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Dawstwa Szpiku - KRS 0000202597 - przekaż 1% podatku

kontakt w sprawach PrzygodoManii: urszula(at)przygodomania(kropka)pl

Wróć do „Room, The”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość